Ord til ugen (0534)

Udfordringen - nr. 1 7 - 24. april 2003 skriver:

Fridag 25. april - Misforståelser

"Vend om til Herren, sig til Ham: Du, som tilgiver al skyld, tag imod vore
gaver." Hoseas 14,2
"Min synd har ingen konsekvenser. Gud vil ikke bruge mere tid på det
her. jeg kan lide min synd nok til, at jeg ikke vil af med den. jeg er
overbevist om, at jeg ikke kan stoppe. Min synd gør ikke min effektivitet
mindre. Mit problem er faktisk ikke engang en synd!"
Hvis dette lyder som dig, så må du se sandheden i øjnene og smide de
løgne væk, der har holdt dig fanget i unødvendig smerte og anger. Når du
gør det, vil du modtage Guds tilgivelse og Hans hjælp til at leve et andet
liv.

Saturday 26. april - Bliver din tro afprøvet ?

"For du prøvede os, Gud, du lutrede os, som man lutrer sølv. Men så førte
du os ud til overflod." Salme 66,10+12
Når din tro prøves, har det ikke noget med din frelse at gøre. Den står
fast. Prøvelser er ofte muligheder for at overgive noget værdifuldt til
Gud - selv om du ikke behøver. I troens prøvelse vil du føle dig krænket og
presset til det yderste af omstændighederne, men du vil ikke føle dig fjern
fra Gud. Du bliver prøvet, men ikke dømt eller fundet skyldig.

Sunday 27. april - Læs prædiken s. 6

(DK-version: John 20,19-31)

Monday 28. april - Når du ikke har svaret

"Stol på Herren af hele dit hjerte, og støt dig ikke til din egen indsigt."
Ordsp. 3,5
Gud fortæller dig det, du har brug for at vide. Og når Han først har
fortalt dig, hvad du skal gøre, vil Han ikke selv gøre det. Lad være med at
regne på de ting. De er overladt til ham. Når du overgiver dine problemer
til Gud, skal du ikke tage dem tilbage igen, fordi du synes, Han er for
længe om at svare, eller fordi du ikke bryder dig om svaret. "Den, der tror,
skal ikke være urolig" (Esajas 28,16).

Tuesday 29. april - Har du sagt tak ?

"Jeg takker min Gud, hver gang jeg mindes jer." Fil. 1,4
William Stidger besluttede sig for at skrive et takkebrev til en gammel
skolelærer. Han modtog et svar, skrevet med rystende håndskrift: "Min Kære
Willie. Jeg kan slet ikke begynde at fortælle dig, hvor meget dit brev
betød for mig. Jeg er nu midt i 80erne, bor alene i en lille lejlighed,
laver selv min egen mad, er ensom og føler mig som efterårets sidste blad,
der er lidt bagefter. jeg kan fortælle dig at jeg underviste i 50 år, og dit
brev er den første tak, jeg nogensinde har modtaget. Dit brev kom en kold
vintermorgen, og det varmede mig som intet har gjort i flere år." De ord fik
Stidger til at græde. Hun var bare en af de mange, han ikke havde sagt tak
til gennem årene.

Wednesday 30. april - At dømme andre

"Først og fremmest skal I holde fast ved den indbyrdes kærlighed, for
kærlighed skjuler mange synder." 1. Peter 4,8
Vi bruger utrolige mængder energi på at bestemme os for, hvad vi synes om
andre mennesker. Der går ikke en eneste dag hvor andres handlinger eller
udsagn ikke gør, at vi bedømmer dem.
Vore spontane tanker, ucensurerede ord og vore små bevægelser afslører,
at vore fordomme gennemsyrer alting. Først når vi forstår Guds uforbeholdne
kærlighed til os, kan vi begynde at se, at andre mennesker er lige så
elskede af Gud.

Thursday 1. May - Det vindende liv

"Lad os dog drage op og erobre landet. Det kan vi sagtens." 4. Mosebog
13,30
De tolv spioner, Josua sendte ind i Kana'ans land, så alle det samme.
Men de ti kom tilbage og sagde: "Men det folk, der bor i landet, er stærkt,
og byerne er befæstede og meget store ... vi var som græshopper i vores egne
øjne" (4. Mosebog 13,28-33). Men Kaleb så det på en anden måde. Han var
'af en anden ånd' (4. Mosebog 14,24). Han sagde: "Lad os dog drage op og
erobre landet. Det kan vi sagtens." Gud ønsker at vise dig hvad Han kan
gøre for dig med dig og gennem dig! Vil du lade ham gøre det?

Uddrag fra andagtshæftet "Et ord til dagen". Gratis eksemplar af hæftet kan
bestilles ved henvendelse til UCB Radio Danmark på tlf. 70 211 311 el.
e-mail: ad...@ucb.dk

--- END of Ord til Ugen --------------------------------------

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):

- "Min fred efterlader Jeg jer."

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (0534)

This file has been send to