Fredsprocessen i Mellemøsten

Henved 5 milliarder år er gået i dette solsystem.

Det biologiske liv (i al dets mangfoldighed) har hidtil kunnet overleve
naturkatastrofer.

Om nogle få århundreder vil Menneskeheden være i stand til at bosætte sig på
andre planeter i vort solsystem samt i rumbyer.

Om nogle årtusinder ligeledes i andre solsystemer.

Til den tid vil Menneskeheden kunne overleve, selvom moderplaneten jorden af
en-eller-anden grund skulle gå tabt (fx. pga. religiøse galninges ondskab).
Biologisk decentralisering er da blevet et faktum.

Vi er altså med andre ord nået meget langt; vi mangler blot ca. 0,00002 %.

Det ville være fuldstændig vanvid, når vi nu er så tæt ved målet (arternes
overlevelse), at sætte det hele over styr, blot pga. pladsproblemer i
Mellemøsten!

Det religiøse slagsmål vil også en dag forstumme. Om ikke fordi de religiøse
grupperingen udviser mådehold, så da i hvert fald om henved ca. 5 milliader
år, når solen udvider sig og opsluger de nærmeste planeter, herunder jorden
inklusiv Jerusalem osv.

-

Vi kristne ser med glæde frem til den biologiske decentralisering, se ...
1578 news:Jyl_b.95859$jf4.5...@news000.worldonline.dk

... fordi vi jo ikke begår afgudsdyrkelse (SHIRK) ved at tilbedes skabte
genstande (herunder meteor-stenen i Mekka)
Templet i Jerusalem er ej nødvendig i vores tilbedelse; idet vi
jo tror på, at Universets Skaber skal tilbedes i *sandhed* og *ånd*
(John.4,21-24. Rev.(Åb) 21,22).

Hvis du vil finde behag hos din Skaber, da afstå fra *løgn*.

Han kan for øvrigt heller ej lide hykleri, så lad også være med det!

Mu-sham-dam, mon Pére (1.Cor.14,1).

Fred være med Menneskeheden (Åb.19,10).

With Agape-love (*1) from a member of the human-being-family
(*1):
1844 news:KPafc.141947$jf4.7...@news000.worldonline.dk
Mogens Kall
The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7...@news000.worldonline.dk

File-number:
1857

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Opfølgning til ...
dk.politik

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]
Input Kristeligt Dagblad, Fredag 16. april 2004

Ordet

Lovet være Gud, vor Herres Jesu Kristi Fader, som i sin store barmhjertighed
har genfødt os til et levende håb ved Jesu Kristi opstandelse fra de døde.
1. Peter 1, 3

Håbet - . Vi taler altid meget sangvinsk om håbet. Håbet er lysegrønt, vær
optimist - håb det bedste. Noget er der selvfølgelig om det, men håbet kan
være dobbelttydigt. Den, der altid håber, at »i morgen« skal blive bedre
end »i dag«, snyder dermed måske livet igennem sig selv for dagen i dag. Det
unge menneske, der håber på fremtiden og regner med, at livet først rigtig
begynder den dag, han er færdig med uddannelsen, fortsætter måske med at
håbe, at der rigtig skal blive noget ved det hele den dag, da karrieren er
på plads, og man får tid til at nyde frugterne af al sin stræben. Og til
sidst, ja, så skal man rigtig til at have det godt, når
pensionisttilværelsen begynder. Og således har man haft hele sit liv i
fremtiden og aldrig for alvor sunget Gud en sang for dagen i dag.

Det levende håb er af anden art. Det er et håb, der har livet i sig. Vort
liv, der var muret inde i graven, genfødtes til det levende håb ved Jesu
Kristi opstandelse fra de døde; af Guds barmhjertighed kommer det alt
sammen. Det levende håb er et håb til Gud, som allerede har gjort alle ting
vel. Det drejer sig ikke om, hvad vi kan finde på at håbe, det drejer sig om
til hvem, vi håber, til hvem vi har sat vor lid. Kristus er opstanden - og
dermed tvinger håbet sig ind på os. Han har magten over livet og døden - og
over os.

De klinger så velkendt for de fleste, ordene fra 1. Petersbrev, for vi hører
dem, hver gang vi holder dåb, og hver gang vi holder begravelse. Takken til
Gud for det levende håb, skænket os af hans barmhjertighed, den er det
første og det sidste, der er at sige i et menneskeliv. Håbet rejser sig over
vore synder og sorger og vor død, det kommer fra Jesu opstandelse.

(citat slut)

> [...]

> -
>
> Vi kristne ser med glæde frem til den biologiske decentralisering, se ...

I mine tanker rejser jeg frem i tiden og vil se på mine efterkommere ude i
rummet.

Jeg ankommer til Edens Have (Paradiset, 1.Mos.2,8) ...

Jeg må havde rejst den "forkerte" vej i tid.

Gud spørger mig:

DADDY-Break:
(2004-04-16, CET 00:0x):
- "Hvad vil du her ?"

Jeg svarer:
- "Jamen - jeg kikkede bare."

DADDY:
(2004-04-16, CET 09:55)
- "Okay - kik du bare!"

Tak Herre - El'Shaddai - ELSKER Dig.

Fred være med Menneskeheden (Åb.22,9).

[...]

1859

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Following up ...
dk.politik

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> [...]
> rummet.
>
> Jeg ankommer til Edens Have (Paradiset, 1.Mos.2,8) ...
>
> Jeg må havde rejst den "forkerte" vej i tid.

Jeg kikker mig omkring og leder efter Adam-no-2 (Jesus Kristus,
1.Kor.15,45.47).

Jesus (Adam-no-2):
-(2004-04-16, CET 10:13:4x)
- "Jeg-ér."

Ordet (1.Mos.2,17) ?

Jesus (Adam-no-2):
10:17
- "Ja!"

[...]

[ ... ]

[ ... ]

> Jeg kikker mig omkring og leder efter Adam-no-2 (Jesus Kristus,
> 1.Kor.15,45.47).
>
> Jesus (Adam-no-2):
> -(2004-04-16, CET 10:13:4x)
> - "Jeg-ér."
>
> Ordet (1.Mos.2,17) ?
>
> Jesus (Adam-no-2):
> 10:17
> - "Ja!"

Da får jeg lyst til at kikke på Adam-no-1 og isja-isj (mandinde-mand, Eva).

Far!
Kan jeg se på syndefaldet ?

DADDY:
(2004-04-16, CET 10:30)
- "Ja - Min dreng."

Dit Ord (1.Mos.2,17), o Gud, levede det i Adam-no-1's og Eva's tanke og sind
?

DADDY:
10:32
- " ... (så bogstaverne *Ja* i mit sind) ..."

Blev dette Dit Ord, o Gud, myrdet (henrettet) af Adam-no-1 og Eva ?
(da de ignorerede Ordet's bud "spis ikke af dette træ" og spiste heraf)

DADDY:
10:33
- "Ja!"

Kan denne henrettelse i Edens-Have sammenlignes med korsfæstelsen af Jesus
Kristus Langfredag ?

DADDY:
10:37
- "Forventer du et svar her ?"

Ja, Herre min Gud!

DADDY:
10:38
- "Det skal du få."

DADDY:
10:38
- "Nej - der ér en afgørende forskel."

DADDY:
10:39
- "De vidste ikke, hvad de gjorde."

Adam-no-1 og Eva havde endnu ikke kendskab til godt og ondt. Er det dét, Du
mener ?

DADDY:
10:40
- "Ja!"

Menneskeheden, derimod, har sidenhen fået kundskab om godt og ondt, og véd
derfor, at det er forkert at slå ihjel. Er det dét, Du mener, Far ?

DADDY:
10:42
- "Svar selv (du ved nok allerede)."

I så fald, Herre, vil jeg svare *JA*.
(ordet *again*, *igen* i Hebr.6,6)

Back-to-the-FUTURE ?

DADDY:
10:44
- "Det må du selv om."

ELSKER Dig. Må Din træl bo hos Dig for evigt ...
1823 news:o_Kec.141589$jf4.7...@news000.worldonline.dk

[...]

[ ... ]

> Menneskeheden, derimod, har sidenhen fået kundskab om godt og ondt, og véd
> derfor, at det er forkert at slå ihjel. Er det dét, Du mener, Far ?

> [...]

DADDY-Break:
(2004-04-16, CET 10:56)
- "Se på dyre- og planteriget ..."

10:58
- "De har ikke fået kendskab til godt og ondt. Det har I derimod!"

10:59
- "Følg Mig ... og Mit Ord ... Jesus Kristus ... Han skal lære jer vejen ...
I skal vandre."

11:00
- "Jeg ELSKER Jer."

11:00
(Jerusalem-time: 12:00)
- "Kærlig hilsen FARMAND (*1)."

*1:
5.Mos.1,31

11:02
- "Og evigt skal Hans (*2) Fredsrige være."

*2:
Jesus Kristus.

ELSKER Dig. Må Din træl bo hos Dig for evigt ...
1823 news:o_Kec.141589$jf4.7...@news000.worldonline.dk

DADDY:
11:03
- "Som en kærlig Far ..."

11:04
- " ... vil Jeg også have, at I opfører jer ordenligt."

11:04
- "Elsk ... "

11:05
- "... thi heri ér Livet."

Jeg ihukommer Dit Ord, Jesus, skrevet af Apostlen Johannes:

"Gud er Kærlighed."
(1.John.4,8)

Heaven-Break:
11:06
- "Amen."

Jesus-Break:
11:07
- "Mindes I ikke dette ... Jeg skrev til jer ... ved Min tjener ?"