Hvor er kærligheden blevet af ?

Hej Bech,

Undskyld at jeg "bryder ind", men dit ord har åbnet op for "skjulte døre".

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får lyst til at citere 1.John 4,8:

Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, thi Gud er kærlighed.
Whoever does not love does not know God, for God is love.

It's time to go home to DADDY, Isaiah 2

With love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Jan-Erik

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> "K-C" <k-...@sol.dk> mælte sligt:

> Nej, men en meget god underbyggelse af Nietzsches pointer ang.
> kristendom og ressentimentsmoral.

Hvad har Nietzsche sagt, og hvad er det lige at ressentimentsmoral betyder?
hehe

>"I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab.
>Derfor vil jeg i aften drikke så meget,
>at jeg kan tale af egen erfaring om dette onde."
>- Martin Luther

Haha, har Luther sagt det? Køligt :)

/Jan-Erik

Jan-Erik

Bech wrote:
> Jeg har lige hentet nyhedsgruppen ind.
>
> Kan mærke at jeg virkelig skal passe på, hvad jeg skriver for at det
> ikke bliver taget ilde op.
>
> Hvor kommer al den vrede fra?

Efter min bedste overbevisning kommer den ikke fra Gud.

> Jeg havde håbet på en dansk nyhedsgruppe, hvor danske kristne forstod
> at opmuntre hinanden.
>
> Hvor kan jeg finde sådan en?

Aner det ikke - men bliv her og vær med til at gøre nyhedsgruppen til et
bedre sted, hvor vi kan diskutere tingene uden at flame hinanden pga.
forskellige meninger.

Det er sundt at diskutere - målet er ikke nødvendigvis at blive enige, men
når du lægger dig til at sove kan du reflektere over de nye synsvinkler og
meninger :)

/Jan-Erik