Vågn lige op!

Niels Rasmussen

man da må betragtes som værende mere eller mindre sindsyg ,eller godt og
grundigt hjernevasket ,hvis man tror på at der findes en gud her i vores tid
.. og hvis man render rundt og fortæller sig selv og andre at man kommer i
himmelen hvis man er rigtig god, eller i helvede hvis man er mindre sød ,ja
så er den da heeeelt gal med hovedet.

tænk lige over det.

Andreas Falck

I news:3fc3ea96$0$27311$ba62...@nntp04.dk.telia.net skrev
Niels Rasmussen følgende:

[ ... ]
> tænk lige over det.

Tænke tænke tænke

Resultat:
Ikke mere tosset end dig, da du åbenbart ikke har læst gruppens
fundats! :-)

http://sdanet.dk/ - portal for evangelisk adventisme
*** *Helt ny og revideret udgave* ***

Peter B. Juul

"Niels Rasmussen" <ni...@yahoo.com> writes:

Man må da være mere eller mindre idiot, hvis man vader ind i en
usenet-gruppe om kristendom og uden argumenter kritiserer nogle mere
eller mindre selvopfundne ideer om, hvad kristne tror på og tror, at
man derved vinder en eller anden form for sejr.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

paw

Niels Rasmussen skrev

>...hvis man tror på at der findes en gud
> her i vores tid...

Atter en opvakt gudsfornægter.

--
Mhv, paw.

Anders Peter Johnsen

Nu opfatter jeg det altså som væsentligt mere hjernevasket, når folk ikke
vil tillade sig selv at tro af frygt for, hvad naboen siger...

Det charmerende ved tro er at den hverken kan bevises eller modbevises, da
det ligger i begrebet om en Almægtig Gud at Han f.eks. står over naturlovene
og derfor ikke er underlagt dem - hvad mange ateister ellers underligt nok
synes at gå ud fra...

Du tror måske ikke på at Gud eksisterer, jeg tror måske på at Han gør, men
ingen af os kan føre endegyldige beviser, da det faktisk er en trossag -
også for dit eget vedkommende, da du da i høj grad kan siges at være
"mistroisk" over for ideen om Gud, hvilket altså bare er en negativ tro.

Desuden skal jeg lige benytte lejligheden til at rette en lille teologisk
misforståelse hos dig: Det drejer sig ikke nødvendigvis om at "opføre sig
artigt for at komme i himlen", men derimod blot - ifølge den lutherske
variant af Kristendommen - om i det hele taget at tro på Gud, hvilket i sig
selv er en gave fra Gud. Det er på baggrund af denne tro, at man således kan
opnå en kristen frihed, der fører til sjælefred og deraf også næstekærlighed
i tro og eventuelt gerning.

Hvad der så sker ved en eventuel Dommedag er det jo så i sagens natur op til
Gud at bestemme...

P.S.: Har du overvejet ironien af ordlyden i din egen overskrift? Jeg gik
ellers og troede at "Vågn Op!" var titlen på et Jehovas Vidner-blad? ;-D

Anders Peter Johnsen

"Niels Rasmussen" skrev
(news:3fc3ea96$0$27311$ba62...@nntp04.dk.telia.net...)

Interessant tankegang, Niels.

Jeg har min baggrund i naturvidenskaben, og en ting som altid har undret
mig, er følgende:

Hvor kom Universet fra ?

Videnskabsmænd kunne fortælle os, hvordan det havde udviklet sig fra et
Big-Bang, men dette super-atoms opståen var og er fortsat en gåde.

Selve GRUNDLAGET for vor eksistens er en gåde!

Har du et svar på dette, Niels ?

NEXT DADDY

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):
0638 news:eSTLa.3621$Kb2.1...@news010.worldonline.dk...

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)
0528 news:ICPla.15108$y3.13...@news010.worldonline.dk...

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):
0660 news:Aa90b.51751$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Jesus-DADDY-Break (2003-11-16, CET 09:52):
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

"Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems døtre - "
09:53
- "I will keep My PROMISES!"

Jesus-Break (2003-11-24, CET 22:30):
- "det må du gerne (citat fra Rev 22,20)."
0787 news:0Uuwb.46317$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

Thank You, Jesus:

Jesus says (Rev 22,20):
- "... I am coming SOON!"

DADDY-Break (2003-11-18, CET 11:16:47):
0773 news:Grmub.36682$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

- "Hold fred med hverandre."

(means: keep peace with one-another, John 13,34-35)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

The right to believe, to worship and witness
The right to change one's belief or religion
The right to join together and express one's belief
FORUM 18 NEWS SERVICE, Oslo, Norway
http://www.forum18.org/

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Ordet og Israel)
http://www.ordetogisrael.dk

(Find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

(SAT7 - Arabic Website)
http://www.sat7.com/main_page.htm

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625

Return-Address:
John_15.13@Heaven (Good Friday)
Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10...@news010.worldonline.dk...

Internal:

Last Information-file (0730):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgroups
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...
0730 news:eaotb.33852$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0748 news:Ix_tb.34946$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0764 news:g5aub.36142$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0774 news:8moub.36719$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
0781 news:wxbwb.44746$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0797 news:Igxwb.46386$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0810 news:J5Jwb.46482$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0811 news:Rx%wb.46790$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0812 news:aZ%wb.46799$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0813 news:421xb.46814$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0814 news:lb1xb.46815$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0815 news:Lk1xb.46816$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0816 news:zv1xb.46817$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0817 news:lN1xb.46825$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0818 news:S%1xb.46830$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0819 news:Gm2xb.46834$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0820 news:aY2xb.46850$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0821 news:OY2xb.46851$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0822 news:wZ2xb.46852$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Vågn lige op!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0157=0823

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-26, Wednesday, CET 16:05

paw

Kall, Mogens skrev

>...men dette super-atoms opståen...

Godt forsøgt - men læs atter engang NR's:

Som om vi aldrig havde følt os tåbelige,
når alle andre broer var brændt og troen
alene stod tilbage. Guds udstråling var
vor eneste ledetråd; men deri fandtes
til gengæld alt og tilfældigvis den smule,
vi havde brug for... At være klog kan
derfor ikke sammenlignes med at være
tro - kun det sidste står distancen.

Jeg fornemmer just ikke på ordlyden af
NR's indlæg at den form for omtanke, som
du efterlyser overhovedet appellerer til ham.
Men lad os nu vente og se.

--
Mvh, paw.