Døde Gud på golgatas kors ?

"Jesus-loves-you" skrev

7955 news:g9qsir$1rt3$1...@newsbin.cybercity.dk

> Du skal holde op med at behandle dine medmennesker så kynisk...
[ ... ]

Dette bør du vide ang. Kristendommen:

7949 news:g9odhq$u0c$1...@newsbin.cybercity.dk

> Bemærk for øvrigt, nu når vi taler om bedrag, at som oftest *afsløres*
> djævelen og satan, ligeså snart vi kommer ind på det CENTRALE i
> Kristendommen: Golghatas kors.
>
> Gud døde ikke på korset, siger Jehovas Vidner. Ligeledes mht. Islam.
>
> Hvorfor ?
>
> Input memory from ...
>
> 6641 news:pygei.67$Iy1...@news.get2net.dk

> Fordi satan IKKE vil ha' (ægte) FORSONING( mellem Gud og mennesket)...

Jens Erik Bech er kommet ind på noget meget interessant i denne forbindelse
med hans formuleringer (en side af Kristendommen, som sjældent bliver
belyst):

7954 news:g9prrj$1fcr$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Lyrik" skrev
[ ... ]
[ ... ]

(Bemærk, at Jens Erik benævnet Jesus med ordvalget 'Gud selv' og kommer
dermed elegant udenom problemerne ang. de såkaldte afvigelser fra
monoteismen.)

Det er det mest ubehagelige for os mennesker at skulle se i øjnene, at man
har myrdet, henrettet sin Gud og Skaber !!!

Dérfor - antager jeg - vælger mange at krype udenom (altså dét, at springe
over, hvor gærdet er lavest), heriblandt sekten Jehovas Vidner og Muhammeds
Islam (som den er beskrevet i Koranen).

Kan vi nu være sikre på, at det er dét, der menes i Kristendommen ?

Vi kan i hvert fald med sikkerhed fastslå, at ... (input memory from) ...

7638 news:g4kls1$1fip$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> som der står skrevet:
>
> thi de korsfæster for deres del Guds
> Søn igen og gør ham til spot.
>
> Hebr. 6,6
>
> Ordet *igen* afslører, at de allerede har begået ugerningen én gang FØR.
>
> Men de var jo ikke *fysisk* til stede ved korsfæstelsen af Jesus, vel ?
>
> Ergo betyder ordene, at vi alle (uden undtagelser) har likvideret
> Gudsordet (John 1,1.14) i vort hjerte (John 14,23 + Rom. 5,5), apropos
> Adam og Evas *egentlige* synd i Edens Have.
>

> Fingrene væk fra Guds Hus, skøre nynazister (og andre vranglærere) !!!

Helbredelsen består derfor i, Hr. Psykopatus, en *helhjertet* omvendelse til
at leve i Guds varetægt; You know ...

Jesus siger:...

Jesus-break:
(2008-09-05, Friday, day no 249, CET 11:34, GMT 09:34)
- "Jeg er sandheden."

CET 11:35
- "Vend om til Mig, Mit barn."

CEt 11:35
- "Jeg er kommen (for at frelse)."

CET 11:35
- "Elsker dig."

CET 11:36
- "Længes (efter dig)."

CET 11:36
- "Come home."

CET 11:36
- "Min kære."

Hans Majestæt, Den Opstandne Kristus°, har talet ... :-)

ET-Break:
CET 11:38
- "Bring it out."

CET 11:38
- "Now!"

Yes, Sir!

(Denne meddelse sendes on-line now.)

Last OUTPUT: 7955 news:g9qsir$1rt3$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7956

"Jesus-loves-you" skrev
7956 news:g9qure$1tg1$1...@newsbin.cybercity.dk

> [ ... ]
> [ ... ]

Dette blev også belyst med i andagtsteksen hentet fra www.blr.dk med ordene:

=== citat start ===

Lørdag 30. (august 2008)

ApG 22,1-21

(Paulus forsvarsforklaring til jøderne i Jerusalem)

Mandag 1. (september 2008)

ApG 22,22-29

Ofte ser vi, hvordan ganske få ord udløser en meget kraftig reaktion ... Her
i dette kapitel er det budskabet om, at Gud har bedt Paulus gå til fremmede
folkeslag (v 21).

Konsekvensen af netop dette budskab ville få vidtrækkende følger.
Jødernes særstilling i frelseshistorien ville jo være delvist ophævet ...

Reaktionen var da også, at jøderne sønderrev deres klæder og skreg, som
tegn på afsky over for det, de betegner som blasfemi fra Paulus' side.

=== citat slut ====

Det teologisk spørgsmål angående ægteskabskontraktens ophævelse bliver
uddybet og navnlig *begrundet* i Romerbrevet:

Men nu er nogle af grenene på det fine, kultiverede oliventræ
(jøderne) blevet brækket af; ...

For Gud gør *alle* til fanger af deres egen ulydighed, for at Han
kan vise alle barmhjertighed.

Rom 11,17.32 (på hverdagsdansk)

Det BURDE man da vel også forvente af en Guddom, som postulerer, at Man er
úpartisk; altså at der IKKE er nogen personanseelse (herunder jødernes
såkaldte særstilling). Se evt. 5.Mos.1,17 m.fl.

Ægteskabskontrakten (mellem jødefolket og Gud Fader) måtte altså
nødvendigvis *ophæves*, om ikke af andre grunde, så da i hvert fald af
teologiske grunde mht. dobbeltmoral for slet ikke at tale om decideret
hykleri (fra Guds side) !!!

Or what ?

Last OUTPUT: 7956 news:g9qure$1tg1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b