Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

I nat havde jeg en drøm.

Jeg var på besøg i en menighed. Menigheden var Frikirken på Havnen i
København.

Jeg kender ikke denne menighed. Jeg har kun været der en gang med Foreningen
Frie Fugle udenfor kirketid. Det er en karismatisk menighed, hvor Ruben fra
Beraka er med i lovsangstjenesten (vist nok).

I drømmen var der opstillet en høj væg mellem kirkerummet og cafeteriaet.

Drømme behøver ikke at betyde noget, men tanken strejfede mig (og blev
hængende):

Er der nyt fra Gud gennem et af Hans lemmer (1.Kor.12,12.20) ?

Er der sket (sker der) noget særligt i menigheden ?

Dersom nogen af jer har viden herom, da giv venligst en feed-back meddelse
her (officielt).

På forhånd tak!

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2002-12-06, Friday, CET 02:49

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-08, Sunday, CET 13:17

Kevin Edelvang

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev

> I nat havde jeg en drøm.

Fint nok, Mogens, nu skrev du endelig noget, der var On Topic her i
gruppen.

Forklar lige gruppen, hvorfor du kalder dig The servant of Michael? Er
du au pair hos en herre af det navn eller hvordan? :-)

Og kunne du så ikke en anden gang fri os fra det her:

> [...]
> Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk
>
> File-name:
> Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

På forhånd tak.

Mvh
Kevin Edelvang

"Kevin Edelvang" skrev:

> Fint nok, Mogens, nu skrev du endelig noget, der var On Topic her i
> gruppen.

Tak for komplimentet!

> Forklar lige gruppen, hvorfor du kalder dig The servant of Michael? Er
> du au pair hos en herre af det navn eller hvordan? :-)

Jeg har tidligere givet svar desangånde
(se 0146 - Re: Dagens Ord (0144), 17. november 2002 14:03):

Første gang jeg hørte navnet Michael, undrede jeg mig også. Sidenhen har jeg
fundet ud af, at han var/er Ærkeenglen Michael (Dan 10,13.21; 12,1. Judas
9. Åb 12,7). Han friede mig engang ud af djævelens klør (1979-80) og ledte
mig hen til Golghata's kors, hvor jeg - for første gang - mødte Jesus
personligt og fik fred-med-Gud. Sidenhen har vi vandret sammen på
Herrens-Vej.

> Og kunne du så ikke en anden gang fri os fra det her:

> På forhånd tak.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Hertil må jeg desværre melde pas!

Jeg skriver ikke her på dk.l.k. blot for fornøjelsens skyld. Jeg har en
mission, en opgave, som jeg skal fuldføre.

Tillad mig at forklare dette nærmere:

Første gang jeg skrev på dk.l.k var Mandag den 30. Oktober 2002 med et
indlæg, hvor emnet hed: "Ordet".
Hver gang jeg skriver et indlæg, kan man billedlig talt sige, at "bolden"
spilles tilbage til Gud (NEXT DADDY), ligesom i en fodbold-kamp.

Da der er meget forvirring her på dk.l.k mht. Mosegaard m.fl., har jeg valgt
ikke at bidrage til dette ved at oplyse om deadline. Herved kan eventuelle
misforståelser undgås mht. at føle sig forbigået osv.

Filters er en trist historie, som jeg gerne ville have undgået, men - under
henvisning til byen Aj (Jos 7) - er jeg tvunget hertil. Dernæst bryder jeg
mig hverken om Trojanske heste såsom "Sokets de Trois v1" eller noget
af den kategori!

File-name blev indført, fordi google ikke medtager alle mine indlæg under
Newsgroup-søgning. Alternativet kandu-søgemaskinen medtager ikke File-name,
hvorfor den så medtages her (så man til enhver tid kan sammenkæde
indlæggene).

Det er af samme grund nødvendigt at oplyse, hvor indlægget er bragt
(Newsgruppens navn)

Endelig og ikke mindst er tidspunktet afgørende. Da jeg ved overgang til
vintertid konstaterede, at samtlige indlæg i sommer-halvåret var ændret én
time, blev jeg glad for, at jeg havde indført denne interne procedure.
Yderligere forklaring gives ikke her. Blot bør jeg henvise til Copyright
1-7's struktur-opbygning (Uret - se Es 42,8-9).

Desværre, Kevin, jeg må melde pas! Jeg kan ikke efterkomme dit ønske.
Du bliver nødt til at affinde dig med mine særheder.

[...]

2002-12-12, Thursday, CET 15:11

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)
0234

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-12, Thursday, CET 17:04

Kevin Edelvang

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev

> Hertil må jeg desværre melde pas!

Du overtræder de gældende regler for brug af nyhedsgrupper, hvorfor jeg
har afsendt en klage over dig til din udbyder.
Det hjælper åbenbart ikke at gøre dig opmærksom på det på en pæn måde,
som andre også har gjort adskillige gange nu.

Mvh
Kevin Edelvang

"Kevin Edelvang" skrev:

> [...]
> Det hjælper åbenbart ikke at gøre dig opmærksom på det på en pæn måde,
> som andre også har gjort adskillige gange nu.

Det er jeg da ked af at høre, Kevin.

Andreas har på en "pæn" måde påpeget overfor mig, at han synes, at jeg
overtræder de gældende regler. Det gør han jo snart overfor hvem-som-helst.

Erik Larsen har også ytret sig herom:
(input Re: Tror udenjordiske-væsener på Gud ? (0215), 0230)
"erik larsen" skrev:

> Kan du forklare gruppen hvorfoe alle de 1 og 0 er er relevante i en
> kristendoms diskution, med minter man er så stort et geni at man kan læse
> den diktale kode :o)

Hej Erik,

Jeg skal ærlig indrømme, at koder er MEGET svær at knække!

Men den har dog sin relevans, som "Ebuhn" <fds...@fddf.de> skrev.
---END-of-input----------------------------------------------------------

Overfor dem begge har jeg forsøgt at udvise høflighed (modsat "visse"
andre),
hvilket jeg bør være standarten her på dk.l.k.

Når du nu har valgt at klage over mig til min udbyder (i stedet for at bære
over med mig i kærlighed), burde du i det mindste så ikke give en
begrundelse herfor ?

Guds fred (til alt Hans folk), inklusiv dig, Kevin!

[...]

2002-12-13, Friday, CET 08:00

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0237

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-13, Friday, CET 08:26

Kevin Edelvang

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev

> Overfor dem begge har jeg forsøgt at udvise høflighed (modsat "visse"
> andre),
> hvilket jeg bør være standarten her på dk.l.k.

Jeg mener da absolut også, jeg har været høflig overfor dig.

> Når du nu har valgt at klage over mig til min udbyder (i stedet for at
bære
> over med mig i kærlighed), burde du i det mindste så ikke give en
> begrundelse herfor ?

Begrundelsen har jeg forklaret dig: Du nægter at ændre opførsel i
gruppen, selvom mange af de seriøse bruger venligt har påpeget, at du i
hvert eneste indlæg du skriver, handler mod reglerne.

Min kristelige kærlighed omfatter dig hverken mere eller mindre, bare
fordi jeg klager til din udbyder. Men jeg mener at have læst i bibelen,
at vi ikke skal opføre os på mystiske måder, der kan vække forargelse.
Det kunne du lære noget af.

Mvh
Kevin Edelvang

Vidal

"Kevin Edelvang" <ba...@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message news:<3df928a2$0$174$edfa...@dread12.news.tele.dk>...

Sikke noget pjat. Bortset fra, der dukker lidt mystiske
ting op ind imellem, gør Mogens Kall jo ikke nogen skade.
Hvorfor blokerer du ham ikke i stedet selv, og lader ham
have det lille rum her at udfolde sig i.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Kevin Edelvang

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> skrev

> Sikke noget pjat. Bortset fra, der dukker lidt mystiske
> ting op ind imellem, gør Mogens Kall jo ikke nogen skade.

Nej. Det gør Mosegaard og Bo Warming heller ikke.

> Hvorfor blokerer du ham ikke i stedet selv, og lader ham
> have det lille rum her at udfolde sig i.

Det kan da ikke være rigtigt, at det er *mig* der skal træffe
forholdsregler, fordi der er en anden, der ikke kan overholde reglerne.
Og det her er en NG - ikke et lille rum hvor diverse eksistenser kan
udfolde sig.

Hvis Kall gerne vil have et sted, hvor han kan være i fred med sine
postings, foreslår jeg nogle af grupperne under dk.snak.

Mvh
Kevin Edelvang

"Kevin Edelvang" skrev:

> Jeg mener da absolut også, jeg har været høflig overfor dig.

Absolut!

> Begrundelsen har jeg forklaret dig:

Hvis du hentyder til det, du klagede over (i 0-0234)...
> Return-Address:
> Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):

> Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):

> [...]

... så fandt jeg IKKE ingen begrundelse heri!

> Begrundelsen har jeg forklaret dig: Du nægter at ændre opførsel i
> gruppen, selvom mange af de seriøse bruger venligt har påpeget, at du i
> hvert eneste indlæg du skriver, handler mod reglerne.

De såkaldte seriøse brugere (fornær Andreas og Erik L) har ikke overfor mig
påpeget noget (og du havde da vel ikke tænkt dig, at jeg skal læse hvert
eneste indlæg her på dk.l.k, blot for eventuelt at konstatere, om der er en
hentydning til mig).

> Min kristelige kærlighed omfatter dig hverken mere eller mindre, ...

Jeg takker!

> Min kristelige kærlighed omfatter dig hverken mere eller mindre, bare

> fordi jeg klager til din udbyder. ...

Sætningen bliver úlogisk, men meningen kan gendannes:

Min kristelige kærlighed omfatter dig hverken mere eller mindre, også
selvom jeg klager til din udbyder.

At tage dette alvorlige skridt UDEN først at have kontaktet mig personligt
(for derved at udrydde eventuelle misforståelser), ér - i mine øjne - IKKE
særlig kærligt gjort. Jesus har lært os (Matt 5,23-26):

"... søg forlig med din modpart ... (inden) ... retsagen' holdes..."

> ... . Men jeg mener at have læst i bibelen,

> at vi ikke skal opføre os på mystiske måder, der kan vække forargelse.
> [...]

Vil du hermed argumentere for, at enhver, som af en-eller-anden-grund ikke
er helt normal (apropos det er ingen, Luke 5,31), nægtes ret til at ytre sig
på dk.l.k. ?

Det er jo censur!

Jeg er 100 % úenig med dig!

Prøv engang at spejle dig i Guds Ord (1.Kor 1,25-29):
"...
men det, der var DÅRSKAB (tåbeligt, tosset, idiotisk) for verden, udvalgte
Gud ..."

Her ser du et klart bevis på, at tosserne (inklusiv mig) er VELKOMNE hos
Gud!

Jørgen (Live4Him) fik "visse" kloge, seriøse brugere her på dk.l.k jordet -
tak, det lagde jeg godt mærke til!

Og jeg fryder mig: Gud udvalgte ham (som et brugbart redskab i Hans
tjeneste) fremfor de såkaldte kloge!

Jørgen! Lytter du med ?

Der er noget, som jeg gerne vil spørge dig om vedrørende den 2. December
2001 (Gud brugte dig den dag) - Please, answer the Phone.

[...]

2002-12-13, Friday, CET 09:09

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

Order-OUTPUT
DADDY-Break (2002-12-13, CET 09:11):
- "Det skal du (svar Kevin)."

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0239

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-13, Friday, CET 09:49

"Kevin Edelvang" skrev:

> Hvis Kall gerne vil have et sted, hvor han kan være i fred med sine
> postings, foreslår jeg nogle af grupperne under dk.snak.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Tak for oplysningen, Kevin.

Bliver indlæggende gemt på denne gruppe, således at man år senere kan
downloade dem (og dermed benytte dem som bevismateriale ) ?

[...]

0240

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-13, Friday, CET 09:55

Kevin Edelvang

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev

> Tak for oplysningen, Kevin.

Selv tak. Jeg håber, du vil følge min opfordring

> Bliver indlæggende gemt på denne gruppe, således at man år senere kan
> downloade dem (og dermed benytte dem som bevismateriale ) ?

Naturligvis. De kan altid slåes op via http://groups.google.com

Mvh
Kevin Edelvang

Kevin Edelvang

Det kan du læse om her: http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#signatur

> [...]
hvert
> eneste indlæg her på dk.l.k, blot for eventuelt at konstatere, om der

Så vidt jeg kan se, har Andreas flere gange gjort dig opmærksom på, at
dine indlæg var Off Topic. Erik vil jeg ikke kommentere.

> Sætningen bliver úlogisk, men meningen kan gendannes:
>
> Min kristelige kærlighed omfatter dig hverken mere eller mindre, også
> selvom jeg klager til din udbyder.

Som du ønsker. Meningen er den samme.

> [...]
> særlig kærligt gjort. Jesus har lært os (Matt 5,23-26):

> "... søg forlig med din modpart ... (inden) ... retsagen' holdes..."

1. Det står der ikke i Matt 5,23ff
2. Vi har ingen udeståender
3. Vi skal ikke deltage i en retssag

> [...]
ikke
> er helt normal (apropos det er ingen, Luke 5,31), nægtes ret til at

Nej. Alle har ret til at være her. Ligesom alle er forpligtet på
reglerne. Du har lov til at være her, men overtræder gentagne gange de
spilleregler, der er givet for at være her.

> Det er jo censur!

Vrøvl.

> Jeg er 100 % úenig med dig!

Du mener ikke, du overtræder reglerne?

> [...]
> "...
> men det, der var DÅRSKAB (tåbeligt, tosset, idiotisk) for verden,

Paulus synes ikke at have ment med ovenstående, at jo mere idotisk,
tåbelig og tosset man er, jo bedre.

Det er Kristus og korset der er dårskab for verden. Ikke dig.

> Her ser du et klart bevis på, at tosserne (inklusiv mig) er VELKOMNE
hos
> Gud!

Selvfølgelig er du velkommen hos Gud. Men beviset gives ikke i
ovenstående skriftsted, der handler om noget helt andet.

> Jørgen (Live4Him) fik "visse" kloge, seriøse brugere her på dk.l.k
jordet -
> tak, det lagde jeg godt mærke til!

Hvad har en bruger, der ikke er her for tiden med sagen at gøre?

Mvh
Kevin Edelvang

Vidal

"Kevin Edelvang" <ba...@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message news:<3df98eab$0$198$edfa...@dread12.news.tele.dk>...

> Begrundelsen har jeg forklaret dig: Du nægter at ændre opførsel i
> gruppen, selvom mange af de seriøse bruger venligt har påpeget, at du i
> hvert eneste indlæg du skriver, handler mod reglerne.

Jeg har svært ved at forstå, du mener Kall er off-topic,
hvis det da er det, der er din begrundelse. Stort set
har jeg kun set Andreas Falch reagere på det seneste, og
det var fordi hans forklaring på 666 problemet efter hans
mening var langt bedre end Mogens Kalls.

Jeg mener jo da også, mine forklaringer på kristendommen
er bedre end dine, men jeg klager da ikke til din udbyder
af den grund.

Jeg foreslår du skriver tilbage til MKs udbyder og forklarer,
du har taget fejl og trækker din klage tilbage.

Mogens Kalls indlæg er ikke anstødelige, de er skrevet i et
sobert sprog, og omhandler alle forhold vedrørende kristendom.
At du på det grundlag klager til hans udbyder, er aldeles
uberettiget. Jeg vil selv rette henvendelse til hans udbyder
og forklare, det er dig mere end han, der tager fejl i denne
sag.

Hvorfor føler du dig overhovedet kaldet til at reagere i denne
sag og spille netbetjent, forekommer mig gådefuldt, har du ikke
bedre at tage dig til? Men du er måske ramt af et anfald af julehumør
og spreder gode gaver ud til dem, du mener fortjener det?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

"Kevin Edelvang" skrev:

> "Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev

> Det kan du læse om her: http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#signatur

Jeg har nu været inde på siden, og jeg foretog følgende søgninger:

1.Return-Address
2.Deadline
3.Filters
4.File-name
5.This file has been send to
6.Time for OUTPUT

Siden indeholdt ingen af søge-ordene!

Under signatur læste jeg følgende:
Signatur
En stump tekst, der automatisk sættes efter ens indlæg. En signatur kan
indeholde hvad som helst. Ofte vises et sjovt citat eller adressen på
afsenderens hjemmeside:

Der gælder visse regler for udformningen af signaturer, men indholdet er
frit. Det er absolut frivilligt om du vil have en signatur, men det er
temmelig udbredt.

Spørgsmålet er om man overhovedet kan kalde min interne DATA for en
signatur. Den sættes ikke på automatisk. Jeg gør det manuelt, fordi
DATA-informationen er variabel fra indlæg til indlæg.

Er det på dette grundlag, at du klager - så synes jeg det er YDERST ringe!

> Så vidt jeg kan se, har Andreas flere gange gjort dig opmærksom på, at
> dine indlæg var Off Topic. Erik vil jeg ikke kommentere.

Andreas klager over hvad-som-helst; for at sige det rent ud! Havde du
forestillet dig, at jeg (med dette som baggrund) skulle tage manden
alvorligt. Manden må være psykisk syg (negativ kontaktsøgning)!

> Som du ønsker. Meningen er den samme.

> 1. Det står der ikke i Matt 5,23ff
> 2. Vi har ingen udeståender
> 3. Vi skal ikke deltage i en retssag

Det her; det er på grænsen til ord-kløveri!

1.
Det er korrekt, at sætningen ("... søg forlig med din modpart ... (inden)
... retsagen' holdes...") ikke står ordret således, men meningen er IKKE
til at tage fejl af: At forlige sig med sin modpart!

2.
Jo, vi har fået et udestående! Du tillader dig at behandle mig som en gemen
forbryder!

3.
Jo, vi skal deltage i en retssag. Jeg har indanket sagen for Guds Åsyn!
Din klage (på baggrund af bagateller) hindrer Guds Rige (1.Kor 4,20).

> [...]
> reglerne. Du har lov til at være her, men overtræder gentagne gange de
> spilleregler, der er givet for at være her.

Nej (overhoved ikke)! Gjorde jeg det, ville jeg selvfølgelig indordne under
de gældende reglen.
Måske er det mig, som er for dum (det at være en idiot) til at forstå
reglerne!
Så må du skære det ud i pap for mig, så jeg kan fatte det.

> Paulus synes ikke at have ment med ovenstående, at jo mere idotisk,
> tåbelig og tosset man er, jo bedre.
>
> Det er Kristus og korset der er dårskab for verden. Ikke dig.

Du har fået sætningen galt i halsen! Det, jeg siger er, at vi er mange,
rigtig mange mennesker, der bare er tossede. Nogle af os er desværre kronisk
tossede. Vi prøver at forbedre os, men du kan ikke forlange det úmulige!
Respekter venligst at også kristne mennesker kan have et psykisk og/eller
fysisk handikap. Der er ingen her som forsøger at skabe sig (at være mere
tosset end højest nødvendig)!

> Hvad har en bruger, der ikke er her for tiden med sagen at gøre?
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Der foreligger - for mig at se - INTET bevis på, at jørgen ikke er her for
tiden. At han ikke svarer, har han jo sin gode ret til.

Der er kommet klager over úforskammet opførsel her på dk.l.k, hvilket - i
modsætning til mine indlæg - i SÆRDELESHED falder ind under kategorien
MaTT 5,23ff, og det kan gå hen og blive en meget alvorlig sag (under
henvisning til MaTT 18,10)!

[...]

2002-12-13, Friday, CET 12:02

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):

Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0244

This file has been send to

dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-13, Friday, CET 13:11

Kevin Edelvang

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> skrev

> Jeg har svært ved at forstå, du mener Kall er off-topic,
> hvis det da er det, der er din begrundelse.

Det er det ikke. Se mit første indlæg i denne tråd.

Med venlig hilsen
Kevin Edelvang

Kevin Edelvang

> [...]

> forestillet dig, at jeg (med dette som baggrund) skulle tage manden
> alvorligt. Manden må være psykisk syg (negativ kontaktsøgning)!

Undskyld, men der er altså andre mennesker her, der virker væsentlig
mere oplage til den benævnelse.

> 2.
> Jo, vi har fået et udestående! Du tillader dig at behandle mig som en
gemen
> forbryder!

Sludder. Jeg påpeger blot, at dine indlæg her i gruppen er irriterende
for alle, åbenbart undtagen Villy (kender I hinanden?)

> 3.
> Jo, vi skal deltage i en retssag. Jeg har indanket sagen for Guds
Åsyn!
> Din klage (på baggrund af bagateller) hindrer Guds Rige (1.Kor 4,20).

Det var dråben. Mage til fanatisme skal man da lede længe efter.

*PLONK*

Mvh
Kevin Edelvang

Rasmus Underbjerg Pinnerup

vi...@worldonline.dk (Vidal) mælte sligt:

>Jeg har svært ved at forstå, du mener Kall er off-topic,

Mogens indlæg fordeler sig med en del off-topic og en del on-topic. De indlæg,
der er off-topic, er de som regel totalt uforståelige indlæg, hvor han
kommunikerer i binær kode med hemmelige magter for ikke at afsløre sin plan
for de mange iranske specialagenter, som uden tvivl læser med i denne
nyhedsgruppe. At manden har rablende fis i kasketten gør såmænd ikke noget,
hvis blot han skrev indlæg, der gav mening, men det gør han bare overraskende
sjældent.

>Stort set har jeg kun set Andreas Falch reagere på det seneste, og det var
>fordi hans forklaring på 666 problemet efter hans mening var langt bedre end
>Mogens Kalls.

Man kan godt mene, at manden er off-topic uden at skrive det efter hvert
indlæg. Jeg har skrevet det et par gange, da han begyndte på sine indlæg, men
ser ingen grund til vedvarende at prædike for døve øren.

>Jeg mener jo da også, mine forklaringer på kristendommen
>er bedre end dine, men jeg klager da ikke til din udbyder
>af den grund.

Nu skriver Kevin heller ikke indlæg fyldt med meningsløst sludder.

>Mogens Kalls indlæg er ikke anstødelige, de er skrevet i et
>sobert sprog, og omhandler alle forhold vedrørende kristendom.

Såklart de gør - eller iransk regering eller andet spændende. Det betyder
ikke, at de overholder netiketten.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Anne Sandsgaard

Jeg blander mig lige for at fortælle at jeg også er *enormt*
irriteret over Mogens signatur.

Kall, Mogens skrev:

> [...]
> for en signatur. Den sættes ikke på automatisk. Jeg gør det
> manuelt, fordi DATA-informationen er variabel fra indlæg til

Man kan godt have en variabel signatur.

> Er det på dette grundlag, at du klager - så synes jeg det er
> YDERST ringe!

Se venligst på:

"Den stående retningslinie er: Maksimalt 4 linjer. "
og
"En signatur indledes af "-- ", hvilket betyder [ny
linje][minus][minus][mellemrum][ny linje]. "

Du bruger ca 35 linier hver gang!!!
Og du starter ikke din signatur med "-- "

Dette gør det enormt irriterende at læse dine indlæg, Mogens.
Hvis du fortsætter vil jeg også sende en klage til din udbyder.

Jeg plejer ellers ikke at rette på folk mht. netiketten, men du
respekterer tilsyneladende ikke de andre der har rettet dig, men
fejer dem af vejen som nogle "dumme netbetjente"

-Anne

Andreas Falck

Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev dette i

> [...]
> det var fordi hans forklaring på 666 problemet efter hans
> mening var langt bedre end Mogens Kalls.

Lider du af læse- eller forståelsesforstyrelser? Eller er det bare
bevidst du forsøger at forvanske hvad jeg skrev?

Jeg forsøgte at forklare manden at al hans binære kode ikke hører til
i denne gruppe, og hvis han virkelig havde seriøs interesse i at
forstå Dyret og Dyrets tal, så var der helt andre ting der havde langt
større interesse og betydning for løsning af det problem, idet i
stedet for her i gruppen at sende uforståelig og meningsløs binære
koder stilet til den iranske regering via irakiske hemmelige agenters
kogning af gulerødder i cykelsuppe på den ottende søndag i januar
nogle minutter efter midnat når klokken alligevel nærmer sig tolv midt
på formiddagen.

Men du mener måske også at kristendommen består i kogte gulerødders
binære spinatkoder?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Vidal

"Kevin Edelvang" <ba...@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Vidal" <vi...@worldonline.dk> skrev

> Nej. Det gør Mosegaard og Bo Warming heller ikke.

Det er helt hen i vejret at sammenligne MK med de to.
Og forresten også at sammenligne mosegård og Warming
Mosegård skader jo da i høj grad, vi har her i gruppen set
mindst to personer gå med på hans antikristelige virksomhed.

Hvad mener du, hensigten med Mosegårds skriverier er,
hvis det ikke er at skade kristendommen? Du har jo
åbenbart en mening om det.

Du og Mosegård kender måske hinanden, når du nu
forsvarer ham? :-)

> Det kan da ikke være rigtigt, at det er *mig* der skal træffe
> forholdsregler, fordi der er en anden, der ikke kan overholde reglerne.

Jo, det kan faktisk være rigtigt. Meningen med usenet er at skabe et
forum, hvor alle kan komme til orde med så få begrænsninger som
muligt.

Og jeg har stadig ikke fattet, hvilke regler det er, Kall ikke overholder.
Er det *signaturen*? Hvis en signatur får dig til at klage til hans udbyder
er det vist noget med at gå i for små sko, er det ikke?

> Og det her er en NG - ikke et lille rum hvor diverse eksistenser kan
> udfolde sig.

Nyhedsgrupper er faktisk ment sådan. At du ikke har fattet det,
kan være svært at forstå. Det er selve grundlaget for usenets
globale udbredelse

Dette er ikke en lille privat klub, hvor nogle udvalgte skal sidde
og klappe hinanden på ryggen. Jeg kan nemt forstå, at nogle
kan blive irriterede på BW og tager anstød af af Mosegård.
Men Mogens Kall er jo en af en helt anden kaliber.

Hvis man er interesseret i, hvad det er MK vil og gør, kan
man jo læse hans indlæg, det er såmænd ikke så kryptisk,
eller du kan spørge ham selv. Hvis ikke du er interesseret,
vil det naturlige være at blokere ham. Når det nu er hans
signatur, du er vred over,så 'bloker afsender', så ser du
ikke hans indlæg mere.

Læs evt. P. Larsen, som glimrende udtrykker både nogle
generelle ting om usenet og også nogle mere specifikke
om gruppen her i

> Hvis Kall gerne vil have et sted, hvor han kan være i fred med sine
> postings, foreslår jeg nogle af grupperne under dk.snak.

Jo, men nu er det jo ikke dit job eller din sag, at mene noget om,
hvor MK skal være.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*dettebørfjernes*privat.dk> skrev i en meddelelse
> vi...@worldonline.dk (Vidal) mælte sligt:

> Nu skriver Kevin heller ikke indlæg fyldt med meningsløst sludder.

Nej, medmindre man mener, det er meningsløst sludder at
neje for et brødskab, fordi man tror, Gud sidder inde i det,
eller forsvare man kysser helgenstatuer og billeder, fordi
man ser dem som slægtninge og gamle venner.

Fremstillet på den måde vil man nok kunne finde nogen, der
ville skrive under på, det er sludder. Men Kevin er en fin og
velformuleret mand, som ingen har lyst til at støde på
manchetterne. Så er det nemmere at kaste sig over et
oplagt emne som Mogens Kall.

> Såklart de gør - eller iransk regering eller andet spændende. Det betyder
> ikke, at de overholder netiketten.

Er det også signaturen, som teknisk ikke er en signatur,
du tænker på?

Jeg kan da godt forstå, du synes det er træls at optræde
i sluningen af hvert af hans indlæg, men du kunne jo spørge
ham, om han vil ændre det.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

> 2. Vi har ingen udeståender
> 3. Vi skal ikke deltage i en retssag

Hvorfor fører du så sag mod ham?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

"Anne Sandsgaard" <anna...@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:atcplk$3cm$1...@sunsite.dk...

> Jeg blander mig lige for at fortælle at jeg også er *enormt*
> irriteret over Mogens signatur.

Hvorfor blokerer du så ikke for hans indlæg?

> [...]
> linje][minus][minus][mellemrum][ny linje]. "

> Du bruger ca 35 linier hver gang!!!
> Og du starter ikke din signatur med "-- "

Så teknisk set er det ikke en signatur, hvorfor du ikke
kan klage over det. Synes du ikke selv, det er lidt småt
at klage over en signatur???

> Dette gør det enormt irriterende at læse dine indlæg, Mogens.
> Hvis du fortsætter vil jeg også sende en klage til din udbyder.

Det er pokkers som gruppen her pludselig vrimler med
netbetjente. Før var det da kun Andreas Falck, der tog den
kasket på.

> Jeg plejer ellers ikke at rette på folk mht. netiketten, men du
> respekterer tilsyneladende ikke de andre der har rettet dig, men
> fejer dem af vejen som nogle "dumme netbetjente"

Og tilsyneladende med god grund. Du har misforstået hvad
usenet overhovedet er og kan bruges til. Dette er ikke et
lukket debatforum for kristne med de rigtige meninger. Hvis
det var det, overlevede det ikke længe.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

> Sludder. Jeg påpeger blot, at dine indlæg her i gruppen er irriterende
> for alle,

Du fatter åbenbart ikke essensen af det her. At nogen
skriver Irriterende indlæg, er det normale for usenet.
Det, du gør, er ikke at få bannet MK, det, du gør, er
at du forsøger at forhindre den frie meningsudveksling,
som er usernets basis. Ovenikøbet med den svagest
mulige undskyldning.

> åbenbart undtagen Villy (kender I hinanden?)

He, he, ja, Mogens og mig hænger ud omkring St. Hans
og Vor Frue kirke. Det er da klart, når nogen forsvarer
usenet og ytringsfrihed, så må det være af personlige
grunde...

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Kevin Edelvang

> [...]

> eller forsvare man kysser helgenstatuer og billeder, fordi
> man ser dem som slægtninge og gamle venner.

Jeg sender straks dette svar videre til det onde, altafbrændende,
papistiske agentur for trospropaganda og kætterhåndtering.

:-)

Mvh
Kevin Edelvang

Vidal

> "Vidal" <vi...@worldonline.dk> skrev

Modsat hvad du måske tror, har jeg det meget fint med
katolikker og katolicisme. Nogle af mine bedste venner
er katolikker. :-)

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Kevin Edelvang

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> skrev

> Modsat hvad du måske tror, har jeg det meget fint med
> katolikker og katolicisme. Nogle af mine bedste venner
> er katolikker. :-)

Fint nok. Det skulle man bare ikke tro, når du refererer den katolske
praksis sådan:

[...]

Men det ville de måske ikke tage anstød af.

Men siden, du har katolske beskyttere, vil jeg trække min
bålogbrand-begæring tilbage. ;-)

Mvh
Kevin Edelvang

Andreas Falck

Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev dette i

[ ... ]

> Jo, men nu er det jo ikke dit job eller din sag, at mene noget om,
> hvor MK skal være.

Jo i allerhøjeste grad og især når en person som Kall direkte siger at
han da er ligeglad med de iøvrigt høflige og venlige henstillinger han
har fået om at hans postninger så afgjort ligger uden for grænsen for
hvad denne gruppe er beregnet til.

Vi han poste om matematik findes der grupper til det. vil han poste om
iransk politik findes der grupper til det. Vil han poste en blanding
af matematik og gulerodssaft krydret med binær kode vil jeg formode at
dk.livssyn nok var et mere passende sted, - men her i gruppen hører
den slags altså ikke hjemme.

Og det er noget forvrøvlet sludder du har fyret af, at det drejer sig
om at begrænse mandens ytringsfrihed, for den bliver jo på ingen måde
begrænset ved at han bliver vejledt over i en gruppe hvor mange af
hans indlæg mere rettelig hører hjemme.

Men det er jo efterhånden blevet sådan at denne gruppe skal betragtes
som en skraldespand hvor alle og enhver kan poste hvad som helst blot
de skriver et halleluja eller Yes Daddy i deres indlæg! - Ikke så sært
at der snart ikke er andre end spammere, tåber og frustredede særligne
foruden nogle ganske få seriøse brugere tilbage.

Men det er sørgeligt at seriøse brugere skal hænges ud som ynkelige
netbetjente blot fordi de ønsker at gøre en indsats for at gruppen kan
fundere efter sin oprindelige hensigt. Og din vattede holdning om at
alt der indeholder blot et enkelt halleluja hører hjemme her, hjælper
ikke ligefrem til at gøre gruppen brugbar for dem der ønsker at kunne
føre en seriøs debat om kristendommen og relaterede emner.

Det er faktisk netop sådanne vattede holdninger der er skyld i at det
har været så utroligt svært at holde bæ-bø indlæg og lignende ude af
gruppen, for når udbydernes abuseafdelinger tager et kig ind i gruppen
ser de jo at det er ganske almindeligt og tilsyneladende tolereret med
den slags indlæg, og derfor foretager udbydernes abuseafdelinger sig
stort set intet selv ved meget berettigede klager.

Som stemningen tilsyneladende er i øjeblikket burde der næsten
fremsættes en OTD om at omdøbe denne gruppe til
dk.livssyn.binaer-kodet-kristendom-med-vattet-og-ligeglad-holdning-ove
r-for-serioes-debat-om-kristendom. Jeg tror du ville være den perfekte
til at give et sådant OTD indhold, især når man også tager i
betragtning at du har været generel stor modstander af de fremsatte
forslag om hvidlistemoderering af gruppen.

Modstand mod hvidlistemoderering (som for de *flestes* vedkommende er
fremsat af off-ropic afsenderne) har jo nok været mevirkende til at så
mange flere af de seriøse brugere har forladt gruppen her på det
sidste, men så får du jo også gruppen som du tilsyneladende gerne vil
have den: et sted hvor man i al fald ikke skal driste sig til at
forsøge at føre en saglig og seriøs debat om kristendom og bibelske
emner, men at det til gengæld skal være et sted hvor kun binærkodet
DADDY-indlæg eller latterliggørende bæ-bø indlæg hører hjemme foruden
missionsfremstød for asadyrkelse og kartoffelskrælingens mytiske
ophøjelse af cykelpumpens åndelige indflydelse på melondyrkelsen i den
umiddelbare indlandsis nærhed.

Kevin Edelvang

"Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev

> Som stemningen tilsyneladende er i øjeblikket burde der næsten
> fremsættes en OTD om at omdøbe denne gruppe til
> dk.livssyn.binaer-kodet-kristendom-med-vattet-og-ligeglad-holdning-ove
> r-for-serioes-debat-om-kristendom.

Andreas, den der ryger lige i min signatur :-D

Men alvorligt talt har du i dette tilfælde ret. Jeg ved, at flere af de
seriøse brugere er godt trætte af Kall.. Og det kunne meget vel ende
med, at kun Villy var tilbage herinde... Sammen med Kall og de andre
trolls. Fedt forum. Er det målet, Villy?

Mvh
Kevin Edelvang

Andreas Falck

Kevin Edelvang <ba...@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev dette i

> Andreas, den der ryger lige i min signatur :-D

Værså god ;-)

> [...]
> af de seriøse brugere er godt trætte af Kall.. Og det kunne meget
> vel ende med, at kun Villy var tilbage herinde... Sammen med Kall

Ja, det er jo ret tydeligt at det er den vej udviklingen i øjeblikket
går!

Du og de øvrige resterende seriøse brugere herinde er da også
velkommen til at tilmelde jer til debatforumet på groupcare:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=179212 - ikke som en
erstatning, men som et suplerende sted hvor virkelig seriøs debat kan
få lov til at foregå i frie og seriøse omgivelser, fri for trolls,
benny-bæ'er og kristendom skrevet i binær kode. - Gruppen fungerer som
en åben og fri gruppe efter hvidlisteprincippet, og har nu 20
medlemmer. Der er sagens plads til mange flere.

> Fedt forum. Er det målet, Villy?

Tilsyneladende!

Anne Sandsgaard

Vidal skrev:

> Hvorfor blokerer du så ikke for hans indlæg?

1: Han skal da have en chance til at rette sin signatur til
normal form og størrelse.
2: Det kunne jo være han skrev et interessant indlæg.

> Så teknisk set er det ikke en signatur, hvorfor du ikke
> kan klage over det. Synes du ikke selv, det er lidt småt
> at klage over en signatur???

Det er noget tekst i enden af hans indlæg, som ikke har en noget
at gøre med indholdet af indlægget. Dette er hvad jeg kalder en
signatur.
Vil du ikke kalde det en signatur?
Jammen så skriver han 35 linier med Off-topic indhold i *hver*
post.
Er det bedre?

Jeg vil også opfordre dig til at læse:
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Læg især mærke til afsnittet "Hvorfor disse retningslinier?"

> Det er pokkers som gruppen her pludselig vrimler med
> netbetjente. Før var det da kun Andreas Falck, der tog den
> kasket på.

Jeg er sikker på at der er rigtig mange mennesker der er enige i
hans vejledninger.

> Og tilsyneladende med god grund.

Hvis du larmer på et bibliotek og en eller anden beder dig om at
være stille, vil du så også råbe og tude højt at han er en dum
biblioteksbetjent?
Læs venligst:
<http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html>
Jeg håber det kan få dig til at forstå hvorfor det er så pokkers
smart at alle overholder netiketten.

> Du har misforstået hvad usenet overhovedet er og kan bruges
til.

Du ved ikke noget om min opfattelse af usenet ud over at jeg
gerne vil have at folk skal overholde netiketten.

> Dette er ikke et lukket debatforum for kristne med de rigtige
meninger.
> Hvis det var det, overlevede det ikke længe.

Jeg har ikke kommenteret Mogens meninger og sagt de er uvelkomne.

-Anne

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> mælte sligt:

>Nej, medmindre man mener, det er meningsløst sludder at
>neje for et brødskab, fordi man tror, Gud sidder inde i det,
>eller forsvare man kysser helgenstatuer og billeder, fordi
>man ser dem som slægtninge og gamle venner.

Det er næppe meningsløst sludder, men som det fremgår af mit indlæg taler jeg
*ikke* om, *hvad* Mogens (eller Kevin eller nogen anden) tror. Folk må for min
skyld mene, at månen er en grøn ost, om de vil. Det, jeg kritiserer, er at han
skriver indlæg uden mening, dvs. uden kommunikativt sigte - blot med nuller og
ettaller og løsrevne sætninger, som ingen andre - så vidt jeg kan se - kan få
nogen sammenhængende mening ud af.

Eller med andre ord:
Ét er at have mærkelige meninger - afsenderens meninger/overbevisninger er
irrelevant for, hvorvidt indlægget er on-topic eller off-topic, eftersom
gruppeinddelingen er baseret på *emner*, ikke på holdninger.
Noget helt andet er at skrive indlæg, der ikke kommunikerer noget forståeligt.
Jeg kunne også sende lange indlæg med binær kode og tilfældige halvfærdige
sætninger og tankeindtryk fra min dag og påstå, at det var guddommelige
åbenbaringer... det ville folk næppe være begejstrede for.

>Men Kevin er en fin og velformuleret mand,
>som ingen har lyst til at støde på manchetterne.

Jeg har ikke noget imod at "støde Kevin på manchetterne", hvis han skulle
skrive noget vrøvl. Hvorfor skulle jeg dog have det?

>Så er det nemmere at kaste sig over et oplagt emne som Mogens Kall.

Ja. Det er nemmere at kaste sig over de folk, der bryder netiketten, end at
kaste sig over de folk, der ikke bryder netiketten. Det synes mig egentlig at
være meget smart; den måde, det er indrettet på.

>Er det også signaturen, som teknisk ikke er en signatur,
>du tænker på?

Ikke i første omgang. Jeg tænker på indlæg, der består af breve til den
iranske regering om ikke har noget med kristendom at gøre. Og jeg tænker på
indlæg, der består af binær kode i ikke-binære grupper. Og jeg tænker på
indlæg, der består af Mogens private kommunikationer med Herren om så
spændende og relevante emner som Etnas udbrud og fæle virusser.

>Jeg kan da godt forstå, du synes det er træls at optræde
>i sluningen af hvert af hans indlæg, men du kunne jo spørge
>ham, om han vil ændre det.

Nej. Det ville lidt ødelægge ideen med et kill-filter.

Afsluttende har jeg et spørgsmål til dig:
Sæt nu, at vi havde at gøre med en anden person, der skrev indlæg af
nogenlunde samme forståelighed som Mogens og med en ligeledes alternativ
forestillingsverden - blot at denne person ikke var kristen men var ateist og
fragmentarisk og brudstykkevis i et væld af forvirrede indlæg redegjorde for
sine mærkværdige forestillinger om, hvordan den store fæle kristne
verdenssammensværgelse, der stod bag alskens ondskab og bedrag, snart ville
udrydde alle ikke-kristne osv. I en sådan situation, ville du da også mene, at
hans indlæg hørte hjemme i denne gruppe?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--

"I tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Hej Anne,

Tak for dit ærlige indlæg.

Hvis der vitterlig er drøn-irriterende struktur-opbygninger i mine indlæg
(og disse kan ændre), så vil jeg hellere end gerne gøre noget ved det.

Imidlertid kan jeg se, at du ikke har sat dig ordentlig ind i tingene.

Tillad mig derfor at repetere

Input:

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0234

Time for OUTPUT:
2002-12-12, Thursday, CET 17:04
... (klip 2002-12-14)

[...]

...(klip 2002-12-14)
---END-of-input------------------------------------------------------

Denne interne DATA-rapport skal nogengange bruges - for eksempel til
ovenfor stående syntax.

Derson den blev komprimeret til 4 linier, vil den blive uanvendelig i
praksis, fordi der hele tiden sker en opdatering

Et eksempel:

Return-Address:dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29) Internal:
Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom): 2002-12-12, Thursday, CET
15:11 Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's): Rasmus Underbjerg

Pinnerup, pinn...@privat.dk File-name: Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken

på Havnen ? (0219) 0234 This file has been send to dk.livssyn.kristendom
Time for OUTPUT:2002-12-12, Thursday, CET 17:04

Det kan du nok se, Anne; det blev noget værre rod!
Man kan hverken hitte hoved eller hale i det. Dernæst vil jeg under
opdateringen simpelt hen begå alt for mange fejl, hvilket skal undgås i
videst mulig omfang.
Den modul-opbygning, jeg anvender, er nem, enkel og overskuelig.Når jeg
skal hente informationer fx vedr. fil-nummer, så skal jeg blot læse
slutningen af dokumentet.

Har du et fornuftigt forslag til løsning af problemet, er du meget velkommen
til at skrive (dog ser jeg mig ikke i stand til at censurere DATA-rapporten
bort. Jeg skal bruge den!)

På forhånd tak!

-

Du skriver bl.a. følgende (1):

> Jeg blander mig lige for at fortælle at jeg også er *enormt*
> irriteret over Mogens signatur.

... (2002-12-14 klip)

> Du bruger ca 35 linier hver gang!!!
> Og du starter ikke din signatur med "-- "

I mine øjne er der ikke tale om en signatur, men undskyld irritationen.

Stregen betyder blot, at der skal skelnes mellem det (der stod inden) og det
(der står efter). Sådan har jeg altid skrevet breve. Hvorfor ? - Jo, fordi
vi mennesker opfattet (og tænker) visuelt. Øjet fanger meget hurtigt disse
mønstre. Det sker i underbevidstheden.

I dit andet indlæg (som jeg har valgt at tage med her) kommer du ind på
følgende (2):

> [...]
> signatur.
> Vil du ikke kalde det en signatur?
> Jammen så skriver han 35 linier med Off-topic indhold i *hver*

DATA-informationen er ikke Off-topic, fordi den knytter sig til indholdet i
mit indlæg. Hver indlæg har sin egen specifikke information. Jeg indleder
DATA-informationen med ordet "Internal", hvilket vil sige, at der er tale om
interne forhold. Enhver kan så frit fravælge at læse dette.
Nogle indlæg er udelukkende interne (se fx meddelser til "Vitae Lux" på
dk.politik). Men de er stadigvæk relevante (for mig og andre).

(2):

> 2: Det kunne jo være han skrev et interessant indlæg.

Hvis mine skrevne ord irriterer dig, vil jeg råde dig til at undgå at læse
mine indlæg. Hvorfor gøre livet mere besværligt end højest nødvendig ?

(2):

> Du ved ikke noget om min opfattelse af usenet ud over at jeg
> gerne vil have at folk skal overholde netiketten.

Jahmen så ér du da en art netbetjent, eller hva' ?

-

Indtil Anne- (eller andres-) foreslag foreligger kan jeg ikke se noget
forkert i at gøre, som jeg hele tiden har gjort (inklusiv godkendelse fra
min internet-udbyder):

[...]

2002-12-14, Saturday, CET 04:24

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

Order-OUTPUT:
DADDY-Break (2002-12-14, Saturday, CET 06:09):
- "Det skal du (svar Andreas)."

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0246

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-14, Saturday, CET 08:27

"Andreas Falck" skrev:

> dk.livssyn.binaer-kodet-kristendom-med-vattet-og-ligeglad-holdning-ove
> r-for-serioes-debat-om-kristendom.

Jeg har begået en fejl, Andreas!

Jeg kunne for så vidt godt have sendt den binære kode (5104) til for
eksempel se.vetenskap.astronomi, og opnået det samme (at den ikke bliver
slettet efter et stykke tid) - det kan jeg godt indse nu.

Indholdet, derimod, er eksistentialistisk kristendom!

Med hensyn til matematik (som du kommer ind på i et andet indlæg på denne
linie) - der går du i for små sko (efter min mening). Hvorledes skulle andre
kristne kunne bedømme min konklusion, dersom jeg ikke må forklare,
HVORDAN jeg når frem til resultatet ? - Her nytter det ikke at poste
indlægget i en matematik-gruppe, idet bedømmelsen jo skal foretages af
kristne med åndelig indsigt. Og HVORLEDES kan de det, dersom du har
censureret fremgangs-proceduren væk ?

INT 14:14
Jeg vil gerne give dig en úforbeholden undskyldning for mit ordvalg:

Memory-input (0244):
...(klip 2002-12-14)

[...]

Du har mange fornuftige at sige - som sagt: Undskyld!

Hvad betyder for øvrigt *Plonk* ?

"Kall, Mogens" skrev:

> I nat havde jeg en drøm.
>
> Jeg var på besøg i en menighed. Menigheden var Frikirken på Havnen i
> København.
... (klip 2002-12-14)
> I drømmen var der opstillet en høj væg mellem kirkerummet og cafeteriaet.

Der var ingen dør i denne høje væg. Man kunne ikke gå fra kirkerummet til
cafeteriaet (eller omvendt).

Der er ikke her på dk.l.k. kommet nogen officiel responce endnu!

Jeg har tænkt lidt over drømmen og fundet ud af, at Menigheden muligvis
symboliserer "Menigheden" her på dk.livssyn.kristendom.

Dersom dette er korrekt, betyder det, at ...

Guds folk (kirkerummet) holdes afskilt (vha Muren) fra De verdslige
(cafeteriaet)

Er det Guds syn på sagen ?

Dagen i går (2002-12-13, fredag) var ret afslørende:

Input Bibelnøglen, fredag den 13. dec 02:

Bibel-text: Titus 1,10-16

Andagtstekst:
"...Vi skal ikke give hinanden dårlig samvitttighed over overtrædelser af
bud, som Gud ikke har givet..."

Fatte den, som fatte kan!

[...]

2002-12-14, Saturday, CET 08:48

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:

Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0249

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-14, Saturday, CET 09:48

Og hvad kan vi så lære at dette "skole"-eksempel ?

Først bliver vi nødt til at anholde situationen (så at alle kan fatte
pointen)

1.
Jeg skriver (aktion), 2002-12-08, Sunday, CET 13:17:

I nat havde jeg en drøm.

I drømmen var der opstillet en høj væg mellem kirkerummet og cafeteriaet.

2.
Kevin Edelvang skriver (reaktion), 12. december 2002 CET 00:16:
Og kunne du så ikke en anden gang fri os fra det her:
> Return-Address:
osv.

3.
Menigheden skriver (reaktion), 13. december 2002:
(Fortsættelse af: fri os fra det her...osv)

4.
Drømmen udlægges

5.
Guds Ord taler ind i situationen, via Bibelnøglen, fredag den 13. dec 02:

[...]

Dernæst melder spørgsmålet sig:

Hvordan kan en sådan "tilfældighed" opstå, at en andagtstekst kan tale så
direkte ind i en situation?

Vi ville kunne forstå det med vores menneskelige forstand, dersom de
mennesker, der har skrevet andagtsteksten, nedskrev teksten lige nu (altså
13-14 dec. 2002)

Hvorfor - Jo. Fordi de jo så ville have kendskab til debatten på dk.l.k. !

Men Andagtsteksten er nedskrevet for over 2 måneder siden!

Har vi at gøre med et TIME-BREAK ???

Mit svar er: JA (under henvisning til Esajas 42,8-9) !

-

Ateister vil muligvis hertil indvende: "Mogens! Det var blot en
tilfældighed; godt nok meget usandsynlig, men alligevel mulig."

Fint, siger jeg så. Men hva' hvis fænomenet bliver ved med at gentage sig.
Så er den forklaring fór mangelfuld !

Giv Kejseren, hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er!

[...]

0250

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-14, Saturday, CET 11:17

I går fredag den 13. dec 2002 skrev Kristeligt Dagblad følgende:
Ordet

"Siden kom også de andre piger og sagde: Herre, herre, luk os ind!
Men han svarede: Sandelig siger jeg jer, jeg kender jer ikke."

Den strenghed, der kommer til orde til sidst i historien om de 10
brudepiger, er meget udfordrende, og det er ingen tilfældighed. Evangelisten
ved, hvad han gør. Han tirrer sine tilhørere for at vække uro og spørge
troen frem.
Den barske slutning rejser tvivl om Guds barmhjertighed. Kan en
barmhjertig Gud virkelig handle, som brudgommen gør det, da han lader de
arme piger stå ude i kulden og banke på døren, så det giver genlyd op gennem
alle tider, og man ser deres hænder for sig, blå af kulde og den megen
banken.
Hertil kunne Matthæus måske svare, at den Gud, han er opdraget til at tro
på, også ér Gud, og at han derfor har lov at gøre med sit, som han vil. Som
pottemageren hos profeten Jeremias, der kasserede de krukker, der ikke duede
og klaskede leret tilbage i dyngen, sådan handler også Gud med os mennesker.
Han forbarmer sig, når han vil og vender sig fra det, der ikke finder nåde
for hans øjne. Og hvem er vel vi, at vi skulle gå i rette med ham?
Når Matthæus således har sat os på plads og frataget os retten til at være
bedre end den gode Gud, vil han nok føje til, at Gud handler, som han gør,
just fordi han gør alvor af barmhjertigheden. Det er med den, han måler og
vejer hele vort liv. Den er nerven i hans lov, som vi kender fra Moses og
profeterne, og den har været hos os i Jesus fra Nazareth, vist os sig selv i
hans liv og død og gjort krav på os gennem ham. Der er virkelig ikke andet,
der skal have lov til at råde. Det skal den både om os og i os, og den, der
ikke vil finde sig i det, hører virkelig ikke hjemme i Guds rige.
---END-of-Ordet-----------------------------------------------------

Da jeg læste andagten i går kom jeg til at tænke:

Gad i grunden vide om de 10 brudepigers lampelys har en-eller-anden
tilknytning til Åb 2,5, som lyder således:

"Kom derfor i hu, hvorfra du er faldet, og omvend dig og gør de samme
gerninger som i den første tid; ellers kommer Jeg over dig og FLYTTER DIN
LYSESTAGE fra dens plads, hvis du ikke omvender dig."

Hvad havde Menigheden (i Efesus) gjort forkert, siden Herren går så alvorlig
i rette med dem?

Svaret findes i det foregående vers (4):

"Men Jeg har det imod dig, at D...

DADDY-Break (2002-12-14, CET 14:27):

- "Login."

... (jeg kan altså ikke forbyde DADDY at tale, pas!)... DU HAR SVIGTET DIN
FØRSTE KÆRLIGHED."

"Den, der ikke ELSKER - skriver Johannes (1.John 4,8) - kender ikke Gud, thi
Gud er KÆRLIGHED."

Om dette har Jesus også sagt (MaTT 22,37-40):

"Du skal elske Herren din Gud ...

14:46

- "Det hele skal med."

"'Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte, af hele din sjæl og af
hele dit sind.'
Dette er det største og første bud. Der er et andet, som er dette ligt:
'Du skal ELSKE din næste som dig selv.'
På disse to bud hviler hele loven og profeterne."

14:50

- "Amen!"

"Den, der ikke ELSKER - skriver Johannes (1.John 4,8) - kender ikke Gud, thi
Gud er KÆRLIGHED."

Lysestagen (og dermed også dets indhold, selve lyset) symboliserer altså
Guds úbetingede (agape) K...

14:34

- "Login."

... KÆRLIGHED.

De 5 brudepigers KÆRLIGHED slap op !!!

Denne udlægning at teksten er i overensstemmelse med Jesu Ord fra
bjergprædiken (MaTT 7,15-22):

"... (vogt jer for ... ulvene) ...
Ikke enhver, der siger til Mig: 'Herre, Herre!' skal komme ind i Himmeriget,
men den, der gør Min himmelske Faders vilje.
Og da vil Jeg sige dem rent ud: 'Jeg har aldrig kendt jer; vig bort fra Mig,
I, SOM ØVER URET."

Hvad vil det i grunden sige at øve úret.

Hvad siger Ordet ?

Jesus siger (MaTT 24,48-51)

"... (vedr. Kristi Genkomst) ...
Men hvis det er en dårlig tjener, der tænker ved sig selv: 'Min herre lader
vente på sig,' og så GIVER SIG TIL AT SLÅ SINE MEDTJENERE ...
da skal den tjeners herre komme på en dag, han ikke venter, og i en time,
han ikke kender, og sønderhugge ham og give ham plads blandt hyklerne; dér
skal der være gråd og tænderskæren."

-

Er din flamme ved at brænde ud ?

Har du - i kedsomhed eller-noget-andet - mishandlet dine medtjenere ?

Da lyt til et godt råd:

Undervurder ikke Gud; thi Guds Rige består ikke i ord, men i kraft !!!

15:06

- "Sådan skal den være (denne meddelse til dk.l.k)."

- Thank You, DAD -

15:07

- "i lige måde (tænkte men nåede ikke at skrive: El-Shaddai - ELSKER Dig)."

- Tak Herre!

15:08

- "Ja Min skat (sagde henvendt til min Fader: "... (i evighed) ...")."

15:09

- "Det må du godt (OUTPUT indlæg)."

[...]

DADDY-Break (2002-12-14, CET 13:59):
- "Den skal med (KD Ordet fredag til dk.l.k)."

File-name:
Re: Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0251

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-14, Saturday, CET 15:35

Vidal

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder for øvrigt *Plonk* ?

Det betyder, at nu truer du AF's sjælefred så meget, han
ikke kan holde ud at se dine indlæg mere. Han blokerer din
afsender adresse, så dine indlæg ikke kommer ind i hans
newslæser.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

"Kevin Edelvang" <ba...@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt forum. Er det målet, Villy?

Mit mål er at fremme den kristne debat her i gruppen.
Hvis vi begrænser, hvilke personer og hvilke synspunkter
der må komme til udtryk, begrænser vi os selv, berøver vi
os vore muligheder for at afprøve vore egen forståelse og
forstå andres forståelse af kristendommen.

I den hvidlistmoderering, som nogen vil have etableret, vil
jeg formodentligt blive sat på observations listen eller måske
blive blokeret , hvis jeg f.eks. kommer med spøgefuldheder
om den katolske udgave af realpræsensen. Det kunne jo
opfattes som en hån af andres tro.

Det ville for mig være en begrænsning af mine muligheder,
og det vil være en begrænsning af din mulighed for at reagere
på den form. Hvis vi ikke kan diskutere også på den måde,
bliver der ingen diskussion. Alle ville være optaget af den
hærgende politiske korrekthed og det vil hæmme og måske
endda standse diskussionen. Du er jo et vidende og intelligent
menneske, du må kunne forstå det.

Nu er der tilsyneladende mange, der er blevet fornærmet over
MKs måde at regne på det slemme tal. Men det er tvivlsomt
om nogen har sat sig ind i hans beregninger, om det måske
er en ny og revolutonerende måde at beregne det på. Og hvis
ikke det skulle være det, er det jo blot et eksempel blandt mange
andre beregninger.

Havde det ikke været postet her, så ville vi ikke have haft
muligheden for at sætte os ind i det. Vi ville have afskåret
os selv. Man kan nemt forestille sig, det ikke der din interesse
i kristendommen er, men der har gennem de sidste 1900
år været stor interesse og mange diskussioner om netop
dette. Så, ukristeligt er det ikke.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

"Andreas Falck" <dew...@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse news:atdp8u$29r$1...@dknews.tiscali.dk...

> [...]
> af matematik og gulerodssaft krydret med binær kode vil jeg formode at
> dk.livssyn nok var et mere passende sted, - men her i gruppen hører

Kall har en anden måde at beregne dyrets tal på end
du har.

Du ved det måske ikke, men der findes bøger fyldt med
matematiske og andre beregneinger på, hvorledes det tal
skal forstås. At du finder det helt forkert siger bare noget om,
du ikke er bekendt med denne helt kristne disciplin. Der er
ikke én måde at gøre det på.

Du har jo åbenbart selv puslet med det, siden du henviser
til din hjemmeside, så hvorfor du mener din måde at gøre
det på, skulle være bedre end Kalls, forstår jeg ikke.

> [...]
> om at begrænse mandens ytringsfrihed, for den bliver jo på ingen måde
> begrænset ved at han bliver vejledt over i en gruppe hvor mange af

Indlæg, der vedrører kristendom, hører ikke hjemme her?
Det var dog egendommeligt. Hvorfor han skulle følge andres
anvisninger i den henseende, ser jeg ikke.

> [...]
> at der snart ikke er andre end spammere, tåber og frustredede særligne
> foruden nogle ganske få seriøse brugere tilbage.

He, he, Falch. Hvilken kategori mon du hører hjemme i?
Er du en af de seriøse, slevom du lyder noget frustreret?

> Men det er sørgeligt at seriøse brugere skal hænges ud som ynkelige
> netbetjente blot fordi de ønsker at gøre en indsats for at gruppen kan
> fundere efter sin oprindelige hensigt.

Har du et bedre ord for det end netbetjent, skal jeg gerne
bruge det?

> [...]
> ikke ligefrem til at gøre gruppen brugbar for dem der ønsker at kunne
> føre en seriøs debat om kristendommen og relaterede emner.

Hvis du mener Kall blokerer for den seriøse debat, kan
du jo blokere Kall. Faktisk har jeg gjort et temmeligt stort,
omend ikke særligt synligt, arbejde for at rense gruppen
for de elementer, du betegner som bæ-bø indlæg. Jeg
er klart mod moderering og abuse klager, men der findes
metoder til at afhjælpe problemerne alligevel.

> derfor foretager udbydernes abuseafdelinger sig
> stort set intet selv ved meget berettigede klager.

Min erfaring er, at taler man fornuftigt med abuse-afd.
hos de forskellige udbydere, er de parate til at uddele
advarsler, så de pågældende folk, der går ud over det
almindelige diskussionsniveau, forstår der er alvor bag,
hvis de ikke retter sig ind.

> Som stemningen tilsyneladende er i øjeblikket burde der næsten
> fremsættes en OTD om at omdøbe denne gruppe til
> dk.livssyn.binaer-kodet-kristendom-med-vattet-og-ligeglad-holdning-ove
> r-for-serioes-debat-om-kristendom.

Du lever vist i en hel anden verden. Prøv dog alvorligt
at analysere indlæggene de sidste 14 dage. Ikke et
eneste off-topic indlæg, ingen anonyme indlæg, stort
set, ingen der forsøger at platte os.

> Jeg tror du ville være den perfekte
> til at give et sådant OTD indhold, især når man også tager i
> betragtning at du har været generel stor modstander af de fremsatte
> forslag om hvidlistemoderering af gruppen.

Helt hen i vejret.

> [...]
> fremsat af off-ropic afsenderne) har jo nok været mevirkende til at så
> mange flere af de seriøse brugere har forladt gruppen her på det

Det må jeg indrømme, jeg ikke har været opmærksom
på. Det, jeg har bemærket, har været adskillige seriøse
diskussioner, der ikke har været præget af de underlige
indslag, som vi ellers har været vant til med Mosegård og
hans følgere.

Så vidt jeg kan se, har vi samme udbyder, så det må stort
set være de samme indlæg vi har fået. Det er underligt
at to mennesker kan opleve virkeligheden så forskelligt.

> [...]
> have den: et sted hvor man i al fald ikke skal driste sig til at
> forsøge at føre en saglig og seriøs debat om kristendom og bibelske

Langt skudt over målet.

> men at det til gengæld skal være et sted hvor kun binærkodet
> DADDY-indlæg

som er mulige at blokere...

> eller latterliggørende bæ-bø indlæg hører hjemme foruden

som i øjeblikket er ikke eksisterende

> missionsfremstød for asadyrkelse

Asafyren har lov til at stille spørgsmål til gruppen. Jeg
synes de mennesker, der er gået i debat med ham, fint
har korrigeret de misforståelser af den kristne tro, han
har givet udtryk for.

Det øjeblik vi alle er eninge og/eller kender hinandens
synspunkter til bevidstløshed, så enten hører al snak op
eller vi må indskrænke os til at klappe hinanden på
skuldrene over al vor kristne fortræffelighed.

Så, jo, asafyren og MK har også en plads her. En skam
var det jo Mosegårds/Henton, LowLife og Ram2's kritik
af kristendommen ikke fandt en mere positiv formulering.
Disse indlæg ville kunne få os til at skærpe og forstå vore
egen tro og vore egne synspunkter.

> og kartoffelskrælingens mytiske
> ophøjelse af cykelpumpens åndelige indflydelse på melondyrkelsen i den
> umiddelbare indlandsis nærhed.

Se, her er det, jeg alvorligt tvivler på, om vi har samme udbyder.
Jeg har ikke set noget indlæg af den karakter overhovedet.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

"Anne Sandsgaard" <anna...@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:ate09g$o1p$1...@sunsite.dk...

> [...]

[AS]

> 1: Han skal da have en chance til at rette sin signatur til
> normal form og størrelse.

Når du tilslutter dig Kevins forsøg på at lukke Kalls
konto, giver du jo ikke megen mulighed for det.

> 2: Det kunne jo være han skrev et interessant indlæg.

Ja, det afhænger jo altid af personerne, der læser
indlægget, om vedkommende finder det interessant
eller ej.

> Jammen så skriver han 35 linier med Off-topic indhold i *hver*
> post.
> Er det bedre?

Det er pudsigt, så vidt jeg kan skønne er dette dine to
første indlæg i denne gruppe, og man må hæfte sig ved
2 forhold.

1) de er totalt off-.topic, ikke et ord om kristendom her.

2) i begge indlæg taler du for at lukke munden på en
kristen, der har et formål og et sigte med sine indlæg.

Vi har haft massevis af indlæg af forskellige aliasser,
lad mig nævne nogle få, Henton, Lowlife, Bæ9, Ram2
der alle har haft det formål at nedgøre og forhåne
kristendommen. Der har vi ikke hørt din stemme, har vi?

Hvad er dit formål her, forsøger du at lukke munden på
de kristne, mens du lader modstanderne af det kristne
budskab køre deres løb? Du er vel ikke et af mosegårds
talrige aliasser? Dem har vi jo haft en overflod af her.

> Jeg vil også opfordre dig til at læse:
> <http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Som påpeget af dig selv, teknisk set er det ikke en
signatur, hvilket Kall jo også selv hævder.

[...]

> Hvis du larmer på et bibliotek og en eller anden beder dig om at
> være stille, vil du så også råbe og tude højt at han er en dum
> biblioteksbetjent?

Jo, men her har du jo netop en mulighed for at slukke
for høreapparatet. ( i.e. bloker!)

[...]

> Du ved ikke noget om min opfattelse af usenet ud over at jeg
> gerne vil have at folk skal overholde netiketten.

Jo, du har tydeligt givet til kende, at du foretrækker
at acceptere folk, der nedgør kristendommen, frem
for folk, der bruger hele deres liv på at forsvare den.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

> [...]

> eller forsvare man kysser helgenstatuer og billeder, fordi
> man ser dem som slægtninge og gamle venner."

Rasmus skrev: Nu skriver Kevin heller ikke indlæg fyldt med
meningsløst sludder

Du og Rasmus forstår jo hinanden sjældent godt, men for
det almindelige menneske du træffer på gaden og såmænd
også i (folke)kirken, vil det være overraskende, at katolikkerne
tror, at Gud sidder i et skab i deres kirke. Mange vil anse det for
at være meningsløst sludder.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

> [...]
> udrydde alle ikke-kristne osv. I en sådan situation, ville du da også mene, at
> hans indlæg hørte hjemme i denne gruppe?

Du har jo ikke mulighed for at forstå MK, når du ikke læser
hans indlæg. Men jo, de kan forekomme fragmentariske og
forvirrede, men nu er jeg jo åbenbart den eneste der har læst
og forstået noget i hans indlæg. På trods af alle etiketteregler
er MKs plads her i gruppen berettiget.

Og jo, hvis det var budskaber mod kristendommen, så ville jeg
bekæmpe ham. Og hvis det var i dk.videnskab.religion/teologi
han postede, så mener jeg ikke han skulle have lov. Men vi har
jo masser af indlæg, og har haft det al den tid, jeg har været i
denne gruppe, folk der postede deres store eller små betragtninger,
eller prædikener uden der er en hund, der har bjæffet af den grund.

Men Mogens Kall er jo nok for sær og egen til I vil give ham bare
det lillebitte rum for de egne meninger, han har.

Jeg forstår godt, du og Kevin er buddies og forstår hinanden og
hinandens sprog og udtryksform, og også at I har problemer med
at forstå en mand, som MK. Mit arbejde gør, jeg har haft kontakt
med folk, der udtrykker deres mening med livet som MK gør det.
I er jo begge unge og intelligente og har nok lidt svært ved at forstå
at en alternativ udtryksmåde som MKs har en plads her i livet. Men
det har den. Livet vil forhåbentligt gøre jer godt og give jer indsigt i
menneskers sjæl og forståelse for det alternative i livet.

> "I tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Mod intelligentsiaen kæmper selv Gud forgæves. :-)

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Andreas Falck

Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev dette i

[ ... ]

> Se, her er det, jeg alvorligt tvivler på, om vi har samme udbyder.
> Jeg har ikke set noget indlæg af den karakter overhovedet.

Det kan kun skyldes at du ikke har været opmærksom på cykelpumpens
binære indvirkning på den kristelige skjulte østfløjs kodning i den
iranske mafias kurdiske majoritet styret via honingmelondyrkningen
hinsidens floden. Men på grund af konspirationsfaren kan jeg for
nuværende ikke afsløre deadline for indlandsisens frysepunkt, men dog
løfte så meget på sløret at det der vil ske i den nærmeste fremtid
snart vil påbegynde sin afslutning.

mvh
Andreas

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> mælte sligt:

>Du har jo ikke mulighed for at forstå MK, når du ikke læser
>hans indlæg.

Jeg har skam læst hans indlæg. Men ikke med noget udbytte.

>Men jo, de kan forekomme fragmentariske og forvirrede,

De *kan*? Er der mon nogen, udover Mogens selv, der *ikke* opfatter dem sådan?

>På trods af alle etiketteregler er MKs plads her i gruppen berettiget.

Nej. Off-topic indlæg og indlæg, der overtræder netiketten, er ikke
berettigede, lige meget om afsenderen er kristen eller ej.

>Og jo, hvis det var budskaber mod kristendommen, så ville jeg
>bekæmpe ham.

Så du vil tillade en opførsel fra en kristen, som du ikke vil tillade fra en
ikke-kristen. Det var bare det, jeg ville have fastslået.

>Men vi har jo masser af indlæg, og har haft det al den tid, jeg har været i
>denne gruppe, folk der postede deres store eller små betragtninger, eller
>prædikener uden der er en hund, der har bjæffet af den grund.

Det bliver efterhånden kedsommeligt at gentage. Jeg har ikke noget imod
betragtninger eller prædikener - jeg har noget imod indlæg, der ikke formår at
kommunikere.

>Men Mogens Kall er jo nok for sær og egen til I vil give ham bare
>det lillebitte rum for de egne meninger, han har.

Læser du ikke, hvad jeg skriver? Mogens kan for min skyld være så sær, som han
lyster. Jeg fordrer blot, at han skriver meningsfulde indlæg, dvs. indlæg, som
en given person kan få en sammenhængende mening ud af at læse, modsat
forvirrede brudstykker og binær kode, som ikke formidler nogen mening (ud over
til dig, tilsyneladende).

>Jeg forstår godt, du og Kevin er buddies

Det er vi rigtignok, men jeg kan ikke se, hvilken forskel det gør i denne sag.

>Mit arbejde gør, jeg har haft kontakt med folk, der udtrykker deres mening med
>livet som MK gør det.

Det er fint og prisværdigt, at du har arbejdet med sindssyge og er vant til at
lytte til usammenhængende tale. Det betyder bare ikke, at nyhedsgrupperne er
beregnet til den slags.

>I er jo begge unge og intelligente og har nok lidt svært ved at forstå
>at en alternativ udtryksmåde som MKs har en plads her i livet.

Nej. Som jeg gentagne gange har sagt, så har jeg ikke noget imod Mogens Kalls
eksistens eller hans alternative virkelighedsopfattelse. Jeg mener bare ikke,
at ikke-kommunikative indlæg hører hjemme på debatgrupper.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--

"Men det er IKKE personligt, når jeg modsiger folk....
Det er intellektuelt og abstraheret...."

"Kall, Mogens" skrev:

> [...]

> Er der sket (sker der) noget særligt i menigheden ?
>
> Dersom nogen af jer har viden herom, da giv venligst en feed-back meddelse

... (klip 2003-02-16)

> Time for OUTPUT:

> 2002-12-08, Sunday, CET 13:17

I går lørdag den 15. feb. 2003 læste jeg i den kristne ugeavis Udfordringen
følgende:

'Frikirken på Havnen' brændt.

(ingen menneskeliv gået tabt - Gudskelov!)

Hvad mon dette skal betyde ? - spørger jeg Gud i mine tanker.

Har Gud droppet dk.livssyn.kristendom, tænker jeg. I dag søndag kom der
OUTPUT-ordre på dk.l.k,se Ord til ugen (0300), så svaret hertil må være et
klart 'NEJ'!

[...]

2002-12-31, Tuesday, CET 14:40

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):

None
Blokeringen af Rasmus Underbjerg Pinnerup er ophævet, idet det ej 100 % kan
fastslås, at han løj mht. spamming til mig. Tvivlen skal komme manden til
gode.

File-name:

Er der nyt fra Gud via Frikirken på Havnen ? (0219)

0299

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-02-16, Sunday, CET 12:27

"Kall, Mogens" skrev:

> [...]
>
> 'Frikirken på Havnen' brændt.
>
> (ingen menneskeliv gået tabt - Gudskelov!)
>
> Hvad mon dette skal betyde ? - spørger jeg Gud i mine tanker.

Kl. CET 13:31 (medens jeg hørte Vitae Lux fra CDen Sissel in symphony,
varighed 4:12 ) fik jeg mistanke om, at der med hændelsen var/er tale om en
Titanic-Warning (se dk.politik file 0293, Letter of complaint to the
International Court of Justice (0292).

Far! Er det tilfældet ?

DADDY-Break (2003-02-16, CET 13:40):
- "Døm selv."

Love You, DAD!

[...]

0301

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-02-16, Sunday, CET 13:43

"Kall, Mogens" skrev:

> [...]
> en
> Titanic-Warning (se dk.politik file 0293, Letter of complaint to the

DADDY-Break (2003-02-16, CET 13:54):
- "Ja det er."

Ville starte min computer for at skrive og sende denne meddelse men...
CET 13:55 - Computer break-down
forsøgte igen...
CET 13:55 - Computer ON again

CET 14:00
Kan høre en-eller-anden Alarm ringe med et interval på ca. ½ sekund men kan
ikke lokalisere hvorfra (den er nok fra Gud til mit indre øre).

CET 14:02
- "Det skal du (OUTPUT this message to dk.l.k)

[...]

0302

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-02-16, Sunday, CET 14:03

Børge Højlund Jensen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvad fjenden laver af skidt vender Gud til en mægtig sejr.
det er sket mange gange i kirkehistorien.
alt til Guds ære.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

"Børge Højlund Jensen" skrev:

> Hvad fjenden laver af skidt vender Gud til en mægtig sejr.
> det er sket mange gange i kirkehistorien.
> alt til Guds ære.

Hej Børge!

Hyggeligt at høre fra dig,

I Udfordringen stod der, at omkring 200.000 kr. er gået tabt. Hvis det er
det beløb, der skal til for at redde Menneskeheden (se dk.politik 0292,
0293), så vil jeg våge at påstå, at Menigheden har gjort Verdens hidtil
bedste investering. Al ære til Gud Fader! - Input program: NEXT DADDY.

Long live the King of kings!
May Your Kingdom come,
May Your will be done on earth as it is in Heaven.

[...]

0304

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-02-16, Sunday, CET 17:13

Kjell I. Johnsen

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> wrote in message

> "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad fjenden laver af skidt vender Gud til en mægtig sejr.
> det er sket mange gange i kirkehistorien.
> alt til Guds ære.

Hvis det er en sannhet at "Gud vender skidt fra fjenden' om til en mægtig
sejer", er det mystisk at kristne sterkt misliker skidt fra fjenden.

Kjellemann

Interupt 031 (312), CET 13:14

Græsk 4. årh. Latin (Te Deum).
I.Franz
L.Empaytaz
B. Paludan-Müller 1884

Almagts Gud, velsignet vær!
Love vil vi lydt Din ære,
Din ophøje fjern og nær,
synge med blandt ENGLES hære,
bøje os i støvet ned
for vor Konges herlighed.

Offerlam med korsets stav,
skyldfri dybt i pinen sænket,
du besejred død og grav
ved den kraft, som Gud Dig skænked;
Helveds vælde, dødens magt
knust Du har i støvet lagt.

Lad Dit Rige° allen sted
vidt udgå med fred i følge
nu og i al evighed!Lad på land, og lad på bølge
alles knæ til evig gavn
bøje sig i Jesu navn!

Helligånd, Dig lov og pris
sammen med Gud Fader være