Ord til ugen (0334)

Ord til ugen (Udfordringen, uge 10, 6. marts 2003):

Friday 7. March: Grib vinden ...
"For det er Gud, der virker i Jer både at ville og at virke for Hans gode
vilje," Fil 2,13
Du forsøger ikke at løbe en maraton uden at træne til den - ellers ender
du udmattet og nedslået. Den slags træning, jeg snakker om, er at øve sig i
at være mere følsom over for Gud.
Forskellen på at forsøge og træne er som forskellen på en motorbåd og en
sejlbåd. Den ene kan du tænde for og sejle væk i, med den anden er du nødt
til at vente på vinden.

Saturday 8. March: frygt ikke!
"Når jeg gribes af frygt, stoler jeg på dig." Psalm 56,4
Er du klar over, hvor meget det koster dig at frygte ting, der aldrig
kommer til at ske? meteorologerne siger, at en tåge, der kan dække syv
boligblokke, faktisk kun består af et enkelt glas vand. Det er bare delt op
i 60 millioner partekler. Og når den lægger sig, kan den forstyrre dit
udsyn.
Men hvordan komme af med denne frygt? Ved tro - og troen kommer af at høre
Guds ord. Du skal begynde at "fodre" din tro med skriften og se, hvordan din
frygt vil dø af sult samtidig.

Sunday 9. march: Læs prædiken side 6
(DK-text: Jesu fristelse i ørkenen, MaTT 4,1-11)
Uden ørkenen - intet kors

Monday 10. March: Overtalt!
"For jeg er vis på, at hverken død eller liv ... kan skille os fra Guds
kærlighed." Rom 8,38-39
Er det ikke ubegribeligt, at Gud aldrig nogensinde vil vende os ryggen?
jesus lærte dem der havde fået tilgivet meget at elske meget! (Se Lukas
7,41-47).
Det betyder ikke, at Gud altid godkender din opførsel, men at Han altid
elsker og accepterer dig!
"Du har intet at frygte; intet kan skille dig fra min kærlighed", siger
han.

Tuesday 11. March: Du er fri!
"Herren har salvet mig ... for at udråbe frigivelse for fanger" Esajas
61,1
Under Anden Verdenskrig var en amerikansk professor og en engelsk
militærpræst fanget i en tysk fangelejr. Amerikaneren havde bygget en radio,
og en dag hørte professoren, at tyskerne havde overgivet sig fire dage
tidligere. Lidt senere kunne man høre et sejrsbrøl fra den engelske side.
Der gik endnu nogle dage, før tyskerne selv fik beskeden, hvorefter de
flygtede og lod alle porte stå ulåste.
Jesus sagde, at han kom for at proklamere frihed for fanger. (Esajas
61,1). Din fængselsdør er åben - du skal bare acceptere det, handle på det
og holde op med at opføre dig som en fange!

Wednesday 12. March: Hjerteaftryk
"Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild ... hidser sig ikke op,
udholder alt." 1.Kor. 13,4-7
Da William McKinley stillede op til præsidentvalg, var der en ung
journalist, der altid angreb hans politik og taler. En kold aften sad
journalisten uden overfrakke uden for kandidatens bus. Da McKinley så ham,
sagde han: "Her, tag min frakke og kom med ind i bussen." Journalisten
protesterede: "Jamen, du ved ikke, hvem jer er. Jeg kritiserer dig altid."
McKinley svarede: "Jo, men kom nu ind alligevel. Det gør ingen forskel."
Det er kærlighed gennem handlinger. "Om nogen ved rettens hjælp tager din
kjortel, så lad ham også få kappen."

Thursday 13. March: Hvordan reagere?
"Han skal tale mod den Højeste og underkue den Højestes hellige." Daniel
7,25
En dag mødte larven en ven foran psykologens dør. "Er du på vej ind eller
ud?" spurgte den. "Hvis jeg vidste det, ville jeg ikke være her!" lød
svaret.
Satans mål er at gøre dig så træt og forvirret, at du ikke selv ved, om du
er på vej ind eller ud! han gør det ved at bebyrde dig med en masse ting,
ikke nødvendigvis syndige, men de tapper dig for kræfter, både fysisk og
følelsesmæssigt.
Bibelen siger: "Så lad da os frigøre os fra enhver byrde og holde ud i det
løb, der ligger foran os." (heb. 12,1)

Andagterne stammer fra hæftet "... et ord til Dagen", som kan rekvireres i
sin fulde ordlyd fra UCB Radio, tlf. 70 211 311

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (0334)

This file has been send to