Guds Matematik og Syvtalsmønstret (Jerry Lucas, Del Wasburn,"Theomatics", Ivan Panin)

"Jesus-loves-you" skrev

Subject: ET *Copyright*, Gudstallet 111-
Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
8124 news:gdpqgl$7e1$1...@newsbin.cybercity.dk

> (Internal reference:
> Jerry Lucas og Del Wasburn "Theomatics". Stein and Day /Publishers/
> Scarborough House, Briarcliff Manor, New York 10510 (1977).
> samt Leif Hermansson, tekn. dr. i kemi , arbejder (har arbejdet ?) ved
> Silikatforskningsinstituttet i Göteborg.)
[ ... ]
> ... (syvtalsmønstret de la den russiske

DATA-output:

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=%22Jerry+Lucas%22%2C%22Del+Wasburn%22%2CTheomatics&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

5 objects found:
http://www.greycell.dk/guds-matematik.html
extra:
http://www.greycell.dk/extra-terrestrial.html

http://home.worldonline.dk/loved/Tekster/Matematik1.html
http://www.idyhaced.net/file.php/119/_theomatics.htm
http://debat.ateist.net/showthread.php?t=3249&page=2

samt ...
http://tidligeredebat.religion.dk/printthread.php?Board=viden&main=10080&type=post

Som her gengives i to blokke:

Part 1

=== citat start ===

Guds Matematik

Det er en glæde for mig med denne artikel at præsentere brudstykker af en
bog, der ud fra et videnskabeligt synspunkt handler om det mest slående og
vidunderlige, som jeg har hørt om Bibelen og dens tilblivelse. Det drejer
sig om den matematiske opbygning, som findes i den oprindelige bibeltekst.
At Bibelen indeholder talsymbolik er almindelig kendt og accepteret. Det,
der skal gøres rede for her, har imidlertid ingenting at gøre med
talsymbolik eller taltolkning.
At Bibelen har et matematisk system indbygget beror på, at den er skrevet på
hebraisk og græsk, og disse sprog er matematisk opbygget. I disse sprog
anvendes bogstaverne enten som bogstaver eller tal. F.eks.: Det græske A, B
og C hedder alfa, beta og gamma, men gælder tillige som tallene 1, 2 og 3. I
begge sprog gælder de første ni bogstaver for enere, de næste for tiere og
de sidste for hundrede. Bibelen kan således betragtes som en stor samling
tal. F.eks. Johs. 3:16 begynder "guds-matematisk": 1770, 104, 355 osv.
Det nye er, at de tal, som ordene danner, står i relation til indholdet på
en højst bemærkelsesværdig måde. For hvert bibelsk tema eller emne findes
der et karakteristisk tal, således at ord og udtryk eller endog det hele
bibelvers, der tilhører emnet alle er delbare med det for emnet aktuelle
tal.
For at tydeliggøre det, giver vi her nogle eksempler. Til emnet Jesu fødsel
kan man finde i det mindste 32 udtryk (navneord, hele skriftsteder eller
vigtige dele af dem), som kan deles med 111. Dette tal er vigtigt, da det
hebraiske ord for Gud Jahve netop danner dette tal. Ordet for Jesus danner
tallet 888 (111 x 8). Her er en fortegnelse over de til Jesu fødsel direkte
hørende skriftsteder:
Matt. 1:20,21,23,25. Matt. 2:1,2,6,8,9,13,20. Luk. 1:31,35,42. Luk.
2:6,7,12,15,16,17,21,27,34,40. Ap.G. 4:30. Gal. 4:4. Åb. 12:2,4,5.

