Romerst-Katolske præster må måske snart gifte sig

"Jesus-loves-you" skrev
3971 news:kNe9e.113540$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> Bevares ... om nogen lever i cølibat, er dette ikke forbudt, men at sætte
> det som et *minimumskrav* er - mildelst talt - regulær vanvid (apropos
> pædofili-skandalerne).

and ...
3976 news:Qog9e.113558$Vf.41...@news000.worldonline.dk

[ ... vedr. cølibatet ... ]

> Lad det være en *frivillig* sag.
>
> Og denmed tænkte jeg på Paven, kardinaler, biskopper, præster osv.

News:

(Kristeligt Dagblad, Torsdag d. 13. oktober 2005, forsiden):

=== citat start ===

Katolske gifte præster på vej

Et af den katolske kirkes store dogmer står måske for fald.

... Og kilder i Vatikanet siger til netavisen Time Online, at selv paven er
mere åben over for spørgsmålet, end nogen havde forventet.

=== citat slut ====

Glæder mig at høre ...

Heaven-Break:
(2005-10-13, CET 15:00:4x-7, delay -0:00:54)
- "Amen."

:-)

-

Men jeg savner *fortsat* en klar og tydelig udmelding vedr. de *alvorlige*
anklager om, at du har dækket over synd; fremfor at bringe disse sager frem
i *Sandhedens* lys (John.14,6) ...

Heaven-Break:
(2005-10-13, CET 15:02:49, delay -0:00:54)
- "Amen."

Memory:
4420 news:qRYXe.68403$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Pave Benedikt XVI er immun, og kan
> ikke straffeforfølges i USA for
> påstandene om at han sam kardinal
> konspirerte for å dekke over at en
> prestestudent hadde sexmisbrukt tre
> gutter. ...
[ ... ]
> Træd tilbage, Pave Benedikt XVI, hvis du har gjort det!
>
> (du vanærer Kirken, Guds hus).
>
> Nobody is ABOVE the Law!

Og hvis du så lyver; ja så bliver det på eget ansvar (ApG 5,1-10) ...

DADDY-Break
(2005-10-13, CET 15:12)
- "Det må du gerne ..."

Hvad, Far ?

15:12
- "(skrive ordene) ... med hilsen fra Mig."

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4642

"Jesus-loves-you" skrev
4642 news:cdt3f.70659$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Vi (Kirken°, Ef.4,15-16) kan ganske simpelhed IKKE være det *bekendt*
overfor ofrene ...

Heaven-Break:
(2005-10-13, CET 15:33:23, delay -0:00:54)
- "Amen."

... dersom der er noget om snakken!

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4643

"Jesus-loves-you" skrev
4643 news:eqt3f.70664$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

File 4642 and 4643 sent official to the Vatican at ...
2005-10-13, CET 20:35

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4644

Jens Bruun

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> File 4642 and 4643 sent official to the Vatican at ...
> 2005-10-13, CET 20:35

Kære Mogens,

Hvem skriver du til? Det ser ud til, du starter en del tråde, som du selv er
den eneste, der skriver i. Hvorfor bruger du usenet til det? Er det din
"Daddy", der kræver det af dig?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

"Jens Bruun" skrev

[ ... ]

> [...]
> er den eneste, der skriver i. Hvorfor bruger du usenet til det? Er det din

*Dokumentation*.

Et *konkret* eksempel herpå:

Sent: Wednesday, October 05, 2005 4:35 PM
Subject: Re: Åbent brev til Højesteret (complain) - Was: Blasfemisk
højesteretskendelse vedr. reinkarnation i Folkekirken
4596 news:AyR0f.69925$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
=== citat start (file 4596) ===

> [ ... angående meteor-hændelsen 2005-04-02 ... ]

> [ ... ]

[ ... klip 2005-10-14 ... ]

> Konklusionen bliver derfor fortsat:
>
> Det er en *kendsgerning*, at "bolden" blev spillet op !!!

=== citat slut (file 4596) ====

-

Øh ... vi blev ikke helt færdige med vores sidste samtale, Jens.

Jeg tillader mig derfor her at gentage mit indlæg:

( 4575 news:VMc0f.69709$Fe7.2...@news000.worldonline.dk )

[ ... meteoret den 19. dec. 2005 ... ]

Knaldet var "lidt" udover det sædvanlige, men såfremt der ikke indgik mere i
min beretning, vil jeg også tilskrive hændelsen som være en noget pudsig
hændelse, men dog trods alt blot en tilfældighed.

Det er fortsættelsen, der giver stof til eftertanke.

[ ... ]

> Ja. Sandsynligheden taler ikke for det, men alt er muligt. Jeg bruger bare
> ikke så meget energi som dig på at spekulere over netop dén slags "gåder"

Nå, du overså åbenbart mit fortsættelse.

Altså:

(Meteor-hændelsen den 2. april 2005)

På Anton Norup Sørensen's hjemmeside (ham, der optog billederne af meteoret)
opgiver han *kun* 4 sådanne hændelser på et helt år, skønt han har
web-camera'et tændt hele døgnet året rundt. Se evt.
http://www.astro.ku.dk/~norup/webcam/trig_log.html

Det er altså IKKE noget, som sker særlig ofte.

Hvordan kan det så være, at ildkuglen *netop* lige kommer mens jeg foretager
mit eksperiment, og så oven-i-købet lige når filmen skifter scene til den 4.
juli (unøjagtigheden ligger på *under* ét minut) ?

Det kan altså bare ikke lade sig gøre, ved mindre *nogen* BEVIDST "lod
hændelsen ske".

PS.
Jeg er ikke videnskabsmand, men jeg er dog realist: Jeg tror således IKKE
på, at "moder"-natur kan tænke by itself !!!

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4646

AF

Jesus-loves-you skrev i news:7FI3f.70761$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Jeg tillader mig derfor her at gentage mit indlæg:
>
> ( 4575 news:VMc0f.69709$Fe7.2...@news000.worldonline.dk )
>
> [ ... meteoret den 19. dec. 2005 ... ]

Har der mon allerede været en meteor den 19. dec 2005?

Ja, jeg undres bare!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

"AF" skrev

[ ... file 4646 ... ]

> Har der mon allerede været en meteor den 19. dec 2005?
>
> Ja, jeg undres bare!

Der var vist tale om en lille tastaturfejl, og så er jeg vist desværre
blevet ret ord- og talblind, når jeg læser korrektur ... :-(

Der skulle selvfølgelig have stået 2004 ... :-)

-

Øh ... Andreas, du er jo ret *bibeltro* og forstår derfor sikkert mit
dilemma (og som er primær-grunden til at jeg skriver om dette på

Kunne jeg evt. fravriste en seriøs kommentar fra dig angående ...

(Checkpoint)

4583 news:yTq0f.69783$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
=== citat start (file 4583) ===

Forstå mig nu ret:

Som jeg skrev til Anders ...

4504 news:6_NZe.68930$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Øh ... det var på en måde ærgeligt, at jeg ikke fik dig overbevist om den
> hypotetiske mulighed, at en udenjordisk civilisation *allerede* ér her i
> vort solsystem.
>
> Fordi så ville du også kunne følge mig i mit interne dilemma-spørgsmål:
> (og dermed *primær* årsagen til, at jeg ønsker at drøfte dette emne med
> Jer)
>
> Sæt nu det hele er et bedrag ?
>
> Vildleder jeg så folk (apropos Åb.13,13) ?
>

> END of self-check'ing "program" ... :-)

Desværre tror jeg ikke Anders helt forstod *alvoren* med denne min
tilkendegivelse.

Det er - for mig at se - bidende nødvendigt med dette *check-point* !!!

På grund af vranglære ?

Laaangt mere end det !

Du kender jo selv Skriften, Bodil. Du ved jo, at der således bl.a. står
skrevet:

"... Satan selv giver sig jo skin af at være en lysets engel."
(2.Kor.11,14)

Et andet sted står der:

"og han skal komnme i Satans kraft,
med al løgnens magt og *tegn* og
*undere*
(2.Tess.2,9-11)

Undere (apropos noget overnaturligt) ?

Et sted skriver Paulus:

(I elskede)

"Det er kun *almindelige*, menneske-
lige fristelser, der hidtil har mødt jer ..."
(1.Kor.10;13)

Dette leder jo tanken hen på, *om* der kommer en tid, hvor kristne vil blive
fristet vha. OVERNATURLIGE tegn og undere.

Om dette står der bl.a. skrevet:

(Antikrist)

"Og det gør store tegn, så det endog
får ild til at falde fra himmelen ned
på jorden for menneskenes øjne."
(Åb.13,13)

Thi falske Messias'er og falske pro-
feter skal fremstå og gøre store *tegn*
og *undere* for, om det er muligt,
at føre endog de udvalgte vild.
(Matt.24,24)

Hope You see my point.

Konstruktiv *kritik* er derfor i særdeleshed velkommen ... :-)

(self-check'ing ABSOLUTELY necessary)

=== citat slut (file 4583) ====

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4647

AF

Jesus-loves-you skrev i news:43525764$0$8801$edfa...@dread14.news.tele.dk

[ ... ]

> Kunne jeg evt. fravriste en seriøs kommentar fra dig angående ...
>
> (Checkpoint)
>
> 4583 news:yTq0f.69783$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Hvad er det sådan helt konkret og kort sagt du forsøgte at spørge mig om?
Stil et kortfattet og konkret spørgsmål, så skal jeg forsøge at give et
svar, men alt det andet kan jeg ikke finde hoved eller hale i, og orker
derfor ikke at bruge tid på at få det "oversat" til almindeligt forståeligt
"menneskesprog".

"AF" skrev

[ ... file 4647 ... ]

> [...]
> svar, men alt det andet kan jeg ikke finde hoved eller hale i, og orker
> derfor ikke at bruge tid på at få det "oversat" til almindeligt

Hmm ... kortfattet kan det vist desværre nok ikke gøres ... :-(

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4651

AF

Jesus-loves-you skrev i news:4352902e$0$8802$edfa...@dread14.news.tele.dk

[ ... ]

> Hmm ... kortfattet kan det vist desværre nok ikke gøres ... :-(

Selvfølgelig kan du det! Jeg har en eller anden fornemmelse af at du vil
vide lidt om min holdning til liv andre steder i universet, eller i det
mindste noget i den retning. Men da jeg hverken kan finde hoved eller hale
eller sammenhæng i ret meget af hvad du skriver, ved jeg ikke rigtig hvad
det er du vil have min holdning til!

"AF" skrev

[ ... file 4651 ... ]

> Selvfølgelig kan du det! Jeg har en eller anden fornemmelse af at du vil
> vide lidt om min holdning til liv andre steder i universet, eller i det

> mindste noget i den retning. ...

Øh ... det var nu ikke din holdning, jeg efterlyste, fordi vi kristne kommer
jo fra mange forskellige samfundslag med forskellige politiske
overbevisninger osv.

Dét, jeg tænkte på, var at undersøge/bedømme emnet udfra Bibelen.

Jakob Munck kommer lidt ind på det (i generelle vendinger) i hans indlæg:

Sent: Friday, September 16, 2005 9:08 AM
Subject: Kristendo eller islam, hvad er bedst? (artikel til debat)

=== citat start ===

... I den katolske religion har man en læremyndighed, som kan
afgøre stridigheder og uklarhed omkring læren og dens udlevelse i praksis,

=== citat slut ====

Hvad skal vi (som Kirke°, úanset tilhørsforhold) mene om ...

1.
Liv andre steder i universet ?

2.
Evt. et/flere besøg fra Rummet ?

3.
Er Bibelen "inficeret" ?

Er der tale om vranglære (et bedrag), eller hva' ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4652

AF

Jesus-loves-you skrev i news:43537c9d$0$8874$edfa...@dread14.news.tele.dk

> Hvad skal vi (som Kirke°, úanset tilhørsforhold) mene om ...
>
> 1.
> Liv andre steder i universet ?

Tja, jeg kan ikke se at Bibelen giver noget klart svar, hverken for eller
imod. Så der kan sagtens andre steder i universet eksistere intelligent liv.

> 2.
> Evt. et/flere besøg fra Rummet ?

Bibelen rummer da flere beretninger om engle der har besøgt jorden. Også
Jesus har været her. Men hvis du mener om skabte væsener fra andre kloder
(altså ikke ovennævnte engle) skulle have været på besøg her på kloden, da
har jeg endda meget svært ved at se at der kan findes reelle i Bibelen til
støtte for den tankegang.

> 3.
> Er Bibelen "inficeret" ?

Inficeret med hvad?

> Er der tale om vranglære (et bedrag), eller hva' ?

Efter min subjektive holdning og min forståelse af Bibelen er det helt klart
et bedrag, såfremt nogen mener at have oplevet kontakt (eller besøg) af
skabte væsener (ud over førnævnte engle) fra andre kloder i universet.

"AF" skrev

[ ... file 4652 ... ]

> [...]
> af skabte væsener (ud over førnævnte engle) fra andre kloder i universet.

Okay ... tak for dit indlæg ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4661

"Jesus-loves-you" skrev
4642 news:cdt3f.70659$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... vedr. forebyggelse af pædofili og homoseksualitet i Kirken° ... ]

> [...]
>
> ... Og kilder i Vatikanet siger til netavisen Time Online, at selv paven
> er mere åben over for spørgsmålet, end nogen havde forventet.

DR1 s135 tir 25 okt (2005, CET) 08:21:50

02:16

Cølibat står for fald i Holland

Katolikkernes øverste ledelse i Holland
går ind for at katolske præster kan
gifte sig.

Kardinal Adrianus Simonis, der også er
biskop af Utrecht, sagde søndag aften i
hollandsk fjernsyn, at han mener, at
cølibatet bør ophæves.

Den katolske kirke i Holland har flere
gange tidligere været i konflikt med
Vatikanet og paven og regnes for en af
de mest reformvenlige katolske kirker.

Selv om kardinal Simonis udtrykte sig
meget forsigtigt, skabte udtalelsen
straks stærk debat blandt hollandske
katolikker, og mange mener, at han gik
for langt med sine udtalelser.

=== citat slut ====

Cølibatet var - mig bekendt - IKKE *obligatorisk* i de første århundreder i
Kirken°.

Paulus skriver (vedr. sex i ægteskabet):

"Unddrag jer ikke hinanden ... for at satan ikke skal friste jer,
fordi I ikke kan være afholdende."
(1.Kor.7,5)

Også GT giver os denne vejledning. Hør blot:

(Advarsel mod utugt)

"Drik vand af din *egen* cisterne ...
(lad) hendes (hans) elskov fryde dig stedse,
BERUS dig altid i hendes (hans) kærli ...

Heaven-Break:
(2005-10-25, CET 09:15)
- "Amen."

:-)

Så siger HÆRSKARERS HERRE:

"BERUS dig *altid* i hendes (hans) kærlighed.
(Ordsp.5,15a.19b)

Heaven-Break:
(2005-10-25, CET 09:16)
- "Amen."

Enhver med blot en lille smule kendskab til sin egen seksualitet, véd, at
vores hjerner kan finde på at forskønner fakta forud for seksualakten (dette
gælder også i drømme endog for folk, som levet frivilligt/úfrivilligt i
cølibat, skønt de måske ej er sig bevidste om dette). Sådan ér vi mennesker
altså bare indrettet.

Hvorfor ?

(hvad er fidusen med dette ?)

Det biologiske formål er at fremme formering og herigennem overlevelse.

Det er en ligevægt, der er forskudt.

Havde vi mennesker og dyr følt væmmelse forud og under seksualakten, da var
arterne jo nok uddøede ... :-)

Hverken paver, præster eller biskopper er hævet over denne biologiske lov!

Derfor ... (vær *realister*):

Spis god mad hjemmefra, og du vil ikke i nær så høj grad
blive fristet over evne ude i byen.

Hope You got the point ... :-)

Og når vi fristes (Matt.4,1-11. 1.Kor.10;13), o Gud, da fri Du os fra det
onde ...

Heaven-Break:
(2005-10-25, CET 08:41)
- "Amen."

Med venlig hilsen, a servant of the Garbage-man ...

The Garbage-man-Break (Jesus):
(2005-10-25, CET 09:20)
- "NO more ... [ Adultery, *1]."

*1:
Ordet ej 100% sikkert. Muligvis *burde* ordet havde været noget i retning
af: "sexual immorality".

Der hentydes her ganske bestemt til den omfattende pædofili og
homoseksualitet i Kirken°.

DADDY/Jesus-Break:
(2005-10-25, CET 09:30)
- "Gør *ikke* Mit Hus° til en ... "

09:37
- "Gør det (kopier dette indlæg til Vatikanet)."

09:38
- "That's an order!"

09:39
- "Nu!"

Yes, my Lord.

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4666

"Jesus-loves-you" skrev
4666 news:Kml7f.71669$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]

> af: "sexual immorality".
>
> Der hentydes her ganske bestemt til den omfattende pædofili og

Ordene gjalt foruden utugt også utroskab (hor):

Memory ...

> "Drik vand af din *egen* cisterne ...

Enhver ...

Heaven-Break:
(2005-10-25, CET 10:02)
- "Amen."

Enhver omvende sig fra sin synd.

Et bibelvers strejfede mine øjne:

"den (visdommen°) er et livets træ ..."
(Ordsp. 3,18)

Kirkens Herre° ønsker Huset fejet og rent, så folk kan komme i Huset og
finde Livet° (Matt.18,11).

> DADDY/Jesus-Break:
> (2005-10-25, CET 09:30)
> - "Gør *ikke* Mit Hus° til en ... "

... svinesti (tænkte Herren sikkert, Luk.15,15b-16).

Et nyt bibelvers strejfede mit sind:

"Ingen slave kan tjene to herrer ..."
(Luk.16,13)

Tag imod visdommen fra Gud. Hvad enten det er hor, utugt (herunder pædofili
og homoseksuel praktisering) eller en anden synd, du er grebet i, bliver det
aldrig bedre ved at forblive i svinestien, fordi du jo ikke kan finde lykken
heri (skønt du måske forsøger at overbevise dig selv og os andre om dette).

Du er skabt til noget *mere*, end blot at leve i en svinesti ...

Heaven-Break:
(2005-10-25, CET 10:25)
- "Amen."

Og til Jer andre:

I er også skabt til noget *mere*, end blot at leve i hadets og blodtørstens
svinesti!

Vend om. Jeres FAR kalder på Jer ...

DADDY-Break:
(2005-10-25, CET 10:27)
- "Her ér Jeg ... og lader Mig finde ... :-) ..."

Thank You, DAD ... :-)

(mig osse hjem til Farmand)

DADDY-Break (vist nok):
10:29
- "Kom hjem, Mine elskede børn."

DADDY:
10:29
- "Og Jeg vil tage Mig af jer."

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4667

> [...]

> ... Og kilder i Vatikanet siger til netavisen Time Online, at selv paven
> er mere åben over for spørgsmålet, end nogen havde forventet.

[ ... Årsagen ... ]

> Men jeg savner *fortsat* en klar og tydelig udmelding vedr. de *alvorlige*
> anklager om, at du har dækket over synd; fremfor at bringe disse sager
> [...]

News:

(endnu et *konkret*, TRAGISK og SØRGMODIGT eksempel herpå)

=== citat start ===

NRK-tekst (P139) On 26.okt (2005, CET) 10:34:30

(Irland: Kyrkja dekte over overgrep)

Den romerskkatolske kyrkja i Irland har
i fleire tiår dekt over skuldingar om
at prestar har forgripe seg mot ungdom,
konkluderer ein offentleg rapport.

Ein biskop i bispedømmet Fems i fylket
Wexford skal i 20 år ha latt vere å
avsetje prestar som var skulda for
overgrep, blant anna valdtekt.

Prestane vart i staden flytta mellom-
bels til andre kyrkjesokn.

Nokre av skuldringane om overgrep går så
langt tilbake som til midten av 1960-
talet. Granskinga starta i 2002.

=== citat slut ====

Vi *skylder* ofrene en fair rettergang!

Mht. *undladelsessynden*:

Jeg savner *fortsat* en klar udmelding fra dig, Pave Benedikt XVI vedr. din
eventuelle delagtighed i disse sager (1.Kor.5,1-2) ...

Heaven-Break:
(2005-10-26, CET 10:35)
- "Amen."

Du kan IKKE standse dette "korstog" (Justice - no matter what), dersom det
er Gud Hamselv, der har igangsat det (ApG.4,19; 5,19.38-39).

Det bliver kun mere pinagtigt, desto længere tid du trækker det ud, min kære
broder ... :-(

DADDY-Break:
(2005-10-26, CET 11:06)
- "Gør det ... Jeg beordrer dig (send this message to the Vatican)."

Yes, my Lord (Es.9,7).

-

In the name of the Father:

På den Romerskkatolske Kirkes vegne (Guds folk er ét, 1.Kor.12,12-20.
Ef.4,15-16. John.17,20-23) vil jeg (og andre) gerne sige undskyld til alle
jer ofre og bede om jeres tilgivelse for de overgreb, der er blevet begået i
Kirkens° navn ...

