Var Muhammed pædofil ?

I Radio-avisen (nyhederne) klokken 12 i dag sagde de, at en svensk præst
(vist nok) var blevet anklaget af fanatiske muslimer for blasfemi, fordi han
i en prædiken havde sagt, at Muhammeds giftermål med en 9-årig var pædofili.

Hvis I ikke kan tåle at høre *sandheden*; ja så er der bare ikke noget at
gøre ved det ... :-(

Ja, Muhammed var - uanset hvad der lå af storpolitiske aftaler til grund for
ægteskabet - pga. dette pædofil (tag imod det om I vil).

INGEN såkaldt blasfemi-lov kan ændre på dette!

Heaven-Break:
(2005-04-23, CET 13:27)
- "Amen."

Vi kristne (og andre) kan IKKE gøre for, at I har valgt at følge en *falsk*
profet. Det kan I kun takke Jer selv for.

Og om I så slår alle kristne (og andre) ihjel, da vil *sandheden* FORTSAT
forblive den samme.

Det er os IKKE tilladt at lyve, hverken overfor Jer eller Gud, vor Skaber

Heaven-Break:
(2005-04-23, CET 13:43)
- "Amen."

Message understood ?

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4018

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

I kan IKKE tåle *afsløring*, har jeg lagt mærke til.

Men døm nu selv:

Hvad ville være mest fair overfor Jer at sige ?

1.
Sandheden (hvor úbarmhjertig den end må lyde)

2.
Løgn

Men jeg og mit hus, vi har valgt *Sandheden* (John.14,6)

Sandheden gør godt,
Den er befriende,
og Sandheden vil ALTID bestå ...

Heaven-Break:
(2005-04-23, CET 13:56)
- "Amen."

... om så alle lande lå øde.

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4019

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> Hvad ville være mest fair overfor Jer at sige ?
>
> 1.
> Sandheden (hvor úbarmhjertig den end må lyde)
>
> 2.
> Løgn

Vi fortæller Jer blot sandheden.

Problemet med Jer er, at I måske - når det kommer til stykket - slet ikke
bryder Jer om sandheden, eller hva' ?

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4020

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

Vi kristne kunne jo også hævde, at Koranen er blasfemisk, fordi den
*fordrejer* Bibelens ord, og den er faktisk blasfemisk i den retning.

Men Gud kan godt tåle det ... :-)

Tilgiv dem, sagde Jesus, thi de ved ikke, hvad de gør.

Heaven-Break:
(2005-04-23, CET 15:21)
- "Amen."

15:21
- "Så bestemt."

Men fat mod: Jesus er kommet for at *helbrede* dig (Luk.5,31-32) ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4024

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> mælte sligt:

>Problemet med Jer er, at I måske - når det kommer til stykket - slet ikke
>bryder Jer om sandheden, eller hva' ?

[...]

Beklager, hvis jeg er glemsom, men mind mig lige om, hvorfor det er, at
du sender denne polemik til kristendomsgruppen, hvor ingen muslimer
deltager, når den tydeligvis er stilet til muslimer? Ville det ikke give
mening at sende den til muslimske fora eller lignende?

Alternativt kunne du jo sende indlæggene til dk.test - så kan du også
finde dem på Google, og du undgår at genere denne gruppes deltagere med
irrelevante indlæg.

/Rasmus
--
"What did you do now? Stop doing things!"

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

> [...]
>
> Alternativt kunne du jo sende indlæggene til dk.test - så kan du også
> finde dem på Google, og du undgår at genere denne gruppes deltagere med

Det er en *kristen*, der er blevet truet på livet.

Ergo vedkommer det os (der er kristne), fordi ...

"Når ét lem lider, lider alle ...

Heaven-Break:
(2005-04-23, CET 17:33)
- "Amen."

"... lemmerne med."
(1.Kor.12,26)

Men bevares - man skal jo selvfølgelig være *kristen* for at kunne fatte
dette ... :-)

-

Mens vi er ved emnet:

news:dk.test kan ikke benytte, idet indlæg her slettes *permanent* efter
noget tid ... :-(

news:dk.livssyn.islam ønske oprettet ... :-)

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4028

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i F2uae.114111$Vf.41...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Det er en *kristen*, der er blevet truet på livet.
>
> Ergo vedkommer det os (der er kristne), fordi ...

Jamen hvad i alverden har Muhammeds pædofili med denne gruppe at gøre? Og i
den forbindelse er det da totalt ligegyldigt om en eller anden muslim har
truet en eller anden der angiveligt siges at skulle være kristen.

Vi du også til at debatere cykelpumpelapninger blot fordi en enkelt af
cykelpumpefabrikkens lappeproducenter har skældt nabokonens svigerdatter ud
fordi hun svarede flabet på en henvendelse fra overboens kristne kusines
granonkels nevø, der lige har været en tur i Alanya?

"Andreas Falck" skrev

Puha ... skal du nu begynde på den jammerkoncert igen ... :-(

Det står IKKE til "forhandling", dette spørgsmål.

EOD herfra desangående.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4031

Rasmus Underbjerg Pinnerup

>Det er en *kristen*, der er blevet truet på livet.

Ja, ok. Men det ændrer jo ikke ved, at du tydeligvis skriver til
muslimer, men at der ingen muslimer deltager her på gruppen. Hvorfor
sender du ikke dine beskeder til muslimer til muslimer i stedet for til
denne gruppes læsere? Det undrer mig bare.

/Rasmus
--
"Så fat at kristendommen ikke er en lovreligion."

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]

> [...]
> sender du ikke dine beskeder til muslimer til muslimer i stedet for til
> denne gruppes læsere? Det undrer mig bare.

Du har en *dårlig* hukommelse ... :-(

Her et konkret eksempel på "aktiviteten":

Name: Kall, Mogens
Date: 3. januar 2004 CET 14:16 (DK-sommertime 2005)
Subject: Re: Kristne kors væk fra Italiens skoler.
1121 news:8qyJb.66323$jf4.4...@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

"Mufaza" skrev (news:3ff2f905$0$69940$edfa...@dread12.news.tele.dk...):

> Det er min hellige muslimske pligt at sige VÆR HILSET FOLKENS og GODT
> NYTÅR
> ;-)

Tak - i lige måde, Mufaza.

Må Gud (Skaberen) velsigne dig og dine, og bringe jer fred og glæde i det
nye år.

A voice came from Heaven:
(2004-01-03, CET 13:06)
- "Amen."

=== citat slut ====

> /Rasmus
> --
> "Så fat at kristendommen ikke er en lovreligion."

Tak, den har jeg fattet ... :-)

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4037

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i Dcvae.114122$Vf.41...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Det står IKKE til "forhandling", dette spørgsmål.

Så skulle du da tage og rette dig efter fundatsen og holde din snak om islam
ude af denne gruppe.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

For øvrigt er det min *pligt* (antager jeg) at advare imod falsk lære,
herunder den falske profet (Åb.13), som jeg faktisk mener ér Muhammed.

Og hva' si'r Du hertil, Farmand ?

DADDY:
(2005-04-23, CET 20:07)
- "Det er i orden, Min dreng."

Tak, Farmand - Elsker Dig ... :-)

20:08
- "I lige måde ... (and then a smile :-) ... ) ..."

Mu-sje-dom, mon Djö ... :-)

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4038

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

Derudover er det nærmest en *hellig* pligt for os kristne at søge forsoning
(musalaha) også med muslimerne, apropos Rom 12,18.

Og skal du i kontakt med de kristne (på internettet), da melder spørgsmålet
sig:

Hvor finder man de kristne ?

På news:dk.skraldespand ?
På news:dk.bæklat (som Villy vist nok ynder at kalde os) ?

På dk.livssyn.kristendom selvfølgelig. Det er *her* vi er on-line ... :-)

-

Hvis du ikke kan snuppe lugten i bageriet, Rasmus, da gå din vej ... :-)

EOD herfra desangående.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4041

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i eFwae.114136$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> [...]
> :-)
>
> -
>
> Hvis du ikke kan snuppe lugten i bageriet, Rasmus, da gå din vej ...

Hvis du vil i kontakt med kristne hvorfor retter du så dine indlæg mod
muslimer?

Så det er altså ikke Rasmus der skal gå sin vej, men det er ganske enkelt
dig der skal tage dig sammen og rette dig efter gruppens reglement.

Og det uanset hvad du måtte modtage af DADDY-braks, for denne DADDY har
altså ingen myndighed i denne gruppe

Vidal

Jesus-loves-you wrote:

> På news:dk.bæklat (som Villy vist nok ynder at kalde os) ?

Det var dig, der fyrede bæklatten af.

Jeg placerede den blot det rette sted. :-)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Søren Kjeldsen

> Så skulle du da tage og rette dig efter fundatsen og holde din snak om
> islam ude af denne gruppe.

Desuden er det sgu heller ikke alt i Biblen, der er lige stuerent. De
kristne som jeg anser som fornuftige, plejer at "læse mellem linjerne".

Mr. D

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> skrev i en
meddelelse news:vh1l61pcm1aseus7j...@4ax.com...

> [...]
> sender du ikke dine beskeder til muslimer til muslimer i stedet for til
> denne gruppes læsere? Det undrer mig bare.

OK, når Jesus-elsker-dig retter sit indlæg til muslimer, må man vel sige, at
det både bliver off-topic OG nyttesløst, da der øjensynligt ikke er muslimer
i denne gruppe.

Men hvad så hvis vi vender den lidt om og spørger til, hvordan vi som
kristne skal forholde os til denne nye trussel.

Den svenske frikirkepræst Runar Sögaard udtalte i en prædiken, at Muhammed
var en forvirret pædofil. Det ville nok ikke have skadet, hvis det ikke lige
var fordi, at prædikenen blev optaget og solgt på CD.

Baggrunden for udtalelsen er, at Muhammed giftede sig med en 6 årig pige og
fuldbyrdede ægteskabet, da hun var 9.

Det har afstedkommet, at der er afsagt dødsdom over Sögaard, og selvom han
har prøvet at hale lidt i land, har det ikke ændret på sagen.

Det kringlede er, at dødsdommen er afsagt, og imamer står bag. Officielle
muslimske talsmænd siger, at menige muslimer ikke af den grund kan tage
sagen i egen hånd og slå ham ihjel. Men heri ligger der jo netop noget
forvirring. På den ene side opretholdes en dødsdom, og på den anden side
fralægger man sig ansvaret, hvis dødsdommen bliver ekserkveret.

Desuden har Sögaard fået at vide, at han intet kan gøre, for at få
dødsdommen omstødt. Ingen tilbagekaldelse eller undskyldning vil hjælpe, kun
dette ene, om han konverterer til Islam.

Det relevante for denne gruppe må da være debatten om, hvad vi som kristne i
Norden skal gøre, stillet over for denne nye problemstilling. Hvad gør vi?
Hvad kan vi tillade os? Hvad skal vi tage hensyn til? Hvad skal vi finde os
i?

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Henrik Vestergaard

Mr. D skrev Søndag den 24. april 2005 00:49 i beskeden
<426ad0d3$0$226$edfa...@dread12.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> i Norden skal gøre, stillet over for denne nye problemstilling. Hvad gør
> vi? Hvad kan vi tillade os? Hvad skal vi tage hensyn til? Hvad skal vi

Grundloven er klar på området. §78, stk. 2: "Foreninger, der virker ved
eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende
strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom."

Det er betænkeligt, at muslimerne gerne må give udtryk for alverdens had mod
de vantro [hvilket i praksis bliver til alle ikke-muslimer], mens man altså
omvendt udsteder fatwa mod dem som formaster sig til det omvendte.

Salman Rushdie er vist den eneste der har fået omstødt et fatwa efter han
skrev bogen "The satanic verses"/De sataniske vers.

;-) Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).

"Jesus-loves-you" skrev
4028 news:F2uae.114111$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> Det er en *kristen*, der er blevet truet på livet.
>
> Ergo vedkommer det os (der er kristne), fordi ...
>
> "Når ét lem lider, lider alle ...

[ ... ]
> "... lemmerne med."
> (1.Kor.12,26)

OUTPUT-order.

DADDY-Break:
(2005-04-24, CET 06:40)
- "Det skal du."

Yes, my Lord:

-

Jeg sidder og læser i mit andagtshæfte til i dag fra Bibel-Læserringen.

Midt på siden står der:

Jesus elsker os så meget, at han siger os sandheden

Hmm ... tænker jeg. Disse ord lyder ret bekendte, som om de var talt konkret
ind i denne situation, skønt andagtshæftet er blevet trykt forrige måned ...
:-)

Mon Herren taler til os gennem dette? tænker jeg så.

Mon Han har et budskab til os i dag, både i Sverige, Danmark og alle andre
steder ?

Da kom Output-ordren 06:40

www.blr.dk

=== citat start ===

Søndag 24. (april 2005)

Herren er min styrke

Salme 28

Bøn om hjælp

Herre, jeg råber til Dig, for du er min
trygheds Klippe. Hvis du ikke svarer
mig, kan jeg lige så godt give op og
ligge mig til at dø. Jeg løfter mine
hænder mod helligdommen og beder
Dig om hjælp. Herre, lyt til mit hjælpe-
løse skrig!

Lad mig ikke ende som de onde, der
taler venligt til deres næste, alt imens de
planlægger ondt imod ham. Giv dem
den straf, de fortjener, og udmål straffen
i forhold til deres ondskab. Betal dem
tilbage for deres onde handlinger. De
er ligeglade med Gud og ænser hverken,
hvad Han har gjort eller skabt. Derfor vil
Gud rive dem ned som en bygning, der
aldrig skal rejses igen.

Own-Break:
Hør Gud! Disse ord minder temmelig meget om ...

Date: 17. april 2005 CET 22:00
Subject: Profeti om Islams undergang
3946 news:Ogz8e.113218$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Lovet være Herren, for Han har hørt
mit råb! Han er min styrke, mit skjold
i fare. Jeg stolede på Ham, og Han greb
ind! Jeg fyldes med glæde, mit hjerte
jubler af lovsang til Ham.

Herren bevarer Sit folk, Han giver
sejr til Sin udvalgte konge. Befri Dit
folk, Herre, forsvar dem og velsign Dine
udvalgte! Vær en hyrde for dem og bær
dem altid på Din arm!

Om teksten: Salme 28 består af tre dele:

1) et råb til Gud om bønhørelse
2) bøn og klage over gudløsheden og
3) lovprisning af Guds magt.

Salmen handler om, hvordan der er at leve som Guds folk i en gudløs verden.
Sådan var det på Davids tid, og sådan er det i dag.

