Tusindårsriget

jørgen

Vil det nye Jerusalem (Åb 21,2) og tusindårsriget eksistere side om side,
eller hvor skal de oprejste med Kristus leve i de tusind år?

mvh jørgen.

Harald Mossige

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> wrote in message

> Vil det nye Jerusalem (Åb 21,2) og tusindårsriget eksistere side om side,
> eller hvor skal de oprejste med Kristus leve i de tusind år?
>
> mvh jørgen.

Slå deg til ro med at bibelen ikkje gir deg (eller nokon annan) svar. Alt
vill bare bli gjettinger.

HM

AF

I news:403b446f$0$27370$edfa...@dread16.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

> Vil det nye Jerusalem (Åb 21,2) og tusindårsriget eksistere side om
> side, eller hvor skal de oprejste med Kristus leve i de tusind år?

Ifølge Bibelen vil Det Ny Jerusalem først være på jorden når de 1000
år slutter

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Harald Mossige

"AF" <dew...@dewnull.invalid> wrote in message
Og så står Danmarks ukrona bibelekspert fram og slår fast fakta?

Det virker meir "sympatisk" om du legger til noko som " etter min forståelse
av bibelen, - -"

HM

jørgen

"Harald Mossige" <harald...@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Og så står Danmarks ukrona bibelekspert fram og slår fast fakta?
>
> Det virker meir "sympatisk" om du legger til noko som " etter min

Ja, eller måske bedre, en bibelsk udlægning/argumentation, for der er
tilsyneladende selv blandt såkaldt klassisk premillianister uenighed
hvorvidt den ny jord begynder allerede i tusindsårsriget eller først efter.
Grudem skriver om tusindsårsriget :
Many premillennialists hold that the earth will be renewed and we will in
fact see the new heavens and new earth at this time (but it is not essential
to premillennialism to hold to this, for one could be a premillennialist and
hold that the new heavens and new earth will not occur until after the final
judgment). (Grudem. Systematic theology. S. 1364)

mvh jørgen.

AF

I news:403b...@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

[ ... ]

> Og så står Danmarks ukrona bibelekspert fram og slår fast fakta?
>
> Det virker meir "sympatisk" om du legger til noko som " etter min
> forståelse av bibelen, - -"

Hvorfor det når det står meget direkte i Bibelen - men naturligvis er
de fleste jo nok efterhånden klar over, at du ikke trager for gode
varer hvad der står i Bibelen, med mindre altså det kan mele din kage.

Harald Mossige

"AF" <dew...@dewnull.invalid> wrote in message
Allerede Moses sitt presteskap fan ut at det var nødvendig å slå ihel dei
som tvilte på presteskapet sin hederlighet.

HM

AF

> [...]

> Allerede Moses sitt presteskap fan ut at det var nødvendig å slå
> ihel dei som tvilte på presteskapet sin hederlighet.

Dette dit synspunkt ændrer jo dog ikke på hvad der står i Bibelen,
vel??

AF

I news:403bccfb$0$1638$edfa...@dread14.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

[ ... ]

> Ja, eller måske bedre, en bibelsk udlægning/argumentation,

Hvis du er interesseret i en virkelig saglig snak om emnet vil jeg da
anbefale dig at starte med at læse følgende:
http://bibel-skole.dk/index.php?body=studie_003 som netop handler om
denne periode på de 1000 år.

TBC

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det nye Jerusalem (Åb 21,2) og tusindårsriget eksistere side om side,
> eller hvor skal de oprejste med Kristus leve i de tusind år?

Det kommer vel an på hvad man betragter det Nye Jerusalem som værende for en
størrelse ;-)

TBC

AF

I news:403c9f1d$0$151$edfa...@dtext02.news.tele.dk skrev
AF følgende:

> [...]
>
> Hvis du er interesseret i en virkelig saglig snak om emnet vil jeg
> da anbefale dig at starte med at læse følgende:

Nåh ja, Jørgen var nok alligevel ikke særligt interesseret i en saglig
snak om emnet!!!

"jørgen" skrev

> Vil det nye Jerusalem (Åb 21,2) og tusindårsriget eksistere side om side,
> eller hvor skal de oprejste med Kristus leve i de tusind år?

Så vidt jeg kan skønne, står der i Åb 21 (den ny verden, det ny Jerusalem),
at ...

"... de feje og utro ... deres plads er i søen ... det er den anden død."
(Åb.21,8)

*Den anden død* ved vi fra Åb.20,14-15, at den kommer EFTER tusindårsriget;
idet der står ...

"(De andre døde blev ikke levende,
før de tusinde år var til ende). Dette
er den første opstandelse.
Salig og hellig er den, som har del
i den første opstandelse! dem har
den anden død ingen magt over,
med de skal være Guds og Kristi
præster og være konger med Ham i
de tusinde år."
(Åb.20,5-6)

Det ny Jerusalem må derfor komme EFTER (Kristi Genkomst samt)
tusindårsriget.

Med kærlig broder-hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> Det ny Jerusalem må derfor komme EFTER (Kristi Genkomst samt)
> tusindårsriget.

Med hensyn til tusindårsrigets varighed ...

"... I elskede ... en dag er for Herren som tusinde år,
og tusinde år som en dag."
(2.Pet.3,8 se tillige Sl 90,4. 4.Mos.14,34. samt Ez.4,5-6)

... kan den (i teorien) vare blot en dag.

Og indtil da ? ... He.13,2

The servant of Michael