Charles Ndifon..Kender du noget til ham??

Sorenk

Er der nogen der har erfaringer med Charles Ndifon??
Er det sandt at han kan helbrede uhjælpeligt syge.
Ved nogen om han kommer til DK igen, og hvornår.

http://www.kandu.dk/

Børge Højlund Jensen

"Sorenk" <Soren...@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Nej . Han kan ikke heldbred syge . kun Jesus kan.
Men Gud bruger sommetider Charles Ndifon ´til at helbrede syge.
Han kommer nok til Danmark igen , men hvornår.
prøv at se på diverse kristne hjemmesider og følg med i annoncer i
Udfordringen.
du kan jo også mail til kbc, det kan være de ved noget.
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

torup bachmann

"Sorenk" <Soren...@kandu.dk> skrev i en meddelelse

En genvej til de hurtige løsninger, slå plat eller krone.

Børge Højlund Jensen

"torup bachmann" <vagnto...@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Sorenk" <Soren...@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> >

> En genvej til de hurtige løsninger, slå plat eller krone.
>
> mærkelig svar, du der kommer med.
sorenk kommer med et seriøs spørgsmål og du svar med et svar der ikke siger
noget. du ryger i blokering nu.

Kevin Edelvang

torup bachmann wrote:

> En genvej til de hurtige løsninger, slå plat eller krone.

Jeg synes også, at kandu.dk er noget mærkeligt noget. Men for en god
ordens skyld skal det sige, at brugerne ikke selv kan se den signatur,
der bliver hæftet ved deres beskeder, når de bliver lagt ud her på
Usenet. Du har gjort nar af dem nogle gange. Men det er jo ikke deres
skyld som sagt.

Brok dig hellere til kandu.dk - brugerne er bare brikker i det store
spil.

Mvh
Kevin Edelvang

Børge Højlund Jensen

"Kevin Edelvang" <ba...@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ok

Andreas Falck

Sorenk <Soren...@kandu.dk> skrev således i

> Er der nogen der har erfaringer med Charles Ndifon??
> Er det sandt at han kan helbrede uhjælpeligt syge.
> Ved nogen om han kommer til DK igen, og hvornår.

Der er et par artikler her der er værd at læse:
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=193
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=203
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=210

God læseæyst

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

torup bachmann

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> sorenk kommer med et seriøs spørgsmål og du svar med et svar der ikke
siger
> noget. du ryger i blokering nu.

Hvis du læser lidt om Kandu, kan du;-) se hvorfor jeg er lidt hurtig i mine
svar:

"Her hos kandu.dk bruger vi et pointsystem for at gøre det mere attriktivt
for brugerne at svare på de forskellige spørgsmål, som andre brugere måtte
have. Med disse point har man mulighed for at komme på vores hi-score, og
vinde mange flotte præmier.

Der er 2 forskellige pointsystemer hos kandu.dk, det ene der kaldes Ledige
Point, bruges til at stille spørgsmål og købe svar.
Det andet pointsystem bruges til at komme på kandu.dk's hi-score, og til at
vinde præmier med, dette kaldes superpoint."

Hvis du har lyst til at spilde tid på at svare en person, som næppe er
interesseret i svaret, men kun i billige point, så værsågod. Personlig tror
jeg visse spørgere fra Kandu, skulle søge svarene selv og bevise at
formuleringen Kandu bør imødekommes med et jeg-kan og ikke at andre skal
gøre arbejdet.
Ps! - er jeg kommet i godt selvskab;-)
vagn

Rellom

"torup bachmann" skrev d. 29-12-02 17:02 dette indlæg :

> [...]
> jeg visse spørgere fra Kandu, skulle søge svarene selv og bevise at
> formuleringen Kandu bør imødekommes med et jeg-kan og ikke at andre

Hvad er nu det for noget vrøvl. Spørgeren får altså ikke point - og
selvfølgelig er vedkommende interesseret i er ordentligt svar.
I på usenet ville gavne dialogen meget, hvis I gad sætte jer ind i
tingene, inden I udtalte jer.

Rellom

Andreas Falck

Rellom <Rello...@kandu.dk> skrev således i

> I på usenet ville gavne dialogen meget, hvis I gad sætte jer ind i
> tingene, inden I udtalte jer.

Og langt de fleste kandu-brugere ville gavne dialogen utroligt meget
såfremt de bare satte sig en lille bitte smule ind i brugen af usenet.

xfut: dk.admin.netikette

torup bachmann

"Rellom" <Rello...@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig er vedkommende interesseret i er ordentligt svar.
> I på usenet ville gavne dialogen meget, hvis I gad sætte jer ind i

Og når spørgeren kun spørger for at kunne blive svareren og score point, er
du vist lidt for hurtig med svaret - Kan/kanikkedu.
Ind med et spørgsmål og ud med svaret - I er måske ikke så gode til det med
svarene siden i spørger så meget, men det andet går hurtigere end en kanin i
løbetid.

Skulle der en sjælden gang dukke en seriøs Kandu-eller ej debatør op, så er
vedkommende klart tilbøjelig til at blive sat i bås, men det forstår
vedkommende nok - og forstår at forklare sig ud af.
En sådan person vil jeg byde velkommen, resten er som mosegrise og tinitus.
vagn

Børge Højlund Jensen

"Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse

> Sorenk <Soren...@kandu.dk> skrev således i

Anders , du ved jo godt at tagryggen ikke kan se ud over sin egen næse
tippe.
Det mener jeg , det må du undskylde, jeg vil på det kraftigste advare mod
dem , j3eg har diskuteret med en af deres skribenter der hårdnakket påstod
at Gud ikke helbredte nogle i dag.
Altså en død Gud der ikke interessere sig for sin egen skabning,. angående
Charles Ndifon kan du læse http://www.christlove.org/2000.htm eller skrive
til Pastor Lars Due Christensen l...@pinsekirken.dk
eller følg med i http://www.udfordringen.dk/ der får du svar på dine
spørgsmål.

Anders Peter Johnsen

> "Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Anders

Huh, hvem? ;-)

, du ved jo godt at tagryggen ikke kan se ud over sin egen næse
> tippe.

Nåh, det er vist ANDREAS, du mener?

Anders Peter Johnsen

Rellom

"torup bachmann" skrev d. 29-12-02 20:22 dette indlæg :

> "Rellom" <Rello...@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Og når spørgeren kun spørger for at kunne blive svareren og score
point, er
> du vist lidt for hurtig med svaret - Kan/kanikkedu.

Ja, goddag, mand økseskaft! Jeg gentager min opfordring fra før:
Sæt dig ind i tingene, inden du udtaler dig. :-D

Andreas Falck

> Ja, goddag, mand økseskaft! Jeg gentager min opfordring fra før:
> Sæt dig ind i tingene, inden du udtaler dig. :-D

Ja, og så er tråden vist blevet off topic i denne gruppe.

xfut: dk.admin.netikette

Andreas Falck

Børge Højlund Jensen <b-...@oncable.dk> skrev således i

> Anders , du ved jo godt at tagryggen ikke kan se ud over sin egen
> næse tippe.

Nej det ved jeg ikke, og jeg hedder ikke Anders!

> Det mener jeg , det må du undskylde, jeg vil på det kraftigste
> advare mod dem ,

Advare mod dem, fordi de afslører en som Charles Ndifon og Reinhardt
Bohnke som de spiritister og okkultister de vitterlig er?

>j3eg har diskuteret med en af deres skribenter der
> hårdnakket påstod at Gud ikke helbredte nogle i dag.

Hvad du personligt har diskuteret med dem kan jeg ikke svare på, men
mig har de svaret anderledes

> Altså en død Gud der ikke interessere sig for sin egen skabning,.

Og det mener du er deres påstand blot fordi de ikke falder pladask for
Charles Ndifon og hans ubibelske lære og forkyndelse?

> angående Charles Ndifon kan du læse
> http://www.christlove.org/2000.htm eller skrive til
> Pastor Lars Due Christensen l...@pinsekirken.dk

Jamen så vil jeg da prøve at se om jeg kan få nogle seriøse og saglige
svar fra Lars Due Christensen. Hvilken pinsekirke er han pastor for?

> eller følg med i http://www.udfordringen.dk/ der
> får du svar på dine spørgsmål.

Tja, Udfordringen har jo ligesom tradition for at være mere
interesseret i det sensationelle omkring helbredelser end i hvad
helbredelsesprædikanterne og mirakelmagerne egentlig prædiker for et
budskab.

Se mit nye forsøg på at lave en kristen hjemmeside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

"Andreas Falck" skrev:

> Advare mod dem, fordi de afslører en som Charles Ndifon og Reinhardt
> Bohnke som de spiritister og okkultister de vitterlig er?

Charles Ndifon kender jeg ikke, men hvornår er Reinhardt Bohnke blevet en
spiritist og okkultist ?

Det er korrekt, at helbredelsestegnene ikke i sig selv automatisk giver
adgangskort til Himmeriget (MaTT 7,21-23).

Jeg har med egne øjne set Reinhardt Bohnke og hans team i funktion i Afrika.
De prædikede blot evangeliet (de gode nyheder), og Gud stadfæstede Ordets
troværdighed ved de tegn, som fulgte med.

Hvad forkert er der i det ?

Er du misundelig ?

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Husk også (hvis interesse haves)...

DR2 sender: Jesus - Guds søn
22. dec. Søndag (1:3) kl. 19.55
29. dec. Søndag (2:3) kl. 20.00
05. jan. Søndag (3:3) kl. 20.00

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2002-12-30, Monday, CET 11:xx

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Charles Ndifon..Kender du noget til ham??
0286

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-30, Monday, CET 12:02

Andreas Falck

Kall, Mogens <mogen...@12move.dk> skrev således i

> [...]
> i Afrika. De prædikede blot evangeliet (de gode nyheder), og Gud
> stadfæstede Ordets troværdighed ved de tegn, som fulgte med.

Hvad der er forkert med Reinhard Bonnke kan du læse en masse om i
denne artiekl: http://tagryggen.dk/show_article.php?num=203, hvoraf
det endda meget tydeligt fremgår, at det budskab, og den Messias, han
spreder og forkynder, har meget lidt med den Jesus og det evangeliske
budskab der findes fortalt om i Bibelen.

Du bør også læse denne artikel:
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=210

Er budskabet, og den Jesus der forkyndes, ikke identisk med det
budskab og den Jesus der forkyndes gennem Bibelen, gør vi klogt i at
tage afstand derfra, - se bl.a. nærmere i Matt. kap. 7 som du jo også
selv har henvist til.

Iøvrigt kan jeg også anbefale dig at læse:
http://w1.499.telia.com/~u49905646/hinn1.html samt
http://w1.499.telia.com/~u49905646/hinn2.html

erik larsen

"Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse

Du er for dum, kære Andreas. Peter fornægtede Jesus tre gange, Paulus slog
Jøder ihjeld derudover begik de mange fejl, men dog blev de skribenter og
Guds trofaste tjenere.

Hvad med det Gode de åndelige evangalister udøvede, hvad med Guds nådegave
devidrebragte, hvad med de mennesker der bliver helbredt enda opvagt fra de
døde, hvad med de mennesker der lod sig frelse ved deres forkyndelse. Fik
mange af de mennesker Paulus og Peter ikke Helligånden og blev frelste
alligevel selv om de ikke var perfegte.

Selvføligt beliver folk frelste ved at høre evángeliet, fordi Paulus, Peter,
Charles, Reinhardt og Benny Hinn er ikke Jesus eller Gud der bestemmer over
Nåden og frelsen, men Gud er den der er Perfekt, Nådig og frelseren
mennesker der høre Ordet.

Lad være med at forlange at Paulus, Peter, Charles, Reinhardt og Benny Hinn
skal være Jesus/Gud selv, men se hvad Ånden udføre af mirakler ved deres
taler.

Erik L

Filip D. Johnsen

"erik larsen" skrev i en meddelelse

> Du er for dum, kære Andreas. Peter fornægtede Jesus tre gange, Paulus
slog
> Jøder ihjeld derudover begik de mange fejl, men dog blev de skribenter og
> Guds trofaste tjenere.

Læg dog mærke til at Paulus *ikke* blev brugt af Gud førend han vendte om,
og at Peter ligeledes måtte vende om for at kunne blive brugt af Jesus. ("Og
du, når du engang er vendt om, da styrk dine brødre" - Lukas 22:31).

Gud bruger ufuldkomne mennesker. Men ufuldkomne mennesker er nødt til at
opfylde visse basale krav for at kunne blive brugt af Gud. Nogle krav har at
gøre med vores moral og levemåde (fx Galaterne 5:19-21 eller Jesu
sammenligning i Mattæus 7:15-20, kendtetegnet på falske profeter er deres
frugter).

Andre har at gøre med vores lære, som vi fx læser i Mattæus 7:21-23: "Ikke
enhver som siger til mig: 'Herre, Herre,' vil komme ind i himlenes rige, men
kun den der gør min himmelske Faders vilje." Og dernæst nævner Jesus netop
troshelbredelse og forskellige former for forkyndelse. Og sådanne forkyndere
*kan* risikere at blive forkastet af Jesus netop fordi de ikke gør - ikke
Jesu men - Faderens vilje.

Med venlig hilsen

Filip Drejer Johnsen

"Andreas Falck" skrev:

> [...]
> selv har henvist til.
>
> Iøvrigt kan jeg også anbefale dig at læse:

Andreas,

Det er MEGET alvorlige anklager, du fremfører mod en broder i Herren
(Reinhard Bonnke) !!!

For mig at se er det IKKE nok, at du - i sådanne tilfælde - henter din
information fra Internettet. Enhver kan jo skrive, hvad der passer dem.

Jeg har ikke været inde på de Internet-adresser, du henviser til. Det
interesserer mig ikke, hvad de mener og skriver. Niels <ikke.til@raadighed>
skrev engang (0-0173, 2002-11-24, CET 12:18) vedrørende en anden
organisation, at ...

(citat start)

Jeg kender den nævnte organisation da de har gjort sig uheldigt bemærket i
de kredse jeg kommer i..
Det er ikke vores opgave at gå rundt og slå hinanden oven i hovedet med dom,
det er ikke vores opgave at slå vores ledere i hovedet med dom, Bibelen
fortæller os hvordan vi skal gribe tingene an når der er problemer i
menigheden.. Men denne organisation gør ikke det, de går rundt i europa og
slår andre menigheder oven i hovedet med dom uden egentlig at kende dem, de
vader ind i menigheder og sår splid uden at have snakket med menighedernes
ledere først, og når lederne så smider dem ud fordi de ikke vil have splid,
så sviner de lederne til og kalder dem "konger" og ikke "hyrder", men fakta
er, at disse ledere er hyrder og beskytter deres menighed mod ulve der går
på rov i deres midte.

Bibelen lærer os, at Kun Jesus er kan dømme for kun Hans dom er retfærdig,
og selv Han dømmer ikke nu, men venter til den yderste dag.

(citat slut)

Hvis du skal dømme et menneske, hvilket vi vitterlig nogengange kan blive
tvunget til som kristne (med dyb beklagelse - 1.Kor 5), så bør du indhente
dine informationer på første-hånd (i stedet for 2. 3. og 4. hånd).

(Jeg spørger dig IKKE om, hvad andre siger og mener om Bonnke. Hvis et
menneske skal dømmes, så skal det være på et FAIR grundlag):

Præcis hvad har Bonnke selv sagt eller gjort, som er i modstrid med
Evangeliet ?

Godt Nytår.
Happy New Year.

Må Gud, vor Far, give os alle et nådens år.
Udgyd Din Ånd, o Gud, over alt kød på jorden.
Grib ind og frels dét, som er gået fortabt.
Amen.

DADDY-Break (2002-12-31, CET 11:22):

- "Jeg vil."

[...]

2002-12-31, Tuesday, CET 10:4x

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

Order-OUTPUT:
DADDY-Break (2002-12-31, CET 10:49):
- "Det skal du (svar Andreas)."

File-name:
Re: Charles Ndifon..Kender du noget til ham??

0287

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-31, Tuesday, CET 11:23

erik larsen

"Filip D. Johnsen" <filip....@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
("Og
> du, når du engang er vendt om, da styrk dine brødre" - Lukas 22:31).

Alt, alt er i Guds plan, også Paulus var hele tiden i Guds Plan.

> [...]
> gøre med vores moral og levemåde (fx Galaterne 5:19-21 eller Jesu
> sammenligning i Mattæus 7:15-20, kendtetegnet på falske profeter er deres

Ja, man skal fødes på ny og forlade sit gamle liv og ved Helligånden iklædes
det nye liv i Kristus. IKKE ANDET

> [...]
forkyndere
> *kan* risikere at blive forkastet af Jesus netop fordi de ikke gør - ikke

Du har ikke fulgt med i klassen, Andres er altid imod helbredelser og
tungetale mm, men er villig til at følge et bogstaveligt kristendomsbegreb
på lige fod med SDH og JV hvor man har skåret hele Helligåndens virke ud af
evangeliumet ved at forkaste Åndens dåb og treenigheden.

Godt Nytår

Erik L

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> Ja, man skal fødes på ny og forlade sit gamle liv og ved
> Helligånden iklædes det nye liv i Kristus. IKKE ANDET

Ja netop, ved Helligåndens kraft og virke at forlade det gamle liv og
indtræde i Åndens nye tjeneste, som er lydighed mod Gud, og ikke et
falskt evangelium hvis eneste frugt er massehysteri og tvivlsomme
"mirakler".

> Du har ikke fulgt med i klassen, Andres er altid imod helbredelser
> og tungetale mm,

Erik du taler MOD bedre vidende, - jeg har aldrig udtalt mig imod
helbredleser, mirakler, Åndens dåb, tungetale m.m., - men jeg taler
imod en bevægelse styret af antikrists ånd, fidustale, okultiske
mirakelmagere der taler med afdøde menneskers "ånder" m.m..

> men er villig til at følge et bogstaveligt kristendomsbegreb
> på lige fod med SDH og JV hvor man har skåret hele
> Helligåndens virke ud af evangeliumet ved at forkaste
> Åndens dåb og treenigheden.

Ja, det er så synd for dig, at du ikke kan holde dig til sandheden.
Jeg forkaster på ingen måde den bibelske lære om den treenige Gud, ej
heller taler jeg imod Helligåndens virke, eller forkaster Åndens
dåb. - Du kan ikke finde blot én eneste udtalelse fra mig i den
retning.

Jeg fatter ikke at du vil fortsætte med disse fuldt beviste løgne om
min holdning og den tro og lære jeg står for. Når man er døbt i Ånden
(som du påstulerer at være det) så udbreder man ikke løgne og
bagvaskelse mod andre mod bedre vidende som du i lang tid har gjort i
denne gruppe.

Du er beviseligt taget i direkte løgne i dine udtalelser, bl.a. om at
du havde fået udleveret hjemmegjorte specialoversættelser af Bibelen
fra en navngiven adventistpastor, selv om du helt og fuldt ud var klar
over at du havde fået udleveret en almindelig autoriseret dansk
standardoversættelse af Bibelen.

Du blev også bedt om at fremkomme med en dokumentation på at det ikke
var en hjemmegjort fuskeoversættelse ved at oplyse om forlag og
udgivelsesdato m.m. fra den postulerede udleverede fuskeroversættelse,
hvilket du nægtede at ville oplyse noget om.

Når du således på adskillige punkter fremturer med fuldt bevidste
løgne om andre, både personer i denne gruppe samt utallige andre
personer, er det fuldt berettiget at sætte spørgsmåltegn angående
hvilken "ånd" du måtte være blevet såkaldt "døbt" med, for det kan i
al fald ikke være den Helligånde der er en del af Treenigheden. Den
Helligånd der er en del af Treenigheden kaldes også for Sandhedens Ånd
og kan derfor ikke lyve.

Der findes en anden ånd som kommer fra Løgnens Fader og er en
løgneånd. Folk der bevidst fremturer med dokumenterede løgne, selv
efter at de er afsløret som værende løgne, kan ikke andet end være
besjælet af løgneånden fra Løgnens Fader, og bestemt ikke med
Sandhedens Ånd, Helligånden, en del af Treenigheden.

Når du engang omvender dig og bekender dig til Den Sande Treenige Gud
og lader dig døbe med Treenighedens Sandhedsånd, da vil du kunne
frelses. Ingen løgnere, står der i Bibelen, kan frelses.

erik larsen

> [...]
> indtræde i Åndens nye tjeneste, som er lydighed mod Gud, og ikke et
> falskt evangelium hvis eneste frugt er massehysteri og tvivlsomme

Kære Andreas, evangeliets budskab er mirakler, de døve høre, de blinde ser
og de lamme går, hvor det største mirakkel er selve frelsen.

Den kraftløshed og angst for mirakler jeg ser hos SDA er ikke fra
Hellig¨ånden der kun bringer fred.

Erik L

> [...]
> heller taler jeg imod Helligåndens virke, eller forkaster Åndens
> dåb. - Du kan ikke finde blot én eneste udtalelse fra mig i den

Du fornægter da Helligåndens kraft ved at frastøde dig de Åndelige
Nådegaver, så som helbredelse og tungetaler.

Du lyder som en idiot der siger "jeg har ret og du er fuld af løgn, omvende
dig og bliv som mig".

Jeg forstår bare ikke, at jeg der er en løgner oplever helbredelse,
tungetaler mm, og du som har ret ikke oplever nogle af delene.

Godt Nyt År

Erik L

Filip D. Johnsen

"erik larsen" skrev i en meddelelse
> Alt, alt er i Guds plan, også Paulus var hele tiden i Guds Plan.

Gud havde nok en plan med Paulus, men Paulus' skæbne har ikke været
forudbestemt. Det ses tydeligt i eksemplet med kong Saul. Jehova salvede ham
til at blive konge over Israel, og Gud gav udtryk for at han gerne ville
have ladet Sauls efterkommere blive konger (1 Samuel 13:13,14). Men Jehova
fortrød til sidst at han havde gjort Saul til konge (1 Samuel 15:35). Saul
blev valgt som konge fordi han udviste egenskaber Gud kunne bruge til noget.
Men han blev forkastet da han viste sig at blive korrumperet af magten, og
han begyndte at udvise kødelige egenskaber som stolthed, jalousi og mangel
på respekt for Gud.

> at
>
> Ja, man skal fødes på ny og forlade sit gamle liv og ved Helligånden
iklædes
> det nye liv i Kristus. IKKE ANDET

Det nye liv har et kendetegn, nemlig åndens frugter. Som Jakob skriver i
2:26 (troen er død uden gerninger) så vil et liv med helligånden også
*nødvendigvis* frembringe åndens frugter. I den første kristne menighed var
der kristne, der var blevet født igen, men som holdt op med at frembringe
åndens frugter. De blev derfor forkastet af Jesus. (Se fx Åbenbaringen 2:5;
3:2, 3). Jesus ønskede at hans disciple frembragte frugter der stemte med
sindsændring. (Lukas 3:8; Åbenbaringen 3:19). Det vigtige er helligåndens
virke; men tegnet herpå er netop åndens frugter. (Galaterne 5:22-23). Netop
derfor får Jesu ord i Mattæus 7:15-20 mening. Ånd uden frugt kan ikke lade
sig gøre, og derfor bliver åndens frugter netop et kendetegn på de sande
kristne.

Da vi ikke kan se ånden, og da der findes en modsatrettet ånd, Satans ånd,
verdens ånd (1 Korinter 2:12; Efeserne 2:2) kunne vi blive snydt, hvis da
netop ikke ånden havde en frugt der var meget synlig. Netop derfor har vi
også kødets gerninger, der er resultatet af at følge Satans ånd (Galaterne
5:16-21).

Det er nemt, men naivt, blot at sige at der ikke er andet end ånden. Vi skal
have ånden. Det er det væsentlige. Men der findes andre ånder end Jehovas.
Og hvis vi iklædes dem kan vi selv have indtryk af at det går os godt -
Satan selv giver det udseende af at være en lysets engel (2 Korinter 4:4;
11:14). Mange af de jøder der dræbte Stefanus, deriblandt Saulus (Paulus),
mente jo ganske afgjort at de gjorde noget godt for Gud (Johannes 16:2). Men
som Paulus påpeger i Romerne 10:2 havde de ganske vist nidkærhed, men de
havde forsømt at lade den virke i overensstemmelse med nøjagtig kundskab.

Det samme kan nemt ske for os i dag. Vi har nidkærhed. Vi modtager en ånd.
Men hvis ikke den nidkærhed eller ånd er i overensstemmelse med Guds ånd, og
udviser samme tegn som Guds ånd, har vi et problem.

> [...]
af
> evangeliumet ved at forkaste Åndens dåb og treenigheden.

Jeg er selv et af Jehovas Vidner, og jeg slår absolut på at man som seriøs
kristen skal følge et bogstaveligt kristendomsbegreb. At følge en
"kristendom" der er taget fra Jesus og videreudviklet af mennesker oven en
periode på mange hundrede år, kan jeg ikke bruge til noget. Jesus kom med
sandheden. Det han lærte vil jeg følge. Alt andet betragter jeg i
overensstemmelse med Paulus's advarsel: "Men selv om vi eller en engel fra
himmelen forkyndte jer noget som en god nyhed afvigende fra det vi har
forkyndt jer som en god nyhed, så lad ham være forbandet." (Galaterne 1:8).
Eller Jesu ord: "Og mange falske profeter skal fremstå og vildlede mange."
(Mattæus 24:11). Og Paulus drager konsekvensen: "Men den inspirerede
udtalelse siger udtrykkeligt at i senere tidsperioder vil nogle falde fra
troen, idet de agter på vildledende inspirerede udtalelser og dæmoners
lærdomme". (1 Timoteus 4:1).

Og ja: jeg forkaster treenighedslæren, da Jesus ikke underviste i den. Og
nej: jeg skærer ikke helligåndens virke ud af evangeliet, men sætter det på
den plads det hører hjemme, ikke højere, men heller ikke lavere.

Med venlig hilsen

Filip Drejer Johnsen
Stadigvæk et af Jehovas Vidner

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> Kære Andreas, evangeliets budskab er mirakler, de døve høre, de
> blinde ser og de lamme går, hvor det største mirakkel er selve
> frelsen.

Evangeliets budskab er FRELSE, og det bliver til tider understøttet af
mirakuløse hændelser.

Miraklerne er ikke det der skal være det bærende bevis for en
evangelists forkyndelse. Er forkyndelsen IKKE i overensstemmelse med
den lære Jesus og apostlene forkyndte, da bliver denne lære ikke mere
rigtig af at den ledsages af mirakler.

Det er læren og undervisningen som kan og skal afgøre om mirkalerne og
helbredelserne er Jesus eller Djævelen - og IKKE omvendt.

> Den kraftløshed og angst for mirakler jeg ser hos SDA er ikke fra
> Hellig¨ånden der kun bringer fred.

Jeg gider ikke diskutere SDA med dig, da du hidtil ikke har været i
stand til at fremkomme med andet end forvrængede og falske udsagn
derom.

[ ... ]

> Du fornægter da Helligåndens kraft ved at frastøde dig de Åndelige
> Nådegaver, så som helbredelse og tungetaler.

Hvor har jeg fornægtet Helligåndens kraft ved at forstøde de åndelige
nådegaver, såsom helbredelser og sand bibelsk tungetale?

Og du svarede jo iøvrigt slet ikke på mine bemærkninger om at jeg på
ingen måde forkaster den bibelske lære om treenigheden, Helligåndens
virke og Åndens dåb! - Og det gør SDA forøvrigt heller ikke. Alle tre
elementer indgår som en stærkt bærende del af SDA's tro, lære og
forkyndelse.

Men når du nu er en så stor tilhænger af Charles Ndifon, Reinhard
Bonnke og Benny Hinn kunne du jo passende sende nogle indlæg hvor du
gør rede for det evangelium og budskab de udbreder, for derigennem på
bibelsk grundlag føre dokumentation for at de "mirakler" de udfører nu
vitterligt er guddommelige helbredelser.

Jeg har endnu tilgode at se dokumentation for at disse 3
herlighedsteologer (samt en række andre fra samme kategori) fører en
bibelsk sund og sand lære der bærer Åndens frugter med sig!

[ ... ]
> Godt Nyt År

Også godt nytår til dig, samt ønsket om at Gud må velsigne dig rigt.

erik larsen

> erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i
>
> [ ... ]

> Evangeliets budskab er FRELSE, og det bliver til tider understøttet af
> mirakuløse hændelser.

Nej det er ikke Bibelsk, Jesus kom for at påtage vores sygdomme og lidelser.

Hele frelsen er også frelse fra de sygdomme som satan og vilfarelse
selvforskyldt har bragt os. Esaja 53

v4 Men det var vore sygdomme, han tog,
det var vore lidelser, han bar;
og vi regnede ham for en, der var ramt,
slået og plaget af Gud.
v5 Men han blev gennemboret for vore overtrædelser
og knust for vore synder.
Han blev straffet, for at vi kunne få fred,
ved hans sår blev vi helbredt.
v6 Vi flakkede alle om som får,
vi vendte os hver sin vej;
men Herren lod al vor skyld ramme ham.

> [...]
> evangelists forkyndelse. Er forkyndelsen IKKE i overensstemmelse med
> den lære Jesus og apostlene forkyndte, da bliver denne lære ikke mere

Det var godt SDA ikke var på Jesus tid, de ville vel sammen med fariserende
have fortalt Jesus at han skulle stoppe med sine mirakler :-))

Se det på en anden måde i stedet, hvis Jesus ikke gør Mirakler ved
Helligånden hvordan skal vi mennesker kunne se Hans tilstedeværelse iblandt
os.

En død kristendom er let at efterligne, men en levende kristendom kræver
Gud.

> Det er læren og undervisningen som kan og skal afgøre om mirkalerne og
> helbredelserne er Jesus eller Djævelen - og IKKE omvendt

Og uden SDAs undervisning er det ikke muligt at møde og forstå Gud, er det
det du skriver ???

> [...]

> virke og Åndens dåb! - Og det gør SDA forøvrigt heller ikke. Alle tre
> elementer indgår som en stærkt bærende del af SDA's tro, lære og

Vrøvl, når du beskylder os der har oplevet Helligåndens dåb og fået
tungetale helbredelser mm for løgnlære, forkaster du Helligånden med Hans
gavmilde gaver og uden Helligåndens hjælp kan ingen tilbede Gud i Ånd og
sandhed.

> [...]
> bibelsk grundlag føre dokumentation for at de "mirakler" de udfører nu
> vitterligt er guddommelige helbredelser.

Jeg har ikke talt om at jeg er tilhænger af CN, RB eller BH, Jeg mener kun
jeg på pegede at mine Åndelige brødre ikke er perfægte.

Men hvad er der galt i at Jesus gennem dem bringer frelse og helbredelse som
Jesus bragte frelse og helbredelse gennem Peter og Paulus ????

> Jeg har endnu tilgode at se dokumentation for at disse 3
> herlighedsteologer (samt en række andre fra samme kategori) fører en
> bibelsk sund og sand lære der bærer Åndens frugter med sig!

RB og BH er ikke herlighedsprædikanter, kun fældeskirkelige. (Om CN ved jeg
ikke)

Hvis mig at dine åndelige frugter er bedre end de tre du raser imod eller
stop med at kritisere det du ikke har kendskab til.

Erik L

erik larsen

> Med venlig hilsen
>
> Filip Drejer Johnsen
> Stadigvæk et af Jehovas Vidner

Du er sikkert en vendelig og rar mand, men en venlig og rar der er Jehovas
Vidner mener jeg ikke har noget godt at fortælle i krestendommens-regi da de
verken tror på Jesus opstandelse eller frelsen.

Hvorfor JV medlemmer gider at overbevise om det modsatte at Bibelens lærdom
forstår jeg ikke, og gider heller ikke finde ud af hvorfor.

Religionsfriheden i Danmark skulle ikke omfatte religioner der føre til
splidtelse i familier og børnemishandling både psykisk ved at fratage dem
retten til at lege med andre børn og ved at lade de små dø af blodmangel.

Erik L

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> Nej det er ikke Bibelsk, Jesus kom for at påtage vores sygdomme og
> lidelser.

Han kom for at give os mulighed for at blive udfriet fra synden (og
dermed i sidste ende syndens følger). Det er først ved den endelige
genoprettelse, genskabelsen af "Den nye Jord" at syndens følger
endeligt og i fuldt omfang vil blive fjernet. Ind til da må vi leve
med de konsekvenser syndefaldet har indført i denne verden.

> Hele frelsen er også frelse fra de sygdomme som satan og vilfarelse
> selvforskyldt har bragt os. Esaja 53

Ja, helt rigtigt, men den endelige frelse fra syndens følger bliver
først etableret ved genskabelsen af "Den nye Jord".

[ ... ]

> Det var godt SDA ikke var på Jesus tid, de ville vel sammen med
> fariserende have fortalt Jesus at han skulle stoppe med sine
> mirakler :-))

Sikke dog noget vrøvl du lirer af dig.

> Se det på en anden måde i stedet, hvis Jesus ikke gør Mirakler ved
> Helligånden hvordan skal vi mennesker kunne se Hans tilstedeværelse
> iblandt os.

Det største mirakel er den ændring der sker i et menneskes liv når det
bliver omvendt og frelst ved Helligåndens kraft. Den ændring i
karakteren der sker når et menneske går fra at være en synder og til
at være et lydigt Guds barn, er det største mirakel af alle mirakler.

> En død kristendom er let at efterligne, men en levende kristendom
> kræver Gud.

Ja, en død kristendom, der *ikke* giver sig udslag i en forvandlet
karakter, er en død kristendom der trænger til massehysteri og
mirakelmageri for at se troværdig ud!

> Og uden SDAs undervisning er det ikke muligt at møde og forstå Gud,
> er det det du skriver ???

Nej, det er ikke hvad jeg skriver. Og som du udmærket godt ved, er der
en del ting jeg slet ikke er enig med SDA i.

Og på den baggrund har jeg svært ved at fatte hvorfor du hele tiden
absolut vil blande SDA ind i stort set alt når du kommenterer mine
indlæg!

Jeg skriver at det er en sund og velunderbygget bibelsk lære er med
til at gøre det muligt at møde og forstå Gud og hans virke gennem
Helligånden.

[ ... ]

> [...]
> tungetale helbredelser mm for løgnlære, forkaster du Helligånden
> med Hans gavmilde gaver og uden Helligåndens hjælp kan ingen

Hverken SDA eller jeg forkaster den bibelske lære om Treenigheden,
Helligåndens virke og Åndens dåb.

Du kan ikke finde blot ét eneste sted på nogen af mine hjemmesider,
hvor jeg giver udtryk for at jeg ikke tror på den bibelske lære om
Treenigheden, Helligåndens virke og Åndens dåb. Og du kan heller ikke
på nogen af SDA's sider finde noget hvor SDA forkaster disse ting.
Tværtimod!!

> Jeg har ikke talt om at jeg er tilhænger af CN, RB eller BH, Jeg
> mener kun jeg på pegede at mine Åndelige brødre ikke er perfægte.

Er den fælleskirkelige økumeniske Reinhard Bonnke og den spiritistiske
falske profet Benny Hinn dine åndelige brødre? - ja det forklarer jo
et og andet!

> Men hvad er der galt i at Jesus gennem dem bringer frelse og
> helbredelse som Jesus bragte frelse og helbredelse gennem Peter og
> Paulus ????

Jesus bringer ikke frelse gennem falske profeter og falsklærere, han
siger "Jeg kender jer ikke, vig bort fra mig"

> RB og BH er ikke herlighedsprædikanter, kun fældeskirkelige. (Om CN
> ved jeg ikke)

Jamen er de fælleskirkelige er de jo også falsklærere ifølge det du
raser så vildt med i denne gruppe!! Og fremgangsteologer er de under
alle omstændigheder, og hvad er så forskellen på fremgangsteologer og
herlighedsteologer? Ingen, så vidt jeg kan se!

> Hvis mig at dine åndelige frugter er bedre end de tre du raser imod
> eller stop med at kritisere det du ikke har kendskab til.

Åh, nu må man ikke længere påpege falsklærere og deres falske
forkyndelse - det er kun dig der må rase mod forkyndervirksomhed i
Ikast, Moses Hansen m.m.??

Hvad er forskellen i lære hos Moses Hansen, Benny Hinn, Charles Ndifon
og Reinhard Bonnke? Der er så vidt jeg kan se langt større
overensstemmelse, og kun små bagatelagtige forskelle!

"Bibelsk Tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Bibelsk lære om Sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Bibelens Israel" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm

Filip D. Johnsen

> [...]

de
> verken tror på Jesus opstandelse eller frelsen.

Vi bruger meget tid på personligt at læse og studere Bibelen. Vi ønsker ikke
blot at følge en lære fordi en eller anden fortæller at det er sådan, men
ønsker at se *alt* begrundet ud fra Bibelen og Jesu ord. (Apostelgerninger
17:11). Det er her vi har et stort problem, for mange "kristne" kan ikke
begrunde deres dogmer ud fra Bibelen. De ønsker at man skal "tro" på disse
dogmer fordi *de siger* at det er sådan. Det er ikke en lære der er baseret
på Bibelen eller Jesu ord, men udelukkende på senere fortolkninger og ting
der er hentet fra græsk filosofi og hedenske religioner.

Jehovas Vidner tror på Jesu opstandelse. Det er en bibelsk lære, og den er
en grundpille i vores tro. Vi tror også på frelsen, som den defineres i
Bibelen: at den der tror på Jesus som Guds søn kan blive frelst.

> Hvorfor JV medlemmer gider at overbevise om det modsatte at Bibelens
lærdom
> forstår jeg ikke, og gider heller ikke finde ud af hvorfor.

Vi søger at følge Jesu missionsbefaling: "Gå derfor ud ... idet I lærer dem
at holde alt det jeg har befalet jer." Vi ønsker at *alle* lægger større
vægt på Bibelen, at man lægger vægt på Bibelen som autoritet i religiøse
spørgsmål. Det er mit budskab til dig, til alle, til muslimer, til mormoner
og til pinsevenner. Det der afgør om en lære er sand eller ej er om den
finder støtte i Bibelen, ikke om vi tror på det eller ej, og heller ikke om
den lære ledsages af mirakler. Mirakler blev udført at Jesus Kristus, og Gud
bruger dem derfor. Men mirakler blev på Moses's tid også brugt af Faraos
falske præster, og de fik ikke deres kraft fra Gud. Så mirakler er i sig
selv ikke et bevis på Guds støtte. Kun sammen med andre beviser kan de
bruges som beviser.

At du ikke gider bruge mere tid på det, kan jeg godt forstå. Et grundigt
bibelstudium tager tid, og det er hvad det kræver at finde ud af hvad vi
mener og særligt hvorfor. Det er selvsagt også hvad det kræver at få os til
at ændre vores holdning.

> [...]
> retten til at lege med andre børn og ved at lade de små dø af blodmangel.

Jeg er ked af at nogle har fået indtryk af at det er sådan Jehovas Vidner
behandler deres børn. Jeg er selv far til en søn på 5 år. Det ligger alle
Jehovas vidner meget på sinde at deres børn har det godt. Vi fratager ikke
børn retten til at lege med andre børn.

Mht blodspørgsmålet, vil jeg påpege at vi nok er dem der gør mest for at
vore børn får en god lægebehandling. I alle tilfælde sender vi vore børn til
læge, og vi vil i alle tilfælde samarbejde med læger. Hvis der dukker
spørgsmål op i forbindelse med blod søger vi i et samarbejde med lægen en
alternativ behandlingsform eller eventuelt - stadig i samarbejde med lægen -
en anden læger, der kan klare udfordringen. Vi søger det bedste for vores
børn. Det indbefatter et godt liv, helst fri for sygdomme.

Vi har ikke den holdning, som nogle, at stærk tro kan helbrede, og at
lægebesøg dermed er tegn på en svag tro. Vi lægger mærke til at evangelisten
Lukas var læge, og at Paulus anbefalede Timoteus vin for at læge hans syge
mave.

Lige med hensyn til at religionsfriheden ikke skulle omfatte sådanne som os:
Jesus var den der forudsagde at hans lære ville splitte familier (Mattæus
10:34-37); de første kristne var dem, der forbød brug af blod (selv om blod
blev brugt i lægegerningen dengang) (Apostelgerninger 15:28, 29); de første
kristne anbefalede at man holdt sig fra kejser-tilbedelse, selv om det ville
betyde døden i cirkus (ikke med i Bibelen). Synes du at religionsfriheden
skal omfatte sådanne som Jesus og de første kristne?

Kevin Edelvang

erik larsen wrote:
> [...]

> lidelser.

> Hele frelsen er også frelse fra de sygdomme som satan og vilfarelse

Det lyder lidt som herlighedsteologi det der.

> [...]
> v5 Men han blev gennemboret for vore overtrædelser
> og knust for vore synder.
> Han blev straffet, for at vi kunne få fred,

Stykket her bevæger sig på et langt højere og langt dybere plan end blot
vore egne småskrænterier. Her tales der om overvindelse og påtagelse af
selve arvesynden.

> En død kristendom er let at efterligne, men en levende kristendom
> kræver Gud.

Helbredelser og lignende har ikke så meget at gøre med, om kristendommen
lever. Desuden har historien vist os, at noget af det letteste at
efterligne, er netop mirakler. Hvordan vil erik larsen ellers forklare
alle de mirakler, som udføres af andre religioner, f.eks. Sai Baba og
lignende.?

Mvh
Kevin Edelvang

erik larsen

> erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

> Ja, helt rigtigt, men den endelige frelse fra syndens følger bliver
> først etableret ved genskabelsen af "Den nye Jord".

Det er det rene vrøvl, der er ikke et eneste skriftsted i bibelen der siger
sådan.

Læs salme 103, Kong David priser Herren (nu også Erik L´s Gud) for udfrielse
fra synd, tilgivelse fra overtrædelser og helbredelser fra sygdomme, i Kong
Davids og Erik L levetid og ikke i en kommende verden.

fut dk.livssyn.newage med din ugudelige ubibelske lærdom.

> Hvad er forskellen i lære hos Moses Hansen, Benny Hinn, Charles Ndifon
> og Reinhard Bonnke? Der er så vidt jeg kan se langt større
> overensstemmelse, og kun små bagatelagtige forskelle!

Mosses Hansen har ikke Guds Ånd og kan derfor ikke frembringe andet end
hysteri uden helbredelse.

Men hvorfor kan du ikke se forskellen du som har visdom, lærdom og
åndsbedømmelse ???

Erik L

erik larsen

> [...]
> efterligne, er netop mirakler. Hvordan vil erik larsen ellers forklare
> alle de mirakler, som udføres af andre religioner, f.eks. Sai Baba og

Det er da noget fis at fyre af, Jesus "ER" helbredelsen og derfor når man
modtager Jesus modtager man også Jesus, Jesus "ER" livet og når man modtager
Jesus modtager man også livet, Jesus "ER" opstandelsen fra de døde og derfor
når man modtager Jesus modtager man også opstandelsen fra de døde OSV

Så tror du ikke din lilleput kristendom forståelse skulle prøve at finde
Jesus for at få del i hans herlighed, istedet for at forblive konservetive
urokkelige modstander at en fornyelse af det syge og syndige menneske ???

Erik L

Andreas Falck

> Det er det rene vrøvl, der er ikke et eneste skriftsted i bibelen
> der siger sådan.

Det er først ved genskabelsen af den nye jord at død, sorg og pine
skal endeligt ophøre: "Og hanskal tørre hver tåre af deres øjne, og
der skal ingen død være mere, ej heller sorg, ej heller skrif, ej
heller pine skal være mere; thi det som *VAR* før, er nu forsvundet",
Åb. 21,4.

> [...]
> udfrielse fra synd, tilgivelse fra overtrædelser og helbredelser
> fra sygdomme, i Kong Davids og Erik L levetid og ikke i en kommende

Så alle der er syge og samtidig kalder sig kristne, er slet ikke
kristne, men fortabte sjæle der kun afventer at blive kastet i et
evigt brændende helvede hvor de skal pines i alle evigheder uden
ophør?

[ ... ]

> Mosses Hansen har ikke Guds Ånd og kan derfor ikke frembringe andet
> end hysteri uden helbredelse.
>
> Men hvorfor kan du ikke se forskellen du som har visdom, lærdom og
> åndsbedømmelse ???

