Er mennesket politisk fra fødslen af, oder was ?

News:

=== citat (start ===

TV3 DK (p131) fre 19 sep (2008, CET) 13:09:04

mennesker er politiske fra fødslen

Amerikansk forskning tyder på, at
ekstrem konservatisme og liberalisme
måske slet ikke er tillært - men
medfødt. Et hold forskere fra San Diego
University har fundet ud af, at hold-
ninger til eksempelvis retten til at
bære våben, pacifisme og dødsstraf
lader til at hænge sammen med flere
fysiologiske træk, der er til stede
allerede ved fødslen, skriver Los
Angels Times. Nøglen til politisk
observans er de grader af frygt, som
rent genetisk er plantet hos mennesket
i forskellig f´grad, siger forskerne.

19. SEP 10:58

=== citat slut ====
)

ET-Break:
(2008-09-19, Friday, day no 263, CET 13:28, GMT 11:28)
- "Compare."

CET 13:28
- "With."

CET 13:29
- "Them."

Øh ... ET tænker muligvis på følgende indlæg:

8016 news:gat2tu$1rgm$1...@newsbin.cybercity.dk

> En af Danmarks mest erfarne diplomater, Leif Donde, ...
>
> "Korea er dybt forankret i kongfuzianske traditioner, der bl.a.
> indebærer ubetinget lydighed og respekt over for hierarkiets top. ...

Nej. Det kan UMULIGT være dette indlæg!!!!

Så hellere...

CET 13:34
- "Følgende."

CET 13:35
- "Citat start."

8026 news:gb00lh$2t9u$1...@newsbin.cybercity.dk

> (Apostlen Paulus skriver fra fængslet i Rom)
>
> Alle heromkring ... er klar over,
> at jeg er i fængsel, fordi
> jeg er kristen.
>
> Det ser ud til, at mit fangenskab har fået mange
> af mine medkristne til at stole mere på Gud
> i stedet for at frygte for fængslet.
> De er blevet dristigere og forkynder nu ... uden frygt.
[ ... ]
> [...]
>
> 8025 news:gavtqe$2sah$1...@newsbin.cybercity.dk

> Bevares. Måske havde Hitler så sat ham i fængsel( ligesom Paulus)...
>
> ET-Break:
> (2008-09-19, Friday, day no 263, CET 12:41, GMT 10:41)
> - "Og hva' så ?"
>
> CET 12:41
> - "Spørger jeg."
>

> Den tyske soldat og mange, mange flere havde måske nedlagt våbene og
> dristigt; ja måske ligefrem *frimodigt* UDEN FRYGT sagt (til denne ækle
> diktator Hitler): Fuck you, asshole!!!
>
> (vel vidende at man derefter blev henrettet for denne "ugerning" det

Som udgangspunkt forekommer det mig, at der her er tale om en art
"undvigemanøvre" (ved hjælp af hjernens indbyggede "Veto-ret") fra en art
viljeløs robot, som betingelsesløst blot adlyder alle impulserne fra
underbevidstheden, oder was ?

Et *konkret* eksempel på denne "undvigelsesmanøvre":

7754 news:489bc6a5$0$90264$1472...@news.sunsite.dk

> En af mine bekendte var en brutal voldsmand, som ingen medlidenhed viste
> med sine ofre og ingen skyld følte over sin ondskab. Han var en håbløs
> psykopat, som burde spærres inde - og blev det.
>
> Men da han begyndte at læse i Bibelen, opdagede han sandheden om sig
> selv - og han bad Gud om tilgivelse.
> Han vendte om og begyndte at leve et nyt liv - ved Guds hjælp. I dag
> er han et kærligt menneske, der tænker på andre. ...

Eller er mennesker blot en dum robot( ?)...

CET 13:43
- "Svar mig."

CET 13:44
- "Please."

Hmm ... (Input memory from) ...

8002 news:gair9k$2gc0$1...@newsbin.cybercity.dk

(Patienten er fortsat meget selvmordstruet)...

CET 13:59
- "Nødberedskab."

Patienten er fortsat meget selvmordstruet og muligvis endnu ikke i stand til
at svare, og dog:

CET 14:02
- "Lad mig høre."

CET 14:02
- "Jeg venter spændt."

CET 14:02
- "Min ven."

Øh ...

Jamen det var sådan set blot en hukommelse, jeg fik...

CET 14:03
- "Gående ud på ?"

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> Amerikansk forskning tyder på, at
> [...]

Hjernescanning har vist, at evnen til at identificere sig
med andre levende væsener hænger sammen med
graden af kommunikation mellem højre og venstre
hjernehalvdel via hjernebjælken. Ligeledes evnen til
at forstå og skabe kunstneriske produkter. Der er
konstateret stor forskel på hjernebjælkens tykkelse
hos forskellige individer.

Som alle andre legemsdele er hjernens ydeevne dels
medfødt, dels en konsekvens af træning. For hjernens
vedkommende starter træningen allerede i fosterstadiet,
og hjernens enkelte dele vokser indtil 20-års alderen
i takt med, at de bliver brugt.
Derfor er svaret på, hvorvidt denne eller hin egenskab
er medfødt eller bestemt af opdragelse og sociale forhold
altid: Både og.

V.h. -- Ib

Bo Warming

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Som alle andre legemsdele er hjernens ydeevne dels
> medfødt, dels en konsekvens af træning.

Ydeevne ved fødslen er nedarvet - og måske ret ens for alle mennesker.

Forskellene vi ser hos hr A og hr B er især skabt af social arv, når vi ser
på en teenager

Allerede i fostertilstanden er sket træning altså social arv, og
deprimerede mødres hormoner har givet visse børn en dårlig start.

Det er så kompliceret at videnskab er værdiløs