Hamas-lederen sheik Yassin dræbt

Tidligt i morges dræbte israelske styrker Hamas-lederen sheik Yassin.

Hvorledes skal kristne forholde sig til dette ?

Personligt mener jeg ikke, at vi kristne kan opfordre til vold, mord, død og
ødelæggelse; idet al dette er af det onde.

Paulus skriver:

"Lad dig ikke overvinde af det onde,
men overvind det onde med det
gode!"
(Rom 12,21)

Herefter fortsætter Paulus med formaning til lydighed mod Øvrigheden
(Rom.13,1-)

Derfor kunne jeg godt opfordre Verdenssamfundet til at udstede en
arrestordre (Harwest 1995) på bl.a. Saddam Hussein; idet manden havde begået
forbrydelse imod Menneskeheden. Sheik Yassin har ligeledes (i mine øjne)
begået sådanne forbrydelser; idet manden er hovedbagmanden bag
selvmordsterrorbomberne i Israel. Disse drab på úskyldige mennesker ér af
menneskeretsorganisationer stemplet som værende forbrydelser imod
Menneskeheden.
Men bedrøvelig vis har Verdenssamfundet ikke indført en uafhængig
Dømmende Magtinstans; hvorfor verdenssamfundet også vakler i sin grundvold
(Psalm 82). Således vil det fortsætte, indtil hele jorden er lagt øde (og
alle mennesker døde), ved mindre menneskeheden kommer til fornuft
(Ordsp.27,12).

Menneskehed!

Du har i dag en valgmulighed. Der er 2 veje, du kan gå. Den ene fører dig
lige luks ned i Afgrunden. Den anden kan føre dig videre i livet.
Undladerdu fortsat at træffe en beslutning desangående, da har du
ALLEREDE truffet dit valg; idet du i laaang tid har vandret mod Afgrunden.

MAKE A BETTER CHOICE TODAY.

The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1709

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

"Kall, Mogens" skrev

File-copy sent to ...

WhiteHouse
Knesset
Folketinget (Parliament of denmark)
Vatican
International Court of Justice

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> [...]
> Men bedrøvelig vis har Verdenssamfundet ikke indført en uafhængig
> Dømmende Magtinstans; hvorfor verdenssamfundet også vakler i sin grundvold

DADDY-Break (2004-03-22, CET 16:57):
- "Det skal du (OUTPUT Ordsp.3,27)."

"Nægt ikke den trængende hjælp, når
det står i din magt at hjælpe."
(Ordsp.3,27)

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1712

Peter Ole Kvint

"Kall, Mogens" skriver:

> Tidligt i morges dræbte israelske styrker Hamas-lederen sheik Yassin.
>
> Hvorledes skal kristne forholde sig til dette ?

Det var en henrettelse uden lov eller dom.

> Derfor kunne jeg godt opfordre Verdenssamfundet til at udstede en
> arrestordre (Harwest 1995) på bl.a. Saddam Hussein; idet manden havde begået
> forbrydelse imod Menneskeheden.

Margaret Thatcher havde godkend at han købte en giftgas frabrik i England.
Så hun var også en forbryder.

ab

For den slags mennesker er det alt for besværligt at sondre for og imod ...

Lad ham sygne hen i den evige glemsel - han og hans udtalelser er absolut
ikke værdige til noget som helst andet. Der må jo ganske simpelt være sket
en kortslutning.

ab

"Cyril Malka" skrev

> [...]

og
> ødelæggelse; idet al dette er af det onde.

Ja.

Med broder-kærlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

1715

@heaven.dk Lyrik

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> "Kall, Mogens" skrev

> DADDY-Break (2004-03-22, CET 16:57):

> - "Det skal du (OUTPUT Ordsp.3,27)."
>
> "Nægt ikke den trængende hjælp, når
> det står i din magt at hjælpe."
> (Ordsp.3,27)

++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg trænger til at blive inviteret op til dig og besøge dig!;-)

Hilsen
Jens

"Lyrik" skrev

Du og din kære kone skal da være så hjertelig velkommen.

Bare kom i dag om I har tid og lyst.

Kærlig hilsen the fool-of-Christ

[...]

[ ... ]
> Og snart skal vi måske holde et minuts stilhed for Yassin?

Det har jeg ikke tænkt mig at gøre. Manden har útallige, úskyldige mord på
samvittigheden.

> Nu er det sket. Israel er blevet fordømt af stort set hele omverden
> (med undtagelse af USA og Australien).
>
> Men at vi taler om FN eller Paven så bliver dette kaldt for et mord og
> fordømmes som uretmæssig, "ulovlig" m.m.
>
> Nu skal vi liiiige huske at vi ikke taler om en diplomat, et
> statsoverhoved, eller så meget som en politisk personlighed. Vi taler
> her om den spirituel leder af en af de mest morderiske organisationer i
> mellemøsten. ...

Korrekt.

> ... En organisation som vil have at deres land skal strække sig
> "fra middelhavet og til Jordan-floden", hvilket, som de fleste ville
> kunen regne ud, medfører totalt udslættelse af Israel.
> (http://www.miami.com/mld/miamiherald/news/opinion/8280947.htm)

Korrekt.

> Bevægelsen Hamas står for utallige attentater, hvor civile, mænd,
> kvinder og børn døde i hundredevis.

Hvilket er en forbrydelse imod Menneskeheden...
0201 news:ZaHF9.47686$HU.32...@news010.worldonline.dk
(benyt /use http://www.google.com/intl/da/ )

> Bevægelsen oplærer børn til at offre sig, til at sprænge sig i luften.
> Hvorfor gør FN intet ved det? UNICEF?

Fordi FN IKKE er et demokrati !!!
(fx. sidder Cannibal-istan, Kina, i FNs Sikkerhedsråd)

Derfor skal FN ændres (så den tjener Menneskehedens interesser, fremfor
diktatorernes) !!!

Økonomisk boycot af FN her en mulig pressionsmulighed.
(Nødhjælp med mere kan iværksættes af andre kanaler)

> ... Er det menneskeligt at behandle
> børn sådan? At oplære dem til døden? til hadet? Er det kristent at vende
> blikket bort og ikke gøre noget?

Nej (Matt.25,31-46).

> En 16-årige er lige blevet arresteret idet han forsøgte den slags. for
> 14 dage siden, var det en 12 årig dreng, der var blevet offer for en
> sådan forsøg:
>
> http://www.canoe.ca/NewsStand/CalgarySun/News/2004/03/26/396017.html
>
> (Kan også læses på vores mailing-liste:

Hvilket minder ikke så lidt om afguden i 5.Mos.12,31.
(en vederstyggelighed i Guds øjne).

> Sheik Yassin stod for retfærdigørelsen af den slags handlinger.

Hvilket afslører Islams sande væsen ?

> Hvis, i morgen, USA endelig finder Bin Laden og at han bliver henrettet,
> så er det fint. De forskellige medlemmer af Al Qaeda som er til dato
> blevet fundet og skudt er jo også helt fint. Omverden gratulerer
> sig.
>
> Men at israeliske soldater gør det samme skal fordømmes?

Ja. Længe leve hykleriet.

> Israel har da ellers den samme ret til at beskytte sine borgere, lige så
> vel som andre lande. ...

Ja.

> ... Og Sheik Yassin var, under sit hyggelig og stakkels
> ydre, en af de værste og farligste personer i omegnen.

Ja.

> Omtaler nogen de forbrydelser denne bevægelse står for? lav blot en
> søgning på Google med "attentat Hamas" og se selv resultaterne?

Gav i grunden vide - Gud forbyde det - hvad palæstinenserne vil sige, dersom
de fik igen af samme mønt (israelske selvmordsterrorbomber i de
palæstinensiske områder) ?

> Har disse ofre, som ligeledes tælles i hundreder fået et minuts stilhed?

Optakt til Auschwitz-version-2 ?

> Hvis Israel blot fandt sig i den slags, ville omverden ikke bekymre sig
> så meget, lige så lidt som omverden (inkluderet den kristne omverden!),
> har bekymret sig om jødernes lidelser de sidste 2000 år... eller i hvert
> fald de sidst 1948 år.

Det er jo ikke deres børn, som bliver myrdet i flæng.
(tonen fik nok ellers en anden lyd)

> Jøderne har ventet for længe til at andre skulle støtte dem, nu har man
> taget sit forsvar i egen hånd. En liggende Israel, en Israel på knæer er
> okay.
>
> Og nu er det nok. Israel gør modstand og det fordømmes? Hvad er omverden
> da bange for?
>
> Jeg håber sandeligt at den nye leder ligeledes blive henrettet snart, og
> den næste og den næste, indtil de kommer til forhandlingsbordet og
> ligeledes beder om tilgivelse for de mord de står for og taler om fred.
> skal de tvinges via skydning so be it!

I min naivitet beder jeg Gud om, at de -ligesom Saulus blev til en Paulus -
må omvende sig; thi deres gerninger AFSLØRER, at der er noget galt
(Matt.7,15-20).

> Snak om fred vil ske nemmere hvis omverden stod på den anden side
> end der, hvor det står i øjeblikket. Omverden, der fordømmer den slags

... endog UDEN at stille de NØDVENDIGE sikkerhedsgarantier for Israel.

> (bemærk at flere lande forømte sheikens forsvinden end der blev fordømt
> busattentatet i Jerusalem!) gør sig til medskyldig i lignende hændelser.

Ja (2.John.11).

> Vil Hamas virkelig blive ved med den slags hvis omverden havde stået ved
> Israel og var trådt til og begynde at snakke alvorligt om at nu må de
> børnemord, hjernevask af børn og attentater stoppes?

Hamas er muligvis den fanatiske udgave af islam.

> Har nogen fordømt at Hamas taler om et lands udsættelse?

Nej. Muligvis fordi vi ikke - Gud forbyde det - protesterer med
selvmordsterrorbomber.

> Var det ikke på tide at stoppe op et øjeblik og spørge sig selv, om man
> vitterligt, som kristen, støtter den rigtige side?

Jo.

Med broder-kærlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

1756

Dine ord, Cyril, indeholder foruden et kristent opråb også et politisk
budskab, hvorfor ...

This file has been sent to ...
dk.politik
dk.livssyn.kristendom