Sandsynligheden for, at alle disse skriftsteder eller bibelord er delbare
med 111, er uendelig lav. Professionelle statistikere har beregnet, at
sandsynligheden er så lav som 1 til 31 608 834 580 000 000 000 000 000.
Sandsynligheden for dette skulle være den samme som, hvis en person ville
vælge den rigtige prik ud at alle de prikker, der kunne dække hele vor jord
og desuden ca. 200.000 andre planeter af jordens størrelse; og det skulle
være prikker så små og tæt placerede, at der på en kvadratdecimeter kunne
være 5.000 prikker.
Hele Bibelen er fuld af den slags systematisk matematik. B.la. kan nævnes,
at følgende Jesu-navne også er delelige med 111: Jesus Kristus, Gus, Herre,
Jesu navn, mit navn, min elskede Søn, Nazaræeren, Frelser, Guds gave. Ordet,
det Levende Ord, Verdens Lys, Morgenstjernen, Den klare Morgenstjerne, Alfa
og Omega, Begyndelsen og enden, samt mange andre.
Følgende centrale skriftsteder, der omhandler Jesu oprindelse og guddom, er
alle delelige med 111: "Se, jomfruen skal blive frugtsommelig og føde en
søn, og man skal give ham navnet Immanuel!" (det betyder: Gud med os) (Matt.
1:23)
"Denne er min Søn, den elskede, i ham har jeg velbehag" (2.Pet. 1:17).
"Ja, Herre! jeg tror, at du er Kristus, Guds Søn" (Joh. 11:27).
"Jesus fra Nazaret, som var en profet, mægtig i gerning og ord for Gud"
(Luk. 24:19b).
"Jesus fra Nazaret, en mand, som over for jer er udpeget af Gud ved kraftige
gerninger og undere og tegn" (Ap.G. 2:22b).
"Ordet blev kød og tog bolig iblandt os" (Joh. 1:14a).
"I det var liv, og livet var menneskenes lys" (Joh. 1:4).
"I Ham skabtes alt" (Kol.. 1:16a).
"Guds lam, som bærer verdens synd" (Joh. 1:29).
"Værdig er lammet, det slagtede" (Åb. 5:12).

Dette er kun et udpluk af de vigtige skriftsteder, der alle handler om Jesus
og hans værk, og alle er delelige med guds-tallet 111.
For andre bibelske emner findes andre karakteristiske tal. Ved ordet "fisk"
har man tallet 153 (det tal, der direkte omtales i Joh. 21:11) som grundtal.
Følgende ord eller udtryk er delelige med 153: fisk, net, menneskefiskere,
følge Jesus osv. For den onde og hans rige får tallet 276 og/eller 666.
begge tal findes nævnt i Bibelen (Ap.G. 27:37 og Åb. 13:18) Over hundrede
udtryk har relation til 276, bl.a. Satan, den onde, brødrenes anklager,
anklager, Beelzebul, dragen, at lyve, løgnens fader, helvede osv. Ord dannet
af summen 666 er bl.a følgende: verdensherskeren, vilddyret, dragens mund.
Sandsynligheden for, at dette overordentlige svære matematiske system, ved
en tilfældighed, skulle være dannet gennem Bibelen, er så mikroskopisk, at
det grænser til det rent umulige. Når man tænker på, at Bibelen er skrevet
på to sprog, græsk og hebraisk, af ca. 40 forfattere gennem ca. 1600 år, og
det største matematiske geni i løbet af et helt liv højst ville kunne nå at
skrive et kapitel på denne måde, så er der kun den mulighed tilbage (hvad
mange i tro har taget imod), at Gud har været den store "designer" af
Bibelens hovedtanker, og at Gud ved Helligånden, indåndede sit ord i de
bibelske forfatteres tanker.
Mit hjerte vender sig mod Gud, og med løftede hænder vil jeg udråbe: TAK,
GUD, FOR DIT ORD!
Min opfattelse er, at hvis dette præsenteres på den rigtige måde, kan "
Guds-matematikken" blive til stor glæde og være trosstyrkende for mange
kristne, og et hjælpemiddel for ikke-troende til at begynde at tage Bibelen
alvorligt. Leif Hermansson

Reference:
Jerry Lucas og Del Wasburn "Theomatics". Stein and
Day/Publishers/Scarborough House, Briarcliff Manor, New York 10510 (1977).

Leif Hermansson er tekn. dr. i kemi og arbejder i dag ved
Silikatforskningsinstituttet i Göteborg. Han er med sin familie bosat i
Allingsås. Under et års studier og forskning i USA indenfor sit fagområde
kom han gennem kristne venner i kontakt med Guds-matematikken.

=== citat slut ====

Øh ... Desværre kan billedet med filnavnet "Alfabetets talværdi hebraisk og
græsk" ikke gengives, men klik fx. på.
http://www.greycell.dk/guds-matematik.html

De hebraiske talværdier skulle (vist nok) således være følgende:

Bogstav
nr__Navn___Roman __Talværdi
01__Aleph ___A______1
02__Beth ____B______2
03__Gimel ___G______3
04__Daleth___D______4
05__He ____H______5
06__Vau ___W______6
07__Zain_____Z______7
08__Cheth ___H______8
09__Teth_____T______9
10__Jod _____Y______10
11__Caph ____K,KH _20 (*1)
12__Lamed ___L______30
13__Mem __M______40 (*1)
14__Nun ____N______50 (*1)
15__Samech __S______60
16__Ain ____AH_____70
17__Pe ______P,F____80 (*1)
18__Tzaddi___TS_____90 (*1)
19__Koph __Q______100
20__Resh ____R______200
21__Schin____SH,S___300
22__Tau _____T______400

