at fortælle om Jesus

Børge Højlund Jensen

et var dejligt her i Lørdag at være nede i byen og handle lidt. Her efter
den presse omtale om Jesus butikken i Herning www.oplevjesus.dk og
Julekalenderen Jesus og Josefine komer mennesker der ikkke før ville høre om
Jesus og spørge om Ham der Jesus som de siger, det er dejligt.
Ja der er i øjeblikket en stor åndelig sult her i Danmark det må vi ikke
forpasse men gribe alle muligheder der kommer for at fortælle om Frelseren
Jesus.
Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Våg derfor, for I kender hverken dagen eller timen."
(Matt 25,13 - 2. s. i advent)
--
Hej fra Børge.
http://trojesus.webbyen.dk/

Boerge Rahbech Jensen

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er i øjeblikket en stor åndelig sult her i Danmark det må vi ikke
> forpasse men gribe alle muligheder der kommer for at fortælle om Frelseren
> Jesus.

Det er jeg nu ikke ubetinget enig i. Det kan skabe en stærk modvilje mod
Jesus at snakke for meget eller fortælle noget forkert om Jesus. Ikke mindst
skaber det stor modvilje blandt dem, der ikke ønsker at høre om Jesus, hvis
de alligevel bliver tvunget til det.

Det er faktisk meget ofte mere virkningsfuld ikke direkte at fortælle om
Jesus for i stedet at "nøjes med" at vise det i gerning.

Med venlig hilsen
(den anden) Børge

Børge Højlund Jensen

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er faktisk meget ofte mere virkningsfuld ikke direkte at fortælle om
> Jesus for i stedet at "nøjes med" at vise det i gerning.

Det må følges ad.
Hvis vores medmennesker ikke ved vi er kristne og frelst af nåde , hvad
hjælper de gode gerninger så?

Børge Højlund Jensen

> [...]

> (den anden) Børge
>

> Lad os i dag se på den første menigheds frelses rapporter. For de var også
voldsomme. "På den dag blev der føjet omtrent 3.000 sjæle til", læser
vi i Ap.G. 2:41. Peter sagde til dem: "Omvend jer og lad jer døbe hver især
i Jesu Kristi navn
til jeres synders forladelse, så skal I få Helligånden som gave."
da de hørte
dette, stak det dem i hjertet, og de sagde til Peter og de øvrige
apostle: "Brødre! Hvad skal vi gøre?"

Boerge Rahbech Jensen

> Hvis vores medmennesker ikke ved vi er kristne og frelst af nåde , hvad
> hjælper de gode gerninger så?

I første omgang er det jo vi kristne, som Jesus har pålagt at vise
kærlighed. I næste omgang kan dem, der undrer sig over vore evt. gode
gerninger, jo bede om en forklaring.

Med venlig hilsen
Børge

Jens Bruun

> I første omgang er det jo vi kristne, som Jesus har pålagt at vise
> kærlighed.

Så du viser alene kærlighed, fordi det er blevet dig pålagt? Hvem er
forresten genstand for din (næste)kærlighed?

> I næste omgang kan dem, der undrer sig over vore evt. gode
> gerninger, jo bede om en forklaring.

Hvem skulle dog undre sig over at opleve gode gerninger? Jeg undrer mig
dog lidt over, at du og dine trosfæller tilsyneladende kun udfører
såkaldt gode gerninger, fordi I er bange for konsekvenserne ved ikke at
gøre det. God jul, Børge og Boerge.

--
-Jens B.

Vidal

"Jens Bruun" <bruun...@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bqvoa6$11nn$1...@news.cybercity.dk...

> Hvem er
> forresten genstand for din (næste)kærlighed?

Vi elsker alle dig, Jens Bruun. :-)

> [...]
> dog lidt over, at du og dine trosfæller tilsyneladende kun udfører
> såkaldt gode gerninger, fordi I er bange for konsekvenserne ved ikke at

Mon ikke Børge og Børge udfører gode gerninger af samme grund,
som du gør det.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Boerge Rahbech Jensen

"Jens Bruun" <bruun...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så du viser alene kærlighed, fordi det er blevet dig pålagt? Hvem er
> forresten genstand for din (næste)kærlighed?

Det skrev jeg vist ikke. Jeg mente bare, at vi bør starte med os selv
fremfor at starte med at udbrede vores tro til andre.

> Hvem skulle dog undre sig over at opleve gode gerninger?

Det kan der være mange, der gør.

Din meget negative indstilling til den kristne tro er meget tydelig i dit
indlæg.

Med venlig hilsen
Børge

Jens Bruun

> Din meget negative indstilling til den kristne tro er meget tydelig i dit
> indlæg.

Du tager fejl. Min indstilling til den kristne tro er ganske neutral.
Derimod er jeg ganske kritisk (og negativ) overfor mennesker, der påberåber
sig at efterleve denne tro, men som i liv og levned viser at være drevet af
ligeså selviske, banale motiver som alle vi andre.

--
-Jens B.

jørgen

"Jens Bruun" <bruun...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Var det ikke Kierkegaard der sagde "menneske først, dernæst kristen"? Hvad
betyder det? det betyder vel at man skal være ægte og inderlig, ikke påtaget
skinhellighed eller hyklerisk optræden.

mvh jørgen.

Boerge Rahbech Jensen

> [...]

af
> ligeså selviske, banale motiver som alle vi andre.

Ok.

Jeg har på min side hørt mange bebrejdelser over, at jeg ikke er selvisk
nok. Det betyder ikke, at jeg føler mig bedre eller mere næstekærlig end
alle andre. Jeg har det bare ikke godt med at være (for) egoistisk og prøve
at fremme mine egne interesser på bekostning af andre. Det kan selvfølgelig
have mere at gøre med, at jeg kun sjældent er sluppet godt fra at være
selvisk, end med et kristent livssyn.

Jeg formoder i øvrigt, at du også vil blive temmelig utilfreds, hvis den
anden Børge begyndte at fortælle om Jesus uden at ville respektere dit ønske
om, at han holdt sin mund eller fortalte om Jesus et andet sted. Du vil
sikkert mene, at det må være hans egen sag, om han vil tro på Jesus, men du
ikke vil belemres med hans tro.

Med venlig hilsen
Børge

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> mælte sligt:

>Var det ikke Kierkegaard der sagde "menneske først, dernæst kristen"?

Nej, det var nu Grundtvig. Ordret lyder citatet "Menneske først, kristen så".

>Hvad betyder det? det betyder vel at man skal være ægte og inderlig, ikke
>påtaget skinhellighed eller hyklerisk optræden.

Jeg ved ikke, om det var det, Grundtvig mente, men det er en god/givtig
udlægning.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Dog se, det fandt jeg, at Gud har skabt Menneskene, som de bør være;
men de har så mange sære Ting for." - Prædikeren 7:29

Vidal

> [...]

> sig at efterleve denne tro, men som i liv og levned viser at være drevet af
> ligeså selviske, banale motiver som alle vi andre.

Mon ikke du har misforstået, hvad det vil sige at være troende.
Mange kristne opfatter sig selv som værre end andre, og søger
derfor den tilgivelse, der findes i troen. Det er min opfattelse at i
modsætning til de fleste, anser de(n) kristne sig for at bære på
alle mulige synder.

Men det er rigtigt, at nogle kristne kan flomme lidt ud i godt selskab.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard
--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche mener.
Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik noget

"Jens Bruun" skrev (news:3fd45a30$0$95110$edfa...@dread11.news.tele.dk...):

> [...]
> af
> ligeså selviske, banale motiver som alle vi andre.

Vi (såkaldte kristne) er IKKE et hak bedre end andre mennesker. Forskellen
består nok i, at vi har en Far, som igen og igen opdrager på os.
Hebræer-brevets forfatter (muligvis Paulus) skriver:

"Vi har jo alle haft jordiske fædre, som ... gjorde (det) efter bedste evne;
men Guds opdragelse ... kan i selve øjeblikket synes at nedtrykke os mere
end at opmuntre os.
Men på langt sigt bliver de, der tager imod irettesættelse, belønnet med
fred og retfærdighed."

(Hebr.12,8-10 på hverdagsdansk)

-

Med hensyn til de gode gerninger siger Jesus:

"Så vær da I fuldkomne, som jeres himmelske Fader er fuldkommen ... Han
lader Sin sol stå op både over onde og gode og lader det regne både over
retfærdige og uretfærdige ... Thi hvis I (kun) elsker dem, der elsker jer,
hvad løn får I så ? Gør ikke også tolderne det samme ?"

(Matt.5,48.45-47)

Jesus vil gerne have, at vi (kristne) aber efter Ham.

-

Men det er svært, MEGET svært at elske onde mennesker. Vi kommer gang på
gang til kort. Vi er ikke så dygtige til at abe efter Jesus - i hvert fald
ikke i egen kraft.

Dog er der nogle kristne som har opblevet, at Guds Ånd i deres indre "flyder
over" akkurart som når man hælder mere vand et glas vand, som allerede er
fyldt op.
Disse mennesker bliver - på uforklarlig vis - i stand til at elske selv
deres fjender. Gud til ære.

Vi andre står blot tilbage og si'r til os selv: Gid jeg også kunne elske med
en sådan kærlighed

Kærlig hilsen og God Jul
Mogens Kall
The servant of Michael

Husk også (hvis interesse haves)...
TV2 Kl 20:00 indtil Jul, Jesus og Josefine.
fly no > 625 ( + 6 = 631 )

Last Information-file:
0957 news:o%BAb.54596$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-name:
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0666+0317=0983

arc@na

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> wrote in

> [...]

Du har edderrøveme knald i låget. Søg dog læge, din hjernedøde fanatiker.

arc@na
Kommunisterne dræbte kun 100 millioner -
LAD OS GIVE DEM EN CHANCE TIL!

Andreas Falck

I news:3fdfa234$0$30086$edfa...@dtext01.news.tele.dk skrev
arc@na følgende:

[ ... ]

> Du har edderrøveme knald i låget. Søg dog læge, din hjernedøde
> fanatiker.

Og du burde tage dig sammen og holde op med den slags mudderkastning,
det hører kun hjemme i den dertil specielt oprettede gruppe.

http://sdanet.dk/ - Helt ny udgave
http://bibeltro.dk/ - Helt nyt design og indhold
*** *Begge med debatforum* ***