Durban 2-konferencen (+ ve-råb over massemordere) - Was: Ytringsfrihed og blasfemi

"Jesus-loves-you" skrev

7938 news:g9lfd9$2t8t$1...@newsbin.cybercity.dk

> (Berlingske Tidende, Søndag den 31. august 2008, side 2, Tekst til
> karikatur-tegning)
>
> === citat start ===
>
> En person står på FNs talerstol og siger:
>
> "Det bliver forbudt at kritisere vor religion!
>
> Da vor religion er vor stat, bliver det forbudt at kritisere vor
> stat!
>
> Da jeg er leder af vor stat, bliver det forbudt at kritisere MIG!"
>
> Vor Herre bevares. Et flertal i FN planlægger et forbud mod krænkelser af
> religioner.
>
> === citat slut ====

and ...

4695 news:N138f.72070$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Jesus siger:
>
> "Gør mod andre mennesker sådan,
> som I vil, at de skal gøre mod jer!"
> (Luk.6,31)
>
> Det er mig således IKKE tilladt at opføre mig tarveligt overfor jer og
> andre ... :-)

samt ...

8067 news:gccsgs$26vt$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

[ ... ]
[ ... ]

[ ... ]
> TV2 TTV s166 lør 04 Okt (2008, CET) 07.37.44
>
> Akkari fortryder profet-rundrejsen
[ ... ]
> Jeg (og andre) *forventer* FORTSAT en undskyldning; et løfte om( aldrig at
> gøre det igen !!!)...

At imam Abu Laban dør minder mig en "anelse" om et skriftsted fra Bibelen,
som lyder således ...

(Apostlen Paulus skriver:)

Tag ikke jer selv til rette, I elskede,
men giv plads for Guds vrede,
thi der står skrevet: "Mig tilkommer
det at straffe, Jeg vil gengælde, siger
Herre."

(Rom 12,19, se også Rom 12,20-21 + 13,10)

Compare with ...

8098 news:gcscpq$204g$1...@newsbin.cybercity.dk

> Iran vil straffe nye kristne med døden
[ ... ]
> Et demokrati kan aldrig tillade sig at tyrannisere et mindretal, herunder
> forfølge og udrydde dem, apropos Nazi-Tyskland.

Det ér SHIRK (afgudsdyrkelse), at lege Gud...

ET-Break:
(2008-10-12, Sunday, day no 286, CET 11:00, GMT 09:00)
- "Amen."

Apropos ...

> [...]
> stat!
>
> Da jeg er leder af vor stat, bliver det forbudt at kritisere MIG!"

Hvilket på ingen måde er det samme som Mogens S. Mogensen, Ph.D, kommer ind
på fra debatten på www.religion.dk med ordene:

(Kilde: Kristeligt Dagblad, lørdag den 4. okt 2008, side 16)

=== citat start ===

Der er grænser.

Nej til ubegrænset ytringsfrihed

"Jeg deler ikke den holdning, at man kan have en absolut og ubegrænset
ytringsfrihed. Alle "friheder", uanset hvor fundamentale og vigtige de er,
må nødvendigvis begrænses af andre "friheder". Det blev også meget tydeligt
i den ophedede danske debat om Muhammed-tegningerne. Ytringsfrihed begrænses
blandt andet af love, der beskytter folks ære, fortrolighed og landets
sikkerhed, og love, der forbyder opfordring til vold."

Mogens S. Mogensen, Ph.D, ekstern lektor

=== citat slut ====

Dernæst:

Asger Aamund skrev den 4. oktober 2008 en kronik i Kristeligt Dagblad, side
17:

(NB! Enkelte tegnsætsformater, der ikke kunne gengives, er blevet erstattet
af *-markør)

=== citat start ===

Fasthold sekulært frisind og rummeligt folkestyre

Durban 2-konference

[kolonne 1]
Den såkaldte Muhammed-krise og Durban-konferencen hænger strategisk tæt
sammen og udgør en lærerig demonstration af den islamiske strategiske
indsats på det internationale plan.

... Durban-konferencerne hænger sammen med, at den arabiske kulturkreds
føler sig voldsomt udfordret på sine grundlæggende værdier, som er ved at
forvitre under presset fra vestlige værdinormer og politisk tankegang.

... I det arabiske kultursamfund er individet intet, familien alt. Men
endnu vigtigere end familien er stammen, og endnu vigtigere end stammen er
klanen. ...

... af det kristne demokratiske princip, at alle mennesker er lige, ikke
[kolonne 2]
bare for Gud, men også for loven. At hvert enkelt menneske frit kan bestemme
over sit liv og sin ejendom, lade sig gifte og skille frit og rejse og leve,
som det vil, uden at skulle have familiens godkendelse. Hermed er hele den
panarabiske verden omringet ...

