Når Gud står op - Church of Love (0714)

Input News from kristeligt Dagblad, Friday 7. Nov 2003:

Over de kurdiske bjerge til kristendommen

KONVERTIT: Som 26-årig fik Massoud Fouroozandeh et syn, der overbeviste ham
om, at han skulle forlade islam og konvertere til kristendommen. I dag er
han iransk præst i Pinsekirken i Odense

AF ANDREA BISGAARD

En sen vinternat i 1996 vågnede Massoud Fouroozandeh i sin seng med en
mærkelig fornemmelse i kroppen. Han havde netop haft et syn, der viste, at
han tilhørte den forkerte religion. I synet havde han siddet for enden af
et langt bord, og på hver side sad en gruppe ældre iranske mænd. Massoud
ventede på, at mændene skulle begynde at spise, for ifølge de muslimske
traditioner, må unge mænd først spise, når de ældste har taget for sig. Men
de ældre gjorde ikke tegn til at begynde, og Massoud Fouroozandeh var så
sulten, at han besluttede sig for at bryde traditionen. Da han førte
tallerkenen op til munden, forvandledes tallerkenen sig til en Bibel, og han
begyndte at skovle ord op fra Bibelen og ind i munden.
Da han vågnede, ringede han straks til sin mor.
- I mange år havde jeg fonægtet kristendommen, mens min mor var mere
åben. Hun havde holdt kristne bønnemøder hjemme i sin lejlighed, og det var
jeg meget i mod. Men da jeg fik synet, opdagede jeg, at kristendommen var
det rigtige for mig. Og da jeg fortalte min mor om synet, sagde hun, at det
betød, at jeg skulle være Guds prædikant, fordi jeg puttede hans ord i min
mund, fortæller han.

Svær start

Massoud Fouroozandeh kom til Danmark som 15-årig. Efter han blev indkaldt
af den iranske hær, som var i krig mod Irak, valgte han at flygte. Hans
familie var ikke glade ved tanken, men hvis han blev, måtte han dø.
- Hvis ikke jeg flygtede i tide, ville jeg enten blive soldat eller
mineryder. Men flugten fik konsekvenser for hans familie. Da jeg var
flygtet, satte de min mor i fængsel, og hun kom kun ud, fordi hun betalte en
løsesum, fortæller Massoud Fouroozandeh.
Uden familie og venner flygtede Massoud Fouroozandeh, ålene over
Kurdistans, bjerge. Det tog 10 dage. Han var sammen med syv andre, som
alle havde betalt en klækkelig sum til en smugler, som førte dem til
Tyrkiet.
- Jeg havde brækket mit ben i en ulykke, så det var svært at følge med.
Benet var i gips, og jeg gik med krykker. Så da jeg endelig kom til
Danmark, blev jeg kaldt Rambo, siger Massoud Fouroozandeh og griner.
Livet i Danmark var ikke let. Han blev flyttet fra det ene asylcenter
til det andet. Og der var sjældent nogen, han kunne tale med. Da han fik
asyl, flyttede han til Odense, fordi han gerne ville læse på universitetet.
Men først skulle han i gennem 9. og 10. klasse og herefter gymnasiet. I
mellemtiden var hans mor også flygtet til Danmark, efter hun kom ud af det
iranske fængsel. Hun flyttede til Odense for at være tæt på sin søn, og
lidt efter lidt begyndte hun at interessere sig for kristendommen.
- Jeg var begyndt at læse international markedsøkonomi og havde min egen
virksomhed, hvor jeg importerede fødevarer fra Mellemøsten. Mens jeg fulgte
Sharialoven så godt jeg kunne, var min mor begyndt at holde kristne
bønnemøder hjemme i sin lejlighed. Jeg syntes, det var meget forkert, at
min mor gik over til en anden religion, forklarer Massoud Fouroozandeh, som
i dag er 33 år.

Fred i sjælen

Efter sit syn, gik der ikke lang tid inden han konverterede til
kristendommen. Det skete året efter - under en festlig ceremoni i
Pinsekirken i Odense.
- Jeg fik hvidt tøj på og skulle overfor menigheden give mit personlige
vidensbyrd. Her fortalte jeg, at beslutningen om at konvertere var mit helt
eget valg. Så blev jeg døbt i dåbsbassinet, hvor man får hele hovedet under
vand, fortæller han.
At skifte tro var en lettelse. I hele sin barndom havde han svært ved at
finde frem til Gud. Uanset hvad han gjorde, lykkedes det aldrig.
- Jeg kunne ikke få den fornemmelse af, at jeg var kommet tæt nok på Gud.
At han var glad og tilfreds for de gode gerninger, jeg gjorde. Det gik mig
på. Jeg spurgte hele tiden mig selv: "Hvorfor kan jeg ikke finde den fred,
jeg ønsker?"
Men da han valgte at blive kristen, fulgte freden med.
- Da jeg kom op af dåbsbassinet følte jeg, at jeg var blevet et nyt
menneske. Ikke fysisk, men åndeligt. Jeg var blevet et med Kristus.
Som hans mor havde forudsagt om synet, blev han allerede året efter
indsat som præst i Pinsekirken.
- Det primære mål var at missionere blandt nydanskere. Vi ville
viderebringe det kærlighedsbudskab, som ligger i Bibelen, siger han.
Missionen gik over alt forventning, og i dag har den iranske- og
afghanske menighed i Odense med navnet Church of Love over 70 konvertitter.
Hver lørdag holder han gudstjeneste på farsi for den nydanske menighed.
Prædiken bliver oversat til dansk, da der også kan være et par danske gæster
indimellem.
Ved siden af sit virke som præst i Pinsekirken, læser Massoud
Fouroozandeh teologi på Århus Universitet, som han begyndte på i 2001.
- Jeg tror, det er vigtigt at lære håndværket at kende. Dogmatikken og
den systematiske teologi optager mig meget. Men jeg tror ikke at jeg
forløbig vil gå over til folkekirken. Der er nogle ting, som jeg ikke helt
kan acceptere. Blandt andet debatten om, at man måske vil til at vie
homoseksuelle. Det er jeg meget modstander af, siger Massoud Fouroozandeh.

DADDY-Break (2003-11-09, CET 15:28):
- "Det må du gerne (tænkte på at tilføje: Hvis du ikke kan li' lugten i
bageriet, så hold dig væk)."

... Islam vil han heller aldrig vende tilbage til. Mest af alt, fordi islam
i hans øjne er meget firkantet.
- I islam opgøres frelsen ved at sætte alle de gode og dårlige gerninger
op mod hinanden. Hvis man har flest dårlige gerninger, kommer man ikke i
himlen. Men i kristendommen får man frelsen helt kontant her og nu. Den
tanke kan jeg godt lide. Det betyder, at jeg kan leve mit liv i fred og ro.
Jeg gør ikke gode gerninger, fordi jeg skal. Jeg gør det, fordi jeg er
blevet frelst. Et godt træ, giver god frugt, siger Massoud Fouroozandeh. I
dag har han to børn med sin kone.
- Heldigvis har jeg kun en kone, og ikke flere. Takket være, at jeg er
blevet kristen, siger han og griner.

--- END of input from K.Da ----------------------------------

This reminds me about Joel 2,28 (date 8-900 years b.C.):

"Afterward I (JHVH, I-AM) will pour out My Spirit on everyone:
your sons and daughters will proclaim My message;
your old men will have dreams,
and your young men will see visions."

DK-version (Joel 3,1):

"Derefter vil Jeg (JHVH, Jeg-ér) sende Min Ånd over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal få Min vilje åbenbaret i drømme,
mens jeres unge skal se den i visioner."

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

Ordre-OUTPUT:
DADDY-Break (2003-11-09, CET 14:01:46):
- "Det skal du (copy K.Da. 7/11-03 to dk.l.k)."

File-name:
Når Gud står op (0714)
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0048=0714

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-09, Sunday, CET 15:33

Børge Højlund Jensen

"Kall, Mogens" <Mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Input News from kristeligt Dagblad, Friday 7. Nov 2003:

> Over de kurdiske bjerge til kristendommen

Et hærlig vidensbyrd i disse tider.
Gud er stor.

--
Hej fra Børge