Jehovas Vidners vranglære - "Fatwa"-erklæring

"Jesus-loves-you" skrev
4115 news:kxKbe.83$Fe7...@news000.worldonline.dk
4136 news:SU1ce.223$Fe7....@news000.worldonline.dk
4141 news:yp4ce.237$Fe7....@news000.worldonline.dk

Det er vist på tide at komme med en "Fatwa":

Jesus siger:

""Ve jer, I skriftkloge og ..."

Må jeg godt erstatte ordet 'farisæere' med Jehovas Vidner, Far ?

Jesus:
(2005-04-28, CET 14:22)
- "Det må du gerne."

Tak Jesus ... :-)

Jesus siger:

"Ve jer, Jehovas Vidner, I hyklere!
thi I lukker Himmeriget for menneskene;
selv går I ikke derind, og dem, som vil gå ind,
tillader I det ikke."
(Matt.23,13)

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4142

Peter B. Juul

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> writes:

> [...]
>
> "Ve jer, Jehovas Vidner, I hyklere!
> thi I lukker Himmeriget for menneskene;
> selv går I ikke derind, og dem, som vil gå ind,

Så nu omskriver du bibelvers til at passe til hvad du synes, at de
skal betyde?

Undskyld, men er det ikke mest noget man anklager... Well... JV for?

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Kevin Edelvang

Jesus-loves-you wrote:

> Må jeg godt erstatte ordet 'farisæere' med Jehovas Vidner, Far ?
>
> Jesus:
> (2005-04-28, CET 14:22)
> - "Det må du gerne."

Er det nu Jesus, der er din far?

> [...]
>
> "Ve jer, Jehovas Vidner, I hyklere!
> thi I lukker Himmeriget for menneskene;
> selv går I ikke derind, og dem, som vil gå ind,

Du har brug for hjælp, Mogens.

Mvh
Kevin Edelvang

"Kevin Edelvang" skrev

Der er SCORET (He.4,12) i "fodbold"-kampen ... :-)

Jeg forstår dog godt din tankegang men ønsker ikke at kommentere denne
yderligere.

Jump venligst ...

Date: 28. april 2005 CET 15:23
Subject: Så er der dødeopvækkelse IGEN
4143 news:su5ce.253$Fe7....@news000.worldonline.dk

Have a nice day, my dear brother in Jesus Christ ... :-)

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4147

"Jesus-loves-you" skrev
4142 news:fJ4ce.243$Fe7....@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> "Ve jer, Jehovas Vidner, I hyklere!
> thi I lukker Himmeriget for menneskene;
> selv går I ikke derind, og dem, som vil gå ind,

Memory:
4143 news:su5ce.253$Fe7....@news000.worldonline.dk
4145 news:wF5ce.259$Fe7....@news000.worldonline.dk
4146 news:oN5ce.261$Fe7....@news000.worldonline.dk

Sagde til Jesus: Vi *tilbeder* Dig ...

Blev da afbrudt af ...

Jesus-Break:
(2005-04-28, CET 16:39)
- "Det må I godt."

Tak Jesus ... ELSKER Dig ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4153

Brahmamurti

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
>
> Jesus siger:
>
> ""Ve jer, I skriftkloge og ..."
>
> Må jeg godt erstatte ordet 'farisæere' med Jehovas Vidner, Far ?

5 Mos 13v1 Alt det, jeg befaler jer, skal I omhyggeligt gøre. Du må
ikke føje noget til og heller ikke trække noget fra.

Matt 6v1 Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af
mennesker for at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres
fader, som er i himlene.

Matt 7v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. v2 For den dom, I
dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv
få tilmålt med. v3 Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men
lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? v4 Eller hvordan kan du
sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der
en bjælke i dit eget øje? v5 Hykler, tag først bjælken ud af dit eget
øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje.

Anders Henriksen

Jesus-loves-you wrote:

> [...]
>
> "Ve jer, Jehovas Vidner, I hyklere!
> thi I lukker Himmeriget for menneskene;
> selv går I ikke derind, og dem, som vil gå ind,

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I bygger gravmæler over
profeterne og pynter de retfærdiges grave og siger: Havde vi levet i
vore fædres dage, havde vi ikke været deres medskyldige i profeternes
blod. Dermed bevidner I selv, at I er børn af dem, der dræbte
profeterne. Gør bare jeres fædres mål fuldt. Slanger! Øgleyngel! Hvordan
vil I undgå at blive dømt til Helvede?" (Matt. 23,29-33)

"Ve jer, farisæere! I holder af at sidde øverst i synagogen og lade jer
hilse på torvet." (Luk. 11,43)

"Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med,

skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt

med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke
til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder:

Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget

øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart
nok til at tage splinten ud af din broders øje." (Matt. 7,1-5)

"Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i
Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje." (Matt. 7,21)

Anders Henriksen

Jesus-loves-you wrote:

> [...]

"Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for

at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i

himlene." (Matt. 6,1)

Og helt generelt for dine indlæg:
"Og når I beder, må I ikke være som hyklerne, der ynder at stå og bede i
synagoger og på gadehjørner for at vise sig for mennesker. Sandelig
siger jeg jer: De har fået deres løn." (Matt. 6,5)

"Anders Henriksen" skrev

Jump venligst ...

Date: 3. maj 2005 CET 22:55
Subject: Re: Sand kristendom (var: Superloven)