Heaven-Break:
11:21
- "Amen."

... og spørge jer: På hvilken måde kan vi kristne gøre skaden god igen,
såfremt dette er muligt ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4676

> [...]

> ... Og kilder i Vatikanet siger til netavisen Time Online, at selv paven
> er mere åben over for spørgsmålet, end nogen havde forventet.

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s133 Tor 17 Apr (2008, CET) 09.46.08

Pave revser amerikanske værdier

Et sammenbrud af de amerikanske værdier
bærer en del af skylden for amerikanske
biskoppers overgreb på kordrenge og
andre børn - og deres håndtering af
sagen. Sådan sagde Pave Benedikt -
ifølhe BBC - under en gudstjeneste ved
en amerikansk helligdom i byen
Washington i går, hvor flere hundrede
amerikanske katolske præster var
samlet.

"Hvad nytter det at tale om beskyttelse
af børn, når pornografi og vold bliver
vist i så mange hjemme (-me, error) ved hjælp af de
mange medier, der er tilgængelige i
dag," sagde paven.

17. apr 09:15 (CET, red.)

=== citat slut ====

(Løber Paven fra ansvar ved at give sorteper videre ?)

Sikke en skrækkelig omgang gylleævl (forflygtigelse af ansvar) !!!

Det er en kendsgerning, at de fleste af os mennesker har et seksuelt behov.
Selv Apostlen Paulus - fred være med ham, ikk' ? - (Hik, lød det nede fra
forsamlingen) - selv han "indrømmer" det jo indirekte med ordene:

Unddrag jer ikke hinanden ...

(... uden måske med gensidigt samtykke for
en tid, ... Derefter skal I atter værre sammen,
for at satan ikke skal friste jer, ... )

... fordi I ikke kan være afholdende.

1. Kor 7,5

Det er jo langt vanskeligere at friste en mæt person over evne til at begå
madtyveri fremfor en sulten, ikke sandt ?

Det er her "skoen klemmer", min herre!

Det er - rent ud sagt - umenneskeligt at pålægge dem et cølibat-krav.

Det kan jo ikke andet end at gå galt - før eller sidenhen!!!

Og det er IKKE det amerikanske samfunds skyld, for krænkelserne fandt jo
sted *før* samfundet gik i opløsning med pornografi, vold osv.

Interrupt from ...

7279 news:uB3Vi.30$E46...@news.get2net.dk

> Der er i virkeligheden her tale om afdelingen-for-*håbløse*-sager i
> Danmark (og Udlandet). Vi er - om jeg så må sige - "lokums-rensere" i
> ordets overførte betydning (apropos Matt. 10,25. John 1,29)!
>
> Medens vi nu ér ved emnet 'lort', så ...

Få nu gjort den *hovedrengøring* i Jesu navn, og - sidenda (efter
renselsen) - da kan du komme tilbage og "rense" det amerikanske samfund for
bæ-stank m.m.

Men indtil da må du forstå, at ...

(Det er *dig*, der - i ofrenes øjne - i øjeblikket lugter af "lort".)

Det er jo selve *kærlighedsloven*, det mest grundlæggende i hele
Kristendommen, der er blevet forrådt i denne sag til fordel for
et-eller-andet religiøst hjemmestrikket bavl, som nok mere har noget med
falsk ydmyghed at gøre:

Tag ikke, smag ikke, (nyd ikke) ...

Kol. 2,21-23

Alle bliver vi fristet af et-eller-andet. Hvis det ikke er sex, narko eller
magtbegær - (hør efter al-Qaeda) - så er det noget andet.

Kunsten består altså IKKE i at fornægte fristelsens faktum, eller at give
skylden videre til en anden, således som mange har for vane, men at ta' den
i opløbet (inden den når at sprede sine giftige frø og forpeste alt og
alle).

Hak den ukrudtsplante over ved roden (i stedet for at give andre skylden)

-

Og hvori består så parallellen til Jer, al-Qaeda ?

Er hjernen den største *forræder* af alle ?

Last OUTPUT: 7439 news:KKENj.4$4g...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7397 news:kTPBj.17$uM...@news.get2net.dk File-number: 7440