Skøgen i Babylon (Åb (Rev) 17) = FN (UN) ?

1933 news:4gYgc.144639$jf4.7...@news000.worldonline.dk

UN (United Nation, FN, De Forenede Nationer) er *IKKE* en demokratisk
institution. Mange medlemslande med stemmeret er diktaturer, således de
fleste islamiske lande, herunder de arabiske.
I FN's såkaldte "Sikkerhedsråd" sidder Cannibal-istan (China, endnu et
diktatur med mange mord på samvittigheden) og har stemmeret, oven-i-købet
med VETO-ret og kan således forhindre enhver beslutning, som ikke passer
dem.

Danmark "logrer" for denne institution (FN), som om den havde kompetance til
at bestemme, hvad der er rigtigt og forkert.

Den Internationale Domstol er underlagt FN, skønt vi demokrater jo hylder og
ærer princippet om, at magten skal holdes adskilt i henholdsvis ...

1. Den lovgivende Magt
2. Den udøvende Magt
3. Den dømmende Magt

Danmark har (sammen med mange andre frie, demokratiske lande) således
allerede valgt LOVLØSHEDENS vej fremfor rettens vej, og det kan meget vel en
dag gå hen og blive Danmarks undergang !!!

Hvis jeg var statsminister, så ville jeg (under henvisning til Danmarks ret
til selvforsvar) *øjeblikkelig* ANNULLERE FN-Pagten (navnlig Danmarks
penge-ydelse til organisationen) og betale pengene *direkte* til Den
Internationale Domstol i Haag, således at denne domstol kan fungere
*uafhængigt* af FN.

Herved skulle der (teoretisk set) være en lille chance for at rette skuden
op!!!

NOBODY is ABOVE the Law !!!
(Rom.13,3)

På denne baggrund erklærer jeg hermed FN under *mistanke* for at være skøgen
i Guds Åbenbaring til Apostlen Johannes (Åb.17)

And I heard a voice said:

(2004-04-20, CET 00:10):
- "Fryd Jer - Guds engle."

-

Henved 1,3 milliarder mennesker i Kina overhøres til fordel for det
diktatur.

Legitimering af bl.a. Cannibal-istan (diktaturet China) er en *hån*
(bespottelse) mod Menneskeheden.

Heaven-Break:
(2004-04-20, CET 09:41)
- "Hørt!"

The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7...@news000.worldonline.dk

File-number:
1938

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Opfølgning til ...
dk.livssyn.kristendom

Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens wrote:
> 1933 news:4gYgc.144639$jf4.7...@news000.worldonline.dk

Akja, der er jo mange, som har ledt med lys og lygte efter denne "Babylonske
Skøge" på baggrund af Johannes' Åbenbaring. Nogle - oftest
venstreorienterede - mennesker idag mener sikkert at USA lever op til
rollen, da det jo er eneste tilbageværende supermagt. Nogle højreorienterede
mener tilsvarende at det f.eks. var Sovjet (jvf. Reagans ord om "Ondskabens
Imperium") eller FN, som du selv - i selskab med bla. Jehovas Vidner og
Søren Krarup - fremhæver.

Imidlertid er der ingen tvivl i mit sind om, hvad der sigtes til, med denne
meget anvendte "skøge"-analogi: Den samme, som det altid har været anvendt
om, lige siden profeternes tid, nemlig Jerusalem.

Læs f.eks. Esajas' Bog 1,21 og Ezekiels bog, kapitel 16. Der er masser af
larmende tydelige eksempler på denne opfattelse i GT.

Det passer jo desværre også meget godt med dyrkelsen af denne "hellige" by
som en slags "Bab-El" (som oprindelig betyder "Gudernes Port") især
manifesteret ved Templet, hvilket sagtens kan tolkes som en klar menneskelig
underkendelse af Gud, der jo egentlig er dén som har gjort byen til, hvad
den er: Det er Jerusalem, der er til for Gud, ikke omvendt. Ligeledes er det
jo altså en noget profan tanke at Jerusalem skulle være "mere hellig" end
alle andre byer, hvis man da virkelig tror på at Gud er Almægtig og
Allestedsnærværende.

Man må så håbe at Gudfader ved Jesus Kristus laver den berømte "Johannes
8"-manøvre på hende...Hvis Han altså ikke allerede HAR lavet den i påsken år
29?

Anders Peter Johnsen

TBC

"Anders Peter Johnsen" <ande...@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40858111$0$187$edfa...@dread11.news.tele.dk...

> [...]
"Ondskabens
> Imperium") eller FN, som du selv - i selskab med bla. Jehovas Vidner og

Korektion: Jehovas vidner mener ikke at skøgen skulle repræsentere FN, men
lige som f.eks Tim F. Lahaye (for nu at nævne en anden end Krarup) og nogle
apostolikere (f.eks Sigfrid Beck) mener de at skøgen symboliserer et falsk
religiøst system, der rider på et politisk system (dyret). Samme tolkninger
ligger vægt på at den sande kristne menighed så lignes med en ren kvinde - 2
Kor 11:2; Åb 19:7-8 (i øvrigt i lysende rene linnedklæder). En sådan
tolkning af skøgen giver i øvrigt lidt perspektiv til sådanne gruppers
vægtning og orientering om at Guds rige og hans menighed ikke er en del af
denne verden.

> [...]
> meget anvendte "skøge"-analogi: Den samme, som det altid har været anvendt
> om, lige siden profeternes tid, nemlig Jerusalem.

Eller endnu mere præcist: Skøge analogien blev brugt om det *UTRO/UTUGTIGE*
Jerusalem/Israel. Gud havde et pagsforhold til Israel, et pagstforhold som
de [gentagne gange] utugtigt brød, selv om han som herre ejede dem.

Således er analogien også elementært til stede i forbindelse ovenstående
tolkninger, både hvad angår den rene kvinde og ikke mindst den store skøge i
forbindelse med religion der uretmæssigt tiltænker sig at tilbede den sande
gud, samtidig med at de igennem tiden på forskellig vis har haft blod på
hænderne, og i mange lande tillige har indyndet og endog involveret sig
politisk aktivt. At mange religioner kan siges at have blod på hænderne og
har involveret sig politisk igennem tiden, samtidig med at gøre krav på at
tilbede den sande gud, hersker der i hvert fald ikke megen tvivl om.

> [...]
> 8"-manøvre på hende...Hvis Han altså ikke allerede HAR lavet den i påsken

Hvis Åbenbaringen skal tages til indtægt tyder det på at dommen over skøgen
fuldbyrdes.

I øvrigt interessant at det lige er skøgen der bliver den første der
tilintetgøres under guds domsfuldbyrdelser, uanset hvad man så hver især
tager skøgen til indtægt for at symbolisere.

TBC

Anders Peter Johnsen

TBC wrote:

> Korektion: Jehovas vidner mener ikke at skøgen skulle repræsentere
> FN,

I så fald undrer jeg mig over de Watchtowerblade, jeg har set, hvor en
AV-8B-kampflyver (en såkaldt "Jump Jet") er sat ind over et foto af
FN-bygningen?

> [...]
> Krarup) og nogle apostolikere (f.eks Sigfrid Beck) mener de at skøgen
> symboliserer et falsk religiøst system, der rider på et politisk

Jo, sikkert, men opfattes FN som en religiøs magtfaktor?

Eller er det netop på grund af areligiøsiteten - med de i rigtig mange
religiøse menneskers øjne overdrevet værdirelativistiske
Menneskerettigheder - at FN af nogle kristnes (OG muslimer!) fremhæves som
noget nær "hedenskabets herskerinde"?

(I øvrigt studerer jeg netop Menneskerettighederne og deres historiske
udvikling på min historieuddannelse som "metodeintegreret fag", hvilket er
MEGET spændede, når man kommer direkte fra Luther og to-regimentelæren! ;-D
Emnet "sækularisering" er påfaldende oplagt til mit speciale...)

> [...]
> giver i øvrigt lidt perspektiv til sådanne gruppers vægtning og
> orientering om at Guds rige og hans menighed ikke er en del af denne

Netop: Det verdslige Jerusalem (byen) vs. "Det Himmelske Jerusalem", dvs.
Kirken (i abstraheret-pluralistisk Luthersk forstand "De helliges Samfund",
altså kristne menigheder, hvorend de med Helligåndens hjælp og velsignelse
forsamles om sand, kristen Gudsdyrkelse)

> Eller endnu mere præcist: Skøge analogien blev brugt om det
> *UTRO/UTUGTIGE* Jerusalem/Israel.

Netop.

> Gud havde et pagsforhold til
> Israel, et pagstforhold som de [gentagne gange] utugtigt brød, selv
> om han som herre ejede dem.

