Jerichö - Checkmate!

"Kall, Mogens" skrev
0083 news:Bb_q9.108643$Qk5.4...@news010.worldonline.dk

> Iblîs-Headquarter destroyed 2001-12-02
> (http://www.cfan.org/offices/usa/testimonies/resurrection/page1.htm)
>
> DADDY-Break (2002-10-10, CET 03:14):
>
> - "Døren står ...åben (Jos 6) - (means: The door is open)."

Andagtstekst fra "et Ord til Dagen" ( www.ucb.dk )
(mulighed for gratis eksemplarer af andagtshæftet)

TIRSDAG 16. MARTS ÅNDELIGE MILEPÆLE.

"Så langt har Herren hjulpet os." 1. Sam 7:12

Det er en god ide at lave åndelige milepæle, så vi kan blive mindet om alt
det, Gud gør for os. Uden dem glemmer vi hurtigt eller risikerer at tage
æren for noget, vi ikke har gjort. Da Gud delte Jordan-floden og lod
israelerne gå over, vidste Han noget, de ikke vidste. At snart ville de
komme til Jeriko og deres liv største kamp. Derfor havde de brug for en
milepæl, en påmindelse. Så Han bad dem tage 12 sten fra flodbredden og bygge
en mindeplads - et minde over Hans trofasthed. Gud viste dem, at hvis
fremtiden er for skræmmende, så se tilbage. Hans godhed kan klare at blive
set efter i sømmene. Samuel gjorde det samme, efter Israel slog Filistrene.
Han tog en sten, kaldte den Eben-ha-ezer og sagde: "Så langt har Herren
hjulpet os."

Tænk på nogle af dine åndelige milepæle. Dagen, da du mødte Jesus;
tidspunkter, hvor han viste vej; døre, han åbnede; problemer, han reddede
dig ud af. Opret åndelige milepæle ved disse hændelser. De er vigtige, fordi
de, når du igen er i kamp, vil minde dig om, at Gud elsker dig. De vil
hjælpe dig med at huske Hans tidligere godhed. Du vil takke Ham for
gårsdagens velsignelser og få mod på morgendagen.

(citat slut)

The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> "Så langt har Herren hjulpet os." 1. Sam 7:12

Text 2004-03-17 ( www.ucb.dk ):

Lytter du ?

"... Her er vejen, den skal I følge!" Es.30,21

Red-HaT cursor (mark[point]er) 2004-03-17, CET 11:00
(Jerusalem time: 12:00)

DR1 s148 Fre 19 nov (2004, CET) 07:14
King Abdullah på lynvisit i Israel (Thursday)

Text 2004-03-19 (Løsensbogen, www.lohse.dk ):

"Herre - om morgenen hører Din min stemme,
om morgenen fremlægger jeh min sag
og spejder efter svar."
(The Book of David, PSalme 5,4)

(Mark.1,35)

DADDY:
(2004-03-16, CET 10:51)
- "... (classifyed) ..."

DADDY:
(2004-03-19, CET 10:40)
- "... (classifyed) ..."

With kind regards

Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

> [...]

> ... [ ... ] ... Da Gud delte Jordan-floden og lod

> israelerne gå over, vidste Han noget, de ikke vidste. At snart ville de

DADDY-Break (2004-03-21, CET 11:59:04):
- "Det skal du (output time from yesterday ca. 20:41)."

Song: Halleluja

Time:
2004-03-20, CET 20:41 - Spirit attack inside Iran
2004-03-20, CET 20:46 - Jerichö

2004-03-21, CET 00:08 (around) - max. 40 km.

DADDY-Break (2004-03-21, CET 15:44):
(music: The POWER of Your love)
- "det må du gerne (OUTPUT)."

With love from Your brother in Jesus Christ

[...]

[ ... ]

> Song: Halleluja
>
> Time:
> 2004-03-20, CET 20:41 - Spirit attack inside Iran
> 2004-03-20, CET 20:46 - Jerichö
>
> 2004-03-21, CET 00:08 (around) - max. 40 km.

Andagtstekst from www.blr.dk :

Søndag d. 21. marts 2004

Jordskælv til Guds ære

Indlevelse: I de to foregående salmer op-
fordrede salmisten mennesker og folke-
slag til at prise Herren. I SL 114 er det
selve naturen, der skal prise Gud. Det
understreger, hvor anderledes Gud er i
forhold til mennesker. Alt er skabt af
ham og kan derfor hver på sin måde pri-
se ham. Salmen giver os et lille indblik i
Guds samspil med den natur, han har
skabt.

Læs Salme 114

Fordybelse:
- Salmisten zoomer ind på sit tema ved at
se på Israels folk. Som "Jakobs hus"
drog de ind i Egypten, og som "Israel"
drog de ud. De var blevet Guds folk
med liv og ejendele, og derfor er også
det land, Gud gav dem hans ejendom.
- Salmisten skildrer, hvordan naturen
"ser" Guds store gerning og skælver.
Hele skaberværket blev ramt af synde-
faldet (Rom 8,20-21) og hører med i
forløsningen. Også i frelseshistoriens
enkelte dele.
- Da Gud førte sit folk til løfternes land,
skiltes Jordans vand (Jos 4,23), og bjer-
get ved Sinaj skælvede (2 Mos 19,18).
- Også ved vandunderet ved Massa og
Meriba (2 Mos 17,1-7) åbenbarede
Gud sig for og i naturen.

Perspektivering: Sl 114 viser noget væ-
sentligt om naturen. Den er skabt af
Gud og underlagt ham, derfor kan Gud
selvfølgelig gøre naturundere. Den er
ikke en "ting", men en skabning, som
Gud har en relation til. Den er ikke
guddommelig og ophøjet, men under-
lagt Gud og mennesker (1. Mos 1,28).
Den kan skælve for Herren.
Pris Gud for hans storhed.

(citat slut)

0089 news:9AEt9.170643$Qk5.5...@news010.worldonline.dk
0090 news:oAEt9.170644$Qk5.5...@news010.worldonline.dk
0091 news:rAEt9.170645$Qk5.5...@news010.worldonline.dk
0092 news:wAEt9.170646$Qk5.5...@news010.worldonline.dk
0093 news:SAEt9.170647$Qk5.5...@news010.worldonline.dk
0094 news:_AEt9.170649$Qk5.5...@news010.worldonline.dk

Music:
Trading my sorrows

-

DADDY-Break (2004-03-21, CET 17:05):
- "Det må du gerne (INT 2001-12-02 syntax-program-ON)

Thank You, DAD:

0095 news:gBEt9.170650$Qk5.5...@news010.worldonline.dk

(1. english 2. deutch 3. dansk)
0595 news:3iRsa.45419$y3.32...@news010.worldonline.dk

Music:
ALL things are possible

Almighty God my Redeemer
My hiding place my safe refuse
No other name like Jesus
No power can stand against You

My feet are planted on this rock
And I will not be shaken
My hope is comes from You alone
My Lord and my salvation

Your praises is always on my lips
Your Word is living in my heart
And I will praise You with a new song
My soul will bless You Lord

You fill my life with greater joy
Yes I delight myself in You
And I will praise You with a new song
My soul will bless You Lord

When I am weak You make me strong
When I'm poor I know I'm rich
For in the power of Your name

All things are possible
All things are possible
All things are possible
All things are possible

[...]

[ ... ]

[ ... ]

> DADDY-Break (2004-03-21, CET 17:05):
> - "Det må du gerne (INT 2001-12-02 syntax-program-ON)

> [...]

DADDY-Break (2004-03-21, CET 17:15)
- "Det må du gerne (20:41- step 2, gate 5->7)."

17:16
- "Adgang givet."

THANK YOU; DAD !!!

> [...]

Mogens Kall
The servant of Michael

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,

Manna-korn (internal Feedback)

2004-03-21, CET 11:08

Sl 65

2004-03-21, CET 11:18 - "National"-song (Jesus I will give You my heart).

Guds kærlighed er ny (uforanderlig)

Gældfri

ApG.8,27 Filip

Rom 8,1

INGEN fordømmelse

vers 14

Gud er god

Gideon 32.000 -> 300 (Guds våben: Ordet, Ef.6,17 Hebr.4,12)

11:59:04

Rom.8,28

ALTING samvirker til bedste for os

Jesu forbøn

Guds kærlighed til os - NO MATTER WHAT

Mika.7,7-8

Forudbestemmelse

Jo mere du tager (manna - Guds nåde), jo mere for Gud lyst til at give

INT 00:08 - max. 40 km.

DADDY-Break (2004-03-21, CET 12:36):
- "Det kan du rolig regne med (*1)."

*1:
Tænkte på, at hos Gud er "ammunitionslageret" UBEGRÆNSET. Door-ENTER
(tilgivelse)

1.Pet.2,9-10 (442)

-

Jeg skulle købe ind og fik 100 kr. for meget i byttepenge...
(inden jeg var kristen, var jeg en tyv)
... hvorfor IGEN denne test (Matt.4,1-) ?

Matt.4,17

DADDY:
14:54:30
- "Bryd ud i jubel [Zions datter] ..."

Music:
Breath

> [...]

> [ ... ]

> DADDY-Break (2004-03-21, CET 17:15)
> - "Det må du gerne (20:41- step 2, gate 5->7)."

DADDY-Break (2004-03-21, CET 18:43:02):
- "Jeg sætter det hele i flammer (*1)."

*1:
Jeg tænkte på Iran (20:41) og derefter Ismaels afkom; ja hele den Muslimske
Verden.

Tak Jesus.

19:15 (TV2-TextTV news)
Problemer med alarm-112 opkald i Danmark.

DADDY-Jesus:
19:25:58
- "Det skal Jeg nok (helbredelser i Iran)."

Ordsp. 19,17 (uanset om man er troende eller ej)

Et allergi-tilfælde.

DADDY-Jesus:
20:28
- "Jeg vil (forbarme Mig over Muslimerne)."

20:45 - Helbredelser i Iran

21:19 - Ismaels afkom.

22:23 - classifyed

"Telephone"-call's

23:03:00 Start
23:05:30 Raise up from the dead, in the name of Jesus Christ.

> [...]

> Song: Halleluja
>
> Time:
> 2004-03-20, CET 20:41 - Spirit attack inside Iran

(Kristeligt Dagblad, Mandag d. 22. marts 2004)

Ordet

En af disciplene, Andreas,
Simon Peters bror, sagde
til Ham: "Der er en lille
dreng her, han har fem
bygbrød og to fisk; men
hvad er det til så
mange?" Jesus sagde:
"Få folk til at sætte sig".
Mændene satte sig; de
var omkring fem tusinde.
(John.6,9-10)

You can NOT do miracles; but Jesus can do it.
All what You have to do is this:
Use what You have (just like the little boy did).

(Many became healt yesterday here in Denmark;
also them through phones; CET 23:04)

With love from

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

[ ... ]

> [...]
> All what You have to do is this:
> Use what You have (just like the little boy did).
>
> (Many became healt yesterday here in Denmark;

2004-03-23, CET 06:03
Between Ef.6,10 and Mark.12,1-12, I saw this:

(troshandling)
og alle de, som rørte ved Ham, blev helbredte.
(Mark.6,56)

(action of faith)
And all who touched it were made well.
(Mark.6,56)

Apropos the little boy

May God our Heavenly father bless You all.

> [...]

Mogens Kall
The servant of Michael

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,

Se, Herre! Her er to "brød".
(code: Song-of-songs.5,8)

[...]

[ ... ]
> [...]
[ ... ]

> Se, Herre! Her er to "brød".
> (code: Song-of-songs.5,8)

Tak Jesus for bønnesvar både i den ene og den anden sammenhæng!

Løsensbogen (2004-03-23):

ELSK HERREN, alle Hans fromme
(Salme 31,24)

LOVE the LORD, all His faithful people
(Psalm [The Book of David] 31,23)

I er Guds tempel
(1.Kor.3,16-17)

You are God'd temple
(1.Cor.3,16-17)

Kærlig hilsen Dit barn

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

[ ... ]
> [ ... ]
>
> Tak Jesus for bønnesvar både i den ene og den anden sammenhæng!

(2004-03-24 onsdag www.blr.dk )

Om opstandelsen

Mark.12,18-27

Loven om, at en bror skal gifte sig med sin brors enke for at give broderen
børn, finder vi i GT (5 Mos 25,5-10), og den begrænser sig til brødre, der
bor i samme hus. Jesus reagerer kraftigt på deres spørgsmål; saddukæerne er
ligefrem kommet på vildspor. De kender ikke Skrifterne, for deri kan de læse
om opstandelsen. Jesus citerer fra 2.Mos 3,6, hvor Gud siger til Moses, at
han er Abrahams, Isaks og Jakobs Gud. Det står i nutidsform, selvom både
Abraham, Isak og Jakob var døde på det tidspunkt, og Jesus tolker det sådan,
at de nu er levende, og at Gud er Gud for de levende.
Desuden kender de ikke Guds magt. Hvis de havde kendt den, ville de vide,
at Gud har magt til at oprejse mennesker fra de døde. Jesus fremhæver også
som svar på deres spørgsmål, at livet efter opstandelsen er anderledes end
livet her på jorden. Vi skal være som englene på den måde, at vi ikke skal
indgå i ægteskab, sådan som vi kender det her på jorden.
Spørgsmålet om opstandelsen kan også i dag give os kristne spekulationer,
og ikke-kristne vil være i tvivl. Vi ved ikke meget om opstandelsen, men for
at holde fast i troen på den, må vi kende Skrifterne og Guds magt!

Heaven-Break (2004-03-24, CET 23:33):
(2004-03-24, WTC-time (N.Y.) 17:33)
- "Amen."

Nøgleord: Han er ikke Gud for døde, men for levende (v.27)

(citat slut)

1739x