Ortodoks kristen forsoning georgien/Rusland

"Jesus-loves-you" skrev

7840 news:g8afa1$251a$1...@newsbin.cybercity.dk

> Mother Russia (The Church of Russia): See You in Heaven (my brothers and
> sisters) ... :-)

and ...

7953 news:g9pp5u$1ejj$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> 1990'erne; dét var at få stoppen "pesten"
>
> Come! I wanna show You a new thing...
>
> ET-Break:
> (2008-09-04, Thursday, day no 248, CET 23:55:37, delay 0, GMT 21:55:37)
> - "Of mine."
>
> CET 23:56:04, delay 0
> - "Come with me."
>
> Input www.ucb.dk from today:
>
> (NB! Andagtstekst indtastet *før* september 2008)
>
> === citat start ===
>
> Torsdag 4. september (2008)
>
> Tilgivelse bringer fred
>
> "Men før I begynder at bede, skal I tilgive dem,
[ ... ]
> [...]
>
> Øh ... Det må være Kirken°, Guds Hus, ET her taler om (se evt. 1.Cor.
> 12,12-14 m.fl.)
>
> CET 00:30
> - "Mother!"
>
> Var netop lige ved at ændre headline fra "Kovending hos Serbiens
> ultranationalistiske parti SRS" til "ET calling Serbia". Da kom
> ET-00:30-afbrydelsen.
>
> (Og jeg har stadigvæk ikke fået indtastet de 2 nyheder, ET!)
>

> Hmm ...
>
> Den noget ældre Frue° (Rev. Åb. 21,2 code 2304, Psalm 45,11-12) kalder på
> den noget yngre Frue°( heriblandt the Church of Serbia)...

News:

(Kristeligt Dagblad, Saturday, 6. september, 2008, side 7)

(NB! Afsnit tilføjet undervejs.)

=== citat start ===

Ortodoks forsoning

Georgien/Rusland Den russisk-ortodokse kirke går nu i brechen for
"kollegerne" i den georgisk-ortodokse kirke, skriver det økumeniske
nyhedsbureau ENI.

Ikke mindst de russiske medier har i forbindelse mellem lynkrigen mellem
Georgien og Rusland fremstillet den georgisk-ortodokse patriark Ilia II som
en anti-russisk, nationalistisk fascist.

Blandt andet er Ilias udtalelser fra tidligere år blevet forvansket -
når han for eksempel har sagt, at "enhver georgier, der dræber et andet
menneske, er en skamplet for nationen", er det i russiske medier blevet til,
at "alle, der dræber en georgier bør, stemples som en pestilens".

Men nu blander den russisk-ortodokse kirke sig i debatten og advarer mod
at gøre stridighederne mellem to lande til en etnisk vendetta.

En kendt ortodoks missionær siger til ENI, at både den russiske og den
georgiske patriark gør, hvad de kan, for at krigen ikke bliver en folkets
eller en religionens krig.

=== citat slut ====

ET-Break:
(2008-09-06, Saturday, day no 250, CET 11:36:58, delay 0, GMT 09:36:58)
- "Congratulation."

CET 11:51
- "Headline."

CET 11:53