Palestinske skolebøker Off. rapport!

L.Kristi

Jeg fant en Offentlig rapport om hva Palestinske lærebøker som brukes i den
Palestinske skole inneholder for materiell og opplæring iht jødene og
diverse..
Dette er Jødehat på sitt grufulle.
Med en slik opplæring til Palestinske barn, - er det IKKE mulig å kunne
komme til noen fred mellom Israel og Palestina.
Dette er virkelig noe du bør ta deg tid til å lese..
Jeg har kopiert denne rapporten til nettsiden min.

http://www.evigliv.com/Israel%20artikkel%200014_Palestinske_laereboker.htm

Her er det virkelig duket for diskusjon etter gjennomgang av denne
rapporten!

Velsignet dag/kveld til dere alle.
Vennlig hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"L.Kristi" <gudsord(NOSPAM)@yahoo.no> mælte sligt:

>Jeg fant en Offentlig rapport om hva Palestinske lærebøker som brukes i den
>Palestinske skole inneholder for materiell og opplæring iht jødene og
>diverse..

[..]

Ja, hvis indeholdet af palæstinensiske skolebøger ikke er relevant for en
nyhedsgruppe om kristendom, så ved jeg snart ikke, hvad der er.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Cyril Malka

On Wed, 19 Nov 2003 01:48:03 +0100, Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> Ja, hvis indeholdet af palæstinensiske skolebøger ikke er relevant
> for en nyhedsgruppe om kristendom, så ved jeg snart ikke, hvad der
> er.

En del kristne ser opfyldelsen af en profeti i det, Israel gennemgår i
øjeblikket.

--
Venligst

Cyril Malka

http://www.etsectera.com -=- http://www.psyken.com -=- http://www.sekter.org

.. Jeg vil være guru i stedet for guruen

jørgen

"L.Kristi" <gudsord(NOSPAM)@yahoo.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette er virkelig noe du bør ta deg tid til å lese..
> Jeg har kopiert denne rapporten til nettsiden min.

Indholdet og tonen i de lærebøger er nok mere en naturlig respons af de
problemer der er mellem Israel og palæstinenserne og ikke årsagen til dem.
Prøv at sæt dig ind i palæstinensernes hverdag og liv. De er statsløse. De
bliver generet og chikaneret af Israelske chekspoints så de ikke kan komme
på arbejde, købe ind mv. Oven i det må de leve med tilfældige nedskydninger
af deres børn fordi de har kastet et par sten.

Da Danmark var besat af tyskerne var der også et stort had mod dem tilsidst.
Men det er et had vi i historieskrivningen kalder et retfærdigt og
forståeligt had. At nogen palæstinensere også hader er forståeligt når man
påtænker de forhold de lever under og har levet under i så mange år,
bevæbnede soldater der koster rundt med dem efter forgodtbefindende.

Når det er sagt, tror du så ikke også at Israelerne hader?
Hvad med det had som udløste massakren i Hebron hvor en Israeler skød og
dræbte 50 palæstinensere mens de bad.

Hadet findes nok på begge sider, skal du se.

mvh jørgen.

Harald Mossige

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> wrote in message

Det er greitt det du skriv,Jørgen, men problemet er at L Kristi ikkje
skjønner det du skriv. Henner tanke er at ALT Israel foretek seg er rett,
fordi Israel er guds utvalgte folk, od derfor utfører Israel bare guds
vilje. Det palestinerane foretek seg er imot guds vilje. L. Kristi mangler
evne til eit nyansert syn i konflikten. Legg bare merke til at ho ikkje
våger å forsvara synet sitt åpent og sakligt.

HM

Anders Peter Johnsen

"jørgen" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Indholdet og tonen i de lærebøger er nok mere en naturlig respons af de
> problemer der er mellem Israel og palæstinenserne og ikke årsagen til dem.

Well, det kan hurtigt blive lidt svært at afgøre: Hvis en lille
palæstinenser-knægt i skolen indoktrineres til had mod Israel og jøderne, og
derfor går ud og begynder at smide sten mod israelerne, kan det jo desværre
i praksis medføre at han bliver slået ihjel af en gummikugle eller lignende,
og når så hans kammerater i teenage-alderen vil hævne ham med automatrifler
eller selvmordsbomber ruller snebolden først.

> [...]
> på arbejde, købe ind mv. Oven i det må de leve med tilfældige
nedskydninger
> af deres børn fordi de har kastet et par sten.

Det er rigtigt nok, at det er slemt, men prøv OGSÅ at sætte dig ind i
jødernes hverdag og liv: De har ikke andre stater end Israel. De fleste af
deres naboer så dem helst fjernet fra Jordens overflade og ægrer sig
åbenlyst over at Hitler ikke havde større succes med Holocaust. Deres civile
indbyggere bliver i ny og næ blæst i luften på offentlige pladser af
religiøse fanatikere iklædt rørbomber, fordi de tillader sig at bo i deres
forfædres land.

> Da Danmark var besat af tyskerne var der også et stort had mod dem
tilsidst.
> Men det er et had vi i historieskrivningen kalder et retfærdigt og
> forståeligt had.

Vi tog mig bekendt ikke til Tyskland og blæste deres civile i luften, fordi
de havde besat os, vel?

Derimod gik Modstandsbevægelsen mig bekendt hovedsageligt efter deres
soldater på dansk jord. Og nu er det også kommet frem at nogle såkaldte
"modstandsfolk" faktisk bedrev noget, der ligner terror ved også at slå
civile danske medborgere ihjel under dække af forvirringen. (Du har vist
selv fortalt om en bedstefar, der blev vippet ud af et vindue i dèn
sammenhæng?)

> At nogen palæstinensere også hader er forståeligt når man
> påtænker de forhold de lever under og har levet under i så mange år,
> bevæbnede soldater der koster rundt med dem efter forgodtbefindende.

Der er altså bare forskel, at PLO og deres undergrupper uden skrupler går
efter CIVILE israelere.
Dèt er ikke modstandskamp, men terror.

> Når det er sagt, tror du så ikke også at Israelerne hader?
> Hvad med det had som udløste massakren i Hebron hvor en Israeler skød og
> dræbte 50 palæstinensere mens de bad.

Det er for mig at se et temmeligt enestående tilfælde. Heldigvis.

> Hadet findes nok på begge sider, skal du se.

Ja, dèt kan du have ret i.

Jeg er imidlertid af den opfattelse, at denne diskussion snarere hører
hjemme i dk.politik end denne gruppe, da det absolut INTET har med
Kristendom at gøre, men er en infight blandt ikke-kristne. Det er for mig at
se dybt misforstået at man lægger Kristendom til grund for en politisk
opfattelse i dette spørgsmål, da det ud fra en kristen opfattelse nok er
svært at afgøre, hvem af parterne, som egentlig opfører sig mest
ugudeligt...

Anders Peter Johnsen

Søren Kongstad

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

> Vi tog mig bekendt ikke til Tyskland og blæste deres civile i luften,
fordi
> de havde besat os, vel?

Øhh nej, men mange af angrebene finder jo sted i de ulovlige bosættelser,
som jo rent faktisk er en konventionsstridig besættelse, hvor man oven i
købet har udstationeret civile.

Noget jeg lærte i hæren var at man ikke må indblande civile i militærets
dispositioner. Man må ikke slå hovedkvarter op i et civilt hus uden at
evakuere de civile beboere. Israel gør det modsatte, de flytter civile ud
til der hvor de opretholder en besættelse af palistinænsernes område.

Hvis du husker din Danmarkshistorie, så lavede vi mange angreb mod de
tyskere som var i Danmark!

> Derimod gik Modstandsbevægelsen mig bekendt hovedsageligt efter deres
> soldater på dansk jord.

Ja men hvad tror du der var sket hvis tyskerne f.eks havde smidt danskerne
ud af Odense og flyttet deres egen civilbefolkning ind?

> Der er altså bare forskel, at PLO og deres undergrupper uden skrupler går
> efter CIVILE israelere.
> Dèt er ikke modstandskamp, men terror.

Det har du ret. Det er uantageligt at man går efter civile mål!

> Det er for mig at se et temmeligt enestående tilfælde. Heldigvis.

Desværre ikke. Ole Sippel viste i en udsendelse (fra før intifadaen) hvordan
bosætterne beskød de plaæstinensiske bønder som dyrkede jorden i nærheden af
bosættelserne. En bonde fik hjælp fra frivillige israelere til at høste sine
oliven. Ugen efter var hans olivenlund brændt ned.

> [...]
> opfattelse i dette spørgsmål, da det ud fra en kristen opfattelse nok er
> svært at afgøre, hvem af parterne, som egentlig opfører sig mest

Det har du også helt ret i så EOD her fra.

Søren

jørgen

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indbyggere bliver i ny og næ blæst i luften på offentlige pladser af
> religiøse fanatikere iklædt rørbomber, fordi de tillader sig at bo i deres

Ja, det har du ret i. Det er en ulykkelig situation for begge parter. Jeg
taler bare imod den holdning at man gør den ene af parterne til skurk, mens
man ukritisk altid roser den anden part. I dette tilfælde (L Kristis indlæg)
dæmoniseres palæstinenserne mens Israelernes overtrædelser ikke nævnes med
et ord.

> Der er altså bare forskel, at PLO og deres undergrupper uden skrupler går
> efter CIVILE israelere.
> Dèt er ikke modstandskamp, men terror.

Det er rigtigt, men det er alligevel, uanset hvor modbydelig det er, tildels
en terror der udspringer af nogen konkrete forhold. Jeg vedgår dog at der
findes terrorgrupper der under alle omstændigheder vil bedrive terror mod
USA og dets allierede og disse kan man kun bekæmpe gennem magt, indfange dem
og stille dem for domstol.

> Jeg er imidlertid af den opfattelse, at denne diskussion snarere hører
> hjemme i dk.politik end denne gruppe, da det absolut INTET har med
> Kristendom at gøre,

Ja, jeg erfarer at det er flertallets holdning i denne gruppe. Selv er jeg
af den holdning at Israels nuværende forhold godt kan diskuteres her, men
jeg bøjer mig selvfølgelig for flertallet.

FUT:dk.politik

mvh jørgen.

Cyril Malka

Den Wed, 19 Nov 2003 21:31:48 +0100, har jørgen skrevet :

> Indholdet og tonen i de lærebøger er nok mere en naturlig respons af de
> problemer der er mellem Israel og palæstinenserne og ikke årsagen til dem.
> Prøv at sæt dig ind i palæstinensernes hverdag og liv. De er statsløse.

Palæstinensere er sandelig ikke statsløse!

De har en stat. Den hedder: Jordan. Dér er flertallet palæstinensere.

Hvis man brugte kræfter på at få Jordan til at blive demokratisk i
stedet for diktatorisk og hjalp til med at gennemføre et valg, så var
problemet løst... I stedet for at slå på de "stakkels palæstinensere"
og de "slemme israelere".

--
Venligst

Cyril

www.sekter.org -=- www.etsectera.com -=- www.sekter.net-=- www.malka.dk

... Cyril Malka er intet andet end en autodidact psykoanalytiker, der hader Scientologi (Carsten Brink)

Lars Erik Bryld

Jeg har nævnt det før, men PocoMail sender disse posts ud i
quoted-printable og ikke det anbefalede 8-bit. Der er rekommandationer
i afsnit 6.21.3 her:

http://www.landfield.com/usefor/drafts/draft-ietf-usefor-article-11.txt

Kan PocoMail ikke stilles om?

Lars Erik Bryld

paw

Cyril Malka skrev

>De har en stat. Den hedder: Jordan.

Det kom du sandelig nemt om ved...
Du mener altså, som APJ, at spørgsmålet
er af rent politisk art - og tilmed at hele
sagen kunne løses, hvis blot jødernes
traditionelle arvefjender vidste hvor
de hørte til. Med andre ord på den
anden side Jordanfloden... Eller skal
vi lige have delt Jerusalem over på
midten først?

Der kan udledes helt andre konklusioner
af beretningen om de to folkeslags herkomst.
Og kan der, i sidste instans, opstilles klare
kriterier for omfanget af kristendommens
berøringsflade?.. Igen et spørgsmål om
indsigt i det ældgamle problemkompleks!

--
Mvh, paw.

Mr. D

"paw" <pa...@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Det kom du sandelig nemt om ved...
> Du mener altså, som APJ, at spørgsmålet
> er af rent politisk art - og tilmed at hele

Det ville være svært at flytte araberne i Judæa og Samaria over på den anden
side af Jordanfloden idag. Men når du taler om at have indsigt i
problematikken, er du vel ikke uvidende om, at palæstinaaraberne rent
faktisk fik deres stat allerede i 1923, kaldet Transjordanien, og at
jødernes hjemland efterhånden indskrænkede sig til de små og mindst
frugtbare områder i det lille område, der var tilbage af det engelske
protektorat, efter at palæstinaraberne fik deres store del under Emir
Abdullah. Efter oprettelsen af Transjordanien deltes den lille rest igen
mellem palæstinajøder og palæstinaarabere, og også i denne omgang fik
palæstinaaraberne de mest frugtbare områder i Judæa og samaria, mens jøderne
hovedsageligt blev tildelt ørkenerne og sumpene til deres hjemland. Idag
udgør vel, så vidt jeg husker, Negevørkenen 80% af Israel.

Mr. D

"jørgen" skrev (news:3fbca601$0$198$edfa...@dread11.news.tele.dk...):

> [...]
> af den holdning at Israels nuværende forhold godt kan diskuteres her, men
> jeg bøjer mig selvfølgelig for flertallet.

Har flertallet ALTID ret, Jørgen (Es. 2,2-3) ?

Guds visdom (i jer), Anders og Jørgen, er blevet STOR!

Gid alle israelere og palæstinensere hørte jeres røst (MaTT 5,9)

Internal searchstring: "...(Matt 5,9)..."
Found file 0758:
Text-string to Output:

> DADDY-Break (2003-11-17, CET 15:03):
> - "Det må du gerne (message Output from 2304 (code: Daniel) to Israel:
> "Do we still have a deal ?")."

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):
0638 news:eSTLa.3621$Kb2.1...@news010.worldonline.dk...

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)
0528 news:ICPla.15108$y3.13...@news010.worldonline.dk...

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):
0660 news:Aa90b.51751$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Jesus-DADDY-Break (2003-11-16, CET 09:52):
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

"Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems døtre - "
09:53
- "I will keep My PROMISES!"

DADDY-Break (2003-11-18, CET 11:16:47):
0773 news:Grmub.36682$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

- "Hold fred med hverandre."

(means: keep peace with one-another, John 13,34-35)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

The right to believe, to worship and witness
The right to change one's belief or religion
The right to join together and express one's belief
FORUM 18 NEWS SERVICE, Oslo, Norway
http://www.forum18.org/

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Ordet og Israel)
http://www.ordetogisrael.dk

(find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625

Return-Address:
John_15.13@Heaven (Good Friday)
Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10...@news010.worldonline.dk...

Internal:

Last Information-file (0730):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgroups
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...
0730 news:eaotb.33852$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
see also (file 0731-0748):
0748 news:Ix_tb.34946$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
see also (file 0749-0764):
0764 news:g5aub.36142$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
see also (file 0765-0774):
0774 news:8moub.36719$jf4.1...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:

File-name:
The WORD of God (0775)
Was:
Re: Palestinske skolebøker Off. rapport!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0109=0775

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom, dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-11-23, Sunday, CET 10:29

Der er en lille sjov opfølgning til dette indlæg:

Jeg tog i Kirke (lidt forsinket).

Taleren prædikede over 1.Kor.13, men indledte med en lille beretning om et
EGERN (squirrel, Sciurus vulgaris). STRAKS kom jeg i tanke om (med
israelerne og palæstinenserne i tankerne) kodeordet: "Why don't we put
"nuts" into the FUTURE ?"
En lille kommentar hertil (tiltænkt de "udenforstående") bør nok
foretages:
Modsat "visse" andre skabninger samler et egern et forråd af nødder og
gemmer disse i MANGE forrådskamre til vinteren. Selvom eventuelle
konkurrenter opdager nogle af forrådskamrene og udplyndrer dem, kan egernet
fortsat overleve i kraft af de resterende.
Overføres dette til Homo-Sapinens betyder det "Biologisk
decentralisering", see file 0294
samt file 0297
... men ordet "nuts" dækker over 2 betydninger.

So, Mideast - Do You UNDERSTAND what this means ?

DADDY-Break (2003-11-23, CET 14:00):
- "Det skal du (gentage spørgsmålet)."

Yes, my Lord:

2304-"simulering":
- "Do we still have a deal ?"

Selve prædikenen fik mig til at tænke på, at I (dig Jørgen og Anders) har
Kærlighedens Ånd (modsat verdslige mennesker, herunder ny-nazister).
Prædikanten sagde blandt andet ... (omtrent)...:
"Agape-kærligheden sendte Jesus til en fjendsk verden, der var/er i dybeste
nød."

Internal Keyword:
(dk) nød = nut

Gudstjenesten blev sluttet af med Psalm 23

Internal Keyword:
0227 news:ww%I9.62787$HU.45...@news010.worldonline.dk...

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

System-Updating:
0775 news:36%vb.44223$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
The WORD of God (0775)
Was:
Re: Palestinske skolebøker Off. rapport!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0110=0776

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom, dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-11-23, Sunday, CET 14:53

2304-Break (2003-11-23, CET 15:09):
- "Det må du gerne (message Output)."

Received message from 2304:
(Internal code: Daniel)

0776 news:n_2wb.44466$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
The WORD of God (0775)
Was:
Re: Palestinske skolebøker Off. rapport!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0111=0777

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom, dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-11-23, Sunday, CET 15:14

Ingolf

GOD? Er det "Gold Oil and Drugs" du mener?

- In god we trust..

"Ingolf" skrev (news:3fc1a5da$0$95081$edfa...@dread11.news.tele.dk...)

> GOD? Er det "Gold Oil and Drugs" du mener?
>
> - In god we trust..

Hej Ingolf,

Ja, du har fuldstændig ret, jeg glemte opdateringen på dk.politik, som er

> [...]

> http://www.evigliv.com/Israel%20artikkel%200014_Palestinske_laereboker.htm
>

> Her er det virkelig duket for diskusjon etter gjennomgang av denne

Hertil svarer ...

> [...]

> dræbte 50 palæstinensere mens de bad.
>

> Hadet findes nok på begge sider, skal du se.

Hvortil Anders skriver ...

> [...]

> opfattelse i dette spørgsmål, da det ud fra en kristen opfattelse nok er
> svært at afgøre, hvem af parterne, som egentlig opfører sig mest

Herefter svarer Jørgen ...

> [...]

> af den holdning at Israels nuværende forhold godt kan diskuteres her, men
> jeg bøjer mig selvfølgelig for flertallet.

Herefter skrev jeg.

Gav det en bedre mening, Ingolf ?

(You see, we like this world)

2304-Break (2003-11-24, CET 20:10)
- "Det må du gerne (tænkte på at sige på 2304's vegne: "Me too")."

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

(SAT7 - Arabic Website)
http://www.sat7.com/main_page.htm

[...]

0781 news:wxbwb.44746$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0782 news:Wsswb.45565$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: The WORD of God (0775)
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0117=0783

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-24, Monday, CET 20:13

2304-Break (2003-11-24, CET 21:39:3x):

- "We LIKE it too !!!"

[...]

0783 news:RLswb.46017$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0784 news:j7twb.46272$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0785 news:FGtwb.46279$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: The WORD of God (0775)
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0120=0786

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-24, Monday, CET 21:45

"Kall, Mogens" skrev
(news:T5uwb.46291$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

> 2304-Break (2003-11-24, CET 21:39:3x):
>
> - "We LIKE it too !!!"

... hvilket givet et "noget" mere POSITIVT livssyn på Menneskeheden (for
øvrigt i forlængelse af Guds tankegang, Gen. 1,31) modsat "visse" andres
(Al-Qaeda und-so-weither)!

Det ene er en "duft" af Paradiset (Rev (Åb) 21,2-END).
Det andet en STANK af helvedets forgård.

Jesus-Break (2003-11-24, CET 22:30):
- "det må du gerne (citat fra Rev 22,20)."

Thank You, Jesus:

Jesus says (Rev 22,20):
- "... I am coming SOON!"

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0786 news:T5uwb.46291$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: The WORD of God (0775)
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0121=0787

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-24, Monday, CET 22:38

Søren Kongstad

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:ocflrv4cfnh1pc689...@4ax.com...

> Ja, hvis indeholdet af palæstinensiske skolebøger ikke er relevant for en
> nyhedsgruppe om kristendom, så ved jeg snart ikke, hvad der er.

Vi kan jo friske det lidt op med et Luther citat.

"Vogt dig derfor for Jøderne og pas paa, hvor de har deres Skoler, da disse
ikke er andet end en Satansrede, hvori der kun findes Indbildskhed, Løgn og
Modbydelighed, til aller bitreste og giftigste Skændsel for Gud og alle
Mennesker, som var det Djævelen selv. Og hvorsomhelst du ser eller hører en
Jøde undervise, da tænk kun, at der hører du en giftig Basilisk, hvis
Udseende alene er nok til at forgive og dræbe Folk. "
-- Martin Luther,Mod jøderne og deres løgne 1543

Er de palæstinensiske skolebøger værre end det?

/Søren

Martin

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad er dit budskab/holdning. Det kunne være interessant at få et religiøst
tilsnit til den politiske debat herinde i ateistisk forum. ;-)

Mvh
Martin

DADDY-Break (2003-11-26, CET 11:58):
- "Det skal du (svar Søren)."

"Søren Kongstad" skrev
(news:bpvpr3$1t9c79$1...@ID-177910.news.uni-berlin.de...):

... (cut 2003-11-16)

> [...]
> -- Martin Luther,Mod jøderne og deres løgne 1543
>

> Er de palæstinensiske skolebøger værre end det?

Godt spørgsmål, Søren!

Jeg går MEGET ind for Kirkens énhed ...
(see file 0788 news:q9vwb.46335$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)
Med hensyn til hvilket "rum" i Kirken du tilhører, ved jeg blot et: John
17,20-23.

... men ikke for enhver pris. Luther gjorde oprør mod en vranglære, som
havde fundet indpas i Kirken for ca. 500 år siden (dét, at man kunne købe
sig til syndsforladelse m.m.). Heri tror jeg nok at Gud brugte han.
Men det Luther sagde, var for så vidt blot en gentagelse af Paulus ord
fra Efeserbrevet:

"Thi af nåden er I frelst ved tro; det skyldes IKKE jer selv, Guds er gaven;
det skyldes IKKE gerninger, så nogen kan rose sig." (Ef. 2,8-9)

Men man bør ikke ophøre Luther til mere end, hvad han var: Et syndigt
menneske ligesom alle os andre. I modsat fald begår man SHIRK
(afgudsdyrkelse).

Luther var en jødehader og MANGE úskyldige mennesker er blevet myrdet på
grund af hans ord. Derfor kommer han på Dommens Dag (Matt 25,31-46) til at
stå til regnskab overfor sin Herre!

Må Gud være hans sjæl nådig.

Words Okay, DAD ?

12:12
- "Ja!"

Thank You, DAD - El-Shaddai - ELSKER Dig.

NEXT DADDY

[...]

0787 news:0Uuwb.46317$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

Thank You, Jesus:

Jesus says (Rev 22,20):
- "... I am coming SOON!"

[...]

0797 news:Igxwb.46386$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0810 news:J5Jwb.46482$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0811 news:Rx%wb.46790$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Luther begik synd

Was:
Re: Palestinske skolebøker Off. rapport!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0146=0812

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-26, Wednesday, CET 12:16

DADDY-Break (2003-11-26, CET 12:29):
- "Det skal du (svar Martin)."

"Martin" skrev (news:bq1qgo$3t9$1...@news.net.uni-c.dk...):

... (cut 2003-11-26)

> Hvad er dit budskab/holdning. Det kunne være interessant at få et
> religiøst
> tilsnit til den politiske debat herinde i ateistisk forum. ;-)

Hej Martin,

L.Kristi's, Anders og Jørgens holdning kan downloades i filerne ...
... med flere (Jump dk.livssyn.kristendom,
Palestinske skolebøker Off. rapport!
18. november 2003 22:40, af L.Kristi)

Min holdning er ikke altid så afgørende, idet jeg som kristen har valgt at
følge Jesus. Daglig må jeg lade mit sind, mine tanker og meninger og
handlinger præges af Jesus. Derfor bliver mit svar nok snarrere: Hvad siger
Jesus ?

I Bibelen siger Jesus:

DADDY-Break (2003-11-26, CET 12:38):
- "Den skal med (så på Matt 5,43-48)."

Yes, my Lord:

Jesus siger:

"I har hørt, at der er sagt: 'Du skal elske din næste og hade din fjende.'
Men Jeg siger jer:
ELSK jeres fjender ..."
(Matt 5,43-48)

Mange af problemerne i Mellemøsten kunne godt løses med lidt Kærlighed!

Dernæst er vi som kristne kaldet af Gud til at skabe fred - om muligt
(dersom Herren vil):

Jesus siger:

"Salige er de, som stifter fred, for de skal kaldes Guds børn."
(Matt 5,9)

Dernæst siger Jesus også, og Hans ord må være rettet til ALLE mennesker
(inklusiv dig, Martin):

"Gør mod andre mennesker sådan, som I vil, at de skal gøre mod jer."
(Luke 6,31)

Paulus (en af dem, som sidenhen fulgte i Jesu fodspor) skriver:

"Gengæld IKKE nogen ondt med ondt; stræb efter det, der er godt i alle
menneskers øjne, om det er muligt. Hold fred med ALLE mennesker, så vidt det
står til jer!"
(Rom 12,17-18)

Det kan være MEGET svært i en konflikt at følge Jesus, fordi vi jo også er
mennesker med følelser, der tager overhånd (specielt når et familiemedlem
omkommer på grund af konflikten), men ... der er ingen vej udenom. Paulus
fortsætter:

"Tag ikke jer selv til rette, I elskede ... Lad dig ikke overvinde af det
onde, men OVERVIND det onde MED DET GODE!"
(Rom 12,19-21)

-

Spørgsmålet er så, Martin: Hvorledes kan vi omsætte disse ord i praksis ?

En af løsningsmodellerne kunne være at inddrage Den Internationale Domstol i
Haag, fordi denne domstol er úpartisk. Et menneske dømmes IKKE, fordi man
er, den man er, men udelukkende fordi dét, man har gjort, er forkert.

Det var den løsningsmodel "man" valgte, dengang "Pesten" hærgede på Balkan.
Der blev udstedt en international arrest-ordre på psykopaten Milosevic, og
nu sidder han bag tremmer.

Det er den løsningsmodel man bør vælge med hensyn til massemorderen Saddam
Hussein.

Det er den løsningsmodel man bør vælge med hensyn til "Ayatollah" Ali
Khamenei.

2304-Break (2003-11-26, CET 13:05):
- "Skriv det ned! (tænkte: Men menneskene vil ikke, fordi de ikke har rent
mel i posen)."

Løsningsmodellen er i FULD OVERENSSTEMMELSE med Bibelen, idet Gud er
úpartisk (se 3.Mos.19,15-18. 5.Mos.24,16-17. Ez.18,19-20. Rom.13,1-10.
Jak.2,1-10 m.fl.).

Gud Herren (JHVH) siger således:

"I må IKKE øve uret ...

2304-Break
(CET 13:14)
- "Amen!"

"I må IKKE øve uret, når I holder rettergang ...
Du må IKKE hævne dig eller gemme på vrede mod dit folks børn,
DU SKAL ELSKE DIN NÆSTE SOM DIG SELV.
Jeg er HERREN (JHVH, = I-AM, Jeg-Ér)."
(3.Mos 19,15-18)

-

Men hvad gør et menneske, når følelserne tager overhånd ?

Hvilket råd kan vi som kristne give ?

Mit råd er følgende:

Lad Jer forvandle af Gud.
Giv Ham tilladelse til (med Sin Ånd) at fjerne dit hjertets-vrede.
Giv Ham tilladelse til at fjerne dit hjertes-hævngerighed.
Giv Ham tilladelse til at give dit hjerte fred.

Gud er en gentleman. Han tiltvinger Sig ikke adgang i dit hjerte, fordi Han
respekterer dig som et selvstændigt individ. Men hver dag søger Han samværd
med dig. Banker på dit hjertes dør!

Jesus-Break ...
(2003-11-26, CET 13:23):
- "Om NOGEN hører Min røst ..."

13:24
"Jeg ELSKER dig! - Kom til Mig!"

Lad Jer forvandle af Gud.

DADDY-Break (2003-11-26, CET 13:25):
- "Sådan skal denne meddelse være!"

13:25
- "And OUTPUT!"

Yes, my Lord.

[...]

0812 news:aZ%wb.46799$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: The WORD of God (0775)
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
0666+0147=0813

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-11-26, Wednesday, CET 13:30

arc@na

"Søren Kongstad" <kong...@kongstad.net> wrote in

> Er de palæstinensiske skolebøger værre end det?

Well, der undervises efter disse skolebøger I DAG, hvorimod Martin Luthers
bog for længst er historie. Så, ja.

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!

Martin

> [...]
> følge Jesus. Daglig må jeg lade mit sind, mine tanker og meninger og
> handlinger præges af Jesus. Derfor bliver mit svar nok snarrere: Hvad

Jeg tror vi lader diskussionen ligge ved det
spørgsmål..................................

Mvh
martin

"Martin" skrev (news:bq26u5$82a$1...@news.net.uni-c.dk...):

> Jeg tror vi lader diskussionen ligge ved det
> spørgsmål..................................

Det er jeg ikke sikker på, Martin:

Vi kristne tror ikke, at denne konflikt kan løses UDEN Jesus,
dertil er menneskehedens ondskab al for stor!
(Ihukom fx. Holocaust)

Du og andre kommer muligvis først til erkendelse af dette, dersom denne
planet er blevet til en rygende atom-sønderskudt ruinhob, men da er det jo
for sent!

Lev vel!

NEXT DADDY

Transmission END.

Thank You, Jesus:

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0813 news:421xb.46814$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0814 news:lb1xb.46815$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0815 news:Lk1xb.46816$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0816 news:zv1xb.46817$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: The WORD of God (0775)
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0151=0817

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-11-26, Wednesday, CET 14:20

"uL®!K" skrev (news:3fc4ac35$0$27317$d40e...@nntp04.dk.telia.net...):

> En ny Bo Warming? Rableriet er ikke uden paralleller, methinks.
>
> Mvh, Ulrik

Bo Warming må svare på egne veje.

> En ny Bo Warming?

I så fald må jeg være en gammel ...
0010 news:gJ0n9.67297$Qk5.2...@news010.worldonline.dk...

> ... Rableriet ...

Nogengange bliver man tvunget til at tale (hvis man vil overleve) ...
0804 news:vzGwb.46443$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0808 news:fIIwb.46476$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

-

Dette indlæg har sit udspring i Mellemøst-konflikten

L.Kristi's, Anders og Jørgens holdning kan downloades i filerne ...
... med flere (Jump dk.livssyn.kristendom,
Palestinske skolebøker Off. rapport!
18. november 2003 22:40, af L.Kristi)

Have a nice day!

[...]

0817 news:lN1xb.46825$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0818 news:S%1xb.46830$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: The WORD of God (0775)

Was:
Re: Palestinske skolebøker Off. rapport!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...

0666+0153=0819

This file has been sent to

dk.livssyn.kristendom