Skælds og ynk ord: Narcisisme og depression

Bo Warming

Skælds og ynk ord: Narcisisme og depression

En græsk gud der var forelsket i sit spejlbillede, men ikke gjorde nogen
fortræd, har givet navn til psykiatri-diagnosen "Narcisist"

Det bruges som sygdoms&skælds-ord men bør tages som en hædersbetegnelse og
kompliment

Anderledes er det med taber-betegnelsen, depressiv, der betyder at man har
lidt nederlag og derfor er forståelig nedtrykt og må sørge sig gennem sin
selskabte eller uheldsskabte ulykke, og se at komme videre.

Alle bør lære at rejse sig , når de er faldet. Ingen bør hjælpes op FØR de
er faldet

Vesterlændingen er gjort ondskabsfuld af kristendom, fordi JESUS YNKEDES
over denne og hin .

Men nedladende medlidenhed er kun en måde at skade sine medmennesker. Kan
man hjælpe , er det fint, men ofte er det personen selv der er eneste
redskab til hjælp.

Så gør det skade med nedladende medynk

"Man taler om den narcissistiske svingning mellem depression og
grandiositet, mellem selvtab og selvovervurdering -mellem en mere ærlig, men
selvfortærende oplevelse af indre tomhed og usikkerhed, og en klar
selvbedragerisk, kompenserende kamp mod den smuldrende selvfølelse. Peter
Thielst

"Forelskelse udspringer af depression - af desperatiion over hverdagens
kedsomhed

anderledes bæredygtig er venskab Alberto Alberoni

"Depression is rage spread thin. Paul Tillich

"Depression er mangel på evne til at skabe sig en fremtid. Rollo May

"Man forelsker sig ikke , hvis man bare er nogenlunde tilfreds med sig selv
og sin tilværelse. Forelskelsen udspringer af en depressiv overbelastning,
som igen skyldes manglende mulighed for at finde noget af værdi i den
daglige tilværelse Citat fra Francesco Alberoni Forelskelse og
Kærlighed.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

"Bo Warming" skrev
(news:ZEcQb.4699$Lu6....@fe16.usenetserver.com):

Hej Bo,

Jeg ser, at mine ord har såret dig (du bliver ved med at kredse om emnet
narcissisme).

Undskyld for dette.

Endvidere kan min medfølelse også virke nedladende, hvilket ikke er min
hensigt.

Du skriver:
> ... JESUS YNKEDES over denne og hin .

... og det var dette, jeg havde i tankerne (He.4,15).

Derfor, ihukom ordene ...

DADDY-Break (2004-01-23, CET 20:11):
- "Jeg elsker dig, Min søn ... Find hvile i Mig."

... Ja, nu var der altså nye ord til dig.

Gud må elske dig meget højt, Bo!

The servant of Michael

Earthquake-Alarm:
1143 news:lDAKb.67894$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1290 news:S1wPb.76779$jf4.4...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0667=1333

"Kall, Mogens" skrev
(news:gpeQb.78495$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

> DADDY-Break (2004-01-23, CET 20:11):
> - "Jeg elsker dig, Min søn ... Find hvile i Mig."

Jesus-Break:
20:16
- "Jeg gav Mit liv for dig."

[...]

0666+0668=1334

Bo Warming

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> Jeg ser, at mine ord har såret dig (du bliver ved med at kredse om emnet
> narcissisme).
>
> Undskyld for dette.

Du kan beklage, at dine ord afslørede din behandlerholdning, hvis
formynderiskhed og ynk har fascisme-mindelser, men ord kan ikke såre mig.

> [...]
>
> Derfor, ihukom ordene ...
>

> - "Jeg elsker dig, Min søn ... Find hvile i Mig."
>
> ... Ja, nu var der altså nye ord til dig.

Efter biblen elsker han os alle og lige meget og det fremmes næppe af smukke
ønsker - men tak, da.

Vis din positive holdning ved debat der går efter BOLD=EMNE og ikke efter
mand.

"Bo Warming" skrev (news:yMkQb.37143$AN4....@fe12.usenetserver.com):

"Spejlet":

Av! Der blev jeg godt nok ædt med både hud-og-hår (apropos *konsumere*)

Memory ON:

1047 news:PSjCb.57497$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

> "Bo Warming" skrev
> (news:P35Cb.1342$iz....@fe14.private.usenetserver.com...):

> "Rivejernet" (simulering):
> - "Du genvandt din selv-respekt, men blev du også lykkelig ?"

Med lugejern-hilsen
Mogens Kall
[...]

0666+0680=1346