Fra had til kærlighed

DADDY-Break (2004-01-08, CET 20:46:36):
- "Den skal med (i dk.l.k)."

Yes, my Lord:

Dansk Europamission (www.daneu.dk) skriver jan. 2004:

Af Henrik Due Jensen, Informations- og projektchef

Fra had til kærlighed

Han havde lært det halve af Koranen udenad og var en fanatisk muslim, der
var opdraget til at hade de kristne.

En dag ændrede alt dette sig ...

Samer er et sjældent menneske, som jeg mødte for nylig i Libanon. Han
voksede op i en palæstinensisk flygtningelejr i Libanon. Fem år brugte han
på at studere til mullah (en slags præst) og lærte det halve af Koranen
udenad. Han var dengang iført muslimsk klædedragt og havde et meget langt
skæg. Samer var del af en fanatisk gruppe, der var villig til at dræbe
mennesker, der ikke ville følge Muhammad, herunder kristne. En af de
grupper, der typisk støttes af Saudi-Arabien.

Et forvandlende møde
Så skete det, at han en dag blev inviteret med til en kristen festival. Det
vidste han dog ikke selv, før han var midt
i det. "Jeg blev vred, da jeg opdagede, at det var en kristen festival."
Samer mente, at det kunne skade hans omdømme, hvis nogen fra hans
omgangskreds fik nys om, at han havde deltaget i et kristent møde. Han var
jo opdraget til, at de kristne havde den forkerte religion. Men ved dette
møde så han noget helt specielt. Han så mennesker, der bad til deres Gud af
hele deres hjerte. Prædikanten talte på en måde, der forundrede ham.
Tidligere
havde han haft fordomme om kristne, og det overraskede ham, at de talte om
hellighed. Prædikanten kom til ham og spurgte, om han skulle bede for ham.
Samer fortalte: "Jeg var flov. Jeg havde langt skæg. Prædikanten bad mig
lukke øjnene. Sig efter mig, sagde prædikanten: "Jesus Kristus, kom ind i
mit hjerte!" Han fortalte mig om frelsen og lagde hænderne på mig. Det var
svært at sige "Jesus er Herre". Jeg havde tårer i mine øjne, og jeg vidste
ikke, hvad der skete."

Forfølgelse og adskillelse
Senere hen fortalte Samer om sine oplevelser til sine muslimske venner. De
troede, at de kristne havde forbandet ham og stillede spørgsmål som: "Har de
truet dig? Gav de dig penge? Fik du en lejlighed?" Samer fortalte, at det
var i den forbindelse, at forfølgelsen begyndte. "De angreb mig, og min
bror låste mig inde på et værelse. Min mor græd."
Efter en tid måtte Samer flygte i nattens mørke. I tre år kunne han ikke
se sin familie. Hans bror havde taget hans identitetspapirer. Han måtte bo
under kummerlige forhold og havde ikke noget toilet eller bad. I fem måneder
stod det på.
Fem gange har han siddet i fængsel, siden han blev en kristen, og har
mærket tortur på sin egen krop. På et tidspunkt under et retsmøde gav han
dommeren en bibel. Intet kunne tilsyneladende slå Samer ud, efter at han
var kommet til tro på Kristus.

Stort mod
I dag har Samer fået mod til at tage tilbage til den flygtningelejr, han
voksede op i. Det lader til, at hans familie er begyndt at acceptere ham til
trods for, at han ikke er muslim mere. Da han blev spurgt, om han ikke var
bange for at blive dræbt, nå r han vendte tilbage til den muslimske
flygtningelejr, svarede han. "Vær ikke bange for dem, der dræber legemet",
og senere: "Jeg har set, at Kristus er med mig." Ved flere lejligheder har
han lagt bibler foran dørene til familier i flygtningelejrene.
Da jeg mødte ham i november 2003, havde han et udemærket værelse et sted
i Iibanon og var overmåde glad. Det var vidunderlig godt at se en ung mand,
der til trods for adskillelse fra familie og gamle venner nu var så lykkelig
for sin nyfundne tro. Han benyttede enhver anledning til at bringe budskabet
ud. Hans tidligere had var helt åbenlyst vendt til kærlighed. Han havde
fundet vejen til Gud.

(citat slut)

Tak Jesus.

The servant of Michael.

Last Information-file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Fra had til kærlighed
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
1113 news:69dJb.65933$jf4.4...@news000.worldonline.dk...
0666+0488=1154