Og de græske talværdier skulle (vist nok) således være følgende:

Bogstav
nr__Navn____________Talværdi
01__alp (alfa)______1
02__bet (beta) _____2
03__gam (gama) __3
04__del (delta)_____4
05__eps (epsilon)___5
06__ __________6 (*2)
07__zet (dzeta)_____7
08__eta (eta) ______8
09__the (théta)_____9
10__iot (jota)______10
11__kap (kapa) ___20
12__lam (Lambda) _30
13__mu (mi) _____40
14__nu (ný) ______50
15__xi (xí) ________60
16__omi (omikron) _70
17__pi (pí) ________80
18__ __________90 (*2)
19__rho (ró) ______100
20__sig (sigma) ____200 (*1)
21__tau (tau) ______300
22__ups (ypsilon)___400
23__phi (fi)________500
24__chi (chi)_______600
25__psi (psi)_______700
26__ome (omega) _800

Part 2

=== citat start ===

BIBELENS MATEMATISKE
SYVTALSMØNSTER

Den russiske matematiker,
dr. Ivan Panin, omvendte sig,
da han så tallet 7 på hvert
eneste af Skriftens blade.

Verden blev skabt på 7 dage. Af hver art af rene dyr og fugle der taget 7
ind i arken for "at holde sæd på al jorden i live."
Der blev givet Noa 7 dages varsel. Ved Mosebøgernes offerlove og højtider
forekommer 7 lamper, 7 usyrede brød, som skulle nydes i 7 dage, 7 årlige
højtider, 7 uger, 7 år, 7 gange 7 år og 7 dages adskillelse på grund af
urenhed.
Blodet fortsætter helt frem til Johannes' Åbenbaring med de 7 breve til de 7
menigheder, de 7 ånder, de 7 guldlysestager, de 7 stjerner, de 7 engle -
bogen med de 7 segl, dyret med de 7 horn. De 7 øjne, de 7 basuner, de 7
tordener, de 7000 personer, der blev slået ihjel, dragen med de 7 hoveder og
de 7 kroner, de 7 plager, de 7 skåle, de 7 bjerge og de 7 konger.
Bibelen har noget med tallet 7 at gøre. Forskere verden over regner det for
at være tallet ¨på FULDKOMMENHED. Men Guds fuldkomne bog er mere forbundet
med dette tal, end de fleste regner med.
I 1911 udkom på Island et lille uanseligt skrift af missionær Arthur Gook: "
Kan man stole på sin Bibel?" Det blev udgivet på forfatterens eget forlag og
er et forsvar for Guds ords troværdighed midt i en bibelkritisk tid. Det
siste kapitel hedder "Bibelens matematik". Heri omtales den tidligere
religiøse fritænker, russeren dr. Ivan Panin, Grafton, Amerika.
Dr. Ivan Panin var matematiker, og han gav sig en dag til at studere Bibelen
af litterær interesse. Da han beherskede både græsk og hebraisk, besluttede
han sig til at læse den på grundsproget, og dermed var faktisk hans store
opdagelse gjort. Bogstaverne i hebraisk og græsk har nemlig også talværdi -
ligesom på latin, hvor man f.eks. kan skrive 1959 således: MCMLIX. I det
græske alfabet betyder bogstavet "alfa" også 1, og bogstavet "beta" betyder
2, "gamma" 3 o.s.v.
Som den matematisk videnskabsmand nu langsomt forsøgte at læse sig igennem
grundteksterne i Bibelen, for bedst muligt at forstå deres indhold, og for
som fritænker at danne sig en mening om det kristne budskab, så opererede
tallene hele tiden i hans hoved. Ustandseligt trådte ved bogstavernes
talværdi nye systemer frem for hans indre øje, og han blev mere og mere klar
over, at denne besynderlige bog, som han sad med, havde matematisk
sammenhæng. Han kunne endnu ikke afgøre, om der var en Gud til eller ej, og
han vidste ikke om denne Bibel, som kristne troede på, var Guds ord, men han
var klar over, at denne bog ikke var forfattet og nedskrevet af almindelige
mennesker. En mægtig matematiker stod bag.

Den matematiske sammenhæng

En sør gudsfrygt kom over ham, da han lidt efter lidt begyndte at se, at der
ikke kun var en besynderlig matematisk sammenhæng i de hellige skrifter, men
at tallet 7 hele tiden dominerede.
Han læste Bibelens første sætning: "i begyndelsen skabte Gud himmelen og
jorden", og hans matematiske hjerne regristrerede, at denne sætning på
hebraisk består af 7 ord. I alt 28 bogstaver (4 x 7). Pludselig var det, som
om han ikke så ordenes mening, men kun deres talværdi, og ordene "Gud", "
himmelen" og "jorden" trådte frem for hans blik som på et regnebræt. De
havde alle en talværdi af 14 (2 x 7).
Han prøvede at sætte den hebraiske artikel til, men tallet kunne ikke slås i
stykker. Det forblev deleligt med 7. Han lagde det til sætningens verbum og
fik talværdien 203 (29 x 7). Så samlede han i blinde det første og sidste
bogstav i ordet og fik tallet 133 (19 x 7). Så tog han - for at prøve noget
tilfældigt - talværdien af de første, mellemste og siste bogstaver i alle
sætningens 7 ord og kom til tallet 1393 (199 x 7). Derefter gav han sig til
at tælle bogstaver. Bogstaverne i det fjerde og femte ord gav 7. Han
fortsatte med det sjette og syvende ord, det gav også 7.
Den matematiske fritænker Ivan Panin var ved at blive slået "på sit eget
felt". Han vidste, at dette ikke kunne være tilfældigt. Ifølge matematikkens
regler kunne sådan en tilfældighed kun forekomme een ud af 7 gange 7 gange 7
gange 7 gange 7 gange 7 gange 7 gange. Det vil sige een mod 823.543 gange.
Panin læste videre. Det samme gentog sig i vers 2: "Og jorden var øde og
tom" og videre i det tredje vers - ja, hele kapitlet ud. Han så, at Bibelen
iberegnet alle dens slægtregistre var sammenvævet i et kæmpemæssigt
syvtalsmønster.
Var dette menneskeværk? Var det i det hele taget muligt? Dr. Ivan Panin
kaldte to venner til sig, som var kyndige i det hebraiske og græske sprog,
og i 13 uger arbejdede de nøjsommeligt sammen for ved hjælp af leksika og
udregninger bare at opbygge een eneste sætning på de to sprog efter
syvtalsprincippet.

En offentlig udfordring

Dette førte til den matematiske videnskabsmands omvendelse. Han vidste
nemlig, at Bibelen ikke er fremkommet ved lærde menneskers kendskab til
græsk, hebraisk og matematik - men at den er skrevet af hellige mænd fra
forskellige samfundslag, fra konger til bønder, hyrder og fiskere. Den er
ikke blevet til ved et skrivebord ved hjælp af leksika og udregninger, men
er skrevet over 1600 år af ulærde folk af forskellig nationalitet. Disse
mennesker kendte ikke hinnanden, de levede ofte langt fra hverandre og havde
kun eet tilfælles - de var Guds mænd, drevet af Helligånden.
Dr. Ivan Panin offentliggjorde sin opdagelse i bladet New York Sun, og han
fremlagde sine beviser fra det første kapitel i Ny Testamente.
Dette var så meget mere bemærkelsesværdigt som det kapitel begynder med en
stamtavle med en lang opremsning af navne, nemlig Jesu Kristi stamtavle, der
fra vers 1-11 går fra Abraham, det jødiske folks stamtavle, til
udlændigheden, da de ophørte med at være et selvstændigt folk, og så fra
vers 12-17, der fører fra udlændigheden til Kristus. Var det muligt for "den
store matematiker", som stod bag denne navneliste at fastholde syvmønstret
ved opremsning af familier og fødsler gennem generationer?
I bladet New York Sun lagde dr. Panin sit materiale frem for læserne: "Den
første del af stamtavlen," skrev han "indeholder 49 ord (7 x 7). Disse
består af 266 bogstaver (38 x 7)".
Der findes 42 substantiver (6 x 7). Af disse er 35 egennavne (5 x 7) og de
resterende 7 almindelige substantiver. Af de 35 egennavne er 28 mandlige (4
x 7). De 7 øvrige er kvindelige.
Men dr. Panin lod det ikke være ved dette. Han gik videre end til kapitlets
indledende stamtavle, og tog også beretningen om Jesu fødsel med, som står
nedskrevet i versene 18-25.
Disse vers indeholder 161 ord (23 x 7). Hele ordforrådet tæller 77 ord (11 x
7), som forekommer i 105 former (15 x 7). Idet englen taler til Josef,
benyttes 28 ord (4 x 7). Af de 105 former anvender englen 35 (5 x 7). Summen
af ordenes talværdi er delelig med 7.
"Prøv at konstruere en sådan beretning på 160 ord i Deres eget sprog efter
samme matematiske skema," udfordrede Panin. Han vidste, det var umuligt.
"Og tænk så," skriver han videre, "at det samme gør sig gældende i de øvrige
kapitler helt frem til Mattæus' sidste kapitel, hvor evangelisten slutter
med at bruge 7 ord, som han ikke har brugt før.
Fænomenet gentager sig hos Markus, Lukas og Johannes.
Dr. Ivan Panin var grebet af Gud. Han så de hellige skrifter gennemtrængt af
klarhed og en styrende ånd, som hvilede over al inspiration. I flyveskrifter
og artikler blev han nu fortaler for Guds ords sandheder. En gang udfordrede
han offentligt ni kendte rationalister i teologi, tre præster fra
forskellige kirkesamfund of en redaktør til at tilbagevise hans "facts". Det
er vist nok fra denne fejde, at hans opstilling fra Jesu ypperstepræstelige
bøn i Joh. 17 findes. Efter hans optegnelser indeholder dette kapitel i den
græske grundtekst følgende:

490 ord, 70 x 7
49 sætninger, 7 x 7
1162 vokaler, 166 x 7
917 konsonanter, 131 x 7
98 verbum, 14 x 7
77 navneord, 11 x 7
70 konjunktioner, 10 x 7
49 præpositioner, 7 x 7
126 pronominer, 18 x 7
70 adverbier og artikler, 10 x 7
49 pronominer, som refererer til Kristus, 7 x 7
91, som viser hen til personer i Guddommen, 13 x 7
7, som refererer til Gud Fader
7, som viser hen til verden

Ingen af Panins modstandere kunne tilbagevise hans matematiske grundighed.
De indrømmede, at der var 7 bønner i Fadervor, at Jesus talte 7 ord på
korset, at han gjorde 35 undergerninger og talte 35 lignelser. De bøjede sig
for, at Bibelens bøger ikke efter grundteksten er 66, men 63 (9 x 7), fordi
Samuels-, Konge- og Krønikebøgerne ikke regnes for to i den hebraiske Bibel.
"Og glem ikke," lød Paninss sidste ord, "at 7 personer er blevet oprejst fra
de døde. 2 i Gamle og 5 i Ny Testamente."

Der vil uden tvivl være mennesker, som læser dette, der vil finde det
interessant. Men derved er intet vundet. At nogen finder Bibelen
interessant, hjælper ikke deres sjæl til frelse. Men i det øjeblik et
menneske fatter tillid til Guds ord, så er grundlaget givet for varig hjælp.
Der er noget i dette univers, der er sandt. Guds ord er sande. Bibelen er
troværdig. Aldrig er nogen blevet skuffet ved at sætte lid til dette stærke
ord, som taler om de evige ting, og som er inspireret af Gud selv. Det er et
fuldkommet ord, som kan frelse fuldkommet. Som solstråler er sammensat af 7
farver, sådan bringer dette ord sollys i fortabte og håbløse hjerter og
sind, og som al musik er baseret på det indbyrdes forhold mellem 7 toner,
sådan giver dette ord en ny lovsang til alle dem, som troede, at sangens tid
var ophørt - at der ikke var noget at synge for mere - og som havde opgivet
og tabt modet.
"Tydes dine ord, så bringer de lys, de giver enfoldige indsigt" (Salme
119,130).

=== citat slut ====

De to tal-"magi"-emner vil herefter blive "exporteret" adskilt til
under-emne-grupperne in ... The main-program (message from ET, Aliens), hvor
de vil blive behandlet/drøftet.

Last OUTPUT: 8128 news:gdseff$1rta$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8129

"Jesus-loves-you" skrev
8129 news:gdsegj$1rtd$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]

[ ... ]
> ... 111. Dette tal er vigtigt, da det

> hebraiske ord for Gud Jahve netop danner dette tal.

Jeg kan ikke få regnskabet til at stemme!

Ordet 'Jahve' staves på oldhebraisk (vist nok) JHVH

Det fremgår i hvert fald af Exodus 2.Mos. 3,14, hvor der står i den
autoriserede danske oversættelse fra 1931 følgende:

... Jeg er den, jeg er .. JEG ER* ...
(2.Mos. 3,14)

* = tydning aa navnet Jahve
(se i ordforklaringen under HERREN).

Ordforklaring

HERREN
Omskrivning for navnet Jahveh, ...
... Altså skreves navnet oprindeligt Jhvh, ...

Det mosaiske troessamfund i København har ved forhenværende Overrabiner Bent
Melchior udgivet en dansk oversættelse af Toraen i 1978 med de dertil
hørende oprindelige hebraiske ord.

Heri står der:

... Ehejeh asher ehejeh ... Ehejeh ...

...(vist nok) ...

> 01__Aleph ___A______1
> 05__He ____H______5
Unknown
> 05__He ____H______5

(i alt = 11 + unknown)

Og hvis dette skal passe med tallet 111, må nødvendigvis det ukendte bogstav
i så fald være:

> 01__Aleph ___A______1
> 05__He ____H______5
> 19__Koph __Q______100
> 05__He ____H______5

(i alt = 1 + 5 + 5 + 100 = 111)

Men kan det passe ?

Hmm ... (memory on from) ...

4906 news:fJjef.335$Cl2....@news000.worldonline.dk
4920 news:IUJef.426$Cl2....@news000.worldonline.dk

Nu ku' jeg godt få brug for din hjælp, Rasmus Underbjerg Pinnerup ... :-)

Last OUTPUT: 8129 news:gdsegj$1rtd$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8130

Til www.religion.dk

Jeg har et spørgsmål til Overrabbineren:

Shalom Bent Lexner,

(Jeg har desværre ikke på nyhedsgrupper kunnet få svar på mit spørgsmål ang.
et hebraisk ord, så derfor tænkte jeg, at dem, som i grunden bedst ved, hvad
de taler om, er selvfølgelig dem, som taler sproget.)

Det hævdes, at ...

[...]

Men desværre glemte man at forklare, *hvordan* man nåede frem til dette
tal... :-(

Og jeg kan desværre ikke få "regnskabet" til at passe, måske nok fordi jeg
overhovedet ikke har forstand på hebraisk !

Men jeg har forsøgt mig frem ... :-)

Det oprindelige originale (ca. 3000 tusind år gamle) hebraiske alfabet, hvor
der kun var konsonanter, skulle (vist nok) være:

nr__Navn___Roman __Talværdi

01__Aleph ___A______1
02__Beth ____B______2
03__Gimel ___G______3
04__Daleth___D______4
05__He ____H______5
06__Vau ___W______6
07__Zain_____Z______7
08__Cheth ___H______8
09__Teth_____T______9
10__Jod _____Y______10
11__Caph ____K,KH _20 (*1)
12__Lamed ___L______30
13__Mem __M______40 (*1)
14__Nun ____N______50 (*1)
15__Samech __S______60
16__Ain ____AH_____70
17__Pe ______P,F____80 (*1)
18__Tzaddi___TS_____90 (*1)
19__Koph __Q______100
20__Resh ____R______200
21__Schin____SH,S___300
22__Tau _____T______400

(Og ordet 'Jahve' staves på oldhebraisk (vist nok) JHVH.)

Så et forslag lyder:

nr__Navn___Roman __Talværdi

01__Aleph ___A______1
05__He ____H______5
19__Koph __Q______100
05__He ____H______5

Dette skulle i alt give ( 1 + 5 + 5 + 100) tallet 111.

Men kan det passe ?

Se evt. original-meddelsen i ...

Was: Guds Matematik og Syvtalsmønstret (Jerry Lucas, Del
Wasburn,"Theomatics", Ivan Panin)
8130 news:gdtje8$2k6r$1...@newsbin.cybercity.dk
or ...
http://groups.google.com/groups?as_umsgid=gdtje8$2k6r$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.kultur.sprog/msg/fb954974ba9c4b12

-

Coming up:

1.

Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
8124 news:gdpqgl$7e1$1...@newsbin.cybercity.dk

2.
Når en såkaldt Guddom blander sig (i Skaberværket), oder was ? -
Was: ... (Dyrekredsen, version 3) ...

The main-program (message from ET, Aliens)

8132 news:gdue54$a93$1...@newsbin.cybercity.dk

3.
Tiende (1/10, 36°/360°, 60noa/600noa, Num, 4.Mos. 18,21) -
Was: ... (Dyrekredsen, version 3) ...

The main-program (message from ET, Aliens)

8132 news:gdue54$a93$1...@newsbin.cybercity.dk

Last OUTPUT: 8141 news:geau9b$1va3$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8142

"Jesus-loves-you" skrev
8130 news:gdtje8$2k6r$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

Pudsigt nok skrev www.ordetogisrael.dk i deres månedsblad følgende:

(nr. 10, november 2008, side 21)

=== citat start ===

Det Hebraiske alfabet

Hebræerne var så vidt vides de første til at udvikle et alfabet, der
benyttede sig af lyde i stedet for ord. På den måde kunne man med få
symboler udtrykke alle sine ord i stedet for de mange tusinder af tegn, som
f.eks. kineserne bruger.

Alfabetet blev af fønikerne spredt i Middelhavetsområdet og dannede basis
for det græske alfabet, der siden blev grundlag for det latinske alfabet,
som vi bruger i Danmark i dag.

Hvert af de hebraiske bogstaver har en symbolsk betydning, men kun nogle få
af dem bruges stadig i moderne hebraisk. De symbolske betydninger er
naturligvis i høj grad genstand for fortolkning.

I dette nummer bringes de første 11 bogstaver af alfabetet.

(NB! De hebraiske tegn kan desværre ikke her umiddelbart gengives.)

['ahlæf] / numerisk værdi 1 /; der er ingen tilsvarende dansk lyd, men
bogstavet A stammer fra à

- kommer af ordet for okse eller tyr, men er også beslægtet med ordet for
100

- af symbolske betydninger kan nævnes både styrke og lederskab, men også
menneskets adskillelse fra Gud, som symboliseres ved den diagonale streg
igennem bogstavet

[bæth / væth] / numerisk værdi 2 /; de tilsvarende danske lyde er B og V

- kommer af ordet for hus og betyder også hus på moderne hebraisk

- den symbolske betydning er husholdning - nærmere bestemt Guds husholdning

- er desuden det første bogstav i Bibelen

['gimæl] / numerisk værdi 3 /; den tilsvarende danske lyd er det hårde G

- kommer af ordet for fortjeneste, men er også nært beslægtet med ordet for
kamel

- af symbolske betydninger kan nævnes stolthed og fortjeneste

['dahlæt] / numerisk værdi 4 /; den tilsvarende danske lyd er D

- kommer af ordet for dør

- den symbolske betydning kan være indgang eller uselviskhed. Uselviskhed
skulle være døren (ã) til Guds hus (á)

[hæj] / numerisk værdi 5 /; den tilsvarende danske lyd er H, men ofte er
bogstavet stumt på moderne hebraisk

- kommer muligvis af det bibelske ord for vindue eller hegn

- symbolsk kan det betyde afsløring; helt konkret eller af tanker

- skrives ä med apostrof er det en kort form af Guds navn

[vav] / numerisk værdi 6 /; den tilsvarende danske lyd er V og O eller U på
moderne hebraisk

- det samme som ordet krog på moderne hebraisk

- den symbolske betydning kan være forbindelse eller sikkerhed

['Zajin] / numerisk værdi 7 /; udtales som Z på engelsk

- kommer af ordet for våben

- den symbolske betydning kan være at skære af eller en konges scepter. Den
videre fortolkning af scepteret er, at hustruen er mandens scepter

[chet] / numerisk værdi 8 /; udtales på moderne hebraisk som hollandsk G
eller spansk J

- kommer af ordet for hæk, kammer eller synd

- den symbolske betydning kan være livet (ordet for liv starter med ç) eller
det private

[tæth] / numerisk værdi 9 /; den tilsvarende danske lyd er en mellemting
mellem D og T

- kommer af ordet for stav eller at sno sig

- den symbolske betydning kan være alt fra at omringe til Gud, der skjuler
sig i sit skaberværk

[jud] / numerisk værdi 10 /; den tilsvarende danske lyd er I eller J

- kommer af ordet for hånd

- er det første bogstav i Guds navn

[Kaf / Chaf] / numerisk værdi 20/; den tilsvarende danske lyd er K - eller ç
på moderne hebraisk

- er det samme som ordet håndflade på moderne hebraisk

- den symbolske betydning kan være at tillade eller at dække

=== citat slut ====

Så langt, så godt.

-

Coming up:

Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
8124 news:gdpqgl$7e1$1...@newsbin.cybercity.dk

Last OUTPUT: 8152 news:gemhfe$fvj$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8153

"Jesus-loves-you" skrev
8153 news:gemhkl$g0b$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]

> - af symbolske betydninger kan nævnes både styrke og lederskab, men også
> menneskets adskillelse fra Gud, som symboliseres ved den diagonale streg

Fandt lige dette link:
http://members.home.nl/frankcolijn/frankcolijn/The_Hebrew_alphabet.htm

Og her står der bl.a. (omtrent) at ...

Meaning = Head of a bull (hovedet på en tyr)
full = alef, Lamed, Peh/feh
gematria = 111

(Når bogstavet Alef skal staves.)

Tallet 111 fås altså ved at lægge nummerværdierne 1, 30, 80 sammen.

