Homoseksuelle kan helbredes, tror østrigsk biskop

I desplatten om homoseksualitet skrev den kristne ugeavis Udfordringen d.
29 jan. 2004:

Østrigsk biskop tror på helbredelse af homoseksuelle

Seminarer under mottoet "I Østrig helbreder Gud bøsser" skaber debat i
Østrig.

I Østrig skabte en artikel i den parisiske avis "Liberation" i sidste uge
debat, fordi der stod, at biskoppen i Salzburg, Andreas Laun, støtter
organisationen Living Water's seminarer, der tilbyder hjælp til mennesker,
der kæmper med homoseksualitet. Byens socialdemokrater og andre biskopper i
Østrig opfordrede ham til at tage afstand fra seminarerne. Andreas Laun har
nu udtalt, at han ikke direkte støtter seminarerne, men at han kender flere
fra Living Waters, og at han tror på, at Gud kan helbrede.
- Jeg kender gennem organisationen tidligere homoseksuelle, der
offentligt siger: "Vi var bøsser, men i dag er vi lykkeligt gift." Jeg
håber, at organisationen gør et godt stykke arbejde og i denne forhåbning
består min støtte, siger biskoppen til den katolske nyhedstjeneste kath.net.

(citat slut)

Se tillige
(Homoseksualitet er ikke medfødt, 22. januar 2004 CET 14:27)
1301 news:6dQPb.77109$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael.