Et billede og troskriser

jørgen

I morges da jeg lå mellem søvn og vågen så jeg et billede, eller nærmere en
illustration. Jeg så en mand som var sænket et stykke ned i et stort hul,
han var bundet om livet med en snor som kunne sænke ham op eller ned. Når
han blev sænket dybere ned kunne der opstå en slags panik i ham fordi mørket
blev kraftigere og fordi han så på hullet og glemte alt om snoren.

Jeg tror at snoren er Jesus som kan sænke os ned i kriser, men også hive os
op igen, og manden er en kristen som kan opleve større eller lettere
problemer.

Det Gud vil sige (og jeg tror det er af Gud) er at vi ikke skal se på selve
hullets vægge og mørket når vi hænger i denne snor, men istedet glæde os
over at netop snoren hindrer os i at falde ned i det uvisse dyb. Så snoren
kan sænke os ned, men den holder os alligevel oppe. Holdt Gud ikke djævelen
og det onde i ave ville alt være meget værre. Det er snorens bevarende magt.

Så kan man sige at Gud tillader kriser men at Han alligevel har 100% tjek på
os i disse kriser og at Han kan løfte os op igen altså befrie os ud af
krisen. Et eksempel kan være Job, som blev sænket MEGET dybt ned i hullet,
men han overlevede og Gud hejste ham op igen. Så det er at se på Jesus når
vi er i kriser og ikke på omstændighederne - men det er jo lettere sagt end
gjort, "thi i tro lever vi her ikke i skuen".

Må Gud give os nåde til at se snoren, når vi hænger i hullet.

mvh jørgen.

"jørgen" skrev
(news:402b6652$0$1632$edfa...@dread14.news.tele.dk):

Din drøm er interessant, Jørgen, og kan indeholde en profeti
(ligesom 2001-12-02),
hvorfor den hermed arkiveres (således at den kan benyttes in-the-FUTURE).

Hav' en god dag.

Kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus,
Mogens Kall
The servant of Michael.

Earthquake-Alarm:
1396 news:Y%qTb.83160$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1487 news:WR1Wb.87321$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0834=1500

1500 miles > 2304 km. (Rev.21,16)
1499 news:AKJWb.88952$jf4.5...@news000.worldonline.dk

"jørgen" skrev
(news:402b6652$0$1632$edfa...@dread14.news.tele.dk):

"Synkronisering":

"Cross-reference" 1:

Bibellæser-Ringens andagt www.blr.dk

Torsdag den 12. februar 2004

Ez. 13,1-23

Det falske evangelium

Der var mange profeter i Israel på Eze-
kiels tid. Men de fleste af dem forkyndte
et falskt budskab. I kap. 13 taler Gud til
disse falske profeter. De har tre kende-
tegn: De siger, at de prædiker Guds ord
(v 2.6-7). De tror selv på det, de prædi-
ker (v 6). Og deres prædiken er et op-
muntrende budskab om, at folket har
fred med Gud (v 10.16).
Guds dom over disse profeter er hård:
de vil gå glip af frelsen (v 9). De prædi-
ker nemlig frelse for mennesker, der ikke
vil omvende sig. Men uden omvendelse
og tro på Gud er der ingen frelse. Profe-
ternes falske forkyndelse om Guds fred
er i virkeligheden en opmuntring til ikke
at omvende sig (v 22). I Guds øjne er
det forfærdelig alvorligt. Gud ønsker
nemlig, at mennesker skal omvende sig
og få evigt liv. Derfor bliver hans dom så
hård over de profeter, der opmuntrer
mennesker til ikke at omvende sig.
Også i dag prædiker mange præster, at
man kan blive frelst uden omvendelse.
De forkynder Guds fred til mennesker,
der vil holde fast ved deres synd. En så-
dan forkyndelse kalder Gud for "løgn" (v
6-8).
Da dommen på Ezekiels tid kom over
Jerusalem, troede mange i byen, at de
havde fred med Gud, selv om de levede i
synd. De falske profeter havde bedraget
dem. På samme måde vil det gå ved Jesu
genkomst: "Herrens dag kommer som en
tyv om natten. Når folk siger: "Fred og
ingen fare!" da er undergangen pludselig
over dem" (1 Thess 5,2-3).

"Cross-reference" 2:

I tillæg til reference-1 lyder Ordet
(Kristeligt Dagblad, Torsdag 2004-02-12)

Lang tid efter kommer
disse tjeneres herre til-
bage og gør regnskab
med dem.

(Matt. 25,19)

Interessant Jørgen !!!

[...]

0666+0835=1501

Anders Peter Johnsen

Amen.

Kierkegaard sagde engang: "Troen er et spring på 70.000 favne".

Javel, men Kristenlivet er vel (forhåbentlig) også - set med lettere moderne
øjne - en slags "avanceret mental bungee-jumping"?

Anders Peter Johnsen