Dommedagstegn - Jordens magnetfelt falder

Input News:
CNNTEXT P110 Sat 13 Dec (2003, CET) 02:42:59

Earth's magnetic field 'fading'

The strength of the Earth's magnetic
field has decreased 10 percent over
the past 150 years, raising the remote
possibility that it may collapse and
later reverse, flipping the planet's
poles for the first time in nearly a
million years, scientists said.

At that rate of decline, the field
could vanish altogether in 1.500 to
2.000 years, said Jeremy Bloxham of
Harvard University.

--- END of News ---------------------------------------

Oversættelse:
(jeg er desværre meget dårlig til engelsk, men jeg skal forsøge mit bedste)

Jordens magnetfeld aftager

Styrken af Jordens magnetfelt har aftaget 10 procent over de sidste 150 år.
(Dette har) rejst den fjerne mulighed, at den kan kollapse og senere (vende
om på) planetens (magnet-)poler for første gang i nærheden af en million år,
har videnskabsmand sagt.

Under nedgangen kan (magnet-)feltet forsvinde (opløses) helt (fuldstændig)
i løbet af 1500 til 2000 år, siger Jeremy Bloxham fra Harvard's Universitet.

-

Fordi Jorden indeholder magnetiske stoffer (herunder jern), har den - som
bekendt - en magnetosfære, bestående af Van Allens strålingsbælter (det
indre og det ydre bælte). Disse består af indfangne solvindspartikler.
Sammen med ionosfæren (som også er et produkt af jordens magnetfelt)
fungerer de som en art skjold, forstået på den måde, af dødelig kosmisk
stråling (gamma-stråling) fra rummet (herunder solen) forhindres (eller i
hvert fald mindskes) at nå frem til jordens overflade.

Forsvinder jordens magnetfelt - for en tid - kan det få ALVORLIGE følger for
det biologisk liv på jorden, idet arveanlæg m.m. kan ændres.

Uden dette magnetfelt kan hele Menneskeheden blive TVUNGET til at beskytte
sig, hvis den vil overleve. Navnlig hvis solen samtidig laver kraftige
soludbrud, som vi konstaterede det for nylig (28. Okt. 2003, see file 0680

-

Hidentil har jeg anset visse profetier i Bibelen som værende menneskeskabte
plager (fx. konsekvenserne af en global A-krig), men nu kan profetierne
meget vel gå hen og blive opfyldt udenom menneskelig kontrol. Profetierne
lyder bl.a. således:

Jesus siger (langfredag, Good Friday):

"... der skal komme dage, (hvor) man skal sige:
'Salige er de ufrugtbare, de moderliv, som ikke fødte,
og de bryster, som ikke gav die.'
Da skal man give sig til at sige til bjergene:
'Fald over os!' og til højene: 'Skjul os!'
... "
(Lukas 23,28-31)

Apostlen Johannes skriver:

Og jordens konger og stormændene og hærførerne
og de rig og de mægtige og alle trælle og frie skjulte sig
i huler og mellem bjerge og klipper,
og de sagde til bjergene og klipperne:
"Fald over os og skjul os for hans åsyn, som sidder
på tronen, og for Lammets vrede!
The deres vredes store dag er kommet;
hvem kan da bestå ?"
(Rev (Åb) 6,15-17

The servant of Michael.

Husk også (hvis interesse haves)...
TV2 Kl 20:00 indtil Jul, Jesus og Josefine.
fly no > 625 ( + 6 = 631 )

Last Information-file:
1016 news:f9UBb.57114$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Dommedagstegn - Jordens magnetfelt falder
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0666+0383=1049

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Martin Kristensen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> Input News:
> CNNTEXT P110 Sat 13 Dec (2003, CET) 02:42:59

> [...]

Det er svjv sket mange gange i Jordens historie, uden at verden er gået
under af den grund. Der kommer en kort periode med forøget stråling,
hvilket slår en del liv ihjel, men ikke alt. Desuden skaber strålingen
mutationer, som senere kan vise sig at udvikle sig til nye spændende
arter. Mennesket havde sikkert ikke været her i dag uden den slags
fluktationer i Jordens magnetfelt.

> At that rate of decline, the field
> could vanish altogether in 1.500 to
> 2.000 years, said Jeremy Bloxham of
> Harvard University.

Til den tid (eller forhåbenligt et godt stykke tid før) har vi
koloniseret Solsystemet og flere nabosolsystemer. Så det behøves ikke at
betyde menneskehedens undergang. Desuden vil menneskehedens teknologiske
niveau sikkert være udviklet så meget, at vi kan skabe et kunstigt
magnetfelt eller sætte et kæmpe strålingsfilter op rundt om Jorden.

--
Mvh. Martin Kristensen
I program my homecomputer

"Martin Kristensen" skrev (news:bresck$8lu$1...@sunsite.dk...):

> [...]
> mutationer, som senere kan vise sig at udvikle sig til nye spændende
> arter. Mennesket havde sikkert ikke været her i dag uden den slags

Fuldstændig korrekt.

Bibelsk Dommedag inkluderer - for mig at se - heller ej en 100 % udryddelse.

> [...]
> niveau sikkert være udviklet så meget, at vi kan skabe et kunstigt
> magnetfelt eller sætte et kæmpe strålingsfilter op rundt om Jorden.

I like your future-talk'ing.

The servant of Michael.

0666+0385=1051

"Kall, Mogens" skrev
(news:qJCCb.57721$jf4.3...@news000.worldonline.dk...):

> I like your future-talk'ing.

Input memory ...
0264 news:8nML9.4165$Hl6.3...@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> Hvis jeg skulle bygge et rumskib, så ville jeg have en ydermur på flere
> kilometer. Dette vil imidlertid gøre rumskibet únødvendig tungt og derfor
> langsomt. Rum-rejsen vil tage for lang tid.
>
> Størrere himmellegemer vil smadre stjerneskibet, hvorfor disse må
> omdirigeres. Sporingen af disse kan ske vha. radar, som burde kunne
> opfanges her fra jorden.
>
> Dette står i komplimentær til hypotesen.
>
> Dog bør det tilføjes, dersom man bevidst vil undgå "opdagelse", kan denne
> meteor-sporing godt foretages, når blot radaren ALDRIG peger direkte på

Læs endvidere også filerne (for at forstå budskabet i i helhed):

(Subject: Tror udenjordiske-væsener på Gud ? )

Idet indlæg forældes på nyhedsgrupperne, kan de kun opkaldes via et
http://www.google.com/intl/da/ jump.
Klik herefter på Newsgroups (grupper)
Indtast herefter på søgelinien: "Kall, xxxx"
xxxx = Nummeret på denne fil.
(Herved skulle dette indlæg, denne fil, gerne fremkomme)
(NB! Det tager nogle timer, førend Google har registreret denne fil)
klik herefter på aktuel fil, som er ...

0215 news:u%oH9.57579$HU.38...@news010.worldonline.dk...
0227 news:ww%I9.62787$HU.45...@news010.worldonline.dk...
0229 news:gHOJ9.64206$HU.48...@news010.worldonline.dk...
0231 news:xO0K9.64783$HU.49...@news010.worldonline.dk...
0236 news:hAfK9.65290$HU.49...@news010.worldonline.dk...
0238 news:0CgK9.65296$HU.49...@news010.worldonline.dk...
0264 news:8nML9.4165$Hl6.3...@news010.worldonline.dk...

samt ...

(Subject: hvad siger bibelen om ufoer? )

0866 news:KDkyb.49400$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
(og de dertil knyttede Links)

DADDY-Break (2003-12-13, CET 12:57):
- "Sådan skal den være (denne meddelse)."

The servant of Michael.

0666+0387=1053

Tim

"Martin Kristensen" <cru...@gjk.deekay> wrote in message

> "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

Det er efterhånden en 15 år gammel historie, at jordens magnetiske nordpol
bevæger sig accelererende mod nord. Der er alle tegn tilstede for, at en
polvendning er igang. Der sker imidlertid ikke før ca. 1000 år. Som en anden
har skrevet her i tråden, er det sket mange mange gange i jordens historie.
Jeg mener det sker med intervaller af ca. 1 mio. år.

Ikke noget nyt dér du.

Tim

Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens wrote:
> Input News:
> CNNTEXT P110 Sat 13 Dec (2003, CET) 02:42:59

> [...]

"Und dzen wee vill fall out into space, whær wee vill die like schwein?" ;-)

Okay, polskiftningsteorien (som ikke nødvendigvis handler om tyngdekraften)
kunne måske forklare nogle istider og endda også Syndflodsmyten?

Anders Peter Johnsen

Tim

"Anders Peter Johnsen" <ande...@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote in message

> "Und dzen wee vill fall out into space, whær wee vill die like schwein?"
;-)

Ahh... een der har set "Det store spring" med Tim Robbins? ... men det var
nu "... like a miserable schwein" ;-)

Tim

"Anders Peter Johnsen" skrev
(news:3fdb57db$0$69941$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

> Okay, polskiftningsteorien (som ikke nødvendigvis handler om
> tyngdekraften)
> kunne måske forklare nogle istider og endda også Syndflodsmyten?

Einstein skulle - vist nok - været blevet MEGET begejstret, engang en
videnskabsmand fremsagde en hypotese om, at jordens overflade (det størknede
lag) skulle være "rutsched" (på lavaen nedenunder) på grund af en ujævn
fordeling af jordens polaris (asynkrom centrifugal-kraft).

Dersom der er noget om snakken, kunne det godt delvis forklare
Syndflodsmyten; idet oceanerne under denne processe vil "skvulpe" rigtig
meget. En regular Syndflod på formentlig flere kilometers højde !!!

Glædelig Jul ønskes til alle (inden "syndfloden" kommer).

Kærlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael.

0666+0402=1068

morten sorensen

Anders Peter Johnsen wrote:

> "Und dzen wee vill fall out into space, whær wee vill die like schwein?" ;-)
>
> Okay, polskiftningsteorien (som ikke nødvendigvis handler om tyngdekraften)

Polskiftet handler ikke om tyngdekraften. Den handler om det magnetfelt
jordens [formodede] flydende jernkerne genererer. Bevægelser i væsker
anses for værende kaotiske og det er jordens magnetfelt osse. Der er
ingen faste perioder. Læg i øvrigt mærke til at der står 'the remote
possibility'.

> kunne måske forklare nogle istider og endda også Syndflodsmyten?

Istider har snarere at gøre med klimaforandringer eller havstrømsforhold
[den hurtige måde at fremkalde een på] eller fordelingen af kontinenter
[en del langsommere]. Is har det en del lettere med at blive liggende på
land end i vand.

I laaaaaaang tid var der ikke noget der bare lignede istid, men så
placerede Antarktis sig hvor det nu ligger, hvilket medførte dannelsen
af den kolde cirkum-antarktiske strøm, der virker som et globalt
køleskab, for 10M år siden [mener jeg det var].

Læser man klimakurver nøgternt og uromantisk, ser det ud til at den
nuværende situation snarere er en interglacial [altså en pause] i den
istid vi har haft i ca. 2M år. Pauserne plejer at vare ca 10-15k år, så
det er vist snart tid til at finde frakkerne frem.

Der fokuseres imho for meget på meteorer som den ultimative trussel mod
menneskenes civilisation. Der er heller ingen tvivl om at en meteor
ville have større konsekvenser; en istid er bare mere realistisk og
ville gøre store dele af den bedste landbrugsjord til tundra eller
liggeunderlag for 3km is.

Lokalt ville bortfaldet af Golfstrømmen have temmeligt voldsomme
konsekvenser. Hvis dens bortfald medførte blivende is [udover de små
søde gletschere] på den skadinaviske halvø kan det allerede der se sort
ud. I bedste fald er DK bare ikke længere et landbrugsland.

I det hele taget er forskning i hvordan og især hvor hurtigt istider
opstår imho ret nødvendigt - men det er klart mindre sexet end store
meteorer og bibelske katastrofer.

--

morten sorensen

Anders Peter Johnsen

morten sorensen wrote:

> Polskiftet handler ikke om tyngdekraften.

Det er jeg udmærket klar over, jeg benytter bare en replik fra en film ("Det
Store Spring" hedder den på dansk, med blandt andre Tim Robbins og Paul
Newman): I denne er der en "djørman tzayenteest" som forklarer et eller
andet tåget - men ganske morsomt - om dèn hula-hopring, som Tom Robbins'
figur opfinder...

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg kom til at tænke på denne film, måske skyldes
det en visualisering om, hvad der ville ske, hvis Jordkappen gled flere
tusinde kilometer på få sekunder.

Men denne replik er altså ret indforstået. Der var vist kun en anden
skribent, som vidste, hvad jeg hentydede til.

> Den handler om det
> magnetfelt jordens [formodede] flydende jernkerne genererer.

Javel, ja.

> Bevægelser i væsker
> anses for værende kaotiske og det er jordens magnetfelt osse. Der er
> ingen faste perioder. Læg i øvrigt mærke til at der står 'the remote
> possibility'.

Min bemærkning var sådan set også bare ironisk: Det ses af smiley,
anførselstegn og transskriberet dialekt.

> [...]
>
> Læser man klimakurver nøgternt og uromantisk, ser det ud til at den
> nuværende situation snarere er en interglacial [altså en pause]

Jeg er bekendt med begrebet fra engelsk.

> i den istid vi har haft i ca. 2M år. Pauserne plejer at vare ca 10-15k
år,
> så det er vist snart tid til at finde frakkerne frem.

Drivhuseffekt er vist alligevel en dejlig ting!

> [...]
> ville have større konsekvenser; en istid er bare mere realistisk og
> ville gøre store dele af den bedste landbrugsjord til tundra eller

Til gengæld kunne man vel blot "risikere" at Sahara igen blev frodigt, sådan
som det vist nok har været for ganske få tusinde år siden? Blot i historisk
tid har der vist levet større vilde pattedyr i Nordafrika, som romerne
gennem ihærdig indsats udryddede, da de skulle bruge dyr til gladiatorkampe?

> [...]
> sort
> ud. I bedste fald er DK bare ikke længere et landbrugsland.

Så må man jo bare dyrke mad andre steder, eventuelt flytte.

> I det hele taget er forskning i hvordan og især hvor hurtigt istider
> opstår imho ret nødvendigt - men det er klart mindre sexet end store
> meteorer og bibelske katastrofer.

Een af de sjovere teorier, jeg har hørt i den anledning, går vist ud på at
hhv. Middelhavet og Sortehavet skulle have været enorme tørre dale, måske
dannet ved kæmpemæssige meteoritnedslag, hvor Atlanterhavet så først er
skyllet ind over Gibraltarstrædet og senere Bosporusstrædet, der skulle have
været en slags naturlige "dæmninger".

Det virker så bare ikke særligt sandsynligt ud min begrænsede viden om
geologi og fysik, men teorien er da alligevel meget sød...

Tim

> [...]
> Newman): I denne er der en "djørman tzayenteest" som forklarer et eller
> andet tåget - men ganske morsomt - om dèn hula-hopring, som Tom Robbins'

Det er faktisk en hylemorsom film, og scenen med den tyske fysiker, der tørt
forklarer hulahoopringens fysiske karakteristika kan næsten kun følges op
med et grin :-)

> Jeg ved ikke lige hvorfor jeg kom til at tænke på denne film, måske
skyldes
> det en visualisering om, hvad der ville ske, hvis Jordkappen gled flere
> tusinde kilometer på få sekunder.

Ham tzaientisten forklarer det da ganske godt. Hvis tyngdekraften forsvandt
_NU_, ville vi ganske enkelt bevæge os i retning af hastighedsvektoren for
jordens rotation und "end up in space where we would die like a miserable
schwein!" ;-)

Tim

morten sorensen

Anders Peter Johnsen wrote:

> Men denne replik er altså ret indforstået. Der var vist kun en anden
> skribent, som vidste, hvad jeg hentydede til.

Hehe - jeg fangede den ihvertfald slet, slet ikke..... :-|

> [...]
> gennem ihærdig indsats udryddede, da de skulle bruge dyr til gladiatorkampe?

For at Sahara skal blive frodigt skal der igen komme jord der kan bruges
til noget. Nordafrika har svjv været decideret beboeligt og behageligt
indtil klimaet ændredes bare en lille smule.

Pattedyrs indflydelse på ørkenudbredelse er vist mest at se æder de
planter der kunne have holdt på den jord der var. det er ihvertfald sket
i Mellemøsten.

> Så må man jo bare dyrke mad andre steder, eventuelt flytte.

Ja - selvfølgelig - men de folkevandringer der medfører spændinger nu,
vil være vand imod dem der i givet fald ville komme. Det er svært at
forestille sig at der ikke ville være ganske betydelige krigshandlinger,
måske en ny kolonisering af dem der har magten.

> [...]
> skyllet ind over Gibraltarstrædet og senere Bosporusstrædet, der skulle have

Jeg ved ikke med Gibraltar, men Sortehavet blev vist fyldt på ganske
katastrofal måde. Husker ikke hvornår det skete, men der er ruiner af
bebyggelser på bunden [ligesom der er i Nordsøen]. det er da muligt at
den bibelske syndfold er netop dette event.

--

morten sorensen