Fra et islamisk politisk synspunkt er der en uløselig sammenhæng mellem
kristendommen i videste forstand og demokratiet. Overalt hvor imamen ser
fodsporene af kristendom, ser han demokratiet. Overalt hvor mullahen møder
en folkestyret retsstat, ser han den vævet sammen med kristne etiske
værdier. Alle demokratiers moder, den amerikanske uafhængigheds- og
frihedserklæring fra 1776 og den efterfølgende amerikanske forfatning, er
fine eksempler på dette.

Hvordan kan islamisk politik befri sig fra dette pres ? Det kan man på
to måder. Enten gennem en gradvis reform af islam eller ved at gennemtvinge
en politisk beskyttelse af islam som både lov og tro, en beskyttelse, der
også får retsvirkning i de vestlige demokratiske samfund.

[kolonne 3]
... nemme løsning ... ved at skræmme og tvinge de vestlige ... Hensigten er
således at sætte udviklingen i stå, mens man tænker i Riyadh.

... dr. Patrick Sookhdeo fra det britiske Institute for the Stydy of
Islam and Christianity ...

I virkeligheden var hele Muhammed-krisen et kunstprodukt, som blev
udviklet til at accelerere vedtagelsen af skærpede blasfemilove inden for
EU. Den reelle og isolerede provokation som følge af Jyllands-Postens
tegninger var oprindelig nærmest umærkelig. Tegningernerne blev
offentliggjort i eftersommeren 2005, og først omkring nytår kom der gang i
de islamiske modakrioner. Den lange forsinkelse fra tegningernes
offentliggørelse og til demonstrationerne, volden og hadet viser klart, at
provokationen først skulle produktudvikles og *times* til at opnå den størst
mulige effekt, nemlig på det tidspunkt, hvor en islamisk inspireret og
skærpet blasfemilov skulle slutbehandles i det britiske parlament.

Kurt Westergaards tegning af Muhammed med bomben i turbanen var således
aldrig årsagen til aktionerne mod Danmark, men udelukkende anledningen. ...
[kolonne 4]
tre års forberedende kampagnearbejde for at skabe forståelse ... for
nødvendigheden af en skærpet blasfemilov, der endeligt forbød enhver
latterliggørelse eller forhåbelse af en hvilken som helst religion og dens
udøvere.
[kollonne 5]
... en lovændring enten i EU-regi eller gennem FN, der skal give islam den
ønskede beskyttelse ...

Der er, hvad Durban.konferencerne handler om.

=== citat slut ====

Hmm ...

Det minder mig "lidt" om Jesu ord ...

6710 news:84bii.56$G2...@news.get2net.dk

> Sabbaten er blevet til for menneskets skyld,
> og ikke mennesket for sabbatens skyld.
[ ... ]
> (Mark. 2,27-28)

Mennesket er heller ej til for en-eller-anden religions skyld.

Hvor "smukt" at *forråde* menneskerettighederne( til fordel for en *død*
helle-for-delle-afgud)...

CET 12:00
- "Synes du ikke."

CET 12:00
- "Spørger jeg."

Apropos:

> "Det bliver forbudt at kritisere vor religion!
>
> Da vor religion er vor stat, bliver det forbudt at kritisere vor
> stat!
>
> Da jeg er leder af vor stat, bliver det forbudt at kritisere MIG!"

Hmm ... (memory on from)

Subject: Re: ET-indicium ? - Kæmpemeteor slog ned i Sudan -
Was: ... (the Terminator-program) ...
8097 news:gcq5gs$15cg$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

(De skulle ha' nogle smæk, skulle de.)

CET 12:02
- "Let me hear."

De skulle ha' nogle smæk, skulle de, disse onde mennesker.

CET 12:04
- "Strafskyldig."

CET 12:04
- "Spørger jeg."

Øvrigheden-1 (Rom. 13,1-7) *har* allerede svigtet.

Jeg *indanker* sagen for Øvrigheden-2 (Rev. 21,2) mhp., at de skyldige
bliver straffet.

CET 12:07
- "Ve."

CET 12:07
- "Den."

CET 12:07
- "Der øver ondt."

Hmm ... (memory on from) ...

7221 news:0dFSi.5$XZ...@news.get2net.dk
7696 news:g66qh2$g9t$1...@newsbin.cybercity.dk
7693 news:g62n47$21f4$1...@newsbin.cybercity.dk

> Sent: Wednesday, July 16, 2008, CET 12:39, GMT 10:39
> 7667 news:g5kj5h$2m0a$1...@newsbin.cybercity.dk

Og hvis du dækker over disse onde mennesker, da er du *medskyldig* i disse
infame forbrydelser...

CET 12:09
- "Skulle jeg hilse og sige."

Last OUTPUT: 8098 news:gcscpq$204g$1...@newsbin.cybercity.dk