Pakistansk eksplosion (2008-06-30) var lydmursbrag - new ET-meteor contact ?

"Jesus-loves-you" skrev
7602 news:g47tt6$2tpk$1...@newsbin.cybercity.dk

> Hændelsesforløbet er:
>
> 1. Meteor-kontakt, 2004-12-19 (7 dage *før* Tsunami-jordskælvet)
> Tsunami-jordskælvet 2004-12-26, local time around 07:30 (vist nok)
> 2. Meteor-kontakt, 2005-04-02, GMT 20:05:49.42-20:05:51.22
> 3. Meteor-kontakt, 2005-04-24, ca. 22¼ dage senere
[ ... ]
> Supernova-eksplosionen indtraf 2006-09-18, day no 261,
> Chicago-UFO-hændelsen indtraf 2006-11-07, day no 311 (50 dage derefter)
[ ... ]
> Fundet af Platin-193 indiciet (inside the Bible) hændte 318 senere:
> ... til tiden 2007-09-21, day no 264 in the year.

News:

=== citat start ===

DR1 s139 man 30 jun (2008, CET) 11:47:32

07:56 (CET, red.,*1)

Eksplosion var lydmursbrag

En kraftig eksplosion har rystet byen
Rawalpindi, der ligger tæt op ad den
pakistanske hovedstad, Islamabad.

Ifølge politiet var der ikke tale om en
bombe, men om et lydmursbrag.

beboerne i begge byer hørte tydeligt
eksplosionen omkring klokken 7.00 dansk [tid, red.]

- Vi har ledt alle steder i Rawalpindi,
på alle de store områder og hospitaler,
men der er intet, siger en repræsentant
for ordensmagten.

Rawalpindi er hovedkvarter for
Pakistans hær og præsident Pervez
Musharrafs hjem.

=== citat slut ====

*1:
Teksten lød anderledes on-air kl. ca. 09!

See perhaps also ...
http://www.pr-inside.com/large-explosion-heard-in-pakistani-capital-r673659.htm
http://newshopper.sulekha.com/newsitem/apnews/2008/06/large-explosion-heard-in-pakistani-capital-tv-reports.htm
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/06/30/075436.htm?rss=true
http://www.nordjyske.dk/udland/forside.aspx?ctrl=10&data=3%2c2855315%2c5%2c2
http://politiken.dk/udland/article531865.ece

> eksplosionen omkring klokken 11.00 (klokken 7.00 dansk tid).

and ...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7480667.stm

=== citat start ===

Page last updated at 08:44 GMT, Monday, 30 June 2008 09:44 UK

Separately, Islamabad and Rawalpindi were shaken by loud bangs,
but these are thought to have been an aircraft breaking the sound
barrier - not bombs.

Officials said all "sensitive installations" were safe and there had been
no bomb at any military installation in Rawalpindi, where
the army is headquartered.

"It could have been a sonic boom but we are still investigating," a senior
police official told Reuters news agency.

=== citat slut ===

Et spørgsmål til videnskabsgruppen:

Hvad forstår man ved begrebet et 'lydmursbrag' ?

Et eksploderende meteor i atmosfæren, oder was ?

I så fald bør følgende erindres:

"Jesus-loves-you" skrev
7611 news:g4aeuq$q77$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]

[ ... ]

> Hvad forstår man ved begrebet et 'lydmursbrag' ?
>
> Et eksploderende meteor i atmosfæren, oder was ?

Input *external* timer-memory from ...

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> declared in:
> [...]

> Et spørgsmål til videnskabsgruppen:
>
> Hvad forstår man ved begrebet et 'lydmursbrag' ?
> Et eksploderende meteor i atmosfæren, oder was ?

Lyden der fremkommer når et objekt i atmosfæren overstiger
lydens hastighed. Primært brugt om fly, da det er det
hyppigst forekommende objekt. Men et meteor kan altså også
skabe et lydmursbrag. Helt uden at eksplodere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_boom

Max

Hej Thomas

> hyppigst forekommende objekt. Men et meteor kan altså også
> skabe et lydmursbrag. Helt uden at eksplodere.

En pisk kan også lave lydmursbrag :)

--
Mvh Max

Martin Andersen

Bare lige hvis ovenstående forklaring kan misforstås af nogen:
Det er ikke noget der kun sker i øjeblikket lydmuren bliver "brudt". Det
er en chokbølge som rejser med objektet ved alle overlydshastigheder.

Selvom de ofte filmer det (på Discovery etc.) som om det er noget de
"rammer" ved ~1200 km/t og så er det ellers støjsvagt derefter.

Et jagerfly der accelererer til overlydshastighed "brager" ikke kun over
hovederne på dem på landjorden i det øjeblik piloten overstiger lydens
hastighed (hvad den nu måtte være i det luftlag han flyver i). Men alle
han passerer forbi efterfølgende.

"Thomas Hejl Pilgaard" skrev

[ ... file 7611 ... ]

> [...]
> hyppigst forekommende objekt. Men et meteor kan altså også
> skabe et lydmursbrag. Helt uden at eksplodere.

Jo tak, Thomas

Øh ...

Mht. vores tidligere samtale ang. efterforskningen har jeg sat det lidt i
system, så man bedre hurtigt kan danne sig et overblik. Se evt. den
nyoprettede informationsfil (og jump derfra) ...

7605 news:g48e9t$2pk$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?

Dernæst er der kommet AFGØRENDE nyt i ET-efterforskningen. Jump ...

Sent: Tuesday, July 01, 2008, CET 20:04, GMT 18:04
Subject: Tunguska meteor-nedslaget 1908-06-30 (0700 local time) knækket
(ET *copyright* behind)
7615 news:g4drjq$22hd$1...@newsbin.cybercity.dk
7616 news:g4e0vg$24o6$1...@newsbin.cybercity.dk

> Now the question is ?
>
> *How* can a meteor "think" this Pi without a brain ?

Undgå venligst at kommentere Tunguska-indiciet her i denne tråd pga. af, at
der eller så opstår nye spredninger (af information) samt misforståelser. På
forhånd tak.

Last OUTPUT: 7619 news:g4eaoh$28us$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7620

"Jesus-loves-you" skrev
7614 news:g4cjr7$1jv0$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [ ... ]
[ ... ]

> [ ... ]

[ ... ]

> 182,25 = ½ år
> 181,25 = ½ år - 1 dag (or denar)

Ævl. Der skulle have stået:
> 181,25 = ½ år
> 180,25 = ½ år - 1 dag (or denar)

Interrupt return from ...
7624 news:g4fnq0$2o7v$1...@newsbin.cybercity.dk

*Astronomisk* set er et gennemsnitsår på ...

(3 år a 365 + 1 år a 366, skudår) / 4 = 365,25 dage

Dette svarer ret præcist til én omdrejning (rundt om Solen).

Men anskuer vi det ud fra en kalender, er denne følgende:

½ "kage" (1. del-mængde)

jan 31
feb 28 (eller 29)
mar 31
apr 30
maj 31
jun 30
i alt = 181 (eller 182) dage, gennemsnit 181, 25

½ "kage" (2. del-mængde)
rest:
jul 31
aug 31
sep 30
okt 31
nov 30
dec 31
i alt = 184 dage

½ + ½ "kage" = 1
365 (eller 366)

Pakistan-lydmursbraget indtræffer til tiden:

2008-01-01, day no 1, CET 00:00:00, GMT 23:00:00 (2007-12-31)
2008-06-30, day no 182, CET 07:00:xx (sommertid, +1h), GMT 05:00:xx
delta = 181 days 06 hour
or ...
181,25

Compare with ...
i alt = 181 (eller 182) dage, gennemsnit 181, 25

-

Men bemærk nu følgende:

Hændelsen fandt sted i et *skudår*
(Det gælder - for øvrigt - også for Tunguska eksplosionen 1908)

Havde hændelsen indtruffet i et såkaldt "normalt" år, da kunne der være 2
muligheder:

xxxx-06-30, day no 180, +6 hour
or ...
xxxx-07-01, day no 181, +6 hour

Og det er *heri*, at det interessante kommer ind i billedet, fordi den
tilsyneladende MANGLENDE ene dag, er en "problemstilling" vi genkender fra
vores ET-Stjernekort (inside i Bible)

Denne var:

(som jeg skrev)

> [...]
>

> (sorry, time out)
>

> Konklusionen må derfor være, at "de" har *fælles* timer, hvilket bestyrker

I ET-Stjernekortet var problemstillingen, at første dag "manglede". Tælleren
*begynder* med tallet 1 i stedet for tallet 0 (nul):

Korrektionen sker så ved at *sidste* tal, faktisk hører til næste
del-mængde:

Men den "døde genstand" som forårsagede den pakistanske eksplosionen, kunne
altså tilsyneladende åbenbart *skelne* mellem disse talenheder (dato +/-1,
30/06 or 01/07) ... og "jumpede" blot *UDENOM* problemstillingen (ved at
vælge et skudår) ... og "lavede" *symbolsk* en art meget præcist gennemsnit
... :-)

Vil dette kunne lade sig gøre UDEN et kendskab til vores kalender-system ?

Næppe!

"Afsenderen" er jo i stand til at *skelnet* mellem henholdsvis 1. og 2.
halvår (1. og 2. del-mængde)!

Samtidig blev vi gjort bekendt med et-eller-andet angående et skudår (hver
4. år), apropos de 4 ET-stjernekort (inside the Bible).

Derfor, som jeg skrev:

> Konklusionen må derfor være, at "de" har *fælles* timer, hvilket bestyrker
> ... (sorry, time out)

Men der kan - teoretisk set - fuskes her, skal jeg lige gøre opmærksom på!

"Dumt" spørgsmål til grupperne ... (arh det venter vi med til rette tid og
sted) ...

Last OUTPUT: 7624 news:g4fnq0$2o7v$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7625

Bo Warming

Min søn er biologistuderende og har i det sidste halvår rejst i
Nordpakistand hvor lægeplanter er noget helt særligt

Men videnskab er både urter og eksplosioner - det er også at finde fejl - om
muligt - i følgende

Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth -
æetlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. I dette
livsmønster forløber vore tilværelser på fælles traditioner, som udløser ro
og tryghed i vort lille danske smørhul." Glistrup

Man bør ikke på Christiansborg blande sig i, hvordan folk hygger sig.
Men man bør skabe bl. a. de økonomiske forudsætninger for, at folks
hyggetilværelse bliver bedst mulig. Glistrup

Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto Leisner i farve-TV
eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra Korsør til København hver
søndag, eller hvad det nu er, der giver folk glæde, eller gå i deres
sommerhuse og plante fyrretæer, for nu at tage tre typiske ting, der glæder
den danske befolkning, så er det nødvendigt, at der skabes de bedst mulige
økonomiske rammer ved anvendelse af færrest mulige af ugens 168 timer
Glistrup

Vi tror denne lykke skabes i de danske biler ude i søndagsbilismen, på
publikumspladserne, hvor man kan følge fodboldkampene i Idrætsparken, eller
i KB-Hallen, eller foran TV-apparaterne. Glistrup

SAMFUNDSFILOSOFIs Den fælles målsætning er jo størst mulig lykke for det
størst mulige antal. Glistrup

Den omstændighed, at jeg ikke betaler skat, har sikkert været med til at
gøre samfundsmæssig gavn. Der er rejst debat om skatteproblemerne. Jeg har
ikke været med til at betale 10 meter ekstra motorvej, en ekstra etage på en
eller anden ambassade eller en ny kanon til militæret - men min manglende
skattebetaling har været med til at aktivere samfundsdiskussionen i dette
land. Glistrup

Der eksisterer et eneste skel af betydning i Danmark, og det er mellem
skrivebordsarbejde og nyttigt arbejde. Der eksisterer ingen skel mellem
kapitalister og udbyttede eller mellem arbejde og arbejdsgivere.Glistrup

Fremskridtspartiet vil som bekendt udrydde de tre store kræftsvulster i
dansk økonomi - indkomstskatten, bureaukratiet og lovjunglen. Kun på den
måde opnås det spring fremad i nationalproduktet, som er det eneste
bæredygtige grundlag for, at samfundets pensionister kan få det bedst
muligt. Glistrup

I dette fordærvede samfund er advokatstanden privilegeret. Det er et af
dette samfunds store dumheder. Advokater tjener tykt på næsten intet
produktivt at bestille. Glistrup

Ved ikke at betale skat, er jeg med til at åbne folks øjne for, at
skattesystemet er galt. Det tror jeg, gør mere samfundsmæssig gavn end de
ti meter motorvej, mit skat kunne finansiere. Desuden er det ikke noget
særkende for mig. Der er mange andre, som ikke betaler skat. Jeg skriger
bare lidt mere op om det.Glistrup

Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores revalideringscentre.
De gør skade for de socialt handicappede. Glistrup

Når man ser hvor mange invalidepensionister vi har, skulle man tro at der
var gået en

atomkrig over landet

Vi vil standse enhver form for økonomisk hjælp til aftenkurser med
bridgespil og ølbrygning, der skal ikke ydes støtte til hverken balletpiger
eller billedhuggere, og Roskilde universitet skal omdannes til motel.
Glistrup

"92 procent af landets lovgivning er overflødig - deriblandt
injurielovgivningen. Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden udråbte mig
til rovmorder, ville jeg ikke anlægge sag. Hvis man vil have en sag frem i
lyset, må man henvende sig til pressen, der både arbejder hurtigere og er
bedre egnet til at finde frem til sandheden end landets domstole, der ofte
er befolket af pæne ældre herrer uden kontakt med nutiden." Glistrup

Min opfattelse er, at man går alt for langt i retning af at beskytte
forfatterrettigheder. Man skal passe på også på dette område, at man ikke
kommer til at gøre systemet for stift. Samfundet må ikke hæmmes af alverdens
enerettigheder, når det drejer sig om at gøre brug af det åndeligt skabte.
Alle forældre må finde sig i, at deres afkom udvikler sig på en anden måde,
end de egentlig havde tænkt sig, da barnet blev født. Specialisterne er, som
specialister plejer at gøre det, gået for vidt på ophavsrettens område.
Specialisterne tilstræber en ophavsretslig beskyttelse, der går ud i alle
spidsfindigheder, som i det lange løb vil vise sig samfundsmæssigt
ulykkelig. Glistrup

Vi vil ophæve radiomonopolet og hermed indføre fri konkurrence. Samtidig
vil vi indføre døgn-TV og radio, hvad angår alle tre nuværende programmer -
vel at mærke uden at det skal koste en krone mere. Vi vil i vid udstrækning
benytte os af genudsendelser. Samtidig vil vi afskaffe det skidne vand
radiorådet - og samtidig give plads for en minoritet som Erhardt Jakobsens
aktive lytterkomite. Den skal naturligvis til orde i æteren. Glistrup

Journalist-spørgsmål: "Hvordan tror De, De ville have haft det, hvis Hitler
blev helten?" GLISTRUP-SVAR: " Der ville ikke have været stor forskel. Hele
den myte, der nu er lavet om Hitler, nazisterne og tyskerne var nogle
skrækkelige onde mennesker, hvad er det for noget?-At drage folk til ansvar
for, hvad der sker under en krig, er den rene parodi. Det er bare afhængig
af, hvem der vinder. Når en krig er forbi, er Churchill en helt og Hitler en
skurk." Glistrup , Århus Stiftstidende, dec 71

Det er i den grad en grundholdning hos mig, at alt, hvad jeg kan blive
fri for at bestemme, vil jeg også helst overlade til andre. Glistrup

I et sumpklima som vort fødes der hele tiden Glistrup'er. Det nytter
ikke at hive en enkelt plante op. Det er jorden, der er usund.Glistrup

Mine politiske karrieredrømme er inderligt ligegyldige. Det
er Fremskridtspartiets idegrundlag, der er det afgørende. Jeg er kun en
lille koral på vejen til at opbygge koralrevet. Glistrup

Bo Warming

"Martin Andersen" <d...@ikke.nu> skrev i en meddelelse

Er det særligt afgørende om en eksplosion sker med over eller lidt under
lydens hastighed?

Poul E Hansen

On 9 Jul., 07:46, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> Er det særligt afgørende om en eksplosion sker med  over eller lidt under
> lydens hastighed?

Næ men det er afgørende om meteoren eller stumper heraf, efter den er
eksploderet, bevæger sig over lydens hastighed - hvis de gør, høres
foruden den vedvarende rumlen et brag; som selvfølgelig er svagt hvis
overskridelsen kun er lille. Men det kræver lidt fysikteori at
forklare det - det du kalder efterrationalisering.