Konklusion vedr. uopfyldte Messiahs-profetier

Cyril skrev:

Date: 14. april 2004 CET 14:10
Subject: Re: Jesus - Messias eller ej?
news:20040414141013.18442d58@cylle

(citat start)

KM> Dersom Jesus lever (underforstået at Gud oprejste Ham fra de døde
KM> Påskedag); ...

Selv om han nu skulle leve igen, hvilket han jo ikke gør, så er
ovenstående ej heller gjort.

KM> ... ja så har Han jo vel fortsat kompetance til at opfylde disse
KM> profetier, eller hva' ?

Disse profetier er *ikke* opfyldte, Mogens.

(citat slut)

A. Han skulle byge den 3. tempel (Ez. 37:26-28)

Bemævnelsen det *3. tempel* er fejlagtig! Der tales ku om en helligdom
(uden angivelse af nummering, vers 28)

Profetien kan godt allerede være gået i opfyldelse; idet vi skal bemærke, at
*helligdommen* tog sin begyndelse i 2.Mos.25,8.

Her står der:

"Se til, at du udfører det efter det
*forbillede*, som vises dig på bjerget."
(2.Mos.25,40)

Det jordiske tempel (åbenbaringsteltet) var altså blot et kopi af den ægte
vare (på bjerget hos Gud)! Således også med de 10 bud (som blev anbragt i
åbenbaringsteltet).

Også Kong Salomo siger jo, at Gud ikke bor i menneskeskabte bygninger. Hør
blot:

"Men kan Gud da virkelig bo på
jorden? Nej visselig, Himlene, ja
Himlenes Himle kan ikke rumme
Dig, langt mindre dette hus, som jeg
har bygget."
(1.Kong.8,27)

I Ez.37,26 står der, at denne fredspagt skal være *evig*. Derfor
kan vi tillade os at inddrage profetien fra Jeremias, hvor der står:

"... dette er den pagt ...
Jeg giver Min lov
i deres indre og skriver den på deres
*hjerter*..."
(Jer.31,33)

Undlades denne association, vil Jeremias-profetien jo ellers aldrig gå i
opfyldelse!

Alle profetier desangående må derfor inddrages.

Ergo er pagten skrevet i *menneskehjerter*; modsat på stentavler (som så er
i et tempel).

Jesus erklærer (i kraft af at Han ér Gud Hamselv), at *Han* er templet.
Således udfordrer Han folk med ordene:

"Bryd dette tempel ned, og på tre
dage skal Jeg rejse det igen."
(John.2,19)

Efter Jesu opstandelse taler Paulus om, at *vi* (de kristne) nu er Hans
tempel (1.Kor.3,9.16-17; 6,19, apropos *menneskehjerter*)

Profetien fra Ez.37,26-28 inkluderer jo også en *forudgående* opstandelse
(Ez.37,4-)

:-)

B. Han skulle samle alle jøder tilbage til Israel. (Es. 43:5-6)

Denne profeti er muligvis ved at gå i opfyldelse.
(Luk.21,24)

C. Han skulle indlede et æra af verdensfred (Es. 2:4)

Úopfyldt profeti.

D. Han skulle sprede kendskab til Israels Gud, hvilket vil samle
menneskeheden. (Zak. 14:9)

Ligeledes úopfyldt profeti.

-

Konklusionen bliver (for mig at se) et trosspørgsmål, om Jesus opstod fra de
døde eller ej.

Her skiller vandene.

Jødedommen tror et.

Kristendommen tror noget andet.

Og sådan vil det vedblive at være indtil Dommedag°.

Vi kan hverken bevise eller modbevise det.

Dog kan jeg ikke dy mig for at komme med et lille vidnesbyrd om de dødes
opstandelse:

(man rose from the dead i Nigeria in the name of Jesus,
date 2001-12-02)
0095 news:gBEt9.170650$Qk5.5...@news010.worldonline.dk
(1. english 2. deutch 3. dansk):
0595 news:3iRsa.45419$y3.32...@news010.worldonline.dk
( use http://www.google.dk/grphp )

Med kærlig venskablig hilsen,
Mogens Kall
The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> D. Han skulle sprede kendskab til Israels Gud, hvilket vil samle
> menneskeheden. (Zak. 14:9)

For øvrigt bemærker vi her, at denne Messiahs ikke er en hvilken-som-helst
konge.

Der står jo klart og tydeligt, at ...

"og HERREN (JHVH) skal være konge ..."
(Zak.14,9)

Ergo kan det *kun* være Gud Hamselv, der er denne Messiahs-Konge.

File-number: