Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 40 i Bibelen (Er Bibelen "inficeret") ?

NB! Dette indlæg er X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.videnskab

... idet der både er en videnskablig side af sagen, samt berettigede
kritiske kristne indvendinger mod Liv-2 hypotesen.

Eventuelle besvarelser bedes venligst bortklippe den nyhedsgruppe man ikke
umiddelbart henvender sig til.

-

Jeg har ved tidligere lejlighed offentliggjort mine tanker vedrørende
sammenhængen mellem tallene 7, 22, 666 i Bibelen i relation til Liv-2
hypotesen, se ...

Name: Kall, Mogens
Date: 16. november 2003 CET 02:46 (DK vinter-tid 2004)
Subject: Re: 666
0736 news:JFAtb.34405$jf4.1...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget er forældet)

Næste punkt på programmet i denne forbindelse er granskningen af tallet 40.

Hvorfor gentages det så mange gange i Bibelen (som om det skal HAMRES fast
på lystavlen) ?

Kan tallet dække over et *konkret* skjult symbol ?

Under udarbejdelsen af et digitalt radiosignal mhp. interstellar kontakt,
løb jeg "tilfældigvis" ind i tallet under *3-D (Galaxic) "phone"-number*
designet.

For at kunne forstå betydningen heraf må jeg lige ganske kort forklare
opbygningen af det digitale radio-signal:

=== JUMP start ===

Det har vist sig, at et videnskabligt budskab mhp. grundforskning kan
presses sammen til et 8-bit tal. (tallene 0,1,2 ... osv. op til og med
tallet 255). Der er bl.a. blevet defineret 20 aminosyrer samt 4
DNA-nucleotider. Dette skulle - teoretisk set - være mulig *hvor-som-helst*
i Universet, idet det er de selvsamme fysiske og kemiske love, der gør sig
gældende ... :-)

Det vil med andre ord sige, at et 8-bit signal kan overføre budskabet, mens
et 7-bit (0-127) signal IKKE umiddelbart kan lade sig gøre uden den uønskede
konsekvens, at radio-budskabet vil blive tidsforlænget, fordi definitionen
hertil kræver endnu flere bytes.

(Jeg har i hvert fald ikke indtil nu fået nogle kritiske indvendinger på
dk.videnskab desangående)

Et 9-bit (0-511) signal (eller større) vil ved direkte sending af *hele*
budskabet ligeledes bevirke en tidsforlængelse (9-bit: +12%, 10-bit: 25% ...
osv.)

Dog vil et 9-bit signal (eller større) IKKE bevirke en tidsforlængelse, hvis
signalet vel og mærket sendes fra et radio-fyrtårn (hvor der kan gå fx. 7
dage imellem hver bytes).
Dette bevirker så uheldig bare, at tidsintervallet mellem bit-0 og bit-1
... osv. bliver mindre, hvilket kræver bedre modtager-apparater end ved et
8-bit signal. Specielt de 3 impulser (som udgør en byte), der tilsammen dels
definerer tallet Pi, tåler IKKE megen sammenpresning, idet tallet Pi da
hurtigt kan forveksles med tallet 3. Afvigelsen mellem disse er jo kun på
henved ca. 4,5%

8-bit signalet er altså at foretrække fremfor størrere bit-tal.

=== JUMP end ===

3-D (Galaxic) "phone"-number* designet.

Det er MEGET vanskeligt af definere med så få bit som overhovedet mulig et
3D-"telefon"-nummer.

Den nemmeste og mest enkle måde er at beskrive himmelrummet som en kugle.

Denne kan opmåles udfra kuglens omkreds på hver led.

Definitionen bliver da:

1.
2 * Pi * radius = Omkreds på en cirkel

2.
2 * Pi * radius = Omkreds på en cirkel

Definitions-eksempel beskrevet i indlæg ...

Date: 8. december 2004 CET 04:11
Subject: Re: Vor lille lokale galakse-hob
3443 news:Mjutd.74537$Vf.35...@news000.worldonline.dk

I et 8-bit tal-system (hvor vi ønsker at udnytte vores bits bedst mulig)
bliver den konkrete udregning derfor:

256 (omkredsen) = 2 * Pi * radius

radius = 40,7436...

I *praksis* er Radius-værdier dog uden betydning, hvorfor det er hul i
hovedet at definere den på mere end blot én byte.

Regnestykket bliver da:

2 * Pi * 40 = 251,3274...

Herved opnår man samtidig af definere omkredsen (svarende til de 360°) meget
nøjagtigt (fx. med 5 bytes); hvilket modtageren skal bruge (denne oplysning)
for at kunne bestemme nøjagtigt objekternes position i himmmelrummet (set
udfra vores lokale synsvinkel i Mælkevejen).

-

Konklusion:

Tallet 40 er altså INGEN tilfældighed !

I relation til Liv-2 hypotesen:

Første gang (vist nok) vi støder på tallet i Bibelen, står det i en noget
ejendommelig sammenhæng:

"... 7 dage ... fyrre dage ... fyrre nætter ..."
(1.Mos.7,4)

Således nævnes både tallet 7 og tallet 2 (indirekte pga. at 40 nævnes
*dobbelt*) ved samme lejlighed, apropos 2*22/7*40.

22-tallet nævnes også indirekte, idet original-teksten er skrevet på
hebraisk med ialt 22 bogstaver.

*Hele* formlens tal er altså nævnt i dette ene Bibelvers.

Anskuer vi endvidere dette bibelvers udfra en moderne videnskablig
betragtning, da omtaler verset *hele* jordens overflade, apropos jord-kuglen
... :-)

Bemærker vi endvidere at tallet 40 nævnes hele 2 gange i verset, da
ihukommer vi muligvis også, at ligningen skal skrives 2 gange, inklusiv
tallet 40 ... :-)

Aha ... jeg ihukommer lige pludselig nu, at tallet 40 i Bibelen bruges bl.a.
om dage, der ændres til år (4.Mos.14,34)

En hentydning (via 40,40 1.Mos.7,4-syntax) til en jord-*omdrejning* og en
sol-*omdrejning* ?

Dette bestyrker hypotesen om, at Bibelen ér "inficeret" ... :-)

-

Bibelsk slut-kommentar:

Som kristne tror vi på de-dødes-opstandelse, hvilket er et ultimativt *brud*
på naturlovene.

Et hypotetisk besøg fra rummet er godt nok ret usandsynligt pga. de store
afstande m.m. men på ingen måde et brud med de eksisterende naturlove.

Derfor volder det mig ingen vanskeligheder at forene troen på Gud med liv-2
hypotesen ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )
File-number: 3454

Jan Pedersen

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
Øh hvorfor er tilfældigt valgte tal i biblen interesante ? jeg har godt nok
læst de psudovidenskabelige bøger der findes om en såkaldt
konspirationsteoretisk nummerologisk betydning af biblen...men den fanger
ikke min umiddelbare interesse..... jeg ser i alletilfælde intet konkret
videnskabeligt idet og dermed ikke noget af interesse for denne gruppe.

Mht. 3d signalet der skulle sendes til rummet..ja det er kommenteret før og
mit eneste spørgsmål er: hvorledes skulle en evt. fremmed civilisation kunne
forstå dets kontekst ? altså den sammenhæng der danner grundlaget for
kodningen af signalet....
Det vil nok være ligeså svært som for en person uden tekniske midler dertil
at decifrere et GSM signal manuelt....

Henrik Vestergaard

Jan Pedersen skrev Onsdag den 15. december 2004 21:18 i beskeden
<41c09c22$0$307$edfa...@dread12.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> Det vil nok være ligeså svært som for en person uden tekniske midler
> dertil at decifrere et GSM signal manuelt....

Ingen undrer sig længere over, at Mogens Kall åbenbart befinder sig i et
helt andet univers med en helt anden logik end den vi andre "normale" og
dødelige...

Der er vist gået lidt for mange Daddy-breaks galt i tastaturet! :-(

Men jeg er enig -- det er usammenhængende teorier der blandes fra vidt
forskellige baggrunde uden nogen KONKRET bevisførelse for en evt. logisk
sammenhæng.

God jul. :-)

;-) Henrik, Slagelse
Linux - The Best A Man Can Get! :-)

Alien

Vi bruger to bits, for hver bit - og dermed frihed overfor antal bits.

Ene bit, indeholder data. Anden bit, indeholder om flere bit findes.
Dette sendes som uendelige sekvenser.

Men, sendes data langt bruges for stor effekt. Og i stedet bruges afstand
mellem bits.
Kun ettaller koster energi. Og afstanden mellem ettaller betyder noget.

Antages kun to bits sendes ud af en 32 bits pakke findes 496 mulige
kombinationer. Dertil kan 32 enkeltbit signaler sendes. Og dette svarer
dermed til 512 kombinationer (9 bit), plus 16 kontrol koder. Data sendes
bedre, hvis det ikke er i pakke format. Og det er ikke noget decideret
antal bits overhovedet.

Fyldes rummet op kan man skifte til kortere intervaller fra puls til puls
og der er plads til mere i luften.

Alien

Der er ikke nogen grund til at sende med et bestemt antal bits.

Ofte bruges afstand mellem pakker eller partikler som grundlag for overførsel
af indformation.

Det betyder, at antallet af pulser stiger ulinært med mængde af indformation.

"Jesus-loves-you" skrev

NB! Dette indlæg er X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.videnskab

[ ... 3D-"telefon"-nummerets definition indeholder tallet 40 ... ]

> [...]
>
> Således nævnes både tallet 7 og tallet 2 (indirekte pga. at 40 nævnes
> *dobbelt*) ved samme lejlighed, apropos 2*22/7*40.

[ ... ]

> *Hele* formlens tal er altså nævnt i dette ene Bibelvers.

[ ... ]

> Dette bestyrker hypotesen om, at Bibelen ér "inficeret" ... :-)

Det interessante i denne forbindelse er, at Bibelen kommer ind på begrebet
Noas-Ark umiddelbart i tilknytning til det før-omtalte skriftsted.

Og hvorfor nu det ?

Hentydes der *indirekte* til noget i teksten ?

Jeg har engang udtrykt følgende:

Input letter-to-Hizbollah (19)96-05-05.HIZ

1607 news:7CI0c.102126$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> Der var engang en mand, som drog udenlands og kom til et "uopdaget"
> land, hvor der boede et folkeslag. ...
>
> ... Den fremmede vidste, at folkeslaget engang ude i fremtiden ville
> få indsigt i Universets hemmeligheder. ... [Atombomben]
>
> ... Arken blev færdig og
> Noa gik ind i den. Med sig havde han udvalgte mikrobiologis-
> ke celle-repræsentanter for alle arterne på jorden.

Muligvis kan vi godt tillade os ( i Liv-2 hypotesen) at sige, at der -
forstandsmæssig set - er en direkte sammenhæng mellem den bibelske
original-version af symbol-begrebet Noa's-Ark og rumrejser (first step: 3-D
interstellar kommunikation) ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3455

"Alien" skrev

Go'dag Andreas (antager jeg) ... :-)

Memory on:
3139 news:ZpAhd.61965$Vf.30...@news000.worldonline.dk

Men ... idet du er min broder-i-Kristus ønskes du ikke desto mindre en
glædelig jul og Guds fred ... :-)

EOD herfra.

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3459

"Henrik Vestergaard" skrev

[ ... ]

> [...]
>
> Men jeg er enig -- det er usammenhængende teorier der blandes fra vidt
> forskellige baggrunde uden nogen KONKRET bevisførelse for en evt. logisk

Ja *videnskab* - dét har du i hvert fald IKKE forstand på ... :-(

Og mht. Liv-2 hypotesen, se ...

Name: a servant of Isa, Yeshua
Date: 22. maj 2004 CET 22:00 (DK-wintertime 2004)
Subject: Re: AIRPORT de la MaTT 24,28

(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget er forældet)

2224 news:BbPrc.1549$Vf.4...@news000.worldonline.dk

> Helpline
> --------
>
> Movie: Live and let die
>
> Keyword: Følg fugleskræmslerne (use ¶ )

... da besidder du desværre heller ej en såkaldt *selvstændig* kritisk
tænkning ... :-(

[...]

File-number: 3457

Andreas Falck

I news:9bbwd.75885$Vf.36...@news000.worldonline.dk skrev
Jesus-loves-you følgende:

[ ... ]

> Go'dag Andreas (antager jeg) ... :-)

Jamen go'dag Mogens. Hvis det skulle være mig du antager der skriver
under det alias, ja så er din antagelse ganske ukorrekt.

[ ... ]

> Men ... idet du er min broder-i-Kristus ønskes du ikke desto mindre
> en glædelig jul og Guds fred ... :-)

Mange tak, og i lige måde, til dig min bror i troen. Du ønskes Guds
rige velsignelse og fred i Ham i det kommende år.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Alex Linaa

"Henrik Vestergaard" <vesterga...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg er enig -- det er usammenhængende teorier der blandes fra vidt
> forskellige baggrunde uden nogen KONKRET bevisførelse for en evt. logisk
> sammenhæng.

Uden jeg på nogen måde "køber" Liv-2 hypotesen, slog dine agrumenter mig
alligevel som lidt af et paradoks.

Det er nøjagtig den samme argumentation som kritikere af
bibelen/kristendommen fremfører, blot med modsat fortegn.

/Alex

"Alex Linaa" skrev

[ ... ]
> Uden jeg på nogen måde "køber" Liv-2 hypotesen, ...

Kan du *begrunde* hvorfor du afviser hypotesen ?

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3467

Alex Linaa

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse news:3dAwd.76043

> Kan du *begrunde* hvorfor du afviser hypotesen ?

Jeg skrev vist ingen steder at jeg afviste den!
Jeg skrev derimod at jeg ikke købte argumentationen.

Bl.a. er:

> [...]
>hebraisk med ialt 22 bogstaver.
>*Hele* formlens tal er altså nævnt i dette ene Bibelvers.

noget nonsens.

Jeg tror jeg relativt enkelt ville kunne beskrive det periodiske system ved
at tælle bogstaver i biblen, men det er totalt uden mening, på samme måde
som det ovenstående "bevis"

/Alex

Henrik Vestergaard

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev Fredag den 17. december 2004 08:57 i
beskeden <41c29165$0$218$edfa...@dread12.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

Mit eneste svar er, at jeg normalt ikke deltager på nyhedsgruppen
dk.videnskab som Mogens Kall vist også postede dette til. Jeg kunne aldrig
drømme om at afvise Bibelen, så hvis "Liv-2 hypotesen" KAN forklares på
fornuftig vis, må det være UDEN daddy-breaks og med en noget anderledes
metodik end den fremførte -- hvilket gjorde at jeg netop var enig med en
anden debattør, og derfor udtalte dette var for mig "usammenhængende
teorier der blandes fra vidt forskellige baggrunde uden nogen konkret
bevisførelse for en evt. logisk sammenhæng"... Men hvis der er en kort og
fornuftig resummering skal jeg gerne kigge på den. :-)

God weekend, og glædelig jul. :-)

"Alex Linaa" skrev

[ ... Liv-2 hypotesen ... ]

> [...]
> ved
> at tælle bogstaver i biblen, men det er totalt uden mening, på samme måde

En hypotese kan ALDRIG være et eksakt *bevis*. Det er blot en midlertidig
antagelse i mangel af bedre ... :-)

Indledningsvis henviste jeg til fil 0736, se ...

3454 news:IU%vd.75828$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Jeg har ved tidligere lejlighed offentliggjort mine tanker vedrørende
> sammenhængen mellem tallene 7, 22, 666 i Bibelen i relation til Liv-2
> [...]

Tallet 40 er således blot ét skridt i en længere processe ... :-)

Din "konklusion" anser jeg således som foretaget på et spinkelt grundlag.

For resten: Der er kommet *nyt* mht. indicierne, se ...

Date: 17. december 2004 CET 20:17
Subject: Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 144 i Bibelen
(Er Bibelen "inficeret") ?
3470 news:AhGwd.76096$Vf.36...@news000.worldonline.dk

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3472

"Henrik Vestergaard" skrev

[ ... ]

> [...]
> bevisførelse for en evt. logisk sammenhæng"... Men hvis der er en kort og
> fornuftig resummering skal jeg gerne kigge på den. :-)

Okay ... jeg kan indse, at du er med på idéen ... flot ... :-)

Spørg ... og jeg skal efter bedste evne svare ... :-)

Hvori præcis mangler du forståelse (Data-materialet er meget omfattende) ?

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3473

Alex Linaa

On Fri, 17 Dec 2004 21:14:27 +0100, Henrik Vestergaard
<vesterga...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bevisførelse for en evt. logisk sammenhæng"... Men hvis der er en kort og
>fornuftig resummering skal jeg gerne kigge på den. :-)

Hverken Bibelen eller "Liv-2 hypotesen" hviler på nogen logisk
sammenhæng, de hviler begge på tro.
Derfor undrede det mig meget at du forkastede den ene ud fra et
logik-argument, mens du accepterer den anden på trods af logikken ikke
er der.

Et paradoks

/Alex

"Alex Linaa" skrev

[ ... ]

> Hverken Bibelen eller "Liv-2 hypotesen" hviler på nogen logisk
> sammenhæng, de hviler begge på tro.

Det er korrekt, at Bibelen hviler på tro.

Men mht. "Liv-2 hypotesen" har denne sit fundament i naturvidenskaben. En
under-kategori her er efterforskningen vedrørende, om Liv-2 har efterladt
sig et budskab gennem Bibelens Skrifter, uanset hvad man i øvrigt mener om
denne ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3478

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> *dobbelt*) ved samme lejlighed, apropos 2*22/7*40.
>
> 22-tallet nævnes også indirekte, idet original-teksten er skrevet på

Tallet Pi (22/7) er mere markant fremhævet end først antaget, dog fortsat
kun indirekte, eller rettere sagt: skjult.

1.Mos.7,2 ... 7 par (rene dyr)
1.Mos.7,2 ... 1 par (urene dyr)
1.Mos.7,3 ... 7 par (rene dyr)
1.Mos.7,4 ... 7 dage ... 40 dage ... 40 dage
1.Mos.7,6 ... 600 (Noas år)
1.Mos.7,8 ... rene, urene, fugle + *kryb*
1.Mos.7,10 ... 7 dage
1.Mos.7,11 ... 600 (Noas år)

"Koden" er meget simpel at aflæse:

7 + 1 + 7 + 7 ... stop (600) ... 7 ... stop (600)

Herved fremkommer tallene 22 og 7.

Syntaxet er omtrent identisk med Åbenbaringsbogen:

Name: Kall, Mogens
Date: 11. december 2002 CET 23:08 (DK-wintertime 2004/2005)
Subject: Re: Tror udenjordiske-væsener på Gud ? (0215)
0229 news:gHOJ9.64206$HU.48...@news010.worldonline.dk

> Tallet Phi (22/7) indgår også i Guds Åbenbaring til Johannes:

> [...]

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk

File-number: 3518

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> I *praksis* er Radius-værdier dog uden betydning, hvorfor det er hul i
> hovedet at definere den på mere end blot én byte.

[ ... 1.Mos.7,4 i relation til Liv-2 hypotesen ... ]

Tallet på omkredsen er indirekte også angivet i forbindelse med Noa's Ark,
idet Arkens mål er på ...

1.Mos.6,15 " ... 300 alen lang ... 50 alen bred ... 30 alen høj."

I definitionen indgår højden ikke (svarende til afstanden i rummet, ifølge
hypotesen). Tallet 30 udgår.

300 - 50 = 250

Afvigelsen er på blot 0,53%

-

Tillader vi os nu at lege lidt med tallene, da kunne vi for eksempel udregne
Arkens længste mål i vandet udfra formlen på en retvinklet trekant:

a^2 + b^2 = c^2

300^2 + 50^2 = c^2

c = 304,138...

Er vi nu så frække, at vi "tilfældigvis" *ombytter* tallet 50 med de 30, da
bliver resultatet:

(ledetråden hertil "oplyses" i 1.Mos.8,4 (efter 5 mdr., se 7,11) sammenholdt
med 3-tallet i 3 gange fugl ud i 1.Mos.8,7.8.10)

c = 301,496...

Tillader vi os at benytte dette tal fremfor 300, da bliver resultatet:

301,496 - 50 = 251,496...

Altså *forbavsende* tæt på 251,3274...

Afvigelsen nu blot på 0,067%

Konklusion:

*Alle* formlen tal står indirekte (skjult) i Daniels Bog.

Vi har med andre ord fået *bestyrket* vores indicium ... :-)

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk

File-number: 3520

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> *Hele* formlens tal er altså nævnt i dette ene Bibelvers.

Øh ... jeg har været ret bælgøjet. Faktisk mere end antydes det (ifølge
hypotesen) i forbindelse med Noa, at vi som kodeord har at gøre med en
cirkels omkreds, idet Gud jo siger til Noa:

"Min bue sætter Jeg i skyen, og den
skal være pagttegn mellem Mig og
jorden!"

1.Mos.9,13

Regnbuen er et brudstykke af en rund cirkel ... :-)

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk

File-number: 3522