Fordybelse:

Vers 1-2 viser, hvad David gjorde i sin nød: han råbte til Gud om bønhørelse
og hjælp. Vendt mod det Allerhelligste, dvs. dér, hvor Gud havde lovet at
møde sit folk, og hvor synden blev sonet (2 Mos 25,22. 3 Mos 16,16).

I vers 3-5 beskriver David sin nød.
Han føler sig presset, fristet og påvirket af den gudløshed, der omgiver
ham. Og han beder Gud om ikke at skulle dele skæbne med de gudløse, hverken
i ondskab eller i straf. Gengæl...

DADDY-Break:
(2005-04-24, CET 07:10)
- "Nu skal du høre efter."

Her 07:10 blev der muligvis talt direkte til al-Qaeda-tilhængerne.

... Gengældelsesønsket i vers 4 er ikke udtryk for hævntørst, men snarere
for retsindighed. De onde har fravalgt Gud, og David beder om, at de må få
det, de har valgt! Gud bygger ikke sit rige ved at justere lidt på
ondskaben. Han bryder den ned, soner synden og nyskaber et folk, der lever i
åben tillid til ham.

Læg mærke til troens vished i vers 6-9. Når et Guds barn har afleveret
sin nød og klage hos Herren, så ligger den hos ham - og så står hjertet
tilbage med nåden. Derfor kan David takke og juble på trods af, at verden
stadig er gudløs. Herren er skjold og værn.

Perspektivering:
Møder du Gud med justeret gudløshed eller med åben tillid ?

Bøn:
Frels dit folk (v 9).

=== citat slut ====

Heaven-Break:
07:16
- "Amen."

Sig blot et ord, Jesus, så bliver vores fanatiske hjernevaskede medmennesker
raske (Luk.7,7) ... :-)

Jesus:
07:18
- "Vil du (være rask) ?"

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4043

"Mr. D" skrev

[ ... ]

Amen.

Øh ... vi kunne jo fx. tale *profetisk* til dem, apropos 1.Kor.14,24 +
Åb.3,9 ... :-)

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4044

"Henrik Vestergaard" skrev

> [...]
> eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende
> strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom."

Selve *Koranen* ér jo EKSTREM anti-semitisk (jødehad) ... :-(

> [...]
> altså
> omvendt udsteder fatwa mod dem som formaster sig til det omvendte.

Ja! Hykleriet består i: Et sæt regler for mig, et andet og knap så
fordelagtigt sæt regler for dig

> Salman Rushdie er vist den eneste der har fået omstødt et fatwa efter han
> skrev bogen "The satanic verses"/De sataniske vers.

Det mener jo ikke alle muslimer ... :-(

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4045

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> Øh ... vi kunne jo fx. tale *profetisk* til dem, apropos 1.Kor.14,24 +
> Åb.3,9 ... :-)

Jesus siger:

"Hvor 2 eller 3 er forsamlede om Mit navn,
*dér* er Jeg midt iblandt dem."
(Matt.18,19)

Og vi er faktisk flere end 2 kristne til stede her i denne forsamling ...
:-)

Betragt det som en art "gade-Kirke", hvor ordet kan nå helt om på den anden
side af jordkloden på få sekunder ... You know: on-line service ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4046

"Mr. D" skrev

[ ... ]
> ... da der øjensynligt ikke er muslimer
> i denne gruppe.

Hvad ved du i grunden om det ?

Godt nok har jeg kun et *konkret* eksempel på, at en muslim har kontaktet
os, se ...
4037 news:EVvae.114130$Vf.41...@news000.worldonline.dk

... men derudover skal vi også lige huske på, at en forhenværende muslim (nu
kristen) i et muslimsk samfund, herunder ghetto'er fx. i Danmark, risikerer
dødsstraf, hvorfor vedkommende selvfølgelig IKKE afslører sig selv med
direkte indlæg men blot læser indlæg og opbygges derved ... :-)

Endvidere kan al-Qaeda-grupper (og andre galninge) ikke så godt komme til
orde; fordi Echelon og andre jagter dem. Men læse indlæg kan de sagtens!

Så hvad ved du i grunden om dette, Simon Griis ?

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4047

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Echelon ... ]

Jeg kan i hvert fald *bevise*, at der er magtfulde personer, som læser mine
indlæg men IKKE giver sig til kende, se ...

Date: 15. april 2005 CET 13:11
Subject: Censur - Echelon - Big Brother ?
Newsgroup: dk.politik
3917 news:UjN7e.112760$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4048

Mr. D

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" skrev
>
> Så hvad ved du i grunden om dette, Simon Griis ?

Sorry, det ved jeg selvfølgelig ikke noget om

Mr. D

Andreas Falck

Henrik Vestergaard skrev i 426b2a35$0$167$edfa...@dtext02.news.tele.dk

[ ... ]

> [...]
> ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller
> lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse

Så er det da sandelig heldigt for jøderne at den israelske regiering ikke
har til huse her i landet!!

Andreas Falck

Jesus-loves-you skrev i C5Hae.114176$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> "Jesus-loves-you" skrev
>
> [ ... Echelon ... ]
>
> Jeg kan i hvert fald *bevise*, at der er magtfulde personer, som
> læser mine indlæg men IKKE giver sig til kende, se ...

Og hvad mener du at du her har bevist?

Henrik Vestergaard

Jesus-loves-you skrev Søndag den 24. april 2005 07:44 i beskeden
<2oGae.114170$Vf.41...@news000.worldonline.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> "Henrik Vestergaard" skrev
>
> Selve *Koranen* ér jo EKSTREM anti-semitisk (jødehad) ... :-(

Helt bestemt... :'-(

Og anti-kristen, anti-buddhistisk -- faktisk anti-alt-der-ikke-er-muslimsk!

> Ja! Hykleriet består i: Et sæt regler for mig, et andet og knap så
> fordelagtigt sæt regler for dig

Jeg mener man skal gøre op med dette hykleri, for når det var rockerne det
gjaldt, var man ikke langsom til at lave love imod det, men på religionens
område kan man angiveligt tillade sig hvad som helst...

> Det mener jo ikke alle muslimer ... :-(

Nej, de er vel lige så forskellige som andre grupper af mennesker. ;-)

Vidal

Jesus-loves-you wrote:

> Muhammeds giftermål med en 9-årig var pædofili.

Hvis det ikke er fuldbyrdet, om jeg så må sige,
hvad jeg altså ikke aner det mindste om, er det
ikke pædofili.

Et giftermål kan jo, afhængig af traditionen, betyde
så mange ting.

Mr. D

"Vidal" <vi...@home.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke er fuldbyrdet, om jeg så må sige,
> hvad jeg altså ikke aner det mindste om, er det
> ikke pædofili.

Gift 6 år, fuldbyrdet 9 år

> [...]

>Jeg kan i hvert fald *bevise*, at der er magtfulde personer, som læser mine
>indlæg men IKKE giver sig til kende, se ...

Bevise? Du bør være lidt mere selvkritisk, Mogens. At der går fem timer
fra et indlæg sendes, til det dukker op på nyhedsgruppen er ikke "bevis"
for, at magtfulde personer læser dine indlæg. Det er højst sandsynligt
serverproblemer - det har jeg i hvert fald også oplevet.

At der engang for længe side har været ét indlæg i denne gruppe fra en
person ved navn Mufaza - et indlæg, der sågar var del af en tråd
krydspostet til dk.politik.indvandring - betyder altså ikke, at der er
muslimer, der læser med her på gruppen. Kun at der deltager en person i
dk.politik.indvandring, der engang deltog i en tråd, der var krydset ind
i denne gruppe.

/Rasmus
--
"Jeg tror ikke, Stephen behøver at frygte dommedag. Man skal lede
utroligt længe efter en mere renskuret og pussenusset glatsnuskebasse."

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]

> [...]
> for, at magtfulde personer læser dine indlæg. Det er højst sandsynligt
> serverproblemer - det har jeg i hvert fald også oplevet.

*Tidspunktet* sammenholdt med omstændighederne var nu - for mig at se - ret
afslørende, se ...
3929 news:omS7e.112858$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3931 news:H5T7e.112863$Vf.41...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
> muslimer, der læser med her på gruppen. Kun at der deltager en person i
> dk.politik.indvandring, der engang deltog i en tråd, der var krydset ind

Ikke desto mindre skrev Mufaza rent faktisk til os ... you know:
Musalaha ... :-)

Beklageligvis fortsatte han (og andre) ikke. Givetvis pga. perverse indlæg
(i deres øjne), hvilket jeg på en måde godt kan forstå ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4055

> [...]

>[ ... ]

>*Tidspunktet* sammenholdt med omstændighederne var nu - for mig at se - ret

Beklager, Mogens. Du virker som en flink fyr rent personligt, men jeg
kan simpelthen ikke opfatte det som andet end rablende galskab, hvis du
seriøst tror, at der sidder folk og forsinker dine usenetindlæg, når (og
kun når) Per Stig Møller er i Yemen. Men derfor kan du jo være en flink
fyr alligevel.

>Beklageligvis fortsatte han (og andre) ikke. Givetvis pga. perverse indlæg
>(i deres øjne), hvilket jeg på en måde godt kan forstå ... :-)

Jeg tror ikke, jeg overhovedet har set andre muslimer deltage på det
danske usenet. Du bør nok vælge andre fora, f.eks. muslimske
mailinglister, hvis du vil snakke med muslimer (i stedet for bare at
tale *til* stråmandsmuslimer, der ikke kan svare igen).

/Rasmus
--
"Wahrlich, ich that wohl Das und jenes an Leidenden: aber Besseres
schien ich mir stets zu thun, wenn ich lernte, mich besser freuen.

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]

> [...]
> seriøst tror, at der sidder folk og forsinker dine usenetindlæg, når (og
> kun når) Per Stig Møller er i Yemen. Men derfor kan du jo være en flink

Du ved måske godt, at jeg har for vane at underskrive mig selv med
betegnelsen ...

1607 news:7CI0c.102126$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> "The fool of Christ"

:-)

> [...]
> mailinglister, hvis du vil snakke med muslimer (i stedet for bare at
> tale *til* stråmandsmuslimer, der ikke kan svare igen).

Du tror så meget ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4059

> [...]

> seriøst tror, at der sidder folk og forsinker dine usenetindlæg, når (og
> kun når) Per Stig Møller er i Yemen. Men derfor kan du jo være en flink

Interrupt from ...
4090 news:aOabe.114465$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Hva' ... er du i stand til at spille "fodbold", Rasmus ? ... :-)

For at studere fænomenet *videnskabligt* skal du blot besidde et 'ur' samt
óne brain!

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4098

> [...]

> seriøst tror, at der sidder folk og forsinker dine usenetindlæg, når (og
> kun når) Per Stig Møller er i Yemen. Men derfor kan du jo være en flink

... eller prøv denne nye version. Den er mere overskuelig og
derfor lettere at forstå:
4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.

En abe vil ikke kunne forstå det (selvom den kunne fatte tiden), fordi den
mangler hjernekapaciteten hertil.

Et mennesker, derimod, burde kunne fatte budskabet, forudsat selvfølgelig,
at vedkommende kan fatte tiden ... you know: fortid, nutid og
fremtid ... :-)

Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4109

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> mælte sligt:

>... eller prøv denne nye version. Den er mere overskuelig og
>derfor lettere at forstå:
>4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.

Den findes ikke på min newsserver og heller ikke på Google.

/Rasmus
--
"Ja man må sende Lys og Kærlighed til den jord vi bor på.
Nogen mediterer på jordhealing."

> Den findes ikke på min newsserver og heller ikke på Google.

Prøv igen. Google er som oftest desværre nogle timer forsinket ... :-)

(har selv lige tjekker og konstateret, at den i hvert fald virker nu)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4114

> [...]

>Prøv igen. Google er som oftest desværre nogle timer forsinket ... :-)
>
>(har selv lige tjekker og konstateret, at den i hvert fald virker nu)

Jeg indser netop, at den er forkert gengivet. Du har undladt "dk" til
sidst.

Nu har jeg så fundet indlægget, men det bliver jeg altså ikke meget
klogere af. Så vidt jeg kan se, er det bare en lang liste over indlæg,
du har sendt, og så den sædvanlige blanding af syrede udsagn på
halvt-dansk, halvt-engelsk og imitationskodesprog.

No hard feelings, men hvis du vil mig noget, må du sige det ligeud. Den
anden leg gider jeg ikke.

/Rasmus
--
"Tell the mob who sing your song
that they are fools and they are wrong.

> Jeg indser netop, at den er forkert gengivet. Du har undladt "dk" til
> sidst.

Ja, det har du da i grunden ret i ... sikke et fjols jeg er, hva' ... :-)

> Nu har jeg så fundet indlægget, men det bliver jeg altså ikke meget

> klogere af. ...

Arh ... det kan du da ikke mene. Har jeg kommet til at overvurdere din
intelligens ... :-(

> [...]

> halvt-dansk, halvt-engelsk og imitationskodesprog.
>
> No hard feelings, men hvis du vil mig noget, må du sige det ligeud. Den

Okay ... jeg kan se, at jeg bliver nød til at hjælpe dig med logikken:

Vi tager det skridt for skridt (videnskablig set):

1.
Hvor ofte eksploderer der et meteor over Indonesien ?

Hver dag, en gang om ugen, en gang om året eller hva' ... ?

Hmm ... Svaret må være, at det i hvert fald IKKE kommer offentligheden til
kendskab
særlig ofte.

2.
En uge senere indtræffer flodbølge-katastrofen i Indonesien

Spørgsmålet bliver nu:

1.
Var meteoret en tilfældig hændelse ?

eller ...

2.A
Blev den *bevidst* "anbragt" (as a sign) ?

2.B
Og i så fald: "anbragt" af *hvem* ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4117

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> mælte sligt:

>Arh ... det kan du da ikke mene. Har jeg kommet til at overvurdere din
>intelligens ... :-(

Det skal jeg ikke kunne sige, men du antager sandsynligvis, at mit
verdensbillede ligner dit mere end det gør. Størstedelen af, hvad du
skriver, giver meget lille eller slet ingen mening, hvis man ikke lige
er Kall, Mogens og lever i dit univers.

Det er i øvrigt en hyppig menneskelig fejl at bedømme folks intelligens
efter, hvor meget deres verdensbillede og tankebaner ligner ens egne.
Jeg tror bestemt, at du er intelligent, selv om jeg slet ikke kan
abonnere på dit verdensbillede.

>Vi tager det skridt for skridt (videnskablig set):
>
>1.
>Hvor ofte eksploderer der et meteor over Indonesien ?
>Hver dag, en gang om ugen, en gang om året eller hva' ... ?

Det ved jeg ikke. Gør du?

>Hmm ... Svaret må være, at det i hvert fald IKKE kommer offentligheden til
>kendskab særlig ofte.

Ikke mindst, fordi det har ringe interesse for den danske offentlighed.
Bliver det endelig nævnt, glemmer folk det hurtigt.

>2. En uge senere indtræffer flodbølge-katastrofen i Indonesien

>Spørgsmålet bliver nu:

>1. Var meteoret en tilfældig hændelse ?

Det vil jeg da klart antage. Størstedelen af meteoritter (der er mange)
medfører ingen flodbølger. Men den menneskelige hjerne er indrettet til
at opdage mønstre og betydning, og nogen gange er den lidt for ivrig ...

>eller ...
>2.A Blev den *bevidst* "anbragt" (as a sign) ?
>2.B Og i så fald: "anbragt" af *hvem* ?

Jeg kan forstå og respektere, at du lever i en verden, hvor overjordiske
magter kan finde på at lave den slags lege med os. Men den verden bor
jeg ikke i, og for mig virker det ret absurd, at der skulle være en
sammenhæng mellem en meteor og så en flodbølge en uges tid senere. Det
forekommer mig parallelt til at se en kausalsammenhæng mellem sorte
katte og dødsfald i familien. Det forudsætter en verden, en metafysik,
som jeg ikke deler.

/Rasmus
--
"If geiger counter does not click, the coffee, she is just not thick."

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]

> Det ved jeg ikke. Gør du?

> Ikke mindst, fordi det har ringe interesse for den danske offentlighed.
> Bliver det endelig nævnt, glemmer folk det hurtigt.

Hændelsen var nu "lidt" ud over det sædvanlige:

3481 news:wMmxd.76414$Vf.36...@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

TV2 TTV s121 Søn 19 Dec (2004, CET) 21.34.36

Eksplosion menes ar være meteorit

En mægtig eksplosion hørtes over den
indonesiske hovedstad Jakarta søndag,
efter, hvad der menes at have været en
meteorit, var blevet set trækkende en
stribe efter sig hen over himlen.

Der blev slået alarm efter eksplosio-
nen, der kommer netop som landet er i
nært forestående terrorangreb, skriver
Ritzau.

Men astronomer siger, at braget sand-
synligvis skyldes en stor meteorit, som
eksploderede nær jorden

19. dec 08:20 (CET, red.)

=== citat slut ====

> [...]
> forekommer mig parallelt til at se en kausalsammenhæng mellem sorte
> katte og dødsfald i familien. Det forudsætter en verden, en metafysik,

Puha ... (skal vi helt ned på det niveau) ... :-(

Nå ... øh ...

Menneskeheden har "bogført" jordskælv siden oldtiden, men vi kan endnu ikke
overskue den udløsende faktor, som får "bægeret til at flyde over" (et skælv
indtræffer), fordi vi har for få informationer, og heller ej ved præcis
hvordan vi skal data-behandle disse.

Menneskeheden vil - hypotetisk set - om nogle tusinde år have gjort sig
flere iagttagelser og derfor også være bedre i stand til at genkende
"tegnene" (forvarslerne i jordskorpen) på den udløsende faktor.

Antagelig vis vil Menneskeheden om nogle millioner år kunne forudsige ret
nøjagtigt, hvornår og hvor et skælv indtræffer.

Spørgsmålet er derfor:

Hvem kan - på nuværende tidspunkt - have tilegnet sig denne viden ?

Amerikanerne ?

Næppe ... fordi så havde de jo kommet med et jordskælvs-varsel, ikke sandt ?

Russerne, Japanerne ...osv. ?

Næppe!

Er der andre muligheder (teoretisk set) ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4123

> [...]

>flere iagttagelser og derfor også være bedre i stand til at genkende
>"tegnene" (forvarslerne i jordskorpen) på den udløsende faktor.

Det forudsætter, at sådanne jordskælv giver sig udtryk i forskellige
observable forvarsler.

>Antagelig vis vil Menneskeheden om nogle millioner år kunne forudsige ret
>nøjagtigt, hvornår og hvor et skælv indtræffer.

Jeg har ærligt talt svært ved at tro, at det rigtig giver mening at tale
om menneskeheden om nogle millioner år, men det er et sidespring.

> [...]
>Russerne, Japanerne ...osv. ?
>Næppe!
>Er der andre muligheder (teoretisk set) ?

Joda - hvis man *vil* have, at nogen skal besidde en sådan viden, så kan
man da postulere alskens rumvæsener og jordelementaler og alvidende
guddomme - de er alle sammen *teoretisk* mulige.

/Rasmus
--
"Thoughts ran in me that words and writing were nothing and must die,
for action is the essence of all and if thou dost not act,

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev i en meddelelse

[ ... ]

> [...]
> man da postulere alskens rumvæsener og jordelementaler og alvidende
> guddomme - de er alle sammen *teoretisk* mulige.

Fint ... men lad os forholde os til det rent nøgternt: Den logiske og
naturlige forklaring må være mere sandsynlig end en eventuel
"overnaturlig" ... :-)

For at af- eller bekræfte denne teoretiske mulighed, hvor usandsynlig den
dog end lyder mht. rumvæsener (bl.a. pga. de store afstande i rummet); men
som dog IKKE er et brud på naturlovene og derfor - videnskablig set - en
reel mulighed ...

Hvilke "forsøg" skal vi da opstille i "laboratoriet" ?

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4125

"Jesus-loves-you" skrev

> "Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

(Øh ... Jeg "glemte" lige at uddybe denne, fandt det ikke nødvendigt i
første omgang):

Ja, og da vi ikke på nuværende tidspunkt ved noget eksakt om dette, kan vi
faktisk ikke udelukke denne mulighed.

Sandsynligheden herfor må derfor ligge på et sted mellem 0 og 100%.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4127

> [...]

> Fint ... men lad os forholde os til det rent nøgternt: Den logiske og
> naturlige forklaring må være mere sandsynlig end en eventuel

Øh ... Jeg tillader mig lige (i ventetiden) at præcisere dette udsagn:

Forestil dig, at du og jeg laver et indbrud i et hus. Af en-eller-anden
grund går der en alarm igang.

Jeg siger til dig:
- "Det er Gud, der satte alarmen igang, fordi Han vil straffe os!"

Hertil svarer du:
- "Arh ... Forklaringen kunne nu også være noget mere enkel: Vi kom til at
aktivere en infrarød-sensor, der så satte alarmen igang."

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4128

> [...]

> reel mulighed ...
>
> Hvilke "forsøg" skal vi da opstille i "laboratoriet" ?

Øh ... det er jo en *enestående* chance vi har for at undersøge, om der er
hold i alle disse UFO-rygter m.m.

"Hændelsen" (den 19/12-04) har jo - i sin natur - på forhånd udelukket
SAMTLIGE misinformationer, såsom menneskers hallucineringer, indbildskhed,
dagdrømme samt falske vidneudsagn (herunder dem, der er "plantet" af diverse
efterretningstjenester, som nogen af dem jo har for vane).

Jeg gentager derfor mit spørgsmål:

Hvilke "forsøg" kan vi opstille i "laboratoriet" for at af- eller bekræfte
hypotesen (hvor skør den end måtte lyde) ?

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4129

"Jesus-loves-you" skrev
4127 news:fSRbe.162$Fe7....@news000.worldonline.dk

[ ... forvarslerne i jordskorpen ... ]

Måske kan man evt. betragte det, som når vi laver en vejrprognose.

Desto flere informationer vi har indsamlet, desto større er sandsynligheden
for, at et aktuelt "vejr-mønster" omtrent genkendes, hvorpå en sandsynlig
udvikling af denne kan beregnes.

7 dage forud for et skælv af den styrke (9 R), kan der godt være en art
lavine-effekt sat i gang (i undergrunden), som IKKE længere kan forhindres
(antager jeg).

I så tilfælde må en prognose kunne opstilles.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4132

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... internal: Højs.7,13; 8,6 ... ]

Sig mig engang:

Lærer I overhovedet noget derinde på universitetet ... hvor er din
*selvstændige* (og fordomsfri) tankegang blevet af ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4140

> [...]

[ ... ]
> Det er os IKKE tilladt at lyve, hverken overfor Jer eller Gud, vor Skaber

Der er SCORET (He.4,12) i "fodbold"-kampen ... :-)

Jump venligst ...

Date: 28. april 2005 CET 15:23
Subject: Så er der dødeopvækkelse IGEN
4143 news:su5ce.253$Fe7....@news000.worldonline.dk

-

Jesus Krist-break (to Muslim World):
(2005-04-28, CET 15:54)
- "Kan du gøre det magen til ?"

15:56
- "... spørger Jeg."

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4148

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> Der er SCORET (He.4,12) i "fodbold"-kampen ... :-)
>
> Jump venligst ...
>
> Date: 28. april 2005 CET 15:23
> Subject: Så er der dødeopvækkelse IGEN
> 4143 news:su5ce.253$Fe7....@news000.worldonline.dk
>
> -
>
> Jesus Krist-break (to Muslim World):
> (2005-04-28, CET 15:54)
> - "Kan du gøre det magen til ?"
>
> 15:56
> - "... spørger Jeg."

Jesus:
16:29
- "Nej, vel !"

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4152

Rasmus Underbjerg Pinnerup

>Fint ... men lad os forholde os til det rent nøgternt: Den logiske og
>naturlige forklaring må være mere sandsynlig end en eventuel
>"overnaturlig" ... :-)

Jeg regner ikke rumvæsen-løsningen for væsentligt mere sandsynlig en
guddom-løsningen. Gør du?

> [...]
>reel mulighed ...
>
>Hvilke "forsøg" skal vi da opstille i "laboratoriet" ?

For at afdække, om der gives rumvæsener, der har den nødvendige
teknologi til at forudsige jordskælv? Det kan jeg ikke forestille mig
nogen forsøg, der vil kunne af- eller bekræfte.

Sådanne rumvæsener kunne selvfølgelig vælge utvetydigt at give sig selv
til kende for os, hvis de måtte ønske det. Men det har de ikke gjort.

/Rasmus
--
"What kind of man wears Armor hot dogs?"

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> mælte sligt:

>Lærer I overhovedet noget derinde på universitetet ...

Ja, men meget lidt om jordskælv og rumvæsener. For mit vedkommende
drejer det sig for tiden primært om oldtidssprog og lingvistik.

>hvor er din *selvstændige* (og fordomsfri) tankegang blevet af ?

Fornærmelser gider jeg ikke rigtig tage seriøst, men hvis du mener at se
noget, som jeg på grund af fordomme, må du meget gerne udpege dem.

>Hvilke "forsøg" kan vi opstille i "laboratoriet" for at af- eller bekræfte
>hypotesen (hvor skør den end måtte lyde) ?

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen forsøg, der endegyldigt ville kunne
be- eller afkræfte hypotesen.

/Rasmus
--
"I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab.
Derfor vil jeg i aften drikke så meget,

> [...]

>hvor er din *selvstændige* (og fordomsfri) tankegang blevet af ?

Fornærmelser gider jeg ikke rigtig tage seriøst, men hvis du mener at se
noget, som jeg på grund af fordomme ikke kan se, må du meget gerne
udpege dem.

> [...]

>hypotesen (hvor skør den end måtte lyde) ?

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen forsøg, der endegyldigt ville kunne

[ ... ]

> Jeg regner ikke rumvæsen-løsningen for væsentligt mere sandsynlig en
> guddom-løsningen. Gør du?

Se mit indlæg desangående ...
4128 news:gSRbe.163$Fe7....@news000.worldonline.dk

> For at afdække, om der gives rumvæsener, der har den nødvendige
> teknologi til at forudsige jordskælv? Det kan jeg ikke forestille mig
> nogen forsøg, der vil kunne af- eller bekræfte.

Det var nu heller ikke liiige dét, jeg tænkte på ... :-)

Prøv at følge min tankegang:

Jeg antager - og der er her selvfølgelig blot tale om en antagelse (i mangel
af bedre informationer) - at sandsynligheden for at kunne forudse et
jordskælv af den "kaliber" er på ca.10%.

Dernæst antager jeg - og der er her selvfølgelig også blot tale om en
antagelse (i mangel af bedre informationer) - at sandsynligheden for at
rumvæsener allerede ér ankommet til vort solsystem er på ca. 1%.

Dette giver tilsammen en sandsynlighed på ca. 0,1%.

Sandsynligheden er altså meget lille, men dog alligevel til stede ... :-)

-

Som jeg skrev i et tidligere indlæg:

4129 news:yjSbe.167$Fe7....@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

[...]

Videnskablig set er den derfor *interessant* at undersøge nærmere (selvom
sandsynligheden herfor af mig er sat til kun henved ca. 0,1%)

-

Hmm ... hvad kan jeg sammenligne det med ?

Øh ... forestil dig, at du er blevet forelsket i en pige ... nååh nej. Du
bliver jo forelsker i mænd (ifølge dit eget udsagn).

Nå ... men så forestil dig, at du er blevet forelsket i en mand.

Du ved ikke om vedkommende overhovedet eksisterer, men da du er meget
interesseret i at få kontakt med ham ... hvad gør man så ?

Løber man ind i en hytte og råber derinde:
- "Hallo ... er du her min ven ?"

Eller tager du en robåd og ror ud midt i Kattegat og derude råber:
- "Hallo ... er du her min ven ?"

Hmm ... sandsynligheden for, at du opnår kontakt er nok ikke så stor!

Og hvorfor i grunden ikke det ?

Har du et kvalificeret bud herpå ?

> Sådanne rumvæsener kunne selvfølgelig vælge utvetydigt at give sig selv
> til kende for os, hvis de måtte ønske det. Men det har de ikke gjort.

Om dette har jeg skrevet nogle indlæg på news:dk.videnskab se ...

Date: 10. april 2005 CET 10:55
Subject: Liv-2 (UFO'er m.m.) - Forklaringen på, *hvorfor* de ikke åbenlyst
giver sig til kende.
3865 news:xT56e.110984$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3935 news:aZ_7e.112942$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3938 news:9De8e.113083$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4162

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]

> [...]

:-)

> Fornærmelser gider jeg ikke rigtig tage seriøst, ...

Arh ... jeg provokerede bare, for at få dig i tale, undskyld ... :-)

4162 news:8Ynce.417$Fe7....@news000.worldonline.dk

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4163

"Jesus-loves-you" skrev
4162 news:8Ynce.417$Fe7....@news000.worldonline.dk

[ ... ]

Internal interface:

Main-"program" ON

Searchstring: Matt.24,28

-

Memory:

Sub-"programs" i kų i stakken:
and ...
(all 4 OUT of memory - yet. Free memory too low)

Wait for green-light (5)

Interrupt return: File 4162 responce.

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4164

"Jesus-loves-you" skrev

Date: 30. april 2005 CET 02:28
Subject: Re: AIRPORT de la MaTT. 24,28
4169 news:0kAce.519$Fe7....@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4170

Rasmus Underbjerg Pinnerup

>Se mit indlæg desangående ...
>4128 news:gSRbe.163$Fe7....@news000.worldonline.dk

Jeg forstår ikke, hvad du mener. At den ikke-religiøse forklaring bør
foretrækkes? Eller at de to forklaringer er komplimentære?

> [...]
>
>Dette giver tilsammen en sandsynlighed på ca. 0,1%.
>
>Sandsynligheden er altså meget lille, men dog alligevel til stede ... :-)

Æhmm... ja, *hvis* man ud af den blå luft vælger de procenter, du har
valgt ovenfor. Men det er jo netop ud af den blå luft. Sandsynligheden
for at kunne forudsige jordskælv vil jeg ikke udtale mig om - jeg kender
stort set intet om den slags, ud over, at det ikke er umiddelbart
ladsiggørligt - men sandsynligheden for, at der i vort solsystem skulle
befinde sig rumvæsener ville jeg regne for langt, langt under 0,1%. Som
sagt forekommer sådan en forestilling mig nogenlunde så sandsynlig som
en omniscient gud eller jordelementaler.

> [...]

>Videnskablig set er den derfor *interessant* at undersøge nærmere (selvom
>sandsynligheden herfor af mig er sat til kun henved ca. 0,1%)

Hvordan forestiller du dig, at man skulle kunne undersøge det?

>Nå ... men så forestil dig, at du er blevet forelsket i en mand.
>
>Du ved ikke om vedkommende overhovedet eksisterer, men da du er meget
>interesseret i at få kontakt med ham ... hvad gør man så ?

Æh? Hvordan dælen skulle jeg blive forelsket i en mand, hvis jeg ikke
ved, om han eksisterer?

> [...]
>- "Hallo ... er du her min ven ?"
>
>Hmm ... sandsynligheden for, at du opnår kontakt er nok ikke så stor!

Antageligvis fordi han ikke findes i hytten eller midt i Kattegat. Men
jeg har godt nok grumme svært ved at se din pointe.

/Rasmus
--
"Was man haßt, das kann man nicht verstehen."
- Heinz Hilpert

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]

> Jeg forstår ikke, hvad du mener. At den ikke-religiøse forklaring bør
> foretrækkes? Eller at de to forklaringer er komplimentære?

Ordbegrebet 'Gud' inkluderer noget overnaturligt, men hvorfor udråbe alting
til noget overnaturligt, dersom der er en logisk, naturfornuftig forklaring
?

(Katolikkerne har vist nok et tilsvarende princip mht. mirakler)

[ ... ]

> [...]
> for at kunne forudsige jordskælv vil jeg ikke udtale mig om - jeg kender
> stort set intet om den slags, ud over, at det ikke er umiddelbart

Procentsatsen var blot et udtryk for i hvilken ende af skalaen, der er mest
realistisk (bare for at indkredse størrelsen, vi taler om).

> [...]

> sagt forekommer sådan en forestilling mig nogenlunde så sandsynlig som
> en omniscient gud eller jordelementaler.

Tja ... nu ved jeg ikke præcis, hvad du ligger i ordvalgene 'omniscient gud'
og 'jordelementaler', men hvad angår Liv-2, strider dette på ingen måde med
naturlovene.

Har livets tilsynekomst kunnet lade sig gøre en gang (Liv-1), hvilket er et
*faktum*, da må det også kunne lade sig gøre igen (Liv-2), akkurart som en
ny månelanding vil kunne lade sig gøre.

Problemet er blot de kæmpestore afstande i rummet ... :-(

Mange rygter om besøg har der jo været i årenes løb (måske også fra
oldtiden), så måske kunne der være lidt om snakken. Vi kan i hvert fald ikke
*på forhånd* udelukke det 100%.

> [...]
>
> Hvordan forestiller du dig, at man skulle kunne undersøge det?

Antagelsen bygger jo på, at det var *dem*, der tog initiativet (7 dage
forud), så kan vi på det grundlag konkludere, at dersom der er noget om
snakken, da ønsker de faktisk kommunikation med os?

> Æh? Hvordan dælen skulle jeg blive forelsket i en mand, hvis jeg ikke
> ved, om han eksisterer?

Don't you have dreams ?

> Antageligvis fordi han ikke findes i hytten eller midt i Kattegat. ...

Aha ... :-)

Så det kan med andre ord ikke betale sig at lede dér, hvor man så godt som
med sikkerhed ved, vedkommende ikke er ... :-)

Men hvor kan vedkommende så være ?

I en storby ?

(der er der da i det mindste mange mennesker)

Hmm ... men måske ikke lige *den* person, eller hva' ?

> ... Men jeg har godt nok grumme svært ved at se din pointe.

Det kommer:

Hav' nu lidt tålmodighed, Rasmus ... :-)

Date: 30. april 2005 CET 02:28
4169 news:0kAce.519$Fe7....@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Tillad mig at præsentere dig for et udsagn:

"Sig mig, du, som min sjæl har kær,
hvor du vogter din hjord, hvor du
holder hvil ved middag. Thi hvi skal
jeg gå som en landstryger ved dine
fællers hjorde ?"
(Song of Songs, Solomon's Song, Højs.1,7)

Hun - i dette tilfælde dig i "tankeeksperimentet" - leder altså efter denne
person ... :-)

Hmm ... Pudsigt sammentræf, ikke sandt ?

Antager vi nu, at disse rumvæsener på en-eller-anden måde har *medvirket*
til "drejebogen" (Højsangen) ...

Hva' ka' vi så her-ud-af udlede ?

At de også har givet os en art ledetråd ?
(som om de tilsyneladende gerne vil blive "fundet")

Tillad mig derfor igen at præsentere dig for endnu et udsagn:

"Såfremt du ikke ved det, du fagre-
ste blandt kvinder, følg da kun
hjordens spor og vogt dine geder
ved hyrdernes boliger."
(Højs.1,8)

Aha !... Kodeordet er altså *Følg et-eller-andet*.

Dette tilkendegav jeg faktisk også for dig i indlæg ...

Date: 22. maj 2004 CET 23:00 (DK-sommertime 2005)
2224A news:BbPrc.1549$Vf.4...@news000.worldonline.dk
(bemærk "markøren" A i filnummeret, se info 2680-fil)

=== citat start ===

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

(... cut 2005-04-29 ...)

Helpline
--------

Movie: Live and let die

Keyword: Følg fugleskræmslerne (use ¶ )

=== citat slut ====

Kan vi gøre os nogen del-konklusioner på nuværende tidspunkt ?

=== citat slut 4169 ====

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4180

> [...]

> for ægteskabet - pga. dette pædofil (tag imod det om I vil).
>
> INGEN såkaldt blasfemi-lov kan ændre på dette!

Og hvad afstedkommer så dette i praksis ?

Mission Øst www.miseast.dk skriver i deres blad nr.3 maj-juli 2005:

=== citat start ===

Verdens værste sted at være kvinde

af læge Kim Hartzner, generalsekretær
Legaliseret pædofili

I december 2002 besøgte jeg byen Taloqan i det nordøstlige Afghanistan, hvor
Mission Øst har base. Muslimernes faste, Ramadan, var fordi, og jeg undrede
mig over, at så mange piger i 8-års-alderen gik rundt i gaderne. Der var
ingen andre kvinder at se, men pigerne havde fået sminke, højhælede sko og
farvestrålende kjoler på.

Senere fortalte en af vores afghanske medarbejdere mig, at nogle familier
faldbød deres døtre på denne måde. Når pigerne bliver 10 år, er livet uden
burka forbi, så hvis deres bejlere skal nå at se deres kommende koner, inden
de bliver indhyllet fra top til tå, skal de gøre det, når fasten er forbi.

Vores medarbejder fortalte mig også, at gamle mænd på 70 år sommetider frier
til disse piger - en form for legaliseret pædofili. Vores folk i Taloqan var
blevet inviteret til et sådant bryllup, men havde sagt pænt nej tak.
=== citat slut ====

Et træ kendes på dets frugt, siger Jesus (Matt.7,15-20).

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4187

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> Antager vi nu, at disse rumvæsener på en-eller-anden måde har *medvirket*
> til "drejebogen" (Højsangen) ...

Se tillige ...

Date: 21. januar 2005 CET 04:08 (DK-sommertime 2005, +2 GMT)
Subject: Liv-2 hypotesen - det første bevis eller vranglære ?
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

samt dets opfølgninger.

Der henvises heri til et stjernekort, som desværre er permanent slettet.

Ny midlertidig link oprettet:

Date: 5. maj 2005 CET 11:43
Subject: Liv-2 stjernekort (Noa step 1 + 2)
Newsgroup: dk.binaer
4189 news:EWlee.1378$Fe7....@news000.worldonline.dk

(gen evt. billedet til senere brug)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4190

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... Liv-2 kontakt ... ]

> Antageligvis fordi han ikke findes i hytten eller midt i Kattegat. Men
> jeg har godt nok grumme svært ved at se din pointe.

Okay ... tillad mig at opsumere vores samtale:

Jeg skriver, at der muligvis indirekte er opnået Liv-2 kontakt ...
4109 news:ffube.114631$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Fil 4048 (samt andre) skal tolkes i lyset af dette ...
4048 news:C5Hae.114176$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Derefter "fodrer" jeg dig med oplysninger ...
4117 news:KVKbe.88$Fe7...@news000.worldonline.dk
4123 news:OsNbe.112$Fe7...@news000.worldonline.dk
4125 news:L4Obe.119$Fe7....@news000.worldonline.dk
4127 news:fSRbe.162$Fe7....@news000.worldonline.dk
4132 news:QqTbe.183$Fe7....@news000.worldonline.dk

4128 news:gSRbe.163$Fe7....@news000.worldonline.dk
4129 news:yjSbe.167$Fe7....@news000.worldonline.dk
4140 news:oh4ce.236$Fe7....@news000.worldonline.dk
4162 news:8Ynce.417$Fe7....@news000.worldonline.dk
4180 news:RfSde.1092$Fe7....@news000.worldonline.dk
4190 news:1Zlee.1379$Fe7....@news000.worldonline.dk

... i ønsket om at indkredse spørgsmålet:

Er de muligvis allerede på nuværende tidspunkt *velinformeret* om, hvad der
foregår på vores klode ?

Og i så fald:

Hvad er det for en kommunikations-type, de efterlyser, siden de åbenbart
ikke officielt giver sig til kende ?

-

Et videnskabligt svar herpå har jeg forsøgt i følgende indlæg ...

Date: 10. april 2005 CET 10:55
giver sig til kende.

Newsgroup: dk.videnskab

3865 news:xT56e.110984$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3935 news:aZ_7e.112942$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3938 news:9De8e.113083$Vf.41...@news000.worldonline.dk

4165 news:Whqce.430$Fe7....@news000.worldonline.dk

Det er på dén baggrund mit spørgsmål, som lyder ...

4125 news:L4Obe.119$Fe7....@news000.worldonline.dk

> Hvilke "forsøg" skal vi da opstille i "laboratoriet" ?

... skal tolkes mhp. at opnå Liv-2 kontakt.

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4191

"Jesus-loves-you" skrev
4191 news:tGmee.1397$Fe7....@news000.worldonline.dk

[ ... Liv-2 kontakt ... ]

> Det er på dén baggrund mit spørgsmål, som lyder ...
>
> 4125 news:L4Obe.119$Fe7....@news000.worldonline.dk

> ... skal tolkes mhp. at opnå Liv-2 kontakt.

Signalet ( den 19. dec 2004 i relation til 26. dec 2004 ) kan kun tolke på
én måde:

ET-message to earth (?):
3537 news:9AACd.79626$Vf.36...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4201

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]
> ... Men jeg har godt nok grumme svært ved at se din pointe.

Nå, Rasmus ... Vi må se at komme videre:

(eller når vi aldrig at aflevere eksamensopgaven på "Universitetet")

Jeg postulerer (dersom der er noget om snakken), at ...

4201 news:zeQee.1598$Fe7....@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

Signalet ( den 19. dec 2004 i relation til 26. dec 2004 ) kan kun tolke på
> [...]

=== citat slut ====

Filmen Independence Day fra 1996 kommer ind på dette emne. Dog fremstilles
rumvæsenerne her som en art monstre, som vil invadere og overtage jordkloden
i lighed med radio-klassikeren Klodernes kamp fra 1930'erne.

Filmen blev vist på TV2 2005-04-02, CET 20:40 (+2 GMT). Handlingen er
fremadskridende tidsmæssig, startende fra 2. juli og frem til slutningen af
4. juli.

På et tidspunkt i filmen går handlingen fra den 3. juli til den 4. juli
(selve *uafhængighedsdagen* i USA, Independence Day). Dette scene-skift
tager blot nogle sekunder og sker klokken 22:06 dansk tid. Se ...
3801 news:Y5h4e.109533$Vf.41...@news000.worldonline.dk

*Samtidig* indtræffer følgende meteor-hændelse over Danmark/Sverige:

3793 news:C3e4e.109498$Vf.41...@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

Empact-time:

http://www.tycho.dk/article/view/2851/1/32

=== citat start ===

Udgivelsesdato: 4. april 2005

I lørdags, d. 2. april, kl. 22:06 var flere danskere vidne til et meget
lysstærkt meteor - en såkaldt ildkugle.

=== citat slut ====

2005-04-02, CET 22:06

Hmm ... the movie, Independence Day, was still on ... :-)

=== citat slut file 3793 ====

Det er heller ej særlig ofte, at sådanne begivenheder finder sted over
Danmark.

Hvordan kunne "meteoret" vide, hvornår scenen skriftede til selve *symbolet*

i hele filmen ?
(meteorer er jo døde genstande)

Spørgsmålet er derfor berettiget:

Blev meteoret "placeret" over Danmark (evt. ET-responce) ?

Og i så fald:

Hvorfor ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4206