Ord til ugen (0468)

Ugeavisen Udfordringen - nr. 13 - 27. marts 2003 skriver:

Friday 28. March - Sig tak!

"Sig tak under alle forhold." 1. Thess. 5:18.
Taknemlighed er ligesom en vaccine. Det beskytter dig mod at blive
smittet med "surhed." Har du lagt mærke til, at vi lever i et takkeløst
samfund?
Somme tider er det et offer at sige tak. Det er nemt at sige tak, når
du har det godt. Det er, når du ikke har det godt, at det bliver til et
offer. Dit kød vil altid finde årsager til at være utilfreds. Din ånd vil
altid søge efter årsager til at være taknemlig. Så i dag - vær taknemlig!

Saturday 29. March - Beder du stadig Jabes bøn?

Jabes var den mest ansete af brødrene ... Jabes påkaldte Israels Gud." 1.
Krøn. 4:9-10.
Jabes bad en kort bøn, og hans liv blev for altid forandret. Han bad om
succes, indflydelse og beskyttelse 1. Krøn 4: 10. Gud gav ham, hvad han bad
om.
Har du de rigtige motiver? Når du har alt på det rene med Gud, kan du
begynde at bede Jabes bøn. Og da kan du forvente gennembrud og
velsignelser, fordi Gud ved, hvad du har brug for, hvornår du har brug for
det, og hvordan det skal komme til dig!

Sunday 30. March - læs pædikenen s. 6

(DK-text: John 6,1-15 - Bespisningen af de fem tusind)

Monday 31. March - "Ude at fiske"

"Simon Peter sagde til dem: "Jeg tager ud at fiske". Johs. 21:3.
Peter var ude at fiske, første gang han mødte Jesus og blev kaldet til at
være en discipel. Så da han bestemte sig for at tage ud at fiske igen, var
det måske en bevidst beslutning for at komme væk fra alt og alle - og komme
tilbage til det sted, hvor han mødte Herren første gang. Når du føler dig
mismodig, forvirret eller stresset. Eller når din kærlighed til Gud bliver
kold, er det på tide at finde "Er på fisketur-skiltet" frem, og tage tilbage
til stedet, hvor du første gang mødte Herren.

Tuesday 1. April - Utilgiveligt

"Bekend derfor jeres synder for hinanden, og bed for hinanden om, at I må
blive helbredt" Jakob 5:16.
Det er ligegyldigt at bede om noget, førend du har fred med dem omkring
dig.
Men hvad nu hvis personen er død? Du kan ikke tale med vedkommende, men
du er stadig besværet af skyld? Her er et forslag: del dine følelser og
tanker med en du stoler på. Bed med denne person, bekend åbenlyst dine
fejltrin og den skyld du føler. Når du har såret andre, så hav tjenerens
hjerte. Stop op, gå tilbage og få tingene gjort gode igen. Først da, kan
du gå frem for Herren i tillid.

Wednesday 2. April - Du kan ikke alene

"Det var smukt af jer at gøre fælles sag med mig" Fil. 4:1 5.
Ved midnats den 20. november 1988, kørte en 19-årig pige direkte ind i
autoværnet. Hun hang ud over en kløft 20 meter over jorden. Det tog to
timer for redningsfolkene at få hende i sikkerhed. "Det var egentlig ret
morsomt", fortæller redningschefen senere, "hun blev ved med at råbe: "jeg
kan godt selv"."
Er du også sådan? Prøver du at gøre det hele selv?
Nogle af os ved, hvordan man giver, men ikke hvordan man modtager. Andre
omvendt. Vinderne er de, der kan begge dele.

Thursday 3. April - Bliv bibellæser!

"Men den, der fordyber sig i frihedens fuldkomne lov og bliver ved den...
han skal være salig ved det, han gør." Jakob 1:25.
Du læser andre bøger, men Bibelen læser dig. Når du taler dens ord i tro
over hvilken som helst situation, vil Guds nærvær være der med det samme.
Vil du nå et niveau af velsignelse, som kun få af verdens store succeser
kender til?
Alle de svar du søger, vil du finde i Bibelen. Så gør den til en
grundlæggende del af dit liv.

Uddrag fra andagtshæftet "Et ord til dagen". Gratis eksemplar af hæftet
kan bestilles ved henvendelse til UCB Radio Danmark på tlf. 70 211 311 el.
e-mail: ad...@ucb.dk

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (0468)

Ordre-OUTPUT:
DADDY-Break (2003-03-27, CET 14:55):
- "Det må du gerne (copy andagt til dk.l.k)."

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-03-27, Thursday, CET 15:43

> [...]
vil
> altid søge efter årsager til at være taknemlig. Så i dag - vær taknemlig!

Your WORD (He. 4,12) has spoken to me,

Herren gav, Herren tog, Herrens navn være lovet (Job 1,21)!

Re: Ord til ugen (0468)
0489

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom