Tros-udfordring

Hvorfor er det så vigtigt for nogle kristne at se tegn og undere (mirakuløse
helbredelser) ?

Er det fordi de har behov for at blive BEKRÆFTET i deres tro ?

I så fald har de i virkeligheden en meget lille tillid til Guds Almagt.

Tillad mig på denne baggrund at give dig en tros-udfordring:

Du er på vej bort fra mørkets magt (Kol.1,13); symbolsk billedlig talt
akkurart som dengang jødefolket blev befriet af Gud fra slaveri i Egyptens
land.
Du er undervejs til Det Forjættede Land, og har allerede fået pant på
denne arv (Ef.1,13-14) ved at Guds kærlighed er blevet udgydt i dit hjerte
ved Helligåndem (Rom.5,5).
Du er kommet til en bro over en afgrund (fx. Det Røde Hav). For at komme
til Det Forjættede Land må du krydse broen (der findes ingen anden vej).
Du vælger at krydse broen og gør det. Og så kommer tros-udfordringen:

Tør du destruere broen, således at du ALDRIG vil kunne krydse den igen,
dersom du skulle få den skøre ide at savne for eksempel kødgryderne i
Egypten (4.Mos.11,4).

Tør du destruere broen i den tro på og tillid til Gud, at Gud nok skal
opfylde Sine forjættelser om at bringe dig til Det Forjættede Land (apropos
Abrahams tro, 1.Mos.12,4. Hebr.11,8) ?

Dette er en tros-handling, som kan koste MEGET dyrt, i værste fald livet
(Hebr.11,17-19. Matt.5,11-12. 1.Tess.3,3-4. 1.Pet.1,6-9 m.fl.), modsat tegn
(Matt.12,38-39; 16,1-4).

The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> Du er på vej bort fra mørkets magt (Kol.1,13); symbolsk billedlig talt
> akkurart som dengang jødefolket blev befriet af Gud fra slaveri i Egyptens
> land.

Jesus siger jo:

"... enhver, der gør synd, er syndens træl."
(John.8,34)

> [...]
> opfylde Sine forjættelser om at bringe dig til Det Forjættede Land
> (apropos Abrahams tro, 1.Mos.12,4. Hebr.11,8) ?

Paulus skriver:

"... døder I ved Ånden legemets gerninger, skal I leve."
(Rom.8,13)

Og hvorfor nu det ?

"...kødet begærer imod Ånden og
Ånden imod kødet; de to ligger nem-
lig i strid med hinanden, så I ikke
kan gøre det, som I gerne vil.
(Gal.5,17)

Derfor skriver han:

"Så overgiv da til døden de lemmer,
der hører jorden til: utugt, urenhed,
begær, ond lyst, også havesygen,
som jo er afgudsdyrkelse;
... vrede, hidsighed, ondskab, spot,
skamløs snak.
... (løgn) ...
(Kol.3,5-9)

... løsagtighed, afgudsdyrkelse, trolddom,
fjendskaber, kiv, nid, ... egennytte,
splittelser, partier,
misundelse, drukkenskab, svir og
deslige ..."
(Gal.5,19-21)

At have destrueret broen vil med andre ord sige, at du har korsfæstet
(henrettet) kødet med dets lidenskaber og begæringer. (Gal.5,24).

-

Et konkret praktisk eksempel herpå:

1643 news:qYF2c.105819$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> En ældstebroder og menighedsleder kom hen til mig i dag og fortalte mig om
> en sjov opblevelse:
>
> Han havde tænkt over en konflikt med en anden kristen. Mange
> misforståelser
> var opstået, og på grund af alt dette, havde de ikke talt sammen i henved
> 4 år, og det var han jo selvfølgelig ked af.
> Da lagde Gud Helligånd ham det på sinde at velsigne denne broder i
> tilgivelsens ånd, og det gjorde han så, og samme aften ringede telefonen.
> røret var broderen, som han ikke havde talt med i 4 år, og de fik løst
> deres uoverensstemmelser.

apropos *splittelse*

Er der mennesker i din omgangskreds (som har forvoldt dig ondt), som du ikke
har tilgivet ?

En menighed, som havde en anden "teologi" end din ?

Jesus siger:

"... tilgiver I menneskene deres
overtrædelser, vil jeres himmelske
Fader også tilgive jer;"
(Matt.6,14)

Destruer broen:
TILGIV dem (for Jesu skyld) i dag !!!

"I skal være hellige; thi Jeg er hellig."
(1.Pet.1,16. 3.Mos.11,44)

Må Gud velsigne dig i dette.

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
1657

Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens wrote:
> [...]
>
> Er det fordi de har behov for at blive BEKRÆFTET i deres tro ?
>
> I så fald har de i virkeligheden en meget lille tillid til Guds

Øhm, nu er det jo altså heller ikke alle, der sådan lige render rundt og
mener at føre åbne samtaler med de højere magter...

Anders Peter Johnsen

Dres

I news:7bh3c.107297$jf4.6...@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

> Hvorfor er det så vigtigt for nogle kristne at se tegn og undere
> (mirakuløse helbredelser) ?

Vi er da mange kristne for hvem dette på ingen måde er nødvenigt. Al
den fokusering på disse sensationer stjæler ofte billedet fra det der
er langt vigtigere.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

"Dres" skrev

> [...]
>
> Vi er da mange kristne for hvem dette på ingen måde er nødvenigt. Al
> den fokusering på disse sensationer stjæler ofte billedet fra det der

Amen.

Jesus siger:

"Men for at I skal vide, at menneske-
sønnen har magt på jorden til at
forlade synder"

- så sagde han til den lamme:

"Jeg siger dig: Stå op,
tag din båre og gå hjem."
(Luk.5,24-25)

Med kærlig broder-hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
1661

Tommy Bødker-Jensen

> [...]
>
> Er det fordi de har behov for at blive BEKRÆFTET i deres tro ?
>
> I så fald har de i virkeligheden en meget lille tillid til Guds Almagt.

En mulig forklaring på dette er hvad vi kan læse i Jakob 2:17, 18: "Således
er også troen, hvis den ikke har gerninger, i sig selv død. Dog vil en sige:
"Du har tro og jeg har gerninger. Vis mig din tro uden gerningerne, og jeg
skal vise dig min tro af mine gerninger.""

Hvis vi siger vi har tro, men ikke har gerninger, vil denne tro selvfølgelig
ikke kunne frelse nogen. Dette vil dog sige at vi ikke kan gøre os fortjent
til frelse eller at Gud kan regne med os som retfærdige. - Romerne 4:2-5

Jakob taler ikke om at følge et lovkodeks, men om gerninger der udspringer
af tro og kærlighed, både til vores medmennesker og vores Skaber, Jehova
Gud. Hvis det er tro og kærlighed der ligger bag det vi gør, vil vi ikke
nøjes med at sige at vi ønsker det bedste for vores trosfæller i nød. Vi vil
også hjælpe f.eks. en sulten eller mangelfuldt klædt broder eller søster
materielt.

Jakob spørger jo i vers 16: 'Hvis du siger til en broder i nød: "Gå bort i
fred, hold dig varm og mæt," men ikke giver ham det fornødne, hvad gavner
det så?' Intet! En sådan "tro" er død!

Ved at finde en tro som denne, intet med mirakler eller noget i den stil.
Men de små, finder du det som kan bekræfte din tro. Både det at modtage og
give denne tro, er et bevis på kærlighed fra din trosfæller, og dermed også
fra din Gud. Fordi disse brødre og søstre har kærlighed til Gud, er de
villige til at hjælpe dig på enhver måde de kan, det er for mig et større
bevis på kærlighed og tro en at se en person mirakuløst blive rask af en
sygdom!

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

"Tommy Bødker-Jensen" skrev

1656 news:7bh3c.107297$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> Jakob taler ikke om at følge et lovkodeks, men om gerninger der udspringer

> af tro og kærlighed, både til vores medmennesker og vores Skaber, ...

Er du et Jehovas Vidne, Tommy ?

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

> [...]
> fred, hold dig varm og mæt," men ikke giver ham det fornødne, hvad gavner

Ja, tro er altså MEGET andet og MERE end tro-tillid til mirakuløse
helbredelser.