Dette udlægning også fundet på disse links:

(NB! De hebraiske bogstaver mangler, men meningen forstås fortsat.)

http://members.home.nl/frankcolijn/frankcolijn/20._aleph_and_elohim.htm
=== citat start ===
The gematria 'full' of the aleph has also a relation with the gematria
'full' of Elohim. The aleph 'full' is: , 80+30+1=111. This are the units
on the level of numbers, tens and hundreds. In Hebrew 111 can be
expressed as , 1-10-100.
=== citat slut ====

http://www.greaterthings.com/Word-Number/Eagle/index.html
=== citat start ===
NOTE: The number 111 is the number of God. For example, The numerical
equivalents of the Hebrew word Aleph total 111. (: 1) + (: 30) + (: 80) =
111. (S.D.A.)
=== citat slut ====

Andre hebraiske ord, se fx. disse Links:

Det hebraiske ord for Gud Jahve

http://www.angelfire.com/ok3/chester/imagedir/bibleinfo.htm#hayah
=== citat start ===
The traditional omnipotent tautology reads " I AM THAT I AM ." however God's
reply in Hebrew was: ´eh·yeh' ´asher' ´eh·yeh', the Hebrew verb hayah, from
which the word ehyeh is drawn, does not mean simply "be", it can also mean
"He causes to become," or " prove to be."
=== citat slut ====

http://www.angelfire.com/ok3/chester/imagedir/yahweh.htm

Nogle navne for de hebraiske ord, som benyttes i forbindelse med
ord-begrebet Gud:

Jahve, JHVH, således = yhwh = 10 + 5 + 6 + 5 = 26
Adona(y), Adoni - "Master of all" = adny = 1 + 4 + 50 + 10 = 65
Elohim, - "All powerful" = El him = 1 + 30 + 5 + 10 + 40 = 86
El, - Gud/God = El = 1 + 30 = 31
Hashem - "The name" = ...

[ ... file 8153 fortsat ... ]

[ ... ]

(se teksten ang. JHVH ovenfor.)

På den baggrund må vi nok konkludere *midlertidigt*, at forfatteren til
hæftet med dens postulat gående ud på ...

... desværre IKKE er helt korrekt !

Muslimer ynder meget, rigtig meget at poientere, at deres gud er én, og
dette gør de netop ved at fremhæve, at det første bogstav skal stå *alene*,
bogstavet 'A' (se også fx. Jak. 2,19).

Og det må antages at denne muslimske tradition (?) har sin oprindelse i
Jødedommen, da denne religion jo netop ér *original*-versionen af de 3
monoteistiske religioner (Jødedom, Kristendom og Islam).

En af grundene til at Jesus skulle korsfæstes - set udfra en jødisk
synsvinkel - var jo netop, at Han tilsyneladende begyndte at lave om på
dette.

Så alt i alt kan man sikker derfor godt "tillade" sig at sige (som jøde
og/eller kristen), at ét af Guds navne *kan* danne tallet 111 (bare ikke
gudenavnet Jahve, JHVH).

Såfremt dette er korrekt, da det fortsat yderst relevant at komme ind på det
for os amatør-videnskabsmænd (og andet godtfolk) interessante
*forhenværende* science-fiction emne ... (see coming up) ... :-)

-

Coming up:

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo

Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
8124 news:gdpqgl$7e1$1...@newsbin.cybercity.dk

Last OUTPUT: 8160 news:gepf45$1kvn$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8161

"Jesus-loves-you" skrev
8161 news:gepl8a$1nin$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [...]

> Så alt i alt kan man sikker derfor godt "tillade" sig at sige (som jøde
> og/eller kristen), at ét af Guds navne *kan* danne tallet 111 (bare ikke

For en god ordens skyld bør jeg lige her nævne, at jeg fik svar fra Bent
Lexner den 5 nov. 08; hvori han skriver, at ...

=== citat start ===

Den kan jeg ikke løse - jeg ved ikke hvad det er for et Guds navn der tænkes
på og har ikke umiddelbart kunne finde noget der gør det muligt at nå tallet
111.

Beklager

=== citat slut ====

Endvidere fik jeg svar fra Frank Colijn den 6. nov. 08, men han skriver
blot, at ...

=== citat start ===

Here is a link to one of my the pages of my website:
http://members.home.nl/frankcolijn/frankcolijn/20._aleph_and_elohim.htm
There you can find some interpretations related to the ALePh (111) and
Elohim (God)
And here is also a link to one of the Bible Wheel pages:
http://www.biblewheel.com/GR/GR_111.asp
I hope this helps.

=== citat slut ====

Last OUTPUT: 8192 news:gggv3b$2698$1...@newsbin.cybercity.dk