Asteroide knuste Sodoma og Gomorra - Was: Sodoma ... Einem neutron-bombe ? ... Radiohalos i granit

"Jesus-loves-you" skrev
6840 news:ngFsi.24$eF...@news.get2net.dk

> På baggrund af de indrapporterede *indicier* ang. at en udenjordisk
> civilisation har besøgt vort solsystem (i Oldtiden), ...
[ ... ]
> ... kan vi vel heller ej - på forhånd - definitivt udelukke, at Liv-2 har
> haft en finger med i spillet vedrørende Bibelens beretning om udslettelsen
> af i hvert fald 2 byer, Sodoma og Gomorra (se 1.Mos. 18,16-19,25).
[ ... ]
> Øh ... Jeg tror for resten lige jeg skal et smut ned til Mellemøsten,
> nærmere bestemt området omkring Sodoma og Gomorra og indsamle jordprøver
> af "uforklarlige" grunde ... :-)

News:

(Kilde: Kristeligt Dagblad, Fredag 11. april 2008, side 8)

=== citat start ===

Asteroide knuste Sodoma og Gomorra

Kryptiske symboler på en ældgammel lerplade fra Nineveh er endelig blevet
tydet, og inskriptionerne antyder, at en asteroide jævnede byerne Sodoma og
Gomorra med jorden, vurderer forsker

af Nanna Schelde

Det var sandsynligvis en asteroide, der ødelagde de bibelske byer Sodoma og
Gomorra. I hvert fald hvis man skal tro inskriptionerne på en ældgammel
lerplade, som det endelig er lykkedes videnskabsmænd at tyde.

Ifølge Første Mosebog tilintetgjorde Gud de to byer ved hjælp af svovl og
ild sendt fra himlen, fordi byernes indbyggere levede i synd. Måske sendte
han også en asteroide med en omkreds på over en halv kilometer i diameter
ned over byerne.

Selve lerpladen, der kun måler seks centimeter i diameter, blev fundet i
resterne af biblioteket i Nineveh ved Tigrisfloden i midten af det 19.
århundrede. Man formoder, at pladen med de kileformede symboler er
fremstillet 700 år før Kristus, og at det er en kopi af noter foretaget af
en astronom, som har betragtet nattehimlen.

Astronomen beskrev asteroiden som "en hvid stenkugle, der nærmede sig i høj
fart". Ved hjælp af computere, som kan genskabe nattehimlen for flere tusind
år siden, har videnskabsmænd dateret astronomens observationen til at være
fra daggry den 29. juni, år 3123 før Kristus.

I 150 år gjorde videnskabsmænd mislykkedes forsøg på at afkode beskederne
på pladen, indtil det endelig lykkedes for Mark Hempsell fra Bristol
University. Omkring halvdelen af beskederne indridset i leret er intakte, og
halvdelen af disse refererer til asteroiden. Hempsell kalder fundet for "et
absolut perfekt stykke videnskab". Det skriver avisen The Times.

=== citat slut ====

Latest "globe"-destroyer-sign/warning was ...

7354 news:2KCnj.14$cB...@news.get2net.dk

[ ... ]
> TV2 TTV s131 Tir 29 Jan (2008, CET) 10.07.27
>
> Asteroide fotograferet nær Jorden
>
> Astronomer i Mojave-ørkenen i USA har
> fotograferet en asteroide, som kommer
> ganske tæt på jorden i dag.
[ ... ]

ET-Break:
(2008-04-15, Tuesday, day no 106, CET 11:48, GMT 09:48)
- "Have a nice day ... Sir."

11:48-ordene skal muligvis tolkes (ironisk) en "anelse" i relation til bl.a.
nyhedsindlæggene ...

7426 news:XJEMj.1$2b...@news.get2net.dk
7427 news:JaVMj.1$yM...@news.get2net.dk

(PS. Videnskabsgruppen bedes venligst se bort fra 11:48-informationen, idet
vi her har at gøre med en såkaldt *subjektiv* information, modsat objektive
informationer.)

Last OUTPUT: 7427 news:JaVMj.1$yM...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7397 news:kTPBj.17$uM...@news.get2net.dk File-number: 7428

Martin Larsen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> [...]
> tydet, og inskriptionerne antyder, at en asteroide jævnede byerne Sodoma

Som jeg læser Bond-Hempsell teorien faldt der en asteroide ned i Köfels.
http://www.bristol.ac.uk/aerospace/research/dynamicsandsystems/kofels/

Mvh
Martin

none

> Som jeg læser Bond-Hempsell teorien faldt der en asteroide ned i Köfels.
> http://www.bristol.ac.uk/aerospace/research/dynamicsandsystems/kofels/

Nu skal du ødelægge gode forsøg på at bevise bibelen bare fordi fakta siger
noget andet. Eller var det evidens?
Nåh, men du bør jo vide, at der er troværdig evidens, og så er der
utroværdig evidens. Troværdig betyder i denne sammenhæng, at det underbygger
tro. Evidens er et fremmedord, som betyder, at hvis anti-evolutionisterne
tror, det er rigtigt, så er det sandhed. Logoiske ringslutninger er i den
sammenhæng yderligere evidens, eller bare evidente.
Og videnskab er jo ikke tro, så den er derfor utroværdig. Vi har simpelthen
ikke fattet, at det er gud, der har skabt det hele sådan at det ser ud til
at der er en tidslinje - det er der i virkeligheden ikke, men hvis du har
fået den opfattelse, så er du en af de frafaldne, der ikke bestod prøven og
derfor ikke bliver frelst.