Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme

Jeg har netop skrevet et indlæg, se ...

(Fredsprocessen i Mellemøsten)
1920 news:R_ogc.144135$jf4.7...@news000.worldonline.dk

(med dette i bagtankerne vil jeg gerne spørge dig, som jøde)

Dersom Danmark modarbejder Israels ret til at eksistere som nation bag
*sikre* og anerkendte grænser, da kan jeg *IKKE* længere være dansk
statsborger på grund af samvittighedskvaler.

Hvad skal jeg da gøre ?
(jeg bliver nødt til at udvandre)

Kan jeg da søge om israelsk statsborgerskab ?

Vil jeg kunne få et sådant statsborgerskab ?

Også selvom jeg ej kan gøre krigstjeneste pga. samvittighedskvaler ?

-

Fred være med Israel og Hans ejendomsfolk i adspredelsen.
(Rom.11,29)

Herren JHVH velsigne og bevare Jer til *evig (1)* tid.
(Salme (Psalm, The Book of David) 121,1-8)

(1):
1823 news:o_Kec.141589$jf4.7...@news000.worldonline.dk

Kærlig venskablig hilsen manden-klædt-i-sæk-og-aske,
Mogens Kall
The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

DADDY-Break:
(2004-04-18, CET 08:47)
- "Den, der rører Min øjensten (Israel) - rører Mig!"

File-number:
1922

Cyril Malka

Goddag Kall,

Den Sun, 18 Apr 2004 08:47:13 +0200 skrev Kall, Mogens om Cyril - et
> [...]

KM> bag*sikre* og anerkendte grænser, da kan jeg *IKKE* længere være
KM> dansk statsborger på grund af samvittighedskvaler.

http://www.amb-israel.fr/sons/hatikva.ram

Det er forholdsvis nemt at udvandre til Israel og få israelisk
statsborgerskab. I hvert fald som jøde.

Men som ikke jøde... Det er vist noget andet.

KM> Kan jeg da søge om israelsk statsborgerskab ?
KM> Vil jeg kunne få et sådant statsborgerskab ?

Det vil jeg mene, men jeg ved ikke helt hvordan det vil fungere.

Jeg har spurgt ambassaden og giver dig svar, når jeg ved noget.

KM> Også selvom jeg ej kan gøre krigstjeneste pga. samvittighedskvaler ?

Det her er mere tricky. Alle skal i militæret medmindre noget virkeligt
alvorligt er i vejen. Ikke nødvendigvis i fronten, men memindre du er
over en vis alder, slipper du vist ikke.

Men det ved jeg så ikke med sikkerhed, så jeg har spurgt og holder dig
orienteret om svaret.

I mellemtiden:

http://www.amb-israel.fr/sons/hatikva.ram

- Så længe som den jødiske sjæl vil vibrere i vor hjerter
og at den vendes mod orienten og venter på Zion,
vil vores håb ikke være forgæves.
Det totusind år gammel håb af at være
et fri folk på vores jord
I Zions og Jerusalems land.

(Hatikva [håbet] - Israels nationalsang)

--
Venligst

Cyril

(Mails skal sendes til cyril-snabel-a.malka.co.il)
et-sect-era 47 - Tema: De evangeliske kristne - Parate til at overtage
verden?
http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/

Bodil Grove Christensen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Rom.11,29)
>
> Herren JHVH velsigne og bevare Jer til *evig (1)* tid.
> (Salme (Psalm, The Book of David) 121,1-8)

Er jeg den eneste, som får en dårlig smag i munden
over denne forherligelse af jøderne?

På GT's tid var de ganske vist Herrens ejendomsfolk, men
på NT's tid slog de Kristus ihjel, og jeg har umådeligt
svært ved at se noget rationelt ved jødernes opførsel
i disse tider. Hvis man læser NT fuld ud, vil man opdage,
at selv jøderne må anerkende Kristus som Messias -
se Johs. Åb. Det bliver en stor dag!

Lad os ikke som kristne forfalde til at forherlige jøder,
uanset deres opførsel som nation, fordi de engang har
været Herrens ejendomsfolk, denne førstefødselsret
har de forlængst smidt ud.

Mvh.Bodil.

Cyril Malka

Goddag Bodil

Den Sun, 18 Apr 2004 16:39:41 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

BGC> På GT's tid var de ganske vist Herrens ejendomsfolk, men
BGC> på NT's tid slog de Kristus ihjel,

Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?

Jeg vidste at mormoner havde racistiske rødder, men det er første gang
jeg ser en antisemitisk mormon...

Anders Peter Johnsen

Bodil Grove Christensen wrote:

> Er jeg den eneste, som får en dårlig smag i munden
> over denne forherligelse af jøderne?

Næh, jeg forundres da også over at Mogens i dèn grad hellere vil være jødisk
proselyt i end kristen?

Ikke at jeg som sådan "hader" jøder, jeg mener bare ikke at jeg som kristen
skylder dem noget og at det derfor er temmeligt perverst, når kristne
tilsyneladende tager dem til indtægt for dèn Kristus, som netop gjorde op
med deres farisæiske selvforherligelse.

Se evt. tråden: "'Erstatningsteologien' ifølge NT", hvor der da er et par af
Jesu lignelser, som umiddelbart modsiger denne ret underlige fortsatte
kristne dyrkelse af jøderne som specielt udvalgte.

Anders Peter Johnsen

Dres

I news:4082a6da$0$130$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

[ ... ]

> Ikke at jeg som sådan "hader" jøder, jeg mener bare ikke at jeg som
> kristen skylder dem noget

Og dermed erklærer du dig lodret uenig med hvad Paulus skriver om
netop jøderne?

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Anders Peter Johnsen

Dres wrote:
> [...]
> Anders Peter Johnsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> Og dermed erklærer du dig lodret uenig med hvad Paulus skriver om

Desværre tyder det altså på at Paulus - som den farisæer, han jo var -
desværre hænger fast i sin "gamle" (førkristne) jødiske opfattelse af jøder
i Romerbrevet.

For mig at se står valget mellem at være uenig med hhv. Paulus (med den
omdiskuterede Romerbrevspassage) og Jesus (ud fra de lignelser, der
omhandler jødernes arrogance i forhold til Ham).

Dres

I news:4082df6c$0$186$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
> [...]

> den omdiskuterede Romerbrevspassage) og Jesus (ud fra de lignelser,
> der omhandler jødernes arrogance i forhold til Ham).

Så vil jeg vove den påstand at du ser fejl. Der er ingen uenighed
mellem Paulus og Jesus. Prøv at læse og forstå hvad Paulus siger i
lyset af hvad Jesus siger, og omvendt.

Jesus forkaster ingen jøde der tager imod ham som Messias, - og dette
er nøjagtig også hvad Paulus argumenterer for.

Alle der tager imod Jesus som Messias frelses, både jøder og græker.
Og alle der ikke tager imod Jesus Messias frelses ikke, hverken jøde
eller græker. Dette er hvad Paulus siger, ikke kun i Romerbrevet, men
alle steder hvor han har problemstillingen op til drøftelse, herunder
ikke mindst i Galaterbrevet.

Anders Peter Johnsen

Dres wrote:
> [...]
>
> Jesus forkaster ingen jøde der tager imod ham som Messias, - og dette
> er nøjagtig også hvad Paulus argumenterer for.

Og dèt kan vi så kun være fuldstændigt rørende enige om!

> [...]
> eller græker. Dette er hvad Paulus siger, ikke kun i Romerbrevet, men
> alle steder hvor han har problemstillingen op til drøftelse, herunder

Godt, for så er vi jo netop tilbage til diskussionens udgangspunkt: Hvad med
de jøder, der IKKE VIL modtage Jesus? Ud over dèn håndfuld messianske jøder,
som synes at gøre det, er det jo altså temmelig problematisk med dem, som
IKKE gør: Hvad med dem? Nyder de STADIG en speciel særstatus som "Guds
Udvalgte Folk" i en grad, som enddog reducerer kristne til en slags
"stedbørn"?

Dèt er min anke imod denne misforståede "dyrkelse" af nulevende jøderne, som
jeg mener at se blandt visse kristne.

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

DADDY-Break:
(2004-04-18, CET 11:25:4x)
- "Copy Folketinget."

Ordre hermed udført!

File-number:
1923

Bodil Grove Christensen

> "Kall, Mogens" skrev
>
> [ ... ]
>
> DADDY-Break:
> (2004-04-18, CET 11:25:4x)
> - "Copy Folketinget."
>
> Ordre hermed udført!

???

Den må du vist forklare for os almindeligt
dødelige?!

Mvh.Bodil.

Bodil Grove Christensen

"Cyril Malka" <ne...@malka.co.il> skrev i en meddelelse
>Goddag Bodil

>Den Sun, 18 Apr 2004 16:39:41 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
>Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

>Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?

Læs dog NT, det står beskrevet mindst 4 gange,
én gang i hvert af de 4 evangelier.

>Jeg vidste at mormoner havde racistiske rødder, men det er første gang
>jeg ser en antisemitisk mormon...

Nå, så skal jeg igen igennem Malkas vridemaskine,
fordi jeg tillader mig at stille spørgsmåltegn ved
Israels opførsel over for palæstinenserne!
Dette handler ikke om antisemitisme, men min
kvalme over at høre enkeltpersoner i denne
gruppe forherlige staten Israels aktuelle
udenrigspolitik.

Mvh.Bodil.

Soeren

Cyril Malka wrote:
> Goddag Bodil

> Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?

prøv at løse det ny testamente, jeg synes det må være helt klart at jøderne
var stærkt medvirkende til jesus henrettelse, nu kan jeg ikke huske præsis
lige hvor det står, men jeg mener det står næsten ordret.

Søren

---

Cyril Malka

Goddag Soeren

Den Mon, 19 Apr 2004 06:33:47 +0200 skrev Soeren om Re: Cyril - et

> [...]

S> jøderne var stærkt medvirkende til jesus henrettelse, nu kan jeg ikke
S> huske præsis lige hvor det står, men jeg mener det står næsten

Kan du citerer hvor der står at jøderne slog Jesus ihjel?

Cyril Malka

Goddag Bodil

Den Sun, 18 Apr 2004 23:54:59 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

BGC> Læs dog NT, det står beskrevet mindst 4 gange,
BGC> én gang i hvert af de 4 evangelier.

Kan du citere for mig, hvor der står at jøderne slår Jesus ihjel?

BGC> Nå, så skal jeg igen igennem Malkas vridemaskine,
BGC> fordi jeg tillader mig at stille spørgsmåltegn ved
BGC> Israels opførsel over for palæstinenserne!

Nej. Du skriver at jøderne slog Jesus ihjel, hvilket er en tidlig
katolsk dogme og har været i flere tusinde år det, der har givet grøn
lys til jødeforfølgelse over alt i Europa og stadig gør det.

Så venligst bliv på emnet og lad være med at fantasmere dig til det
forfulgte lille pus, du ikke er. Jeg spørger derfor igen:

Kan du citere for mig, hvor der står, at jøderne slår Jesus ihjel?

John Raymond

> [...]

Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?

Jeg vidste at mormoner havde racistiske rødder, men det er første gang

Aha så Cyril må godt chikanere alverdens religiøse bevægelser, men enhver
kritik af Israel kommer i følge Cyril fra antisemitter !!!. Jamen hvorfor
kritiserer Cyril ikke Paven eller jødedommen ???.

Cyril Malka

Goddag John

Den Mon, 19 Apr 2004 10:09:47 +0200 skrev John Raymond om Re: Cyril - et

> [...]

JR> enhver kritik af Israel kommer i følge Cyril fra antisemitter !!!.
JR> Jamen hvorfor kritiserer Cyril ikke Paven eller jødedommen ???.

Det tager andre sig af se på gruppen og i medierne, både den katolske
kirke, jøder og Israel står jævnligt for skud... det er dog mindre
spændende når der svares igen, har jeg lagt mærke til ;->

Derudover taler jeg ikke om kritik af Israel. Der er nemlig en forskel
mellem "Israelere" og "jøder"... det er derfor man har to ord (er det
ikke smart?).

Må jeg få et svar: Hvor står der at jøder slår Jesus ihjel? Det står
fire steder i de fire evangelier, siger Bodil... Kan stederne henvises?

Søren Bo Rødgaard Henriksen

On Sun, 18 Apr 2004 17:31:08 +0200, Cyril Malka <ne...@malka.co.il>
wrote in <20040418173108.0f8a2a66@cylle>:

>Goddag Bodil
>
>Den Sun, 18 Apr 2004 16:39:41 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
>Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

>Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?

Hvis man spørger til, om det helt konkret var jøder der henrettede
Jesus, det vil sige udførte selv handlingen, så må svaret være nej, at
det var romerne der dræbte ham.

Men er spørgsmålet om hvem der besluttede at han skulle dræbes, så er
svaret: jøderne.

Apg. 3:12-15

v12 Da Peter så det, sagde han til folket: »Israelitter! Hvorfor
undrer I jer over dette og stirrer på os, som om vi ved egen kraft
eller fromhed havde bevirket, at den mand kan gå? v13 Abrahams Gud og
Isaks Gud og Jakobs Gud, vore fædres Gud, har herliggjort sin tjener
Jesus, som I forrådte og fornægtede over for Pilatus, skønt han havde
besluttet at løslade ham. v14 Men I fornægtede den hellige og
retfærdige og krævede at få en morder benådet. v15 Livets fyrste
dræbte I, men Gud oprejste ham fra de døde. Det er vi vidner om.

1 Thess. 2:14-15
v14 I, brødre, ligner jo Guds menigheder i Judæa, som er i Kristus
Jesus, for I har lidt det samme af jeres landsmænd, som de har lidt af
jøderne, v15 der slog både Herren Jesus og profeterne ihjel,

>Jeg vidste at mormoner havde racistiske rødder, men det er første gang
>jeg ser en antisemitisk mormon...

At påpege, at jøderne i Jerusamlem overgav Jesus til døden i romernes
hænder, har da intet med antisemetisme at gøre ......

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Cyril Malka

Goddag Søren

Den Mon, 19 Apr 2004 10:48:46 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om

Re: Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

SBRH> At påpege, at jøderne i Jerusamlem overgav Jesus til døden i
SBRH> romernes hænder, har da intet med antisemetisme at gøre ......

Læser du *hele* Bodils mail, så vil du se at hun omtaler *jøder* også i
dag.

Men det undrer mig ikke at du nu endda går over til sat støtte
antisemitisme...

Hvor langt ned vil du mon gå?

Søren Bo Rødgaard Henriksen

On Mon, 19 Apr 2004 11:00:37 +0200, Cyril Malka <ne...@malka.co.il>
wrote in <20040419110037.7e9b5649@cylle>:

>Læser du *hele* Bodils mail, så vil du se at hun omtaler *jøder* også i
>dag.

Jo, jeg har læst *hele* Bodils mail. Hvad jeg kommenterede var:

>Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?

Det var dette jeg knyttede en kommentar til. Hvis jeg havde haft lyst
til at kommentere resten af Bodils indlæg, så havde jeg gjort det.

>Men det undrer mig ikke at du nu endda går over til sat støtte
>antisemitisme...

Hvis du mener at mit indlæg er udtryk støtte til antisemitismen, så
kan jeg kun trække på smilebåndet.

Cyril Malka

Goddag Søren

Den Mon, 19 Apr 2004 11:56:27 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om

Re: Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

SBRH> Jo, jeg har læst *hele* Bodils mail. Hvad jeg kommenterede var:
SBRH> >BGC> På GT's tid var de ganske vist Herrens ejendomsfolk, men
SBRH> >BGC> på NT's tid slog de Kristus ihjel,
SBRH> >Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?
SBRH> Det var dette jeg knyttede en kommentar til. Hvis jeg havde haft
SBRH> lyst til at kommentere resten af Bodils indlæg, så havde jeg gjort
SBRH> det.

Nå? Bare almindelig quotefuck altså?

Ja, undskyld.

SBRH> >Men det undrer mig ikke at du nu endda går over til sat støtte
SBRH> >antisemitisme...
SBRH> Hvis du mener at mit indlæg er udtryk støtte til antisemitismen,
SBRH> så kan jeg kun trække på smilebåndet.

Du har ret, der er ikke tale om antisemitisme, blot almindelig dumhed.
Undskyld fejlen.

"Cyril Malka" skrev

>Goddag Kall,

Shalom mon-friend,

1921 news:kwpgc.144139$jf4.7...@news000.worldonline.dk

> http://www.amb-israel.fr/sons/hatikva.ram
>
> Det er forholdsvis nemt at udvandre til Israel og få israelisk
> statsborgerskab. I hvert fald som jøde.
>
> Men som ikke jøde... Det er vist noget andet.

Jeg er (genetisk set) pæredansk, og (åndelig set) jøde (hjertets omskærelse,
Rom.2,29). Så i denne sammenhæng (set fra et israelsk synspunkt) en
ikke-jøde (hedninge-kristen).

> Det vil jeg mene, men jeg ved ikke helt hvordan det vil fungere.
>
> Jeg har spurgt ambassaden og giver dig svar, når jeg ved noget.

Thank you, mon-friend!

> [...]
> over en vis alder, slipper du vist ikke.
>
> Men det ved jeg så ikke med sikkerhed, så jeg har spurgt og holder dig

Tak!

Jeg må gerne redde menneskeliv (også ved fronten);
men jeg må *IKKE* tage menneskeliv.

> [...]
> et fri folk på vores jord
> I Zions og Jerusalems land.
>
> (Hatikva [håbet] - Israels nationalsang)

KOL OD BAL'EVAV PENIMA
NEFESH YEHUDI HOMIYA
ULFA'A'TEI MIZRACH KADIMA
AYIN LETSIYON TSOFIA

OD LO AVDA TIKVATENU
HATIKVA BAT SHNOT ALAPAYIM
LIYOT AM CHOFSHI BE'ARTSENU
BE'ERETS TSIYON VI'RUSHALAYIM

(Israel - bi altid på Herren, JHVH.)

LIYOT AM CHOFSHI BE'ARTSENU
BE'ERETS TSIYON VI'RUSHALAYIM

Min "national"-sang (DK-version af den Internationale sang) lyder således:
(Beraka, tekst: Annette Andersen, Musik: Kim Nidam Andersen)

//: Jesus, jeg vil gi' Dig mit hjerte
jeg vil gi' Dig det bedste jeg har ://

Jeg vil gi' Dig alt
//: alt hvad jeg er
og alt hvad jeg har
vil jeg gi' til dig ://

Sing Israel:

YERUSHALAYIM SHELL ZAHAV
VESHEL NECHOSHET VESHEL OR
HALO LECHOL SHIRAYIK ANI KINOR

[...]

1924

Bodil Grove Christensen

> [...]

I stedet for uafladlelige skinmanøvrerer kunne
du måske overveje at svare på det, jeg egentligt
ønskede: nemlig hvorvidt du synes, at Israels
opførsel overfor palæstinenserne er at rose
for tiden? Og om jøder generelt er tilfredse
med staten Israel?

Mvh:Bodil.

"Kall, Mogens" skrev

> Min "national"-sang (DK-version af den Internationale sang) lyder således:

New International-version (2004):

Yes I will

words and music by Steve Hindalong, Marc Byrd, and Bebo Norman

In the passion of Your sacrifice
I saw the prophecy fulfilled
Healer of the word, the wounded Christ
I heard You say, "Come follow Me"
So I will
Yes I will

Follow You Jesus
all the way up that hill
Follow You Jesus
all the way up that hill
to the cross where the river runs
Crimson even still
Yes I will
Follow You Lord
I will
Yes I will

(Matt.16,24-25)

[ ... ]

> [...]

Mogens Kall
The servant of Michael.

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,

1925

Lyrik

"Bodil Grove Christensen" <grov...@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4082932f$0$146$edfa...@dread11.news.tele.dk...

> "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse
<klippetiklip>> > Kan jeg da søge om israelsk statsborgerskab ?

> Er jeg den eneste, som får en dårlig smag i munden
> over denne forherligelse af jøderne?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej! Bestemt ikke!
Det stammer fra Pauli ord om at der er kommet forhærdelse over jøderne, men
at når befrieren kommer så vil han fjerne deres ugudelighed.
Endvidere at de udgør roden for den senere indpodede kristne menighed. Samt
at Gud har kraft til at genrejse dem igen.
Men lige nu i 2004 står de som fjender af Jesus Kristus, hvem de afviser og
bespotter, ja endda på denne gruppe for et kristent livssyn!
Og befrieren er ikke kommet og har ikke fjernet deres ugudelighed.

Deres øje for øje og tand for tand politik er os kristne en
vederstyggelighed og en dårskab for hele verden!
Når denne deres ugudelighed, som vi fordømmer og ikke vil emigrere til at
blive en del af, fjernes, da vil de græde af sorg over de forsmædelser de
har pålagt vor Herre!
Indtil da bevarer vi dem til deres omvendelses dag, ved at supportere dem
med $ fra USA blandt andet og ved at købe deres eksportvarer, samt ved
militær bistand at forhindre at "Ismael" tilintetgør dem.
De er ikke Israelitter, det er vi, hjertets omskårne Israelitter, de er en
hob sammenløbet pak, med en falsk etiket!;-) Et sammenflikket stillads, som
vi bevarer til Herrens genkomst! Kun han kan få et tempel ud af det.

Læg mærke til Kristi komme som beskrevet i evangelierne. Det er jo til
Israel han vil komme! Det er dem han vil skille som får fra bukke!
Folkeslagene han skiller er jo den sammenløbne hob der befinder sig i Israel
i dag!
Og det efter hvordan de har opført sig overfor de kristne. De som tror er jo
allerede gået fra dommen over til livet!

Hilsen
Jens

Lyrik

[...]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Apostelgerninger kapitel 3:13-15;

Med apostelen Peters ord:

Nej Abrahams og Isaks og Jakobs Gud, vore fædres Gud, har herliggjort sin
tjener Jesus, som i forrådte og fornægtede for Pilatus, da han dømte at han
skulle løslades.
Men i fornægtede den hellige og retfærdige og bad om at i måtte få en morder
benådet.
Livets banebryder dræbte i, (klar tildeling af skyld red.) men Gud opvakte
ham fra de døde; derom er vi vidner.

Det skulle være bevis nok, omend ikke for Cyril Malka;-)))

Hilsen
Jens

"Bodil Grove Christensen" skrev

(Bodil bekender sig som mormon, altså en vranglære)

[ ... ]

> Er jeg den eneste, som får en dårlig smag i munden
> over denne forherligelse af jøderne?
>
> På GT's tid var de ganske vist Herrens ejendomsfolk, men

> på NT's tid slog de Kristus ihjel, ...

*ALLE* mennesker har begået dette drab på Gud Hamselv

(Jesus funktion var bl.a. at anskueliggøre dette drab på en
*FATTEBAR* facon, ordet *igen* i Hebr.6,6 afslører dette)

1861 news:R6Nfc.143762$jf4.7...@news000.worldonline.dk
1862 news:_oNfc.143766$jf4.7...@news000.worldonline.dk

> ... og jeg har umådeligt

> svært ved at se noget rationelt ved jødernes opførsel

> i disse tider...

Skærer du alle jøder over én kam ?
(apropos synd er noget *PERSONLIGT*, Ez.18,20)

> [...]

> uanset deres opførsel som nation, fordi de engang har
> været Herrens ejendomsfolk, denne førstefødselsret

Gud ELSKER *ALLE* mennesker !!!

God LOVE *EVERY* human !!!

Can a mother forget her child ?

Maybe she can, but the Lord LOVE us so much, that He gave His Own life, so
that we can live ( ... INT John.12,31 ... John.15,13).

The servant of Michael.

[...]

1926

Bodil Grove Christensen

"Lyrik" <lyrik...@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Nej! Bestemt ikke!

Mange tak, Jens, jeg var lige ved at tro,
at jeg var ene med min underlige fornemmelse
og dårlige smag i munden over forherligelsen
af Israel. Føj, hvor jeg er træt af at høre
Ariel Sharon glæde sig over mord på politiske
modstandere. Han burde krympe sig indvendigt
i stedet for, mord og anden form for vold
er ikke vejen, det er samarbejde og dialog
i stedet for.
Mvh.Bodil.

"Lyrik" skrev

> [...]

> Samt
> at Gud har kraft til at genrejse dem igen.

> Men lige nu i 2004 står de som fjender af Jesus Kristus, ...

Skær IKKE alle jøder over én kam.

Der findes faktisk også bl.a. ateister og Messianske-jøder.

:-)

> ... hvem de afviser og

> bespotter, ja endda på denne gruppe for et kristent livssyn!

1-2 personer repræsenterer ej *alle* jøder!

Det er dét, der er det farlige (første skridt til antisemitiske)

Som Herbert Pundik (vist nok) plejer at sige:

Behandl jøder ligesom alle andre (hverken *mere* eller *mindre*).

> Og befrieren er ikke kommet og har ikke fjernet deres ugudelighed.
>
> Deres øje for øje og tand for tand politik er os kristne en
> vederstyggelighed og en dårskab for hele verden!

Og det bliver så næste skridt mod Afgrunden, kære ven !!!

Nu er de ikke blot skåret over en kam.

Nu er *alle* jøder pludselig repræsentanter for en politik ...

Hvad med den jøde, som bor her i Danmark, og som overhovedet ikke har
afgivet nogen stemmeseddel desangående.

DET ER DØDSENSFARLIGT DET HER !!!

Men bevares !!!

Du laver jo bare sjov, ikke sandt ?

Det er jo ikke dig, som i morgen udsættes for forfølgelse, vel ?

JEG BEGYNDER AT SKAMME MIG OVER DETTE HER, Jens Erik !!!

(det strider imod *ALT* hvad jeg står for.)

> Når denne deres ugudelighed, som vi fordømmer og ikke vil emigrere til at
> blive en del af, fjernes, da vil de græde af sorg over de forsmædelser de
> har pålagt vor Herre!

Jeg forstår godt Cyril's afstandstagen fra kristendommen, fordi ...

(hypotetisk set)

Hvis man end ikke må modsige en (hypotetisk set) falsk profet (Jesus),
hvorledes skulle man jo så få en jordisk chance for at afsløre ham ?

Jeg forstår godt de Bosnisk-Kroatiske muslimers afstandstagen fra
kristendommen, fordi dét, de fik at føle på deres krop af såkaldte "kristne"
(bl.a. massemorderen Radovan Karadzic), var ondskab (modsat ægte
kristendom).
Men hvorledes skulle de kunne kende forskel ?

Hvorledes skulle jøder kunne kende forskel på den ægte vare fra den falske,
når de er blevet forfulgt og myrdet af såkaldte "kristne". De vil jo hade
dem (af et godt hjerte), og *ALT* hvad de står for (inklusiv desværre den
ægte kristendom).

> [...]
> med $ fra USA blandt andet og ved at købe deres eksportvarer, samt ved
> militær bistand at forhindre at "Ismael" tilintetgør dem.

Og det blev så det 3. skridt i retning mod antisemitisme !!!

Hvorfor ?

Nu fratager du dem *OGSÅ* deres ret til deres religion !!!

Det er jo præcis det samme muslimernes bog Koranen har gjort !!!

And I heard a voice said:

Heil Hitler

> [...]

> Og det efter hvordan de har opført sig overfor de kristne. De som tror er
> jo allerede gået fra dommen over til livet!

DERI TAGER DU FEJL (Matt.7,23)

[...]

Med kærlig (og bedrøvet) hilsen din ven

Mogens Kall
The servant of Michael.

> [...]

> Kan du citere for mig hvor jøderne slår Jesus ihjel?
>

> Jeg vidste at mormoner havde racistiske rødder, ...

Ja, så fik vi lige sat dét på plads (Matt.7,20) !

> ... men det er første gang

> jeg ser en antisemitisk mormon...

Det kan jo være, at hun snart bliver smidt ud af sekten pga. hendes
udtalelser!

:-)

> [...]

> Den Sun, 18 Apr 2004 23:54:59 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
> Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

[ ... ]

> Nej. Du skriver at jøderne slog Jesus ihjel, hvilket er en tidlig
> katolsk dogme og har været i flere tusinde år det, der har givet grøn
> lys til jødeforfølgelse over alt i Europa og stadig gør det.

Amen !!!

Havde Gud åbenbaret Sig for danskerne, og sendt Jesus hertil; da var det os
(eller rettere: nogle af vore forfædre), som havde henrettet Ham!

Synd er jo noget personligt (Ez.18,20) !!!

Havde Gud åbenbaret Sig for svenskerne, og sendt Jesus dertil; da var det
dem (eller rettere: nogle af deres forfædre), som havde henrettet Ham!

I Guds øjne har *ALLE* mennesker henrettet Jesus (Guds Ord).

[...]

ÆVL !!!

Peter taler til nogle mennesker (ej hele Israels folk).

Disse mennesker har *personligt* medvirket langfredag til korsfæstelsen.

[...]

1930

Lyrik

> "Lyrik" skrev

> Og det bliver så næste skridt mod Afgrunden, kære ven !!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Kan man da gå ind for øje for øje og tand for tand som kristen?
Forklar venligst hvordan det at anbefale Kristi ord kan føre én i en
afgrund-for det var mig du mente ikke?;-)

> [...]
>
> Nu er *alle* jøder pludselig repræsentanter for en politik ...
>
> Hvad med den jøde, som bor her i Danmark, og som overhovedet ikke har

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg snakker ikke om "alle jøder" men om trossamfundet "jødedommen" der
anbefaler øje for øje...
Og det farlige ligger i at føre en sådan politik-for der er også KRISTNE
palestinensere!

> Men bevares !!!
>
> Du laver jo bare sjov, ikke sandt ?
>
> Det er jo ikke dig, som i morgen udsættes for forfølgelse, vel ?
>
> JEG BEGYNDER AT SKAMME MIG OVER DETTE HER, Jens Erik !!!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej! Jeg laver ikke sjov, jeg prøver at trække dig ud af ilden! Og til din
sidste råbende bemærkning, så håber jeg den gælder dig selv!
Du må forstå at dette ligger offentlig tilgængeligt, så der kan ikke lægges
fingre imellem!

> (det strider imod *ALT* hvad jeg står for.)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg troede det var Jesus du stod for?

> [...]
>
> Hvis man end ikke må modsige en (hypotetisk set) falsk profet (Jesus),
> hvorledes skulle man jo så få en jordisk chance for at afsløre ham ?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Og hvordan skulle man kunne afsløre moderne farisæisme, hvis man ikke engag
må kritisere den?
Det kan ikke nytte at råbe antisemitisme, hver gang man kritiserer jødiske
synspunkter!

> Og det blev så det 3. skridt i retning mod antisemitisme !!!
>
> Hvorfor ?
>
> Nu fratager du dem *OGSÅ* deres ret til deres religion !!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Vi har religionsfrihed i Danmark.
Den ret har Jesus givet til alle som tror, inklusive dem der kalder sig
jøder.

> Det er jo præcis det samme muslimernes bog Koranen har gjort !!!
>
> And I heard a voice said:
>
> Heil Hitler

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Stemmer i hovedet af kaliber som teatertorden er jeg helt imun overfor!;-)
Endvidere vil jeg fraråde dig at lægge mig ord i munden som jeg ikke har
sagt!
Det er det man kalder en "stråmand".

> DERI TAGER DU FEJL (Matt.7,23)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Enhver som tror på at Jesus Kristus er Guds Søn og at Gud opvakte ham fra de
døde skal blive frelst, står der skrevet!

> Med kærlig (og bedrøvet) hilsen din ven
> Mogens Kall
> The servant of Michael.

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Formerly the servant of Jesus;-(
Hilsen
Jens Erik

"John Raymond" skrev

[ ... ]

> [...]
> kritik af Israel kommer i følge Cyril fra antisemitter !!!. Jamen hvorfor
> kritiserer Cyril ikke Paven eller jødedommen ???.

"Soeren" skrev

[ ... ]

> [...]
> var stærkt medvirkende til jesus henrettelse, nu kan jeg ikke huske præsis
> lige hvor det står, men jeg mener det står næsten ordret.

Beklager Søren,

[...]

"Søren Bo Rødgaard Henriksen" skrev

[ ... ]

> [...]

> Jesus, for I har lidt det samme af jeres landsmænd, som de har lidt af
> jøderne, v15 der slog både Herren Jesus og profeterne ihjel,

Ligeledes her er det forkert at skære alle jøder over én kam.

*Nogle* jøder forfulgte de kristne i adspredelsen.

Derfor kan Bibelcitaten ikke bruges som argument for postulatet, at jøderne
slog Jesus ihjel.

(se ovenfor mht. *HVEM* morderen var/er)

:-)

File-number:

"Anders Peter Johnsen" skrev

> Næh, jeg forundres da også over at Mogens i dèn grad hellere vil være
jødisk
> proselyt i end kristen?

Du misforstår mit indlæg, Anders.

UN (United Nation, FN, De Forenede Nationer) er *IKKE* en demokratisk
institution. Mange medlemslande med stemmeret er diktaturer, således de
fleste islamiske lande, herunder de arabiske.
I FN's såkaldte "Sikkerhedsråd" sidder Cannibal-istan (China, endnu et
diktatur med mange mord på samvittigheden) og har stemmeret, oven-i-købet
med VETO-ret og kan således forhindre enhver beslutning, som ikke passer
dem.

Danmark "logrer" for denne institution (FN), som om den havde kompetance til
at bestemme, hvad der er rigtigt og forkert.

Den Internationale Domstol er underlagt FN, skønt vi demokrater jo hylder og
ærer princippet om, at magten skal holdes adskilt i henholdsvis ...

1. Den lovgivende Magt
2. Den udøvende Magt
3. Den dømmende Magt

Danmark har (sammen med mange andre frie, demokratiske lande) således
allerede valgt LOVLØSHEDENS vej fremfor rettens vej, og det kan meget vel en
dag gå hen og blive Danmarks undergang !!!

Hvis jeg var statsminister, så ville jeg (under henvisning til Danmarks ret
til selvforsvar) *øjeblikkelig* ANNULLERE FN-Pagten (navnlig Danmarks
penge-ydelse til organisationen) og betale pengene *direkte* til Den
Internationale Domstol i Haag, således at denne domstol kan fungere
*uafhængigt* af FN.

Herved skulle der (teoretisk set) være en lille chance for at rette skuden
op!!!

NOBODY is ABOVE the Law !!!
(Rom.13,3)

På denne baggrund erklærer jeg hermed FN under *mistanke* for at være skøgen
i Guds Åbenbaring til Apostlen Johannes (Åb.17)

And I heard a voice said:

(2004-04-20, CET 00:10):
- "Fryd Jer - Guds engle."

-

Hvad angår staten Israel, ... nej, lad os vente med dette til senere.

> [...]
> Jesu lignelser, som umiddelbart modsiger denne ret underlige fortsatte
> kristne dyrkelse af jøderne som specielt udvalgte.

Rom.11,29

:-)

(de er ligesom os andre, ELSKET af Gud)

DADDY-Break
(2004-04-20, CET 00:17)
- "Amen."

Halleluja !!!

Med kærlig broder-hilsen

[...]

1933

Lyrik

> [...]
>
> Ja, så fik vi lige sat dét på plads (Matt.7,20) !

> Det kan jo være, at hun snart bliver smidt ud af sekten pga. hendes

++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvordan synes du dine udtalelser er?
Du hykler sammen med "jøderne" selv om du ikke selv lever som en jøde.
Samtidig dømmer du Guds tjenere!
Ekskommunikeret!
*PLONK*!

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]
> [...]
>
> Dèt er min anke imod denne misforståede "dyrkelse" af nulevende jøderne,
> som jeg mener at se blandt visse kristne.

Gud *viser* Sin kærlighed mod os ved, at ...
Kristus døde for os, medens vi *endnu* var syndere.
(Rom.5,8)

Engang blev jeg udsendt af Gud til Iran (Harwest 1994).

Jeg elskede dem ikke (for jeg var ikke særlig moden i min tro).

Men som årene gik kom jeg til at føle medynk med dem i al deres religiøse
galskab, for jeg kunne jo se, at bag alt dette religiøse bavl, var der
menneskehjerter, som Gud elskede og fortsat elsker!

Således også med hensyn til jøderne i Israel.

Og med danskerne.

Und-so-weiter!

:-)

File-number:

"Cyril Malka" skrev

[ ... ]

> [...]
>
> Må jeg få et svar: Hvor står der at jøder slår Jesus ihjel? Det står
> fire steder i de fire evangelier, siger Bodil... Kan stederne henvises?

(jeg overså din kommentar)

:-)

File-number:

"Lyrik" skrev

> "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Kan man da gå ind for øje for øje og tand for tand som kristen?

Nu er alle jøder jo lige pludselig blevet gjort til mennesker, der ...

(citat start)

Deres øje for øje og tand for tand politik

(citat slut)

Og det er jo *ikke* sandt.

Simon Peres her et eksempel ud af mange!

Slip dine fordomme, og fæld en retfærdig dom.

Mennesker skal *ikke* dømmes skyldig pga. deres identitet, men udenlukkende
fordi dét, de har gjort, er forkert.

Synd ér noget personligt.

-

Klokken er blevet mange, så jeg får ikke tid til resten af dit indlæg.

Må Gud velsigne dig, min ven.

Kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus

Mogens Kall
The servant of Michael

File-number:

"Lyrik" skrev

[ ... ]

> ++++++++++++++++++++++++++++++++
> Hvordan synes du dine udtalelser er?
> Du hykler sammen med "jøderne" selv om du ikke selv lever som en jøde.
> [...]

Skønt jeg nu ikke længere er din ven (?), vil du dog *fortsat* være min ven

:-)

Må Gud velsigne dig, kære ven.

[...]

Gad vide om Cyril *nu* fatter, hvad det var/er, Jesus mente, dengang Han
omtrent sagde:

Den, som ikke *tilsidesætter alt andet (ordet: at hade)* for Min skyld, er
Mig ikke værdig!

Det koster nogengange *dyrt* at følge Jesus !!!
1869 news:gsPfc.143790$jf4.7...@news000.worldonline.dk

Måske ser jeg dig en dag igen, Jens Erik ?

Hav' det vel indtil da.

Og hils din søde kone, søn og familien i øvrigt!

Guds fred ønskes I alle.

Kærlig hilsen din ven og broder i Kristus Jesus
Mogens Kall
The servant of Michael.

[...]

1937

Cyril Malka

Goddag Bodil

Den Mon, 19 Apr 2004 21:53:07 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
Cyril - et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

BGC> I stedet for uafladlelige skinmanøvrerer kunne
BGC> du måske overveje at svare på det, jeg egentligt
BGC> ønskede:

Du har ikke stillet noget spørgsmål. Du skrev:

== CUT ===

[...]

=== CUT ===

Hvor ser du noget spørgsmål her? udover at du har "dårlig smag i
munden"?

Jeg har, nu flere gange, stillet spørgsmålet: Hvor ser du at jøder er
dem, der har slået Jesu ihjel?

Hvis nogen forsøger sig med ynkelige skinmanøvrer, er det dig.

Jeg gentager: Hvor ser du at jøder er dem, der har slået Jesu ihjel

Cyril Malka

Goddag Bodil

Den Mon, 19 Apr 2004 22:25:01 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
> [...]

BGC> Mange tak, Jens, jeg var lige ved at tro,
BGC> at jeg var ene med min underlige fornemmelse
BGC> og dårlige smag i munden over forherligelsen

Se: Først taler du om jøder og at de har myrdet kristus og anden er det
Sharon og Israel? alt imens du anklager andre for at udføre
skinmanøvrer...

;-)

Cyril Malka

Goddag Kall,

Den Mon, 19 Apr 2004 23:29:25 +0200 skrev Kall, Mogens om Re: Cyril - et

spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

KM> Ja, så fik vi lige sat dét på plads (Matt.7,20) !

Jeps.

Det tog endda lang tid for sekten og hårdt arbejde at bortforklare og
bearbejde de skriftsteder og instilling.

Men det er måske kun på overfladen, at de gør det... Kunneman spørge sig
selv...

KM> Det kan jo være, at hun snart bliver smidt ud af sekten pga. hendes
KM> udtalelser!

Der skal vist mere til :-)

Men det er værd at arbejde på. Jeg vil prøve at finde ud af, om det er
mormonernes officiel holdning... Det er ganske interessant.

Cyril Malka

Goddag Kall,

Den Tue, 20 Apr 2004 00:54:24 +0200 skrev Kall, Mogens om Re: Cyril - et

spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

KM> Nu er alle jøder jo lige pludselig blevet gjort til mennesker, der
KM> (citat start)
KM> Deres øje for øje og tand for tand politik

Den såkadte "øje for øje" (som fremhæves af blandt andet Matthæus)
bygger på uvidenhed og fordomme.

Øje for øje er rent faktisk en *begrænsning* for at undgå blodhævn.

Vi skal lige huske på, at det med at "elske sin fjende" bestemt ikke er
fra NT, det er i de hebraiske skrifter. Der i blandt derfor, for et øje,
må man ikke tage mere end et øje, selv om det er fra fjenden.

Cyril Malka

Shalom Mogens,

Den Mon, 19 Apr 2004 21:32:10 +0200 skrev Kall, Mogens om Re: Cyril - et

spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

KM> Jeg er (genetisk set) pæredansk, og (åndelig set) jøde (hjertets
KM> omskærelse, Rom.2,29). Så i denne sammenhæng (set fra et israelsk
KM> synspunkt) en ikke-jøde (hedninge-kristen).

Det er vist ikke nok :-)

Der er tale om "retur-loven": enhver jøde har ret til at vende tilbage
til Israel og i så fald, så snart jødedommen er påvist (og det er nemt,
som regel), så får man dobbelt nationalitet eller man kan tage den
israeliske. Man er så "Ole raddash". Staten hjælper en med at lære
hebraisk, med bolig, job, evt. lån m.m.

Er man familie til en jøde, så kan man også komme under retur-loven, men
de har strammet det for det blev udnyttet (ca. 30% af immigranterne var
ikke jøder).

Nu kan jeg ikke forestille mig andet end man kan immigrere og få ny
statsborgerskab, også som ikke jøde, men jeg kender (af gode grunde)
ikke betingelserne.

KM> Thank you, mon-friend!

De har ikke svaret endnu :-) Jeg skal nok sige til.

KM> Jeg må gerne redde menneskeliv (også ved fronten);
KM> men jeg må *IKKE* tage menneskeliv.

Tsahal placerer folk dels i forhold til det de kan og vil og i forhold
til deres evner. Hvis du, for eksempel, ønskede at blive Elitesoldat,
hvis din profil ikke er god nok, så vil de ikke tage dig.

Ligeledes, er du typen, der ikke kan håndtere et våben, så vil man ikke
sende dig i fronten (dog skal du lære at håndtere en), for det nytter
intet. Sender man sådan en som dig i fronten, bliver du jo bare skudt og
så har man tabt en mand. Man vil hellere placere dig dér, hvor du vil
gøre nytte, så vinder man en mand :-)

Men du slipper som sagt, højst sandsynligt ikke for det :-)

Anyway... Det er ikke nået så langt endnu. Vent og se.

(og her er vi kraftigt Off-Topic, så jeg stopper lige her med det og
genkontakter dig, når jeg har et svar.)

Jens Bruun

"Bodil Grove Christensen" <grov...@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Den må du vist forklare for os almindeligt
> dødelige?!

Kall, Mogens kommunikerer med de himmelske kræfter med en for os andre
ukendt kode. Noget tyder på, at koden nu også forstås af mensa-medlem,
nyudsprunget jøde og psykoanalytiker Cyril Malka.

--
-Jens B.

Bodil Grove Christensen

> [...]

>Du har ikke stillet noget spørgsmål. Du skrev:

>Hvor ser du noget spørgsmål her? udover at du har "dårlig smag i

Enten må du jo være blind på begge øjne, eller
også ønsker du ikke at svare, der er to spørgsmål i det,
som du citerede ovenfor (jeg har indsat de to spørgsmål,
som du ganske behændigt og manipulerende havde fjernet,
se mit originale indlæg!)

>Jeg har, nu flere gange, stillet spørgsmålet: Hvor ser du at jøder er
>dem, der har slået Jesu ihjel?

Det har andre svaret på - der er ingen grund til at gentage det.

>Hvis nogen forsøger sig med ynkelige skinmanøvrer, er det dig.

>Jeg gentager: Hvor ser du at jøder er dem, der har slået Jesu ihjel

Ynkeligt! ganske som den påståede antisemitisme, den kan
du stakkels forfulgte jøde jo altid hive op af skuffen, men
den gælds ikke her, kammerat!

Men jeg kan forstå, at du slet ikke vil svare på de to spørgsmål,
jeg stillede, og dermed er debatten så altså slut, jeg har ikke
tid til at lege med dig mere.

Mvh.Bodil.

"Cyril Malka" skrev

[ ... ]

> [...]

:-)

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,

Shalom mon-friend,

1936 news:aNYgc.144646$jf4.7...@news000.worldonline.dk

> [...]
> fra NT, det er i de hebraiske skrifter. Der i blandt derfor, for et øje,
> må man ikke tage mere end et øje, selv om det er fra fjenden.

Halleluja !

Således kan terroraktioner på úskyldige *ALDRIG* retfærdiggøres,
hverken udfra NT eller GT; synd (og skyld) ér noget personligt (Ez.18,20).

