Gode råd til ægtefolk - Was: Sex og kærlighed

"Jesus-loves-you" skrev
6481 news:IPl0i.133$AY5...@news.get2net.dk
6523 news:SaB1i.18$Zt4...@news.get2net.dk

[ ... ]

Her er nogle flere gode råd fra www.ucb.dk

=== citat start ===

Onsdag 3. oktober (2007, red.)

'fuldkommen' i kærlighed

"Men over alt dette skal I iføre jer kærligheden,
som er fulkommenhedens bånd." Kol 3:14

En bedstemoder afslørede en hemmelighed om sit lange lykkelige ægteskab, den
dag hun fejrede guldbryllup: "På min bryllupsdag besluttede jeg at lave en
liste over ti af min mands fejl, som jeg af hensyn til ægteskabet aldrig
ville beklage mig over. Det blev aldrig til noget med at få den liste
skrevet, men hver gang min mand gjorde noget, jeg ikke brød mig om, sagde
jeg ved mig selv: "Heldigt for dig, at det er én ud af de ti !"' Hunvar en
vis dame!

Fysisk tiltrækning kan få os til at finde sammen, men vækst i hengivenhed
og respekt vil holde os sammen ! Dette råd kan hjælpe dig til at få dit
ægteskab til at stå distancen. Hvis din ægtefælle irriterer dig, så lad
være med at reagere med vrede ord (eller vred tavshed), husk i stedet dig
selv på, at der her ligger en mulighed for at blive mere fuldkommen i
kærlighed. Bliv ikke bekymret, hvis det ikke gik så godt sidste gang, du
vil få en anden mulighed - sandsynligvis før dagen er omme, og du vil blive
ved med at få disse chancer for at være flink og tilgivende og for at sætte
din elskede før dig selv.

Alt, hvad vi behøver for at få vore ægteskaber og andre relationer til at
fungere, kan vi læse om i Kol 3:12-13 "Inderlig barmhjertighed, godhed,
ydmyghed, mildhed, tålmodighed. Bær over med hinanden og tilgiv hinanden,
hvis den ene har noget at bebrejde den anden." Som Herren tilgav os,
hurtigt og fuldstændigt, skal vi også tilgive. Uanset, hvad vi ellers
ifører os, skal vi bære kærlighedens dragt, der er vort vigtigste
klædningsstykke, og det er passende til alle formål. Gå aldrig ud uden det
! Lad Kristi fred holde os i harmoni med hinanden - i trit med hinanden.

"Hvad I end gør i ord eller gerning, gør det alt sammen i Herren Jesi
navn, og sig Gud Fader tak ved ham !"

=== citat slut ====

Prins Joachim er - for øvrigt - netop i dag blevet forlovet.

Wish You both luck ... :-)

-

Coming up news:
Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jeremiah 49,34-39 + Jos. 10,11).

Last file-OUTPUT:
7109 news:t5wMi.67$2E2...@news.get2net.dk

Old Info: 6562 news:Nz%2i.95$7J5...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).