Transformation (George Ortiz forskning)

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.videnskab.religion
News:dk.videnskab.teologi
Sent: Friday, March 13, 2009, CET 11:21, GMT 10:21
Subject: Det kristne tro -
Was: Katolikkernes "ukrænkelige" liv...
8566 <news:49ba33a5$1$90263$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/7847a47268662908>

[ ... Kirkens *interne* splittelse ... ]

<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/723655bab9644707>

> [...]
> dage), og dermed gjort evangeliet "tandløst" (apropos 1. Kor. 4,20 set i
> lyset af John 17,20.23), oder was ?
>
> I så fald melder et spørgsmål sig (for os kristne):
>
> "I hvor lang tid har vi tænkt os at lade os *narre* af dette
> trick ?"
>
> eller ...
>
> "Hvornår *indser* vi, at vi slet-og-ret IKKE ejer Kirken°, men
> blot er betroede medarbejdere, som hver især må indordne os under
> ejermandens vilje (fremfor vor egen) ?"
>
> og ...
>
> "Kommer dette så også til at gælde 1.Kor. 12,21 m.fl. ?"

På den baggrund læste jeg med stor interesse i går følgende, som
www.Udfordringen.dk bragte i deres ugeavis, Torsdag den 12. marts 2009,
side 10:

(NB! Afsnitsmellemrum tilføjet undervejs.)

=== citat start ===

Transformation Aalborg

Den amerikanske forsker George Ortiz Jr. var i wekenden i Aalborg for at
fortælle om "Transformation".

George Ortiz og hans team i Sentinel Group har indsamlet fakta fra ca. 800
byer og områder i verden, hvor der er sket en gennemgribende og uventet
forandring af samfundet.

Oftest sker dette i samfund, hvor "alt håb er ude" - hvor myndigheder og
politikere ikke har kunnet magte samfundsproblemer, som fx narko, vold og
kriminalitet.

I andre tilfælde er der tale om ophør af krig, tørke eller sult, og at
befolkningen oplever en overvældende forbedring i høsten af deres afgrøder.

Der kan også være tale om samfund, der bliver reddet fra okkultisme eller
moralsk forfald.

George Ortiz forskning, som han bl.a. dokumenterer på video-optagelser,
viser at disse transformationer af samfund er opstået efter en åndelig
forandring blandt de kristne.

De følger efter vækkelser og opgør med synd og ligegyldighed blandt de
kristne, og forsoning blandt kirkerne.

I Aalborg har et fællesskab af nogle af byens folke- og frikirkepræster
i længere tid studeret fænomenet.

To af præsterne har selv været på research i Brasilien.

Næste skridt bliver formentlig, at mange kristne i Aalborg går ind i en
transformations-proces til gavn for deres by.

Henri.

Udfordringen bringer et interview i næste nummer.

=== citat slut ====

"Anhold" sætning:

"De [store gode positive forandringer i lokalsamfundet] følger efter
vækkelser og opgør med synd og ligegyldighed blandt de kristne, og forsoning
blandt kirkerne."

Det var da godt-nok utroligt, hvis altså det er sandt! ... :-)

Hmm ... (input memory from) ...

Sent: Tuesday, March 10, 2009, CET 13:31, GMT 12:31
Subject: Historien, Part 1 -
Was: Fra djævelens blækhus -
Was: ... (Exorcismüs) ...
8547 <news:49b65da4$0$90273$1472...@news.sunsite.dk
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/008178fa6fdf7f87>

> I går mandag den 9. marts 2009 undrede jeg mig "lidt" over, at en hvid
> kanin hoppede rundt hér, hvor jeg bor. Det er første gang, det er sket i
> de mere end 10 år, jeg har boet her!
>
> Hmm ... einem sign ?

Why don't we try einem little experiment ? ... :-)

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-03-13, Friday, day no 72, CET 11:33, GMT 10:33)
- "Give it a chance."

Yea ... :-)

CET 11:34
- "Test me."

Hmm ... (memory on from) ...

8542 <news:49b48606$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/723655bab9644707>

> Was: ... ( "Rykkerbrev" no 2, asteroid near impact) ...
[ ... ]
> Så langt, så godt, apropos Operation Jerichö ... :-)

Okay ... :-)

-

Ang. FUT (Following Up To, Opfølgning)

NB! Da dette indlæg er X-postet til flere nyhedsgrupper (herunder flere
faggrupper) bedes man *respektere* de andre grupper og undgå unødvendig
SPAM.

På forhånd tak ... :-)

Last OUTPUT: 8566 <news:49ba33a5$1$90263$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>