Ord til ugen (0499)

Den kristne ugeavis Udfordringen - nr. 14 - 3. april 2003 - skriver:

Friday 4. April - Lær dine børn

"Disse ord, som jeg i dag befaler dig, skal ligge dig på sinde, og du skal
gentage dem for dine sønner" 5. Mosebog 6:6-7.
Når vi tager vores ansvar alvorligt, og opdrager vores børn til at være
troende og velfungerende, sætter Gud fokus på os, i stedet for på børnene.
Hvorfor? Fordi troende forældre opdrager troende børn!
Når dit liv afspejler en sand kærlighed til Gud, vil han tiltrække dine
børn, som intet andet på jorden.

Saturday 5. April - På vej med Gud

"Guds ånd svævede over vandene." 1. Mosebog 1:2.
Vi tjener en Gud, der forandres. Han bevæger sig altid. Spørgsmålet er,
om du følger med Ham?
Gud bevæger sig - og hvis du vil følge med, er du nødt til at: 1) være
villig til at forlade dit tilpassede område; 2) glemme alle dine tanker om
hvordan tingene bør gøres; 3) gøre dig selv klar til nye udfordringer og nye
milepæle i dit liv.

Sunday 6. April - Læs prædikenen s. 6

(DK-text: Luke 1,26-38 - Bebudelsen af Jesu fødsel)

Monday 7. April - Empati

"Blandt dem sad jeg syv dage stiv af rædsel." Ezekiel 3:15.
Ezekiel fandt ud af, at empati var en af de primære kvaliteter man skulle
besidde for at kunne hjælpe mennesker i smerte.
Der findes en historie om en gammel bonde, der havde hundehvalpe til
salg. En dag kom en lille dreng for at købe en hvalp. Bonden kaldte på
hunden med hvalpene. Ud fra laden kom hunden løbende med hvalpene omkring
sig. Bagerst kom endnu en lille hvalp. Den var tydeligvis mindre end de
andre og kunne ikke rigtigt følge med. Drengen pressede ansigtet mod hegnet
og sagde, at den sidste var den, han gerne ville have. Bonden sagde: "Lille
ven, den skal du ikke vælge. Han vil aldrig kunne løbe og lege med dig,
sådan som du gerne vil han skal." Drengen bøjede sig ned og viste en
stålbøjle, der gik fra foden langt over knæet. Han havde speciallavede sko
på. Drengen så på bonden og på hunden og sagde: "Forstår du, jeg er ikke så
god til at løbe selv, og han har brug for en der forstår det."

Tuesday 8. April - Et fmgtbait liv - 1

"Derved helliggøres min fader, at l bærer megen frugt." Johs. 15:8.
Spørger du, hvad hvis mit træ ikke er frugtbart? Dertil lyder svaret:
"Hver gren på mig, som ikke bærer frugt, den fjerner han." (Johs. 15:2) Det
betyder ikke, at du mister din frelse. Nej, Jesus talte om at være i Ham,
uden at leve og opleve de muligheder Han ønsker du skal have.
Om du er faldet i mudderet eller dit liv er ringere end det burde, vil
Gud stadig ikke smide dig ud. Han vil løfte dig, rense dig og hjælpe dig
til at blomstre igen.

Wednesday 9. April - Et frugtbart liv - 2

"Hver gren, som bærer frugt, den renser han, for at den skal bære mere
frugt." Johs. 15:2.
Vingårde har kun ét formål - at producere druer. De kræfter, der bruges
på andet er spildte.
For at gøre plads til den overflod af velsignelser, Gud har skabt til
dig, vil Han skære alt det væk der tager din tid og suger energi fra det
vigtige. Han risikerer, at du misforstår Hans motiver og metoder. Men Hans
mål er at fjerne alle dine dårlige vaner og attituder, alle de forkerte
forhold, alle dine forkerte prioriteringer - alt, der distraherer dig fra
Hans kald.

Thursday 10. April - Et frugtbart liv - 3

"Bliv i mig og jeg bliver i jer." Johs. 15:4.
Ønsker du bedre resultater? Så brug mere tid sammen med Gud. Ønsker du
større rigdom? Så bliv i Ham! Det er grenen med den stærkeste og direkte
forbindelse til vinstokken, der har det største potentiale for frugtbarhed.
Men pas på! Tusindvis af ting vil opstå dagligt for at holde dig borte
fra dit samvær med Gud.

Uddrag fra andagtshæftet "Et ord til dagen". Gratis eksemplar af hæftet kan
bestilles ved henvendelse til UGB Radio Danmark på tlf. 70 211 311 el.
e-mail: ad...@ucb.dk

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (0499)

This file has been send to