Ord til ugen (0359)

Ord til ugen (Udfordringen, uge 11, 13. marts 2003):

Friday d. 14. March.- Hvor er brødet?

"... det brød, der til stadighed skal ligge fremme". 4. Mosebog 4,7
I det Gamle Testamente symboliserer brødet Guds nærvær. Derfor står der i 4.
Mosebog, at brødet altid skal ligge fremme.
Tommy Tenney skriver: "Hvorfor er der så mange, der flokkes om barer og
værtshuse for at lede efter krummer? Fordi de prøvede i kirken, men de
fandt kun gamle opskrifter og kolde ovne: Guds tilstedeværelse var ikke i
køkkenet."
Når mennesker møder Guds nærvær, overskrider det alle menneskelige
barrierer. Det forandrer hjerter!

Saturday d. 15. March.- På Guds måde

"Så gav han dem, hvad de krævede, men sendte dem svindsot på halsen". Salme
106,15
Frank Sinatra plejede at synge: "... jeg gjorde tingene på min måde."
Nogle gange vil Gud lade dig gøre tingene på din egen måde - og lade dig
tage konsekvenserne deraf.
I Bibelen står der: Fordi Israels børn (a) glemte Hans gerninger, (b) ikke
ventede på hans råd, (c) var grådige, (d) og udæskede Gud, "... gav Han dem,
hvad de krævede, men sendte dem svindsot på halsen." Det er opskriften på
åndelig ufrugtbarhed! Bestem dig for at gøre tingene på Guds måde!

Sunday d. 16. March.- Læs prædiken s. 6

(DK-text: Matt 15,21-25 - Den kana'anæiske kvinde)

Monday d. 17. March.- Tal Guds sprog - 1

,,Den, der siger til dette bjerg: Løft dig op!" Markus 11,23
Hvis du har bedt så længe, at du er helt blå i hovedet, er svaret måske lige
under din næse - nemlig i din mund! Hold op med at tale om dit bjerg, og
begynd at tale til det! Hvordan taler man til et bjerg? Ved at bruge Guds
ord! Da Satan fristede Jesus i ørkenen, svarede Jesus tre gange: "Det står
skrevet!" Og Satan kunne ikke hamle op med ham. Fjenden respekterer ikke
dine ord, men han ryster, hver gang Gud taler.

Tuesday d. 18. March.- Tal Guds sprog - 2

"Gør alt uden at give ondt af jer..." Fil. 2,14
Hvis du fik en tier, hver gang du brokkede dig, og skulle aflevere en
tier, hver gang du viste taknemmelighed - ville du så være rig eller fattig?
Brok er vanedannende. Cyklus er nogenlunde sådan her: (a) Du har et
problem. (b) Du brokker dig, men problemet er der stadig. (c) Satan
tilsætter "stakkels mig", og så brokker du dig endnu mere. (d) Du ender med
konstant at sidde fast i din krise. Det er nedbrydende. Vil du blive
overrasket, hvis jeg siger, at Gud ser dit brok som en kritik af Hans
planer?

Wednesday. 18. March.- Tal Guds sprog - 3

,,Den, der hemmeligt bagtaler sin næste.... vil jeg ikke tåle." Salme 101,5
Det bekymrer Gud, når din tunge priser ham om søndagen og ødelægger andre
om mandagen.
Alt for mange kristne går til alteret for at hele sår, de har fået på
grund af andre kristne. Sladder nedbryder deres sjæl. En præst sagde til
sin menighed: "Hvis du hører et medlem af vores forsamling sladre om nogen,
så stop vedkommende og sig: Undskyld mig, hvem har såret dig? Ignoreret
dig? Eller set ned på dig? lad os bede sammen, så Gud kan genopbygge fred
hos dig."

Thursday. 20. March.- Hvad efterlader du?

,,Retfærdig er den, der vandrer retsindigt, lykkelige hans sønner efter
ham". Ordspr. 20,7

I 1927 gik et ejendoms- og forsikringsselskab bankerot og efterlod 500
aktionærer i store vanskeligheder. Ejeren var en retfærdig mand og lovede
at betale alle tilbage, hvad de havde mistet. Men selvom han kæmpede bravt,
nåede han det ikke. Da han døde, huskede hans søn på faderens løfte, og 28
år senere indbetalte han en check i banken, der kunne godtgøre tabet for
alle aktionærer.
Når du skal herfra, så efterlad dine børn andet end penge, at mindes dig
for. Efterlad dem integritet og retsindighed!

Andagteme stammer fra hæftet " ... et ord til Dagen", bragt med tilladelse
af UCB Radio Amager

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (0359)

This file has been send to