Evangelist Kristi

Mr. D

Kunne ikke svare i den oprindelige tråd. Derfor denne

"L.Kristi" <gudsor...@NOSPAMyahoo.no> skrev i en meddelelse

> Som du kanskje så under knappen"Om oss" så er jeg webmasteren, - med
> bakgrunn i Frelsesarmeen, - står også faktisk i Den norske Statskirke, -
og
> bør vel kanskje ut av den iht Guds Ord om dåp og en del andre ting. Som
bl.a
> at Den norske Statskirke ser på gjendøpte som fortapte!
> Min tjeneste for Jesus er som evangelist i Pinsebevegelsen, som
> Frelsesarmeen og i Misjonsforreninger tilknyttet Den Norske statskirke, -
> som Blåkors osv...

Hvordan kan du være evangelist i Pinsekirken, og samtidig være medlem af
statskirken? Hvilken pinsemenighed er du udkaldet og lønnet af?

Mr. D

L.Kristi

"Mr. D" <s-g...@post5DELETE.tele.dk> skrev i melding

> [...]

> Hvordan kan du være evangelist i Pinsekirken, og samtidig være medlem af

> statskirken? Hvilken pinsemenighed er du udkaldet og lønnet af?

Kjære Mr.D
Jeg er ikke på noen lønningsliste hos noen mennesker. Er en reisende
evangelist på tvers av "båser". Mulig at jeg skrev det litt dumt, - slik at
det kunne forstås at jeg var en lønnet evangelist i Pinsekirken. Beklager!
De forskjellige menighetene/foreningene tar kontakt med meg og inviterer
meg. Det jeg får når jeg reiser slik, - er kun litt bensinpenger, - og det
er ikke alltid jeg tar imot det heller.
Jeg reiser på bibelsk grunnlag, - hvor Herren sørger for meg til all god
gjerning. Og for intet har jeg fått det og for intet skal jeg gi det, - og
mitt hjerte brenner for sjelers frelse.
Så ingen menighet har utkalt meg, - men Herren Jesus har kalt meg.
Så jeg er ikke ansatt i noen Pinsemenighet, - men jeg hjelper til i noen av
de, - bla. i Oppland fylke, - hvor jeg nå bor, - og er med på møter som
utemøter i kjøpesentra på denne tiden av året, - synger og spiller og roper
ut det glade budskap, - deler ut traktater og slikt og har samtaler med
mennesker.
Ellers så er det ingen krav her i Norge at du IKKE får ta voksendåp i en
Pinsemenighet om du er tilknyttet en Herrens tjeneste i en annen "menighet".
Da jeg tok voksendåp var jeg også soldat i Frelsesarmeen. Jeg ble døpt i
Tabernakelet i Skien (Pinsemenighet).
Når det gjelder Norge og Statskirke, - så er jo det et kapittel for seg..
Der blir enhver "puttet" inn atomatisk som norsk statsborger uten
forespørsel, - som baby, - om bare en av foreldrene står i krikeboken.., -
selv om barnet ikke blir døpt, - blir det stående der, - og den babyen eller
foreldrene må selv faktisk møte opp på prestens kontor for å komme seg ut
derfra, - det holder ikke med et brev engang. (Har faktisk forsøkt dette
nå, - og fått den erfaringen)
Så slikt sett er dette i utgangspunktet ikke et personlig valg her i Norge.
De eneste dette er et valg for, - er for de personer som eventuelt ikke ble
skrevet inn i kirkesognet som baby/når det ble født, - fordi ingen av
foreldrene tillhørte Den Norske staskirken. Da må vedkomende aktivt gå for
å bli døpt i kirken og komme inn i Den Norske Statskirke.
Men som jeg nevnte, - så bør jeg nok bevege meg ut av medlemslista der... om
jeg skal følge Guds Ord. For her i Den Norske Statskirke er det mye "rart"
som ikke kan forsvares etter Guds Ord som skjer og utføres.

Beklager at jeg ikke klarte å gi et klart nok innlegg, - slik at det ble
misforståelse.
Guds Rike Velsignelse til deg og dine!
Vennlig hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

Mr. D

> [...]
at
> det kunne forstås at jeg var en lønnet evangelist i Pinsekirken. Beklager!

Hi Kristi

Okay, fint nok

> Guds Rike Velsignelse til deg og dine!

...også til deg

P.S.: Har du set, jeg har skrevet til dig privat?)

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

"Mr. D" skrev (news:3fc7f062$0$69909$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

> "L.Kristi" skrev (news:LgLwb.1088$n31....@news2.e.nsc.no...):

> Hi Kristi
>
> Okay, fint nok

> ...også til deg
>
> P.S.: Har du set, jeg har skrevet til dig privat?)
>
> Mr. D
>
> Simon Griis

Har han chikaneret dig, L.Kristi ?

En gang for mange år siden (tilbage i 1990'erne) var jeg på en skole og
skulle videreuddannes. En af de andre elever havde fået den skøre idé at
mobbe mig. Kort tid efter væltede en lastbil med cementblokke et par meter
foran ham på cykelstien. Manden slap med livet i behold!
En anden mand havde lånt en båndoptager af mig. Denne havde han solgt for
at få penge til stoffer. En dag mødte jeg ham på vejen, og han gav sig til
at sparke og slå mig. Kort tid efter blev manden likvideret af nogle
mennesker fra Nørrebro, som han også havde snydt!

Behøver jeg at fortælle mere, Mr. D ?

Forstår du hvad det er, jeg forsøger at fortælle dig ?
(Rom 12,19)

Hvis du lever livet farligt, bliver det HELT på eget ansvar!

NEXT DADDY

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):
0638 news:eSTLa.3621$Kb2.1...@news010.worldonline.dk...

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)
0528 news:ICPla.15108$y3.13...@news010.worldonline.dk...

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):
0660 news:Aa90b.51751$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Jesus-DADDY-Break (2003-11-16, CET 09:52):
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

"Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems døtre - "
09:53
- "I will keep My PROMISES!"

Jesus-Break (2003-11-24, CET 22:30):
- "det må du gerne (citat fra Rev 22,20)."
0787 news:0Uuwb.46317$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

Thank You, Jesus:

Jesus says (Rev 22,20):
- "... I am coming SOON!"

DADDY-Break (2003-11-18, CET 11:16:47):
0773 news:Grmub.36682$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

- "Hold fred med hverandre."

(means: keep peace with one-another, John 13,34-35)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

The right to believe, to worship and witness
The right to change one's belief or religion
The right to join together and express one's belief
FORUM 18 NEWS SERVICE, Oslo, Norway
http://www.forum18.org/

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Ordet og Israel)
http://www.ordetogisrael.dk

(Find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

(SAT7 - Arabic Website)
http://www.sat7.com/main_page.htm

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625

Return-Address:
John_15.13@Heaven (Good Friday)
Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10...@news010.worldonline.dk...

Internal:

Last Information-file (0730):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgroups
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...
0730 news:eaotb.33852$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0748 news:Ix_tb.34946$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0764 news:g5aub.36142$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0774 news:8moub.36719$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0781 news:wxbwb.44746$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0797 news:Igxwb.46386$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0810 news:J5Jwb.46482$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0832 news:b%8xb.47549$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0848 news:Igvxb.48129$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0849 news:c0Dxb.48161$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0850 news:XvDxb.48169$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0851 news:2WDxb.48173$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0852 news:x8Exb.48175$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0853 news:mPMxb.48403$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0854 news:33Nxb.48420$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0855 news:adRxb.48726$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0856 news:2fRxb.48729$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Anti-krist - Lad os føre krig mod terror-jøderne i Israel
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0191=0857

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-29, Saturday, CET 03:40

Vidal

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Forstår du

Så Mogens Kall, nu må du virkelig styre dig. Folk må
kunne diskutere her i gruppen, uden du kaster dig ud
i trusler. Det er overhovedet ikke velkomment.

Det er jo også en fuldstændig fredelig diskussion, pas
på din dømmekraft ikke svigter dig helt.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Mr. D

> [...]

> (Rom 12,19)
>
> Hvis du lever livet farligt, bliver det HELT på eget ansvar!

Kall El, jeg forstår, hvad du forsøger at fortælle mig, men det virker som
om Michael har fejlinformeret dig

Lisa Kristi henvendte sig til mig privat på mail - Jeg har ikke henvendt mig
til hende. Jeg oplyste hende blot om, at jeg også havde svaret hende på den
private henvendelse.

Transmission END.

Mr. D

"Vidal" skrev (news:3fc85af3$0$70007$edfa...@dread12.news.tele.dk...):
> [...]

> i trusler. Det er overhovedet ikke velkomment.
>
> Det er jo også en fuldstændig fredelig diskussion, pas
> på din dømmekraft ikke svigter dig helt.

Jeg tror ikke den herre helt har fattet, hvad der foregår.

Ofte har jeg måttet gå bud for min Herre til Ambassader.
(du mangler overblikket, Vidal).

Hvor var du, "dengang" vi vandrede i Dødsrigets dal (Jer.4,23-28) ?

INT Jer.4,23-28:
Input music-program:
MusiCure, 02 Journey [05:30]

Når min Herrer siger til mig:
"... hører du et ord af Min mund, skal du advare dem fra Mig.
Når Jeg siger til den gudløse: "Du skal visselig dø!"
og du IKKE taler for at advare ham mod hans vej,
så skal den gudløse vel dø for sin misgerning,
men hans blod vil Jeg kræve af din hånd.
Advarer du derimod den gudløse mod hans vej,
for at han skal omvende sig fra den, og han ikke omvender sig,
så skal han dø for sin misgerning,
men du har reddet din sjæl."
(Ez.33,7-9)

DADDY-Break (2003-11-29, CET 15:18:2x):
- "... (translate it) ... "

Yes, my Lord.

When my Lord says to mig:
"... You must pass on to them the warnings I give you.
If I announce that an evil man is going to die
but you do NOT warn him to change his ways
so that he can save his life,
then he will die, still a sinner,
but I will hold you responsible for his death.
If you do warn an evil man,
and he doesn't stop sinning,
he will die, still a sinner,
but your life will be spared."
(Ez.33,7-9)

... når min Herrer siger til dette til mig,
ville jeg da ikke være en idiot at overhøre Hans ord ?

Fil 0857 news:GITxb.48744$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
til Mr. D skal således forstås i relation til "brohovedet".
(den forudgående fil, see Airport-fil 0853

Måske file 0858 kan hjælpe dig lidt på vej til at få et overblik.
(syntax'et forekommer mig "lidt" a la Dk-constitution § 80)

Keyword:
Es. 49,13-15.24-26

-

Mht. Mr. D (det som du brokker dig over) så ved jeg overhovedet intet om,
hvad den mand går og foretager sig. Men én ting kan jeg sige dig med
sikkerhed, Vidal: Hans blod skal ikke komme ind over mit liv!
Mr. D har INTET at frygte, dersom han opfører sig artigt. Men i modsat
fald står disse mine ord ved magt:

Okay DADDY ?

DADDY-Break (2003-11-19, CET 17:52):
- "Nej! - Du mangler noget."

Hvad Far ?

17:53
- "Tænk dig om ... (?) ... klausul."

Den eneste jeg kan komme i tanke om, er den helt tilbage ...

17:55
- "Enhver, der kommer tilbage til Mig, giver Jeg frit lejde."

Skal den oversættes (den bliver svær) ?

17:56
- "Ja!"

Okay, jeg skal forsøge at gøre mit bedste:

The Lord said (2003-11-19, CET 17:53):
- "Everybody, who comes return to Me, will I give safe-conducts."

Good enought, DAD ?

17:59
- "Ja - Mit elskede barn - Jeg ELSKER dig."

I LOVE You too, DAD!

18:00
- "Se at få den afsted."

Ja, herre.

NEXT DADDY

Transmission END.

Thank You, Jesus:

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0857 news:GITxb.48744$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0859 news:gr_xb.48772$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Evangelist Kristi
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0194=0860

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-29, Saturday, CET 18:08

"Mr. D" <s-g...@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

Det glæder mig at høre, Mr. D

NEXT DADDY

Transmission END.

Thank You, Jesus:

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0857 news:GITxb.48744$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0859 news:gr_xb.48772$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

0860 news:Hm4yb.49005$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Evangelist Kristi
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0195=0861

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-29, Saturday, CET 18:12

DADDY-Break (2003-11-29, CET 18:31):
- "Jeg vil åbne Mine sluser ... for nåden."

Heaven-Break (2003-11-29, CET 18:31):
- "Lad den "regne" ned, så menneskene bliver våde."

And I heard a voice said:
(2003-11-29, CET 18:36)
- "The Father of LOVE."

NEXT DADDY

Transmission END.

Thank You, Jesus:

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0860 news:Hm4yb.49005$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0861 news:jr4yb.49008$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0862 news:Hm4yb.49005$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Evangelist Kristi
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0197=0863

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-29, Saturday, CET 18:38

L.Kristi

"Mr. D" <s-g...@post5DELETE.tele.dk> skrev i melding

Ja, - tusen takk for hyggelig mail!
Sender deg en hilsen privat, - men jeg har vært ute i tjeneste for Herren
Jesus med Sion-Fagernes (Pinsemenighet), - derfor har det vært stille fra
meg til alle på gruppen med svar på innlegg. Det kommer i løpet av
dagen/kvelden søndag 30 november.

Herren Rike Velsignelse ønskes deg og dine som alle på gruppen!
Vennlig hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

L.Kristi

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i melding

> Har han chikaneret dig, L.Kristi ?

Nei absoutt ikke, - Simon (Mr. D)er en God Herrens mann i Jesu Kristi
tjeneste og hans private mail til meg var det bare Jesu Kristi kjærlighet i
og gjennom! I Jesu Navn.
Vennlig hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

Dejligt at høre, L.Kristi...

... også at du siger god for Mr. D.

Har du lyst til at berette om denne din tjeneste ... men jeg har vært ute i
tjeneste for Herren
Jesus med Sion-Fagernes (Pinsemenighet), ...

... måske noget nyt fra Herren ?

"L.Kristi" <gudsor...@NOSPAMyahoo.no> skrev i en meddelelse

0666+0204=0870

"Kall, Mogens" skrev
(news:GITxb.48744$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

[ ... ]

> [...]
> at sparke og slå mig. Kort tid efter blev manden likvideret af nogle
> mennesker fra Nørrebro, som han også havde snydt!

Nytårsaftens dag "parkerede" jeg min cykel i et DSB cykel-skur, og tog
afsted for at holde nytårsaften.
Da jeg kom tilbage nytårsdag, havde en tyv klippet kæden over og stjålet
min cykel. Men udenfor cykelskuret stod min cykel ulåst.

Frækt gjort, tænkte jeg, og undrede mig over, hvorfor cyklen tilsyneladende
var leveret tilbage. Havde tyven fortrudt ? - eller ... og så kom jeg i
tanke om dette Link.

Med venlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael