Jesus: "...hug dem ned for mine fødder" (Luk. 19/27) ??

Jakob Munck

Så vidt jeg kan se siger Jesus i Luk. 19/27: "Men mine fjender der, som ikke
vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne". Dette
citat lyder noget drabeligt, og jeg er glad for at kristne mennesker i
almindelighed ikke lader sig lede af denne tankegang.

Jeg mener selv, at dette er et ægte Jesus-citat, men en af mine vener, at
det er/var noget Jesus citerede fra et andet sted, og at det derfor ikke var
hans egen mening.

Hvad mener I??

v.h.
Jakob

PS. Jeg ved at citatet er blevet diskuteret tidligere, men det fulgte jeg
ikke med i.

"Jakob Munck" skrev

Hej Jakob,

(Pudsigt at også disse *evangeliske* Dommedagsord° strejfer dit sind i disse
dage, apropos ... (You know) ... )

Well,

Lad os gøre os et tanke-eksperiment:

Forestil dig, at *du* ér Jesus, dvs. ifølge NT Gud Hamselv ... :-)

Du evner altså den såkaldte 4'de dimension kaldet 'tiden', hvilket også
klart og tydeligt *pointeres* igen og igen i NT; idet Jesus PROFETERER
(altså 'ser' ind i fremtiden).

Der foreligger derfor en *misforståelse*, når nogle mennesker (navnlig
ortodokse jøder) hævder, at NT er antisemitisk; idet ...

2096 news:nWqoc.163492$jf4.8...@news000.worldonline.dk
2003 news:rzgjc.149400$jf4.7...@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> I Lukas-versionen står der, at ...
>
> "Men Mine fjender dér, som ikke
> ønskede, at Jeg skulle være konge
> over dem, før dem herhen og hug
> dem ned for Mine øjne."
> (Luk.19,27)
>
> Altså kan en Guds tjener risikere evig *fortabelse*; dersom han/hun er sin
> Herre útro (se Matt.7,21-23). Ligeledes fortabes Hans fjender.
>

> Lignelsen egentlige formål er, ligesom ved veråbene, se ...
> 2002 news:pJfjc.149393$jf4.7...@news000.worldonline.dk
>
> ... en *kraftig* opfordring:
>
> Omvend jer derfor, enhver fra sin ondskab, at I må kunne bestå på Dommens

Apropos the *escape from Hell* ... :-)

Men det ér selvfølgelig vitterlig tragisk, at (hjernevaskede,
pseudopykotiske) kristne har troet (i deres glade vanvid, apropos Paulus ord
fra 1.Time. 1,12-13), at de tjente den levende Gud ved at forfølge
*úskyldige* jøder...

And then I heard a voice from heaven said (maybe it was ET):
(2008-07-03, Thursday, day no 185, CET 12:10, GMT 10:10)
- "Amen."

-

Øh ... Jeg ved godt, at det er "lidt" udenfor emnet, Jabob - og meget
skørt - at jeg nu kommer ind på beretningen om, at der har været et besøg
fra Rummet, men muligheden foreligger faktisk (dersom der er noget om
snakken desangående ang. ET), at de medvirker *aktivt* i denne
Dommedags-processe.

Og dét er på en måde ret logisk, for ... Kan vi forestille os, at vi
(moderne mennesker) vil se igennem fingre med grove forbrydelser såsom
massemord, apropos Statin, Hitler og alle de andre psykopater. Nej vel ?

Hvorfor kunne vi da få den tanke, at en højerestående civilisation (fra
Rummet) skulle kunne finde på sådan noget ?

Og Jesus giver nåde, men hvis et menneske ikke vil tage imod den, da kommer
vedkommende selv til at betale regningen, og den er ret høj, denne regning,
hvis man fx. har begået drab, apropos psykopatus und-so-weiter!...

ET-Break:
CET 12:39
- " ... (du får min anerkendelse) ... "

Thank You, Sir:

Ja. Ned med tyrannerne!!!

Long live the King° of kings ... :-)

-

Tak for dit yderst *aktuelle* indlæg, Jakob ... :-)

Last OUTPUT: 7630 news:g4i719$jb9$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7631

Cyril Malka

Den Thu, 3 Jul 2008 09:39:59 +0200, Jakob Munck skrev
(i artiklen <486c825d$0$15890$edfa...@dtext01.news.tele.dk>):

> [...]
> citat lyder noget drabeligt, og jeg er glad for at kristne mennesker i
> almindelighed ikke lader sig lede af denne tankegang.

Når man kan læse de hadefulde budskaber der kommer fra de fleste kristne i
denne gruppe - budskaber som du selv har spredt i øvrigt - så er det ret
ironisk at se, at du siger at du er "glad for at kristne mennesker i

almindelighed ikke lader sig lede af denne tankegang".

Er du så ikke kristen?

Tværtimod ses det tydeligt at dine og andre kristnes ytringer, at dem der er
uenige, eller kritiserer eller blot er modstandere af "den kristne tro" (og
her er det nok at lægge i ordene den opfattelse den enkelte kristen har af
begrebet) for at vedkommende "hugges ned".

På nettet er det naturligvis ikke fysisk, men med ord og bagtalelse,
injurier, nedgørelse m.m. og man kommer til at tænke på, at hvis nogle af
disse personer havde magt og mulighed til - kvit og frit - at hugge andre
ned, hvorvidt de vil betænke sig.

Med hadet er jo et af hovedbudskaberne i kristendommen. Det kan man både læse
i det Jesus påstår at have sagt og af hans adfærd:

Her er teksten fra
<http://www.nytestamente.org/tekst/Hadets_budskab>

=== CUT ===

Hadets budskab
Had eller kærlighed?

Man ynder at fremstille Jesus som en elskende og blid person. Men har det sin
rigtighed? Er hans budskab et andet? Det er ofte en meget benyttet teknik, i
moderne kristendom, når missionærer ringer på døren eller kontakter én, at få
en til at tro, at kristendommen er en kærlighedsreligion. Det største bud er
at elske sin næste.

Som svar til jødeudrydelsen, tvangsdåb, racisme, slaveri, krig og andre
uhyrligheder, henvises der til, at dette ikke var evangeliets budskab, men en
bestemt kirkes misforståelse af pågældende budskab, eller bestemte mennesker
misforståelse af pågældende budskab. Dette er naturligvis muligt, hvorfor vi
har kastet et blik på Jesu kærlighedsbudskab.

Jesus forlanger 100 % kærlighed, opmærksomhed og lydighed, der opfodres til,
at man hader (eller i det mindste fornægter) sin egen familie for at kunne få
lov til at følge med: "Hvis nogen kommer til mig og ikke hader sin far og
mor, hustru og børn, brødre og søstre, ja, sit eget liv, kan han ikke være
min discipel." (luk. 14:26)

Det indvendes gerne, at man ikke taler om had, at der er tale om at adskille
sig fra familien. Man kan undre sig over dette forlangen af adskillelse fra
omgivelserne. Markus fortæller:

"Da Jesus gik langs Galilæas Sø, så han Simon og Andreas, Simons bror, i færd
med at kaste net i søen; for de var fiskere. Jesus sagde til dem: »Kom og
følg mig, så vil jeg gøre jer til menneskefiskere.« Og de lod straks garnene
være og fulgte ham. Da han gik et stykke videre, så han Jakob, Zebedæus' søn,
og hans bror Johannes i båden i færd med at ordne garnene. Straks kaldte han
på dem, og de lod deres far Zebedæus blive tilbage i båden sammen med
daglejerne og fulgte ham." (Mark. 1:16-20)

Vi skal se på det med datidens øjne, ikke med dagens øjne, hvor vi har
bistandshjælp og andre fordele: Her forlader disciplene far, familie og
følger Jesus. Det er tydeligvis et par arme mindre til at bringe foder hjem,
hvad med resten af familien?

En af disciplene har lige mistet sin far og skal begrave ham, hvilket er en
sorgens dag. Han beder Jesus, om han ikke lige vil give ham tiden til at
deltage i begravelsen. Begravelsen er en vigtig proces, om ikke andet så
psykologisk for at sige farvel til deres afdøde og sørge. Men end ikke det
påvirker Jesus:

"En anden af hans disciple sagde: »Herre, giv mig lov til først at gå hen og
begrave min far.« Men Jesus sagde til ham: »Følg mig, og lad de døde begrave
deres døde.«" (Matt. 8:21)

Tydeligvis er hans budskab ikke et kærlighedsbudskab. Jesus bringer ufred og
krig, og igen får vi budskabet om, at man skal hade sin familie, sine børn
for ham:

"Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet
for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en
mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes
svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender. Den, der elsker far eller
mor mere end mig, er mig ikke værd, og den, der elsker søn eller datter mere
end mig, er mig ikke værd." (matt. 10:34-37)

Prisen for det er, at hvis man dør i forsøget, får man liv engang i
fremtiden:

"Den, der har reddet sit liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv
på grund af mig, skal redde det." (Matt. 10:38)

Så man skal være på hans side, hade alt, som ikke er af ham, og tilmed skal
hans fjender hugges ned:

"Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug
dem ned for mine øjne." (Luk. 19:27)

Korsfæstelse, som blev Jesus død, var en romersk straf, som blev brugt til
massehenrettelser og ofte for dem, der bragte uro eller oprør.

Jesus "ryddede templet", hedder det sig.
Man afbilder ofte Jesus (af og til med pisk i hånden) i gang med at vælte
vekselereres borde, og templet fremstilles som en røverrede.

Det er ikke i overenstemmelse med det, som er sandsynligt. Templet optog et
meget stort areal, 14 hektarer, og var ikke udelukkende et religiøst sted,
men også et kulturelt sted, hvorfor det ikke kan undre nogen, at der også var
butikker (bode) og andre aktiviteter. Det var et samlested, ikke en kirke.

Da der konstant var mange mennesker til stede, var der også soldater i
templet, som sørgede for at holde orden, og udenfor var der også romerske
soldater.

Det forekommer ikke særlig sandsynligt, at Jesus, ene mand, kunne træde inde
i templet og vælte borde og lave ballade uden at blive smidt ud igen rimelig
hurtigt.

Jesus havde et følge på 12-14 personer (måske lidt mere, da evangelisterne er
ikke entydige i, hvem fulgte med Jesus), som dog, med sandsynlighed, kunne
have væltet borde, slået eller endda slået ihjel i templet. Vold var en del
af Jesu budskab, især over for dem, han beskrev som "fjender", og templets
folk blev afgjort betragtet som så.

Dette vil forklare, hvorfor Jesus og hans disciple flygter ud af byen, i
Getsemanes have. Dette vil forklare, hvorfor disciplene flygter ud i naturen,
når templets soldater finder dem. Dette vil forklare, hvorfor en af Jesu
disciple hugger øret af en af soldaterne. Dette vil forklare, hvorfor Jesus
bliver fanget og afleveret til romerne: hans kalden til våben og vold, hans
vold i templet, som opfattedes som at ødelægge den, i forvejen skrøbelige,
pax romana i Jerusalem.

Jesus fanget, korsfæstet som en vulgær røver eller ballademager opfattedes
som en hån og en nedtur for hans discipler, til hvem han havde lovet "riget",
at være "hovedet af Israels tolv stammer". Drømmen, oprøret, var blevet brat
afsluttet.

Derfor kunne sagerne ikke stoppe her. Jesus skulle dømmes! Og evangelisterne
opfandt en retssag. En retssag hvor en uskyldig blev dømt for de skyldige.
(Læs artiklen om retssagen andet sted på siden).(Cyril Malka)

=== CUT ===
--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka

... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Henrik V Blunck

Den 03.07.2008 kl. 09:39 skrev Jakob Munck <jm2_Fje...@webspeed.dk>:
[...]

> Jeg mener selv, at dette er et ægte Jesus-citat, men en af mine vener, at
> det er/var noget Jesus citerede fra et andet sted, og at det derfor ikke
> var hans egen mening.

Problemer med "vener" bør medføre at du søger læge... ;-)

> PS. Jeg ved at citatet er blevet diskuteret tidligere, men det fulgte jeg
> ikke med i.

Google Gruppesøgning ville medføre, at du kunne opdatere dig i forhold til
tidligere tråd. :-)

Henrik Blunck - Dianalund
Learn More About Spyware => http://www.blunck.dk/consulting/spyware/
Overview of blogs etc => http://blunckmeister.googlepages.com/

Andreas Falck

Cyril Malka skrev i

[ ... ]

> Med hadet er jo et af hovedbudskaberne i kristendommen.

Som sædvanligt formår semijøde og kristenhader Cyril Malka ikke andet end et
hadefuldt angreb. Seriøs formår han ikke at være.

http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Andreas Falck

Jakob Munck skrev i

> [...]
> Jeg mener selv, at dette er et ægte Jesus-citat, men en af mine
> vener, at det er/var noget Jesus citerede fra et andet sted, og at

At folk burde læse den sammenhæng hvori disse ord står placeret.

Det der altid har undret er mange, især kristendomsbekæmpere, gudsfornægtere
og gudløse, gør sig gevaldig store anstrengelser for at forvanske og
misrepræsentere de bibelske tekster.

Man skal ikke bruge mange sekunder på læsning for at finde ud af at citatet
stammer fra en lignelse. Der er jo ikke nogen normale mennesker der vil
insistere på at en lignelse skal tages ordret bogstavelig ord for ord!

Man kun opfordre til at hele lignelsen læses i sammenhæng, samt at lignelsen
læses i den samlede kontekst med både det der står foran og det der står
efterfølgende.

Jakob Munck

> [...]
> citatet stammer fra en lignelse. Der er jo ikke nogen normale mennesker
> der vil insistere på at en lignelse skal tages ordret bogstavelig ord for

Ja, det er konklusionen (moralen) på en lignelse. Moralen er i to dele:

1. Enhver som har til ham skal gives.

2. Alle som ikke tror på mig, skal dræbes. Det fremgår klart, at dette er
pointen og det svækkes på ingen måde af det efterfølgende kapitel.

For fundamentalister må dette citat være en sur pille at sluge og det undrer
mig ikke, at det sjældent læses op i de kristne kirker. Det er ikke kun
muslimer (Koranen) og jøder (Talmud), som går ind for mord på ikke-troende,
det gør den kristne Gud også !!

v.h.
Jakob

Andreas Falck

Jakob Munck skrev i

> Det er
> ikke kun muslimer (Koranen) og jøder (Talmud), som går ind for mord
> på ikke-troende, det gør den kristne Gud også !!

Ak ja. Hvor er det synd, at også katolikker forfalder til den slags åbenlyse
vrangtolkninger!

Men nu har Pavevældet jo også en meget lang tradition med at forfølge og slå
ihjel. Hvad det angår er der såmænd ingen forskel på ekstremistiske
islamister og afgudsdyrkende pavepampere i Rom.

Cyril Malka

In article <486d3bd4$0$15896$edfa...@dtext01.news.tele.dk>,
"Jakob Munck" <jm2_Fje...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> muslimer (Koranen) og jøder (Talmud), som går ind for mord på ikke-troende,

Nu er det sådan at Talmud, som er en samling af diskussioner som kan
tages mere eller mindre alvorligt, da disse afspejler nogle rabbiners
mening, ikke er lov.

I de diskussioner, vil du kunne finde et hav af betragtninger om hvordan
den eller hint rabbin tolker hint eller dat forståelse.

Det gør det hverken som en lov - sagt af Gud - og som skal følges.

I modsætning til Koranen, som er Islams Hellig skrift, og De græske
skrifter som er de kristnes hellige skrift.

Det kan også tydeligt ses af adfærden: Kun de kristne og muslimer har
udryddet hele folkeslag (eller forsøgt på det).

Den kristne gud er måske den samme som den muslimske (de er begge to
tro, i modsætning til jødedommen, som er lov), men dér stopper også
sammenligningen.

talmud har aldrig og vil aldrig have andet "autoritet" end det er en
samling tolkninger og synspunkter som ikke tages som mere end det er:
forskellige tolkninger og synspunkter hvoraf ingen har mere autoritet
end den anden.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => www.nytestamente.org
... Den, der ikke nyder livet får ingen desssert.

Cyril Malka

In article <op.udp1b...@macintosh.local>,

"Henrik V Blunck" <hen...@blunck.dk> wrote:

> Google Gruppesøgning ville medføre, at du kunne opdatere dig i forhold til
> tidligere tråd. :-)

Det er især pudsigt at han ikke kan huske den diskussion, at han havde
den på sit eget forum, hvor han tog det op med det, jeg havde skrevet på
nytestamente.org sammen med nogle andre nynazister.

Jeg klagede denne gang til hans udbyder, med kopi til ham, hvilket
gjorde at den diskussion blev fjernet.

jeg har vist stadig en kopi af pågældende indlæg og diskussion et sted,
bare for det tilfælde, det skulle bruges.

Jakob Munck har nemlig jævnligt udtalt sig på denne yderst ekstremistisk
måde for bagefter, når han blev citeret, påstå at det ikke passede.
Derfor denne foranstaltning :-)

Jakob Munck

> Men nu har Pavevældet jo også en meget lang tradition med at forfølge og
> slå ihjel. Hvad det angår er der såmænd ingen forskel på ekstremistiske
> islamister og afgudsdyrkende pavepampere i Rom.

Til Adreas:

Jeg forstår dig sådan at du anerkender, at Jesus faktisk siger, at man skal
slå de ikke-troende ihjel. Dette er naturligvis et problem for dem som tror,
at Bibelen er "Guds ord". Vi katolikker tror, som bekendt, ikke på bibelen,
men på "kirkens lære", som er nedfældet i kirkens dokumenter. Og her finder
man - så vidt jeg er orienteret - ikke sådanne formuleringer.

Til Cyril Malka:

Da enhver diskussion mellem dig og mig alligevel resulterer i, at du bliver
til grin, vil jeg afholde mig fra dette. Resultatet er jo bare, at du klager
til min udbyder over at du føler dig udsat for "antisemitisme", og det vil
jeg være ked af. Det er den måde du kan forsvare dig på, og det forstår
jeg. Men jeg respekterer det ikke. Den samme måde bruger toppen af den
russiske mafia i øvrigt også, når de søges retsforforfulgt i Rusland. Så
flygter de til Israel, hvor de kan gemme sig og hævde, at de bliver udsat
for "antisemitisk forfølgelse". Jo, du er i fint selskab!

v.h.
Jakob

Løs i øvrigt de mange interessante artikler på www.auro.dk

"Jakob Munck" skrev

Nej! Det ér for firkantet opfattet, tolket og forstået.

Idet Kristus Jesus er lovens ophør (Rom. 10,4), er Han nu blevet som et
*symbol* på FRIHED (Jak. 1,25; 2,12), SANDHED (jævnfør John 14,6) osv.

Dem, som bliver ryddet af vejen, må derfor nødvendigvis stå i komplimentær
til disse ting, hvilket man jo på ingen måde kan sige om en såkaldt
ikke-troende.

En såkaldt ikke-troende kan jo godt hylde idealerne frihed og sandhed. Det
er der faktisk rigtig mange ateister, som gør, og gudskelov for det ... :-)

Dem, der skal ryddes af vejen, må på en-eller-anden måde have gjort sig
"fortjent" til denne straf, fx. kejser Nero pga. al hans psykopati - eller
rettere sagt - NAVNLIG de dertil knyttede onde *gerninger*.

Dog tilbydes selv sådanne onde mennesker amnesti, som jeg skrev til dig ...

7631 news:g4iaeq$kh9$1...@newsbin.cybercity.dk

> Apropos the *escape from Hell* ... :-)

Ergo må de mennesker, som bliver slagtet, være så onde at de har fortjent
denne straf, og heller ej tager imod Jesu-amnesti (det såkaldte nådeår,
jævnfør Matt. 4,17) ved at *omvende* sig fra denne deres alvorlige synd!

-

Er det - for øvrigt - rigtigt, hvad Cyril påstår om dig, at du skulle være
en nynazist ? ...

> [...]
>
> Jakob Munck har nemlig jævnligt udtalt sig på denne yderst ekstremistisk
> måde for bagefter, når han blev citeret, påstå at det ikke passede.

Er du det, Jakob Munck, einem nynazist, oder was ?

For hvis dette er tilfældet, så bør jeg lige *informere* dig om, at det IKKE
var jøderne, der henrettede Jesus, men derimod ALLE MENNESKER, idet - som
der står skrevet:

thi de korsfæster for deres del Guds
Søn igen og gør ham til spot.

Hebr. 6,6

Ordet *igen* afslører, at de allerede har begået ugerningen én gang FØR.

Men de var jo ikke *fysisk* til stede ved korsfæstelsen af Jesus, vel ?

Ergo betyder ordene, at vi alle (uden undtagelser) har likvideret Gudsordet
(John 1,1.14) i vort hjerte (John 14,23 + Rom. 5,5), apropos Adam og Evas
*egentlige* synd i Edens Have.

Fingrene væk fra Guds Hus, skøre nynazister (og andre vranglærere) !!!

Last OUTPUT: 7637 news:g4kit1$1eip$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7638

"Jakob Munck" skrev

> [...]
> på bibelen, men på "kirkens lære", som er nedfældet i kirkens dokumenter.
> Og her finder man - så vidt jeg er orienteret - ikke sådanne

Øh ...

Det er ubehageligt at komme ind på, men dødsstraf ér nu engang en *realitet*
i NT ...

> "Jesus-loves-you" skrev
> 5456 news:Pgs1g.77$fa4...@news.get2net.dk
>
> [ ... ]
[ ... ]

Next Lammets° verde.

Last OUTPUT: 7639 news:g4klt9$1fjs$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7640

Cyril Malka

Den Fri, 4 Jul 2008 08:15:13 +0200, Jakob Munck skrev
(i artiklen <486dbff6$0$15888$edfa...@dtext01.news.tele.dk>):

> Da enhver diskussion mellem dig og mig alligevel resulterer i, at du bliver
> til grin, vil jeg afholde mig fra dette. Resultatet er jo bare, at du klager
> til min udbyder over at du føler dig udsat for "antisemitisme",

Jeg klagede ikke over at jeg "følte mig udsat for antisemitisme", men at der
var tale om direkte antisemitisme. Dit indlæg og forum - i hvert fald i denne
tråd - samlede jo blomsten af nynazisterne.

Stadig i dag, er din site en samling af revisionisme og ekstremistiske
skrifter, men det har jeg ikke klaget over, vel? Så længe som du bevæger dig
på grænsen uden direkte ytringer så er det jo helt okay.

Men direkte antisemitiske udgydelser blev dog en tand for meget.

For hvad at være til grin angår, kan jeg naturligvis ikke forhindre dig i at
grine af mig - eller af andre - det er vel en del af den kristne væremåde at
nedgøre andre og at grine af dem.

Men man må spørge sig selv om det er mig det er til grin eller ... ?

Endda den katolske Kirke tog skarp afstand fra dine pseudo-officielle
ytringer på daværende "www.ansgar.dk". endda i KD blev der gjort klart at
selv om man kunne tro det, så havde "ansgar.dk" intet med den katolske Kirke.
Du førte dig frem på nettet med en autoritet, som om du vidste, hvad du talte
om og som om du udtrykte dig officielt. Det hele med at fyre en masse
"sandheder" af, som man ikke har set magen til siden inkvisitionens tid.

Lad os sige, at det - blandt andet derfor - fra officielle side, er blevet
kraftigt hentydet, at du var sindssyg og i hvert fald ikke havde noget andet
at gøre med den katolske Kirke, at du var konvertit, og selv om du havde
givet din side en pseudo officielt navn, så tog Kirken afstand fra dine
ytringer.

Så lad os sige, at jeg _bestemt ikke_ er bekymret over, at du griner af mig.
Tværtimod. Det var nærmest, hvis du var enig med mig, at jeg ville blive
bekymret.

> [...]

> til Israel, hvor de kan gemme sig og hævde, at de bliver udsat for
> "antisemitisk forfølgelse". Jo, du er i fint selskab!

I de fleste tilfælde hører jo antisemitisme til i den kristne kultur og
derfor skal man være parat til at fjolser, der er ud af stand til at
argumentere går til dette angrebsform.

Det har jeg aldrig klaget over. Jeg er rent faktisk ligeglad, hvis det skal
siges. Jeg er jo vant til det, Har trods alt været jøde et liv igennem med
undtagelsen af et spring af et par år i kristendommen.

Her igen kommende fra visse personer her i gruppen (dig inkluderet) er det,
for mig at se, større ros, at de opfører sig sådan, end hvis de klappede mig
på skulderen.

og så har det den fordel at vise hvor hadefuld kristne opfører sig - og et
godt træ kan ikke bære dårlige frugter, vel? Så må det være træet, den er gal
med :-)

Shabbat shalom.

Jens "Lyrik" Bech

"Cyril Malka" <ma...@nytestamente.org> skrev i meddelelsen

> [...]

> opfandt en retssag. En retssag hvor en uskyldig blev dømt for de skyldige.
> (Læs artiklen om retssagen andet sted på siden).(Cyril Malka)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen så fik vi endelig opklaret hvem der stod bag mordet på Vor Herre Jesus
Kristus Verdens Herre genopstanden fra de døde.

Farisæeren Cyril Malka dømmer ham stadigvæk den dag i dag til korsfæstelsen.

"Vore brødres anklager" sådan tituleres Satan. Hvordan titulerer man Jesu
Kristi potentielle drabsmand? "Tilgiv ham for han ved ikke hvad han
gør?"-Nej denne farisæer ved helt præcist hvad han gør! Han er "hunden der
har vendt sig til sit eget opkast og slubrer det i sig!"

"Herre Jesus! Lad din tilintetgørelse ramme denne Satan og fjern ham for
evigt fra jordens overflade! Hvor længe vil du lade ham spotte dig?"

Hilsen
Jens

Vidal

Jens "Lyrik" Bech skrev:

Pas nu på ikke at blive beskyldt for antisemitisme.

;-)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal

Cyril Malka skrev:

> Den kristne gud er måske den samme som den muslimske (de er begge to
> tro, i modsætning til jødedommen, som er lov),

Vil det sige jødedommen er en form for ateisme?

Ingen tro på Gud?

Poul Nielsen

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige jødedommen er en form for ateisme?
>
> Ingen tro på Gud?
>

> Villy Dalsgaard

Ja det er der faktisk nogen der mener, de hævder svjh at efterlivet er en
tilstand hvor enhver sjæl ligger i en slags urne i en evig hvile, det er
ikke godt/paradis ikke dårligt´/helvede. Den moderne satanisme er grundlagt
af jøden Anton Lavey og selv om han lavede grin med alle religioner, så var
der en religion han ikke lavede grin med og det var jødedommen. Hans version
af satanismen er en simpel udlægning traditionel jødisk tænkning. Iøvrigt er
det ganske sjovt at se hundene slås igen ;-).

kazai

Vidal wrote:

> Vil det sige jødedommen er en form for ateisme?
>
> Ingen tro på Gud?

Det er nok noget i retning af en bekvemmeligheds og lejlighedsvis 'tro' på
en gud. Angiveligt er det noget humsk (eller uhumsk) bagage som
israelitterne fik med sig fra tiden i Babylon - en skøn blanding af
magi'ernes troldskab og deres egen forfaldne afgudsdyrkelse. Deraf har vi
den Babylonske Talmud.

Ib Baagøe

"Jens "Lyrik" Bech" skrev i en meddelelse:

> "Herre Jesus! Lad din tilintetgørelse ramme denne Satan og fjern ham for
> evigt fra jordens overflade! Hvor længe vil du lade ham spotte dig?"

Hvis din bøn bliver hørt, forsvinder de fleste af skribenterne
i denne her NG fra jordens overflade...

Hej -- Ib

TBC

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din bøn bliver hørt, forsvinder de fleste af skribenterne
> i denne her NG fra jordens overflade...

LOL, ...det må siges at være dagens helt skarpe og rammende kommentar :-)))

Jens "Lyrik" Bech

Hilsen
Jens "Lyrik" Bech
"TBC" <-sut...@2night.dk> skrev i meddelelsen

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen se jer dog omkring!;-)

Hilsen
Jens

Andreas Falck

Jakob Munck skrev i

> Til Adreas:
>

> Jeg forst�r dig s�dan at du anerkender, at Jesus faktisk siger, at
> man skal sl� de ikke-troende ihjel. Dette er naturligvis et problem

> for dem som tror, at Bibelen er "Guds ord". Vi katolikker tror, som

> bekendt, ikke p� bibelen, men p� "kirkens l�re", som er nedf�ldet i
> kirkens dokumenter. Og her finder man - s� vidt jeg er orienteret -
> ikke s�danne formuleringer.

Du v�lger, som den gode l�gnagtige katolik, med en afgudsdyrkende pave, at
ville misforst� og fordreje.

Ja, du har ret i at den katolske pavekirke ikke anerkender Bibelen, hvorfor
man har fabrikeret sine egne skikke og trosl�re helt i modstrid med Bibelen.
Den katolske pavekirke er hedenskab der fors�ger at forkl�de sig som noget
kristent. Den katolske pavekirke dyrker afd�de mennesker som om de n�rmest
havde gudestatus, og man flytter gladeligt en hedensk afgudsstatue til
peterskirken for at fors�tte afgudsdyrkelsen der.

http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest bes�gte landsby-webside