Fordi der ikke er nogen forskel i den lære de udbreder!

erik larsen

> [...]
> en grundpille i vores tro. Vi tror også på frelsen, som den defineres i
> Bibelen: at den der tror på Jesus som Guds søn kan blive frelst.

Det er det rene vås, en JVer der ikke engang aner hvad JVerne skal tro på
omkring opatandelsen.

JV tror ikke på at Jesus var Guds søn, frelseren, men at Han var Ærkeenglen
Mikael som kom i forklædning som Jesus, Ja; JV tror ikke engang på budskabet
om frelse, så Mr. FDJ, find dog først ud af hvad du skal tro på og så kom
igen,

Som en god far har du vel givet din sønd en fed julefest med mange gaver for
at fejre Jesus fødselsdag med ham, ikke ??

> [...]
> en anden læger, der kan klare udfordringen. Vi søger det bedste for vores
> børn. Det indbefatter et godt liv, helst fri for sygdomme.

Jeg har hørt om folk der har forladt JV for at rede deres barn fra døden,
vil du gøre det samme hvis -- , eller vil du være en fanatisk JVer der vil
hellere se sin søn dø end at have en slat blod.

Erik L

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> [...]
> døden, vil du gøre det samme hvis -- , eller vil du være en
> fanatisk JVer der vil hellere se sin søn dø end at have en slat

Der er efterhånden mange andre end JV'er der siger nej tak til
blodtranfusioner grundet den store helbredsmæssige risiko der er ved
dette.

Og heldigvis findes der i dag så mange erstatningsprodukter, således
at brug af "rigtig" blod til blodtransfusioner efterhånden slet ikke
er nødvendigt mere.

Og jeg forstår ganske udmærket at så mange siger nej til at modtage
blod, når man tænker på hvor mange grelle tilfælde af katastrofale
skandaleepisoder der har været gennem de seneste 20-30 år.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Andreas Falck

> [...]

> end hysteri uden helbredelse.
>
> Men hvorfor kan du ikke se forskellen du som har visdom, lærdom og

Hvis du vil have et meget kvalificeret bud på hvilken "Jesus" Charles
Ndifon, Benny Hinn, Reinhard Bonnke m.m.fl. dyrker og forkynder, så
findes der interessant information her:

http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=8
http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=9

Og denne "Jesus" hjemmeside kan du finde her, hvor der bl.a. er link
til sider der omtaler hans mirakler og helbredelser:
http://shareno.net/index.htm

Læs også denne artikel fra Maitreya's danske hjemmeside:
http://www.sharedanmark.dk/artikler/aah_han_er_kristus1.asp

Ifølge din opfattelse, at store mirakler og helbredelser er beviser
for at det er sandheden der forkyndes, kan du jo heller ikke tillade
dig at afvise denne "Jesus" der forkyndes via disse sider. Her sker
der virkelig mirakler der mere end fuldt ud kan måle sig med Reinhard
Bonnke, Charles Ndifon og Benny Hinn m.fl.

erik larsen

> [...]
> kristne, men fortabte sjæle der kun afventer at blive kastet i et
> evigt brændende helvede hvor de skal pines i alle evigheder uden

Er det ikke det Paulus skriver; 1 Kor 11 v29 For den, der spiser og
drikker uden at agte på legemet, spiser og drikker sig en dom til. v30
Derfor er der mange syge og svage hos jer, og ikke så få sover hen.

> [ ... ]

> Fordi der ikke er nogen forskel i den lære de udbreder!

Det er fordi du vil Bogstaver og lovtrældom og ikke leve i Åndens frihed.
Rom 8 v1 Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, som er i Kristus Jesus.
v2 For livets ånds lov har i Kristus Jesus befriet mig fra syndens og
dødens lov.

Erik L

erik larsen

> [...]
>
> Hvis du vil have et meget kvalificeret bud på hvilken "Jesus" Charles
> Ndifon, Benny Hinn, Reinhard Bonnke m.m.fl. dyrker og forkynder, så

Dengang Reinhard Bonnke bad for mit spritforbrug blev jeg sat fri af Guds
Ånds Kraft, er det virkelig ugudeligt at blive hjulpet af Faderens og Jesus
Ånd ??? er det ugudeligt at få tungetalen af Helligånden og er det ugudeligt
at blive helbret ved Jesus sår ???

> [...]
> der virkelig mirakler der mere end fuldt ud kan måle sig med Reinhard
> Bonnke, Charles Ndifon og Benny Hinn m.fl.

Rom 15 v18 For jeg vil ikke driste mig til at tale om andet end det, som
Kristus har gjort gennem mig for at føre folkeslagene til lydighed, i ord og
gerning, v19 ved kraften i tegn og undere, ved Guds ånds kraft. Så har jeg
da fuldført forkyndelsen af evangeliet om Kristus fra Jerusalem og vejen
rundt helt til Illyrien.

Mirakler bliver brugt af Paulus til at bringe folk til tro og lydighed,
ligeledes idag bruger Gud BH, RB og CN og mange andre til at bringe folk et
kraftfuld evangelium, fordi evangeliumet " ER " en kraft til frelse; Kære
Andreas

Rom 1v16 For jeg skammer mig ikke ved evangeliet; det er Guds kraft til
frelse for enhver, som tror, både for jøde, først, og for græker.

Erik L

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ .... ]

> [...]
> og drikker uden at agte på legemet, spiser og drikker sig en dom
> til. v30 Derfor er der mange syge og svage hos jer, og ikke så få

OK, så har vi klart fået bekæftet, at du forkynder, at ingen der lider
af sygdomme kan være genfødte åndsdøbte kristne! For ifølge dine egne
udtalelser vil alle der bliver genfødt automatisk være helbredte for
enhver sygdom af hvad art den end måtte være!

Og dermed siger du så også, at enhver kristen der pådrager sig en
sygdom, alligevel ikke er en genfødt kristen, men en frafalden fortabt
falsk kristen!

Og dermed har vi fået en tydelige og stærk bekræftelse på at også du
er indfanget i herlighedsteologien og dens newage-forkyndelse, uanset
om du vil være ved det eller ej.

[ ... ]

> Det er fordi du vil Bogstaver og lovtrældom og ikke leve i Åndens
> frihed.

Hvad er det Ånden giver frihed til? Til at leve videre i synd, hor,
ægteskabsbrud, skilsmisse, at gifte sig med fraskilte, at udøve
homoseksualitet?

Du har tydeligvis misforstået hvad det vil sige at leve i Åndens
frihed! At leve i Åndens frihed er at være frigjort fra syndens
trældomsåg, at være frigjort fra syndens herrredømme, så det ikke
længere er Djævelen, men Jesus der regerer i ens liv.

> Rom 8 v1 Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, som er
> i Kristus Jesus. v2 For livets ånds lov har i Kristus Jesus
> befriet mig fra syndens og dødens lov.

Helt korrekt, Livets Ånds lov, Guds lov, har befriet os fra at leve
under syndens herredømme. Vi har ikke længere behov at leve som
syndere, for nu kan vi ved Helligånden få kraft til at leve efter
Kærlighedens fuldkomne Lov, Gud evige og uforanderlige lov, idet Guds
lov er et udtryk for Guds hellige guddommelige karakter.

Vi bliver således ved Jesus Kristus frigjort fra vor syndige natur og
får dermed del i Jesu guddommelige natur: "hvorved han har skænket os
de største og dyrebare Forjættelser, for at I ved disse skulle få Del
i guddommelig Natur, når I undfly Fordærvelsen i Verden, som har sin
Grund i Begær", 2. Pet. 1,4.

Den frihed, den forløsning, vi får ved omvendelsen til tro på Jesus
fritager os ikke for at være lydige mod Gud, men den giver os frihed
til med vores frie vilje at vælge at tjene Jesus som vores Herre,
Messias og Frelser.

Så længe vi er uomvendte syndere har vi ikke nogen fri vilje, da vi af
Djævelen er trællebundet under syndens lov. "Den Sønnen får frigjort
skal være virkelig fri" siger Jesus. Når Jesus befrier og frigør os
fra syndens trædom og syndens lov, da er vi endelig og virkelig frie,
ikke fra lydighed mod Guds kærlighedslov, men frie fra syndens lov og
trællekår.

Karsten

"Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse

> Læs også denne artikel fra Maitreya's danske hjemmeside:
> http://www.sharedanmark.dk/artikler/aah_han_er_kristus1.asp

De her er nu heller ikke uden evner
http://www.siegfriedandroy.com/home/index.php

Ok, nu skal jeg nok blande mig uden om, men
jeg kom bare i tanke om dem i forbindelse
linket til hr. Maitreya.

Venlig hilsen

Karsten

Andreas Falck

Karsten <karstenbu...@oncable.dk> skrev således i

> De her er nu heller ikke uden evner
> http://www.siegfriedandroy.com/home/index.php
>
> Ok, nu skal jeg nok blande mig uden om, men
> jeg kom bare i tanke om dem i forbindelse
> linket til hr. Maitreya.

Ja, fine troldmænd i klasse med Bonnke, Hinn og Ndifon. - Tak for
linket.

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> [...]
> lydighed, ligeledes idag bruger Gud BH, RB og CN og mange andre til
> at bringe folk et kraftfuld evangelium, fordi evangeliumet " ER "

Ja, og mange falske profeter og falske Messiaser skal fremstå og gøre
store tegn og undere, for om det er muligt, at føre endog de udvalgte
vild.

Miraklerne er IKKE det endegyldige bevis for at det er Gud der virker,
og slet ikke når der forkyndes et bibelfremmed evangelium.

Beviset for at miraklerne er fra Gud er at de ledsages af en sand og
ægte bibelsk forkyndelse.

Alle de mirakler og undere som dine herlighesteologer fremviser, kan
også fremvises at okkulte forkyndere, spiritister, newage-healere
osv, - er disse så også sande forkyndere på lige fod med Reinhard
Bonnke, Charles Ndifon og Benny Hinn?

Det må de jo være, ifølge din definition af hvad der beviser en
forkynders sandhedsværd!

> Rom 1v16 For jeg skammer mig ikke ved evangeliet; det er Guds
> kraft til frelse for enhver, som tror, både for jøde, først, og for
> græker.

Ja, evangeliet er en Guds kraft til frelse for alle der tror. Og
Helligånden virker med det største af alle mirakler, nemlig
forvandlingen af den syndige karakter til at være en karakter der er
underlagt Jesus Kristus i stedet for at være underlagt Djævelen.

Intet mirakel er større en forvandlingen af den syndige karakter.
Ingen tildelt frihed er større end den frihed der opnås når et
menneske frigøres fra syndens herredømme og i stedet lader sig fylde
af Helligånden og lader sig lede gennem livet af Guds kærligheds Lov!

Ingen forvandling er større end den forvandling der sker, når et
syndigt menneske forvandles fra at være en synder til at være et Guds
barn, frikøbt fra synden, så det vælger at leve i lydighed mod Guds
love og befalinger.

Ingen frihed er større end at være fri fra synden så man frit kan leve
efter budene i Frihedens Fuldkomne Lov.

Dette er evangeliets glade budskab om den kristnes frihed fra syndens
og dødens lov, frikøbt til at leve et liv i samfund og harmoni med sin
Skaber og Frelser, og den frihedslov der har eksisteret fra før
evighededens begyndelse.

Ingen helbredelse er større end helbredelsen fra et syndigt liv, og
ingen frihed er større end at leve efter Guds hellige lovs kærlige
forskrifter for et helligt liv.

Vidal

"Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse news:av1afv$oi1$1...@dknews.tiscali.dk...

> [...]

> Treenigheden, Helligåndens virke og Åndens dåb. Og du kan heller ikke
> på nogen af SDA's sider finde noget hvor SDA forkaster disse ting.

Jamen, har du ikke ændret mening om treenigheden,
så? Jeg synes at erindre...? :-)

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Andreas Falck

Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev således i

> Jamen, har du ikke ændret mening om treenigheden,
> så? Jeg synes at erindre...? :-)

Man har en mening til man får en ny ;-) - så jo jeg tror på den
bibelske lære om treenigheden!

Andreas Falck

> Jeg har ikke været inde på de Internet-adresser, du henviser til.
> Det interesserer mig ikke, hvad de mener og skriver.

Tja når du ikke engang interesserer dig for de veldokumenterede
bevisligheder der bliver fremlagt, vil det jo også være umuligt at
føre en frugtbar dialog!

erik larsen

> [...]
> udtalelser vil alle der bliver genfødt automatisk være helbredte for
> enhver sygdom af hvad art den end måtte være!

Du forsvare vist kun dig selv nu; Men prøv engang at tænke konstruktiv, Nu
har vi opklaret hvorfor der er synd og død med følgende sygdomme, Men her
ved synd, død og sygdomme stopper det heldigvis ikke, for Gud har sendt os
Peter, Paulus, BH, RB, NC og mange andre for at forsøge at få folk ud at SDA
og andre sekter for at kunne helbrede dem.

> Og dermed siger du så også, at enhver kristen der pådrager sig en
> sygdom, alligevel ikke er en genfødt kristen, men en frafalden fortabt
> falsk kristen!

Det var nu et citat fra Paulus brev til Korint, så hvorfor overfalder du mig
og ikke Gud for det ??????

> Og dermed har vi fået en tydelige og stærk bekræftelse på at også du
> er indfanget i herlighedsteologien og dens newage-forkyndelse, uanset
> om du vil være ved det eller ej.

Nej Jeg har aldrig haft noget at gøre med Herlighedsteologerne, det har
Paulus og Peter som praktiserede mirakler heller ikke.

Men du kan vist ikke rigtigt forstå at herlighedsteologernes lære er delvis
meget rigtigt, det er måden den praktiseres på der er forkert.

> [ ... ]

> Hvad er det Ånden giver frihed til? Til at leve videre i synd, hor,
> ægteskabsbrud, skilsmisse, at gifte sig med fraskilte, at udøve
> homoseksualitet?

Kære Andreas, DU ER FOR DUM, Friheden er til at tjene Jesus med, kun
frigjort fra sekter som SDA kan man 100% give sig til Herren, som hans
tjener.

> [...]
> Kærlighedens fuldkomne Lov, Gud evige og uforanderlige lov, idet Guds
> lov er et udtryk for Guds hellige guddommelige karakter.

Først skriver du jeg har misforstået Åndens frihed og så skriver du jer er
helt korekt; Kære Andreas, HVAD ER DET DU MENER ???

> [...]
> fra syndens trædom og syndens lov, da er vi endelig og virkelig frie,
> ikke fra lydighed mod Guds kærlighedslov, men frie fra syndens lov og

Nu tror jeg på at Jesus sætter os fri uden at vi skal have 6 Års studier i
SDA-sekt. ApG 2v38, er alt der kræves for at opleve Åndens frihed.

Erik L

erik larsen

> [...]

> Ingen helbredelse er større end helbredelsen fra et syndigt liv, og
> ingen frihed er større end at leve efter Guds hellige lovs kærlige

Gud har da ikke en pakke-løsning som Microsoft der passer lige til dit
behov, Gud har sendt Jesus og i Jesus er der kun en løsning og det er hele
pakken, Helligånden, Frelse, genfødsel, tungetale, helbredelse og mange
mange mirakler, eller også har du ingen ting fået fra Gud.

Erik L

erik larsen

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det gør han hele tiden :o))

Erik L

Andreas Falck

> Det gør han hele tiden :o))

Ja vi er jo nogen der lærer hele livet, og tager ved lære, - i
modsætning til visse andre

Andreas Falck

> [...]
> det er hele pakken, Helligånden, Frelse, genfødsel, tungetale,
> helbredelse og mange mange mirakler, eller også har du ingen ting

Så du siger altså at alle, der ikke taler din slags vrøvletungetale
eller som lider af en sygdom, er et klart bevis på at de ikke har
modtaget frelsen fra Gud.

Hvor i Bibelen står der at *alle* frelste skal tale i tunger?

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> Kære Andreas, DU ER FOR DUM, Friheden er til at tjene Jesus med,

Det er jo også det jeg har skrevet hele tiden, ikke sandt.

> kun frigjort fra sekter som SDA kan man 100% give sig til Herren,
> som hans tjener.

Hvor er det sørgeligt at du ikke kan forholde dig seriøst til noget
som helst. Og hvorfor blander du SDA ind i denne debat der intet har
med SDA at gøre?

erik larsen

> [...]
>
> Hvor er det sørgeligt at du ikke kan forholde dig seriøst til noget
> som helst. Og hvorfor blander du SDA ind i denne debat der intet har

Kalder du din historie om at vi først bliver frelst genfødte og helbredt i
den kommende nye verden for seriøst.

Erik L

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> Kalder du din historie om at vi først bliver frelst genfødte og
> helbredt i den kommende nye verden for seriøst.

Læs dog hvad jeg skriver mand!

erik larsen

> [...]
>
> Så du siger altså at alle, der ikke taler din slags vrøvletungetale
> eller som lider af en sygdom, er et klart bevis på at de ikke har

Hov-Hov-Hov tungetalen er først omtalt i Jobs bog så i Salmernes bog af Kong
David så i Apostelenes Gerninger og derefter af Paulus i 1 Kor 12 mf,
Hvordan kan det pludseligt blive ** MIN ** slags vrøvltungetale.

> Hvor i Bibelen står der at *alle* frelste skal tale i tunger?

Her er ikke tale om at vi alle skal tale i nye tunger, men jeg tror det er
hvad Gud ville ønske af sin menighed. Elles havde Gud vel ikke uddelt
tungetalen til dem der spørger om den, vel ?

Erik L

erik larsen

> erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

> Ja vi er jo nogen der lærer hele livet, og tager ved lære, - i
> modsætning til visse andre

Jeg har kun kendt til treenigheden hele mit liv, så hvad mere kan jeg lærer
???

Erik L

Andreas Falck

> Jeg har kun kendt til treenigheden hele mit liv, så hvad mere kan
> jeg lærer ???

Guds kærlighed og det Sandhedens Ånd kan lære om ikke at lyve.

erik larsen

Ja, her citere jeg dig:----

[...]

Citat sluy;--

Erik L

erik larsen

> erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

> Guds kærlighed og det Sandhedens Ånd kan lære om ikke at lyve.

Hvad; kalder du mig en løgner. Og du som vil have en bedre tone på
dk.livssyn.kristendom

Slut, Jeg gider ikke din racende mod Guds Ånd.

Erik L

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> [...]
> endeligt og i fuldt omfang vil blive fjernet. Ind til da må vi leve
> med de konsekvenser syndefaldet har indført i denne verden.

Ja, og der skrev jeg jo heller ikke det du øverst i dette indlæg
postulerede at jeg skulle have skrevet!!

- der i morgen tidlig tager på ferie en uges tid

Andreas Falck

> Hvad; kalder du mig en løgner. Og du som vil have en bedre tone på
> dk.livssyn.kristendom
>
> Slut, Jeg gider ikke din racende mod Guds Ånd.

Jeg protesterer mod dine løgne og forvanskninger af hvad jeg
skriver, - ikke andet! Og dine løgnagtige påstande er adskillige gange
blevet klart og tydeligt dokumenteret.

Og jeg racer ikke mod Guds Ånd, men jeg påpeger at den ånd du roser
dig af åbenbart får dig til at lyve.

- der i morgen tidlig tager på ferie en uges tids

erik larsen

> erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i
>
> [ ... ]

> Ja, og der skrev jeg jo heller ikke det du øverst i dette indlæg
> postulerede at jeg skulle have skrevet!!

Nå-Nå for mig er der ingen forskeld

ErikL

erik larsen

> [...]
> blevet klart og tydeligt dokumenteret.
>
> Og jeg racer ikke mod Guds Ånd, men jeg påpeger at den ånd du roser

Guds Ånd som jeg roser mig af er bestemt ikke den ånd du kalder for
helligånden, den Ånd jeg omtaler giver os tungetale og bringer os
heldbredelse fordi det er Gud Faderens vilje.

ErikL

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev dette i
ews:3e16fd3b$0$163$edfa...@dread16.news.tele.dk:

[ ... ]

> Guds Ånd som jeg roser mig af er bestemt ikke den ånd du kalder for
> helligånden, den Ånd jeg omtaler giver os tungetale og bringer os
> heldbredelse fordi det er Gud Faderens vilje.

Og den ånd du omtaler, er det så også den ånd der gør at du ikke kan
lade være med at fremstille hvad jeg skriver på en direkte forkert
måde, samt i næsten hvert eneste svar på mine indlæg at køre en totalt
offtopic, uvedkommende og useriøs hetz mod SDA?

- der skriver fra en lånt modemforbindelse.

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev dette i
ews:3e16fc6c$0$232$edfa...@dread16.news.tele.dk:

[ ... ]

> Nå-Nå for mig er der ingen forskeld

Så er det fordi du vælger ikke at ville læse hvad jeg rent faktisk
skriver!

For jeg har altså *IKKE* skrevet det du påstår jeg skulle have
skrevet.

- der skriver via en lånt modemforbindelse.

erik larsen

> [...]
> måde, samt i næsten hvert eneste svar på mine indlæg at køre en totalt
> offtopic, uvedkommende og useriøs hetz mod SDA?

Hvad forstand eller oplevelser har du ihenhold til det åndelige liv, når du
racer mod alle der bliver heldbredt og kan tale i tunger og ??

Du svare aldrig og har aldrigt svaret på noget seriøst, men du henviser hele
tiden til web-sider der indeholder bogstaverne SDA, web-sider der umuligt
kan forsvare eller begrunde Bibelen, men kun omstøde sandheden til et andet
evangelium, i dit tilfælde et evangelium uden frelseoplevelser uden
tungetaler og uden helbredelse.

ErikL

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev dette i
ews:3e1a4f13$0$127$edfa...@dread16.news.tele.dk:

[ ... ]

> Hvad forstand eller oplevelser har du ihenhold til det åndelige
> liv,

Jeg har massevis af oplevelser og positive erfaringer med det åndelige
liv. Jeg oplever Åndens kraft, liv og manifestation hver eneste dag.

> når du racer mod alle der bliver heldbredt og kan tale i
> tunger og ??

Forhold dig til virkeligheden og det jeg rent faktisk skriver, i
stedet for dine hetz og usandheder. Jeg racer hverken mod de
helbredelser og mirakler Gud gør eller mod bibelsk tungetale.

> Du svare aldrig og har aldrigt svaret på noget seriøst, men du
> henviser hele tiden til web-sider der indeholder bogstaverne SDA,

Hvilke hjemmesider henviser jeg til der indeholder bogstaverne SDA,
jeg henviser kun til nogle der indeholder sda, og jeg har for et
stykke tid siden fortalt dig hvad disse bogstaver står for!

> web-sider der umuligt kan forsvare eller begrunde Bibelen,

Du fremfører en påstand uden overhovedet at gøre dig den ulejlighed at
fremkomme med den mindste smule argumentation! Hvad med at du seriøst
tog nogle få punkter frem og på den måde påviste at det er bibelsk
forkert det der står på disse hjemmeside.

> men kun omstøde sandheden til et andet evangelium,
> i dit tilfælde et evangelium uden frelseoplevelser uden
> tungetaler og uden helbredelse.

Når du påstår den slags, hvad så med at fremføre nogle argumenter og
beviser for din påstand. For det er jo ganske tydeligt og åbenlyst at
du slet ikke ander et dyt om hvad der reelt står på disse hjemmesider
som du harcellerer så meget over.

Du udtaler dig jo om ting du slet ikke har læst eller sat dig ind i,
og dermed bliver din hetz useriøs og ubegrundet.

Hvis du mener at der er vranglære på de sider, så find dog nogle
punkter frem og påvis ud fra Bibelen hvori den vranglære består.

Jens Bruun

"erik larsen" <erikl...@oncable.dk> wrote in message

> Jeg har kun kendt til treenigheden hele mit liv, så hvad mere kan jeg
> lærer ???

Dansk stavning og grammatik? Citatteknik? Sund fornuft? Logisk tænkning?
Ja, der kan vist skrives tykke bøger om, hvad du (og vi andre) stadig
har at lære...

--
-Jens B.

erik larsen

"Jens Bruun" <bruun...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Ja; som min fader sagde, kan knægten ikke lære og regne og skrive skal han
lære at bruge hænderne og så fandt han en læreplads til mig og nu er jeg
nedslidt håndværker der har bestået syvende klasses afgangeksamen med noget
i retning af G med et +, hvad er din undskyldning ???

ErikL

Andreas Falck

> nu er jeg nedslidt håndværker

Det er vel ikke noget problem for dig. Når du er frelst og taler i de
dersens nye tunger lider du jo ikke af nogen skavanker! Helbrdelsen er
jo noget der følger med automatisk!

Eller mangler du måske lige et par portioner tro og frelse?

Se også min hjemmeside om Skabelsen og Syndfloden:
http://syndflod.dk ** Nu også med debatforum **

erik larsen

> [...]
>
> Det er vel ikke noget problem for dig. Når du er frelst og taler i de
> dersens nye tunger lider du jo ikke af nogen skavanker! Helbrdelsen er

Helbredelse er for de syge jeg er nedslidt efter 38 år som murersvend, så
tag lige splinten ud af dit øje.

Og så lad være med dit blasfami, Jesus kom selv med helbredelse til de syge
og i Hans kølvand bliver de blinde seende, de døve hører og de lamme går.

> Eller mangler du måske lige et par portioner tro og frelse?

Jeg tror på helbredelse derfor har Gud helbredt mig flere gange, hvad tror
du på ?

OBS står der ikke et sted " Han tilgiver al din skyld, helbreder alle dine
sygdomme", men det tror du jo desværre ikke på kære Andreas og derfor blev
jeg helbredt og ikke du ???

ErikL

Andreas Falck

> Helbredelse er for de syge jeg er nedslidt efter 38 år som
> murersvend, så tag lige splinten ud af dit øje.

Den slags bagateller kan vel heller ikke være noget problem at
helbrede, - hvis du altså har tro nok!

Og jo, jeg tror på helbredelser, og jeg har selv oplevet dem, både for
mit eget vedkommende og hos andre! Og jeg har også en af de sidste
dage nævnt et par ting jeg er blevet helbredt for! - Men den slags
oplysninger plejer du jo at sidde overhørig!

erik larsen

> erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

> Den slags bagateller kan vel heller ikke være noget problem at
> helbrede, - hvis du altså har tro nok!

Slet ikke, hvor vi er enige igen.

> [...]
> dage nævnt et par ting jeg er blevet helbredt for! - Men den slags
> oplysninger plejer du jo at sidde overhørig!

Du skrev da elles for et pår måneder siden du ikke havde oplevet
helbredelser, nu forstår jeg ikke ???

Men fortældet os alt om det lyder spændende og giver Gud ære

ErikL

Andreas Falck

erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev således i

[ ... ]

> Du skrev da elles for et pår måneder siden du ikke havde oplevet
> helbredelser, nu forstår jeg ikke ???

Som jeg skrev for ikke så længe siden, så er jeg blevet udfriet
(helbredt) for et megastort alkohol og narkoforbrug for en del år
siden. I dag lider jeg af et par skavanker som jeg ikke er blevet
helbredt for. Men til gengæld er jeg blevet velsignet med de kraft og
de resourcer der skal til for at leve et lykkeligt med Jesus, på trods
af de skavanker. Min tro og tillid til Jesus er så at sige blevet
styrket gennem de skavanker jeg nu må leve med. De har lært mig hvad
det vil sige at være totalt afhængig af den kraft og styrke vi kan få
gennem et liv med Jesus.

Jens Bruun

> [...]

> og nu er jeg nedslidt håndværker der har bestået syvende klasses
> afgangeksamen med noget i retning af G med et +, hvad er din

Jeg har ikke umiddelbart behov for at undskylde noget som helst.

--
-Jens B.

erik larsen

> [...]
> styrket gennem de skavanker jeg nu må leve med. De har lært mig hvad
> det vil sige at være totalt afhængig af den kraft og styrke vi kan få

Jeg forstod elles noget andet, men pyt.

Desuden styrker Jesus ikke vores skavanker Han helbreder dem. Sl 103v3
*Han tilgiver al din skyld,
helbreder alle dine sygdomme*. dvs alderdom er ingen sygdom men dog
alligevel helbreder Gud og giver ny kraft Es 40 v31 *Men de, der håber på
Herren, får nye kræfter, de får vinger som ørne. De løber uden at blive
trætte, de vandrer uden at udmattes.*

Erik L

erik larsen

"Jens Bruun" <bruun...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Heller ikke cikane af dem du mener ikke klare dit skrive formående ??

ErikL

Andreas Falck

> Jeg forstod elles noget andet, men pyt.
>
> Desuden styrker Jesus ikke vores skavanker

Hvis du nu læste HVAD jeg skrev, så vil du se, at jeg heller ikke
skriver *noget som* helst der kan tydes i retning af at jeg mener at
Jesus skulle styrke vores skavanker!

Det *ER* er altså en fordel at du læser hvad der rent faktisk står
skrevet!

Nehemia

Jeg har den erfaring at Charles Ndifon er en mand af stor tro til Gud.
Han har forstået hvilken ret man har som kristen.
Det er ikke Charles der helbrede de syge. Men han er et redskab for Guds
kraft. Og Ja jeg tror at mange faktisk bliver helbredt.

Jeg kender en norsk ung mand der rejser med Charles. Og er med som
assistent på hans møder Denne unge mand har modtaget meget af den
salvelse som der er over Charles, og oplever selv at være et redskab fra
Gud. Han har oplevet hvordan han har bedt for en der havde synsproblemer
og ikke kunne få buskørekort pga. synet. Han fik synet 100 % tilbage og
køre nu bus uden at bruge briller.

Jeg ved ikke hvornår Charles kommer tilbage til Danmark. Men når han
kommer synes jeg at du skal være desperat efter at møde Gud og opleve
hvordan Han berøre dit liv. Gud ser til mennesker der har en stor
forventning.

Vær rigeligt velsignet.

Nehemia

http://www.kandu.dk/

Andreas Falck

Nehemia <Nehemi...@kandu.dk> skrev:

> [...]
> Det er ikke Charles der helbrede de syge. Men han er et redskab for
> Guds kraft. Og Ja jeg tror at mange faktisk bliver helbredt.

Hvorefor har han så okkulte tilknytninger såfremt han virkelig skulle
være et redskab for Gud?

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

bja...@karecki.com

"Hvorefor har han så okkulte tilknytninger såfremt han virkelig skulle
være et redskab for Gud?"

Hvad er det lige ved Charles Ndifon..som du kalder okkult???

Jeg har oplevet manden og talt med manden. Der strømmer en velsignelse ud
fra ham som ikke kan være tilstede i mennesker der har okkulte
forbindelser!!!

\o/ Bjarne

Andreas Falck

bja...@karecki.com <bja...@karecki.com> skrev:

Du får en masse information i denne artikel:
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=193 og hvis du på
http://tagryggen.dk søger på Charles Ndifon kommer der flere artikler
frem du kan læse for yderligere information.

- der på søndag rejser 8 dage til sol og varme
ved den Tyrkiske Middelhavskyst !

Børge Højlund Jensen

> bja...@karecki.com <bja...@karecki.com> skrev:

ja det er det med tagryggen der ikke kan se ud eller hvordan er det nu med
tagrygen der kun tror på det lille lys de har. alle andre kristne er nemlig
fejl på det efter deres menig jeg har fuldt dem længe, og ok de er kristne
og jeg glæder mig til at møde dem i hjemme hos far i himelen , der kommer
også en del som de ikke vil kendes ved her.
Kærlig hilsen fra Børge.

http://www.nydheder.subnet.dk/

Andreas Falck

> [...]

> længe, og ok de er kristne og jeg glæder mig til at møde dem i
> hjemme hos far i himelen , der kommer også en del som de ikke vil

Jeg kender ikke noget til folkene bag Tagryggen, men jeg forholder mig
udelukkende til de ting der står i artiklen.

Hvad med at påvise klart hvor de tager fejl, og hvad de tager fejl i,
men hensyn til deres gennemagang og bedømmelse af den såkaldte
"salvelse" Charles Ndifon påstås at have!

Artiklen fremkommer med en række konkrete ting, og er du ikke enig, så
påvis hvori disse konkrete ting er forkerte.

Om jeg skal møde folk fra Tagryggen i Himlen eller ej, har jeg aldrig
skænket en tanke, da jeg som sagt ikke kender disse folk. Men har
disse folk ret i deres antagelser omkring Charles Ndifon så kommer han
der næppe!

Børge Højlund Jensen

> Børge Højlund Jensen <b-...@oncable.dk> skrev:

Jamen denne Charles Ndifon prediker Frelse i Jesus og og det er ok for mig.
jeg er ikke så nervøs.
Charles Ndifon bliver iviteret af mennerker jeg anerkender som kristne
leder i Danmark, og det må vel være bedere anbefaling end den jeg kan komme
med min ringe menig,

Andreas Falck

Børge Højlund Jensen <b-...@oncable.dk> skrev:

> Jamen denne Charles Ndifon prediker Frelse i Jesus og og det er ok
> for mig.

Men det er *ikke* OK for Jesus. Læs Matt. kap. 7!

> jeg er ikke så nervøs.

Dét burde du måske være! - Især da du ikke virker til at være
interesseret i at undersøge tingene!

> Charles Ndifon bliver iviteret af mennerker jeg anerkender som
> kristne leder i Danmark, og det må vel være bedere anbefaling end
> den jeg kan komme med min ringe menig,

Andre menneskers anbefalinger er langt fra nok til at sikre at det
hele er OK. Jøderne på Jesu tid forkastede deres Frelser og Messias
fordi de stolede mere på deres ledere end de stolede på Jesus selv.

Læs Ap.g. 17, 11 og følg deres eksempel. De stolede nemlig ikke bare
blindt på hvad Paulus og de øvrige missionærer forkyndte for dem, de
ville selv undersøge tingene grundigt!

Peter T Nielsen

Hejsa

> Jeg kender ikke noget til folkene bag Tagryggen, men jeg forholder mig
> udelukkende til de ting der står i artiklen.
http://tagryggen.dk/info.php?PHPSESSID=86b08996e063ea487bda7c7c8edd5d9b
Jeg har måske i modsætning til dig prøvet at forholde mig til hvem de er,
fordi jeg er så uenig i næsten alt de skriver.
De siger at "Vi er nogle kristne som ikke er medlem af nogen menighed. Vi
har været nødt til at gå ud af diverse menigheder på grund af de ting som
sker i dem i dag..."... Alarmklokke, der findes åbenbart ingen meningheder
som har deres bibelsyn. Er det så deres bibelsyn der er forkert/forfejlet,
eller alle de meningheder som de ikke vil komme i?
De siger at "Hvem vi er personligt har ingen relevans. Det handler ikke om
hvem vi er, men hvad vi skriver."... Delvis korekt, Jeg vil meget gerne
kende deres baggrund; hvorfor har de en hadsk forhold til alt
karimatisk/trosbevægelse(/kristent?), Er det de skriver farvet af en dårlig
oplevelse?

> Hvad med at påvise klart hvor de tager fejl, og hvad de tager fejl i,
> men hensyn til deres gennemagang og bedømmelse af den såkaldte
> "salvelse" Charles Ndifon påstås at have!

http://tagryggen.dk/show_article.php?num=193
"Jeg så ham i Åndernes Magt, og hørte om ham fra Pinsekirken København. Hele
tiden sagde mit indre vidnesbyrd mig at der var noget forloren ved det
hele.", Jeg hørte ham i Aalborg, Hele tiden sagde mit indre vidnesbyrd mig
at der var en stærk tilstedeværelse af Helligånden i hele hallen.
"Dorit....Jeg vil mene at aflæggelsen af Yoga og andre ikke Gudsdyrkende
metoder, er en del af den frugt der er som følge af et møde med den sande
Gud." Det er jeg enig i, men jeg tror også at Gud ikke er begrænset af Yoga.
og at med tiden vil hun få at se at det er forkert. Det er altså heller ikke
alle der bliver kristen som kan aflægge deres grime sprog fra den ene dag
til den anden... Og hvorfor er det at så mange kristne folk mener at den
synlige syn er så meget være en deres egne usynlige synder?
"Når mennesker oplever denne type tvangsoplevelser, at de ude af kontrol
falder eller bliver kastet i gulvet, hvorefter de er væk, som hun selv
siger, er det højest sandsynligt ikke Helligånden, da Helligånden ikke
arbejder med tvang, men er en mild kraft, der arbejder ved menneskers fulde
bevidsthed."... Er også foruroliget over det. Hvis jeg skal se dette med de
positive briller som tagryggen ikke ejer. Kan der jo også være tale om en
dæmonuddrivelse, vore sygedommen ikke var fysisk, men dæmonisk? og at
helbredelsen ligger i udfrielsen? Det er rigtig at Helligånden ikke virker
under trang, men Den kan vel stadig virke kraftigt.
Charles siger i sin bog, at Jesus sagde til ham "Forkynd evangeliet. Bliv
ikke indfanget af doktriner. Bliv ikke optaget af andre ting. Fortæl om de
gode ting, jeg har gjort for dem. Jeg vil være med dig. Ingen sygdomme vil
kunne stå dig imod. Ingen dæmoner vil kunne stå dig imod. Hvis du kan få
folk til at tro på mig og på mit ord, så er der ingenting, som vil være
umuligt. Fortæl de gode nyheder.".. tagryggen stiller sig i
forsvarspositioner ved ordet doktriner. Det sjove er at sådan gør Jesus også
mange gang i evangeliet, Matt 9,22, Luk 17,19, Luk 18,42 "din tro har frelst
dig", hov Jesus glemt doktrinerne...
Mark 16;16-18 "v16 Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der
ikke tror, skal dømmes.", i matt 28;20a "og idet I lærer dem at holde alt
det, som jeg har befalet jer.", ja man skal lære doktrinerne, men i sidste
ende frelser de ingen. eller? (det vil sikkert gøre det svært(/umuligt?) at
blive i troen ikke at kende til dem)

og sådan kunne man sikkert blive ved... Jeg synes bare at tagryggen kun har
negative briller på.. og det er ikke en god måde at dokumenter på, og for
den sagsskyld er det heller ikke en god ide kun at have de positive briller
på som, jeg lige har gjort...

Peter
---
Opvokset i LM og senere Pinsekirken(pga min forældre), skiftede til
Apostolsk Kirke pga Pinsekirken dogmatisk syn på bla. dåben og
lederskab...(Det er så den farve min briller har :-))

Andreas Falck

Peter T Nielsen <po...@nork.auc.dk> skrev:

> Hejsa

[ .. skrev et godt indlæg .. ]

> [...]
> dokumenter på, og for den sagsskyld er det heller ikke en god ide
> kun at have de positive briller på som, jeg lige har gjort...

Jeg er da enig med dig et meget langt stykke. Og jeg er da også
naturligvis enig med dig i, at man ikke ukritisk må sluge råt hvad de
skriver (og da slet ikke når man ikke rigtig kender noget til disse
folks baggrund).

Denne kritiske holdning over for hvad de skriver, skal naturligvis
være en positiv kritisk holdning, forstået på den måde at man
undersøger og vurderer grundigt det materiale de fremlægger, inden man
tager stilling til det.

Nøjagtig det samme gør jeg over for sådan en som Charles Ndifon, og
andre forkyndere for den sags skyld. Jeg er gennem hele mit liv
opdraget til at forholde mig positivt kritisk til den forkyndelse jeg
bliver præsenteret for.

Du skrev at Jesus glemte doktrinerne ( i nogle situationer ). Ja i
nogle, men det gennemgående træk når man læser evangelierne er
alligevel at Jesus lægger enorm stor vægt på at vi nu også virkelig
forholder os til om forkyndelsen er i overensstemmelse med Skrifterne.
Det samme mønster går tydeligt igen i Apostlenes Gerninger og i Paulus
breve.

Naturligvis spiller vort bibelsyn (eller mangel på samme) ind når vi
vil bedømme en forkyndelse og en lære. Derfor er det jo også ret
væsentligt at man får afklaret hvilket bibelsyn man egentlig har, og
at man er opmærksom på hvordan dette bibelsyn influerer på ens tro og
trosfundament.

bja...@karecki.com

Jeg vil prøve at undgå at virke nedladende på andres bekostning :-) men
folkene bag tagrykken er mennesker der alle har forladt menigheder fordi
de er uenige i den lære der er i menigheden. De har som deres fornemmeste
mål, at finde enhver fejl i mennesker... Specielt dem deres tidligere
ledere siger god for. Derfor kan jeg ikke tage de info fra tagrykken
alvorligt.

Dem der skal bedømme Charles - Hans - Josephine - Christian Hedegaard og
Moses Hansen og andre, er vel de ledere, der leder en større forsamling og
beder dem komme!! eller er det dem der bare sidder og skriver artikler
uden selv at være der.

Man er som bekendt nødt til selv at vide om tingene før end at man kan
bedømme dem...

Det er jo egentligt interessant at læse deres artikler.... for de er
entydige... alle evangelister får kniven. Der er ikke en af dem der siges
god for... Læs den om Benny Hinn f.eks. Alle mennesker fejler, kendte
mennskers fejl er offentlige... og derfor udsat for besømmelse, men hvem
er vi der her sætter os som dommere??? Vi skal besømme ja, men vi skal
ikke være dommere.

Lad den af jer der er syndfri, kaste den første sten. Johs. 8

\o/ Bjarne

Andreas Falck

> [...]

> Specielt dem deres tidligere ledere siger god for. Derfor kan jeg
> ikke tage de info fra tagrykken alvorligt.

Du skriver her at du ikke kan tage oplysninger fra folkene bag
Tagryggen alvorligt!

Som sagt kender jeg ikke disse menneskers baggrund, og er egentlig
heller ikke specielt interesseret i den.

Jeg forsøger i stedet at forholde mig konkret til de oplysninger de
bringer frem, og forsøger efter bedste evne at sammenholde dette med
Bibelen.

Det samme gør jeg med oplysninger fra folk fra den "modsatte lejr",
fra folk der er positive over for Charles Ndifon, Benny hinn m.fl.

Det der slår mig med stor undren hver gang dette emne kommer på bane
er at de "positive" faktisk aldrig forholder sig til noget som helst
konkret i forbindelse med de "negatives" kritik. Der bliver blot sagt
at disse evangelister forkynder Jesus og så er den pot ude.

Hvad med om man blot en enkelt gang gjorde et forsøg på at forholde
sig sagligt til de kritikpunkter disse "negative" fremfører?

Peter T. Nielsen fremkom med et ganske godt indlæg, som jeg i store
træk kan erklære mig enig med principperne i. Vore konklussioner er
dog nok en del forskellige. Men han forholdt sig dog til nogle
konkrete punkter fra en af artiklerne.

Børge Højlund Jensen

> Børge Højlund Jensen <b-...@oncable.dk> skrev:

Ja jeg bruger andre kilder ind tagryggen.
Jeg taler med mennesker præster og lægfolk her der vist.
Pinse og apostelforstander og en enkelt folkekirke præst her i byen siger
god for Ham det er bredere en tagryggens negative hjemmeside for mig.

Andreas Falck

> [...]

> Pinse og apostelforstander og en enkelt folkekirke præst her i byen
> siger god for Ham det er bredere en tagryggens negative hjemmeside

Ja og faisæerne, saddukæerne og yppersteprsæterne var også enige om at
forkaste Jesus, deres Frelser og Messias!

Menneskers meninger er uden betydning, også Tagryggens mening. Men
hvad med de konkrete ting der bliver fremlagt? Er disse kritikpunkter
holdbare og understøttet af Bibelens synspunkter, så hjælper det ikke
noget hvad Pinse- og Apostelforstandere og folkekirkepræster siger.

Det er alt for farligt blot at lade sig lede af menneskers meninger,
uanset om de er for eller imod en bestemt ting. Jeg forsøger ikke her
at få dig til at tage afstand fra Charles Ndifon, men kun til at du,
efter de principper der er i Bibelen, vil være villig til at lade
manden og hans forkyndelse gennemgå en prøve på sandhed.

Børge Højlund Jensen

> Børge Højlund Jensen <b-...@oncable.dk> skrev:

ok . du er enig med de synspunkter tagryggen kommer med jeg ikke. jeg mener
nu de forstandere og præster vi har her i Viborg er Guds mænd og indsat i
deres embede ag Gud og at de forvalter det godt.