She ("Yea") was a nice creation

Jeg skulle op i byen i dag, men undervejs blev jeg standset. Det var som om
en-eller-anden ønskede, at jeg tog ud på kirkegården for at se til min
nabo's gravsted.

Min nabo's død skete i foråret 2003, se file 0293
(2003-02-14, Friday, CET 09:52)
(use http://www.google.com/intl/da/ )

På vej derud går det op for mig, at dato'en i dag er lidt symbolsk (1.12)

Ved graven sker der følgende:

DADDY-Break (2003-12-01, CET 11:46:53, delay -00:02:08):
(all clock's have a delay= -00:02:08)
- "Det skal du (profetere igen, code T-5)."

Åh nej! Tænkte jeg. Skal jeg nu stå frem offenligt og tale som en galning
(a fool of Christ).

DADDY:
11:54:47
- "I command you."

Yes, my Lord:

Position (input movie: ALIEN): T-5
The servant of Michael (shouting):
11:57:08
- "Read My lips, says the LORD."

I think DADDY was thinking irt.
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

2304:
(0873 news:I9pyb.49637$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)
11:59:xx
- "She (code "Yea") was a nice [creation] ..."

2304 was thinking irt. the some words (input memory of file
0698 news:lLfpb.24153$jf4.1...@news000.worldonline.dk...)

Jesus+2304:
11:59:xx
- "... And I LOVE her VERY MUCH ..."

2304:
12:00:52
- "... Don't You think so ?"

NEXT DADDY

Transmission END.

Jesus-Break (2003-12-01, CET 11:05:02, delay -00:02:08):
0878 (news:hjIyb.49927$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)
- "Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)
0528 news:ICPla.15108$y3.13...@news010.worldonline.dk...
- "Min fred efterlader Jeg jer."
(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):
0660 news:Aa90b.51751$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."
(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Jesus-DADDY-Break (2003-11-16, CET 09:52):
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
-" Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems døtre - "
09:53
- "I will keep My PROMISES!"

Jesus-Break (2003-12-01, CET 18:13):
0876 news:Uzpyb.49673$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
- "Hold jer parate - Jeg kommer snart - Soon."
- "... for at tage jer bort ... [til der hvor] ... Jeg-ér ..."
(means: Be prepare - I am coming soon - to take you to My place)

DADDY-Break (2003-11-18, CET 11:16:47):
0773 news:Grmub.36682$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
- "Hold fred med hverandre."
(means: keep peace with one-another, John 13,34-35)

Jesus-Break (2003-12-01, CET 11:07:3x, delay -00:02:08):
0878 (news:hjIyb.49927$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)
- "Bevar enhedens bånd; i Mit navn skal I gøre det."
(means: Keep the bonds-of-Únity; in My name shall you do it, Ef.4,1-6.)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

The right to believe, to worship and witness
The right to change one's belief or religion
The right to join together and express one's belief
FORUM 18 NEWS SERVICE, Oslo, Norway
http://www.forum18.org/

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Ordet og Israel)
http://www.ordetogisrael.dk

(Find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

(SAT7 - Arabic Website)
http://www.sat7.com/main_page.htm

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625
Last Live transmission (2003-12-01, Monday, CET 15:35):
0878 news:hjIyb.49927$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

Return-Address:
John_15.13@Heaven (Good Friday)
Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10...@news010.worldonline.dk...

Internal:

Last Information-file (0879):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgroups
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...
0879 news:zkIyb.49928$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:

File-name:
She ("Yea") was a nice creation
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0666+0214=0880

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-01, Monday, CET 15:42

Bibi

I news:cqIyb.49932$jf4.2...@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

[ vrøvl klippet ]

Er der mon ikke en eller anden medicin du har glemt at tage

mvh
Bibi

"Bibi" skrev (news:3fcb6a39$0$95090$edfa...@dread11.news.tele.dk...):

> [ vrøvl klippet ]
>
> Er der mon ikke en eller anden medicin du har glemt at tage

Det var ikke meget, du fik ud af teksten, Bibi.

Desværre må jeg meddele dig, at dersom det skulle være tilfældet,
dette dit ord "Er der mon ikke en eller anden medicin du har glemt at tage",
har det dog ingen indflydelse på ...

The FUTURE of the Mankind.

-

Har du for øvrigt en "fætter" i Teheran ?

0880 news:cqIyb.49932$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0881 news:JsIyb.49933$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0882 news:u2Kyb.49968$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0883 news:k3Kyb.49970$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: hvad siger bibelen om ufoer?

0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

0666+0218=0884

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-01, Monday, CET 17:43

Bibi

I news:KbKyb.49975$jf4.2...@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

> [...]
> dette dit ord "Er der mon ikke en eller anden medicin du har glemt
> at tage", har det dog ingen indflydelse på ...

[ Endnu mere vrøvl klippet ]

Er der mon et eller andet du prøver at sige, for jeg fandt da ikke
nogen information af nogen art i dit indlæg, blot en masse
støj-linier.

Al den slags "signatur-halløj" er jo ikke rigtig tilladt, da der kun
må benyttes max 4 linier af max 72 tegn hver.

Prøv at læse lidt på http://usenet.dk - og ret dig for Guds, og
læsernes skyld, efter hvad der står der!

mvh
Bibi

arc@na

"Bibi" <dew...@dewnull.invalid> wrote in news:3fcb8bb7$0$95032
$edfa...@dread11.news.tele.dk:

> Prøv at læse lidt på http://usenet.dk - og ret dig for Guds, og
> læsernes skyld, efter hvad der står der!

Glem det. Ved du hvad et killfilter er? Så brug det!

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!

paw

Mogens skrev

>Har du for øvrigt en "fætter" i Teheran?

Mon ikke, det var et skud i tågen...
Hvad vil du dermed insinuere?
Linket viser hen til denne besked:

En anden ting: Når der måles 5,1 på
richterskalaen, ville det så ikke være
temmelig katastofalt i en storby?

Kære Mogens:
Man sætter sit i forvejen blakkede
omdømme på spil ved at indgå i dialog
med dig. Hvad jeg får ud af det er ikke
andet end jeg vidste i forvejen; men
kun at min tro betvivles...

Når gruppen bedømmer ens udgydelser
som ordflom fra ende til anden, kan det
nok give stof til eftertanke. Men dermed
er ikke sagt, man bør lade sig mærke
dermed. Faktisk lader det pludselig til at
gå bedre med 'forståelsen' af den efter-
følgende dialog. Om nogen vil indrømme
det er en anden sag. For er man aparte,
så skal man kanøfles.

Imidlertid er det min personlige holdning
til gruppearbejdet at man respekterer de
net-etiske regler, der gælder for usenet.
Og selvom jeg ikke vil påstå et være
noget dydsmønster i så henseende, kan
det næppe gavne 'sagen' at sidde alle
advarsler overhørig, hvor gudbenådet
en dæmon man end skal forestille.

--
Mvh.

T. Liljeberg

On Tue, 2 Dec 2003 03:50:05 +0100, "paw" <pa...@newmail.dk> wrote:

>En anden ting: Når der måles 5,1 på
>richterskalaen, ville det så ikke være
>temmelig katastofalt i en storby?

Effekten kommer an på, hvilken storby, der er tale om. Men katastrofe
er det nok ikke.

Tom

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Anders Peter Johnsen

"paw" <pa...@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ikke sagt, man bør lade sig mærke
> dermed. Faktisk lader det pludselig til at
> gå bedre med 'forståelsen' af den efter-

Nu er jeg selv een af dem, som tidligere har kritiseret både Mogens Kall og
dig for at ikke at formulere sig forståeligt.

Jeg mener ikke selv at det skyldes Jantelov i samme grad som det skyldes
regulær ærgrelse, når man kan mærke at en person har eet eller andet på
hjerte som man faktisk gerne vil høre, men på den anden side bare ikke er
til at forstå.

Jeg kender ikke din baggrund (hverken sprogligt eller uddannelsesmæssigt),
men jeg blev godt nok umiddelbart irriteret på dig, fordi det du virkede som
om du _bevidst_ anstrengte dig for at formulere dig så kryptisk, at ingen
andre SKULLE forstå dig. Det minder mig lidt om nogle af de selvfede,
studentikose studerende, som efter et par måneders studier elsker at smide
om sig med fremmedord for at vigte sig. Dèn slags tomme, intetsigende blær
er jo ikke til at holde ud. Og jeg håber skam ikke at jeg selv fremstår som
sådan en vigtigper. Derimod bestræber jeg mig netop på at formulere mig
klart, tydeligt og umisforståeligt, selv om der da gerne må være lidt stil
over det.
Når dette er sagt skal jeg da til gengæld påpege at du lykkeligvis er
begyndt at formulere dig tydeligere og mere forståeligt, i hvert fald i
dette indlæg. Det glæder mig meget, og jeg håber at vi så kan begynde at
føre noget reel kristendomsdebat, når nu kommunikationen er ordentligt
etableret, for jeg vil da enormt gerne hør, hvad du egentlig har at sige.

Ligeledes ville jeg da ønske at Mogens Kall (er du der, Mogens?) ville
begynde at kommunikere på forståeligt menneskesprog i stedet for disse
programkoder, som de færreste af os uden programmørerfaring kan finde hoved
eller hale i.
Bevares, hver fugl synger jo med sit næb, som man siger, og man skal da give
folk en chance, men alligevel bliver jeg altså lidt bekymret over at
genkende mig selv, fra engang jeg var så uheldig at opleve en gevaldig
psykisk nedtur i form af en psykose og derfor selv oplevede at jeg "mistede
sproget" som referenceramme til min omverden. Jeg konstruerede selv alle
mulige begreber, som min omverden rent ud sagt ikke fattede et klap af og
resultatet var at jeg befandt mig i en slags kommunikationsmæssigt "sort
hul" og ikke kunne formidle mine tanker og følelser forståeligt for mine
omgivelser.
Det var en ganske forfærdelig følelse af isolation, som var på nippet til
helt at opsluge mig. Selv blandt andre mennesker kunne jeg ikke føre en
meningsfuld kommunikation og følte mig derfor nærmest som et andet genfærd i
social forstand, hvor jeg kunne se andre og sanse andre mennesker, men
alligevel ikke rigtigt nå dem. Jeg kunne allerhøjst fyre en værre gang
halvdement, pseudo-bibelsk bragesnak af, som ikke sagde nogen noget.

Man skal jo ikke smide med sten, når man selv bor i et glashus, men på den
anden side føler jeg alligevel også at det i lyset af mine egne erfaringer
er min pligt at advare folk, når de på samme måde synes at "tale i tunger"
eller hvordan de nu selv opfatter det: Der er jo ikke ret meget ved at
kommunikere, når ingen alligevel fatter en brik af, hvad man siger, vel?
Kommunikation foregår altså - som enhver simpel reklamemand ved - som regel
på modtagerens præmisser. Folk skal jo kunne forstå, hvad man siger.

Dog er det i kristen sammenhæng netop et oplagt problem, at vores
allesammens store forbillede Jesus Kristus gik rundt og talte i lignelser,
som - måske på grund af kultur- og baggrundsforskelle over næsten 2000 år-
idag kan være ret vanskelige at forstå. Men derfor behøver man nu heller
ikke at imitere Ham unødigt eller nødvendigvis mene at man som disciplene
på Pinsedag render rundt med "tunger af ild" eller lignende...Derimod burde
vi vel netop kunne lovprise Herren med dèn tunge og det mål, vi nu engang
fra Hans Hånd er udstyret med, ikke?

Anders Peter Johnsen

"Anders Peter Johnsen" skrev
(news:3fcc4adf$0$69915$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

...(cut 2003-12-02)
> Ligeledes ville jeg da ønske at Mogens Kall (er du der, Mogens?) ...

Yes, I'm right here !

DADDY-Break (2003-12-02, CET 12:23)
- "Det skal du."

Yes, my Lord!

Internal message to Anders:
I'm sorry, Andres - I must finish my job (I have children to protect - You
know...FUTURE-talking) - håber du forstår."
I will be back, after this:

Input memory from file 0293 ...

> [...]
>

> Dagen i går blev for mig lidt ud over det sædvanlige. Jeg skulle passe min
> kræftsyge nabo, så at hans kone kunne få en fri-aften.
> Klokken ca. 19:42 afgår manden ved døden, og det lykkedes ikke for mig at
> genoplive ham (He) med kunstigt åndedræt og hjertemassage.
>
> Tanken kunne ikke lade være med at strejfe mit sind (det er ikke hver dag,
> at jeg står overfor sådanne begivenheder): Hvorfor lige nu? - Hvorfor
> skete det ikke for en uge siden eller om et år? -
>
> Har jeg andre "patienter", der er ved at afgå ved døden? - TITANIC ?
>
> IF ... You want to stay alive and survive ...

Sådan Andres, så er jeg tilbage.

Du skriver:

> [...]
> begynde at kommunikere på forståeligt menneskesprog i stedet for disse
> programkoder, som de færreste af os uden programmørerfaring kan finde

Jeg forsøger at gøre mit bedste Anders. Faktisk så skrev jeg en redegørelse
til dig, som jeg her tillader mig at gentage:

Input memory from file 0738:
Re: Irans atomvåbenprogram - Taget på fast gerning (0666)
0666+0072=0738
dk.livssyn.kristendom (and others)
2003-11-16, Sunday, CET 07:49

> [...]
> andre) herinde vil kunne fatte, hvad det egentlig er, jeg taler om, dersom
> du (I) udelader "opdateringerne".
>
> Når du kategorisk afviser mit udsagn ("there is a Copyright on the program
> this time", se fil news:p7Pnb.15557$jf4.9...@news000.worldonline.dk...),
> ja så har jeg blot én bemærkning hertil:
>
> Du skal nok blive en "fremragende" historieskriver!
>
> -
>
> Apropos historieskriver:
>
> Filerne 0002, 0003, 0004 samt 0116 og 0118 er blevet destrueret af einem
> historie-forfalskner, hvorfor de her genskabes (tjekket filer fra 0002 til

Dernæst skriver du, Anders (2003-12-02):

> [...]
> resultatet var at jeg befandt mig i en slags kommunikationsmæssigt "sort
> hul" og ikke kunne formidle mine tanker og følelser forståeligt for mine

Tak for din kærlige omsorg. Jeg ved, at du taler fra hjertet (Guds fred).

Nogle mennesker siger, at ... "i krig og kærlighed gælder alle kneb". Dertil
vil jeg svare "NEJ". Hellere tabe ved et demokratisk valg, fremfor at jobbe
som Nazi-bødel (ihukom Holocaust).
Målet helliger ALDRIG midlerne!

I mit tilfælde opfører jeg mig sommetider hemlighedsfuldt
(pseudo-psykotisk), men det gør jeg udelukkende udfra følgende årsag (lad os
tale i billedsprog):
Hvor mange mennesker render rundt på gaden med tegnebogen slæbende efter
sig i en snor ? - Kun en idiot! Det er jo en direkte OPFORDRING til at blive
bestjålet.
Eller hvor mange mennesker lader deres hoveddør stå piv-åben (når de
forlader deres hjem), så tyvene kan komme ind ? - Kun en tåbe!

> [...]

> alligevel ikke rigtigt nå dem. Jeg kunne allerhøjst fyre en værre gang
> halvdement, pseudo-bibelsk bragesnak af, som ikke sagde nogen noget.

Ja - psykose er noget skrækkeligt noget. Dog mødte jeg engang et menneske,
som fortalte mig, at midt i hans psykose, den fiktive verden, så han et kors
lyse op på væggen.
Personlig tror jeg, at INTET er umuligt for Gud. Han kan også nå ind til
os mennesker, når vi er blevet "væk" (fanget i den fiktive verden). Og tak
for det, Jesus!

> [...]
> regel
> på modtagerens præmisser. Folk skal jo kunne forstå, hvad man siger.

Paulus skriver, at tungetale er noget personligt mellem et menneske og hans
(huns) Gud. Offentlig tungetale SKAL udlægges. Ellers opbygger det jo ingen
(1.Cor 14,27).
Men når det er sagt, så vil jeg gerne poientere, at man nok ikke skal
reglicere tungetalens betydning. Tungetalen er nemlig menneskets FRIVILLIGE
overgivelse til Gud helt konkret af en legemesdel (cross-reference: Jerichö
STEP 1, det personlige liv i det Forjættede Land).
Jakob skriver (3,5), at ... "tungen ... kan prale af store ting ... (og
sætte verden i brand)". Det sværeste at kontrollere for os mennesker er
"vor-ord". Den er "dødbringende gift" (v 8).

Men - og det er her min poiente kommer, Anders - når Gud får lov til at
indtage vor tunge (tungetale), da genoprettes der noget i det menneske:
SAMHØRIGHED med Gud.
Frugten heraf bliver kærlighed, fred og glæde (Song of Songs 1,1)

> [...]
> burde
> vi vel netop kunne lovprise Herren med dèn tunge og det mål, vi nu engang

Amen!

Lov mig en ting, Anders - når jeg er død og borte, da fortsæt med at
beskytte "vor" børn, "brave soldier" (Ef. 6,10-18).

Have a nice day.

God Bless You.

Jesus-Break (2003-12-02, CET 13:13):
- "Til fred er Jeg kommet til Verden."

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0896 news:x1_yb.50263$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0897 news:Qu_yb.50275$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: She ("Yea") was a nice creation

0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

0666+0232=0898

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 13:20

"Kall, Mogens" skrev
(news:Oq%yb.50285$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

2304-Break (2003-12-02, CET 13:55:4x, delay -00:02:08):
- "Den skal med!"

I was listning to ...

Main-music-program:
MusiCure, 02 Journey [09:27]

And then I said to Red-haT and her friends (and others):

"Hvis hun har fået hjertestop, så giv hende hjertemassage. Brug
elektroderne!"

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0898 news:Oq%yb.50285$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0233=0899

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 13:59

"T. Liljeberg" skrev (news:cl2osv8crie6f49ma...@4ax.com...)

> Effekten kommer an på, hvilken storby, der er tale om. Men katastrofe
> er det nok ikke.

Se det som et udtryk for NÅDE ...
0860 news:Hm4yb.49005$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> (syntax'et forekommer mig "lidt" a la Dk-constitution § 80)
>
> Keyword:
> Es. 49,13-15.24-26

-

Til Paw,

Memory ON:
0895 news:BkSyb.50093$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> I morgen vil jeg tale med dig om Enok !!!

Code: Rev. (Åb) 22,2

Jump:
dk.livssyn.kristendom
Subject: hvad siger bibelen om ufoer?
2003-12-02, Tuesday, CET 00:17
0893 news:oZPyb.50079$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

0899 news:a10zb.50312$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0234=0900

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 14:36

paw

Kære APJ:

Jeg blev meget glad for dit brev, idet jeg her fandt
en imødekommenhed som det er såre sjældent,
man finder magen til. Især syntes jeg analogen til
din afasi-lignende periode var tankevækkende.
Men det ville være synd at plukke ud i teksten,
så jeg skriver frit fra leveren...

Et andet moment, som du fremhæver, angår
den {tilstræbte?} parodi på tungetale. Jeg skal
ikke kunne sige om begrebet er særlig velegnet
for en beskrivelse af det sprog, jeg fører. Men
faktisk er jeg efter eget skøn meget omhyggelig
med at søge tvetydige begreber defineret så
præcist som vel muligt.

Der kan stadig være løse tråde, som jeg dog
i al godtroenhed antager at eventuelle læsere
vil gribe fat i... Som bekendt er jeg ikke just
konfliktsky - og finder det snarere for godt
at påpege, hvad i mine øjne virker lige groft
nok. Ikke nødvendigvis fordi, det går mig på;
men idet jeg i ét og alt forholder mig søgende
og nærmest altid er på begynderstadiet med
hensyn til de mulige emnerelationer, kan det
næppe undgås, jeg identificerer mig mest
med folk, som er 'fattige i ånden'.

Et princip, som de fleste nok er bekendt med,
findes udtrykt i den stående vending: Tryk avler
modtryk. Det være så langt fra nogen gangbar
leveregel. Når jeg dog leder tanken hen på
denne 'naturlov' er det blot for at antyde
hvorledes ubevidste mekanismer kan træde
i kraft, fungere som et fæstningsværk og blive
'god tone' i en sluttet kreds - men virke så
provokerende på anderledes tænkende
som jeg ved ikke hvad.

Ingen har nogensinde givet mig ret i den
påstand at alt hvad man ved er noget man
tror. Ikke desto mindre vil jeg aldrig kunne
fravristes dette synspunkt, idet jeg lever og
ånder i bevidstheden om at smidighed er
opfattelsens livsnerve. Hvad jeg opfatter
som afgørende i etisk forstand, kan meget
vel stå for mig som en gåde; men i den
situation har amatøren {den svage} sin
fordel fremfor den, der partout og i al hast
skal kunne præstere det mulige: Førstnævnte
sætter ikke stolen for døren.

Med hensyn til sprogbrugen er det for mig
at se mest et spørgsmål om at ét og andet
emne kalder på så høj en grad af originalitet,
som der på nogen måde kan mobiliseres.
Skulle der så være behov for en ændret
frasering skråstreg formulering, er jeg da
villig til at overveje sagen punkt for punkt.
Men da jeg som regel har gjort mit bedste
for at belyse den grundigt uden at skele til
hvad andre måtte tænke, satser jeg blot på,
de forholder sig til stoffet i medfør af et
nogenlunde behersket geni - den såkaldt
kontrollerede tåbelighed. Hvilket iøvrigt er
den eneste garanti for at man har taget
Gud med på råd.

--
Mvh, paw.

Ps: Hanen skulle gale 3 gange før Simon
vågnede op... Spørgsmålet er muligvis for
nogen, om det burde lægges ham til last.
Godt nok var han som blæst for al troskab
i nødens stund. Men et ikke uvæsentligt
aspekt er hvilken hensigt, Gud måtte have
dermed, når vi nu kan læse os til at det var
forudbestemt. Blev han derved skånet?..
Og sådan er der så meget vi véd uden
med sikkerhed at kende grunden dertil!

Input News:

CNNTEXT P123 Tue 02 Dec (2003, CET) 23:26:51

U.S. official warns Iran, North Korea
and others that weapons of mass
destruction materials may be stopped
and seized on the high seas
--- END of News ----------------------------------------

Last-memory-input:
"Yea"

More, DAD ?

23:36
- "Nej."

- "Det må du godt (Output)."

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

0900 news:my0zb.50381$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0901 news:m71zb.50430$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0902 news:Qf2zb.50461$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0903 news:413zb.50486$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0904 news:qa4zb.50514$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0905 news:Xe4zb.50516$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0906 news:gx6zb.50593$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0907 news:wA6zb.50596$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0908 news:Yq7zb.50616$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0909 news:tF7zb.50620$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0910 news:CP7zb.50621$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0245=0911

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 23:40

paw

Kall, Mogens skrev...

>T. Liljeberg skrev

Javel - det var blot en tanke, der
strejfede mig. For til kunsten at
indordne sig under selv de mest
skiftende vilkår hører velsagtens
en vis nøjsomhed i livsførelsen.

> Se det som et udtryk for NÅDE ...

Jo, bevar'es!

> 0860...

Jeg har en sjælden gang virkelig anstrengt mig
for at få noget meningsfuldt ud af associationerne,
men der skal nok et par fiskekonehandsker til
at holde på sådan et havuhyre.

*Talk* with me?.. That'll be the day!
Du er på vippen til at gå i glemmebogen,
min ven. Så hvis det fortsætter med al den
overflødige bundtekst og dit ekstreme
religionsvanvid, er det med bange anelser,
jeg ser din gruppedeltagelse imøde.

> Code: Rev. (Åb) 22,2
> Jump: dk.livssyn.kristendom
> Subject: hvad siger bibelen om ufoer?

For syv sytten, da!

--
Mvh, paw.

Ps: Må jeg kondolere?

paw

Kære Anders:

Jeg blev meget glad for dit brev, idet jeg her fandt
en imødekommenhed som det er såre sjældent,
man finder magen til. Især syntes jeg analogen til

din afasi-lignende periode var tankevækkende,
forstået på dén måde at frustrationen kan tage
overhånd. Men det ville være synd at plukke
ud i teksten, så jeg skriver frit fra leveren. Og
nu håber jeg, det går an...

[...]

modtryk. Det er så langt fra nogen gangbar

[...]

sætter ikke stolen for døren - og skønt man
stadig kan stille betingelser, vil der ofte åbne
sig nye mulighder.

Med hensyn til sprogbrugen er det for mig
at se mest et spørgsmål om at ét og andet
emne kalder på så høj en grad af originalitet,
som der på nogen måde kan mobiliseres.
Skulle der så være behov for en ændret

frasering skråstreg formulering, er jeg rede

Anders Peter Johnsen

> Kære Anders:
>
> Jeg blev meget glad for dit brev, idet jeg her fandt
> en imødekommenhed som det er såre sjældent,
> man finder magen til.

Det var så lidt. Jeg synes bare det har været lidt kedeligt at du har haft
en lidt dårlig start i gruppen - hvilket også skyldes at vi gennem længere
tid har haft en del "spøgelsesskribenter" (i form af dybt useriøse
"skribenter", som formodentlig stammer fra den samme belastende persons
hånd) på besøg herinde.

Derfor har tålmodigheden herinde ikke ligefrem været særligt høj og det
bliver hurtigt let at mistænke nytilkommere for at være endnu en af disse
fiktiv skribenter. Jeg er bare kommet til den erkendelse at det om noget
ikke er selve denne persons hærværksfordøg, som er den største trussel mod
gruppen, men derimod vores andres reaktioner, der som sådan udgør den
største trussel for gruppens beståelse.

Så når du har skrevet nogle af dine indlæg omhandlende andet end Kristendom
har du måske uforvarende stillet dig i "harm's way" og fået en del møgfald.

Ligeledes er vi nok også en pæn del, der har luret på Mogens Kalls
virksomhed i gruppen, da han simpelthen skriver ganske forbløffende indlæg,
som kan synes at "larme" lidt rigeligt i gruppen og som derfor KUNNE tages
som udtryk for et forsøg på at køre gruppen af sporet.

> [...]
> forstået på dén måde at frustrationen kan tage
> overhånd. Men det ville være synd at plukke
> ud i teksten, så jeg skriver frit fra leveren. Og

Du skal ellers være velkommen til at spørge, hvis der er noget, du vil have
uddybet.

> [...]
> for en beskrivelse af det sprog, jeg fører. Men
> faktisk er jeg efter eget skøn meget omhyggelig
> med at søge tvetydige begreber defineret så

Noget af dèt, jeg som sagt prøver både herinde og når jeg skriver opgaver på
min historieuddannelse, er at undgå "kunstigt" sprog og formulere mig så
umiddelbart forståeligt så muligt. En del af historieuddannelsen er netop at
man lærer at formidle sin viden bredt, hvilket er noget som studerende ofte
offentligt kritiseres for ikke at kunne. Desuden skinner det hurtigt igennem
og fremstår som lidt latterligt, hvis man tydeligt anstrenger sig for at
skrive på et "fint" sprog, man ikke mestrer til fulde.

> [...]
> vil gribe fat i... Som bekendt er jeg ikke just
> konfliktsky - og finder det snarere for godt
> at påpege, hvad i mine øjne virker lige groft

Selvfølgelig skal man da ikke finde sig i en alt for nedladende tonde.

Heller ikke herinde, selv om debatten ofte bliver lidt overophedet og tonen
derfor hurtigt bliver lidt rå. De fleste af os, der stadig er her, elsker
vist at yppe kiv på dèn måde, og det kan desværre skræmme folk, som ikke er
vant til denne omgangsform, væk.

> [...]
> og nærmest altid er på begynderstadiet med
> hensyn til de mulige emnerelationer, kan det
> næppe undgås, jeg identificerer mig mest

Det er da bare ærlig snak?

Under alle omstændogheder har jeg da set at du er begyndt at stille nogle
spørgsmål om enkelte skriftsteder, og der er denne gruppe altså genial, hvis
man vil have nogle vidt forskellige fortolkninger, da folk herinde har så
forskellig trosmæssig baggrund: Nogle tror på hver deres måde, nogle tror
ikke og andre er søgende.

> Et princip, som de fleste nok er bekendt med,
> findes udtrykt i den stående vending: Tryk avler
> modtryk. Det er så langt fra nogen gangbar
> leveregel.

Det var Jesus vist netop også opmærksom på! ;-D

> [...]
> hvorledes ubevidste mekanismer kan træde
> i kraft, fungere som et fæstningsværk og blive
> 'god tone' i en sluttet kreds - men virke så

Det er netop problemet: At der dannes "kliker" i grupper, hvor folk mere
eller mindre bevidst rotter sig sammen mod hinanden i grupper.

> Ingen har nogensinde givet mig ret i den
> påstand at alt hvad man ved er noget man
> tror.

Så vil jeg da - foruden en filosof som Davis Hume* - gerne være den første!
:-)

(Davis Hume er en berømt skotsk naturfilosof fra det 17- århundrede. Han
spillede tilsyneladende billiard, for hans mest berømte eksperiment handler
om to billiardkugler: Hvis en kugle i bevægelse rammer en anden,
stilleligende kugle, VED vi så at den får den stilleliggende kugle til at
bevæge sig? Eller er det i virkeligheden bare noget, vi har al mulig grund
til at TRO, her ud fra utallige eksperimenter (dvs. billiardspil)?

> [...]
> skal kunne præstere det mulige: Førstnævnte
> sætter ikke stolen for døren - og skønt man
> stadig kan stille betingelser, vil der ofte åbne

Nej, det er helt sikker godt at være åben, men man bør vel alligevel også
være opmærksom på, hvornår det kan betale sig at være åben, for hvis man
konsekvent er totalt overskeptisk, bliver det meget hurtigt svært at føre en
meningsfuld samtale, hvis man ikke har nogen som helst fælles udgangspunkter
at debattere ud fra.

> Med hensyn til sprogbrugen er det for mig
> at se mest et spørgsmål om at ét og andet
> emne kalder på så høj en grad af originalitet,
> som der på nogen måde kan mobiliseres.

Problemet er at man kan være nok så meget geni, men at det altså ikke er
meget bevendt, hvis ikke man kan formulere sig forståeligt for sig selv og
andre.

> Skulle der så være behov for en ændret
> frasering skråstreg formulering, er jeg rede
> til at overveje sagen punkt for punkt.

Rart at høre. Jeg kan bare anbefale at man ikke skyder over målet ved at
besværliggøre kommunikationen. Dèr tror jeg snarere det kan betale sig at
starte i det små med at skitsere hovedtanker helt groft og derfra raffinere
og nuancere dem.

> [...]
> for at belyse den grundigt uden at skele til
> hvad andre måtte tænke, satser jeg blot på,
> de forholder sig til stoffet i medfør af et

Tåbeligheden skal netop også helst være kontrolleret! ;-)

Ellers er og bliver den jo netop...tåbelig?

> Hvilket iøvrigt er
> den eneste garanti for at man har taget
> Gud med på råd.

Ja, ELLER sin egen fantasi!

Problemet er at vi altså lever i en protestantisk kultur, der i dèn grad er
bundet til Bibelen som "grundbog" i religiøse spørgsmål og derfor er man kun
alt for let at afvisee som "ukristelig", hvis man på den ene eller anden
måde lægger sig ud med Bibelens udsagn i trosmæssige spørgsmål. Dermed ikke
sagt at man ikke må tænke selv, men man skal bare gøre sig klart, hvad man i
så fald baserer sine udsagn på.

> Ps: Hanen skulle gale 3 gange før Simon
> vågnede op...

Var det ikke noget med at han fornægtede Kristus 3 gange før hanen galede
Langfredag morgen?

> Spørgsmålet er muligvis for
> nogen, om det burde lægges ham til last.

I så fald så ville Simon Peter altså ikke være heldig stillet. Tænk bare på,
alle de problemer Simon Peter havde med at forstå Kristus, og hvad Jesus ved
en enkelt lejlighed kaldte ham...På den anden side var Peter vist sjovt nok
alligevel den første af disciplene som åben bekendte Kristus over for
Kristus selv.

> Godt nok var han som blæst for al troskab
> i nødens stund. Men et ikke uvæsentligt
> aspekt er hvilken hensigt, Gud måtte have
> dermed, når vi nu kan læse os til at det var
> forudbestemt. Blev han derved skånet?..

Uhauha, nu kommer vi i det svære spørgsmål om Guds Almægtighed og Alvidenhed
i forhold til menneskets fri vilje. Dèt har man vist ivrigt diskuteret i
nogle tusinde år! ;-)

> Og sådan er der så meget vi véd uden
> med sikkerhed at kende grunden dertil!

Tja, intuition er jo en mystisk størrelse.

Anders Peter Johnsen

Fra: "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk>
Emne: Re: She ("Yea") was a nice creation
Dato: 2. december 2003 13:20

"Anders Peter Johnsen" skrev
(news:3fcc4adf$0$69915$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

>...(cut 2003-12-02)

>Yes, I'm right here !

Godt. Jeg håber at du også forstår, hvad jeg skriver?

> [...]

> til dig, som jeg her tillader mig at gentage:

> Input memory from file 0738:
> Re: Irans atomvåbenprogram - Taget på fast gerning (0666)

Mogens, for pokker, prøver jo netop at fortælle dig at jeg "li'godt ik'
forstår en ski'" af disse "outputs"!

Som tidligere sagt:

> Nu må jeg jo "tilstå", at det ikke primært er dig, jeg henvender mig til,
> når jeg skriver her på bl.a. dk.livssyn.kristendom. Dem jeg kommunikerer
> med, behøver ikke nødvendigvis at svare på denne kanal.

Er det ikke mennesker, du prøver at kommunikere med? Eller?

> Eksempelvis er der
> forbavsende få indlæg fra Ham dersens Gud (DAD), men dermed ikke sagt, at
> der ikke kommer feedback!

Æh, okay, you just lost me!

> Når du (og mange andre) læser post i nyhedsgrupperne; læser du (går jeg ud
> fra) ordene, som de nu engang umiddelbart står. Og intet forkert i det.
> Lad os kalde det at "kommunikere på menneskesprog".

Ja? Vi er jo altså mennesker, ikke maskiner?

> Spørgsmålet er så, om vi mennesker (i vores sommetider snæversynet
> tankegang) herved udelukker os selv fra information ?

Mogens: ALT hvad der kommer UD af computere, er mig bekendt noget, som
mennesker har skrevet IND i dem. Der er da ingen mening i at lytte til
computere, men derimod kun de mennesker, som skriver på dem?

> [...]
>
> Nogengange kan man blive tvunget til at tænke "lidt" dynamisk, hvis man
> skal tilegne sig information, der ikke sådan umiddelbart lader sig komme

Hvorfor skjule information bag maskinkoder og ikke bare formulere dem, som
vi andre gør? Det er jo ikke computere, du komminkerer med, men som du - i
skrivende stund - kommunikerer IGENNEM. Jeg går da ud fra at det er
mennesker, du vil overbringe et eventuelt budskab?

> [...]
> andre) herinde vil kunne fatte, hvad det egentlig er, jeg taler om, dersom

Nej, det er ligesom gået op for mig?

> [...]
> ja så har jeg blot én bemærkning hertil:
>
> Du skal nok blive en "fremragende" historieskriver!

Hvis der netop er noget, jeg som historiestuderende hader, så er det, når
jeg ikke kan tolke en kilde!

Du skulle have set mig på Rigsarkivet forleden, hvor jeg sad med nogle af
Christian IIIs breve fra 1500-tallet, som jeg simpelt hen ikke fattede et
pluk af: De var skrevet på plattysk med en vanskeligt læselig gotisk
skråskrift.

Det er sådan nogenlunde samme intense ærgrelse, jeg oplever med dig: Du
skriver jo ikke så man umiddelbart kan forstå det? Hvorfor ikke? Hvad er
det, du tilsyneladende vil sige med dine indlæg?

Giv os dog lige en chance for at få mening ud af dine udsagn?

> Tak for din kærlige omsorg. Jeg ved, at du taler fra hjertet (Guds fred).

Jo tak, men du lytter jo ikke til, hvad jeg siger?

> [...]
Dertil
> vil jeg svare "NEJ". Hellere tabe ved et demokratisk valg, fremfor at

Argh! Hvad pokker har det her nu med nazister at gøre? ;-)

> Målet helliger ALDRIG midlerne!

Interessant problemstilling: Vil du derfor ikke overveje dine
kommunikationsmidler?

> [...]
> Eller hvor mange mennesker lader deres hoveddør stå piv-åben (når de
> forlader deres hjem), så tyvene kan komme ind ? - Kun en tåbe!

Tror du helt alvorligt at der er nogen, som er ude på at frarane dig een
eller anden hemmelighed i form at et budskab, som det så derfor er
nødvendigt for dig at "kode" i maskinsprog?

Hvorfor kan du ikke bare dele det med os andre? Det ville da sikre dig at du
een gang for alle fik formidlet dit budskab og sikret at folk ved at du står
bag det, hvis andre eventuelt skulle "stjæle" det?

> [...]

> os mennesker, når vi er blevet "væk" (fanget i den fiktive verden). Og tak

Problemet er bare - sådan som jeg opfatter det - at det i princippet
fuldstændig lige så godt kan være Guds agreste modstander og hans små lede
assistenter, som har kløerne i een, hvis man ryger for langt bort fra
virkeligheden!

Pas nu på dig selv, Mogens!

> [...]
hans
>(huns) Gud. Offentlig tungetale SKAL udlægges. Ellers opbygger det jo ingen

Præcis!

> [...]
Jerichö
> STEP 1, det personlige liv i det Forjættede Land).

Det betyder altså ikke at tungetale ikke skal udlægges, vel?

Ja, det er for let at miste kontrollen over sin tunge. Det kan jeg snakke
med om!

> [...]
> SAMHØRIGHED med Gud.
> Frugten heraf bliver kærlighed, fred og glæde (Song of Songs 1,1)

Lad nu være med at bruge det som undskyldning for ikke at udlægge din
tungetale!

Jeg har et forslag: Hvis du virkelig kan programmere, så lav et program, som
kan afkode dine beskeder - det er måske allerede din plan? - og send det
eventuelt til mig eller andre, du stoler på.

> Amen!

Men du forstår tilsyneladende alligevel ikke pointen, i det jeg skriver? :-(

> Lov mig en ting, Anders - når jeg er død og borte, da fortsæt med at
> beskytte "vor" børn, "brave soldier" (Ef. 6,10-18).

Nu er vi jo altså ikke "fædre" - hvilket er direkte forbudt at kalde sig som
kristen - men BRØDRE for hinanden.
Husk det nu!

> Have a nice day.

> God Bless You.

I lige måde, Mogens! :-)

Anders Peter Johnsen

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg da - foruden en filosof som Davis Hume* - gerne være den
første!
> :-)
>
> (Davis Hume

DAVID Hume!

(Nej, hvor pinligt at jeg laver en DOBBELT typo! Det efterlader jo indtryk
af at jeg ikke kan mandens navn!)

Input News:

CNNTEXT P123 Wed 03 Dec (2003, CET) 09:45:05

U.S., allies willing to use 'robust
techniques' to stop so-called rogue
nations from getting materials to make
WMD, White House says.

--- END of News ----------------------------------------

DADDY-Break (2003-12-03, CET 09:49:3x, delay -00:00:00):

- "I want Justice."

09:52:0x:
- "Det må du gerne (message output)."

PUT THEM ON TRIAL - in absentia - at the International Court of Justice

http://www.icj-cij.org/

-

Last-memory-input:
"Yea"

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

0911 news:hw8zb.50639$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0246=0912

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 10:11

"Anders Peter Johnsen" skrev
(news:3fcd8e7d$0$69986$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

> Mogens, for pokker, prøver jo netop at fortælle dig at jeg "li'godt ik'
> forstår en ski'" af disse "outputs"!

Your problem, not mine any longer ...
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> Er det ikke mennesker, du prøver at kommunikere med? Eller?

Tænkende skabninger (herunder mennesker, regeringer, domstole)
http://www.icj-cij.org/

> Æh, okay, you just lost me!

Når tid er inde fatter du ordene mine.

> Mogens: ALT hvad der kommer UD af computere, er mig bekendt noget, som
> mennesker har skrevet IND i dem. Der er da ingen mening i at lytte til
> computere, men derimod kun de mennesker, som skriver på dem?

Heri har du ret - der er en hjerne bag "konstruktionen (Homo Sapiens)".
(hope You got the point)

> Hvis der netop er noget, jeg som historiestuderende hader, så er det, når
> jeg ikke kan tolke en kilde!

Det forstår jeg godt, Anders, men ikke desto mindre foregår tingene som
oftest ude i kulissen. Du skal nok finde frem til sandheden (du har lært at
læse mellem linierne).

> [...]
> Christian IIIs breve fra 1500-tallet, som jeg simpelt hen ikke fattede et
> pluk af: De var skrevet på plattysk med en vanskeligt læselig gotisk

Ja, det er anstrengende.

> [...]

I have children to protect - You know...FUTURE-talking

> Giv os dog lige en chance for at få mening ud af dine udsagn?

OK - jeg skal forsøge mit bedste, men - husk på - I'm just a fool-of-Christ
(ikke særlig dygtig, ej heller mht. dét at formulere mig)

> Jo tak, men du lytter jo ikke til, hvad jeg siger?

Jo - jeg lytter, Anders, men i mine øjne sammenblander du dit-liv med
mit-liv. Godt nok er der "visse" tilsyneladende lighedspunkter, og som sagt:
Det er KÆRLIGT af dig "at tage dig af mig". Du efterfølger Kristus Jesus med
et godt eksempel.

> Interessant problemstilling: Vil du derfor ikke overveje dine
> kommunikationsmidler?

Jo - ABSOLUT!

Jeg er ikke fuldkommen, hverken i ord, tanke eller gerning - blot et
menneske.

I går kom jeg for eksempel til at sige nogle hårde og måske også onde
ord til L.Kristi - I am just a sinner, der daglig må omvende mig.

> Tror du helt alvorligt at der er nogen, som er ude på at frarane dig een
> eller anden hemmelighed i form at et budskab, som det så derfor er
> nødvendigt for dig at "kode" i maskinsprog?

Prøv at glemme alt-den-der snak om maskinsprog.

"Bredbåndskommunikation" kræver et standart-sprog:
(dansk forstås fx. ikke af Taleban-galninge)

Memory (hukommelse)
Input
output
Interrupt, Break (Afbrydelse)
Red-haT (alias)
W (fx. file 0412)
osv.

Betydningen af samtlige symboler kan muligvis aldrig opnås (ihukom kulissen)

Se realistisk på sagen, Anders - Jeg har vitterlig fjender (rogue nations)

> [...]
> står
> bag det, hvis andre eventuelt skulle "stjæle" det?

Måske er det vitterlig Guds ønske, at jeg skal dele det med jer andre, fx...
0866 news:KDkyb.49400$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
... og de dertil knyttede Links.

Der er ingen som forsøger at "stjæle". Derimod skal jeg bruge mine indlæg
som dokumentation in-the-FUTURE, hvorfor jeg ikke kan akseptere, at "visse"
personer destruerer dem. Apropos historie-forfalskneri.

> [...]
> fuldstændig lige så godt kan være Guds agreste modstander og hans små lede
> assistenter, som har kløerne i een, hvis man ryger for langt bort fra

Korrekt - som oftest er det tilfældet.

> Pas nu på dig selv, Mogens!

I lige måde, tak.

> Det betyder altså ikke at tungetale ikke skal udlægges, vel?

I en kirkemæssig sammenhæng skal den udlægges (1.Cor.14,22-25).

> Ja, det er for let at miste kontrollen over sin tunge. Det kan jeg snakke
> med om!

Me too!

> Lad nu være med at bruge det som undskyldning for ikke at udlægge din
> tungetale!

Jeg har end ikke talt i tunger endnu. Derimod i gåder (dyb råber til dyb).

> [...]
> kan afkode dine beskeder - det er måske allerede din plan? - og send det
> eventuelt til mig eller andre, du stoler på.

Hvor er du sød, Anders - ja, jeg stoler på dig. Dekryptering-program ON.

> Men du forstår tilsyneladende alligevel ikke pointen, i det jeg skriver?
> :-(

Jo muligvis, Anders, men du har ikke OPHAVSRET på Gud (ej heller har jeg).

Gud er sgu' sin egen (undskyld jeg nu bander, men budskabet forstås bedre).

> Nu er vi jo altså ikke "fædre" - hvilket er direkte forbudt at kalde sig
> som
> kristen - men BRØDRE for hinanden.
> Husk det nu!

Fint for mig (Matt.23,9).

Var der ting - i dine ord - jeg overså ?

God Bless You, og hav' en god dag.

Gud, velsign Du alle lande. :-)))

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0912 news:RLhzb.50693$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0247=0913

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 11:31

Anders Peter Johnsen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" skrev
> (news:3fcd8e7d$0$69986$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

> Your problem, not mine any longer ...
> 0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

Okay, jeg opfatter det så omvendt: Hvis en person vil kommunikere et
budskab, er det også denne persons pligt at formulere det forståeligt.

Dèt er sådan set hele kerneprobelematikken.

> Tænkende skabninger (herunder mennesker, regeringer, domstole)
> http://www.icj-cij.org/

Regeringer og domstole er altså ikke tænkende skabninger: De er menneskelige
konstruktioner, administreret og repræsenteret af mennesker. Så derfor ville
der alligevel ikke være en eneste af disse, der fatter, hvad du siger.

Desuden får du altså næppe dine budskaber igennem til Verdenssamfundet ved
at skrive på dansk Usenet.
Hvis du tror dèt, må du da enten lide af Echelon-paranoia eller have set for
meget Matrix.

> Når tid er inde fatter du ordene mine.

Det vil altså sige at jeg bare skal ignorere dig indtil da? Er det dèt, du
beder mig om, eller har du rent faktisk et budskab, du gerne umiddelbart vil
ud med?

> Heri har du ret - der er en hjerne bag "konstruktionen (Homo Sapiens)".
> (hope You got the point)

Opfatter du dig selv som en maskine? Det er da vist ikke helt i tråd med en
bibelsk menneskeopfattelse og knap nok med en biologisk, da vi jo altså -
modsat maskinerne - er levende, besjælede mennesker med en Gudgiven ånd. Dét
er maskiner ikke, og det vil de aldrig nogensinde kunne blive!

> Det forstår jeg godt, Anders, men ikke desto mindre foregår tingene som
> oftest ude i kulissen. Du skal nok finde frem til sandheden (du har lært
at
> læse mellem linierne).

Okay, jeg kan så bare sige at du ikke ligefrem hjælper mig, vel?

> Ja, det er anstrengende.

Jo, men disse dokumenter var altså ca. 500 år gamle, og i deres samtid var
der altså ingen, som kunne plattysk og kunne læse, som havde problemer med
at læse dem.

Skal det da forestilles at være en slags science-fictionudgave af en
IT-mæssig "flaskepost", du er ved at lave?

> I have children to protect - You know...FUTURE-talking

Taler du om fysiske børn? Tror du at dine udtalelser vil skade dine børn i
fremtiden?

> OK - jeg skal forsøge mit bedste, men - husk på - I'm just a
fool-of-Christ
> (ikke særlig dygtig, ej heller mht. dét at formulere mig)

Det går jo ganske udmærket med at forstå dig, når du skriver almindeligt
dansk?

> [...]
sagt:
> Det er KÆRLIGT af dig "at tage dig af mig". Du efterfølger Kristus Jesus

Det skal jeg ikke kunne afgøre, men det er heller ikke sagens kerne: Sagens
kerne at du tilsyneladende gerne vil kommunikere et budskab som modtagerne -
deltagerne på dansk Usenet - bare ikke forstår?

> Jo - ABSOLUT!

Godt!

> Jeg er ikke fuldkommen, hverken i ord, tanke eller gerning - blot et
> menneske.

Ja, det er vi jo allesammen, men derfor behøver vi da ikke at gøre
kommunikation unødigt besværlig?

> I går kom jeg for eksempel til at sige nogle hårde og måske også onde
> ord til L.Kristi - I am just a sinner, der daglig må omvende mig.

Det gælder jo os allesammen?

> Prøv at glemme alt-den-der snak om maskinsprog.

Det skal da forestille en slags programmeringssprog, ikke?

> "Bredbåndskommunikation" kræver et standart-sprog:
> (dansk forstås fx. ikke af Taleban-galninge)

Du skriver jo altså primært til andre danskere på dansk Usenet?

> [...]
> W (fx. file 0412)
> osv.
>
> Betydningen af samtlige symboler kan muligvis aldrig opnås (ihukom

Du er altså ikke engang selv klar over, hvad du skriver? Det er måske en
slags "skriveskrift" som alternativ til tungetale?

> Se realistisk på sagen, Anders - Jeg har vitterlig fjender (rogue nations)

Helt ærligt, så tror jeg altså at du er paranoid: Jeg tror ganske enkelt
ikke på, at der er nogen, som vil hindre din ytringsfrihed og SLET ikke
eventuelle slyngelstater. Du udgør altså næppe en trussel for dem i en grad,
der gør dig værd at tage alvorligt.

> [...]
"visse"
> personer destruerer dem. Apropos historie-forfalskneri.

Så skriv skidtet ned og brænd det på en CD, som du gemmer i en bankboks
eller lignende. Internettet er altså ikke nødvendigvis det allerbedste sted
at deponere viden.

> Korrekt - som oftest er det tilfældet.

Bare overvej det, please?

> I lige måde, tak.

> I en kirkemæssig sammenhæng skal den udlægges (1.Cor.14,22-25).

Hvorfor KUN i en "kirkemæssig sammenhæng"? Du befinder dig jo altså i et
overvejende kristent forum, som dermed strengt taget godt kan opfattes som
en slags menighed?

("Hvor der er to eller tre til stede", som Jesus siger...)

> Me too!

> Jeg har end ikke talt i tunger endnu. Derimod i gåder (dyb råber til dyb).

Nå? Det opfatter jeg da netop dine "DADDY-breaks" som?

> Hvor er du sød, Anders - ja, jeg stoler på dig. Dekryptering-program ON.

Det KUNNE jo bare være en ide, hvis du vil frem til at danne een eller anden
forståelig sammenhæng mellem de forskellige indlæg, der forekommer ganske
løsrevne.

> Jo muligvis, Anders, men du har ikke OPHAVSRET på Gud (ej heller har jeg).

Det er da vist heller ikke noget, jeg har påstået at have?

> Gud er sgu' sin egen (undskyld jeg nu bander, men budskabet forstås
bedre).

Skægt ordspil, og jo, du har ret.

> Fint for mig (Matt.23,9).
>
> Var der ting - i dine ord - jeg overså ?

Næ, jeg tror såmænd de fremgår ganske klart i sig selv.

> God Bless You, og hav' en god dag.

I lige måde, Mogens.

"Kall, Mogens" skrev
(news:RLhzb.50693$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

News Updating:

CNNTEXT P107 Wed 03 Dec (2003, CET) 12:41:41

U.S. targets WMD trade

The Bush administration says the U.S.
and its allies are willing to use

'robust techniques' to stop so-called
rogue nations from getting materials

to make weapons of mass destruction.

The blunt warning, delivered by U.S.
Under Secretary of State John Bolton
on tuesday, could involve measures
that include the interdicting and
seizing of such 'illicit goods' on the
high seas or in the air if those
nations weren't willing to follow a
path of non-proliferation
--- END of News ---------------------------------------

Does this include Scud-missile export from N.Korea ?

A voice came (from earth - perhaps from US-army):
12:53
- "Yep!"

And what about weapon-export through submarines from Iran.
Will they be destroyed ?

12:58
- "Yep!"

0913 news:rXizb.51261$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0248=0914

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 13:03

"Kall, Mogens" skrev
(news:Lhkzb.51274$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

Well, then I must inform You, that crazy-muslims inside U.S. and elsewere
will be activerüng (5.column).

Memory ON:
0133 news:RFaB9.9237$HU.8...@news010.worldonline.dk...
0134 news:fUaB9.9251$HU.8...@news010.worldonline.dk...
0137 news:XlsB9.10372$HU.10...@news010.worldonline.dk...
0138 news:bmsB9.10374$HU.10...@news010.worldonline.dk...
0140 news:eEyB9.13605$HU.10...@news010.worldonline.dk...
0141 news:lEyB9.13609$HU.10...@news010.worldonline.dk...
0142 news:1PzB9.14278$HU.10...@news010.worldonline.dk...

Do what You have to do !!!

Output, DAD ?

DADDY:
13:16
- "Nej - du mangler noget."

Hvad Herre ?

13:17
- "... det får du snart at se ..."

?

13:17
- "Min herlighed ..."

13:17
- "... når Jeg åbenbarer Mig for jer."

13:18
- "Glæd jer! Fryd jer."

13:18
- "Thi hendes dage er talte!"

That ("hende") must be the evil one!

More ?

13:19
- "Hvad synes du selv ?"

Næ - We go on-air, DAD

13:20
- "Fint for Mig"

LOVE You, DAD

13:20
- "ELSKER også dig, min barn."

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0914 news:Lhkzb.51274$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0249=0915

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 13:22

arc@na

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in

> (Nej, hvor pinligt at jeg laver en DOBBELT typo! Det efterlader jo
> indtryk af at jeg ikke kan mandens navn!)

(Fra ugeavisen): "Vi skrev i sidste nummer, at den nyrejste statue var
laver af farmor. Det var selvfølgelig en fejl - der skulle have stået
mormor." :-)

"Kall, Mogens" skrev
(news:czkzb.51283$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

> DADDY-Break (2003-12-03, CET 13:18):

> - "Thi hendes dage er talte!"
>
> That ("hende") must be the evil one!

DADDY-Break (2003-12-03, CET 15:31:4x, delay -00:02:08):
- "Fryd jer, for Jeg vil fri jer for den plage."

15:32:
- "Vil du gå bud for Mig ?"

Orkede ikke at sende meddelsen lige nu.

Ja, Herre! Så går jeg.

15:35:
- "Råb af FRYD, Mine børn - Jeg skaffer jer ret - STOL på Mig,
I'm your DADDY, og en Far holder, hvad Han lover!"

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0915 news:czkzb.51283$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0916 news:r9lzb.51298$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0251=0917

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 15:41

"Kall, Mogens" skrev
(news:9Bmzb.51320$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

DADDY-Break (2003-12-03, CET 15:55:59, delay -00:02:08):
- "Fryd jer, for Jeg ELSKER jer."

15:56:50:
- "... allesammen."

15:57:20:
- "Come home, My child !"

2304:
15:57:4x
- "Hvor er det smukt af dig (Output selvom jeg er segnefærdig. Kom til - ved
et uheld - at se Herrens vrede)."

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0917 news:9Bmzb.51320$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0252=0918

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 16:06

paw

arc@na skrev

>...der skulle have stået mormor." :-)

Tak for en god ladder! Nå håber jeg
ikke han i virkeligheden hed Dave...

--
Mvh, pmn.

"Kall, Mogens" skrev
(news:wYmzb.51323$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

You have been "listing" to the Voice-of-Heaven Live-transmission-program.
(All rights reserved to His Majesty, King Jesus Christ)

The message was this: ...

0912 news:RLhzb.50693$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> DADDY-Break (2003-12-03, CET 09:49:3x, delay -00:00:00):

> [...]

means:
No - you miss something.

> Hvad Herre ?

means:
What [my] Lord ?

> 13:17
> - "... det får du snart at se ..."

means:
...(someting like: ) Soon you will find out.

> ?
>
> 13:17
> - "Min herlighed ..."

means:
My glory

> 13:17
> - "... når Jeg åbenbarer Mig for jer."

means:
when I reveal [make-known, manifest] Myself upon you [Mankind].

> 13:18
> - "Glæd jer! Fryd jer."

means:
Be happy! Rejoice.

> 13:18

> - "Thi hendes dage er talte!"

means:
Her days are numbered [soon the past]

> That ("hende") must be the evil one!

means:
("Her") must be the evil one!

0917 news:9Bmzb.51320$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> DADDY-Break (2003-12-03, CET 15:31:4x, delay -00:02:08):
> - "Fryd jer, for Jeg vil fri jer for den plage."

means:
Rejoice, because I will take away this plague.

> 15:32:
> - "Vil du gå bud for Mig ?"

means:
Do you really want to serve Me (by bringing this news) ?

> Orkede ikke at sende meddelsen lige nu.

I was too tired to send the message

> Ja, Herre! Så går jeg.

Yes, [my] Lord. I will do it.

> 15:35:
> - "Råb af FRYD, Mine børn - Jeg skaffer jer ret - STOL på Mig,
> I'm your DADDY, og en Far holder, hvad Han lover!"

means:
Shout out your joy, My children - I will take the law into you - TRUST Me.
I'm your DADDY, and a Father do allways keeps His promises!

0918 news:wYmzb.51323$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> DADDY-Break (2003-12-03, CET 15:55:59, delay -00:02:08):
> - "Fryd jer, for Jeg ELSKER jer."

means:
Rejoice, because I LOVE you.

> 15:56:50:
> - "... allesammen."

means:
all-of-you

> [...]
> - "Hvor er det smukt af dig (Output selvom jeg er segnefærdig.
> Kom til - ved et uheld - at se Herrens vrede)."

How nice (something like: of you)

2304 said this to me, because I was going to Output the news, even-through I
was dead-beat [ready-to-drop]. By an mistake I saw the anger-of-Lord.

News Updating:
----------------

( all clocks with a delay = -00:02:08 )

2304:
16:18:13
- "oversæt (budskabet)."

means:
Translate it (the news from Heaven)

2304:
16:18:41
- "Det har du fået ordre på, hermed."

means:
Ordre-Output commandment.

DADDY:
16:49:3x
- "Jeg bekræfter igen og igen Min Kærlighed - STOL på Mig -
count on Me, please."

means:
I confirm again and again My Love - TRUST Me - count om Me, please.

DADDY:
16:53:17
- "Please, Come Home !"

DADDY:
16:54:07
- "You are [invited] ."

END of News Updating

-

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

[...]

0666+0253=0919

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 18:02

paw

Anders Peter Johnsen skrev

>Eller er det i virkeligheden bare noget,

> vi har al mulig grund til at TRO,.?

Var det også David Hume, som var inde på
at det i sjældne tilfælde kan gå an at generalisere
på grundlag af enkeltstående sager..?

Eks: Jeg brugte Salomons dom {1.Kong.3:16-28}
i hin tid til at belyse det gamle jødiske ordsprog,
"enhver sag kan ses fra tre sider." For vi har ofte
genvordigheder med erfaringens evne til at danne
skole. Indbildning er en vild krabat!.. Ret eller uret
- hvem kan ikke dømme, og hvem kan ikke drage
lære af erfaringen? Det er den gamle historie med
aktion og reaktion - modsætningernes par - om
igen: Hvorledes undgår vi at strides om frugten
af dette træ til kundskab om godt og ondt?

Naturen, som vi normalt oplever den, og hvad
man kalder 'virkeligheden', er ikke det sande
Guds billede, i hvilket vi er skabt...
Jeg har i flere år grundet på, hvad mon kunne
menes med udsagnet: "Ingen viden er endelig."
LT. Som jeg var tidligere var inde på: Hvor
meget, vi end véd, når vi kun i mål ved troen.

Vi er prisgivet sandhedens ånd. Vi kan afdække
lag efter lag: Ikke det udtalte og ikke det skrevne
ord - ja, end ikke fornuften; men alene Guds vilje
holder orden i sagerne. Derfor er det ikke hvad
vi véd, men hvad vi har brug for at vide, man bør
skønne på.

Iøvrigt mener jeg, man ingen vegne kommer med
udforskning af noget felt uden ved anvendelse af
evnen til at filosofere: Sådan bliver man i stand til
at stille de rette spørgsmål og henvende sig det
rette sted.

>...hvis man på den ene eller anden måde lægger

> sig ud med Bibelens udsagn i trosmæssige
> spørgsmål.

Ja, Bibelens ord kan vi til nød forstå.
Men hvad er meningen dermed?

--
Mvh, paw.

paw

Kall, Mogens skrev

With love from daddy!

Sidste udkall, Mogens...
Og det er Mogens, jeg taler til:

Man må virkelig håbe, du morer dig.
Ellers er der ikke megen fornøjelse
ved at at være rablende gal.

--
Mvh, paw.

DADDY-Break (2003-12-14, CET 06:39):
- "Det skal du (svar Anders)."

"Anders Peter Johnsen" skrev
(news:3fcdc794$0$69992$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

> Okay, jeg opfatter det så omvendt: Hvis en person vil kommunikere et
> budskab, er det også denne persons pligt at formulere det forståeligt.

Heri har du også ret. Specielt hvis vi ser det ud fra din synsvinkel:

Ihukom meddelse fra Anders til Paw 3/12-03

> [...]
> og fremstår som lidt latterligt, hvis man tydeligt anstrenger sig for at
> skrive på et "fint" sprog, man ikke mestrer til fulde.

Men Anders, jeg er jo ikke en historie-skribent. Jeg er en praktisk
håndværkermand.
Jeg søger ikke diskussionen, blot for diskussionen i sig selv. Dette kan
jo gå hen og blive en art en-ørken-af-ord (ikke dermed sagt, at det er
tilfældet med dig. Du plejer som oftest at have rigtig gode argumenter)
Som sagt - jeg er en praktisk mand. Jeg søger løsninger.

> Dèt er sådan set hele kerneprobelematikken.

Ikke nødvendigvis. Det afhænger af øjnene, der ser. Men en del medhold må
jeg nu give dig. Husk på: I'm just a fool (of Christ).

> [...]
> ville
> der alligevel ikke være en eneste af disse, der fatter, hvad du siger.

Igen fanget på ord. Nej, de fatter ikke en brik, for de vil-ikke, ved mindre
de bliver tvunget hertil. Det er speciel den Internationale Domstol i Haag,
jeg har i tankerne.
De sidder i lommen på et ugudeligt magtorgan (FN's "Sikkerhedsråd"), hvor
rovmordere har Veto-ret. Gudsbespotteligt !!!
Men man kan TVINGE dem på plads (1.Cor.12,19):

"Ve jer, I satans slangeyngel. Dommen er nær !!! "

> Desuden får du altså næppe dine budskaber igennem til Verdenssamfundet ved
> at skrive på dansk Usenet.

Heri har du sikkert også ret. Min intertion er nu først og fremmest også, at
få dateret disse mine ord, således at jeg senere - in-the-FUTURE - kan
dokumentere (apropos historie-skrivning) udsagnene.

> Hvis du tror dèt, må du da enten lide af Echelon-paranoia eller have set
> for meget Matrix.

Jeg bryder mig ikke om Matrix (udover eventyr-underholdningsværdien).

> Det vil altså sige at jeg bare skal ignorere dig indtil da? Er det dèt, du
> beder mig om, eller har du rent faktisk et budskab, du gerne umiddelbart
> vil ud med?

Du fanger mig igen i ord, Anders. I'm clumsy with words. Lyt igen til min
røst (og drag paralellen):

0665 news:4Gt2b.57293$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
> [...]
> vendt det almindelige samfund ryggen og søgt tilflugt deres kollektive
> ekstremisme og vold mod deres eget samfund og andre i udlandet. Den
> saudiarabiske regering har almindeligvis reageret på problemer ved enten
> at
> feje dem under gulvtæppet eller at sætte udenlandske pr-firmaer til at
> feje
> dem under gulvtæppet under langt større økonomiske omkostninger."
>

> Oversat af Christina Witting Estrup
>
> --- END of News -----------------------------------
>

> Interessant tankegang ... manglende udviklede evner til at udtrykke sig!

Please, be a gentleman, Anders - we are clumse with words. LOVE us, as we
are!

Eller sagt - på dansk - når du strammer garnet, kvæler du jo barnet (og så
kunne det jo ikke være med til at danse rundt om juletræet)

Wish You good hunting!

(hope You got the point)

> [...]
> modsat maskinerne - er levende, besjælede mennesker med en Gudgiven ånd.
> Dét er maskiner ikke, og det vil de aldrig nogensinde kunne blive!

Heri har du også ret (jeg fik bare lyst til at "lege" med tanken). Men
derfor kan der jo godt være noget om snakker, at der bag
"konstruktionen-af-mennesket" var-/-er intelligens. Input last memory:
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> Okay, jeg kan så bare sige at du ikke ligefrem hjælper mig, vel?

Undskyld (I'm a fool). Jeg må gøre det bedre.

> Skal det da forestilles at være en slags science-fictionudgave af en
> IT-mæssig "flaskepost", du er ved at lave?

Nej, det tror jeg ikke. Dog har jeg bemærket, at der er noget under
optræk...

0881 news:JsIyb.49933$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
> ... at jeg først svarer nu, men - som du ved - var der et "Express-tog"
> NON-stop Paradis, der skulle afsendes.

... hvilket - for øvrigt - også er årsagen til, at jeg først svarer dig nu
(see
0919 news:QFozb.51364$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)

-

Muligvis er dit problem, Anders, at du downloader mine indlæg, og så går du
Off-line. Herved kan du ikke kalde mine henvisninger op automatisk.
Du kan så selvfølgelig vælge at finde disse filer manuelt
(fil-nummeringen skulle gerne hjælpe), men hvem gider det ? - Herved opstår
kommunikationsbristet muligvis.

> Taler du om fysiske børn? Tror du at dine udtalelser vil skade dine børn i
> fremtiden?

Ja! Jeg taler om Menneskehedens børn - You know: To be or not to be!!!
Gud forbyde, at mine udtalelser skulle skade nogen-som-helst! -

> Det går jo ganske udmærket med at forstå dig, når du skriver almindeligt
> dansk?

Tak! Du er nu også en dygtig terapeut-assistent (Luke 5,31)

> ... Sagens

> kerne at du tilsyneladende gerne vil kommunikere et budskab som
> modtagerne - deltagerne på dansk Usenet - bare ikke forstår?

Jeg må forbedre mig!

> Ja, det er vi jo allesammen, men derfor behøver vi da ikke at gøre
> kommunikation unødigt besværlig?

Korrekt! - Men jeg er altså en tåbe. I dansk (i skolen) fik jeg dårlige
karakterer! (jeg skal - som sagt - forsøge at gøre mit bedste)

> Det gælder jo os allesammen?

Var det et spørgsmålstegn (?), eller skulle der havde stået et
udråbstegn (!)
I Bibelen står der skrevet:

"Menneskets ånd er en Herrens lampe, den ransager alle hans indres kamre"
(Ordsp. 20,27)

"At dølge sin synd fører ikke til held, men bekendes og SLIPPES den,
finder man nåde."
(Ordsp. 28,13)

Gud ! - Ransag Du vor hjerter, rens os, så vi bliver rene. We NEED Your
Love!

> Det skal da forestille en slags programmeringssprog, ikke?

NEJ.

> Du skriver jo altså primært til andre danskere på dansk Usenet?

Korrekt. Men - undskyld "lidt" paranoia (og storhedsvanvid) fra min side -
resten af Verden lytter med.
Og de vil OGSÅ gerne spille "fodbold". So why don't we all play together ?

0825 news:VV3xb.46865$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> Hele "legen" går ud på, at spille "fodbold" med hinanden og DADDY med
> henblik på at score mål, akkurart som i fodbold!
>
> Ordvalget "NEXT DADDY" er således et forsøg på at spille "bolden" videre
> til
> vores Himmelske Fader (Matt 23,9) i den tro og tillid, at Han griber
> "bolden" og spiller den videre.
> Nogen har engang sagt, at der er kedeligt i Himlen. Det synes jeg
> ikke -
> Jeg ELSKER at se Gud på banen - Gud er VIDUNDERLIG (Es.42,8-9) !!!
>
> Berus dig i Guds KÆRLIGHED, Andreas (Højsangen 1)!

Shall we play a game of "football", DADDY ?

> Du er altså ikke engang selv klar over, hvad du skriver? Det er måske en
> slags "skriveskrift" som alternativ til tungetale?

Visse symboler er hæ-æ-æmmmmeli-i-ige - men sig det ikke til nogen!

Nå, spøg til side. Jeg tror godt du kan fatte, hvad det er, jeg hentyder til
med mit ordvalg: "...(ihukom kulissen)..."

> [...]
> eventuelle slyngelstater. Du udgør altså næppe en trussel for dem i en
> grad, der gør dig værd at tage alvorligt.

Heri har du sikkert ret. Både med hensyn til paranoia og slyngel-staterne.

Mht. paranoia udfra en biologisk betragtning, har den sin berettigelse: Det
byttedyr, som - i angst - løber sin vej (i tide) af frygt for et rovdyr,
overlever. Hermed går generne i arv til næste generation, modsat den
uforsigtige. Der findes en menneskelig parallel hertil (som jeg indirekte
hentyder til) i Ordsprogenes Bog Kap. ...

DADDY-Break (2003-12-04, CET 07:51):
- "Den skal citeres."

"Den kloge ser faren og søger i skjul,
tankeløse går videre og bøder."
(Ordsp. 27,12)

Lægelig set er årsagen til paranoia angst, som er kommet ud af kontrol. jeg
og flere andre har erfaret i vort liv, at Gud kunne give os sjælefred
(Musalaha). Angsten forsvandt. Paranoia'en ligeledes. Tak for det, Jesus!

Slyngelstaterne gider vi ikke snakke om. De minder jo mest af alt om et
snotforkælet barn, der skaber sig i et narcessistisk, bizart møg-anfald. Når
de er døde og borte, er de glemt for evigt!

> Så skriv skidtet ned og brænd det på en CD, som du gemmer i en bankboks
> eller lignende. Internettet er altså ikke nødvendigvis det allerbedste
> sted at deponere viden.

Heri vil jeg IKKE give dig ret. Godt nok har jeg vitterlig brændt CD-ROM'ere
og gemt dem i bankbokse, men dato'en kan ikke dokumenteres, ved mindre
budskabet er offentliggjort. Derfor disse mine indlæg!

> Bare overvej det, please?

Jeg har det daglig i tankerne.

> Hvorfor KUN i en "kirkemæssig sammenhæng"? Du befinder dig jo altså i et
> overvejende kristent forum, som dermed strengt taget godt kan opfattes som
> en slags menighed?

Amen! Men jeg har ikke nådegaven til at udlægge tungetale.

> ("Hvor der er to eller tre til stede", som Jesus siger...)

Amen! Guds fred.

> Nå? Det opfatter jeg da netop dine "DADDY-breaks" som?

Det er i hvert-fald IKKE tungetale. Når jeg synger i tunger, så er det
det-rene-vrøvl, jeg siger. Jeg forstår ikke en pind af den. Men det gør ikke
noget, fordi jeg bliver opbygget i ånden af Gud, og har det emotionelt
(følelsesmæssigt) rart med Guds Ånds selskab. Samhørighed (Song of
songs (Højsangen) 1,1).

> Det KUNNE jo bare være en ide, hvis du vil frem til at danne een eller
> anden
> forståelig sammenhæng mellem de forskellige indlæg, der forekommer ganske
> løsrevne.

Amen.

> Det er da vist heller ikke noget, jeg har påstået at have?

Okay - undskyld postulatet.

Gud velsigne dig, og hav' en god dag

0920 news:qhrzb.51678$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0921 news:Jkrzb.51680$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0922 news:qwrzb.51685$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0257=0923

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

dk.politik (PS. Der er megen "udgående" post, code 27,12)

Time for OUTPUT:
2003-12-04, Thursday, CET 08:16

DADDY-Break (2003-12-04, CET 08:31:00, delay -00:00:00):
- "Yep!"

"Kall, Mogens" skrev
(news:EaBzb.51879$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

> 0825 news:VV3xb.46865$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> Shall we play a game of "football", DADDY ?

The DADDY-Break came in regard to this.

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0923 news:EaBzb.51879$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0258=0924

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-04, Thursday, CET 08:37

Andreas Falck

I news:3fcb8bb7$0$95032$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
Bibi følgende:

[ ... ]
> [ Endnu mere vrøvl klippet ]

Jeg kan da kun give dig ret, - den mand burde have sin lnie klippet
medmindre han snart får lært hvordan man skriver indlæg i danske
grupper.

Mojn, - Dres fra Tynne - Der snart skal flytte til Ravsted
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

arc@na

"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> wrote in news:vdPzb.4344
$bQ5....@news.get2net.dk:

> Mojn, - Dres fra Tynne - Der snart skal flytte til Ravsted

Da gei æ toch da nowe sløw, hwa? Do har sgu da sku fløt' i nowe tie' no?

Andreas Falck

I news:3fcfc7d5$0$30066$edfa...@dtext01.news.tele.dk skrev
arc@na følgende:

[ ... ]

> Da gei æ toch da nowe sløw, hwa? Do har sgu da sku fløt' i nowe
> tie' no?

De' skeje den føst februari

Se meje he'
http://skrift.dk/hus_ravsted/

Mojn, - Dres fra Tynne - Der snart skal flytte til Ravsted