Big Bang, hvordan ?

struer

Nogle spørgsmål til ikke skabelse troende ?

Hvor stor var rummet før Big Bang ?

Hvad var der før Big Bang ?

Hvad kunne eksplodere med den kraft, der skulle til for at sætte hele
universet i bevægelse ?

Hvorfor eksploderede det ?

Kan du svare med sikkerhed på mine spørgsmål, eller er det bare en tro
du har ?

Erik

Harald Mossige

Hva ver der før gud skapte him(m)el og jord?
Hvor befant gud seg før han skapte him(m)elen og jorden?
Hvor er him(m)elen?

Hvem skapte helvetet/dødsriket?
Hvor er helvetet/dødsriket?

Jeg forutsetter at du har bibelske refferanser.

HM

Jens Harming

"Harald Mossige" <har...@hkabel.net> skrev i en meddelelse

Hehe
Man siger godt nok at der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme svar. På
den anden side kunne dette være et glimrende eksempel på at ingen regler er
uden undtagelse.
Hilsen
Jens

"struer" skrev

Hej Erik,

Den kristne ugeavis Udfordringen bragte den 17. oktober 2007, side 17 en
artikel desangående:

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=11376

=== citat start ===

Bibelen taler om en slags "Big Bang"

Her er en læseøvelse for de kvikkeste læsere. Den australske forsker Barry
Setterfield mener at kunne bevise, at lyset forandrer sig. Har han ret, er
universet ikke så gammelt, som antaget. Og Big Bang var måske Guds "
strækning af universet", som nævnt i Bibelen.

Da begrebet med et ekspanderende univers dukkede op på den sekulare
videnskabelige arena, trak man lidt på smilebåndet. Man gav det nedladende
øgenavnet "Big Bang", selv om der slet ikke var tale om nogen eksplosion.

Ideen blev hurtigt afvist som noget, der lå for tæt på de "tossede ideer" i
Bibelen. Eftersom Bibelen 'helt klart' var et mytologisk værk, kunne
sandheden om kosmos under ingen omstændigheder komme i nærheden af det,
Bibelen sagde, var sket...

Men Bibelen siger rent faktisk, at universet udvidede sig. Men den bruger en
anden vending for det. I Bibelen siges, at Gud strakte himmelen. Det siges
tolv gange.

Forskellen mellem "Big Bang" og den bibelske forklaring er, at Big Bang
siger, at udvidelsen stadig foregår, hvorimod Bibelen siger, at det var en
engangs-begivenhed.

Det videnskabelige materiale, der ligger til grund for fo ...

=== citat slut ====

Det har desværre ikke været mig muligt endnu at undersøge præcis
hvilke 12 skriftsteder, det er, som omhandler dette (ang. Universets
udvidelse) ... :-(

Det ku' ellers være ret interessant at undersøge ... :-)

Artiklen indeholder nogle vigtige links. Disse er følgende:

Ændring af lysets hastighed:
http://www.setterfield.org/report/report.html

2 afh. om rødforskydningen:
http://www.setterfield.org/vacuum.html
http://www.setterfield.org/quantumredshift.htm

Afh. om universets-udvidelse pga. rødforskydning:
http://www.setterfield.org/staticu.html

Rummets vacuum:
http://www.journaloft-heoretics.com/Links/Papers/Setterfield.pdf
http://www.journaloftheoretics.com/Links/Papers/Setterfield.pdf

Nulpunktetsenergien-gen.relativitet:
http://www.journaloft-heoretics.com/Links/Papers/BS-GR.pdf
http://www.journaloftheoretics.com/Links/Papers/BSGR.pdf

Afh. Rødforskydning-nulpunktsenergien:
http://www.setterfield.org/homecopy.htm

Afh. Atomtid og Kredsbanetid:
http://www.setterfield.org/atqustates.html

3 kurver over ændringer af
Lysets hastighed
Plancks konstant
elektronmassen
http://www.setterfield.org/Charts.htm#graphs

Diskussion:
http://www.setterfield.org/discussionindex.htm

Sidste besvarelser:
http://www.setterfield.org/recent.htm

Spørgsmål:
ba...@setterfield.org.fjern

(har desværre ikke haft tid til at studere dem endnu.)