> [...]
> bevis på kærlighed og tro en at se en person mirakuløst blive rask af en

Amen.

Hav' en god dag.

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1666

Tommy Bødker-Jensen

> Er du et Jehovas Vidne, Tommy ?

Ja, jeg er et af Jehovas Vidner! :-)

> Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
> da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Det vil jeg da prøve. Jeg synes bare ikke jeg vil kalde de religioner for
sekt. Personligt synes jeg det lydder lidt nedladende, specielt når man ved
hvad en sekt er. Nu kender jeg ikke så meget til Mordmonerne, men jeg vil
ikke kalde dem en sekt, og Jehovas Vidner er heller ikke en sekt.

Jeg synes denne artikel, taget fra en artikel i et nummer af 'Vagttårnet'
fra 15 februar 1994 forklarer godt hvad en sekt er:
http://www.angelfire.com/alt2/viborg/artikel01-25/04.html

Hvis du undrer hvad vi tror på, kan du klikke ind på denne side:
http://www.angelfire.com/alt2/viborg/artikel01-25/05.html

@heaven.dk Lyrik

"Tommy Bødker-Jensen" <vibor...@hotmail.com> wrote in message

> Jakob spørger jo i vers 16: 'Hvis du siger til en broder i nød: "Gå bort i
> fred, hold dig varm og mæt," men ikke giver ham det fornødne, hvad gavner
> det så?' Intet! En sådan "tro" er død!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Derfor har protestantiske kristne en lovgivning som giver bistandshjælp til
den der ikke har noget.
De opfylder denne lov.

Jehovas Vidner derimod giver intet til den der ikke har noget at spise. De
giver bidragene til missionsarbejde istedet.
"De behøver slet ikke give deres mor noget, hvis hun ikke er i samme tro. De
behøver ikke engang besøge hende. Ja de opfordres til ikke at pleje omgang
med en sådan vantro"!

Goddag og farvel Tommy!-Ældstebrødrenes censur vil snart have fjernet
dig-censur er nemlig en anden ting disse kærlige brødre går ind for!

Jens

Tommy Bødker-Jensen

> [...]
De
> behøver ikke engang besøge hende. Ja de opfordres til ikke at pleje omgang

Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra, men de passer ikke, så meget
kan jeg da garantere! Jeg er selv den eneste i min nærmest familie der er et
af Jehovas Vidner, og jeg hjælper da dem på alle de måder jeg kan, og det
gælder for alle andre Jehovas vidner også. Men du skal de være velkommen til
at komme med nogle eksempler du har på din påstand. Men jeg vil bede dig om
at komme med nogle seriøse eksempler, ikke er noget at det du har hørt fra
én der har hørt fra én der har hørt fra én, eller for den sags skyld det du
har læst i Ekstra Bladet. Kom med noget som _du_ har oplevet, eller nogen i
din nærmeste familie, så skal jeg nok diskutere det med dig, en seriøs
diskussion.

> Goddag og farvel Tommy!-Ældstebrødrenes censur vil snart have fjernet
> dig-censur er nemlig en anden ting disse kærlige brødre går ind for!

Jeg er ikke med på hvad du mener! Du mener at fordi jeg sidder her og
deltager i denne debat som et af Jehovas Vidner, at de ældste så kommer og
stopper mig...?! Det skal du nok ikke regne med... Lige nu, er jeg med til
at opfylde det der står i Mattæus 24:14: "Og denne gode nyhed om riget vil
blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd for alle
nationerne; og så vil enden komme."

Vi er også med til at udfylde min kristne pligt i form af "missions
befalingen" som kan læses i Mattæus 28:19, 20: "Gå derfor ud og gør disciple
af folk af alle nationerne, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og den
hellige ånds navn, og idet I lærer dem at holde alt det jeg har befalet jer.
Og se, jeg er med jer alle dage indtil afslutningen på tingenes ordning."

Harald Mossige

> [...]
> >
> Det vil jeg da prøve. Jeg synes bare ikke jeg vil kalde de religioner for
> sekt. Personligt synes jeg det lydder lidt nedladende, specielt når man

Du bør godta at det mennesker utanfor "sektene" som definerer kva som er å
betrakta som sekt. Det er lite irelevant kva sekta sjølv meiner. Om sekta
synes det er nedlatande, så er det sekta sitt problem. Det er forståelig at
sekter forsøker å definera seg utav betegnelsen.

HM

Tommy Bødker-Jensen

> [...]
at
> sekter forsøker å definera seg utav betegnelsen.

Måske...! Men så kan jeg fortælle dig, at hvis Jehovas Vidner er en set, så
er folkekirken det også!

Nogle definerer ordet sekt som en gruppe mennesker der har skilt sig ud fra
en etableret trosretning. Andre bruger ordet om en gruppe mennesker der
følger et bestemt menneske som deres leder eller lærer. Ordet bruges
sædvanligvis nedsættende. Jehovas Vidner er ikke en udløber af en eller
anden kirke, men består af mennesker fra alle samfundslag og med vidt
forskellig religiøs baggrund. De ser ikke hen til noget menneske, men til
Jesus Kristus, som deres leder.

Så du kan se, hvis vi er en sekt, som har Jesus som sin leder, må
folkekirken nødvændigtvis også være en sekt, da denne også har Jesus som
deres leder.

Harald Mossige

"Tommy Bødker-Jensen" <viborg_005(a)hotmail.com> wrote in message

Då har du missforstått. Folkekirken og den norske statskyrkja er i
utgangspunktet ein del av statens styringsverk. Der finnes mange sekter
innanfor boe kyrkjene. JW er også ei sekt.

HM

@heaven.dk Lyrik

> [...]
> af Jehovas Vidner, og jeg hjælper da dem på alle de måder jeg kan, og det
> gælder for alle andre Jehovas vidner også.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Du hjælper, men havde din mor været JV og var udstødt eller havde forladt
JV, så ville du blive opfordret til at pleje så lidt omgang med hende som
muligt.
Du ville jo blive forholdt at man ikke omgås eller spiser sammen med en
udstødt!
Jesus siger at man skal hjælpe sine forældre og anklager farisæerne med, at
hvis de giver det moren skulle have haft til Templet(Selskabet), så behøver
de ikke give deres mor noget.
Dette ANKLAGER han dem for! Han siger ikke at trosarbejdet, gaven til
templet, selskabet, er vigtigere end det at give sin mor gaver-det er
omvendt! Det er vigtigere at hjælpe sin mor, end selskabet!

> [...]
> deltager i denne debat som et af Jehovas Vidner, at de ældste så kommer og
> stopper mig...?! Det skal du nok ikke regne med...

++++++++++++++++++++++++++++++
Ha! Ha! Tommy! De har fjernet ALLE!! JV som nogensinde har skrevet og
debatteret her!!
Farvel Tommy!

Hilsen
Jens

Tommy Bødker-Jensen

> Då har du missforstått. Folkekirken og den norske statskyrkja er i
> utgangspunktet ein del av statens styringsverk. Der finnes mange sekter
> innanfor boe kyrkjene. JW er også ei sekt.

Det bliver vi vist aldig enig om!

Det jeg bare vil vide, er om du ser ordet "sekt" som noget negativt?

Tommy Bødker-Jensen

> [...]
> muligt.
> Du ville jo blive forholdt at man ikke omgås eller spiser sammen med en

Min far er ikke længer et af Jehovas Vidner, men jeg har alligevel daglig
kontakt med ham! Vi skal jo stadig ære vores fader og moder, og det er jo
svært hvis man tager hånden væk fra dem! - 2 Mosebog 20:12

Det der menes med at man ikke skal spise sammen med den udstødt, er at det
er ikke klogt at blive ved med at have kontakt med en ven efter at de er
blevet udstødt fordi de kan være en dårlig indflydelse på dig. Et faktum er,
at de har gjort noget der er imod Bibelen, og har nægtet at, efter mange
advarsler, ikke ændret på den situation de er i (hvis de f.eks. bliver ved
med at besøge den kvinde de har begået utugt med, hvis det er det der er
problemet). Det er også lavet som et sidste forsøg at få vedkommende tilbage
igen, ved at de kan se hvad de går glip af, har de måske lyst til at lave om
på det de nu gør fejl.

Jeg har ikke interesse i at forsvare den udstødelse som Jehovas Vidner
foretager da det er noget der er forklaret klart og tydeligt i Bibelen. Og
siden vi tror på at Bibelen er inspireret af Gud, må vi regne med at det med
udstødelse er gjort for at bevare roen og renheden i menigheden! - 2
Timoteus 3:16

Harald Mossige

"Tommy Bødker-Jensen" <viborg_005(a)hotmail.com> wrote in message
Akkurat som eg skiller mellom TTL og CMOS, - eller svensker og dansker :-)

HM

"Tommy Bødker-Jensen" skrev

> Ja, jeg er et af Jehovas Vidner! :-)

[ ... ]
> ... Jehovas Vidner er heller ikke en sekt.

Hej Tommy,

Jeg har læst nogle af dine indlæg, og kan forstå, at JV har hjulpet dig,
hvilket jo er dejligt.

Men som kristen har jeg muligvis pligt til at oplyse dig om, at JV ér en
sekt (kun de alene er de rigtige) og kan få betydning med hensyn til din
frelse, uden at jeg på nogen-som-helst både henved skal begå selvsamme
fadæse og lege Gud (apropos 2.Tess.2,4) med ret til at dømme levende og
døde.
Blot sige dette ene: Det KAN få betydning ...

The servant of Michael

[...]

1678

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Tommy Bødker-Jensen" <vibor...@hotmail.com> mælte sligt:

> [...]
>hvad en sekt er. Nu kender jeg ikke så meget til Mordmonerne, men jeg vil
>ikke kalde dem en sekt, og Jehovas Vidner er heller ikke en sekt.

Folk har vidt forskellige definitioner på, hvad der ud gør en "sekt". De
mest gængse definitioner er vel sådan noget som Nudansk Ordbogs "en
gruppe af mennesker der har sluttet sig sammen i el. har skilt sig ud
fra et religiøst samfund, og som anses for at være særligt yderliggående
el. fanatisk" og ifølge denne definition kan JV da sagtens kaldes en
sekt.

Inden for religionssociologien opererer man ofte med en klassifikation
af religiøse grupperinger i fire idealtyper: kirke, denomination, kult
og sekt. I denne klassifikation defineres en sekt groft sagt som en
religiøse gruppering, der regner sig selv for unikt legitimeret, altså
mener, at de i enestående grad sidder inde med den sande lære, og et
negativt spændingsforhold til det omkringliggende samfund. Ifølge denne
religionssociologiske definition er JV også et klart eksempel på en
sekt.

Det er dog vigtigt at forstå, at denne klassifikation er rent
sociologisk og altså ikke siger noget om korrektheden af bevægelsens
lære, eller om tilhængerne er dumme/uærlige/fæle osv. Ifølge samme
klassifikation er urkristendommen f.eks. også et klart eksempel på en
sekt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Den, som aldrig begår dårskab,
er ikke så fornuftig, som han selv tror."

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> Er der mennesker i din omgangskreds (som har forvoldt dig ondt), som du
> ikke har tilgivet ?

Tro hænger nøje sammen med tilgivelse (Mark.11,24-26).
(andagtsteksten fra 2004-03-19 www.blr.dk )

Døm nu selv:
Miraklernes formål (fx. helbredelser) er primært at fungere som fyrtårne,
således at hedningerne kan se (indse), at her forgår der noget
ekstraordinært (God Himself er midt iblandt dem, de kristne).
Helbredelserne forhindrer jo IKKE, at vi alle med årene ældes og en dag
skal dø.

Den dag kristne ikke længere higer efter tegn og undere, da er de (vi) modne
i Guds øjne til at kunne tåle Guds mirakler i rigt mål iblandt os. Vi har
nemlig da lært at skelne mellem Giveren og gaven.

TILGIV derfor dine medmennesker (dette er kærlighedens natur), for herved
udøver du muligvis den STØRSTE troshandling af dem alle (1.Kor.13,2).

The servant of Michael