-

Konstatering:
Vi er hermed kommet tilbage til emnet: Jesus - Messias eller ej?
(date: 9. april 2004 CET 15:22)

I den forbindelse skrev jeg bl.a. følgende til Rasmus:

date: 13. april 2004 CET 07:34
Subject: Re: dk.livssyn.jødedom?
1826 news:r_Kec.141592$jf4.7...@news000.worldonline.dk

(citat start)

I kraft af at Jesus legitimerer sig på baggrund af GT-skrifter, finder jeg
det ikke urimeligt, at Han skal bedømmes udfra disse skrifter.

Med hensyn til Muhammed og hans religion Islam og alle muslimers
grundlag, bogen Koranen: Heri legitimerer Muhammed sig jo ligeledes med
henvisning både til GT- og NT-skrifter. Derfor finder jeg det heller ej
urimeligt, at han skal bedømmes udfra disse skrifter.

Overtræder Jesus og/eller Muhammed budene i GT; ja, så har vi at gøre med
en *falsk* profet (jævnfør Deu (5.Mos) 13,1-)

(citat slut)

-

Jeg har tilladt mig at kalde det en *anklage*, hvilket selvfølgelig en
subjektiv vurdering.

Jeg finder dog intet úrimeligt heri, idet jeg jo *selv* ANKLAGER diverse
diktatorere for massemord, og Muhammed har jeg jo ligeledes anklaget for at
være en falsk profet osv.

Anklager ér således berettiget!

Emnet blev ikke færdigbehandlet, hvilket jeg er ked af!

Du skrev ...

... hvortil jeg svarede ...

1916 news:eungc.144131$jf4.7...@news000.worldonline.dk
[ ... ]
> Tvivlen skal *ALTID* komme den anklagede til gode!

> Interessant "argument", som jeg desværre ikke kan bruge til noget.

> Må en anklaget nu heller ej frikendes ?

Du ANMODES derfor om at gen-overveje dit standpunkt mht. din EOD.

(jeg vil gerne finde sandheden - no-matter-what)

Jeg lover hermed, at jeg vil gøre mig de ihærdigste anstrengelser på at
forhindre *at jeg blot ønsker bekræftelse*; dersom det skulle vise sig, at
det er dét, der er tilfældet vedr. mig.

Tag imod mit tilbud som den fornuftige psykoanalytiker og terateut, du jo
er.

Vis Menneskeheden, at der er en vej ud af vranglære, hjernevask og fordomme,
og at denne vej eventuelt går via dialog!

Jeg ønsker *helhjertet* dit svar, Cyril og findet det af *afgørende*
betydning (Gud har givet dig stor visdom)!

Såfremt min anmodning imødekommes, da vil jeg være glad for, at emnet
*primært* kan blive drøftet under dit oprettede indlæg (Jesus - Messias
eller ej?). Ellers kommer der al for megen forvirring!

-

[...]

Merci buku.

(9. april 1940 - Danmarks besættelse)

(FUTURE - ?)

File-number:
1941

Britt Malka

On Tue, 20 Apr 2004 14:31:41 +0200, "Bodil Grove Christensen"
> [...]

>som du citerede ovenfor (jeg har indsat de to spørgsmål,
>som du ganske behændigt og manipulerende havde fjernet,

Ville det ikke være mest klædeligt, om du svarede først?

Du blev jo spurgt først.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Jens Bruun

"Britt Malka" <ne...@foxladi.com> wrote in message

> Ville det ikke være mest klædeligt, om du svarede først?

Ville det ikke være mere klædeligt, om du bare for én gangs skyld undlod at
hoppe op som trold af en æske, hver gang din tilsyneladende guddommelige
mand er involveret i en tråd?

--
-Jens B.

Cyril Malka

Goddag Bodil

Den Tue, 20 Apr 2004 14:31:41 +0200 skrev Bodil Grove Christensen om Re:
> [...]

BGC> som du citerede ovenfor (jeg har indsat de to spørgsmål,
BGC> som du ganske behændigt og manipulerende havde fjernet,

Bodil: Du lyver!

Du ved udmærket godt, at jeg ikke har fjernet noget fra dit oprindeligt
indlæg. det eneste du gjorde var at anklage jøder for at have slået
Jesus ihjel. Der var *ingen* spørgsmål.

Det er nemt. Indlæg bliver jo arkiverede og alle kan se her:

http://www.kortlink.com/bodillyver

(eller har jeg manipuleret den også, måske? ;-))

Til det tilføjer du falsk anklage om at jeg skulle manipulere dine
beskeder... og sviner mig til. Det er dog ynkeligt!

Til det indlæg: http://www.kortlink.com/bodillyver

Spurgte jeg: Hvor kan du se at det er jøderne, der har slået Jesus
ihjel.

Hvorpå du svarer at det skriver samtlige fire evangelister.

Men jeg mangler 'stadig væk* de fire citater fra de fire evangelister.

Israels politik og Ariel Sharon er ikke ligefrem emne, man debatterer i
dk.livssyn.kristendom.

Så kom med det svar: Hvor står der, at jøder slog Jesus ihjel. Du nævner
endda fire steder, de fire evangelister.

Citater tak.

Drop dine ynkeligeforsøg på mistænkeliggørelse og tag dog ansvar for
det, du selv skriver og enten kom med en undskyldning eller med en
forklaring.

BGC> Men jeg kan forstå, at du slet ikke vil svare på de to spørgsmål,
BGC> jeg stillede, og dermed er debatten så altså slut, jeg har ikke
BGC> tid til at lege med dig mere.

Du kommer med en kraftig anklage som, af mange (og med rette), kan
opfattes som antisemitisk. Du slipper ikke uden om en forklaring eller
en undskyldning, evt. af officielle veje.

Message has been deleted

Britt Malka

On Tue, 20 Apr 2004 16:55:06 +0200, "Jens Bruun"
<bruun...@hotmail.com> wrote:

>Ville det ikke være mere klædeligt, om du bare for én gangs skyld undlod at
>hoppe op som trold af en æske, hver gang din tilsyneladende guddommelige
>mand er involveret i en tråd?

Jeg hopper ikke, men det gør du derimod - nu *plonk*.

Cyril Malka

Goddag Jens

Den Tue, 20 Apr 2004 16:55:06 +0200 skrev Jens Bruun om Re: Cyril - et

> [...]

JB> undlod at hoppe op som trold af en æske, hver gang din
JB> tilsyneladende guddommelige mand er involveret i en tråd?

Det er, mig bekendt, frit at skrive på News.

Jeg gåår ud fra at du er den Jens Bruun som skrev alenlange breve til
mig i sin tid? JV? Noget ustabil? Jeg havde vist sendt dig min prisliste
dengang...

*Plonk*

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 48 - Nyheder: Tusinder af Jehovas Vidner
bliver misbrugt

Soeren

"Britt Malka" <ne...@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> On Tue, 20 Apr 2004 16:55:06 +0200, "Jens Bruun"
> <bruun...@hotmail.com> wrote:
>
> Jeg hopper ikke, men det gør du derimod - nu *plonk*.
> --
Hvordan kan det være der altid er ballade hvor Malkaerne er .
Et eller andet må der jo være i vejen med jer.
Enhver der kan tænke eller læse en lille smule selvstændigt , ved at jøderne
var medskyldig i Jesus henrettelse.

Søren

---

Britt Malka

On Tue, 20 Apr 2004 17:19:27 +0200, "Soeren" <Sorena...@snyd.dk>
wrote:

>Hvordan kan det være der altid er ballade hvor Malkaerne er .
>Et eller andet må der jo være i vejen med jer.

Naturligvis. For det kan jo ikke være idioternes skyld, vel?

>Enhver der kan tænke eller læse en lille smule selvstændigt , ved at jøderne
>var medskyldig i Jesus henrettelse.

Ahhhh.... Hvor er du dog klog ;-) Og hvor er det dog en vigtig
detalje.

*plonk*

Jens Bruun

"Cyril Malka" <ne...@malka.co.il> wrote in message

> Jeg gåår ud fra at du er den Jens Bruun som skrev alenlange breve til
> mig i sin tid? JV?

Nej, du tager ganske fejl. Jeg kunne ikke drømme om at korrespondere med dig
privat. Du fantaserer. Får du jern på, når du tænker på vores påståede
korrespondance?

> Noget ustabil? Jeg havde vist sendt dig min prisliste
> dengang...

Prisliste? Til hvad? Er du da sælger? Eller er det priserne på de ydelser,
Britt stiller til rådighed, du hentyder til?

Nu vi er ved det personlige: Hvordan går det med alle dine forliste
ægteskaber? Eller din manglende samkvemsret med dine børn? Eller din
følelsesporno på www.f-a-r.org/cyril? Eller din påståede uddannelse som
"psykoterapeut"? Eller dit medlemskab af mensa?

> *Plonk*

Fnis og fis af, latterlige, opblæste nar. Jeg spiser typer som dig til
morgenmad.

--
-Jens B.

Kenn L. Schjødt

"Cyril Malka" <ne...@malka.co.il> wrote in message

> Men det er værd at arbejde på. Jeg vil prøve at finde ud af, om det er

> mormonernes officiel holdning... Det er ganske interessant.

Hvilket ikke er så svært at finde ud af:
"In 1979, Elder Howard W. Hunter admonished Church members to remember that
"both the Jews and the Arabs are children of our Father. They are both
children of promise, and as a church we do not take sides. We have love for
and an interest in each. The purpose of the gospel of Jesus Christ is to
bring about love, unity, and brotherhood of the highest order. Like Nephi of
old, may we be able to say, 'I have charity for the Jew. . I also have
charity for the Gentiles.' (2 Ne. 33:8-9.)" ("All Are Alike unto God,"
address at Brigham Young University fireside, 4 Feb. 1979.)"

Mvh Kenn

Cyril Malka

Goddag Kenn

Den Tue, 20 Apr 2004 21:32:24 +0200 skrev Kenn L. Schjødt om Re: Cyril -

> [...]

KLS> charity for the Gentiles.' (2 Ne. 33:8-9.)" ("All Are Alike unto
KLS> God," address at Brigham Young University fireside, 4 Feb. 1979.)"

Tak. Men vi taler ikke om araber og jødkonflikten og hvorvidt der skal
tages side.

Bodils anklage var blandt andet at jøder slog Jesus ihjel: På GT's tid

var de ganske vist Herrens ejendomsfolk, men på NT's tid slog de Kristus
ihjel

Udover så at hun har det dårligt med den "forherligelse af jøder" og at
man som kristen ikke må forfalde til at "forherlige jøder".

Udover den ekstremistisk holdning så påstår hun at jeg skulle have
"ændret hendes mail", hvilket jo er en direkt løgn.

Anyway.

Jeg synes dette skal dyrkes, for er det en LDS holdning, er denne
betænkelig og minder meget om den katolske kirkes holdning indtil
Vatican II.

Er det ikke, så må der være dokumentation for det.

Anyway. Jeg har stillet spørgsmålet direkt til forskellige af jeres
informationschef som, jeg håber, vil komme med en mere dokumenteret
svar.

Jeg bør få mere materiale i morgen fra jeres kirke og et foreløbigt
e-mail svar tager afstand fra denne holdning, men... da vedkommende også
nægter at LDS har haft racisitiske tendenser indtil 1978, såhe...

Jeg vil gerne se om racismen er væk fra LDS eller om den stadig læres?

Kenn L. Schjødt

"Cyril Malka" <ne...@malka.co.il> wrote in message

> Tak. Men vi taler ikke om araber og jødkonflikten og hvorvidt der skal
> tages side.

Det har været nævnt i tråden og typisk årsagen til at folk i dag har stærke
følelser, for den ene eller anden part. Derudover nævner citatet at såvel
jøder som palistinensere ses af os som Guds børn, derfor er det desto mere
ærgeligt at de ikke kan enes trods deres forskelligheder. Men man skal vel
ikke læse lang tid herinde, for at se hvorledes konflikter opstår ;-)

< snip....en masse anklager og personligt fnidder>

Ærlig talt gider jeg ikke bruge en masse tid og energi, på meget af det
personlige fnidder der er her i gruppen. Mediet her er meget begrænset af
korte beskeder og mangel på personlig kontakt. Derfor misforstår folk
hinanden, jeg gider ærlig talt ikke spilde tid på gensidige misforståelser
og ophidsede indlæg.

>Anyway. Jeg har stillet spørgsmålet direkt til forskellige af jeres
> informationschef som, jeg håber, vil komme med en mere dokumenteret
> svar.

Håber du får et fyldestgørende svar :-)

> Jeg vil gerne se om racismen er væk fra LDS eller om den stadig læres?

Siden jeg blev medlem i 1988 har jeg intet mødt....nærmest tværtimod. Jeg
kan ikke udtaler mig personligt om tidligere , da jeg af gode grunde ikke
kender til det. Jeg har selv mødt masser af medlemmer under mine
forretningsrejser i bla. USA og har mødt sorte, hispanics, jøder, kinesere
osv osv i kirken. Alle glade mennesker og i alle mulige kaldelser i kirken.

mvh Kenn

Cyril Malka

Goddag Kenn

Den Tue, 20 Apr 2004 22:26:16 +0200 skrev Kenn L. Schjødt om Re: Cyril -

> [...]

KLS> citatet at såvel jøder som palistinensere ses af os som Guds børn,
KLS> derfor er det desto mere ærgeligt at de ikke kan enes trods deres

Det var ikke det, der var tale om, men om hvorvidt jøder havde slået
kristi ihjel.

Hvilken forskruet tankegang der skal til for at komme fra konflikterne
mellem israelere og plæstinensere og til at jøder har slået Jesus ihjel
er ligegyldigt.

Det var det udsagn, og der blev endda påstået, at jeg skulel finde svar
i evangelierne.

KLS> Men man skal vel ikke læse lang tid herinde, for
KLS> at se hvorledes konflikter opstår ;-)

Nej, det kan jeg se: kristen dobbeltmoral om at det største bud er
"kærlighedsbuddet" og parate til at stene alt og alle der ikke tænker
som en eller siger noget andet. Det uanset om vedkommende bekender sig
en kristen eller ikke kristent retning.

KLS> < snip....en masse anklager og personligt fnidder>

Du er for følsom.

Jeg er ikke den, der skrev det, du påstår er "personlig fnidder". Jeg
nøjedes med at bede om be- eller afkræftelse af vedkommendes udsagn.

KLS> Ærlig talt gider jeg ikke bruge en masse tid og energi, på meget af
KLS> det personlige fnidder der er her i gruppen.

Det har jeg heller ikke bedt dig om. Og ønskede du ikekbruge "tid og
energi" på det, så ville du da have ignoreret det og blot skrevet om
det, du mente var væsentligt.

KLS> Mediet her er meget
KLS> begrænset af korte beskeder og mangel på personlig kontakt. Derfor
KLS> misforstår folk hinanden, jeg gider ærlig talt ikke spilde tid på
KLS> gensidige misforståelser og ophidsede indlæg.

Jeg er ikke ophidset. Meget langt fra. Jeg synes, som jeg sagde før, at
det er et ganske interessant indlæg, som jeg godt kunne tænke mig at få
mere om.

Hvis nogen ser "anklager", "forfalskninger", "personlige fnidder", så er
det ikke mig. Men jeg kunne begynde at undre mig over den holdning. for
går man så langt for at dække over en medlem som evt. Har fyret noget
af, som han/hun ikke burde, kunne man tvivle på ærligheden ift. de mere
kanoniske skrifter og holdninger?

Ikke?

> [...]
KLS> sorte, hispanics, jøder, kinesere osv osv i kirken. Alle glade
KLS> mennesker og i alle mulige kaldelser i kirken.

Muligt, men din personlig holdning, set i lyset af, at du ikke tager
afstand over de nævnte udtalelser lyder hult.

Cyril Malka

Kenn L. Schjødt

"Cyril Malka" <ne...@malka.co.il> wrote in message

CM > Goddag Kenn

Goddag igen Cyril ;-)

CM > Det var ikke det, der var tale om, men om hvorvidt jøder havde slået
CM > kristi ihjel.

Min egen mening er at det var menneskeheden (hvor jøder selvfølgelig er en
del af) der slog Jesus ihjel. Vi har alle noget ondt i os og kunne alle have
medvirket i den pøbel der frigav en forbryder og medvirkede til Jesu
korsfæstelse. Hvis vi tror vi er bedre end den pøbel for 2000 år siden,
mener jeg at vi personligt skal lærer lidt mere af Jesus og
næstekærlighedsbudet...!

Der foregår grusomheder over hele verdenen og vores moderne tider er ikke et
hak bedre, måske endda værrere. Hvis Jesus var kommet i dag i visse dele af
verdenen, kunne det samme have sket igen.

Ligesom at Adam's synd ikke betyder vi skal straffes for hans synd idag
(arvesynden), lige såvel kan moderne jøder ikke tages til straf for det der
skete for 2000 år siden. Ellers skulle vi danskere jo have en på puklen for
vores vikinge fortid ;-)

CM > Nej, det kan jeg se: kristen dobbeltmoral om at det største bud er
CM >"kærlighedsbuddet" og parate til at stene alt og alle der ikke tænker
CM >som en eller siger noget andet. Det uanset om vedkommende bekender sig
CM >en kristen eller ikke kristent retning.

Jep dobbeltmoral er en synd vi alle skal kæmpe med i os selv...osse selvom
vi følger Jesus...!

CM > Du er for følsom.

Takker for komplimentet ;-)

CM > Jeg er ikke den, der skrev det, du påstår er "personlig fnidder". Jeg
CM > nøjedes med at bede om be- eller afkræftelse af vedkommendes udsagn.

Din og Bodil's diskussion er jeres, jeg kan ikke se hvorfor jeg skal blande
mig i de personlige bemærkninger. Jeg kan kun bidrage med min mening og hvad
jeg ved om kirkens officielle holdning, hvilket jeg så har gjort. Det andet
har jeg som nævnt ikke tid eller lyst, det kan du prøve at forstå eller ej,
det ændrer ikke på min manglende lyst til at deltage i "hede diskussioner".

CM> Det har jeg heller ikke bedt dig om. Og ønskede du ikekbruge "tid og
CM > energi" på det, så ville du da have ignoreret det og blot skrevet om
CM > det, du mente var væsentligt.

Mit argument om tid og energi forholdte sig til fnidderen osv. hvilket også
klart fremgår af mit indlæg. Prøv at lade være med at blive personlig og
prøve at fortolke hvorfor jeg gør eller ikke gør noget. Det fører debatten
væk fra emnet eller som du selv siger i en anden tråd "Hvad tilføjer du
debatten her?"...!

CM >Jeg er ikke ophidset. Meget langt fra.

Har ikke sagt du var ophidset....igen drop det personlige...!

CM > Muligt, men din personlig holdning, set i lyset af, at du ikke tager
CM > afstand over de nævnte udtalelser lyder hult.

Igen.....Drop dine personlige tolkninger af hvad du tror min holdning er, du
har jo engang spurgt om det endnu, men kører bare ud af et spor, hvor dine
personlige bemærkninger vildfører debatten.

Jeg er kun ansvarlig for mine egne indlæg og udtalelser, i stedet for du
nærmest paranoidt insinuerer at jeg er i "alliance" med Bodil. Både Bodil og
jeg er her af personlig interesse og ikke fordi vi er her i et officielt
ærinde. Derudover bor vi i hver sin ende af Danmark og har meget forskellige
baggrunde i kirken.

Derudover vil jeg ønske dig en god dag og fortsat god debat. Ville også lige
takke dig for dit store arbejde mod udnyttelse af mennesker hos bla.
Scientologi :-)

mvh Kenn

Cyril Malka

Goddag Kenn

Den Wed, 21 Apr 2004 10:47:15 +0200 skrev Kenn L. Schjødt om Re: Cyril -

et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

KLS> Min egen mening er at det var menneskeheden (hvor jøder
KLS> selvfølgelig er en del af) der slog Jesus ihjel.

Fint.

Hvor står det i jeres bøger?

KLS> Din og Bodil's diskussion er jeres, jeg kan ikke se hvorfor jeg
KLS> skal blande mig i de personlige bemærkninger.

Du har, sådan set, selv blandet dig i de personlige bemærkninger og
kommer selv med nogle. Så inden du belærer andre i det var det klædeligt
at du holdt din sti ren, var det ikke?

KLS> det kan du prøve at forstå eller ej,

Er det ikke personligt, Kenn?

> [...]
KLS> noget. Det fører debatten væk fra emnet eller som du selv siger i
KLS> en anden tråd "Hvad tilføjer du debatten her?"...!

Hvad tilføjer du selv debatten her? Er ovenstående ikke personlige
bemærkninger?

Her igen: du får den debat du selv lægger op til.

KLS> CM >Jeg er ikke ophidset. Meget langt fra.
KLS> Har ikke sagt du var ophidset....igen drop det personlige...!

Du skrev: "jeg gider ærlig talt ikke spilde tid på gensidige
misforståelser og ophidsede indlæg."

Er det mig eller dig, der er personlig?

> [...]
KLS> tager CM > afstand over de nævnte udtalelser lyder hult.
KLS> Igen.....Drop dine personlige tolkninger af hvad du tror min

Du skriver selv, at det er din personlig holdning, ja eller nej?

KLS> du har jo engang spurgt om det endnu, men kører bare
KLS> ud af et spor, hvor dine personlige bemærkninger vildfører
KLS> debatten.

Ikke mere end du selv går med på det og selv kommer med anklager. Hvad
gemmer du på siden du har trang til de sidestik?

KLS> Jeg er kun ansvarlig for mine egne indlæg og udtalelser, i stedet
KLS> for du nærmest paranoidt insinuerer at jeg er i "alliance" med
KLS> Bodil.

Om jeg er "paranoid", er det ikke personlig, Kenn? Har jeg skrevet noget
med "alliance med Bodil?

Tager du afstand fra hendes udtalelser ja eller nej?

Gør du det ikke, så er du vel enig?

Når du ikke ønsker at udtale dig offentligt mod en "fellowman", kunne
det tænkes, du ville svare ærlig hvis jeres lære stadig var racistisk.
Ja elle nej?

Derfor kan dit svar ikke bruges til ret meget, vel?

KLS> Både Bodil og jeg er her af personlig interesse og ikke
KLS> fordi vi er her i et officielt ærinde. Derudover bor vi i hver sin
KLS> ende af Danmark og har meget forskellige baggrunde i kirken.

Dette har intet at gøre med hvorvidt du tager afstand fra denne
holdning. Hun har, i hvert fald i en periode, haft en officiel stilling,
PR medarbejder, derfor kunne det nemt opfattes mere officielt

Her igen: LDS har en blacket fortid for hvad racisme angår og det, at
man kommer med halvhjertet "afstandstagen", som ikke er det, men
alligevel er det lidt m.m. er meget diskutabelt.

Kan du svare sagligt på det indlæg, så gør det, kan du ikke, så lad
være.

Så medmindre du har noget fornuftigt at skrive EOD for mit vedkomende i
det tråd med dig.

Kenn L. Schjødt

"Cyril Malka" <ne...@malka.co.il> wrote in message

CM > Så medmindre du har noget fornuftigt at skrive EOD for mit vedkomende i
CM > det tråd med dig.

Fortsat god dag EOD :-)

mvh Kenn

Dres

I news:4082e697$0$140$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

[ ... ]

> Godt, for så er vi jo netop tilbage til diskussionens udgangspunkt:
> Hvad med de jøder, der IKKE VIL modtage Jesus?

"Thi der er ikke giver mennesket (der står ikke: jøder) noget andet
navn hvorved man kan frelses" - citeret frit efter hukomelsen.

Ingen der nægter at tage imod Jesus som Messias vil, ifølge Jesus og
Paulus, kunne blive betragtet som en sand og ægte Abrahams efterkommer
(jøde).

Britt Malka

On Wed, 21 Apr 2004 16:42:52 +0200, "Dres" <st...@sorthul.invalid>
wrote:

>Ingen der nægter at tage imod Jesus som Messias vil, ifølge Jesus og
>Paulus, kunne blive betragtet som en sand og ægte Abrahams efterkommer
>(jøde).

Så ender det vist ord imod ord ;-)

Michael Pilgaard

Den Tue, 20 Apr 2004 17:04:01 +0200, Cyril Malka <ne...@malka.co.il>
skrev:

>Jeg gههr ud fra at du er den Jens Bruun som skrev alenlange breve til

>mig i sin tid? JV? Noget ustabil? Jeg havde vist sendt dig min prisliste
>dengang...

Er der ikke noget der hedder tavshedspligt?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jens Bruun

"Michael Pilgaard" <mi...@image.dk> wrote in message

> Er der ikke noget der hedder tavshedspligt?

Ikke for selvudnævnte "psykoanalytikere". Desuden vil jeg sætte stor pris
på, om Hr. Malka vil offentliggøre omtalte korrespondance, men det har han
garanteret heller ikke n*sser til.

--
-Jens B.

Message has been deleted

Michael Pilgaard

Den Sun, 25 Apr 2004 10:42:00 +0200, Cyril Malka <ne...@malka.co.il>
skrev:

>Goddag Michael
>
>Den Fri, 23 Apr 2004 21:19:28 +0200 skrev Michael Pilgaard om Re: Cyril

>- et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

>Jo. for patienter. Hvilket vedkommende ikke var.

Hvis han fik tilsendt prislisten kan han vel kun have sendt forespørgsel
om evt. at blive kommende patient.
Hvis man skriver et brev til en behandler, for eventuelt at undersøge om
det var relevant at blive patient, ville jeg mene at det er dårlig moral
at offentligøre det fra behandlerens side.

>Jeg har ikke tavshedspligt over alle de, som sender mig alenelange
>breve.

Muligvis ikke, men som behandler bør man have ekstra lang snor, også
selv om man bliver kritiseret.

>FUT: dk.snak.mudderkastning

Nej. Dette er ikke mudder.
Spørgsmålet var ikke en mistænkeligørelse af dig som person, men et helt
reelt spørgsmål om tavshedspligt (og moral).

Vidal

Michael Pilgaard wrote:

> Hvis man skriver et brev til en behandler,

Cyril er ikke behandler, eller rettere, han er en række
ting, som ikke kræver nogen uddannelse. Så han er
webdesigner, underviser, psykolog, redaktør - og *ekspert*
ikke at forglemme. Alle titler, der ikke kræver et eksamens-
bevis står til hans rådighed.

Derfor er han ikke forpligtet på etiske eller moralske
normer indenfor noget bestemt område.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Cyril Malka

Goddag Michael

Den Mon, 26 Apr 2004 08:23:24 +0200 skrev Michael Pilgaard om Re: Cyril

- et spørgsmål til dig vedrørende antisemitisme :

MP> Nej. Dette er ikke mudder.

Dette er dk.livssyn.kristendom men et forsøg på mistænkeliggørelse.

Beklager, men selv om man nemt kunne få indtryk af, at det er helt
legitimt at svine malkaer og mistænkeliggøre malkaer til her i gruppen,
så er det altså ikke formålet.

Endnu engang henvises du til den rigtige gruppe.

Dit indlæg er i øvrigt blevet besvaret i dk.snak.mudderkastning hvor den
slags hører til.

Da vi må betragtes til at være langt fra emnet her, går jeg ud fra, jeg
stopper her. EOD herfra.