WORD of Today - Dagens Ord

Internal:

File-name:
WORD of Today - Dagens Ord

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom\Ordet

Time for OUTPUT:
2002-10-09, CET 22:28

WORD of Today - Dagens Ord

2002-10-09 Wednesday

Romans 13,1-7:

Duties toward State Authorities

Everyone must obey state authorities,
because no authority exists without God's permission,
and the existing authorities have been put there by God

Whoever opposes the existing authority opposes what God has ordered;
and anyone who does so will bring judgment on himself.

For rulers are not to be feared by those who do good,
but by those who do evil.
Would you like to be unafraid of the man in authotity?
Then do what is good, and he will praise you,

because he is God's servant working for your own good.
But if you do evil, then be afraid of him,
because his power to punish is real.
He is God's servant and carries out God's punishment on those who do evil.

For this reason you must obey the authorities - not just because of God's
punishment,
but also as a matter of conscience

That is also why you pay taxes,
because the authorities are working for God
when they fulfill their duties.

Pay, then, what you owe them;
pay them your personal and property taxes,
and show respect and honor for them all.

-

Romerbrevet 13,1-7

Om forholdet til myndighederne

Enhver skal være lydig mod de myndigheder,
han har over sig. For der findes ingen myndighed,
som ikke er under Gud. Også de,
som nu er ved magten, er blevet sat der af Gud.

Den, der gør oprør mod myndighederne,
nægter at adlyde Gud og vil blive dømt for det.

De styrende er jo ikke til for at skræmme dem,
som gør det gode, men derimod dem, som gør det onde.
Hvis du vil undgå at frygte myndighederne,
så gør det gode. Derved får du deres anerkendelse.

Myndighederne har fået som opgave fra Gud at være dig til hjælp.
Men gør du det onde, har du grund til at frygte.
For myndighederne har ikke autoritet uden grund.
De er Guds tjenere, som straffer dem, der handler ondt.

Du skal derfor underordne dig af to grunde:
For at undgå at blive straffet og af hensyn til din egen samvittighed.

Af de samme to grunde skal I også betale skat.
For embedsmændene, som af Gud har fået til opgave at betjene jer,
skal også have løn.

Giv enhver det, I skylder dem. Hvis det er skat, så betal jeres skat;
hvis det drejer sig om afgifter, så betal dem;
hvis det er respekt, så vis respekt;
hvis det er ære, så vis dem ære.

-

Bibelnøglen:

Til eftertanke:
Så giv kejseren, hvad kejserens er,
og Gud, hvad Guds er! (MaTT 22,21)

-

Own-comments:
Egne-kommentarer:

Sometimes there is exceptions (Acts 5,29)
Nogengange er der undtagelser (Ap.G. 5,29)

remember fx.
ihukom f.eks.

Martin Luther King

File-name:
Rom 13,1-7

This file has been send to

dk.livssyn.kristendom\Ordet\WORD of Today - Dagens Ord

Time for OUTPUT:
2002-10-09, CET 22:29

I går aftes - lidt over midnat - læste jeg denne andagt.

I andagtsteksten stod der bl.a. ...

Overvej, hvad dette betyder for dit forhold til
skattevæsenet, færdselsloven, computerprogrammer osv.

Det var her, at jeg indså noget:

Guds Ord rørte ved min samvittighed!

Jeg havde ikke helt (100%) rent mel i posen!

Jeg havde en hel del CD-ROM'mer,
som var hjemmebrændte kopier af de originale,
som jeg havde lånt af biblioteket.

Øjeblikkelig blev jeg klar over, at jeg havde 2 muligheder:

1.
Jeg kunne lade som ingenting med dertil hørende risiko (Jerichö Joshua
6,18 - Ai)

2.
Adlyde Guds Ord (Rom 13,1-7)

-

Jeg har valgt at adlyde Herren. CD-ROM'erne er blevet destrueret i dag
klokken CET 14:14.

DADDY-Break (2002-10-09, CET 21:59 ):

- "Sådan skal den være (dette indlæg)."

Thank You, DAD, El-Shaddai - ELSKER Dig.

File-name:
Your WORD has spoken to me

This file has been send to

dk.livssyn.kristendom\Ordet\WORD of Today - Dagens Ord\Rom 13,1-7

Time for OUTPUT:
2002-10-09, CET 22:33