Tanker efter et terrorangreb - Was: Den islamiske reformation ... Ytringsfrihed og blasfemi

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Tuesday, March 04, 2008, CET 13:13, GMT 12:13
Subject: Den islamiske reformation - Was: Ytringsfrihed og blasfemi
7376 news:Q1bzj.18$9k...@news.get2net.dk
7377 news:lkbzj.20$2x1...@news.get2net.dk
7378 news:hNbzj.23$yW1...@news.get2net.dk
7379 news:Sndzj.27$lb...@news.get2net.dk
7380 news:OAdzj.30$Fc4...@news.get2net.dk
7381 news:DOdzj.31$%y4...@news.get2net.dk
7382 news:GUwzj.17$hZ...@news.get2net.dk
7383 news:mIxzj.21$9C...@news.get2net.dk
7474 news:482bf736$0$56793$edfa...@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> ... >
> ... > eller fordi ...
> ... >
> ... > B. alkohol (og forøvrigt også narko) kan medføre drukkenskab
> ... > (misbrug) med dertil knyttet kynisme, vold og barbari
> ... > (Ibliz's onde frugter) ?
> ... >
> ... > Spørgsmål til overvejelse:
> ... > -------------------------
> ... >
> ... > Må man gerne som ægte Muslim lede andre ind i fristelse ?
> ... >
> ... > Er dette en god gerning (Sura 2,149) ?
[ ... ]
> (Findes der da overhovedet ikke nogen ærlig muslim på denne planet ?)

Dansk Europamission ( www.daneu.dk )skriver herefter i deres månedsblad nr.
4 Juli-August 2008:

=== citat start ===

Tanker efter et terrorangreb

af generalsekretær Pastor Henrik Ertner Rasmussen

Bombeanslaget mod den danske ambassade i Pakistan den 2. juni var en
chokerende hændelse. Vi må selvfølgelig takke Gud for, at ingen udsendte
danskere kom til skade. Desværre blev kristne brødre og søstre dræbt ved
terroraktionen. En af dem, Amir Masih, som var ansat til at feje og holde
rent på udendørsarealet ved UNDP's (FN's Udviklingsprogram) kontor lige ved
den danske ambassade, var medlem af og frivillig medarbejder i en kirke, som
hører til det netværk af menigheder, som ledes af vor samarbejdspartner i
Pakistan. Vi sendte hans familie et kondolencebrev, hvor vi udtrykker vor
deltagelse som danskere og kristne, der er forbundet med dem i troens
fællesskab. Terrorhandlinger er afskyelige, og det, der gør dem ekstra
afskyelige, er, at de går ud over helt sagesløse mennesker som Amir Masih,
der intet havde med selve målet for terroraktionen at gøre, men som
arbejdede for en international organisation, der har til formål at hjælpe
fattige lande med udvikling.

Da jeg var i Pakistan for nylig, var der flere steder plakater og bannere
med påskriften: "Boykot Danmark." Det er politisk handling, som man kan være
enig eller uenig i, men legitim, det er den. Ingen dør eller bliver
lemlæstet af, at man siger sin mening, og heller ikke af, at danske firmaer
for en tid mister nogle markedsandele ud af nogle, der i forvejen er ret
små.

Terroraktioner, derimod, bringer død og lemlæstelse, og de eneste, der for
alvor har gavn af dem, er våben- og sprængstoffabrikanterne. Også de
lærere, som underviser de muslimer, der lader sig hverve til terror, får
noget ud af det. Det er tankevækkende, at de som deres levebrød har at
indoktrinere og opfordre unge, ubefæstede sjæle til at gå i døden med et
bombebælte om livet eller ved at køre en bilbombe hen på et bestemt sted,
hvor måske hundreder af sagesløse mennesker, de fleste af dem landsmænd og
trosfæller, bliver slået ihjel.

Hvis man spørger efter, om der så i det hele taget kan findes noget positivt
resultat af den terror, der udøves i islams navn, så er det måske noget, der
skal søges på det åndelige plan. Terror udført i islams navn har fået mange
muslimer til at tænke ekstra grundigt over, hvad der egentlig står i de
skrifter, som ligger til grund for islamisk lov og forskrifter for, hvad der
er ret handlemåde for en muslim. Nogle lader sig lede til ekstreme
standpunkter, ifølge hvilke det er en pligt at udbrede islam med vold, om
nødvendigt. Andre muslimer, derimod, lader sig lede til at undsige islam
helt og holdent. Derefter har de valget mellem enten at blive ateister
eller at tilslutte sig en anden religion, f.eks. kristendommen. Atter andre
muslimer tilslutter sig mere eller mindre bevidst en moderat, reformeret
udgave af islam. Det er imidlertid uhyre vanskeligt at sætte tal og formler
på disse ting. Populært sagt er der lige så mange udgaver af islam, som der
er muslimer.

Det er bemærkelsesværdigt, at Deobandi-bevægelsen i islam fra sit
oprindelsessted i Indien nu har undsagt Taleban i Afghanistan og Pakistan,
som ellers er udsprunget netop af Deobandi. Endnu mere bemærkelsesværdigt
er det, at de øverste islamiske lærde i Tyrkiet officielt har vedtaget at
underkende ægtheden af mange af de udsagn, som tilskrives islams grundlægger
Muhammad, og som i over tusind år sammen med Koranen har været betragtet som
grundlag for islamisk lov. Dette kunne bane vejen for en officiel
reformation af islam, i hvert fald i Tyrkiet. Spørgsmålet er så, om en
sådan reformation vil kunne sætte sig igennem med samme styrke, hvormed
reformationen inden for den kristne kirke satte sig igennem i den nordlige
del af Europa i 1500-tallet. For mig at se er det tvivlsomt, fordi der
stadig er udsagn i Koranen, der lægger jøder og kristne for had. Dertil
kommer, at islam og nationalisme netop i Tyrkiet indgår i en vanhellig
alliance, der spreder mistro og had til kristne missionærer og til de
tyrkere, der omvender sig til kristendommen. Dette had har ført til mord på
kristne, mest iøjnefaldende de tre mord, som skete i byen Malatya i foråret
2007, hvor to tyrkiske mænd og en tysk missionær blev myrdet på bestialsk
vis.

"I vil blive hadet af alle for mit navns skyld," siger Jesus til sine
disciple. Det er ikke nødvendigvis satiriske tegninger af Muhammad eller
Vestens deltagelse i krigene i Irak og Afghanistan alene, der vækker den
vrede, der går ud over kristne i den muslimske verden. Den kristne
forståelse af, hvem Gud er, og hvordan Jesus forstås i relation til Gud, er
ofte nok til at vække en vrede, der nærmest må betegnes som dæmonisk,...

Own-break:
And then I heard a voice from Heaven said:
(2008-07-03, Thursday, day no 185, CET 16:19, GMT 14:19)
- "Amen."
END of own-break.

... fra tilhængere af andre religioner, ikke bare islam.

Over for dette har vi kun at kæmpe med åndelige våben, og et af de kristnes
mest effektive åndelige våben er det uforfærdede vidnesbyrd om, hvem Jesus
er, og hvad Han har gjort for os. Det koster til tider livet, men ifølge
Jesus vinder den, der mister sit liv for Hans skyld, sit liv, dvs. det evige
liv.

=== citat slut ====

Dæmonisk ... das war nicht so gut !!!

Hmm ...

Memory on from ...

(Jesus siger:)

Men hvis det er ved Guds Ånd, Jeg
uddriver onde ånder, så er jo Guds
rige kommet til jer.

Eller hvordan kan nogen gå ind i
den Stærkes hus og røve hans ejen-
dele, uden at han først binder den
Stærke ? Så kan han plyndre hans
hus...

(Matt. 12,28-29)

CET 16:29
- "Amen."

Hmm ...

Input einem exorcismüs-program (in the name of the Father°) ... :-)

And then I heard another voice from Heaven said:
CET 16:34
- "Come with me (the escape from hell)."

Last OUTPUT: 7632 news:g4ie9b$lro$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7633

"Jesus-loves-you" skrev
7633 news:g4io55$pgv$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [...]

> And then I heard another voice from Heaven said:
> CET 16:34
> - "Come with me (the escape from hell)."

?

CET 16:43
- "Afgrunden."

(and ?)

CET before 16:49
- "Der er langt ned."

Og i mit sind så jeg derefter Nazityskland år 0. Landet var jævnet med
jorden, en art HD-formatering (non-stop).

Last OUTPUT: 7633 news:g4io55$pgv$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7634