Kristen-tolerance

Bo Warming

Når Jesus kritiserede farisærere kritiserede han noget generelt - aldrig
en enkeltperson.

Jeg tror ikke det er klogt nogensinde at gå efter mand-ej-bold og idømme
psykiatriske diagnoser , fx narcisisme

Fagfolk som trygles om medicin af en patient, der lider, har behov for
klassifikation og at båse folk udfra sådanne sære skældsord, der oftest
passer lige godt på alle mennesker - når ikke man bevæger sig i
psykiaternes
særlige univers.

"På trods af alt - tror jeg stadigt, at mennesker inderst inde er gode."
Anne Frank

Alle mennesker er i deres inderste væsen ens. J. H. Pestalozzi

I 'kærlighedens gerninger' siger Kirkegaard, at kærligheden, den
sande kristelige kærlighed er blind overfor alle forskelle i verden.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

"Bo Warming" skrev (news:OLSPb.5$zi...@fe19.usenetserver.com):

[ ... ]

> Jeg tror ikke det er klogt nogensinde at gå efter mand-ej-bold og idømme
> psykiatriske diagnoser , fx narcisisme

[ ... ]

Det er aldrig rart at få psykiatriske diagnoser påduttet, og hvad mig angår,
har jeg ingen kompetance hertil, idet jeg ikke er uddannet psykiater.
Dernæst har en diagnose kun sin berettigelse i behandlingsøjemed, og det er
heri emnet er kommet på bane, fordi flere og flere mennesker har stillet sig
selv (omtrent) dette spørgsmål:

Input memory:
1003 news:8pEBb.56523$jf4.3...@news000.worldonline.dk

> ... (gad i grunden vide, om der OVERHOVEDET ér en
> "nødbremse" i dette Express-tog ?)

Du stilte et spørgsmål vedr. lugejernet ...

Jump
1311 news:m5TPb.77225$jf4.4...@news000.worldonline.dk

-

Ihukom ordene fra i dag ... (personlig til dig) ...

1306 news:IBRPb.77131$jf4.4...@news000.worldonline.dk

> Jesus-Break:
> 15:22
> - "Jeg ELSKER dig."