Men ... (alt i alt) ...
Måske bør man ikke (som kristen) på den baggrund se så firkantet på
tingene ... :-)

Last OUTPUT: 7219 news:cBoSi.26$k8...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7220

struer

> HM- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hvad betyder et par MMer for dig, du er jo ikke "orblin". Hvad gør du
med andre sprog der ikke er stavet på dansk ?

mit foreslag er, kan du ikke læse hvad jeg skriver, så hop over

Erik

struer

On 20 Okt., 16:51, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> Sidste besvarelser:http://www.setterfield.org/recent.htm
>
> Spørgsmål:
> ba...@setterfield.org.fjern
>
> (har desværre ikke haft tid til at studere dem endnu.)
>
> Men ... (alt i alt) ...
> Måske bør man ikke (som kristen) på den baggrund se så firkantet på
> tingene ... :-)
>
> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

det er meget fint alt sammen, men jeg mener ikke dine web-sider (flere
vil ikke åbne) besvare mine spørgsmål

Erik

Harald Mossige

På norsk er det skik at begrepet "himmel" har to betydninger:
Den himmelen som på engelsk kalles "sky", og den andre, som på engelsk
kalles "heaven". På norsk var der en "smart fyr" som fan på å skille
disse begrepene i skriftspråket ved å skrive en eller to "m"-er. På
grund av historiske kjensgjerninger har jeg vakgt å skrive begge
begrepene med to "m"-er. -En ,,"himel" skulle bli uttalt som "hiimel",
og det forekommer ikke i språket. Det at jeg bruker, eventuellt, to
"m"-er er for å gardere meg sån rent skriftlig.

> mit foreslag er, kan du ikke læse hvad jeg skriver, så hop over

Joda. Jeg kan lese det du skriver. Du skjønner også det /jeg/ skriver.
Vi skal bare være klar over at: "En dåre kan spørre mer en ti vise kan
svare." Det gjelder i alle fall oss to.

HM

Andreas Falck

Jens Harming skrev i 4719fca8$0$2096$edfa...@dtext02.news.tele.dk:

[ ... ]

> Hehe
> Man siger godt nok at der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme
> svar. På den anden side kunne dette være et glimrende eksempel på at
> ingen regler er uden undtagelse.

Jamen sådan er Harald bare hele tiden

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

struer

På dansk er det fire himmmeler, den blå, stjernes og Guds himmmel og
den syvende på bryllupsnatten.

men det er rart vi ikke er forskellige i vore begreber om M¨erne, en
poing for Noreg

> Joda. Jeg kan lese det du skriver. Du skjønner også det /jeg/ skriver.
> Vi skal bare være klar over at: "En dåre kan spørre mer en ti vise kan
> svare." Det gjelder i alle fall oss to.

læser du det jeg skriver; Hvorfor svare du så ikke på spørgsmålene ?

Erik

struer

On 20 Okt., 15:03, "Jens Harming" <jensharm...@oncable.dk> wrote:
> "Harald Mossige" <hara...@hkabel.net> skrev i en meddelelsenews:4719aaed$0$5059$8404...@news.wineasy.se...

do er nok socialdemokrat, hwa do der ?

Erik

> Hilsen
> Jens- Skjul tekst i anførselstegn -

"struer" skrev

[ ... file 7220 ... ]

> [...]

[ ... ]

[ ... ]

[ ... ]

> det er meget fint alt sammen, men jeg mener ikke dine web-sider (flere
> vil ikke åbne) besvare mine spørgsmål

Det behøves sådan set heller ikke for at kunne fatte, hvad jeg taler om. Jeg
stiller blot spørgsmålstegn ved din - for mig at se - noget firkantede
formulering, som lød ...

... idet Big Bang teorien IKKE nødvendigvis behøver at være i modstrid med
Bibelens ord.

Last OUTPUT: 7221 news:0dFSi.5$XZ...@news.get2net.dk

ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7222

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i OTFSi.7$cH...@news.get2net.dk:

[... ]

> ... idet Big Bang teorien IKKE nødvendigvis behøver at være i
> modstrid med Bibelens ord.

Nej da, det behøver den da ikke nødvendigvis at være!

Dels afhænger det af hvilken tolkninger man bygger oven på de data der
ligger til grund for teorien om Big Bang og dels hvordan man tolker de
relevante passager i Bibelen.

Harald Mossige

I like måte.

Spørsmålene vitner om slette fysikkunskaper:
På planks tid, akkuratt der BB startet, eksisterte ikke begrepet "tid".
Vi mangler kunskap om universer mellom planks tid og 0,000 000 01 sekund
etter. Derfor er spørsmålene dine absurde, de kan ikke besvares med
nuværende kunskap.

HM

"Andreas Falck" skrev

[ ... file 7222 ... ]

> [...]
>
> Dels afhænger det af hvilken tolkninger man bygger oven på de data der
> ligger til grund for teorien om Big Bang og dels hvordan man tolker de

Ja ... :-)

Og det er jo i grunden ret spændende at gå på opdagelse og udforske og
studere the Garden of the Lord, apropos ...

Og Gud ... førte dem hen til Adam
for at se, hvad han ville kalde dem ...

Genesis 1.Mos. 2,19

Sjov (sød) adfærd, denne vor Gud har ikke sandt ?

En *nysgerrig*, medlevende Guddom. Vi kan næsten se the Truth° itself som en
personlighed (apropos John 10,30; 14,6) "titte" frem her (imellem ordene og
linierne) ... :-)

Last OUTPUT: 7223 news:KVFSi.8$uO...@news.get2net.dk
7222 news:OTFSi.7$cH...@news.get2net.dk

ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7224

"Andreas Falck" skrev

[ ... file 7222 ... ]

Svar 2

> [...]
>
> Dels afhænger det af hvilken tolkninger man bygger oven på de data der
> ligger til grund for teorien om Big Bang og dels hvordan man tolker de

Øh ... De der 12 Skriftsteder, som Udfordringen nævner, ang. at ... "Gud
strakte himmelen" ...

Har du forresten dem, Andreas ?

(Jeg har forsøgt, men desværre uden held.)

Det ku' ellers være ret sjovt at undersøge dem nærmere ... :-)

Last OUTPUT: 7226 news:upHSi.14$c5...@news.get2net.dk

ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7227

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i koHSi.12$rU...@news.get2net.dk:

[ ... ]

> Sjov (sød) adfærd, denne vor Gud har ikke sandt ?

Jeps :-)

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i tKHSi.17$_x....@news.get2net.dk:

[... ]

> [...]
>
> Har du forresten dem, Andreas ?
>
> (Jeg har forsøgt, men desværre uden held.)
>
> Det ku' ellers være ret sjovt at undersøge dem nærmere ... :-)

Jeg har dem desværre ikke. Og læser iøvrigt ret sjældent udofrdringen.

Har du hele artiklen? Jeg er ikke abonnent og kan derfor heller ikke læse
hele artiklen.

Hvis du har bør du nok ikke poste den her, men vi kunne jo så evt. udveklse
private mailadresser?

jørgen

"Dette siger Gud Herren,
han som skabte himlen og spændte den ud," Es 42:5

"Det er ham, der troner over jordens flade,
men alle dens beboere er som græshopper;
han spænder himlen ud som et slør,
breder den ud som et telt til at bo i." Es 40:22

Desuden Es 48:13 Es 51:13 Jer 10:12 Jer 51:15 Zak 12:1

mvh jørgen.

