Undskyld.

Akalias

Efter at have genlæst nogle af mine svar her i gruppen, kan jeg godt se, at
jeg fremstår som et dårligt menneske og at jeg opført mig sårende specielt
over for de homoseksuelle. Det vil jeg gerne undskylde for. Jeg prøver at
blive et bedre menneske, men nogle gange bliver jeg for voldsom i mine
udtalelser. Det er noget, som jeg fremover vil prøve at undgå.

"Akalias" skrev (news:400565b4$0$95045$edfa...@dread11.news.tele.dk):

Vi kristne fejler i mange ting (ligesom alle andre), men vi har det fortrin,
at vi - om ikke andre kan eller vil - tør komme med en undskyldning.

Flot Akalias!

(dejligt at se dig tilbage i gruppen)

Guds fred og må Han velsigne dig.

Hav' en god aften.

Kærlig hilsen,
Mogens Kall
The servant of Michael

Earthquake-Alarm:
1143 news:lDAKb.67894$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1218 news:JGyMb.73339$jf4.4...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0599=1265

Britt Malka

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev:

>Vi kristne fejler i mange ting (ligesom alle andre), men vi har det fortrin,
>at vi - om ikke andre kan eller vil - tør komme med en undskyldning.

Undskyld, men har det noget med kristendom at gøre?

Er det alene forbeholdt kristne at kunne komme med en undskyldning?

Det er vist første gang, jeg hører den. Kan du begrunde den?

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

"Britt Malka" skrev (news:cf7b009ihl2t88vh4...@4ax.com):

> Undskyld, men har det noget med kristendom at gøre?
>
> Er det alene forbeholdt kristne at kunne komme med en undskyldning?
>
> Det er vist første gang, jeg hører den. Kan du begrunde den?

Du misforstod mit ordvalg (*om ikke andre kan eller vil*).

Ikke-kristne er ikke tvunget til at give en undskyldning, men vi kristne bør
give en undskyldning, når der er noget at undskylde (selvom man dermed kunne
tabe ansigt).

[...]

0666+0601=1267

Bo Warming

"Britt Malka" <ne...@foxladi.com> wrote in message

> Undskyld, men har det noget med kristendom at gøre?
>
> Er det alene forbeholdt kristne at kunne komme med en undskyldning?
>
> Det er vist første gang, jeg hører den. Kan du begrunde den?

De selvretfærdige bøsseforkæmpere har gjort det til synd at tænke højt om
overvejelser om evt dårligdom ved bøsseadfærd.

Trådstartens undskyldning bør ses som overdrevet og urimelig.

Undskyldningens forfatter har jo ikke mobbet eller voldet mod nogen bøsse,
og måske ingen bøsse har læst hans kritik.

Der er rigelig plads til brainstorming og overdrivelser, så SLAP AF - ord
kan ikke såre andre end de der vil såres.

Og vi ved alle at der var ikke ond mening i kritikken af bøsser.

Bo Warming

"Akalias" <akalias@> wrote in message
> [...]

Du har jo ikke været en milliontedel så hadsk mod bøsser, som fx Anders
Peter Johnsen er mod psykiatrisk afvigende og alle andre som han er uenig
med. Du har intet ondt gjort og behøver ikke undskylde.

APJ har opdigtet lodrette løgne for at gøre fx mig til antisemit og kalder
enhver han er lidt uenig med for psykotisk.
Men APJ holder vi alle af og bærer over med.
Det gør vi også med dig - SLAP AF, og undskyld ikke at du er dig selv.

Britt Malka

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev:

>Du misforstod mit ordvalg (*om ikke andre kan eller vil*).

Hmmm.... Jeg synes ellers ikke, at det var til at misforstå, men måske
har du formuleret dig forkert, hvis det ikke var det, du mente, når du
skrev:

>fortrin,

Altså: Kristne har det fortrin, at de tør komme med en undskyldning.

Så Danmark er ikke et kristent land?

>Ikke-kristne er ikke tvunget til at give en undskyldning, men vi kristne bør
>give en undskyldning, når der er noget at undskylde (selvom man dermed kunne
>tabe ansigt).

Hvori begrunder du, at kristne er den eneste religiøse gruppering, der
bør sige undskyld?

Anders Peter Johnsen

Man lærer så længe man lever, og der er jo ikke nogen af os der er fejlfrie.
(Snarere tværtimod!)

Du er måske bare selv blevet en vigtig erfaring rigere, hvilket da alt i alt
er positivt.

Jeg har det selv med at blive lidt rigid og voldsom, men okay, nu ER dette
jo altså også et debatforum, hvor forskellige meninger og opfattelser
brydes, så det kan på den anden side være umuligt at undgå at træde nogen
over tæerne. Det er til gengæld en flot gestus af dig at indrømme at du selv
synes, du har begået en fejl ved eventuelle skarpe formuleringer, for det er
de færreste - inklusive undertegnede selv - der er gode til at erkende den
slags i "kampens hede". Så mig skal du såmænd ikke undskylde over for, da
jeg nok har været mindst lige så sårende, bare personligt over for dig,
hvilket vel sådan set er værre.

Anders Peter Johnsen

"Britt Malka" skrev
(news:3qpc009ekt237vgsd...@4ax.com):

> Hmmm.... Jeg synes ellers ikke, at det var til at misforstå, men måske
> har du formuleret dig forkert, hvis det ikke var det, du mente, når du
> skrev:

Jeg er klumset-med-ord (jeg formulerede mig forkert). Min intention var blot
at give Elias (Akalias) et "skulderklap".

[ ... ]

> Så Danmark er ikke et kristent land?

ca. 2 % bekender sig som værende personlig kristne (Jak.1,22), resten må
betragtes som værende religiøse i ordets positive OG negative forstand (et
eksempel, neg: 1.Sam.4,3b "Lad os ...". dét, at vrides armen om på Gud og
bruge Ham til egne private formål).

> Hvori begrunder du, at kristne er den eneste religiøse gruppering, der
> bør sige undskyld?

Alle mennesker bør - efter min mening - optræde anstændigt (herunder sige
undskyld, når der er noget at undskylde).

-

Er du i familie med Cyril Malka ?

Jeg havde et spørgsmål til hende:

1214 news:O1wMb.73297$jf4.4...@news000.worldonline.dk

> Tillad mig at spørge dig som en kristen psykoanalytiker (vedr. et
> paradoks):
>
> Det værste et menneske kan komme ud for - psykologisk/psykiatrisk set - er
> magtesløshed. Årsagen hertil skyldes, menneskets selvopholdelsesdrift
> indebærer en-eller-anden form for aktion/reaktion. Uden denne bliver
> mennesket handlingslammet.
> Men i Bibelen tales der om (Paulus ord), at ...
>
> "... i (min) magtesløshed udfolder (Guds) kraft sig helt ..."
> [...]

0666+0607=1273