Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Intet under det går ad helvede til

0 views
Skip to first unread message

Jahnu

unread,
May 29, 2012, 8:19:31 PM5/29/12
to

Det er et faktum, at flere og flere mennesker i det moderne samfund,
har det af helvede til, og der er intet hverken politikere,
psykologer, lærere, socialrådgivere eller andre kan gøre for at dæmme
op for denne øgende elendighed. De er uden tvivl velmenende mennesker,
men de har ingen varige løsninger. Det er blevet rapporteret i
nyhederne, at salget af antidepressive medikamenter er eksploderet i
de senere år. Når store dele af den samlede befolkning må ty til
medikamenter for at klare deres mentale depressioner, er det et
tydeligt tegn på, at der er et eller andet galt.

Tag naturen, fx. Vi bliver i øjeblikket straffet af naturen for vores
forbrydelser mod hende og hendes indbyggere. Men de fleste mennesker
nægter at se, at der er en sammenhæng mellem det faktum, at vi begår
sanseløse massedrab på andre levende væsener, som man gør i
kødindustrien, og det faktum at klimaet bliver dårligere og dårligere
og naturkatastrofer vælter ind over os.

Det er kun Hare Krishna og et fåtal andre, der vover at fortælle folk,
at den moderne slagtehusindustri er en skamplet på civilisationen. Der
var engang en journalist, der spurgte Srila Prabhupada - hvordan vil
du gøre verden til et bedre sted? Svaret kom ude tøven - det første
jeg vil gøre er at lukke alle slagtehuse i verden.

Men hvem gider høre på det? Praktisk talt ingen. Det er jo en god
forretning, og vi får mad på bordet, kommer svaret. Kødindustrien er
den anden størte forretning i verden kun overgået at våbenindustrien.
Er der noget at sige til, at det går ad helvede til i en kultur, der
som sin anden størte forretning har massedrab på andre levende
væsener? Alligevel bliver børn på alle skoler og
uddannelsesinstitutioner madet med en endeløs strøm af propaganda om,
at den nuværende kultur (Coca Cola og Mickey Mouse kulturen, som jeg
kalder den) er højdepunktet af al menneskelig viden og fremgang - ja,
vi har aldrig haft det bedre end i dag, kunne du måske tænke dig at
komme tilbage til middelalderen?... skal vi høre fra en kultur med
ligeså kortsynet, historisk bevidsthed som en flue.

Dengang folk i Europa rendte rundt med køller og boede i huler, da
kirken i middelalderen brændte folk for at sige, at jorden er rund -
da havde man allerede i den vediske kultur beskrevet atomer, opfundet
tallet 0 og givet en præcis beskrivelse af vort solsystem og
universet. De vediske vismænd beskrev for millioner af år siden den
oprindelige metode til at blive et helt og lykkeligt menneske - nemlig
at forbinde sig med sit ophav, Krishna.

Men det er der ikke mange, der gider høre på, og det må så være. Hvad
andet kan man gøre som Hare Krsna end stædigt og ihærdigt at forsøge
at formidle denne ultimative løsning på alle verdens problemer?

Det er virkelig kærlighed - at formidle den Absolutte Sandhed, at
formidle den virkelige mening med livet. Alt andet er blot
lappeløsninger. Og det behøver moderne mennesker ikke tage mit ord
for. Det vil blive smerteligt klart for enhver i den kommende tid. Som
min åndelige mester plejede at fortælle os - det står med meterhøje
bogstaver på en mur, alligevel kan folk ikke se skriften på væggen.

Der bliver ofte spurgt om vejen til lykke. Og Hare krsna har svaret.
Det er ikke et spørgsmål om tro. Den vediske videnskab om
selv-realisation kan testes og bekræftes af enhver, der måtte ønske
det, nøjagtigt ligesom enhver anden videnskab.

Krishna siger:

Hvis du bliver bevidst om Mig, vil du gennem Min nåde overkomme alle
de forhindringer, der er forbundet med betinget liv. Hvis du der i mod
ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)

O lærde Uddhava, de, der fixerer deres bevidsthed på Mig, idet de
opgiver alle materielle ønsker, deler sammen med Mig en glæde, som
umuligt kan opleves af dem, der er beskæftiget med
sansetilfredsstillelse.

--Srimad Bhagavatam 11.14.12


Have a look at my art

http://www.facebook.com/groups/138462029613179/
https://picasaweb.google.com/113672947796865733014/Jahnu

http://sandhedenerildehoert.blogspot.com/
http://truthunwelcome.blogspot.com/

Ivannof

unread,
May 30, 2012, 10:42:13 AM5/30/12
to


"Jahnu" skrev i meddelelsen
news:kopas79s1127e4chk...@4ax.com...

Jah, nu går det ad helvede til!

Have a nice day!

Hilsen Ivan

Jahnu

unread,
May 30, 2012, 7:33:02 PM5/30/12
to
On Wed, 30 May 2012 16:42:13 +0200, "Ivannof" <iva...@hotmail.com>
wrote:

>Jah, nu går det ad helvede til!
>
>Have a nice day!

Ofte hører man fra ateister, at alle de forskellige religioner er
uenige, og derfor kan ingen af dem være rigtige.

Men hvorfor ikke? De forsellige religioner er blot forskellige
kulturelle versioner af Gud. Det er ligesom solen. Solen er den samme
i Danmark, England, USA eller Indien. Det ene sted kalder man solen
for Surya, det andet sted kaldes den sun. På samme måde er Satan Gud
for satanisten. Buddha er Gud for buddhisten, Allah er Gud for
islamisten, Jahve er Gud for israelerne, Jesus er Gud for folkekirken;
Krishna eller Vishnu er Gud for Vaishnava'erne, Shiva er Gud for
Shivata'erne, familien er Gud for materialisterne osv. Alle har deres
guder. Nogle har deres bil som Gud; eller deres hund, andre har en
kanariefugl. For kaosteoretikeren er kaos Gud. For en Darwinist er Big
Bang Gud. Alle har deres Gud. Alle har en eller anden form for Gud
eller nogen eller noget i livet de kan hengive sig til, om det så bare
er deres computer. Gud kan med andre ord være det, som en person anser
for det vigtigste i livet.

Krishna siger:

O vinde af rigdomme (Arjuna), der findes ingen sandhed højere end Mig.
Alting hviler på Mig som perler på en snor. (Bg. 7.7)
0 new messages