Andreas Falck

jørgen skrev i 471b7378$0$2099$edfa...@dtext02.news.tele.dk:

Tak Jørgen

"jørgen" skrev

[ ... file 7227 ... ]

Ja, det er nok dem, de har tænkt på. Mange tak, Jørgen ... :-)

Last OUTPUT: 7228 news:dqLSi.27$194...@news.get2net.dk

ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7229

"Jesus-loves-you" skrev
7229 news:n9MSi.31$Lj4...@news.get2net.dk

Interrupt return from ...
7233 news:a0NSi.36$R25...@news.get2net.dk

> Interrupt from ... (Universets Udvidelse) ...
>
> 7229 news:n9MSi.31$Lj4...@news.get2net.dk

> Jeg "forudsiger":
>
> Next Proxima ?...
>
> ET-Break:
> (2007-10-21, Sunday, CET 20:24:12-5, delay 0, GMT 18:24:12-5)
> - "Tag med (på opdagelse)."

Hmm ... telte, der kan klappes ud, dersom man fx. er en beduin ?

Input memory (from the Bible):

I tro adlød Abraham kaldet til at
gå til et land, som han skulle få i eje;
og han drog ud, skønt han ikke vid-
ste, hvor han kom hen.

I tro bosatte han sig i frt forjættede
land som i et fremmed land og
boede i telte ...

thi han ventede på staden med de
faste grundvolde, hvis bygmester og
skaber er Gud.

(Hebr. 11,8-10)

Ang. Staden, Se Det-Ny-Jerusalem, Hebr. 12,22, Åb.21

Hvorfor skal Abraham mon bo i telte ?

1. Religiøs forklaring (Dén, som nogle også kalder for
ammestue-versionen.)

2. ... (You know: The internal Bible-markpointer-system) ...
Syntax: Nur *éin* Assoziierung through Isaiah 40,22

And then I heard a voice said (my own):

5805 news:8GIYg.25$rV2...@news.get2net.dk

> Efter dette *ultimative* fældende bevis ...
[ ... Nøgleordet var: denar ... ]

> Ja, havde der været tale om et mord (apropos TV-serien Columbo), så var
> det nok til at sende dig i galgen, ET...

ET-Break:
(2007-10-21, Sunday, CET 20:44, GMT 18:44)
- "Nemlig!"

CET 21:06
- "Mon freund."

Hmm ... "Teltet" Proxima (4,2 lysår borte) ... :-)

CET 21:10
- "From place to place."

Yea ... :-)

Last OUTPUT: 7233 news:a0NSi.36$R25...@news.get2net.dk

ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7234

struer

Absurt ? du mangler kunskab, skriver du, kan du ikke bare gætte dig
frem som med alt andet ?

en anden ting er, ved du ikke er det vel kun ved tro du kan forestille
dig Big Bang, ikke ?

Erik

Harald Mossige

Selvsakt ikke. Når fysikken sier at tiden startet ved planks tid, så har
jeg tillit til de fremate fysikkerene. Jeg skjønner faktisk hvorfor
"tiden før BB" er like reelt som "dansk fjellsmør".

Bare ha det klart for deg, jeg gjetter meg ikke frem "til alt annet".
Jeg ser intet behov for å gjette meg frem, fremfor det å vite. Jeg er
istand til å akseptere at der er ting vi ikke vet.

> en anden ting er, ved du ikke er det vel kun ved tro du kan forestille
> dig Big Bang, ikke ?

Nei. Det stemmer ikke.

Vis nå at du er istand til å besvare motspørsmålene mine; du bygger
livet ditt på at de spørsmålene har reelle svar.

HM

Mr. D

"struer" <erike...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nogle spørgsmål til ikke skabelse troende ?

Hvorfor må vi skabelses-big-bang-troende ikke svare?

>Hvor stor var rummet før Big Bang ?

en singularitet

>Hvad var der før Big Bang ?

