Google Groups จะไม่รองรับโพสต์หรือการสมัครสมาชิก Usenet ใหม่อีกต่อไป โดยคุณจะยังคงดูเนื้อหาเดิมได้อยู่

Tro og mirakel konference i Odense.

ยอดดู 2 ครั้ง
ข้ามไปที่ข้อความที่ยังไม่อ่านรายการแรก

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 06:44:1414/11/46
ถึง
Tro og mirakel konference i Odense.

Med Jens Granfeldt og Andreas & Lene Jørgensen

Mange mennesker har oplevet Guddommelig helbredelse gennem deres tjeneste.

Jens Granfeldt er pastor i www.kbc.dk

Møder er.

Torsdag den 20/11 kl. 19.00

Fredag den 21/11 Kl.10.00.-13.00.

Fredag den 21/11 kl.½19.00

Er du syg så kom og oplev at Jesus kan helbrede dig.

Møderne er i Odense Vækkelses center.

Rugårsvej 40 Bygning 1

5000 Odense.

--
Hej fra Børge
http://jesusnyt.webbyen.dk

Peter Perlsø

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 07:21:0414/11/46
ถึง
Børge Højlund Jensen wrote:

> [...]
>
> Fredag den 21/11 Kl.10.00.-13.00.
>
> Fredag den 21/11 kl.½19.00
>
> Er du syg så kom og oplev at Jesus kan helbrede dig.

Er det ligesom med Hans Bærentsen, hvor folk ligepludselig bliver syge
igen efter at de er blevet 'helet' ?

--

:o) - Peter Perls¿ - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 07:59:5714/11/46
ถึง
Jeg tror ikke folk der har mødt Gud og bliver helbredt ag Gud bliver syge
igen , men hvis man forsadt lever i synd får sygdommen mon plads igen .
Søg jesus for frelse og helbredelse.

"Peter Perlsø" <nos...@nospam.com> skrev i en meddelelse

jørgen

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 10:38:5614/11/46
ถึง

" Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern"oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke folk der har mødt Gud og bliver helbredt ag Gud bliver syge
> igen , men hvis man forsadt lever i synd får sygdommen mon plads igen .

Hej Børge.
Jeg mener at du kun har ret i ovenstående i de tilfælde hvor eks. en
alkoholiker bliver bedt for men går ud og drikker igen, eller en narkoman
bliver bedt for og går ud at tager stoffer igen. I de tilfælde er der en
naturlig konsekvens hvor kroppen reagere på giftstofferne så man bliver syg
igen (alkoholisme narkomani), men det har intet med Gud eller begrebet synd
i teologisk forstand at gøre.

Du påstulere en årsagssammenhæng, nemlig at årsagen til at man bliver syg
igen er at man lever i synd. Hvad er konsekvensen af en sådan holdning? Jo,
den syge som måske følte sig helbredt og som til sin store skuffelse erfarer
at helbredelsen ikke holdt, han bliver nu ansvarliggjort for at han blev syg
igen. Dette virker jo som en dobbelt straf; først skal man opleve at blive
afvist af Gud og så for man at vide at man er en så stor synder at Gud tog
den bedring tilbage man dog fik lov at erfare en tid.

Den som ikke blev helbredt eller mistede noget af sin helbredelse har om
nogen behov for at vide at han er elsket af Gud, men istedet for han det
modsatte at vide : "du må have en eller anden synd, eller dårlig vane, siden
du ikke blev helbredt.."

Sjælesørgisk er det en katastrofe når man overfor den syge og deprimerede
tegner sådan et billede af en lille, nådesløs, og straffende Gud, som slet
ikke harmonere med det Guds billede der findes i bibelen hvor det handler om
nåde over nåde.

Måske man burde tænke lidt over hvordan den syge føler sig i den situation
og hvilke tanker han gør sig ; "Jeg er åbenbart ikke ren nok til at beholde
min helbredelse, jeg må anstrenge mig mere og mere for at udrydde de synder
og dårlige vaner jeg har og hvis det lykkes så bliver jeg måske god nok for
Gud til at han ikke tager lægedommen fra mig.." Og så kæmper den syge mod de
synder som han har fået fortalt er skabnesvangre for ham. Han anser og
maser, men jo mere han kæmper jo værre bliver det, indtil han endog har
mistet håbet om helbredelse og værre endnu, håbet om at blive god nok for
Gud, for det var jo egentlig det han fik at vide da præsten forklarede ham
hvordan det hele hænger sammen, at han ikke er god nok til at få lov at
beholde sin helbredelse.

mvh jørgen.

arc@na

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 11:17:4314/11/46
ถึง
" Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern"oncable.dk> wrote in news:bp2jka$acj
$1...@sunsite.dk:

> Jeg tror ikke folk der har mødt Gud og bliver helbredt ag Gud bliver syge
> igen , men hvis man forsadt lever i synd får sygdommen mon plads igen .
> Søg jesus for frelse og helbredelse.

Du gør lige så god (eller dårlig) reklame for kristendommen, som Jahnu gør
for hinduismen. Du lyder som en muhamedansk ayatollah.

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Harald Mossige

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 11:25:2414/11/46
ถึง

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> wrote in message
Det andre aspektet er:

Velmeinande menneske driv intens forbøn for "sine kjære" "med sjukdom" =
synd. Når bønnene ikkje "virker", så blir konklusjonen at "han er ikkje
frelst", derfor må vi frelsa han. Resultatet er at den som slit med sjukdom
får eit meget stort press fra "vennene sine", som ønsker å å lega sjukdommen
med frelse.

Var her ein som klaga på tintusen sin?

HM

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 16:08:1214/11/46
ถึง

"Harald Mossige" <harald...@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> "jørgen" <brothe...@hotmail.com> wrote in message

Jesus elsker alle hvis jeg bevist lever i synd er jeg langt væk fra Gud og
Jesus, Er er stadig væk elsket, men jeg har ved min synd fra valgt Jesus og
Hans nåde.
Du og jeg er elsket ag Gud men elsker vi Gud ved at vælge synden frem for
nåden?

http://trojesus.webbyen.dk/

arc@na

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 17:02:1514/11/46

> Jesus elsker alle hvis jeg bevist lever i synd er jeg langt væk fra

Du gider ikke rigtig svare på mine indlæg, din tøsedreng?

jørgen

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 17:03:3614/11/46

> [...]
> Hans nåde.
> Du og jeg er elsket ag Gud men elsker vi Gud ved at vælge synden frem for

1. Hvilken synd(er) taler du om?
2. Findes der nogen mennesker som er 100% syndfri?
3. Forklar hvad du mener med begrebet "leve i synd".

Hvis vi siger, at vi ikke har synd, fører vi os selv på vildspor, og
sandheden er ikke i os. Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og
retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed.
Hvis vi siger, at vi ikke har syndet, gør vi ham til en løgner, og hans ord
er ikke i os.1 Joh 1,8-10

mvh jørgen.

Ivar

ยังไม่อ่าน,
14 พ.ย. 2546 18:21:5814/11/46
ถึง

Børge Højlund Jensen skrev:

> Er du syg så kom og oplev at Jesus kan helbrede dig.
>
> Møderne er i Odense Vækkelses center.
>
> Rugårsvej 40 Bygning 1

I skulle have lavet arangementet på

Odense Universitetshospital
Sdr. Boulevard 29

Der er rigeligt at tage fat på. Men I er vel bange for at det
skulle gå op for jer selv, at i ikke kan udrette noget som helst.

Ivar

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 02:38:5915/11/46
ถึง

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> " Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern"oncable.dk> skrev i en meddelelse

1bevist synd.
2 Nej , men jeg lever ikke i bevist synd, ikke at jeg ikke kan falde i synd,
men jeg kan bekende den i for gud og få tilgivelse.
3. At leve i synd er at leve i og gøre ting man godt ved er synd.

--
Hilsen fra Børge.
http://trojesus.webbyen.dk/

Peter Perlsø

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 05:25:3515/11/46
ถึง
Ivar wrote:

:)

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 05:49:4215/11/46
ถึง

> Ivar wrote:

Vi som kristne kan intet uden Jesus, men i Han formår vi aldt.

På skype oz5vib

jørgen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 05:50:3215/11/46

> 3. At leve i synd er at leve i og gøre ting man godt ved er synd.

Og det gør du aldrig?

mvh jørgen.

jørgen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 07:59:4515/11/46

> Vi som kristne kan intet uden Jesus, men i Han formår vi aldt.

Der er ellers meget jeg ikke formår selvom jeg er i Kristus.

mvh jørgen.

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 08:12:0115/11/46

> " Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern"oncable.dk> skrev i en meddelelse

også her , men skriften lyver ikke.

Peter Perlsø

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 08:12:0915/11/46
ถึง
Børge Højlund Jensen wrote:
> "Peter Perlsø" <nos...@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Vi som kristne kan intet uden Jesus, men i Han formår vi aldt.

Hvor kan vi møde han Jesus-gutten ?

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 08:19:0915/11/46
ถึง

> Hvor kan vi møde han Jesus-gutten ?

se ind på følgende sider der er klar anvisninger og møder hvor Jesus bliver
forkyndt også der har du mulighed for at møde Ham. for Han har lovet at hvor
2 eller flere er tilstæde i Hans navn vil Hanogså være.

http://jesusnyt.webbyen.dk

http://trojesus.webbyen.dk/

Hej fra Børge

jørgen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 08:57:0215/11/46

> også her , men skriften lyver ikke.

Jeg gætter på at det er Fill 4,13 du tænker på:

"Alt formår jeg i ham, der giver mig kraft."

mvh jørgen.

jørgen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 11:00:4015/11/46
ถึง

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Standardspørgsmålet :
1. Hvad var det Paulus mente?
2. Og hvad kan vi bruge det til?

Den kendte bokser Evander Holyfield brugte dette skriftsted på sin
boksekåbe, men alligevel formåede han ikke at vinde alle kampe og blive på
toppen, så man må spørge hvad "alt" indebærer i Paulus udbrud? Ordet "kraft"
er også vigtigt, det er Gud som giver kraft, men til hvilke formål giver han
kraft? kraft til at vinde verdensmesterskabet i boksning eller kraft til
noget helt andet? Hvad var det i Paulus tilfælde at han fik kraft til?

mvh jørgen.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 11:02:2815/11/46
ถึง
I news:bp50c7$nko$1...@sunsite.dk skrev
Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern b-h-j@"fjern"oncable.dk følgende:

> Vi som kristne kan intet uden Jesus, men i Han formår vi aldt.

Jamen hvorfor tager I så ikke ind på et sygehus og helbreder alle de
dødssyge der ligger der, når I nu kan og formår alt?

Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 11:02:4215/11/46
ถึง
I news:3fb4c8b1$0$27391$edfa...@dread16.news.tele.dk skrev
Peter Perlsø nos...@nospam.com følgende:

> Er det ligesom med Hans Bærentsen, hvor folk ligepludselig bliver
> syge igen efter at de er blevet 'helet' ?

Ja, i langt., langt de fleste tilfælde.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 11:02:3915/11/46
ถึง
I news:bp3g7p$j0c$1...@sunsite.dk skrev
> [...]

> valgt Jesus og Hans nåde.
> Du og jeg er elsket ag Gud men elsker vi Gud ved at vælge synden

Hvad så med de mennekser som virkelig har mødt Jesus, og blevet både
omvendt og frelst, og som enten stadig er syge, eller bliver syge
efter deres frelse, mener du så også at de ved deres synd har fravalgt
Jesus?

Jeg tror det ikke! - Jeg kender adskillige der lider af alvorlige
sygdomme, og som virkelig har stærk tro på Jesus og som vælger Jesus
frem for synd.

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Jens Bruun

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 11:43:3215/11/46

> Vi som kristne kan intet uden Jesus, men i Han formår vi aldt.

Sgu' da ikke simpel stavning og formulering. Du er syg, Børge - søg
hjælp.

--
-Jens B.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 11:56:4715/11/46
ถึง
I news:bp5l3k$22fq$1...@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun bruun...@hotmail.com følgende:

> Sgu' da ikke simpel stavning og formulering. Du er syg, Børge - søg
> hjælp.

Og lige nu opfører du dig som en pestilens! - Hvis du ikke kan finde
andet end hans manglende evner til at stave, så burde du helt lade
være med at svare ham.

XFUT dk.admin.netikette

Jens Bruun

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 12:10:4315/11/46
ถึง
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> skrev i en meddelelse

> Og lige nu opfører du dig som en pestilens! - Hvis du ikke kan finde
> andet end hans manglende evner til at stave, så burde du helt lade
> være med at svare ham.

Fis med dig, Andreas Falck. Når manden igen og igen påstår, at gud,
jesus og jeg ved ikke hvad gør ham i stand til _alt_, så må man sgu' ku'
forlange, at disse guddommelige kræfter i det mindste sætter ham i stand
til at formulere sig på bare nogenlunde dansk. Du har jo modtaget den
guddommelige inspiration, der gør dig i stand til at formulere dig
(well, ikke på engelsk, men ingen er vel perfekte), så hvorfor må jeg
ikke forlange, at Børge på tilsvarende måde er "velsignet"?

