Polske præster vil ikke leve i cølibat

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Thursday, April 17, 2008, CET 11:28, GMT 09:28
Subject: Løber Paven fra ansvar ved at give sorteper videre ? -
Was: Romerst-Katolske præster må måske snart gifte sig
7440 news:rLENj.5$2Z...@news.get2net.dk

[ ... ]

[ ... ]
> Det er - rent ud sagt - umenneskeligt at pålægge dem et cølibat-krav.
>
> Det kan jo ikke andet end at gå galt - før eller sidenhen!!!

samt ...

Sent: Monday, January 26, 2009, CET 14:19, GMT 13:19
Subject: Homoseksualitet -
Was: Tanker before part 2 ...
Det levende hus
8342 news:glkd9l$1188$1...@newsbin.cybercity.dk

News:

(Kilde: Kristeligt Dagblad, lørdag, den 14. feb. 2009, side 6)

=== citat start ===

Polske præster vil ikke leve i cølibat

Mere end halvdelen af de romersk-katolske præster i Polen vil gerne giftes,
viser undersøgelse.

af Marie Louise Bruun Jørgensen

54 procent af præsterne i den romersk-katolske kirke i Polen vil gerne
giftes, og en tredjedel indrømmer at have haft et eller flere seksuelle
forhold.
=== citat slut ====

Det er gak-gak...

I det samme blev jeg afbrudt af en stemme, from Heaven:
(2009-02-14, Saturday, day no 45, CET 16:07, GMT 15:07)
- "Vanvid."

CET 16:17
- "Mine herrer."

Ja, så siger vi det:

Det er vanvid at fastholde dette cølibat, for det eneste man opnår hermed,
er jo blot, at præsterne stort set ikke har andet i hovedet end sex !!!...

CET 16:11
- "Hør efter."

... skønt meningen/hensigten/tanken var det stik modsatte.

Kom nu til fornuft, for dælen!

Der er ...

CET 16:13
- "ABSOLUT INTET."

... forkert i at have sex under ordnede forhold, men pga. dette cølibat-krav
bliver det rent faktisk til noget forkert, apropos ...

... alt det, som ikke udspringer af tro,
er synd.
(Rom. 14,23)

... I tåbelige åndsboller (havde jeg nær sagt, men sådan må man ikke tale
til brødre i Kristus Jesus).

(Men hvad skal jeg arme menneske dog gøre:)

Det skulle FORBYDES ved lov, at paver (og andre religiøse galninge, havde
jeg nær sagt) har tilladelse til at udstede den slags *hjemmestrikkede*
"fromme" regler, som i virkeligheden kun tjener til tilfredsstillelse af den
SYNDIGE menneskenatur, jævnfør Kol. 2,21-23).

CET 16:25
- "Amen."

CET 16:25
- "Hørt."