Augustin sagde engang, at kun tåben spørger til, hvad Gud foretog sig, før
han skabte verden, og Big Bang teoretikere går i hans fodspor, idet de
erklærer, at da tid såvel som rum, skabtes ved Big Bang, findes der ikke
noget "før Big bang". Det er en logisk umulighed at spørge til det. Og heri
stemmer jo også både Augustin og Bibel, idet Guds evighed ikke måles i tid,
men i væren.

>Hvad kunne eksplodere med den kraft, der skulle til for at sætte hele
>universet i bevægelse ?

Hvis du tænker på, hvilken aktion, der kunne afstedkomme et Big Bang, så er
der ingen, der ved det.

>Hvorfor eksploderede det ?

Big Bang er ikke en eksplossion

>Kan du svare med sikkerhed på mine spørgsmål, eller er det bare en tro
>du har ?

?

simon

struer

On 21 Okt., 17:30, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> formulering, som lød ...

> ... idet Big Bang teorien IKKE nødvendigvis behøver at være i modstrid med

Men Big Bang teorien er i strid med Guds Ord, Bibelen Joh 1v1 --

Erik

struer

On 23 Okt., 05:48, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> stemmer jo også både Augustin og Bibel, idet Guds evighed ikke måles i tid,

(( Hej Mr D, kommer du snart at besøger mig min ven der er brug for
Åndelige leder her i Thailand, der er "så at sige" slet ingen Åndelige
forkyndelse herude. Du ved jo nok at i Danmark kalder Gud kun
evangalisterne til Afrika og engelsk talende lande ))

Vil man have information om hvad Gud foretog sig før skabelsen, kan vi
jo spørge Ham selv.

Jeg tror ikke der var et Big Bang eller andet forklarligt fenomen, det
skedte jo på kun 6 dage,

Gud har skabt alt af sit Ord (Joh 1v1-) ud fra sin Åndelige dimension
og fra Guds egen dimension. Den dimension de genfødte engang skal
oprejses til.

Du har ret, Guds dimension kan ikke måles i tid, derfor er
"begyndelsen" kun et begreb i de fire dimensioner vi acceptere.

Erik

struer

Forklar det for mig, jeg er ikke med ?

> Vis nå at du er istand til å besvare motspørsmålene mine; du bygger
> livet ditt på at de spørsmålene har reelle svar.

Jeg er sort eller hvid, fantasier bedrager mig

Erik

Harald Mossige

Neida. Først må du repetere folkeskolens pensum i reining, fysikk og
biologi. deretter kan du selv lese resten i f.eks. Wikipedia.

Du bør ikke stille spørsmål som ligger utenfor fatteevnen din.

HM

Andreas Falck

Harald Mossige skrev i 471dc389$0$3493$8404...@news.wineasy.se:

[ ... ]

> Neida. Først må du repetere folkeskolens pensum i reining, fysikk og
> biologi. deretter kan du selv lese resten i f.eks. Wikipedia.
>
> Du bør ikke stille spørsmål som ligger utenfor fatteevnen din.

Nåh ja, det er jo stadig sådan at Harald ikke formår at forklare noget. Han
kan jo ikke andet end at være hånende og nedladende.

Andreas Falck

> [...]

> Du bør ikke stille spørsmål som ligger utenfor fatteevnen din.

Nåh ja, det er jo stadig sådan at Harald ikke formår at forklare noget. Han

Mark Van der Beast

Mr. D wrote:

INTET der kan bruges til NOGET som HELST.

Andreas Falck

Mark Van der Beast skrev i 471df7d9$0$90271$1472...@news.sunsite.dk:

> Mr. D wrote:
>

> INTET der kan bruges til NOGET som HELST.

Hvad er det du ikke kan bruge til noget som helst?

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

"struer" skrev

[ ... file 7222 ... ]

> Men Big Bang teorien er i strid med Guds Ord, Bibelen Joh 1v1 --

Endvidere skrev du (i et svar til Mr. D, Simon Griis) følgende uddybning
(Og udfra Simons første svar til dig kan jeg konstatere, at jeg åbenbart
ikke er ene om denne kritik.)

Sent: Tuesday, October 23, 2007 CET 03:49, GMT 01:49

=== citat start ===

> [...]

Erik

> Hvis du tænker på, hvilken aktion, der kunne afstedkomme et Big Bang, så

=== citat slut ====

"Mr. D" indlæg var ...
Sent: Tuesday, October 23, 2007 CET 00:48, GMT 22/10-07 22:48

Simon Griis har ved tidligere lejlighed skrevet et yderst relevant notat om
*fortolknings-mulighederne* i Bibelen ang. dit emne, Erik, som jeg synes du
burde læse; idet han bl.a. skriver følgende:

On Sat, 20 Oct 2007 03:46:52 +0200, struer <erike...@hotmail.com> wrote:

> [...]

> universet i bevægelse ?
>

> Hvorfor eksploderede det ?

> Kan du svare med sikkerhed på mine spørgsmål, eller er det bare en tro

OK nej Erik det er da noget som enhver har i sin børnelærdom. Før big bang
var der ikke noget rum og ikke nogen tid. Der var heller ikke noget stof.

Så lukkede vi alle sammen øjnene og på tælling åbnede vi dem igen. Der så
vi hele universet! Se det gik jo meget nemt! Det var kommet mens vi
blinkede.

Det der eksploderede med stor kraft var...ingenting!! I virkeligheden er
der ikke noget der kan give så store eksplosioner som netop..ingenting!
Hvor vi ved det fra? Jo for ser du da ingenting eksploderede blev det til
alting!..Hold kæft hvor er de troende dumme når de tror at Gud har skabt
det! Det er jo ikke andet end tro!

Næh min forklaring er ren! Og jeg understreger Ren! Videnskab!

Hvorfor det eksploderede? Fordi ingenting ligefrem længes efter at
eksplodere! Under alle omstændigheder kan vi se at det er rigtigt fordi vi
sidder her i dag og snakker om det.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

struer

On 25 Okt., 07:27, Lyrik <ly...@heaven.dk> wrote:

> OK nej Erik det er da noget som enhver har i sin børnelærdom. Før big bang
> var der ikke noget rum og ikke nogen tid. Der var heller ikke noget stof.

Børnelærdom, ikke noget rum, ikke nogen tid og ingen stof, Jeg må sige
troen skal være endny størrer for at forstå Big Bang teorien når den
er opstået af slet ingen ting.

> Så lukkede vi alle sammen øjnene og på tælling åbnede vi dem igen. Der så
> vi hele universet! Se det gik jo meget nemt! Det var kommet mens vi
> blinkede.

Altså en form for hindu-filosofi ?

> [...]
> alting!..Hold kæft hvor er de troende dumme når de tror at Gud har skabt

Jeg har så i den forbindelse et nyt spørgsmål, Hvordan kan ingenting
pludselig sætte sig i bevægelse ?

De dumme troende har da en forklaring på hvordan ingenting kunne blive
skabt.

> Næh min forklaring er ren! Og jeg understreger Ren! Videnskab!

Altså en tro på videnskaben, lige som kinesernes Formand Mau befalede
kineserne at tro på.

> Hvorfor det eksploderede? Fordi ingenting ligefrem længes efter at
> eksplodere! Under alle omstændigheder kan vi se at det er rigtigt fordi vi
> sidder her i dag og snakker om det.

og du kalder os for dume troende

Erik

Harald Mossige

Lyrik wrote:

> [...]
> vi blinkede.
>
> Det der eksploderede med stor kraft var...ingenting!!

Det er her du tar feil. Der er noe du ikke har forstått.

Ta likningen: E = M*C^2
Sett C=0
Sett M=0
Hva blir så E

Dette er matematikkunskap på 4. klasses nivå.