--
-Jens B.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 15:25:5315/11/46
ถึง
I news:bp5mmm$24m1$1...@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun bruun...@hotmail.com følgende:

[ ... ]

> så hvorfor må jeg ikke forlange, at Børge på tilsvarende
> måde er "velsignet"?

Bl.a. fordi Børge aldrig har påstået at han har fået lige netop den
"velsignelse" lige som jeg ikke har fået den "velsignelse" at kunne
engelsk.

Og så er det der ud over heller ikke særligt velset på usenet at
kritisere andre for deres sproglige formåen eller mangel på samme!

"Det er en regel på Usenet, at alle skal kunne være med, uden at deres
emne bliver ødelagt af spidsfindige kommentarer om stavningen. Men det
letter læsningen meget, hvis der ikke er alt for mange distraherende
stavefejl. En stavekontrol kan fange de værste fejl." - citeret fra:
http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html sidste afsnit under
"Generelt".

Jeg skal derfor kraftigt henstille til dig at du ikke yderligere
overfalder Børge for hans manglende stavefædigheder, idet han, mig
bekendt lider af ordblindhed.

endnu engang dk.admin.netikette - og jeg skal henstille til dig at du
respekterer den satte FUT

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 16:18:3415/11/46

> I news:bp3g7p$j0c$1...@sunsite.dk skrev
> Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern b-h-j@"fjern"oncable.dk følgende:
>

>Jeg kender også menesker der lever med sygdom og stor forventning på at Gud
vil helbrede dem.
Sygdom kom ind i verden med syndefaldet, hvilket ikke kan benægtes da der
ikke fandtes sygdom i Parediset have.

På skype oz5vib

Harald Mossige

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 17:21:2815/11/46
ถึง

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> wrote in message
Nei, det er file 13.

HM

Harald Mossige

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 17:37:5715/11/46
ถึง

" Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern"oncable.dk> wrote in message

> [...]
> vil helbrede dem.
> Sygdom kom ind i verden med syndefaldet, hvilket ikke kan benægtes da der

Det var interessant, når tid var det at gud skapte sjukdomsbakteriene ig
sjukdomsvirisa?. (Henvisning ein selvfølge.)

HM

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
15 พ.ย. 2546 19:50:5115/11/46
ถึง
I news:bp657b$khv$1...@sunsite.dk skrev

Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern b-h-j@"fjern"oncable.dk følgende:

> Sygdom kom ind i verden med syndefaldet, hvilket ikke kan benægtes
> da der ikke fandtes sygdom i Parediset have.

Ja det har jeg heller aldrig benægtet, tvært imod.

Men du svarede ikke på dette:

[...]

Hvad med dem? Vil du påstå at alle der er syge har fravalgt Jesus?

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 01:14:3916/11/46

> I news:bp657b$khv$1...@sunsite.dk skrev
> Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern b-h-j@"fjern"oncable.dk følgende:

Det kan jeg nok ikke svarre på.
Men det problem skal ikke forhindre mig i at sige Gud helbreder for det gør
Han i dag.
Jeg kender også kristne frelste af nåde og hengivne over Gud, der er syge og
meget syge, men de lever i forvenning helbredelse.
Jeg skal ikke være den der gør Gud lille, fordi der er noget jeg ikke
forstår.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 08:22:5116/11/46
ถึง
I news:bp74kg$1qt$1...@sunsite.dk skrev

Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern b-h-j@"fjern"oncable.dk følgende:

[ ... ]

> Det kan jeg nok ikke svarre på.

Men det var jo altså rent faktisk din påstand!

> Men det problem skal ikke forhindre mig i at sige Gud helbreder for
> det gør Han i dag.

Ja, er der mon nogen kristne der vil benægte det? Det tror jeg næppe!

> [...]
> er syge og meget syge, men de lever i forvenning helbredelse.
> Jeg skal ikke være den der gør Gud lille, fordi der er noget jeg

Så du vil altså alligevel ikke påstå at de kristne (frelste) der er
syge er det fordi de fravælger Jesus på grund af bevidst synd de ikke
vil give slip på?

Du vil altså dermed så også erkende at frelste kristne godt kan være
syge, og dø af sygdom, uden at det skyldes at de har fravalgt Jesus og
tilvalgt bevidst synd?

Børge Højlund Jensen

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 09:17:3116/11/46

> I news:bp74kg$1qt$1...@sunsite.dk skrev
> Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern b-h-j@"fjern"oncable.dk følgende:

Ja det kan vi som kristne, men mange mister deres helbredelse ved at
fornægte gGuds indgriben eller bevist gøre synd der skader krobben eller
anden synd der skader sindet.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 09:46:4716/11/46
ถึง
I news:bp80ts$3qo$1...@sunsite.dk skrev
Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"fjern følgende:

> Ja det kan vi som kristne, men mange mister deres helbredelse ved at
> fornægte gGuds indgriben eller bevist gøre synd der skader krobben
> eller anden synd der skader sindet.

Kan du ikke godt citere de sætninger du helt konkret svarer på, for
jeg kan altså ikke rigtig greje hvilke af mine udsagn du her
kommenterer!

jørgen

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 10:29:1816/11/46
> [...]

> Du vil altså dermed så også erkende at frelste kristne godt kan være
> syge, og dø af sygdom, uden at det skyldes at de har fravalgt Jesus og

Det Børge siger er jo egentlig en konsekvens af den lære der hævder at Gud
vil helbrede alle, og hvis helbredelsen ikke indfinder sig så må problemet
jo være hos den syge.

Jeg mener bare at man i så fald gør Gud meget lille, og jeg synes også det
er ulogisk hvis man sammenligner med frelsen. Hvis en person er i stand til
at modtage frelse burde han vel også være i stand til at modtage
helbredelse. Alligevel bruger de en enorm masse energi på at fortælle den
enkelte hvordan han indstiller sig på at modtage helbredelse, og der findes
både bøger og bånd der skulle lære en den svære kunst at modtage helbredelse
fra Gud. Man skal lære at modtage, siger de, Gud kan ikke helbrede dig hvis

Men hvis Gud er i stand til at frelse os og tillige bevare os i den frelse,
hvor meget mere skulle Han da ikke formå at helbrede os og bevare os i den
helbredelse. Frelse er da vel større end helbredelse. Alligevel beror det
helt på den enkelte om han/hun bliver rask og bevare sin helse. Her har den
almægtige Gud åbenbart ingen magt.

mvh jørgen.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 10:56:1316/11/46
ถึง
I news:3fb797fb$0$154$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

> Det Børge siger er jo egentlig en konsekvens af den lære der hævder
> at Gud vil helbrede alle, og hvis helbredelsen ikke indfinder sig
> så må problemet jo være hos den syge.

Jeps, og det er jo lige præcis den holdning jeg opponerer imod, og ved
uddybende spørgsmål prøver at få Børge til at indse det forkerte i.

> [...]
> skulle lære en den svære kunst at modtage helbredelse fra Gud. Man
> skal lære at modtage, siger de, Gud kan ikke helbrede dig hvis ...

Og det er en værre omgang sludder de der får fyret af!!

> Men hvis Gud er i stand til at frelse os og tillige bevare os i den
> frelse, hvor meget mere skulle Han da ikke formå at helbrede os og
> bevare os i den helbredelse.

Jamen der er da ingen tvivl om at Gud sagtens kan helbrede os alle.
Men det ser altså ud til at Gud har valgt ikke at ville helbrede alle,
heller ikke alle kristne.

> Frelse er da vel større end
> helbredelse. Alligevel beror det helt på den enkelte om han/hun
> bliver rask og bevare sin helse. Her har den almægtige Gud åbenbart
> ingen magt.

Jo, den Almægtige har også magt her, men Han gør ikke brug af den til
at tvinge nogen, da Han jo også har tildelt os den frie vilje.

Frelse og helbredelse hænger ikke nødvendigvis sammen. Frelsen giver
ingen garanti for helbredelse i dette jordiske liv. Men alle frelste
vil, når Jesus henter dem, modtage ikke kun frelse, men en total
forvandling af både sind, krop og karakter. Vi skal blive forvandlet
til lighed med den syndfrie Adam i Edens Have før syndefaldet.

Kall, Mogens

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 11:14:5116/11/46
ถึง
"arc@na" skrev (news:3fb550e7$0$30084$edfa...@dtext01.news.tele.dk...)

> Du gider ikke rigtig svare på mine indlæg, din tøsedreng?

... aha, einem spotter!

"Kredit-konto'en" må vel være OPBRUGT !!!

Muligvis bliver du nød til at oprette en ny konto: CALL He@Heaven

-

Mht. emnet "Tro og mirakel konference i Odense.", bør følgende nævnes:

Jesus siger (MaTT 7,7-11):
"Når da I, som er onde, forstår at give jeres børn gode gaver, hvor meget
snarrere vil så ikke jeres Fader (DAD), som er i Himlene, give gode gaver
til dem, som beder Ham!"

Mød frem med et åbent sind; tro - eller rettere - fat tillid til Gud (MaTT
23,9-10). Tegnene (miraklerne) er IKKE det primære (prime-object: He 9,28 -
jeres sjæles frelse, 1.Pet.1,9), men fungerer blot ligesom kølvandet på et
skib (Mark 16,17-18).

Og det beder vi om:
"Herre Jesus. Må Dit Ord blive forkyndt rent og úforfalsket; Dig til ære.
Stadfærst og bekræft Dit Ords troværdighed med de medfølgende tegn og
undere. Det beder vi om i Jesu navn. Amen."

Og skulle du sidde tusindvis af kilometer borte, da læg blot hånden på det
syge sted, og - dersom Herren vil - vil du blive rask - Tro på Gud!

And if You are thousands miles from here, then just put Your hand on the
sick place on Your body, and - if God will - You will become health. - Trust
in God!

Bliver du helbredt, da tak Gud.

Bliver du ikke helbredt (ihukom fx Job), da vid, at du fortsat er højt
elsket af Gud (John 15,13, Ef.6,17a).

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Husk også (hvis interesse haves)...
DR P1 Monday CET 13:00, Folk og kirke, kan tro skabe mirakler ?
fly no > 625

Return-Address:
John_15.13@Heaven

Internal:

Last Information-file (0730):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgrougs
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...

System-Updating:
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0742 news:4PJtb.34485$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Tro og mirakel konference i Odense.
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0077=0743

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-16, Sunday, CET 17:14

Maria de Francis

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 16:10:1116/11/46

> Tro og mirakel konference i Odense.

snip

Dit inlæg hører retteligt hjemme i dk.opslag eller dk.opslag.foredrag
Mvh Maria

--
"There's a difference between knowing the path, and walking the path"
-Morpheus

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 16:42:5316/11/46
ถึง
I news:5JRtb.5762$KE4....@news.get2net.dk skrev
Maria de Francis følgende:

> Dit inlæg hører retteligt hjemme i dk.opslag eller
> dk.opslag.foredrag Mvh Maria

Der er koncensus for at "opslag" om kristne begivenheder er tilladt i
denne gruppe.

Stefan Holm

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 17:15:5316/11/46
ถึง
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> writes:

> Der er koncensus for at "opslag" om kristne begivenheder er tilladt i
> denne gruppe.

"Denne gruppe" er tre forskellige grupper. Og jeg er ret sikker på at
dk.livssyn.kristendoms's konsenser ikke er bindende for
dk.livssyn.newage (hvor indlægget slet ikke passer ind - man kan
diskutere berettigelsen i dk.livssyn).

XFUT: netikette
--
Stefan Holm
"Do not eat *me*, senorita!"

arc@na

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 17:29:2816/11/46
ถึง
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> wrote in news:zbStb.5787
$l55...@news.get2net.dk:

> Der er koncensus for at "opslag" om kristne begivenheder er tilladt i
> denne gruppe.

Kun kristne? Det er jeg meget imod. Hvorfor kun kristne? Hvorfor ikke alle
mulige opslag fra californiske new-age-guruer, sære politisk/religiøse
grupperinger og Scientology?

Lighed både for Loke og Thor, tak!

XFUT dk.admin.netikette

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Rasmus Underbjerg Pinnerup

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 17:27:3016/11/46
ถึง
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> mælte sligt:

>Der er koncensus for at "opslag" om kristne begivenheder er tilladt i
>denne gruppe.

Det er måske så meget sagt, taget i betragtning at Børge hensynsløst
crosspostede til hele tre grupper, hvoraf den ene i hvert fald burde være
udeladt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Så er det nok din forpulede lille selvtægtsmus!!!
Jeg har fanme aldrig kunnet lide dig!!!"

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
16 พ.ย. 2546 17:46:3616/11/46
ถึง
I news:dbufrvsr4flhujqla...@4ax.com skrev
Rasmus Underbjerg Pinnerup følgende:

[ ... ]

> Det er måske så meget sagt, taget i betragtning at Børge hensynsløst
> crosspostede til hele tre grupper, hvoraf den ene i hvert fald
> burde være udeladt.

Jeg overså at der var xpost på, hvorfor jeg beklager og undskylder for
mit indlæg.

Manasvi

ยังไม่อ่าน,
17 พ.ย. 2546 01:12:2617/11/46
ถึง

"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er koncensus for at "opslag" om kristne begivenheder er tilladt i
> denne gruppe.

Nåååååå..., du mener, at DU er enig, og at der derfor er koncensus, lol...
Fri os dog for alle disse trættende og selvsmagende kristne, der ved så
meget bedre end alle os andre, og som tydeligvis helst ville tvinge alle os
andre til at leve, som netop de finder rigtigt...
For vores egen frelses skyld naturligvis... ;o)
Hellere brændes på bålet end have et selvstændigt liv....
Føj...

manasvi

Bo Warming

ยังไม่อ่าน,
17 พ.ย. 2546 01:17:1217/11/46
ถึง
"Manasvi" <man...@tdcspace.dk> wrote in message

Din harme mod intolerant religion er berettiget - og den intolerance som
især findes i enguderi, bevirker at meget dk.livssyn.kristendom også er
relevant i dk.politik og omvendt.

Så lad os ikke gå så meget op i, om der er konsensus, men skrive frit og
ingen er jo tvungen til at åbne og læse

Peter B. Juul

ยังไม่อ่าน,
17 พ.ย. 2546 04:42:0417/11/46
ถึง
"jørgen" <brothe...@hotmail.com> writes:

> Frelse er da vel større end helbredelse.

Præcis. Det prøvede Jesus at banke ind i hovedet på folk og det har
vise mænd forsøgt i to årtusinder. Nu prøver du så også. Bliv ved med
at prøve, men accepter, at de tossede vranglærere vil være der, så
længe der er Mercedes'er at få.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
17 พ.ย. 2546 06:57:5417/11/46
ถึง
I news:3fb866a6$0$27434$edfa...@dread16.news.tele.dk skrev
Manasvi følgende:

[ ... ]

> [...]
> der ved så meget bedre end alle os andre, og som tydeligvis helst
> ville tvinge alle os andre til at leve, som netop de finder

Du udtaler dig om en hel masse du tydeligvis slet ikke har en døjt
indsigt i, og dømmer over en bred kam uden at vide noget som helst om
den brede gruppe du således slår i hartkorn med et selvkonstrueret
fantasifoster af en kæmpemæssig misforståelse

> For vores egen frelses skyld naturligvis... ;o)
> Hellere brændes på bålet end have et selvstændigt liv....
> Føj...

Jeg skal da ikke forhindre dig i at du lader dig brænde på et bål,
hvis det er det du ønsker! Men jeg finder det da langt mere givende at
have et selvstændigt liv med fuld frihed til at vælge, og fravælge,
hvad man vil tro eller ikke tro.

Jeg går tilfældigvis ind for fuldstændig religions- og trosfrihed,
både for troende, ikke-troende og anderledes troende. Men det
fornemmer jeg at du ikke gør. Men det er så åbenbart forskellen på en
oprigtigt troende kristen og en tilsyneladende hyklerisk og
fordomsfuld ikke-kristen, kan jeg formode.

Andreas Falck

ยังไม่อ่าน,
17 พ.ย. 2546 06:57:5917/11/46
ถึง
I news:m2ad6vc...@enzym.rnd.uni-c.dk skrev
Peter B. Juul følgende:

> [...]
> vise mænd forsøgt i to årtusinder. Nu prøver du så også. Bliv ved
> med at prøve, men accepter, at de tossede vranglærere vil være der,

Bravo og skulderklap til Peter !!

arc@na

ยังไม่อ่าน,
25 พ.ย. 2546 05:43:0425/11/46
ถึง
Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in

> Det er måske så meget sagt, taget i betragtning at Børge hensynsløst
> crosspostede til hele tre grupper, hvoraf den ene i hvert fald burde være
> udeladt.

Jeg havde også overset Xpost, og undskylder ligeledes.

En anden gang bør Børge, der bor i Viborg, sørge for at gøre opmærksom på
Xpost i selve brødteksten.

arc@na

((((((((IN STEREO WHERE AVAILABLE))))))))

ข้อความใหม่ 0 รายการ