Men de er jo desværre stadig ret selvrådige...

> [...]
> sig politisk igennem tiden, samtidig med at gøre krav på at tilbede
> den sande gud, hersker der i hvert fald ikke megen tvivl om.

Hellere blod på hænderne end håndafvaskning, please? ;-)

> Hvis Åbenbaringen skal tages til indtægt tyder det på at dommen over
> skøgen fuldbyrdes.

Jeg ville betragte mig selv som en "dårlig kristen", hvis jeg fandt fryd i
at se "stenede skøger" (og nej, det er ikke Vesterbro, jeg taler om!)

Bibelen er jo den allerstørste episke kærlighedshistorie mellem en trofast,
kærlig ægtemand og en nærmest sindsforvirret kvinde, Han elsker og ikke er
bleg for at ofre alt for...

> I øvrigt interessant at det lige er skøgen der bliver den første der
> tilintetgøres under guds domsfuldbyrdelser, uanset hvad man så hver
> især tager skøgen til indtægt for at symbolisere.

Det er påfaldende nærliggende at tænke på Jerusalems Ødelæggelse...

Spørgsmålet er vel - set fra et menneskeligt synspunkt - om dèt "er nok"?
Eller - set fra det tilstræbt omvendte synspunkt - om vi overhovedet fatter
en pind af Passionen?

"Dagens tilbud: En dreng for en skøge..."

Mr. D

"Anders Peter Johnsen" <ande...@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:408685f1$0$184$edfa...@dread11.news.tele.dk...

> TBC wrote:
>
> Jo, sikkert, men opfattes FN som en religiøs magtfaktor?

Nej, ikke i det traditionelle syn. Her er det udelukkende kirken og dens
væsen, som skøgen tolkes til at være. Det er ikke engang al religiøs væsen,
som hinduisme, Islam, jødedom osv, men kun kirker. Derfor kan FN ikke komme
på tale (når vi taler det traditionelle syn)

> [...]
> religiøse menneskers øjne overdrevet værdirelativistiske
> Menneskerettigheder - at FN af nogle kristnes (OG muslimer!) fremhæves som

Jeg kan ikke forestille mig, at kristne generelt på grund af FNs kamp for
menneskerettigheder skulle se på den organisation som et skøgevæsen, og
foragte det. Hvorfor skulle de dog det? Og hvor kan man finde belæg for, at
noget sådant er faktum.

Desuden er FN ikke areligiøs - Jo, måske selve organisationen, men det er jo
den vestlige verden, der har gjort den det - men man må vel ikke glemme, at
FN ikke er nogen høj guddommelig gave fra oven til menneskeheden.
Menneskerettigheder krænkes dagligt af medlemslandene. FN er blot udtryk for
den til enhver tid siddende magt i verden, herunder også fundamentalistiske
Islamstater, kommunistiske diktaturer, despotregenter, amerikanere på
krigsstien, Rusland, der undertrykker Tetjenien, Kina, der dræber for et
godt ord i Tibet, Spanien, der undertrykker Baskerlandet, Frankrig, der
undertrykker Bastogne, England, der undertrykker Irland, Grækenland, der har
kæmpet på Kypern, Tyrkiet, der undertrykker kurdere, og ikke mindst den
tidligere formand for sikkerhedsrådet Libyen, der skyder civile passagerfly
ned og støtter terrorgrupper osv. osv. Røvere og banditter hele bundtet -
men dog ikke gjort af skøgestof

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Anders Peter Johnsen

Mr. D wrote:
> [...]
> skøgevæsen, og foragte det. Hvorfor skulle de dog det? Og hvor kan
> man finde belæg for, at noget sådant er faktum.

Spørg Søren Krarup og hans (Wollah!) fætter, Jesper Langballe.

For dem at se er FN - så vidt jeg ellers skal hævde at kunne forstå dem -
netop "Babylon", da den Menneskerettighedsgrundfæstede religionsfrihed
åbenbart synes at være en slags "snedig (konspiratorisk) sammensværgelse
imod Kristendommen", idet den netop ikke fremhæver Kristendommen som absolut
eneste Frelsesvej.

Man fristes til at spørge hvilken "skøge" d'herrer foretrækker: En Katolsk
Kirkes selvindbildte religionsmonopol eller et sækulært kristent samfund,
hvor man har visse menneskeretslige mindstekrav, totalt uanset trosretning?