Neida, det er ikke snakk om "ingenring"!

HM

Harald Mossige

struer wrote:

> Børnelærdom, ikke noget rum, ikke nogen tid og ingen stof, Jeg må sige
> troen skal være endny størrer for at forstå Big Bang teorien når den
> er opstået af slet ingen ting.

Jeg tror ikke du vill skjønne det, men du tar feil. Det er /ikke/ snakk
om "fra ingenting". Det er helt legalt å være uenig, men du bør ikke
bygge uenigheten på elementær kunskapsmangel.

> [...]
> skabt.

Hvor befant gud seg før han skapte himmelen og jorden?

Du bør ikke forkaste BB samtidig som du ikke kan svare på spørsmålet.

> Altså en tro på videnskaben, lige som kinesernes Formand Mau befalede
> kineserne at tro på.

eller teistene forlanger at andre skal tro på gud. Det er i samme
kategorien.

HM

struer

On 25 Okt., 11:58, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Det er her du tar feil. Der er noe du ikke har forstått.
>
> Ta likningen: E = M*C^2
> Sett C=0
> Sett M=0
> Hva blir så E

C"2 * M = 0, vil vil ikke engang kunne eksistere hvor der er matter
ved -273,15 °C, der vil stadig være kinetisk enegi, ifølge Erasmus
Montanus

> Dette er matematikkunskap på 4. klasses nivå.

Går du kun i 3.klasse ?

Erik

Mr. D

> [...]

> forkyndelse herude. Du ved jo nok at i Danmark kalder Gud kun
> evangalisterne til Afrika og engelsk talende lande ))

Hi Erik :o)

Jojo, lad mig da bare komme til Thailand og forkynde, men jeg troede
egentlig at der var en del missionærer derude. Det er der måske ikke?

> Vil man have information om hvad Gud foretog sig før skabelsen,
> kan vi jo spørge Ham selv.

Jeps

> Jeg tror ikke der var et Big Bang eller andet forklarligt fenomen, det
> skedte jo på kun 6 dage,

Nu er Big Bang jo ikke et forklarligt fænomen, og jeg synes den teori passer
meget godt overens med Bibelens skabelsesberetning i forhold til andre
videnskabelige teorier, som har været

> Gud har skabt alt af sit Ord (Joh 1v1-) ud fra sin Åndelige dimension
> og fra Guds egen dimension. Den dimension de genfødte engang skal
> oprejses til.

Enig

> Du har ret, Guds dimension kan ikke måles i tid, derfor er
> "begyndelsen" kun et begreb i de fire dimensioner vi acceptere.

Noget i den retning ja. Bibelen siger at Gud er ånd (uden masse), og evig
(tidsløs). Den videnskabelige teori siger noget i retning af, at tid kun
eksisterer i samklang med rum og masse, og at tid skabtes sammen med alt
andet ved Big Bang.

simon

Mr. D

"Mark Van der Beast" <wishwe...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Mr. D wrote:

> INTET der kan bruges til NOGET som HELST.

At du har den opfattelse siger mere om dig end om svaret, jeg gav

simon

Jesper

struer <erike...@hotmail.com> wrote:

> Nogle spørgsmål til ikke skabelse troende ?
>
> Hvor stor var rummet før Big Bang ?

Kommer an på om det var et 'Big Bang' eller et 'Big Crunch' og om
hvorvidt det kendte univers er en 'flad' trediminsionel facette i en
multidimensionel verden.

> Hvad var der før Big Bang ?

Same answer.

> Hvad kunne eksplodere med den kraft, der skulle til for at sætte hele
> universet i bevægelse ?

Dark matter?

> Hvorfor eksploderede det ?

Flere teorier, en big crunch og big bang som de kendtest.

> Kan du svare med sikkerhed på mine spørgsmål, eller er det bare en tro
> du har ?

Hypotese.

--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned