Teologisk tanke

Kristeligt Dagblad skriver torsdag d. 8.jan.2004:

Teologisk tanke

Samuel Pfeiffer, østrigsk psykiater, i "Tro og traumer":

"Du må som forkynder prøve dig selv. Overvej hvad det er for et evangelium,
du prædiker. Taler jeg om frihed? Sætter jeg Jesus i centrum af min
forkyndelse? taler jeg unødigt strengt og formulerer love og regler, som der
ikke findes noget bibelsk grundlag for? ... Taler jeg om, at folk skal tage
sig sammen, i stedet for at nævne den sikre grundvold, som troen bygger på?"

(citat slut)

Samuel Pfeiffer véd, hvad han taler om!

Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael.

Last Information-file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-number:
0666+0482=1148

Bo Warming

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> [...]
tage
> sig sammen, i stedet for at nævne den sikre grundvold, som troen bygger

God beskrivelse af den urimelige ophøjethed, som præger de fleste præster.

Møllehave er symbol på holdningsløshed - og leflen for de der kunne finde på
at forlade kirken. Men som aldrig gider en højmesse.Og som nu bliver i FK af
medlidenhed og gruppepres.

"Italiens for begyndere" viste RAR præst, som man omgikkes af medlidenhed.
Ved at man ikke tilbydes en nem vej til udmeldelse(afkrydsning af
skattepapir), kan sådant være nok til at folk ikke skrider

"Bo Warming" skrev (news:fsaLb.60629$EF2....@fe10.usenetserver.com...):

Memory ON:

1047 news:PSjCb.57497$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

> "Bo Warming" skrev
> (news:P35Cb.1342$iz....@fe14.private.usenetserver.com...):

> "Rivejernet" (simulering):
> - "Du genvandt din selv-respekt, men blev du også lykkelig ?"

Med rivejern-hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael.

Last Information-file: